idd, extra pixelgarantie is nergens voor nodig. Ook een belachelijk hoog bedrag trouwens, die 60 euro. Makkelijk verdiend voor zo'n winkel.stefijn schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:22:
Ik heb een Samsung 204W 20" 1600x1200 scherm in bestelling staan, met daarbij 60 euro pixelgarantie. Ik begrijp uit dit topic echter dat Samsung doorgaans erg goed scoort qua 0 foute pixels, en dat ik - zonder opgaaf van redenen - een monitor toch altijd kan terugsturen.
Lijkt me dat ik wel zonder pixelgarantie moet kunnen? De kans is redelijk volgens mij dat ik een goed scherm krijg, en anders gaat het direct retour.
Anoniem: 103866
Voor de mensen die op de BenQ FP241W aan het wachten zijn, hier een van de eerste reviews:
TrustedReviews: BenQ FP241W 24in Widescreen Monitor
Is dit niet hetzelfde panel als de Dell 2407? Of is dit nu juist het product van "het overleg" tussen Dell en BENQ?Anoniem: 103866 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:48:
Voor de mensen die op de BenQ FP241W aan het wachten zijn, hier een van de eerste reviews:
Anoniem: 103866
Voor zover ik had begrepen heeft de BenQ FP241 een P-MVA paneel; de Dell 2407 gebruikt een S-PVA (net zoals de Samsung 244T) .Kingeling schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:33:
[...]
Is dit niet hetzelfde panel als de Dell 2407? Of is dit nu juist het product van "het overleg" tussen Dell en BENQ?
Zie ook: [H]ard|Forum BenQ FP241W review topic en FP241W IT.com.cn review (vertaald via Babelfish)
("Vertaald" is misschien niet helemaal het goeie woord, gezien de kwaliteit)
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 103866 op 14-09-2006 11:57 ]
204w? zat die net eens op te zoeken maar die bestaat helemaal nietstefijn schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:22:
Ik heb een Samsung 204W 20" 1600x1200 scherm in bestelling staan, met daarbij 60 euro pixelgarantie. Ik begrijp uit dit topic echter dat Samsung doorgaans erg goed scoort qua 0 foute pixels, en dat ik - zonder opgaaf van redenen - een monitor toch altijd kan terugsturen.
Lijkt me dat ik wel zonder pixelgarantie moet kunnen? De kans is redelijk volgens mij dat ik een goed scherm krijg, en anders gaat het direct retour.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Voor degenen die een Samsung 205BW snel in huis willen hebben moeten hem snel bestellen bij 4launch. Ze hebben hem daar op voorraad voor €307,50!!
Anoniem: 188072
4Launch is zo'n winkel met 'pixelgarantie' die je voor een 20" scherm € 59 (!!!) kost.T i M schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:50:
Voor degenen die een Samsung 205BW snel in huis willen hebben moeten hem snel bestellen bij 4launch. Ze hebben hem daar op voorraad voor €307,50!!
Daar komt nog bij dat er maximaal 1 dode subpixel in mag zitten.
Dus bij 1 dode subpixel GEEN pixelgarantie. Ze lachen zich rot daar...
IMO een echte dozenschuiver onde de dozenschuivers
Alternate heeft het scherm ook op voorraad. Als je gaat rekenen ben je bij een prijs van €349 dus nog minder kwijt dan bij 4Launch.
TIP: neem een computertijdschrift met een advertentie van Alternate: Daar staat ie in voor € 329.
Als je belt en het tijdschrift noemt, krijg je de prijs uit de folder. En dat allemaal zonder pixelgarantie :-)
Welk tijdschrift was datAnoniem: 188072 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:50:
[...]
4Launch is zo'n winkel met 'pixelgarantie' die je voor een 20" scherm € 59 (!!!) kost.
Daar komt nog bij dat er maximaal 1 dode subpixel in mag zitten.
Dus bij 1 dode subpixel GEEN pixelgarantie. Ze lachen zich rot daar...
IMO een echte dozenschuiver onde de dozenschuivers
Alternate heeft het scherm ook op voorraad. Als je gaat rekenen ben je bij een prijs van €349 dus nog minder kwijt dan bij 4Launch.
TIP: neem een computertijdschrift met een advertentie van Alternate: Daar staat ie in voor € 329.
Als je belt en het tijdschrift noemt, krijg je de prijs uit de folder. En dat allemaal zonder pixelgarantie :-)
De PCM van September. Maar volgens mij staan in bijna alle Nederlandse computtertijdschriften grote advertenties van Alternate.
Alternate maakt in hun advertenties reclame voor het feit dat ze niet aan prijsverhogingen doen.
Je moet ze daar wel even aan herinneren :-) Zo'n telefoongesprek voeren is best leuk, vooral als de medewerker aan de andere kant van de lijn zogenaamd van niets weet :-)
Alternate maakt in hun advertenties reclame voor het feit dat ze niet aan prijsverhogingen doen.
