En de eerste beelden van de ViewSonic VX2235WM zijn er, zie hier
Ja, naja.. het zit hier iets anders... Ik heb echter diverse kleurtemperaturen geprobeerd, en zelf handmatig het blauw teruggeschroefd. Het blijft gewoon wat blauwig. Misschien dat ik met nog meer pielen het wel recht krijg. Echt storend is het nu niet (dat was rechtstreeks uit de doos wel anders).Palomar schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:47:
^^ heb je ook al de verschillende presets geprobeerd? Bij mijn 203B heb je een preset 'sport' en die is erg blauw. De anderen zien er weer heel anders uit.
If it ain't broken, tweak it!
Ik heb een aantal reviews etc gelezen en dat mijn keuze de Samsung 20" 205BW TFT Wide of de LG 20" L204WT-SF TFT Wide, mijn vraag is dus welke scherm is nou het "beste" voor game/films gebruik.
The first casualty in war is always the truth...
TFT schermen werken op 60Hz en weergeven gewoon niet sneller zover ik weet. Is ook niet nodig, aangezien ze alleen de pixels updaten die veranderen. CRT schermen verfrissen het hele scherm elke milliseconde.
Ik heb zelf ook veel goeds gelezen over de L204WT widescreen. Aan het denken om die te nemen, maar weet het nog niet zeker. Iemand anders die ervaring met die widescreen heeft?
Ik heb zelf ook veel goeds gelezen over de L204WT widescreen. Aan het denken om die te nemen, maar weet het nog niet zeker. Iemand anders die ervaring met die widescreen heeft?
Heb ik dus geprobeerd en dit verandert niets, beeld blijft uitgerokken. Wat ik nog niet gedaan heb is het editen van de video.con file, mss lukt het daarmee maar ik twijfel er aan. Vroeger gebruikte ik ook altijd de shortcut voor 1280*1024*75, toen BF2 dit nog niet ondersteunde en toen ging het zonder problemen.jeroen84 schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:02:
[...]
Veel spellen die breedbeeld niet native ondersteunen kunnen wel aangepast worden.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.widescreengaming.net/wiki/Battlefield_2
PS: Heb m'n review geupdate met pics.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Verwijderd
Ik heb mijn L204WT teruggebracht naar Mycom. De kleurweergave vind ik erbarmelijk. Het scherm is wel erg contrastrijk maar van de kleuren klopt helemaal niets. Hardwarecalibratie leverde ook weinig op. En als de kleuren dan eindelijk 'redelijk' waren, was wit niet wit maar rose-achtig. Een gamer zal het een worst zijn maar voor het bekijken van foto's is het ding volkomen prut.
Ik heb de LG naast een Samsung 940BW gehouden. Dit is ook een TN scherm maar de kleurechtheid is vele malen beter, alhoewel de 940BW een 18 bits scherm is en de LG volgens opgave 24 bits is (en dus betere kleuren zou moeten kunnen weergeven).
Via-via (betrouwbare bron) heb ik inmiddls vernomen dat LG in theorie 3 (!) verschillende type panelen kan monteren in de L204WT. Een nieuw type Philips paneel wat veelbelovend zou zijn, eentje van CPT (Chunghwa) en een van AU Optronics. Echter, ik heb op het hele internet nog NIEMAND kunnen vinden met het Philips paneel in zijn L204WT. Het lijkt erop dat alleen het (oude) Chunghwa paneel momenteel daadwerkelijk gebruikt wordt. Ze maken je lekker met een nieuw type paneel en monteren vervolgens wat anders. Noemen ze dit geen misleiding???
Ik heb inmiddels een Samsung 205BW besteld. Als de beeldkwaliteit gelijk is aan de 940BW ben ik dik tevreden. De 205BW zou 24 bits zijn en zou derhalve nog wat betere kleuren moeten kunnen weergeven.
Ik heb de LG naast een Samsung 940BW gehouden. Dit is ook een TN scherm maar de kleurechtheid is vele malen beter, alhoewel de 940BW een 18 bits scherm is en de LG volgens opgave 24 bits is (en dus betere kleuren zou moeten kunnen weergeven).
Via-via (betrouwbare bron) heb ik inmiddls vernomen dat LG in theorie 3 (!) verschillende type panelen kan monteren in de L204WT. Een nieuw type Philips paneel wat veelbelovend zou zijn, eentje van CPT (Chunghwa) en een van AU Optronics. Echter, ik heb op het hele internet nog NIEMAND kunnen vinden met het Philips paneel in zijn L204WT. Het lijkt erop dat alleen het (oude) Chunghwa paneel momenteel daadwerkelijk gebruikt wordt. Ze maken je lekker met een nieuw type paneel en monteren vervolgens wat anders. Noemen ze dit geen misleiding???
Ik heb inmiddels een Samsung 205BW besteld. Als de beeldkwaliteit gelijk is aan de 940BW ben ik dik tevreden. De 205BW zou 24 bits zijn en zou derhalve nog wat betere kleuren moeten kunnen weergeven.
Ben net ook terug van de mycom met een L204wt, eerst even bekeken in de winkel en vergeleken met de andere scherm. en toch maar voor de Lg gekozen. Ik vond de kleuren juist wat "echter" aanvoelen, zo ff de boel aansluiten en echt eens zien hoe het allemaal in elkaar zit.
Verwijderd
Ik ging net nog een opmerking maken over de verwachte prijs van de 22" samsung. 225BW
Hier in dit topic is namelijk sprake van een 400 tal euro. Maar ik dacht dan: 400 euro voor een 24 bit (grote kijkhoek), snel en groot (22") nieuw TFT scherm, vrij onwaarschijnlijk. (ik dacht meer iets richting 500+, 550 of zo)
Dan lees ik dit:
klik
380 euro voor de nieuwe samsung. Ok, dit is nu wel frankrijk, maar als de prijs in de lage landen gelijkaardig is, dan wordt dit scherm toch een absolute topper/bestseller?
Iig, ik wacht nog even af, op beschikbaarheid en zo, maar ik denk toch dat ik mijn toekomstig scherm hiermee gevonden heb. Van alle 22"-ers lijkt de samsung mij het meest aantrekkelijk. Design is niet spectaculair te noemen, maar ook niet slecht. Gewoon neutraal. Kleine bezel. Niets op aan te merken. En dit scherm zou dan zelfs goedkoper zijn dan de 20" breedbeeld dell 2007WFP op www.samenkopen.net. Nou, dan is de keuze snel gemaakt.
Ander voordeel bij dergelijke schermen: Grotere oppervlakte (games) maar wel minder belastend voor de grafische kaart. Als je met grote schermen native wil gamen komt dit vaak neer op 1920*1080. Wat niet iedereen vlot kan draaien, en zelfs de nieuwstee single GPU opstellingen kunnen daarmee in de problemen komen bij nieuwere games. 1680*1050 is nog altijd een vrij grote resolutie, maar toch net iets beter haalbaar op doorsnee hardware. Dus met een groot scherm native gamen met betaalbare hardware. Mooi meegenomen.
"Pour ceux qui pensent que la définition 1680*1050 est trop peu pour un 22 wide, je signale que cette résolution sur un 20" est trop juste. Les utilisateurs se plaignent souvent de caractères trop petits. Donc 22", ça devait le faire."... Wat ik hierboven dus ook al beweerde
Hier in dit topic is namelijk sprake van een 400 tal euro. Maar ik dacht dan: 400 euro voor een 24 bit (grote kijkhoek), snel en groot (22") nieuw TFT scherm, vrij onwaarschijnlijk. (ik dacht meer iets richting 500+, 550 of zo)
Dan lees ik dit:
klik
380 euro voor de nieuwe samsung. Ok, dit is nu wel frankrijk, maar als de prijs in de lage landen gelijkaardig is, dan wordt dit scherm toch een absolute topper/bestseller?
Iig, ik wacht nog even af, op beschikbaarheid en zo, maar ik denk toch dat ik mijn toekomstig scherm hiermee gevonden heb. Van alle 22"-ers lijkt de samsung mij het meest aantrekkelijk. Design is niet spectaculair te noemen, maar ook niet slecht. Gewoon neutraal. Kleine bezel. Niets op aan te merken. En dit scherm zou dan zelfs goedkoper zijn dan de 20" breedbeeld dell 2007WFP op www.samenkopen.net. Nou, dan is de keuze snel gemaakt.
Ander voordeel bij dergelijke schermen: Grotere oppervlakte (games) maar wel minder belastend voor de grafische kaart. Als je met grote schermen native wil gamen komt dit vaak neer op 1920*1080. Wat niet iedereen vlot kan draaien, en zelfs de nieuwstee single GPU opstellingen kunnen daarmee in de problemen komen bij nieuwere games. 1680*1050 is nog altijd een vrij grote resolutie, maar toch net iets beter haalbaar op doorsnee hardware. Dus met een groot scherm native gamen met betaalbare hardware. Mooi meegenomen.
"Pour ceux qui pensent que la définition 1680*1050 est trop peu pour un 22 wide, je signale que cette résolution sur un 20" est trop juste. Les utilisateurs se plaignent souvent de caractères trop petits. Donc 22", ça devait le faire."... Wat ik hierboven dus ook al beweerde
Zo net alles aangesloten en het eerste wat mij opvalt is 1 "dode"? pixel
blijft maar rood gloeien.

Voor jou misschienVerwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:11:
En dit scherm zou dan zelfs goedkoper zijn dan de 20" breedbeeld dell op www.samenkopen.net. Nou, dan is de keuze snel gemaakt.
Kan genoeg redenen bedenken om voor de 2" kleinere Dell te gaan.
PSN: Shiver23
Ik heb een sterk vermoeden dat jij (en vele anderen) ghosting met motion blur verwart? Deze laatste is eigen aan LCD-techniek en is inderdaad eventjes wennen wanneer je net van CRT overgestapt bent.Largamelion schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:29:
Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ik weet niet of het ghosting is, maar ik merk wel degelijk een vervaging van het beeld wanneer ik snel draai.
Steam/uPlay: EvulKlowne
Verwijderd
Uiteraard voor mij, het gaat dan ook over mijn eventuele aankoop. En meningen zijn altijd persoonlijk.Shiver23 schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:46:
[...]
Voor jou misschien
Ik geef het aan om ook aan andere lezers de verschillende opties te laten zien. Zo kan iedereen met volledige informatie een overwogen keuze maken.
