Intel 440BX met 64bit SDRAM chips

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik heb hier een server staan, een Dell Precision 750. Ik heb hier een gigabyte (1024MB) SDRAM voor gekocht. Het zijn single-sided geheugenlatjes met 64mbits chips (vermoed ik (dit staat er volgens mij op..maar kan er nu even niet bij), zal morgenmiddag even de precieze codes posten die op de voorkant staan, voor morgenmiddag zullen er toch wel niet zo heel veel reacties komen toch?). Ik ben dus in het bezit van 4 latjes van ieder 256MB (de Dell heeft 4 geheugenslots).

Hij geeft echter geen kik als er een van deze latjes inzitten. Een dual-sided 512mb lat doet het ook niet (ook met 64mbit chipjes).

SiSoft Sandra geeft aan dat er een Intel 82440BX/ZX inzit. Op de website van BalusC (http://balusc.xs4all.nl).

Moet ik dit geheugen terug sturen ? Bestaan er wel andere latten die gaan werken? 32bits dual-sized ofzo? Dan zou ik daar eventueel om kunnen vragen bij de shop, in het uiterste geval zou ik het kunnen retourneren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 31-08-2006 02:23 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Single-sided is niet geschikt...
Uit mijn history gevist: Geheugen voor de BX - aantal banken, dichtheden
Modbreak:Dan heb ook jij het niet gesnapt :o

De BX kan prima overweg met single-sided geheugen... alleen niet met bepaalde dichtheden en/of aantallen datalijnen. Als je het zelf niet begrijpt, graag niet anderen nablaten en mensen in nog meer verwarring brengen...

[ Voor 52% gewijzigd door dion_b op 31-08-2006 09:15 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?
De FAQ is hier duidelijk zat over. Je hebt mazzel, de 440BX wordt zelfs als voorbeeld gegeven, dus je hebt gelijk een pasklaar antwoord in de FAQ :Y)

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.

Dit topic is gesloten.