Je moet ze daar wel even aan herinneren :-) Zo'n telefoongesprek voeren is best leuk, vooral als de medewerker aan de andere kant van de lijn zogenaamd van niets weet :-)
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 188072 op 14-09-2006 15:56 ]
Wow, ze zijn er wel heel erg over te spreken zeg:Anoniem: 103866 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:48:
Hebbuh......Overall 10/10
Image Quality 10/10
Design & Features 10/10
Value 10/10
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik ga wel ff langs heb tijdschrift hier liggen waarin de advertentie staat dusAnoniem: 188072 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:47:
De PCM van September. Maar volgens mij staan in bijna alle Nederlandse computtertijdschriften grote advertenties van Alternate.
De Samsung 225BW staat nu ook op de Nederlandse Samsung-site.
http://www.samsung.com/nl...tors/widescreen/225bw.asp
Het zal niet lang meer duren voordat ie beschikbaar is denk ik. Ik heb Samsung zelf gemaild over wanneer ie leverbaar is.
http://www.samsung.com/nl...tors/widescreen/225bw.asp
Het zal niet lang meer duren voordat ie beschikbaar is denk ik. Ik heb Samsung zelf gemaild over wanneer ie leverbaar is.
Bij Komplett kost de 225BW 440 euro, dus geen aantrekkelijke prijs. De 22" Mirai is dan aantrekkelijker. Of de 205BW
[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 14-09-2006 16:59 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Mja ik wil die 225bw op zich wel, maar zie hem nog nergens te koop staan behalve bij komplet, iemand die de mirai 22" trouwens al heeft staan, want dat is natuurlijk weinig geld voor een scherm van dat formaat.
Lijkt me niet echt te vertrouwen hé, als ze een 10 geven voor "image quality" bij een lcdTachyon schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:32:
[...]
Wow, ze zijn er wel heel erg over te spreken zeg:
[...]
Hebbuh......
Die review is wel heel erg positief idd. Vraag me af of dit scherm er bij andere reviews net zo goed vanaf komt. Als dat zo is, dan maakt dit scherm een grote kans bij mij op het bureau terecht te komen
Anoniem: 145944
Weet iemand in welke kleur deze 225BW uitgebracht gaat worden in Nederland.De Samsung 225BW staat nu ook op de Nederlandse Samsung-site.
Op de site wordt de zwarte versie afgebeeld maar in de specificatietabel staat bij kleuren, zwart/zilver.
Meest voor de hand liggend lijkt het me, dat het een zwart/zilver versie zal zijn aangezien het kleinere broertje (de 205BW) ook uit die kleuren bestaat.
Inderdaad, ik heb alleen geen ervaring met het merk, heb het idee ook dat het niet een super merk is. Maar dat heeft dan ook weer te maken met de marketing van zo'n product. Maar goed samsung was jaren geleden ook nog een B merk en veel (oudere) mensen zien dat nog steeds.Anoniem: 35183 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:22:
die mirai 22" is zeker een optie IPV de 225. Aangezien de mirai € 336,96 kost...
< dit stukje webruimte is te huur >
Bedoel je hiermee dat het met VGA /D-Sub wel kan en met DVI niet?Wallie schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:10:
[...]
Komt door de euh... gut, hoe heet dat ding... nou ja, wat de RAMDAC bij het analoge signaal is, maar dan voor DVI. Die hoort -Ohw wacht, TDMS heeft ie geloof ik!- op 165Mhz te draaien volgens de spec's, maar bij veel wat oudere Nvidia kaarten komt ie niet verder als +/- 140Mhz waardoor signalen boven de 1024*1280 niet mogelijk zijn...
Had het probleem ook toen ik een Dell 20" kocht (1600x1200), viel steeds m'n beeld weg met een nvidia kaart, heb toen een ATI 9600 gekocht, stond ook op de doos "165Mhz TDMS": geen problemen meer gehad.
DVI heb ik nog niet geprobeerd omdat mijn kaart dat niet heeft, maar met VGA is deze resolutie absoluut geen probleem...
Ik heb het al een aantal keer eerder vermeld in dit topic, maar bij mij draait een Geforce 2 TI (5-6 jaar oud) prima op 1680x1050!! (VGA)
Het was wel even zoeken naar een geschikte driver want de nieuwste detonator herkende de hardware niet, versie 56.nogwat installeerde prima en draait ook de resolutie, kan nog hoger selecteren ook.
(volgens mij moet je wel even het .inf bestandje van de driver cd installeren)
een 5200 moet prima werken volgens mij (in ieder geval op VGA)
Nooooit van gehoordWallie schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:10:
[...]