Om jou te quoten: 'ik kan ook genoeg redenen bedenken om voor de 2" grotere samsung te gaan"

(jij hebt waarschijnlijk een dell 20"? Je hoeft je niet aangevallen te voelen
Trouwens, ik dacht dat de dell ook alleen maar vga en dvi input had. Voor de extra invoermogelijkheden hoef ik het dus niet te doen. En daarenboven is de samsung nog goedkoper ook. Tja, goede kwaliteit (zo verwacht ik wel) voor minder geld. In MIJN geval een no brainer
Ik moet ook wel bekennen dat de dell een stuk mooier is. Met die elegant vormgegeven voet in metaal. (itt dat nogal ouwbollige rondje voetje van de samsungs, maar daar zal ik wel mee kunnen leven denk ik. En indien niet probeer ik wel ergens via dell zo een voet los te krijgen, misschien lukt da wel
En over waarom 2" groter voor mij interessanter is heb ik al genoeg geschreven, samengevat: dotpitch, gamen, prijs/opp (opp=>games, films)
Ah k, ik dacht dat die blur door ghosting werd veroorzaakt, maar ik zie inderdaad geen witte waas achter objecten. Het is toch wel ff wennen, aangezien je soms snel moet reageren in een FPS en als alles dan niet scherp is wanneer je je plots moet omdraaien, ben je toch weeral enkele miliseconden later... zal wel even afwachten.ambi schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:58:
[...]
Ik heb een sterk vermoeden dat jij (en vele anderen) ghosting met motion blur verwart? Deze laatste is eigen aan LCD-techniek en is inderdaad eventjes wennen wanneer je net van CRT overgestapt bent.
PS: Heb m'n review aangepast, thx
Dit wordt zeker wel even wennen, alles voelt anders aan
denk dat ik de blurry kleurtes @ crt na al die jaren iets te gewend aan ben geraakt
Het wordt toch wel de 205BW, maar waarschijnlijker de 225BW voor mij. Alleen heb ik een vraag, ik wil hem als pc monitor gebruiken en als xbox360 scherm. De 360 wil ik dan via de vga connecten en dan hou ik de dvi-d ingang over. Ik heb op mijn videokaart alleen twee vga uitgangen, beetje oldscool maar het is niet anders. Zou hier een simpele doch doeltreffende oplossing voor zijn?
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Welke functie heeft dat zwarte pluizige ding links op het bureau???Largamelion schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:29:
Samsung 205BW review:
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
En de Dell heeft een PVA scherm en de Samsung een TN.FatalError schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:24:
Voor het geld is de Samsung zeker n goed scherm, maar haalt het imo toch echt niet bij de Dell. De Dell is natuurlijk ook groter en n stuk duurder.
No Shame, only Fame!
Bel ik net naar de Mediamarkt in Leeuwarden om te vragen wat de 205BW kost, wordt er tegen mij verteld dat die € 424,- moet kosten, terwijl ik hier een reactie zag met een heel andere prijs.
Namelijk € 329,-
Hoe duur is die nu, of verschilt het gewoon per MM
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
Dat hoef je toch niet aan Largamelion te vragen.... Is toch op die foto in één oogopslag duidelijk.V3g3ta schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:02:
[...]
Welke functie heeft dat zwarte pluizige ding links op het bureau???
Aan de rechterkant ligt er namelijk een muis die niet aangelijnd is. Dit betekend dus dat die muis zomaar weg kan lopen en dat linker pluizige ding zorgt er daarom voor dat de muis netjes op zijn plaats blijft zitten.
Simpel dus en zeker aan te raden voor iedereen met loslopende muizen!
Verschilt per MM, maar 424 is wel erg raar. Ze zullen wel een foutje gemaakt hebben?GGS_106 schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:52:
Bel ik net naar de Mediamarkt in Leeuwarden om te vragen wat de 205BW kost, wordt er tegen mij verteld dat die € 424,- moet kosten, terwijl ik hier een reactie zag met een heel andere prijs.
Namelijk € 329,-
Hoe duur is die nu, of verschilt het gewoon per MMLijkt me niet trouwens
Hoe zit het met dual screen en de samsung 205BW ?
Ik heb nu een samsung 17inch tft waar ik heel tevreden over ben, maar zit te denken om een tweede monitor erbij te nemen zodat ik tijdens het gamen wat andere zooi zichtbaar in beeld kan hebben (of wordt windows dan zwart?)
Mijn ecte vraag dus, is het af te raden omdat het anders te breed wordt? Zal mijn 6800 GT kaartje dit aan kunnen? 1280x1024 + 1680x1050?
Ik heb nu een samsung 17inch tft waar ik heel tevreden over ben, maar zit te denken om een tweede monitor erbij te nemen zodat ik tijdens het gamen wat andere zooi zichtbaar in beeld kan hebben (of wordt windows dan zwart?)
Mijn ecte vraag dus, is het af te raden omdat het anders te breed wordt? Zal mijn 6800 GT kaartje dit aan kunnen? 1280x1024 + 1680x1050?
Misschien kun je een paar opnoemen?Shiver23 schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:46:
[...]
Voor jou misschien
Ik was namelijk van plan te gaan voor de Dell, zat al naar maniertjes te zoeken om te te bestellen via "kleine ondernemers" en niet via "consumenten", als je hun website bekijkt dan weet je wat ik bedoel. Scheelt nogal in de prijs. Maar ik moet zeggen dat die 22" Samsung me heel erg aan het twijfelen brengt.
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
Kijkhoek, kleurechtheid en de stevige en goed verstelbare voet.Illidan schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:20:
[...]
Misschien kun je een paar opnoemen?
Ik was namelijk van plan te gaan voor de Dell, zat al naar maniertjes te zoeken om te te bestellen via "kleine ondernemers" en niet via "consumenten", als je hun website bekijkt dan weet je wat ik bedoel. Scheelt nogal in de prijs. Maar ik moet zeggen dat die 22" Samsung me heel erg aan het twijfelen brengt.
Nou ik draai met m'n Samsung 205BW op 60Hz omdat ik dat alleen maar kan kiezen als ik hem op 1680x1050 zet...Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:11:
[...]
waarom draait iedereen zijn tft op 60Hz?? Die van mij staat op max. 75Hz
TFT's hoeven ook niet 'ververst' te worden, zoals CRT schermen. Daarom knipperen ze ook niet en kun je ze gewoon op 60Hz zetten. Ik heb alleen geen idee waarom ze ook 75Hz aankunnen. Ik vermoed dat het enige nut daarvan compatibaliteit is (misschien dat er specifieke software/OS'en zijn die default op 75Hz staan). Mn huidige scherm (samsung 203b) heb ik alleen nog maar op 60Hz gehad, maar bij mn vorige scherm (iiyama e435s) merkte ik geen verschil bij DVI. En op de analoge aansluiting werd het beeld waziger bij 75Hz.
Ik lees elke dag dit topic hier maar ik kan ben nog steeds niet uit welke keuze ik moet maken betreft de aankoop van een breedbeeld tft. Ik heb op dit moment zelf een Samsung 913N waarmee ik zeer tevreden ben. Ik wil alleen graag meer en groter hehe
dus daarom dat ik graag de overstap wil maken naar een breedbeeld scherm. Tja wat doe ik zoal op me pc....internet, msn, office, films kijken en games spelen. Ben geen hardcore gamer maar wel iemand die regelmatig speelt. Wat speel ik zoal...Prey, Fear, UT, Battlefield...dus veel shooters en WoW, Oblivion en LOTR BFME2. Deze games draaien op dit scherm perfect vind ik dus ik zoek een scherm die zeker hetzelfde kan. Daarnaast ben ik ook van plan mijn xbox 360 aan te sluiten op het scherm omdat ik hierover toch wel goede verhalen heb gehoord ivm HDCP ondersteuning van een hoop schermen van tegenwoordig.
De schermen waarin ik op dit moment de meeste intresse heb zijn: de dell2007WFP, Samsung 205BW en de 215TW. De verhalen die ik over de 225 heb gelezen spreken me ook erg aan.
Maar ja ik kan op dit moment nog niet echt een keus maken misschien dat jullie mij erbij kunnen helpen
Of misschien nog andere opties bekijken...
Ow en ik heb voor mijn systeempje ook zojuist een x1950xtx besteld dus ik neem aan dat alles soepel zal draaien
De schermen waarin ik op dit moment de meeste intresse heb zijn: de dell2007WFP, Samsung 205BW en de 215TW. De verhalen die ik over de 225 heb gelezen spreken me ook erg aan.
Maar ja ik kan op dit moment nog niet echt een keus maken misschien dat jullie mij erbij kunnen helpen
Ow en ik heb voor mijn systeempje ook zojuist een x1950xtx besteld dus ik neem aan dat alles soepel zal draaien
[ Voor 4% gewijzigd door G3kko0 op 11-09-2006 19:03 ]
Wat twijfelt iedereen hier toch altijd over het kunnen van een videokaart. Op mijn werk een keer 2 widescreens (2x 1680x1050) op een Ati radeon x300 (met een DVI uitgang die via een speciaal split kabeltje 2 schermen aan kan sturen.morpheus schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:14:
Hoe zit het met dual screen en de samsung 205BW ?
Dan moet een 6800 GT het ook best aardig kunnen trekken lijkt me.
En dan nog iets over het scalen van 4:3 beeld met zwarte balken ernaast. Als je logisch nadenkt werkt dit in games natuurlijk niet omdat die afhankelijk van de instellingen van de game de videokaart vertellen welke resolutie die moet weergeven.
In windows met de een of andere instelling van de driver werkt het wel omdat dan de driver zelf de zwarte balken meeberekent en doorgeeft aan het scherm. Driver verteld 1280 x1024 is met eigenlijk incl. balken 1680x1050 aan de monitor.
In een spel zal de videokaart gewoon uitpoepen van in het spel is ingesteld. Spel verteld 1280x1024, scherm ontvangt 1280 x1024, hierin denkt de driver van de videokaart gewoon niet mee omdat het gebruikelijk is dat de instelling van het spel de driver overruled. Denk maar aan je CRT die bij het opstarten van een spel ook verspringt als het spel anders is ingesteld.
Verwijderd
Waarom zou dat niet werken? Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je kunt gewoon bijv. BF2 op 4:3 spelen met zwarte balken. Of bedoel je dat het nooit echt breedbeeld zal worden, want dat klopt, BF2 zal alleen gaan vervormen, je zult nooit meer gaan zien, zoals bij HL2.Prulleman schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:41:
En dan nog iets over het scalen van 4:3 beeld met zwarte balken ernaast. Als je logisch nadenkt werkt dit in games natuurlijk niet omdat die afhankelijk van de instellingen van de game de videokaart vertellen welke resolutie die moet weergeven.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 20:15 ]
Misschien snap ik jullie niet goed, maar voor de 4:3 software is er de "fixed aspect ratio" functie in de driver van je videokaart. Dan krijg je automagisch links/rechts of onder/boven zwarte balken als dat nodig is om de aspect ratio correct te houden.
