Toon posts:

Let Op!!! Slechte ervaringen hardwaretotaal.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren moderators, sommige webshops zijn dermate slecht, dat men echt erover moet discussieren en ervaringen moet delen en/of actie moet ondernemen. In de shopsurvey kan je enkel een berichtje plaatsen, maar echt veel ruimte voor discussie is er niet.

www.hardwaretotaal.nl is wat dat betreft zeer goed bezig wat betreft het vernielen van zijn reputatie.

Check maar de volgende links:
http://tweakers.net/shopsurvey/6728
Let Op!!! Slechte ervaringen hardwaretotaal.nl
[PW] Hardwaretotaal verkeerde prijzen
http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=736
http://kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=4248
http://kopersbelangen.nl/viewtopic.php?p=19252
http://kassa.vara.nl/port...estion&qid=192367&cat=802

In ieder geval, ik wil graag collectief actie ondernemen. En got vind ik persoonlijk een goede plek om hiermee te starten ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap de reden voor dit topic wel maar als mensen gewoon de shop survey lezen geeft dat toch prima aan dat je bij deze zaak niets moet kopen. Als het echt zo slecht is en niemand koopt er meer dan verdwijnt de zaak vanzelf.

Verwijderd

op zich geen slecht idee, maar op de survey kan iedereen toch zijn eigen zeg doen... specifiek volgens shop... hier gaat enkel maar wat door mekaar worden gepraat.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 15:57
Iedereen die er besteld (en dat zullen niet veel mensen zijn die dit lezen) het heilige woord "consumentenbond" gebruiken bij hun aankoop. Menig bedrijf schijt ik zijn broek bij het horen van dat woord. "Kassa" doet het ook altijd goed, worden ze allemaal ineens poeslief van.

Heb je zelf ideeën om actie te ondernemen? Media-aandacht is natuurlijk de grootst haalbare macht in een democratie.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, iedereen kan een zegje doen over een product die ze misschien wel nooit hebben ontvangen.

Maar diezelfde iedereen heeft door de acties van www.hardwaretotaal.nl ook erg veel behoefte aan tips/advies/lotgenoten.

Met alle repsect off course ;)

Verwijderd

Topicstarter
TeXiCiTy schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:08:
Iedereen die er besteld (en dat zullen niet veel mensen zijn die dit lezen) het heilige woord "consumentenbond" gebruiken bij hun aankoop. Menig bedrijf schijt ik zijn broek bij het horen van dat woord. "Kassa" doet het ook altijd goed, worden ze allemaal ineens poeslief van.

Heb je zelf ideeën om actie te ondernemen? Media-aandacht is natuurlijk de grootst haalbare macht in een democratie.
Eenmanszaken zoals www.hardwaretotaal.nl die aan zeer schofterig gedrag zijn niet zo snel bang van het consumentenbond of kassa. Grote bedrijven daarentegen wel.

• TeXiCiTy
DD*S etc mag zeker niet? O-)

*kuch dat had ik niet gezegt*

Een goede vriendin heeft op het moment ook nogal wat problemen met een dergelijk niet nader te noemen bedrijf, en daar wordt je inderdaad niet zo vrolijk van.
Pest is dat vandaag weer een hoop mensen daar besteld hebben ...

Site ziet er goed en duidelijk uit dus iedereen die de shop survey niet kent is zich van geen kwaad bewust |:(

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat elke tweaker die iets online gaat kopen eerst goed kijkt naar de shop survey voordat ie een bestelling plaatst. Persoonlijk geef ik liever wat meer geld uit en bestel ik bij een bedrijf dat toch zeker 4 van de 5 vierkantjes groen heeft.

Dit topic berijkt alleen tweakers en die zien in de PW toch gelijk of een zaak wel of niet goed is.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Ergens doet me dit denken aan Tweakstore, voor diegenen die het nog weten... dat ging ook zo "goed" in 2004...

I love watercooling

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 11:17
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:13:
[...]Eenmanszaken zoals www.hardwaretotaal.nl die aan zeer schofterig gedrag zijn niet zo snel bang van het consumentenbond of kassa. Grote bedrijven daarentegen wel.
Dat valt ook wel tegen hoor. Dan moet je namelijk echt wel met veel mensen aankloppen willen ze er iets mee gaan doen. Immers, bij elk groot bedrijf gebeuren wel eens schrijnende gevallen. En laten meestal die grote bedrijven groot geworden zijn door juist wel een goede service te leveren. Percentueel dus.