Komt door de euh... gut, hoe heet dat ding... nou ja, wat de RAMDAC bij het analoge signaal is, maar dan voor DVI. Die hoort -Ohw wacht, TDMS heeft ie geloof ik!- op 165Mhz te draaien volgens de spec's, maar bij veel wat oudere Nvidia kaarten komt ie niet verder als +/- 140Mhz waardoor signalen boven de 1024*1280 niet mogelijk zijn...
Had het probleem ook toen ik een Dell 20" kocht (1600x1200), viel steeds m'n beeld weg met een nvidia kaart, heb toen een ATI 9600 gekocht, stond ook op de doos "165Mhz TDMS": geen problemen meer gehad.
Bedankt voor de tip.
Anoniem: 145944
Wat betreft de kleur van de Samsung 225BW, deze zal zoals verwacht in europa zwart/zilver zijn.
Op de Russische site van Samsung staan een aantal foto's.
Daar is ook te zien, dat het eventueel mogelijk is om een optionele speaker onder de monitor te plaatsen.
Samsung 225BW zwart/zilver foto's
Daar is ook te zien, dat het eventueel mogelijk is om een optionele speaker onder de monitor te plaatsen.

same here. ben benieuwd wat de prijs hier gaat worden. in australie kan je em voor 1542 dollar krijgen. dats 915 euro. wel wat te duur voor mij.Matel schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:26:
Die review is wel heel erg positief idd. Vraag me af of dit scherm er bij andere reviews net zo goed vanaf komt. Als dat zo is, dan maakt dit scherm een grote kans bij mij op het bureau terecht te komen
Mooi ding, gelukkig is die speaker optioneel.Anoniem: 145944 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:44:
Wat betreft de kleur van de Samsung 225BW, deze zal zoals verwacht in europa zwart/zilver zijn.
[afbeelding]
Nu nog even een paar reviews afwachten en dan maybe dat ie hier op mijn bureau staat over een tijdje.
Als de prijs goed is anders wordt het zijn broertje.
[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 14-09-2006 23:45 ]
Vanochtend m'n LG L204WT (€282) binnen gekregen en zojuist allemaal aangesloten. Standaard staan de kleuren niet echt goed ingesteld, maar met het OSD valt dat vrij goed te verhelpen.
Wat me wel een beetje tegenvalt is de kijkhoek, je hoeft je hoofd maar een beetje te bewegen en je ziet al dat een rand een beetje verkleurd. Alleen als je precies voor het midden zit is alles egaal. Backlight bleeding valt me wel weer mee, alleen op een volledig zwarte achtergrond valt het een beetje op.
Ook heb ik linksonderin iets vaags, het is net alsof de lijntjes daar bewegen. Het valt alleen op als je er met je neus bovenop zit, maar in het midden en de rechterhoek zie ik het niet. Maar misschien komt het doordat er tijdens het vervoeren iets tegenaan is gekomen oid, want er zit ook een vlekje op scherm (zal er vast wel afgaan als ik het schoon maak).
En voor zover ik kan zien heb ik ook geen dode pixels. Ik schrok me het leplazerus toen ik op een witachtergrond allemaal zwarte puntjes zag, een stuk of 7-8, maar na er een stofdoek overheen te halen waren ze allemaal weg
Wat me wel een beetje tegenvalt is de kijkhoek, je hoeft je hoofd maar een beetje te bewegen en je ziet al dat een rand een beetje verkleurd. Alleen als je precies voor het midden zit is alles egaal. Backlight bleeding valt me wel weer mee, alleen op een volledig zwarte achtergrond valt het een beetje op.
Ook heb ik linksonderin iets vaags, het is net alsof de lijntjes daar bewegen. Het valt alleen op als je er met je neus bovenop zit, maar in het midden en de rechterhoek zie ik het niet. Maar misschien komt het doordat er tijdens het vervoeren iets tegenaan is gekomen oid, want er zit ook een vlekje op scherm (zal er vast wel afgaan als ik het schoon maak).
En voor zover ik kan zien heb ik ook geen dode pixels. Ik schrok me het leplazerus toen ik op een witachtergrond allemaal zwarte puntjes zag, een stuk of 7-8, maar na er een stofdoek overheen te halen waren ze allemaal weg
The devil is in the details.
Mag ik vragen waar je dat scherm dan gehaald hebt? Ik las iets van een review, maar kon niets vinden..Largamelion schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:52:
[...]
Hehe, ik baseerde me op de beginpagina, daar staat ie voor 630euro, mss moet dat dan maar eens aangepast worden... in ieder geval nog een stuk duurder. Geloof me, vooraleer ik iets koop, zoek ik elke winkel in België af naar de goedkoopste prijs, daarom heb ik m'n 205BW ook maar 280 betaald.
Heb je'm via VGA aangesloten of DVI? Met VGA heb ik nl. zoiets in de linkerbovenhoek. Dit heeft volgens mij gewoon met VGA te maken namelijk.Hahn schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:12:
Nope, DVI-D.
"Danku voor uw email met betrekking tot de Samsung Syncmaster 225BW.