Dat zit er bij de Ati drivers inderdaad in, alleen werkt het bij mij nietFatalError schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:16:
Misschien snap ik jullie niet goed, maar voor de 4:3 software is er de "fixed aspect ratio" functie in de driver van je videokaart. Dan krijg je automagisch links/rechts of onder/boven zwarte balken als dat nodig is om de aspect ratio correct te houden.
Verwijderd
Bij mij werkt dat ook niet, het is dat ik het kan instellen via het osd van het scherm.The_MAN schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:18:
[...]
Dat zit er bij de Ati drivers inderdaad in, alleen werkt het bij mij nietIk heb een Radeon 9700 met een 203B eraan. Baal er soms wel van dat het niet werkt. Zijn er mensen met een Ati waar het wel bij werkt?
Nope, dit werkt bij mij dus ook niet. Heb het nog niet getest op m'n bureaublad, maar BF2 pakt het in ieder geval niet aan, wat ik ook probeer, hij blijft m'n hele scherm inpalmen. Dat vinkje in het Control Center waarbij ie z'n aspect ratio moet behouden doet helemaal niets. Wat ik nog kan proberen is m'n scherm via de VGA kabel aansluiten ipv de DVI, iets zegt me dat het zo wel kan lukken. M'n scherm zit nu met zowel de VGA als DVI kabel aangesloten, maar als ik switch met dat knopje naar analoog dan switcht ie automatisch weer naar digitaal... zal dus eens moeten testen met de DVI losgekoppeld.The_MAN schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:18:
[...]
Dat zit er bij de Ati drivers inderdaad in, alleen werkt het bij mij nietIk heb een Radeon 9700 met een 203B eraan. Baal er soms wel van dat het niet werkt. Zijn er mensen met een Ati waar het wel bij werkt?
@Renzo24: Rofl
Ik volg dit topic nu al een tijdje maar ik heb toch nog een vraag. Vooraan de eerste pagina staan de 2 nieuw te verwachten schermen van benq en samsung (beide 24"). Heeft iemand misschien meer informatie over deze schermen en dan bedoel ik vooral de levertijd of beschikbaarheid aangezien er nog geen reviews of previews van te vinden zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Yagermeister op 11-09-2006 21:25 . Reden: Toevoeging ]
-Te huur
Bij VGA werkt Fixed Aspect Ratio zowieso niet, je meot DVI hebben.
Mijn vorige Geforce 6600GT en mijn huidige 7900GT kunnen prima fixed aspect ratio. Er zijn echter schermen die het niet kunnen. De Mirai 19" breedbeeld zowieso niet, en er zijn bijvoorbeeld ook enkele Viewsonic en Samsung schermen die het niet kunnen. Gelukkig kunnen zowel mn Dell 2405FPW en Samsung 205BW het prima.
Mijn vorige Geforce 6600GT en mijn huidige 7900GT kunnen prima fixed aspect ratio. Er zijn echter schermen die het niet kunnen. De Mirai 19" breedbeeld zowieso niet, en er zijn bijvoorbeeld ook enkele Viewsonic en Samsung schermen die het niet kunnen. Gelukkig kunnen zowel mn Dell 2405FPW en Samsung 205BW het prima.
Ik heb hem gisteren bij de MM in Amsterdam gehaald voor 329.GGS_106 schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:52:
Namelijk € 329,-
Hoe duur is die nu, of verschilt het gewoon per MMLijkt me niet trouwens
Verwijderd
Vrijdag gekocht in Alphen. Prijs 329.
Hij staat overigens in het systeem van MM voor een hogere prijs maar hij is in de aanbieding.
Je had blijkbaar een hele slechte verkoper aan de lijn die niet op de hoogte was
Hij staat overigens in het systeem van MM voor een hogere prijs maar hij is in de aanbieding.
Je had blijkbaar een hele slechte verkoper aan de lijn die niet op de hoogte was
Heeft dat Natural Color nog enig nut bij een Samsung? Of kan ik het beter niet installeren??

kan je samsung het dan ook in spellen?? want dat is dus het verschil wat ik probeer duidelijk te maken.... in windows kan je driver regelen wat er op je scherm moet komen, 800x600 met de rest zwart of wat je wil, maar als je dit vanuit een spel regelt, heeft de driver niks meer te vertellen, dan zou het hardwarematig in de monitor moeten zitten en dat hebben de meeste niet (in ieder geval de 205bw en LG204 niet)FatalError schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:23:
Bij VGA werkt Fixed Aspect Ratio zowieso niet, je meot DVI hebben.
Ja, dat werkt ook prima bij spellen. Spellen spreken niet rechtstreeks de videokaart aan, dat gaat altijd via de driver.Prulleman schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:53:
[...]
kan je samsung het dan ook in spellen?? want dat is dus het verschil wat ik probeer duidelijk te maken.... in windows kan je driver regelen wat er op je scherm moet komen, 800x600 met de rest zwart of wat je wil, maar als je dit vanuit een spel regelt, heeft de driver niks meer te vertellen, dan zou het hardwarematig in de monitor moeten zitten en dat hebben de meeste niet (in ieder geval de 205bw en LG204 niet)
The_MAN schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:18:
[...]

MM hanteert laagste prijsgarantie heb wel eens eerder geld van een foto toestel kunnen afdingen omdat ik hem ergens anders goedkoper kon krijgen....je moet wel bewijs tonen dat de winkel daadwerkelijk goedkoper is maar meestal werken ze in dat soort dingen wel mee
Hmm, jaja. Kijkhoek, 160/160 van Samsung tegenover ik dacht iets van 178/178 graden van Dell.Shiver23 schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:22:
[...]
Kijkhoek, kleurechtheid en de stevige en goed verstelbare voet.
Opzich is 160/160 al groot genoeg voor twee mensen die op een normale afstand zitten denk ik, maar het is natuurlijk wel ff afwachten hoe het in de praktijk uitvalt, fabrikanten zijn vaak wat te optimistisch over hun kijkhoek. Maar ik geef toe, die 18 graden verschil kan in de praktijk best handig zijn.
Kleurechtheid, een PVA paneel is natuurlijk in dat opzicht beter dan een TN paneel, aan de andere kant TN panelen van nu zijn een stuk beter dan anderhalf jaar geleden. Netzoals PVA panelen van nu sneller zijn. Dus langzaam maar zeker worden de klassieke nadelen wat minder groot (TN; snel maar slechte kleurweergave, PVA; langzaam maar goede kleurweergave).
Dus ik denk (en hoop) dat dit zal meevallen met de Samsung.
De Samsung is ook in hoogte verstelbaar, dus dat is geen verschil ten opzichte van Dell.
En het punt is, 2" is echt een groot verschil. Zelfs 1" is al merkbaar groter, dus 2" zal dat al helemaal zijn. Erg groot pluspunt dus, de kleurechtheid van de Dell moet dus echt vele malen beter zijn om de keuze voor Dell goed te praten, en dan heb ik het nog niet eens over het verschil in prijs. Met dat prijsverschil kun je bijv een betere videokaart kopen, of meer geheugen, dat heeft op je hele systeem uiteindelijk een grotere positieve invloed. En dan heb je wel een kick-ass 22" monitor op je bureau
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
PC active Breedbeeldmonitoren test okt 2006
Getest:
Acer AL2051W
Acer AL2032W
Asus PW191
BenQ FP202W
Dell Utrasharp 2007WFP
Eizo S2110W
HP F2105
LG Flatron L203WT
Viewsonic VA2012W
Vieuwsonic VX2025WM
Philips 200W6
Samsung Syncmaster 205BW
Samsung SyncMaster 215TW
Nog steeds is de BenQ een pijstopper en nog steeds zie ik de Samsung 215TW als de beste koop als het gaat om kleurweergave en niet op gamez.
Als ik mij goed herinner gebruiken de Eizo en de Samsung ook hetzelfde S-PVA paneel zij het dat Eizo er nog iets meer kwaliteit uit perst zij het tegen een gekruide meerprijs.
De nieuwe techniek met LED Backlight is wel iets waar we nog meer van kunnen verwachten en ik ben dan ook zeer benieuwd naar die ontwikkelingen.
Nog even de actuele tweaker prijzen uit de conclusie van PC Active okt 2006:
€ 343,- BenQ FP202W
€ 403,- Philips 200W6 (What about Philips 200WB7ES € 406,- 8ms i.p.v. 16ms?)
€ 511,- Samsung SyncMaster 215TW
€ 959,- Eizo S2110W
Getest:
Acer AL2051W
Acer AL2032W
Asus PW191
BenQ FP202W
Dell Utrasharp 2007WFP
Eizo S2110W
HP F2105
LG Flatron L203WT
Viewsonic VA2012W
Vieuwsonic VX2025WM
Philips 200W6
Samsung Syncmaster 205BW
Samsung SyncMaster 215TW
Opmerkelijk: We zijn nu pakweg een half jaar verder en ik zie nog geen verandering in de conclusies die ik 2 of 3 topicnummers geleden heb gemaakt zij het dat de Philips 200W6 bij dit rijtje is gekomen.Conclusie
Als de prijs een bepalende factor is, dan komt Benq's FP202W goed uit de bus: het scherm koppelt redelijk goede prestaties aan een zeer scherpe adviesprijs van € 449,-. Voor iets meer koopt u de Philips 200W6 die vooral wat kleurweergave betreft nog een stuk beter scoort. Testwinnaar is echter de 21 inch grote S2110W van Eizo, al is de adviesprijs van die monitor met € 999,- wel bijzonder pittig. Nummer twee uit de test, de Syncmaster 215TW van Samsung biedt met een adviesprijs van € 735,- een aanzienlijk betere prijsprestatieverhouding.
Nog steeds is de BenQ een pijstopper en nog steeds zie ik de Samsung 215TW als de beste koop als het gaat om kleurweergave en niet op gamez.
Als ik mij goed herinner gebruiken de Eizo en de Samsung ook hetzelfde S-PVA paneel zij het dat Eizo er nog iets meer kwaliteit uit perst zij het tegen een gekruide meerprijs.
De nieuwe techniek met LED Backlight is wel iets waar we nog meer van kunnen verwachten en ik ben dan ook zeer benieuwd naar die ontwikkelingen.
Nog even de actuele tweaker prijzen uit de conclusie van PC Active okt 2006:
€ 343,- BenQ FP202W
€ 959,- Eizo S2110W
Has Balls
Zowieso, de driver regelt alles. Ik heb al veel gelezen dat mensen met Nvidia kaarten hier geen problemen mee hebben, maar de ATI drivers doen het blijkbaar niet zo goed met deze setting... jammer. Er zijn veel opties waar je kan zeggen 'application controlled' maar bij deze staat dat er helaas niet bij, ik vraag me af of er een manier is om het te doen werken met ATI drivers.FatalError schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:58:
[...]
Ja, dat werkt ook prima bij spellen. Spellen spreken niet rechtstreeks de videokaart aan, dat gaat altijd via de driver.