Echter, leuk initiatief, maar zo zijn er meer shops en denk niet dat het de bedoeling is dat zoiets voor elke shop gebeurd. Anders krijg je opeens ook topics van, heey die en die shop zijn geweldig, nooit problemen mee gehad. Je bereikt een klein publiek, terwijl de shopsurvey een veel grotere groep aanspreekt.

Als ik het mij goed herinner heb ik bijvoorbeeld bij deze shop wel eens wat besteld... en laat ik nou nog nooit een probleem met welke shop dan ook hebben gehad, dus ook deze niet. Ik begrijp dat je bedoeld het heden, maar het is maar een voorbeeld. :)

pepernooot

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 21:31
Misschien is het handig om een duidelijke waarschuwing te plaatsen als je via de shopsurvey naar hardwaretotaal gaat.

Bijv. Hardwaretotaal in het rood zetten met een textje erbij die je ervoor waarschuwd dat er erg veel nedatieve ervaringen met deze winkel zijn.

Zelf lees ik vrijwel nooit de shopsurvey en ik ben dankbaar voor dit topic anders had ik het nooit geweten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• TeXiCiTy
Misschien is het handig om een duidelijke waarschuwing te plaatsen als je via de shopsurvey naar hardwaretotaal gaat.
pricewatch: AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed)

Je ziet voor de shops ook een balkje staan met de beoordeling. Gemiddeld genomen staat er nog matig en dat geeft nou niet echt een dreigende kleur ofso. Vroegah had je van die duimpjes die omhoog, dwars of omlaag stonden maar dit lijkt me ook duidelijk genoeg.

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 22:28
Foutje jeweettoch.... :>

[ Voor 97% gewijzigd door Mielmania op 31-08-2006 01:35 ]

hoi

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 22:28
Ik vind het een beetje overdreven om hiervoor een speciaal topic te openen.

We gaan toch ook niet over bijv. "Zwab Mediashop" ( die dus 2x ROOD heeft) een topic openen?
(voor mensen die denken dat ik daar besteld heb, dit was een random zaak met slechte survey" :P

Kijk je bijv. op de frontpage van de shop survey dan zie je dat hardwaretotaal.nl en alternate allebei veel (bruinig/geelig groen en zelfs orange hebben.) De andere hebben veel licht groen. Hieruit kun je als beetje logisch denkend mens, halen dat er dus gevallen zijn geweest waarbij de service minder was.

Maar vergeet niet, dat je vaker de mensen hoort waarbij het fout ging dan mensen waar het wel normaal verliep.

Persoonlijk heb ik bij hardwaretotaal.nl 2 keer iets besteld. Bijde producten tegen de laagste prijs gekocht en met alle tevredenheid ( printer en laptop). Ik moet wel zeggen dat er een randmongool werkt ( werken een paar mensen, voor de mensen die denken dat het een eenmanszaak is). Maar de prijzen zijn bijna overal het laagst, en miss word je wel heel vervelend van kleine marge's :9

Al met al vind ik dit dus een beetje overdreven, koop er dan niet....

hoi

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 22:41
Had er ooit een keer wat besteld, cardreader en nog wat, kwam zonder problemen een paar dagen later aan.

Geen problemen mee gehad eigenlijk :$ .

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heren moderators, sommige webshops zijn dermate slecht, dat men echt erover moet discussieren en ervaringen moet delen en/of actie moet ondernemen. In de shopsurvey kan je enkel een berichtje plaatsen, maar echt veel ruimte voor discussie is er niet.
Tja, toch hoor je echt daar te zijn. In een discussie op een forum gaat toch alleen maar de mensen reageren met een uitgesproken mening, waardoor het totaal nutteloos is voor iemand die een gebalanceerde weergave wil zien van de meningen. Als er goede reacties staan in de Shop Survey dan betekent dat simpelweg dat er mensen zijn die jouw ervaringen niet delen. Het is aan degene die daar kijkt om te bepalen wat zwaarder weegt. Als het echt zo erg is als je zegt dan komen er vanzelf genoeg slechte ervaringen te staan :o

Sowieso is dit dus niet de plek hiervoor (dit is een tech(sub)forum, niet een plek voor pseudo-juridisch zut) en is het nut hoe dan ook beperkt omdat je het zo gekleurd brengt...

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 31-08-2006 01:59 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.