Momenteel is het nog niet bekend wanneer en of de Syncmaster 225BW in de Benelux uitgebracht zal worden. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zal hiervan melding worden gemaakt op onze website www.samsung.nl.
Met vriendelijke groet,
Mandy
Samsung Electronics Benelux"
Momenteel is het nog niet bekend wanneer en of de Syncmaster 225BW in de Benelux uitgebracht zal worden. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zal hiervan melding worden gemaakt op onze website www.samsung.nl.
Met vriendelijke groet,
Mandy
Samsung Electronics Benelux"
Anoniem: 183515
Mandy, de naam zegt het al. Ze klinkt in ieder geval op de hoogte hehe
.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 183515 op 15-09-2006 19:59 ]
Kijk eens bij productsurvey: http://tweakers.net/productsurvey/131946aex351 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:34:
[...]
Inderdaad, ik heb alleen geen ervaring met het merk, heb het idee ook dat het niet een super merk is. Maar dat heeft dan ook weer te maken met de marketing van zo'n product. Maar goed samsung was jaren geleden ook nog een B merk en veel (oudere) mensen zien dat nog steeds.
Ik was eerst van plan de 20 inch Mirai te kopen, maar ik zag gisteren een advertentie van Grample en heb voor 225 euro incl verzendkosten een Samsung 203B (1400x1050) gekocht.
Je vraagt je misschien af: waarom koop ik voor 10 euro meer niet een nieuwe in de winkel?
Ik wil zeker weten geen dode pixels hebben en de monitor van Grample heeft nog maar max 50 uur gedraait. Pixelgarantie kost ook weer rond de 100 euro. De LG204WT is eigenlijk ook niet zo duur zeg met resolutie van 1680x1050 net als mijn laptop met 15,4inch scherm
@ Hahn waar woon jij, misschien kunnen we een keer de schermen vergelijken als je niet te ver weg woont
Wie weet nog meer testsoftware en de beste instelling voor de Samsung 203B voor een natuurlijke kleurweergave?
Aangezien jij in Groningen woont is dat niet bepaald bij mij naast de deur, ik woon namelijk in Delft (Zuid-Holland) 
Maar voor €10 meer had je natuurlijk wel een monitor kunnen kopen in de winkel en 'm gaan bekijken in die winkel voordat je 'm meeneemt. Op die manier heb je ook geen pixelgarantie nodig, maar kan je de monitor wel terugbrengen als er iets fout is/gaat.
Maar voor €10 meer had je natuurlijk wel een monitor kunnen kopen in de winkel en 'm gaan bekijken in die winkel voordat je 'm meeneemt. Op die manier heb je ook geen pixelgarantie nodig, maar kan je de monitor wel terugbrengen als er iets fout is/gaat.
Bij Forcom in Edegem (België).ScSi_009 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:42:
[...]
Mag ik vragen waar je dat scherm dan gehaald hebt? Ik las iets van een review, maar kon niets vinden..
Largamelion in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
En zeker de grote doos op een fiets vervoeren en risico lopen dat de doos op de grond valt.Hahn schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:31:
Aangezien jij in Groningen woont is dat niet bepaald bij mij naast de deur, ik woon namelijk in Delft (Zuid-Holland)

De pricewatch geeft al aan en ik heb ook al gezocht dat in de winkels in groningen de Samsung 203B niet te koop is en gemiddeld zijn de winkels (norrod, funprice, update, citypc, mediamarkt) hier 5-10% duurder dan elders in het land + ze zijn volgens mij niet voorzichtig met het vervoeren waardoor er veel onderdelen kapot gaan.
De Pricewatch geeft aan dat de monitor minimaal 248 zal kosten.
Net een Dell 2007WFP opgehaald van Supradictus.
Wat een verschil na een oude 17" crt!!!
Zo uit de doos hele mooie kleuren, verder nog niets versteld.
Supradictus controleert vantevoren alle schermen op dode pixels dus dat is ook erg handig.
Gisteravond had ik hem gemaild en nu staat ie hier te pronken!!!
Ook even CoD2 online op native resolutie gespeeld en dat gaat iig erg lekker!
Nu kan ik voor een 70€ mijn 7800GT upgraden naar een X1900XT 512mb, is dit zinvol?
Is de ATi veel sneller dan mijn 7800GT?
Supradictus controleert vantevoren alle schermen op dode pixels dus dat is ook erg handig.
Nu kan ik voor een 70€ mijn 7800GT upgraden naar een X1900XT 512mb, is dit zinvol?
[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 16-09-2006 17:04 ]
coob schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:06:
offtopic:
Volgens mij gaat dit topic over beeldschermen
Verder kun je gewoon zelf even benchmarks opzoeken.