PS: Ben terug begonnen aan HL2, damn het ziet er gewoon zalig uit op 1680*1050 en ik had nooit gedacht dat alles nog vloeiend zou gaan met settings op high... gewoon genieten
[ Voor 13% gewijzigd door Largamelion op 12-09-2006 08:47 ]
Verwijderd
Samsung 215TW is voor mij de gulden middenweg!Youri Carma schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 01:00:
€ 343,- BenQ FP202W
€ 959,- Eizo S2110W
Actuele prijs € 497,60 maar met porto kosten toch 512,- en ook nog niet leverbaar. Maar de prijs is aan het dalen!Youri Carma schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 01:00:
PC active Breedbeeldmonitoren test okt 2006
En de samsung 205bw bij de MM in Den Haag 359,- schandalig..
[ Voor 8% gewijzigd door Schele indiaan op 12-09-2006 10:52 ]
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Hier in MM (Oostakker - België) voor 339 euro.walterg schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:46:
[...]
Ik heb hem gisteren bij de MM in Amsterdam gehaald voor 329.
Dan ga ik toch nog eens informeren, want dan klopt hun prijs daar niet lijkt mewalterg schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:46:
[...]
Ik heb hem gisteren bij de MM in Amsterdam gehaald voor 329.
‹(◕‿◕)›
Ik denk dat de twijfels misschien gegrond zijn bij games (3D). Ik heb in mijn laptop een ATI Mobility Radeon 7500 die gebruik ik op 1650x1050 met mijn Samsung 205BW. Dat werkt probleemloos in Windows, maar als ik een game op 1650x1050 probeer (b.v. UT2004, CSS) dan wordt het beeld zwart en dan flits er een popup van de Samsung tevoorschijn: "Not Optimum Mode: Recommended mode 1680x1050"Prulleman schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:41:
Wat twijfelt iedereen hier toch altijd over het kunnen van een videokaart. Op mijn werk een keer 2 widescreens (2x 1680x1050) op een Ati radeon x300 (met een DVI uitgang die via een speciaal split kabeltje 2 schermen aan kan sturen.

Mijn desktop systeem met ATI Radeon 1900XT op de Samsung 205BW maakt hier echter geen enkel probleem van.
Lol, heb gisteren ook HL2 gespeeld. Idd zalig op 1680x1050 en alles op highLargamelion schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:45:
[...]
PS: Ben terug begonnen aan HL2, damn het ziet er gewoon zalig uit op 1680*1050 en ik had nooit gedacht dat alles nog vloeiend zou gaan met settings op high... gewoon genieten.

Verwijderd
Kijk, weer de typische reactie om de eigen keuze te verdedigen zonder te weten waarover het precies gaat.Shiver23 schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:22:
[...]
Kijkhoek, kleurechtheid en de stevige en goed verstelbare voet.
Snel wat typische woorden neerschrijven en denken dat een punt gemaakt is. Hierbij potentiele kopers die minder op de hoogte zijn misleidend.
Op dat laatste punt geef ik je gelijk: verstelbaarheid. Vraag is in hoeverre dat nu zo belangrijk is natuurlijk. De voet van de samsung is minstens even degelijk. (maar niet verstelbaar)
Vooral met die eerste opmerkingen ben ik het niet eens. Ten eerste kan je daar nog niets over zeggen omdat nog geen enkele gebruikservaring met dit samsung scherm bekend is. Het moet hier nog verschijnen, en professionele reviews zijn er niet.
Laten we dan vooral de specs bij de hand houden. De samsung 225BW heeft een 8bit (24bit paneel). GEEN TN dus (wat het wel is weet je hiermee nog niet, maar wel dat het geen TN is) Dus kijkhoek en kleurechtheid zullen in elk geval beter zijn dan wanneer het een TN paneel was geweest. Er is dus geen reden om aan te nemen dat jouw dell daar beter in presteert. Gelijkaardig of beter.
Dus denk ik het vervolg wat na voor je hier met loze opmerkingen komt slingeren. Op die manier ongefundeerd reply'en haalt ook je eigen credibiliteit naar beneden.
Je zegt dat het geen TN is maar wat het anders zou moeten zijn weet je ook niet, hoe weet je dan dat het geen TN isVerwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:24:
[...]
Kijk, weer de typische reactie om de eigen keuze te verdedigen zonder te weten waarover het precies gaat.
Snel wat typische woorden neerschrijven en denken dat een punt gemaakt is. Hierbij potentiele kopers die minder op de hoogte zijn misleidend.
Op dat laatste punt geef ik je gelijk: verstelbaarheid. Vraag is in hoeverre dat nu zo belangrijk is natuurlijk. De voet van de samsung is minstens even degelijk. (maar niet verstelbaar)
Vooral met die eerste opmerkingen ben ik het niet eens. Ten eerste kan je daar nog niets over zeggen omdat nog geen enkele gebruikservaring met dit samsung scherm bekend is. Het moet hier nog verschijnen, en professionele reviews zijn er niet.
Laten we dan vooral de specs bij de hand houden. De samsung 225BW heeft een 8bit (24bit paneel). GEEN TN dus (wat het wel is weet je hiermee nog niet, maar wel dat het geen TN is) Dus kijkhoek en kleurechtheid zullen in elk geval beter zijn dan wanneer het een TN paneel was geweest. Er is dus geen reden om aan te nemen dat jouw dell daar beter in presteert. Gelijkaardig of beter.
Dus denk ik het vervolg wat na voor je hier met loze opmerkingen komt slingeren. Op die manier ongefundeerd reply'en haalt ook je eigen credibiliteit naar beneden.
< dit stukje webruimte is te huur >
Hoezo geen TN? 8 bits TN panelen bestaan gewoon. Kijk maar naar de LG204WT. Wie weet hier nou niet waar het over gaat?
er zou een 8 bit in moeten zitten.RoD schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:50:
Hoezo geen TN? 8 bits TN panelen bestaan gewoon. Kijk maar naar de LG204WT. Wie weet hier nou niet waar het over gaat?
maar eerlijk is eerlijk een TN scherm geeft minder echte kleurweergaven weer dan anderen TFT schermen. met 24 bits kleuren weergaven kom je al een heel end maar de kwaliteit van de backlight de manier van aansturen van een TN en natuurlijk de kijkhoek heeft ook met de kleurenweergaven te maken. TN gebruikt gepolariserde scherm. dit is de reden waarom TN schermen minder presteren in de kijk hoek. kijk maar een met een polaroid zonebril naar je TFT en draai je zonebril 90 graden weg beeld.
Verwijderd
Ja hoor, die één of twee panelen die 8 bit TN zijn. Zo goed als alle TN panelen, op die ene uitzondering of zo na, zijn gewoon 6 bit. Weer eens een gemakkelijke manier om iemand onderuit te halen, terwijl je zelf goed beseft dat die uitzondering hier niet van toepassing kan zijn.
En aangezien het dus geen TN kan zijn, is het iets anders. Hoe moet ik weten wat het dan wel is, ik kan toch alleen maar aangeven wat het niet is. Dat doet niets af aan mijn bewering. Op de site van samsung staat ook niet precies wat het is, dus als jij het wel weet te vinden, ga je gang maar. (ik vermoed gewoon PVA, gezien het een samsung is. Doet verder ook niet ter zake imo. De betere schermeigenschappen vind je bij de NIET-TN panelen, enough said, zeker over kijkhoek)
Dat het 8 bit is, is iig zeker.
Daarbij, zoals gezegd, zijn de slechte beeldkwaliteiten inherent aan de TN technologie. Vooral de zeer (!!) beperkte verticale kijkhoek. 6 of 8 bit TN zal daar helemaal niets aan veranderen.
specs van de samsung site: Viewing Angle (H/V, Typical) 160°/160° (CR>5)
Met dergelijke aangegeven specs kan het geen TN zijn (verticaal).
Daarenboven, 22" is een volledig nieuwe maat. Wat voor zin heeft het dan om aan te draven met mogelijke 8bit TN panelen uit andere meer conventionele maten (en hier dus niet van toepassing is). 8 bit TN is nooit echt veel gebruikt door de fabrikanten, dus ga er maar vanuit dat een nieuw ontwikkelde maat, aangegeven als 8 bit geen TN zal zijn. Waarom zouden ze.
Trouwens, ik hoef helemaal niets te bewijzen of zo, dus het zal me verder worst wezen. Enige wat ik wil zijn goede kleuren en goede kijkhoek. Als dit in orde is komt er bij mij waarschijnlijk een 225BW (mijn eerste lcd btw). En met kijkhoek en kleuren is dit allemaal begonnen. Het kan mij verder dus helemaal niets schelen wat er precies inzit.
En aangezien het dus geen TN kan zijn, is het iets anders. Hoe moet ik weten wat het dan wel is, ik kan toch alleen maar aangeven wat het niet is. Dat doet niets af aan mijn bewering. Op de site van samsung staat ook niet precies wat het is, dus als jij het wel weet te vinden, ga je gang maar. (ik vermoed gewoon PVA, gezien het een samsung is. Doet verder ook niet ter zake imo. De betere schermeigenschappen vind je bij de NIET-TN panelen, enough said, zeker over kijkhoek)
Daarbij, zoals gezegd, zijn de slechte beeldkwaliteiten inherent aan de TN technologie. Vooral de zeer (!!) beperkte verticale kijkhoek. 6 of 8 bit TN zal daar helemaal niets aan veranderen.
Daarenboven, 22" is een volledig nieuwe maat. Wat voor zin heeft het dan om aan te draven met mogelijke 8bit TN panelen uit andere meer conventionele maten (en hier dus niet van toepassing is). 8 bit TN is nooit echt veel gebruikt door de fabrikanten, dus ga er maar vanuit dat een nieuw ontwikkelde maat, aangegeven als 8 bit geen TN zal zijn. Waarom zouden ze.
Trouwens, ik hoef helemaal niets te bewijzen of zo, dus het zal me verder worst wezen. Enige wat ik wil zijn goede kleuren en goede kijkhoek. Als dit in orde is komt er bij mij waarschijnlijk een 225BW (mijn eerste lcd btw). En met kijkhoek en kleuren is dit allemaal begonnen. Het kan mij verder dus helemaal niets schelen wat er precies inzit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 16:41 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag even geinformeerd bij de MM in Utrecht en daar stond de Samsung 205BW ook voor 424 euro in het systeem.GGS_106 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:03:
Dan ga ik toch nog eens informeren, want dan klopt hun prijs daar niet lijkt me
De verkoper gaf toe dat de prijs mogelijk niet correct was, maar kon geen verdere informatie geven omdat de Samsung 205BW volgens hem niet op korte termijn te verkrijgen is bij de MM in Utrecht.