Volgens mij gaat dit topic over beeldschermen

Wat voor een videokaart heb je precies? Ik krijg nogsteeds DVI niet op deze monitor aan de praat. Als ik m'n PC boot en m'n kaart eerst aan'n andere monitor hang (die het wel via DVI doet) en daarna aan deze monitor hang doet'ie het wel.. Maar booten met de 204WT eraan: geen DVIHahn schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:46:
Nope, DVI-D.
Club3D Geforce 7900 GT. Eerste keer booten gebeurde er ook niks met DVI-D, maar na een reset kreeg ik wel gelijk beeld en werkte het gewoontriet schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:32:
[...]
Wat voor een videokaart heb je precies? Ik krijg nogsteeds DVI niet op deze monitor aan de praat. Als ik m'n PC boot en m'n kaart eerst aan'n andere monitor hang (die het wel via DVI doet) en daarna aan deze monitor hang doet'ie het wel.. Maar booten met de 204WT eraan: geen DVI
Computerland heeft hem voor 269 euro maar die moet/kun je reserveren omdat ze maar enkele tegelijk binnenkrijgen.Archimond schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:35:
[...]
En zeker de grote doos op een fiets vervoeren en risico lopen dat de doos op de grond valt.![]()
De pricewatch geeft al aan en ik heb ook al gezocht dat in de winkels in groningen de Samsung 203B niet te koop is en gemiddeld zijn de winkels (norrod, funprice, update, citypc, mediamarkt) hier 5-10% duurder dan elders in het land + ze zijn volgens mij niet voorzichtig met het vervoeren waardoor er veel onderdelen kapot gaan.
De Pricewatch geeft aan dat de monitor minimaal 248 zal kosten.
Idd, ik heb hem ook bij Computerland weg voor 269. Toen ik er was kregen ze hem 2 dagen later weer binnen. Ik hoefte dus niet eens zo lang te wachten.
Alleen over dat voorzichtig vervoeren... Het eerste exemplaar dat ik kreeg had een beschadiging op het scherm (een soort veeg)
. Hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik niet, maar het lijkt toch op transportschade oid. Ze hadden ook maar 2 exemplaren binnen gekregen, maar die 2de was gelukkig wel goed...
Alleen over dat voorzichtig vervoeren... Het eerste exemplaar dat ik kreeg had een beschadiging op het scherm (een soort veeg)

klik net op een usersurvey van de samsung 214t, de survey van mtjoeng waarvan de link in de TS staat, ik kan deze echter niet bekijken, der wordt een ww en username gevraagt
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hoe is de ghosting??? wel of geen last??coob schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:06:
Net een Dell 2007WFP opgehaald van Supradictus.![]()
[modbreak]Dat soort vragen horen niet in dit topic en zijn bovendien makkelijk zelf op te zoeken[/modbreak]
Als je in de buurt van een media markt zit kan je even binnen lopen. Toen ik vorige week (in Amsterdam) ging hadden ze hem op voorraad. Zelfde prijs als mycom en als je dode pixels hebt kan je gewoon terug naar de winkel.Prulleman schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:12:
net te horen gekregen dat Samsung nog steeds erg veel moeite heeft om de 205BW te leveren, Er is een kleine levering geweest, maar die zijn volgens mij overal al weer uitverkocht. de volgende levering komt als ik het goed heb begrepen pas weer eind september.
Ik heb een maand geleden voor de 205BW gekozen, besteld bij euromaxi, gecancelled, besteld bij MyCom. en ik zit nu erg te twijfelen om toch voor de LG te gaan. ik vind het alleen zo jammer dat die niet in hoogte verstelbaar is. Heb je zo'n chique scherm, moet je er weer een boek onder leggen omdat het anders niet fijn werkt...... Maar nog een maand wachten heb ik ook niet zo'n zin in.... Toch maar eens in de winkel gaan kijken hoe de standaard hoogte en het beeld van de LG is.
Beeldopbouw is iets anders dan op een crt, maar echt ghosting kan ik het niet noemen.Frodo19 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:27:
[...]
Hoe is de ghosting??? wel of geen last??
Als je naar links of rechts kijkt in bv Cod. vrevaagt het beeld iets. Maar is dit nu ghosting of gewoon een eigenschap van tft?
Dat is motion blur, eigen aan de techniek.coob schreef op zondag 17 september 2006 @ 08:55:
Beeldopbouw is iets anders dan op een crt, maar echt ghosting kan ik het niet noemen.
Als je naar links of rechts kijkt in bv Cod. vrevaagt het beeld iets. Maar is dit nu ghosting of gewoon een eigenschap van tft?
Steam/uPlay: EvulKlowne
Dat dacht ik al.
ghosting kan ik verder niet ontdekken.
-edit-
Maar het lijkt alsof ik nu steeds net iets te laat ben in Cod2 online?
Ligt dat aan de inputlag van het scehrm of moet ik gewoon wennen aan het grotere beeldoppervlak?
ghosting kan ik verder niet ontdekken.
-edit-
Maar het lijkt alsof ik nu steeds net iets te laat ben in Cod2 online?
Ligt dat aan de inputlag van het scehrm of moet ik gewoon wennen aan het grotere beeldoppervlak?
[ Voor 61% gewijzigd door coob op 17-09-2006 13:43 ]
In de TS staat hoe je inputlag kan testen. Is je internetconnectie toevallig niet de schuldige?
Heb me toch wat vaags sinds gisteren op me 20" lg, in het midden van het scherm is er echt veel "ruis" maar alleen als de achtergrond grijs is. En dan alleen nog als ik er een andere scherm oversleep, als ik dus bv op een grijse achtergrond een windows schermpje sleep dan zijn de borders van dat schermpje hellemaal verkleurd en zie je steeds pixels van kleuren springen, de text van het schermpje is ook nauwlijks te lezen
Ding nog geen week oud.

The first casualty in war is always the truth...
Ligt dat niet aan je grafische kaart? Zet hem eens op 60Hz als hij op een hogere frequentie staat.
bartgrefte schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 22:42:
klik net op een usersurvey van de samsung 214t, de survey van mtjoeng waarvan de link in de TS staat, ik kan deze echter niet bekijken, der wordt een ww en username gevraagt![]()
Oscar Wilde
idd, bij mij ook. Lijkt wel alsof ze hem verborgen hebben gemaakt ofzo. Je zou een mailtje kunnen sturen naar buyerszone@tweakers.net
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 18-09-2006 00:28 ]
Hij staat al op 60 hz ;p and het is een 6800ultra, zou geen probleem moeten zijn ?Gianni Rombios schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:52:
Ligt dat niet aan je grafische kaart? Zet hem eens op 60Hz als hij op een hogere frequentie staat.
Ik heb van BenQ wat informatie gekregen over de FP241W.
We verwachten deze monitor in oktober te kunnen introduceren in Nederland.
Wij kunnen helaas nog geen exacte prijzen bekend maken, echter we verwachten dat deze monitor rond de Eur. 1199 zal liggen.
---------
Jammer dat de prijs redelijk hoog is..
We verwachten deze monitor in oktober te kunnen introduceren in Nederland.
Wij kunnen helaas nog geen exacte prijzen bekend maken, echter we verwachten dat deze monitor rond de Eur. 1199 zal liggen.
---------
Jammer dat de prijs redelijk hoog is..
damn das een heel stuk hoger dan de samsung 244T. hoger dan bijna alle 24" trouwens. ik dacht dat benq altijd zo goedkoop was
scheelt toch ook wel een hoop met de prijs die trustedreviews geeft. maarja als hij echt zo goed is als wordt beweerd dan is het een normale prijs i gues. iig veels te duur voor mij.
scheelt toch ook wel een hoop met de prijs die trustedreviews geeft. maarja als hij echt zo goed is als wordt beweerd dan is het een normale prijs i gues. iig veels te duur voor mij.
Bij mijn L204WT was ook veel ruis aanwezig. Kleuren versprongen continue naar 'naastliggende' kleuren. Alsof de monitor niet wist welke kleur weergevenen moest worden. Zag eruit als een afbeelding in een (te) lage resolutie. Kalibreren leverde nauwelijks een beter resultaat op. Ik denk eigenlijk dat alle L204WT's hetzelfde euvel hebben met de kleurenweergave. Heeft volgens mij ook niets met een TN paneel te maken. Ik heb nu een Samsung 205BW staan, ook met TN paneel en het verschil is dag en nacht!Jumpiefox schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:37:
Heb me toch wat vaags sinds gisteren op me 20" lg, in het midden van het scherm is er echt veel "ruis" maar alleen als de achtergrond grijs is. En dan alleen nog als ik er een andere scherm oversleep, als ik dus bv op een grijse achtergrond een windows schermpje sleep dan zijn de borders van dat schermpje hellemaal verkleurd en zie je steeds pixels van kleuren springen, de text van het schermpje is ook nauwlijks te lezenDing nog geen week oud.
Zoals al door meerdere mensen hier is gemeld kloppen de kleuren van de L204 absoluut niet!
Ik zou me geen dag bedenken en kijken of je het ding nog kunt terugsturen!
Ga zo inderdaad ff naar de mycom, had te horen gekregen dat ik um zonder problemen kan omruilen dus dat klinkt goed. Het lukt me alleen niet om het stand los te krijgen van het scherm
Durf er niet te hard aan te trekken

Ik zit nu echt heftig te twijfelen tussen de Dell 2007WFP 20,1-inch € 441,19 , Samsung 215TW € 497,60 of de Samsung 205BW 20.1-inch € 327. Ik speel voornamelijk games en kijk films en vraag me af of iemand hier ervaringen heeft mbt het spelen van games op 1 van deze 2 schermen. Zelf wou ik dus gaan voor de Dell omdat deze een hogere waardering krijgt.