Ik had een samsung 204b besteld bij pc zaak, er stond: "levertijd binnen 10 dagen".
ik besteld, betaald, en wachten... 4 dagen later staat ineens: "end of life", terwijl de monitor nog wel op de site staat, maar nu voor een hogere prijs.
Ik dus eff bellen, komen ze met het verhaal dat de door mij bestelde versie van de 204b de goedkope versie is, en in de nieuwe versie van de 204b een andere beeldbuis zit.. hmkay...
Weet iemand wat ik hier mee aan moet? ik vind het een raar verhaal, ook omdat de 204b een TFT is en die meestel geen beeldbuis meer hebben..
ik besteld, betaald, en wachten... 4 dagen later staat ineens: "end of life", terwijl de monitor nog wel op de site staat, maar nu voor een hogere prijs.
Ik dus eff bellen, komen ze met het verhaal dat de door mij bestelde versie van de 204b de goedkope versie is, en in de nieuwe versie van de 204b een andere beeldbuis zit.. hmkay...
Weet iemand wat ik hier mee aan moet? ik vind het een raar verhaal, ook omdat de 204b een TFT is en die meestel geen beeldbuis meer hebben..
Eventjes voor de duidelijkheid en voor de kemphanen onder ons:
De Samsung 225BW bevat een TN-paneel. Staat ook gewoon in de datasheet van Samsung...
De Samsung 225BW bevat een TN-paneel. Staat ook gewoon in de datasheet van Samsung...
Dit moet wel haast de grootste lijst non-argumenten zijn die ik ooit heb gezien. 160/160 wordt voor veel voor tn schermen gemarket. Niet dat ze het waarmaken... Als ik het goed heb wordt 8bit gebruikt in enkele nieuwe tn schermen; de 225BW is een nieuwe monitor... Lees de review over de 225BW eerder genoemd in dit topic. kleurweergave was niet om naar huis te schrijven.Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:38:
Ja hoor, die één of twee panelen die 8 bit TN zijn. Zo goed als alle TN panelen, op die ene uitzondering of zo na, zijn gewoon 6 bit. Weer eens een gemakkelijke manier om iemand onderuit te halen, terwijl je zelf goed beseft dat die uitzondering hier niet van toepassing kan zijn.
Waarom leg je dit uit als 'iemand onderuit halen'? Ik zou het gewoon scharen onder een opinie vormen op basis van logische argumentatie, iets wat in jouw verhaal compleet ontbreekt.
dit las ik nadat ik bovenstaande had gepost.. kom niet meer bij van het lachen.Fest schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:48:
Eventjes voor de duidelijkheid en voor de kemphanen onder ons:
[ Voor 6% gewijzigd door srekaewt op 12-09-2006 16:55 ]
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Iemand een MM in overijssel waar ze hem wél op voorraad hebben? Samsung 205
Enschede, nop
Hengelo, (nog niet in het assortiment)
En de prijs ook graag
Enschede, nop
Hengelo, (nog niet in het assortiment)
En de prijs ook graag
[ Voor 4% gewijzigd door Christiano007 op 12-09-2006 17:26 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
En waarom dan niet?Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:38:
Onderbouw dat eerst maar eens voordat je wat blaat.En aangezien het dus geen TN kan zijn, is het iets anders.
Dat kun je dus blijkbaar niet, want het is wel een TN scherm.Hoe moet ik weten wat het dan wel is, ik kan toch alleen maar aangeven wat het niet is. Dat doet niets af aan mijn bewering. Op de site van samsung staat ook niet precies wat het is, dus als jij het wel weet te vinden, ga je gang maar. (ik vermoed gewoon PVA, gezien het een samsung is. Doet verder ook niet ter zake imo. De betere schermeigenschappen vind je bij de NIET-TN panelen, enough said, zeker over kijkhoek)
Goh...Dat het 8 bit is, is iig zeker.
Klopt weer niks van.Daarbij, zoals gezegd, zijn de slechte beeldkwaliteiten inherent aan de TN technologie. Vooral de zeer (!!) beperkte verticale kijkhoek. 6 of 8 bit TN zal daar helemaal niets aan veranderen.
Wat een onzin, dus omdat het een nieuwe maat is, en 8 bit TN relatief nieuw is zouden ze geen TN gebruiken?Daarenboven, 22" is een volledig nieuwe maat. Wat voor zin heeft het dan om aan te draven met mogelijke 8bit TN panelen uit andere meer conventionele maten (en hier dus niet van toepassing is). 8 bit TN is nooit echt veel gebruikt door de fabrikanten, dus ga er maar vanuit dat een nieuw ontwikkelde maat, aangegeven als 8 bit geen TN zal zijn. Waarom zouden ze.

Waarom zouden ze? Omdat het goedkoop is?
Dat blijkt.Trouwens, ik hoef helemaal niets te bewijzen of zo, dus het zal me verder worst wezen. Enige wat ik wil zijn goede kleuren en goede kijkhoek. Als dit in orde is komt er bij mij waarschijnlijk een 225BW (mijn eerste lcd btw). En met kijkhoek en kleuren is dit allemaal begonnen. Het kan mij verder dus helemaal niets schelen wat er precies inzit.
Ik denk dat je kunt fluiten naar je scherm.stefijn schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:16:
Ik heb een Samsung TFT SyncMaster 204B in bestelling, maar daar is ook al de leverdatum 2x van verschovenZou nu 11-09 weer binnenkomen, maar ja dat moet ik nog maar afwachten.
Ik heb er ook een besteld ruim een maand terug met dode pixel garantie. Maar nadat 't bedrijf 3-4 schermen met dode pixels heeft gehad hebben ze 't scherm maar helemaal uit hun assortiment gehaald en kon ik dus fluiten naar mijn scherm. (Ik zit overigens nog steeds te wachten opdat ze het geld terug storten, die toezegging is ook alweer van een week terug...)
Ik heb nu hetzelfde scherm bij een andere leverancier besteld. Maar ook hier zijn er leverings problemen.
Volgens mij kunnen ze geen scherm vinden zonder dode pixels.
Ik ben bang dat ik het scherm kan vergeten...
Das wel heel erg jammer aangezien ik na maanden dit topic te volgen en veel reviews lezen ik eindelijk tot een keuze ben gekomen, en nu valt die nergens te krijgen
Ik ga iig ondertussen al wat rondkijken naar een ander scherm...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Beetje laat en off-topic maar is dat een Apple keyboard op een PC? Ziet er slick uitVerwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:28:
NEC 20WGX²
Eerlijk gezegd lijkt het scherm nog flets op de foto's met wat hij in werkelijkheid is. Ja hoe zal ik het zeggen, de beeldkwaliteit is fantastisch! Zeker een monitor dat zijn geld waard is.
Ghosting? Zoals je weet bij dit scherm, onmerkbaar.
Het enige dat ik nog moet doen is het calibreren(hardwarematig liefst).
Kijkhoeken zijn zowat de beste die ik al heb gezien.
Owja, ook is er geen banding. paar gradients in photoshop gemaakt en het is zeer smooth.
Verder ook geen zichtbare backlight bleeding, dus al bij al ben ik uitermate tevreden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Vanmiddag heb ik de Samsung 205BW ontvangen. Nadat ik afgelopen vrijdag de LG L204WT naar de winkel had teruggebracht omdat deze niet beviel, bekroop me het gevoel dat dat met de Samsung ook wel eens zou kunnen gebeuren. De specs van beide apparaten zijn immers redelijk vergelijkbaar.
De Samsung draait nu al de hele avond en ik ben er inmiddels achter dat de Samsung toch echt een compleet andere monitor is dan de LG L204WT.
Allereerst is de Samsung veel zwaarder. De voet zit al gemonteerd en zo te voelen is de voet ook flink verzwaard. Alhoewel ik het niet echt belangrijk vind, is de Samsung goed en licht te verstellen. Het kantelen van de LG ging erg stroef.
Qua beeldkwaliteit (ik weet dat dit subjectief is) vind ik de Samsung enkele klasses beter dan de LG. Ik ben geen gamer en beoordeel de monitoren dan wellicht ook op andere aspecten.
Wat ik belangrijk vind is de kleurweergave. De kleuren van de LG zijn veel feller, agressiever zou ik willen zeggen. Een beetje vergelijkbaar met een digitale camera die een 'Vivid' mode heeft.
Ik ben daar niet zo'n fan van. De Samsung levert mooie egale kleuren. Ik heb hem hier naast een iMac Core Duo staan, en de kleuren zijn minstens zo goed als die van de iMac. Volgens mij heeft de iMac een S-IPS paneel. De kijkhoek van de iMac is ook iets groter. Wat ik wil zeggen is dat het TN paneel van de Samsung er absoluut niet voor onder doet.
Weergave van zwart is op de Samsung iets beter dan de iMac. Het zwart van de LG was nóg iets zwarter. Het verschil is alleen te zien met een test-scherm. Ik heb daar 'LCD Test' voor gebruikt.
Ook een groot verschil was het calibreren van de schermen. Bij de Samsung had ik na één keer calibreren de kleuren goed staan. Bij de LG is me dat na minstens 20 keer proberen niet gelukt.
Als de kleuren bij de L204WT 'goed' waren, had het wit steevast een zweem (meestal rose).
Ook bij de 'Gradients' test doet de Samsung 205BW het aanmerkelijk beter. Kleuren lopen veel vloeiender over. De LG heeft echt problemen met kleurnuances. De kleuren van de LG zijn bonter en komen prominenter naar voren dan de kleuren van de 205BW.
Nogmaals, een gamer zal het wellicht niet zien en zal het waarschijnlijk een rotzorg zijn dat de kleurenweergave niet zo goed is bij de LG. Misschien zijn de 'agressievere' kleuren van de L204Wt dan wel een voordeel. Geen idee...
In ieder geval vind ik de 205BW voor fotowerk zéér bruikbaar. Je zou niet zeggen dat er een TN paneel in zit. Helemaal zeker ben ik er niet van, maar ik verdenk de LG ervan dat dit geen echt 8-bit scherm is, maar 6+2 bit. Het CPT (Chunghwa) paneel van de LG wordt ook gebruikt in een Benq scherm welke 6 bit is.
Uit de betere kleurverkopen van de Samsung maak ik in ieder geval op dat dit wel een TN scherm met een echte 8 bits processor. Ook hier geen wetenschap, maar een sterk vermoeden.
De Samsung heeft een beetje backlight bleeding boven en rechts. Je ziet het alleen in een dondere kamer met kontrast en helderheid vol open. Ik heb de helderheid nu op 50 staan en kontrast op 60 en het geheel ziet er puik uit.
Wat ik niet heb bekeken, zijn de kunstmatige kontrastverhogers. Zowel de L204 als de 205BW had/heb ik op de standaard instelling staan.