[ Voor 24% gewijzigd door UgotHeinzzd op 18-09-2006 21:39 ]
Iemand anders had datzelfde probleem hier in dit topic en mycom waar hij hem volgens mij ook gekocht had vond dat niet zo'n probleem.Jumpiefox schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:36:
Ga zo inderdaad ff naar de mycom, had te horen gekregen dat ik um zonder problemen kan omruilen dus dat klinkt goed. Het lukt me alleen niet om het stand los te krijgen van het schermDurf er niet te hard aan te trekken
Anoniem: 131038
Wel ik heb nog geen week geleden de samsung 205BW gehaald, en ik kijk veel film en game ook redelijk veel. Zelfs met mijn oudere grafische kaart (9600pro) kan ik nog sommige games op de native resolutie spelen, en ik moet zeggen: die zien er perfect uit, het beeld van deze monitor is naar mijn inziens heel goed.UgotHeinzzd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:34:
Ik zit nu echt heftig te twijfelen tussen de Dell 2007WFP 20,1-inch € 441,19 , Samsung 215TW €418.15 of de Samsung 205BW 20.1-inch € 327. Ik speel voornamelijk games en kijk films en vraag me af of iemand hier ervaringen heeft mbt het spelen van games op 1 van deze 2 schermen. Zelf wou ik dus gaan voor de Dell omdat deze een hogere waardering krijgt.
Hoe kom je aan een prijs van 418,15 voor de 215TW?UgotHeinzzd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:34:
Ik zit nu echt heftig te twijfelen tussen de Dell 2007WFP 20,1-inch € 441,19 , Samsung 215TW €418.15 of de Samsung 205BW 20.1-inch € 327. Ik speel voornamelijk games en kijk films en vraag me af of iemand hier ervaringen heeft mbt het spelen van games op 1 van deze 2 schermen. Zelf wou ik dus gaan voor de Dell omdat deze een hogere waardering krijgt.
Zie: http://tweakers.net/price...DVI-D-Zwart)-prijzen.html
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Waar haal je die zo goedkoop vandaan? dan haal ik dr ook meteen 1UgotHeinzzd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:34:

Bah de Samsung 205 is alweer verplaatst bij de leverancier waar ik hem kan krijgen naar 25 sept. Die wordt gewoon standaard steeds een week opgeschoven.
Iemand niet een MediaMarkt in de buurt van Overijssel waar ze hem wél op voorraad hebben?
Iemand niet een MediaMarkt in de buurt van Overijssel waar ze hem wél op voorraad hebben?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Inderdaad, ik zie verschillende shops waarbij die niet uit voorraad leverbaar is. Ik hoop dat die hier in het noorden weer gauw leverbaar is..
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
F**k dat was dus excl. btw [img=http://img140.imageshack.us/img140/7766/samsungpv5.th.jpg]batman73 schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:09:
[...]
Waar haal je die zo goedkoop vandaan? dan haal ik dr ook meteen 1
Alleen was dit geen antw. op mijn vraag

[ Voor 17% gewijzigd door UgotHeinzzd op 18-09-2006 21:37 ]
Hmm helaas, bij mycom hebben ze wel de 225BW voor 479,- Althans, hij staat op de site, ik denk niet dat ze hem al hebben.Dit is de grote broer van de 205BW.
De 215TW staat er niet bij.
De 215TW staat er niet bij.
Voor de belangstellenden heb ik hier een review van de Samsung SyncMaster 205BW, heb je vragen en/of iets wat er nog bij moet dan kun je die hier stellen.
Samsung SyncMaster 205BW (20", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver) survey door appel22
Gebruikt in combinatie met:

Wanneer je meer info over dit scherm wilt hebben of extra foto’s stuur dan even een mailtje. Heb je nog eventuele aanvullingen of opmerkingen post/stuur dan even een berichtje zodat ik het kan aanpassen.
Meer foto's -> http://downloads.sfclan.nl/tweakers/review_205bw/
( Mogelijk gemaakt door www.sfclan.nl )

Vorig scherm
Mijn vorige scherm was een Samsung SyncMaster 997DF (19" CRT scherm). Het is nog steeds een heel goed scherm en was ook eigenlijk nog niet van plan om deze weg te doen, totdat mijn broertje een ander scherm wou hebben en mijne wel wou overkopen, en zodoende ben ik op zoek gegaan naar een andere. Na veel zoeken en afwegen ben ik uiteindelijk gegaan voor de Samsung SyncMaster 205BW. De overstap van 19" naar 20" is niet zo heel erg extreem maar omdat het een breedbeeld is en de resolutie hoger is, is het toch wel een hele verandering.