Zojuist ook even een HD trailer bekeken. Hoe het komt weet ik niet, maar de Samsung gaf een vloeiender beeld. De LG had iets in het beeld wat op ruis leek. Niet storend, maar wel genoeg om het waar te kunnen nemen.
Via prad.de even de 'schlierentest' gedaan. Bij beide schermen kon ik eigenlijk niets waarnemen.
Ik denk dat ze elkaar daar niet veel ontlopen. Gewoon erg goed.
In ieder geval ben ik erg blij met mijn ruil. Wellicht maakt een die-hard gamer een andere afweging, maar voor mijn doel ben ik met de Samsung beter af.
Beide schermen waren overigens vrij van stuck/dode pixels.
De Samsung draait nu al de hele avond en ik ben er inmiddels achter dat de Samsung toch echt een compleet andere monitor is dan de LG L204WT.
Allereerst is de Samsung veel zwaarder. De voet zit al gemonteerd en zo te voelen is de voet ook flink verzwaard. Alhoewel ik het niet echt belangrijk vind, is de Samsung goed en licht te verstellen. Het kantelen van de LG ging erg stroef.
Qua beeldkwaliteit (ik weet dat dit subjectief is) vind ik de Samsung enkele klasses beter dan de LG. Ik ben geen gamer en beoordeel de monitoren dan wellicht ook op andere aspecten.
Wat ik belangrijk vind is de kleurweergave. De kleuren van de LG zijn veel feller, agressiever zou ik willen zeggen. Een beetje vergelijkbaar met een digitale camera die een 'Vivid' mode heeft.
Ik ben daar niet zo'n fan van. De Samsung levert mooie egale kleuren. Ik heb hem hier naast een iMac Core Duo staan, en de kleuren zijn minstens zo goed als die van de iMac. Volgens mij heeft de iMac een S-IPS paneel. De kijkhoek van de iMac is ook iets groter. Wat ik wil zeggen is dat het TN paneel van de Samsung er absoluut niet voor onder doet.
Weergave van zwart is op de Samsung iets beter dan de iMac. Het zwart van de LG was nóg iets zwarter. Het verschil is alleen te zien met een test-scherm. Ik heb daar 'LCD Test' voor gebruikt.
Ook een groot verschil was het calibreren van de schermen. Bij de Samsung had ik na één keer calibreren de kleuren goed staan. Bij de LG is me dat na minstens 20 keer proberen niet gelukt.
Als de kleuren bij de L204WT 'goed' waren, had het wit steevast een zweem (meestal rose).
Ook bij de 'Gradients' test doet de Samsung 205BW het aanmerkelijk beter. Kleuren lopen veel vloeiender over. De LG heeft echt problemen met kleurnuances. De kleuren van de LG zijn bonter en komen prominenter naar voren dan de kleuren van de 205BW.
Nogmaals, een gamer zal het wellicht niet zien en zal het waarschijnlijk een rotzorg zijn dat de kleurenweergave niet zo goed is bij de LG. Misschien zijn de 'agressievere' kleuren van de L204Wt dan wel een voordeel. Geen idee...
In ieder geval vind ik de 205BW voor fotowerk zéér bruikbaar. Je zou niet zeggen dat er een TN paneel in zit. Helemaal zeker ben ik er niet van, maar ik verdenk de LG ervan dat dit geen echt 8-bit scherm is, maar 6+2 bit. Het CPT (Chunghwa) paneel van de LG wordt ook gebruikt in een Benq scherm welke 6 bit is.
Uit de betere kleurverkopen van de Samsung maak ik in ieder geval op dat dit wel een TN scherm met een echte 8 bits processor. Ook hier geen wetenschap, maar een sterk vermoeden.
De Samsung heeft een beetje backlight bleeding boven en rechts. Je ziet het alleen in een dondere kamer met kontrast en helderheid vol open. Ik heb de helderheid nu op 50 staan en kontrast op 60 en het geheel ziet er puik uit.
Wat ik niet heb bekeken, zijn de kunstmatige kontrastverhogers. Zowel de L204 als de 205BW had/heb ik op de standaard instelling staan.
Zojuist ook even een HD trailer bekeken. Hoe het komt weet ik niet, maar de Samsung gaf een vloeiender beeld. De LG had iets in het beeld wat op ruis leek. Niet storend, maar wel genoeg om het waar te kunnen nemen.
Via prad.de even de 'schlierentest' gedaan. Bij beide schermen kon ik eigenlijk niets waarnemen.
Ik denk dat ze elkaar daar niet veel ontlopen. Gewoon erg goed.
In ieder geval ben ik erg blij met mijn ruil. Wellicht maakt een die-hard gamer een andere afweging, maar voor mijn doel ben ik met de Samsung beter af.
Beide schermen waren overigens vrij van stuck/dode pixels.
Wauw een gentenaarLargamelion schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:38:
[...]
Hier in MM (Oostakker - België) voor 339 euro.
Verwijderd
Yep dat is een Apple. Werkt gewoon perfect hoorBomberman schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:46:
[...]
Beetje laat en off-topic maar is dat een Apple keyboard op een PC? Ziet er slick uit!
Snap niet waarom mensen andere merken proberen als Dell. 
Ik heb geen aandelen bij dell, of werk er niet voor. Maar ze zijn de beste schermen die je kan kopen voor dat geld. Ik heb een 2005 en een 2405. En ja ik heb al op 30inch en 23inch apple gewerkt, alsook een lacie 321.
Dells zijn gewoon supergoed. Geen twijfel mogelijk.
Ik heb geen aandelen bij dell, of werk er niet voor. Maar ze zijn de beste schermen die je kan kopen voor dat geld. Ik heb een 2005 en een 2405. En ja ik heb al op 30inch en 23inch apple gewerkt, alsook een lacie 321.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Verwijderd
Er ooit al bij stilgestaan dat er mensen zijn die liever net iets meer uitgeven voor dat net ietsje meer kwaliteit?
Ik doe elke dag grafisch werk en dan was voor mij de NEC 20WGX de monitor bij uitstek. Zeker geen dell omdat die last hadden/hebben van input lag en banding...
Trouwens die apple schermen zijn vooral duurder omwille van het design, niet omdat ze betere beeldkwaliteit leveren want dat doen ze niet.
Ik doe elke dag grafisch werk en dan was voor mij de NEC 20WGX de monitor bij uitstek. Zeker geen dell omdat die last hadden/hebben van input lag en banding...
Trouwens die apple schermen zijn vooral duurder omwille van het design, niet omdat ze betere beeldkwaliteit leveren want dat doen ze niet.
nette review! Ben beniewd of de 225BW straks een zelfde kwaliteit beeldbuis zal hebben. Waar LG mee bezig is weet ik niet, maar die L204WT schijnt met verschillende panels geleverd te worden. Daarmee kun je als bedrijf je reputatie verder vergeten, pure oplichting.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:08:
Vanmiddag heb ik de Samsung 205BW ontvangen. Nadat ik afgelopen vrijdag de LG L204WT naar de winkel had teruggebracht omdat deze niet beviel, bekroop me het gevoel dat dat met de Samsung ook wel eens zou kunnen gebeuren. De specs van beide apparaten zijn immers redelijk vergelijkbaar....
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Dell is idd goed en levert kwaliteit op gebied van schermen, alleen jammer dat ze zo duur zijn... Als je content bent met net ietsje minder kwaliteit dan betaal je maar de helft van de prijs.multipasser schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:32:
Snap niet waarom mensen andere merken proberen als Dell.
In de aanbieding heeft Dell een prima prijs. Het volle pond zou ik nooit betalen als er geregeld 25% (of meer) afgaat. Bij Dell krijg je wel 3 jaar pick-up en return garantie. Dit kan ook nog een groot voordeel zijn. En de Dell omruilservice is vrij coulant.Largamelion schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:37:
[...]
Dell is idd goed en levert kwaliteit op gebied van schermen, alleen jammer dat ze zo duur zijn... Als je content bent met net ietsje minder kwaliteit dan betaal je maar de helft van de prijs.
Andere merken met gelijkwaardige of betere service (bijv. automatisch pixelgarantie) zijn ook gewoon een stukje duurder.
ik ben van plan een samsung syncmaster 205BW te gaan kopen,
nou heb ik nog iets waar ik niet zeker van ben en dat is mijn videokaart, dit is een Asus GeForce 4 TI 4200 (v8420). Wat ik me af vraag is of deze kaart de resolutie van 1680x1050 ondersteund. wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat hij wel 1650x1024 ondersteund. Zou het kunnen dat hij de 1680x1050 resolutie niet weergeeft omdat er op dit moment geen breedbeeld monitor aanhangt of kan mijn videokaart dit gewoon niet aan?
De 1650x1024 resolutie komt natuurlijk wel in de buurt, zou je die (als hij de 1680x1050 niet ondersteund) kunnen gebruiken zonder dat dat negatief is voor de prestaties?
nou heb ik nog iets waar ik niet zeker van ben en dat is mijn videokaart, dit is een Asus GeForce 4 TI 4200 (v8420). Wat ik me af vraag is of deze kaart de resolutie van 1680x1050 ondersteund. wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat hij wel 1650x1024 ondersteund. Zou het kunnen dat hij de 1680x1050 resolutie niet weergeeft omdat er op dit moment geen breedbeeld monitor aanhangt of kan mijn videokaart dit gewoon niet aan?
De 1650x1024 resolutie komt natuurlijk wel in de buurt, zou je die (als hij de 1680x1050 niet ondersteund) kunnen gebruiken zonder dat dat negatief is voor de prestaties?
Tegenwoordig hebben bijna alle fabrikanten (Acer, Samsung, Philips en Sony zeker) 3 jaar pickup en return hoorShiver23 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:41:
[...]
In de aanbieding heeft Dell een prima prijs. Het volle pond zou ik nooit betalen als er geregeld 25% (of meer) afgaat. Bij Dell krijg je wel 3 jaar pick-up en return garantie. Dit kan ook nog een groot voordeel zijn. En de Dell omruilservice is vrij coulant.
Andere merken met gelijkwaardige of betere service (bijv. automatisch pixelgarantie) zijn ook gewoon een stukje duurder.
Hmm dat is jammer. Had gedacht dat dat overal dezelfde prijs was en tegelijk in het assortiment maar niet dus. Zal dan ook eens in Groningen informeren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:38:
[...]
Ik heb vandaag even geinformeerd bij de MM in Utrecht en daar stond de Samsung 205BW ook voor 424 euro in het systeem.
De verkoper gaf toe dat de prijs mogelijk niet correct was, maar kon geen verdere informatie geven omdat de Samsung 205BW volgens hem niet op korte termijn te verkrijgen is bij de MM in Utrecht.
‹(◕‿◕)›
Mja, als je de 205BW en de 2007WFP vergelijkt is voor mij de keuze toch snel gemaakt. Beide 20" WS monitoren, de Samsung kost echter 330euro en de Dell 630euro... Ik denk niet dat die 300euro extra de kleine voordelen waard is (pivot, s-video/composite ingang). Ik vergelijk hier natuurlijk ook een TN paneel met een PVA? maar het is toch een gigantisch prijsverschil.
630 euro voor die dell?
Als je altijd zo lui bent met het zoeken van de juiste quotes ben je echt een dief van je eigen portomonnee.
ik heb em hier staan en er 425 voor betaald.
Als je altijd zo lui bent met het zoeken van de juiste quotes ben je echt een dief van je eigen portomonnee.
Ik zit zelf ook erg te twijfelen tussen de dell2007 en de samsung 205...samsung is voordelig maar ja de dell is wat completer..maar ik vind die banding problemen die het scherm kent wel weer klote...ben echt in twijfel welke van deze 2 schermen ik wil hebben / beter is.
De Dell 2007WFP kost nu E436,43- excl verzendkosten. Dat is nogsteeds flink duurder, en het blijft idd de vraag of dat prijsverschil gerechtvaardigd is. Volgens de test aan het begin van deze topic scoort de LG 203WT netzoveel punten (9 punten), dus volgens mij maakt het idd voor de gemiddelde gebruiker volkomen terecht geen bal uit of het nou een TN of een PVA scherm is, mooie kleuren zijn mooie kleuren.Largamelion schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:21:
Mja, als je de 205BW en de 2007WFP vergelijkt is voor mij de keuze toch snel gemaakt. Beide 20" WS monitoren, de Samsung kost echter 330euro en de Dell 630euro... Ik denk niet dat die 300euro extra de kleine voordelen waard is (pivot, s-video/composite ingang). Ik vergelijk hier natuurlijk ook een TN paneel met een PVA? maar het is toch een gigantisch prijsverschil.
Hehe, ik baseerde me op de beginpagina, daar staat ie voor 630euro, mss moet dat dan maar eens aangepast worden... in ieder geval nog een stuk duurder. Geloof me, vooraleer ik iets koop, zoek ik elke winkel in België af naar de goedkoopste prijs, daarom heb ik m'n 205BW ook maar 280 betaaldGIJoke schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:33:
630 euro voor die dell?
[ Voor 14% gewijzigd door Largamelion op 13-09-2006 11:54 ]
Ik zit te dubben tussen de ViewSonic VX2025wm en de Samsung SyncMaster 205BW.
De Samsung is beduidend goedkoper. Ga ik als ik de ViewSonic aanschaf dit ook echt merken in kwaliteits verschil?
Groeten Rudi
De Samsung is beduidend goedkoper. Ga ik als ik de ViewSonic aanschaf dit ook echt merken in kwaliteits verschil?
Groeten Rudi
Ik heb ook mijn LG 204WT teruggebracht. Bij mijn model zat er ook dat karige Chungwha panel in, dat hoef ik gewoon niet. Eerst lekker gemaakt worden met dat 8bits Philips panel en dan die brol krijgen, daag LG.
Heb nu bij Mycom de Samsung 205BW besteld, was inmiddels 339euro gaan kosten. De levertijd is helaas onbekend, misschien dat iemand hier al iets meer over weet?
De LG heb ik voornamelijk teruggebracht om de kleuren. Ze klopten gewoon niet. Zoals arde al zei, alles is roze. En als het niet roze is, dan is het te blauw of te rood. Het klopte simpelweg niet. arde is geen gamer en ik ben dat wel. Counterstrike Source zag er niet uit met dit scherm, ik ergerde me mateloos aan de foute kleuren en overdadige motionblur. Ghosting was er niet, maar die motionblur was zeer lastig. Hopelijk is dat bij de 205 minder.
Ik heb de inputlag van de LG L204WT gemeten door enkele foto's te nemen op 1/1000 sluitertijd en de VSW stopwatch secondes met drie nullen erachter te laten weergeven. Het gemiddelde van 9 metingen was 14,11ms met als laagste 0(2x) en hoogste 24(ook 2x). Dit in vergelijking met mijn brakke Samsung 959NF 19" CRT.
Bij de LG wordt een DVI kabel meegeleverd (bij Mycom iig) en kost daar nu 299 euro. Als je de voet er eenmaal op hebt gemonteerd, kan die er niet meer in zijn geheel af. Enkel de schijf krijg je er nog af, de schaft niet. Ze deden even moeilijk bij de Mycom, maar ze zagen in dat ik hier ook niets aan kan doen. Goede service daar iig.
De kleuren knallen wel van het scherm af, arde noemt dat agressief, wat het ook is, mij beviel het wel. Maar ze klopten gewoon niet, dus ging het scherm terug. Bij de Mycom in Den Bosch staat nu ook de LG uitgepakt, de Samsung helaas nog niet. De LG had vergeleken met de andere monitoren iets vreemds, een soort van matte laag er overheen. Dat zou de anti reflectieve coating zijn naar ik heb gelezen. En die is bij het ene scherm slechter dan bij de andere. Bij de LG is die dus vrij slecht. Een 19" LG ernaast zag er veel beter uit.
Als ik mijn 205BW binnen heb zal ik daar ook over schrijven en de inputlag meten.
Heb nu bij Mycom de Samsung 205BW besteld, was inmiddels 339euro gaan kosten. De levertijd is helaas onbekend, misschien dat iemand hier al iets meer over weet?
De LG heb ik voornamelijk teruggebracht om de kleuren. Ze klopten gewoon niet. Zoals arde al zei, alles is roze. En als het niet roze is, dan is het te blauw of te rood. Het klopte simpelweg niet. arde is geen gamer en ik ben dat wel. Counterstrike Source zag er niet uit met dit scherm, ik ergerde me mateloos aan de foute kleuren en overdadige motionblur. Ghosting was er niet, maar die motionblur was zeer lastig. Hopelijk is dat bij de 205 minder.
Ik heb de inputlag van de LG L204WT gemeten door enkele foto's te nemen op 1/1000 sluitertijd en de VSW stopwatch secondes met drie nullen erachter te laten weergeven. Het gemiddelde van 9 metingen was 14,11ms met als laagste 0(2x) en hoogste 24(ook 2x). Dit in vergelijking met mijn brakke Samsung 959NF 19" CRT.
Bij de LG wordt een DVI kabel meegeleverd (bij Mycom iig) en kost daar nu 299 euro. Als je de voet er eenmaal op hebt gemonteerd, kan die er niet meer in zijn geheel af. Enkel de schijf krijg je er nog af, de schaft niet. Ze deden even moeilijk bij de Mycom, maar ze zagen in dat ik hier ook niets aan kan doen. Goede service daar iig.
De kleuren knallen wel van het scherm af, arde noemt dat agressief, wat het ook is, mij beviel het wel. Maar ze klopten gewoon niet, dus ging het scherm terug. Bij de Mycom in Den Bosch staat nu ook de LG uitgepakt, de Samsung helaas nog niet. De LG had vergeleken met de andere monitoren iets vreemds, een soort van matte laag er overheen. Dat zou de anti reflectieve coating zijn naar ik heb gelezen. En die is bij het ene scherm slechter dan bij de andere. Bij de LG is die dus vrij slecht. Een 19" LG ernaast zag er veel beter uit.
Als ik mijn 205BW binnen heb zal ik daar ook over schrijven en de inputlag meten.
Waar hebben jullie de 205BW weg met pixelgarantie? Had laatst iets gelezen over een shop die ook pixelgarantie erbij verkocht, maar kan 't zo niet meer vinden.
‹(◕‿◕)›
Zou ik mischien mogen weten waar je die gehaald hebt?Largamelion schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:52:
[...]
Hehe, ik baseerde me op de beginpagina, daar staat ie voor 630euro, mss moet dat dan maar eens aangepast worden... in ieder geval nog een stuk duurder. Geloof me, vooraleer ik iets koop, zoek ik elke winkel in België af naar de goedkoopste prijs, daarom heb ik m'n 205BW ook maar 280 betaald.
Ik woon ook in Belgie en dat is wel een leuke prijs
nvm ik las net je review
[ Voor 3% gewijzigd door The Dud3 op 13-09-2006 14:14 ]
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Hey, stel ik kan de Dell 2007WFP, die nu dus 436,43euro kost,
bedrijfsmatig aanschaffen voor 306euro, is dat dan een no brainer, gewoon meteen doen?
Als ik zie dat mensen twijfelen ondanks dat ze er meer voor moeten betalen dan vergelijkbare samsung schermen en dergelijke, als ik het idd voor deze prijs kan krijgen dan zou dat toch een no-brainer moeten zijn en ik zou er eigenlijk niet meer over moeten nadenken. En toch twijfel ik, die 22" schermen zien er gewoon heerlijk uit. En zo perfect is die Dell ook weer niet, heb al het een en ander gelezen over input lag enzo. Aan de andere kant, als je een duure spiegelreflex camera nodig hebt om dit vast te leggen, dan wil dat volgens mij alleen maar zeggen dat je er in de praktijk geen drol van merkt, correct me if i'm wrong.
bedrijfsmatig aanschaffen voor 306euro, is dat dan een no brainer, gewoon meteen doen?
Als ik zie dat mensen twijfelen ondanks dat ze er meer voor moeten betalen dan vergelijkbare samsung schermen en dergelijke, als ik het idd voor deze prijs kan krijgen dan zou dat toch een no-brainer moeten zijn en ik zou er eigenlijk niet meer over moeten nadenken. En toch twijfel ik, die 22" schermen zien er gewoon heerlijk uit. En zo perfect is die Dell ook weer niet, heb al het een en ander gelezen over input lag enzo. Aan de andere kant, als je een duure spiegelreflex camera nodig hebt om dit vast te leggen, dan wil dat volgens mij alleen maar zeggen dat je er in de praktijk geen drol van merkt, correct me if i'm wrong.
Verwijderd
Het pootje van de LG kun je verwijderen door in de schacht 4 kleine horlogemakersschroevendraaiers te plaatsen en deze alle 4 tegelijkertijd naar buiten te drukken. Je hebt dan wel iemand anders nodig om op hetzelfde moment het pootje er af te schuiven.
De service van Mycom (bij mij filiaal Eindhoven) is inderdaad uitstekend. Waar maak je dat nog mee, een winkel met Oostduits aandoende wachtrijen. Die staan er niet voor niets :-) Bij een andere winkel zou ik weglopen maar bij Mycom wacht ik graag mijn beurt af.
Als Apple gebruiker kom ik er alleen voor de randapperatuur maar gelukkig is daar heel veel in te krijgen dus ik vind altijd wel een excuus om er heen te gaan :-)
De 205BW heb ik van Alternate. Deze staat voor € 349 op hun website en heb hem ook voor € 349 besteld. In de PCM staat echter een prijs van € 329. Na even bellen en een scan van de PCM doorsturen krijg ik mooi € 20 terug. Ook erg netjes.
De service van Mycom (bij mij filiaal Eindhoven) is inderdaad uitstekend. Waar maak je dat nog mee, een winkel met Oostduits aandoende wachtrijen. Die staan er niet voor niets :-) Bij een andere winkel zou ik weglopen maar bij Mycom wacht ik graag mijn beurt af.
Als Apple gebruiker kom ik er alleen voor de randapperatuur maar gelukkig is daar heel veel in te krijgen dus ik vind altijd wel een excuus om er heen te gaan :-)
De 205BW heb ik van Alternate. Deze staat voor € 349 op hun website en heb hem ook voor € 349 besteld. In de PCM staat echter een prijs van € 329. Na even bellen en een scan van de PCM doorsturen krijg ik mooi € 20 terug. Ook erg netjes.
Niemand een advies?DeRRudi schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:57:
Ik zit te dubben tussen de ViewSonic VX2025wm en de Samsung SyncMaster 205BW.
Groeten Rudi
Verwijderd
laf advies misschien: maar ga ze beiden eens bekijken in een pc shop. kleurechtheid is erg moeilijk uit te leggen in woorden en beeldkwaliteit is erg subjectief
Ik volgde de 205BW ook bij Alternate, eerst kostte hij 329 euro, met leverindicatie op rood. Toen de monitor goed leverbaar was (indicatie: groen) werd de prijs omhooggebracht naar 349 euro.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:32:

Maargoed, heb nu immidels een 940BW die prima bevalt.
No Shame, only Fame!
En die hebben de 205BW niet in hun assortiment..GGS_106 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:36:
[...]
Hmm dat is jammer. Had gedacht dat dat overal dezelfde prijs was en tegelijk in het assortiment maar niet dus. Zal dan ook eens in Groningen informeren.
Kan 'm wel bij Update krijgen voor € 355,-. Dat is wel schappelijk of niet? (komen geen verzendkosten bij verder)
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
Als je je zorgen maakt over dode pixels op het moment dat je je monitor binnenkrijgt, hoef je daar helemaal geen 'pixelgarantie' op te nemen. Binnen 8 dagen kun je de monitor zo-wie-zo terugsturen naar de webwinkel volgen Europees recht. Je hoeft daar geen reden voor op te geven, dus niet beginnen over dode pixels...Vermijdt ook winkels met een re-stocking fee zou ik zeggen...GGS_106 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:44:
Waar hebben jullie de 205BW weg met pixelgarantie? Had laatst iets gelezen over een shop die ook pixelgarantie erbij verkocht, maar kan 't zo niet meer vinden.
Wat ik altijd doe is de doos openen met een fohn om zo de tape er zonder beschadigingen af te krijgen. Zo kun je alles ook weer piekfijn inpakken mocht dat nodig zijn.
Zelf vind ik pixelgarantie grote onzin. Er zijn zelfs webwinkels die je € 40 uit zak kloppen en dan pas in actie komen boven 3 dode/hot sub-pixels en/of BOVEN de 1 dode/hot pixel. Dit afhankelijk van de maat van het scherm.
Er zijn blijkbaar ook winkels waar je EEN jaar pixelgarantie kunt kopen. Of dát zinnig is weet ik niet. Als het scherm de eerste paar dagen overleeft is de kans dat er nadien nog iets gebeurt volgens mij erg klein.
Overigens kun je ook bij Mycom binnen de 8 dagen terug met je spullen zoals hier al vaker geschreven. Dus ook met doe pixels. Dit kost je dus helemaal niets. Volgens mij is het tegenwoordig meer een kwestie van pech hebben als je een scherm treft met dode of hot pixels. Echt structureel is het probleem volgens mij niet meer.
Je zult alleen natuurlijk net zien....
4 schermen. 4x dode pixels. What are the odds.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:51:
[...]
Als je je zorgen maakt over dode pixels op het moment dat je je monitor binnenkrijgt, hoef je daar helemaal geen 'pixelgarantie' op te nemen. Binnen 8 dagen kun je de monitor zo-wie-zo terugsturen naar de webwinkel volgen Europees recht. Je hoeft daar geen reden voor op te geven, dus niet beginnen over dode pixels...Vermijdt ook winkels met een re-stocking fee zou ik zeggen...
Wat ik altijd doe is de doos openen met een fohn om zo de tape er zonder beschadigingen af te krijgen. Zo kun je alles ook weer piekfijn inpakken mocht dat nodig zijn.
Zelf vind ik pixelgarantie grote onzin. Er zijn zelfs webwinkels die je € 40 uit zak kloppen en dan pas in actie komen boven 3 dode/hot sub-pixels en/of BOVEN de 1 dode/hot pixel. Dit afhankelijk van de maat van het scherm.
Er zijn blijkbaar ook winkels waar je EEN jaar pixelgarantie kunt kopen. Of dát zinnig is weet ik niet. Als het scherm de eerste paar dagen overleeft is de kans dat er nadien nog iets gebeurt volgens mij erg klein.
Overigens kun je ook bij Mycom binnen de 8 dagen terug met je spullen zoals hier al vaker geschreven. Dus ook met doe pixels. Dit kost je dus helemaal niets. Volgens mij is het tegenwoordig meer een kwestie van pech hebben als je een scherm treft met dode of hot pixels. Echt structureel is het probleem volgens mij niet meer.
Je zult alleen natuurlijk net zien....
Mijn laatste scherm heeft 1 dode pixel. Na verloop van tijd heb ik een hotpixel gekregen. Dacht ook dat het niet kon. Helaas....
dubbel..
[ Voor 98% gewijzigd door Shiver23 op 13-09-2006 17:07 ]
Via DVI merk ik er helemaal niets van. Met VGA leek het wel aanwezig na een half uur pielen.Illidan schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:31:
Hey, stel ik kan de Dell 2007WFP, die nu dus 436,43euro kost,
Meer kost hij toch niet echt? 550euro voor de Nec. Zelfde prijs voor de Dell.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 06:45:
Er ooit al bij stilgestaan dat er mensen zijn die liever net iets meer uitgeven voor dat net ietsje meer kwaliteit?
En ik weet niet wat voor een Dell jij gehad hebt maar ik heb een 20inch en 24inch. En heb nog nooit banding gezien. En ik ben professioneel graficus.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Verwijderd
Ik heb na lang wikken en wegen vandaag de Samsung 205BW gekocht. Mijn eerste indrukken (na het "wow gigantisch veel ruimte-gevoel", je weet wel):
- Geen defecte pixels, subpixels of iets, pixel perfect dus, zonder pixelgarantie
- Een klein beetje backlight bleeding (gemekrt tijdens een dvd'tje testen, wel met nogal veel zonlicht dus dit is mogelijk niet helemaal juist)
- Niets gemekrt van inputlag, zelfs al zou het aanwezig zijn, geen last mee dus
- Die in hoogete verstelbare voet in combinatie met de mogelijkheid om de monitor op die voet te roteren zonder op te moeten tillen zijn goed gevonden... nu al een goede eigenschap
Weet niet of dit hier het juiste topic voor is maar ik heb een probleempje.
Ben sinds zondag in het bezit van een samsung 205bw.
Heb via V&A een passief gekoelde geforce 5200 gekocht voor een stil systeempje waar ik voornamelijk op browse en zo nu en dan een filmpje kijk.
Na het uninstallen van de ati drivers en het installeren van de forceware en de samsung drivers kom ik niet boven de 1280x1024 op m'n dvi aansluiting. VGA heb ik nog niet geprobeerd maar al zou dat werken is het nog geen echte oplossing. Als ik een custom resolutie van boven de 1280x1024 toevoeg dan geeft het scherm strepen en geen echt beeld.
Iemand een suggestie?
Ben sinds zondag in het bezit van een samsung 205bw.
Heb via V&A een passief gekoelde geforce 5200 gekocht voor een stil systeempje waar ik voornamelijk op browse en zo nu en dan een filmpje kijk.
Na het uninstallen van de ati drivers en het installeren van de forceware en de samsung drivers kom ik niet boven de 1280x1024 op m'n dvi aansluiting. VGA heb ik nog niet geprobeerd maar al zou dat werken is het nog geen echte oplossing. Als ik een custom resolutie van boven de 1280x1024 toevoeg dan geeft het scherm strepen en geen echt beeld.
Iemand een suggestie?
Verwijderd
Quirks:
On my old MSI 5600xt graphics card, the display works on the DVI cable only up to 1280x1024. It will not work at 1680x1050 and just displays a black screen if I switch to that resolution. Thus, I am forced to use the VGA cable for now. I did test the monitor on a friend's Nvidia 5950 and it worked perfectly on the DVI cable. Image quality was slightly better on the DVI 5950. Beware if you have an old card such as mine from 2003.
Dit komt uit de revieuw vanop het widescreen gaming forum (staat bij in de lijst met reviews van in de ts)
als ik het zo bekijk dan zou het wel eens kunnen zijn dat een bepaalde reeks oudere NVidia kaarten problemen heeft met zo'n hoge resolutie op DVI... misschien een mogelijke oplossing: nieuwere drivers, nieuwere firmware voor de kaart?
Om deze reden had ik ook een beetje schrik voor mijn aanschaf van de 205BW (ik heb een radeon 9600 pro, ook een kaart uit 2003) maar ik kan probleemsloos op 1680*1050 werken...
On my old MSI 5600xt graphics card, the display works on the DVI cable only up to 1280x1024. It will not work at 1680x1050 and just displays a black screen if I switch to that resolution. Thus, I am forced to use the VGA cable for now. I did test the monitor on a friend's Nvidia 5950 and it worked perfectly on the DVI cable. Image quality was slightly better on the DVI 5950. Beware if you have an old card such as mine from 2003.
Dit komt uit de revieuw vanop het widescreen gaming forum (staat bij in de lijst met reviews van in de ts)
als ik het zo bekijk dan zou het wel eens kunnen zijn dat een bepaalde reeks oudere NVidia kaarten problemen heeft met zo'n hoge resolutie op DVI... misschien een mogelijke oplossing: nieuwere drivers, nieuwere firmware voor de kaart?
Om deze reden had ik ook een beetje schrik voor mijn aanschaf van de 205BW (ik heb een radeon 9600 pro, ook een kaart uit 2003) maar ik kan probleemsloos op 1680*1050 werken...
Vreemd zeg!
Nou ja... vga it is then...
Overigens heeft inderdaad de 9600XT er geen last van.
Bedankt in ieder geval!
Nou ja... vga it is then...
Overigens heeft inderdaad de 9600XT er geen last van.
Bedankt in ieder geval!
Dit topic is gesloten.