Bestellen
Ik heb dit scherm via een kennis besteld, dat was wat makkelijker. Ik had al gehoord dat ze slecht of niet leverbaar waren, maar dat het zo lang duurde had ik ook weer niet verwacht. Dat vond ik toch best jammer (ik heb zo'n 2 maanden moeten wachten). Maar toen hij eindelijk met de post werd gebracht was ik wel heel erg blij dat hij er eindelijk was. Nadat ik het scherm heb uitgepakt en aangesloten heb ik geen dode (sub)pixels gevonden waar ik wel blij mee ben.
Inhoud Pakketje
Wat er allemaal in het pakketje zat is het volgende:
- Samsung SyncMaster 205BW
- Stroomkabel
- DVI Kabel
- VGA Kabel
- CD met Drivers & Handleiding
- Garantiekaart, Quicksetup

Specificaties
- Paneeltype: TN
- Viewable Image Size: 20” Wide
- Response time: 6 ms (Gray-to-Gray)
- Brightness (Typical): 300cd/m2
- Contrast Ratio: 700:1
- Viewing Angle (H/V): 160/160
- Max/Native Resolution: 1680 x 1050
- Emissions Standard: TCO ‘03
- HDCP, Magic Tune, MagicBright2, Narrow Bezel, Mechanical S/W
- Colors: 16,2 Million
- Input: Analoog (VGA) & Digitaal (DVI)
Kleurweergave
Omdat dit scherm 16,2 Miljoen kleuren heeft ipv 16,7 Miljoen voor de meeste andere tft schermen zeiden de meesten dat de kleuren van dit scherm niet zo heel goed zouden zijn. Ik heb de gok maar genomen en dacht dat het allemaal maar een beetje gebakken lucht was. Toen het scherm aangesloten was en ik naar de kleuren keek was dit naar mijn mening ook het geval ik zie verder geen verschil in kleuren met m’n 19” crt, het enigste is dat bij de donkere kleuren de overgang niet zo soepel loopt als bij een crt, hierdoor krijg je meer van die vlakken.
Ghosting
Sommige tft schermen hebben last van ghosting, en hoopte dat ik er dus niet last van zou hebben. De reviews zeiden dat er geen zichtbare ghosting was en de schrijvers heb ik dan maar vertrouwd. Nadat ik een aantal games had gespeeld was er geen zichtbare ghosting waar ik toch wel blij mee was. Het enigste wat ik minder vind is dat het een beetje schokt dit komt omdat het scherm op 60 Hz draait en m’n oude crt op 85 Hz dit loopt dus soepeler, maar na nu een weekje gamen op dit scherm merk ik vrijwel niet meer dat het nu 60 Hz is en anders had ik het er wel voor over.
Contrast & Helderheid
Het contrast is niet superhoog (namelijk 700:1). Velen zeggen ook dat dit echt veel te weinig is, ik vind het een beetje onzin want ik heb het niet nodig, mijn contrast staat hier namelijk ingesteld op 60. De helderheid heb ik op 90 ingesteld want 100 was toch wel erg fel. Ik heb geen last van een hoog piepgeluid wanneer ik het nog lager instel.
Zwart is bij dit scherm ook echt zwart dit geldt ook voor wit. De kleuren zijn mooi en helder net zoals wat ik er van verwacht had.

OSD
Het onscreendisplay op dit scherm is kort maar krachtig. Duidelijk menu en alles wat je nodig hebt staat er in. Het is nog te verplaatsen van link/rechts en boven/beneden zodat je het niet precies middenin het scherm hebt staan als je dat niet wilt.
Backlight bleeding
Bij dit scherm is wel wat backlightbleeding te zien maar dat is helemaal niet zo veel, Het komt alleen naar voren als je er echt naar gaat kijken. Hierbij heb je wel zwart beeld nodig en een donkere omgeving. Tijdens het kijken van een film bijvoorbeeld is het te zien maar het is zeker niet storend, wanneer je er niet op let heb je er ook totaal geen last van.
Kijkhoek
De kijkhoek is zoals staat bij de specificaties 160 / 160, en zoals sommigen zeggen is dit slecht. Aangezien ik er toch alleen recht voor zit heb ik er geen last van. Je moet er wel redelijk scheef voor gaan zitten voordat de kleuren gaan vervagen en/of het beeld wazig wordt.
Bouwkwaliteit
De kwaliteit van dit scherm is voor mij perfect, zeer netjes afgewerkt de voet is zwaar genoeg en valt niet met een kleine tik om. Ook wanneer je de aan/uit knop indrukt valt het scherm niet om, het scherm wordt wel iets naar achteren gedrukt maar dat is geen ramp. Het kantelen gaat licht en blijft precies staan zoals je wilt. Bij het omhoog en omlaag zetten van het scherm pak je het aan beide kanten vast en kun je het zonder enige moeite omhoog en omlaag bewegen. Ik vind het heel handig dat dit scherm in hoogte verstelbaar is.
Vormgeving
Ik heb dit scherm mede uitgekozen omdat deze zo’n mooi uiterlijk heeft, hij is echt superstrak, zeer dunne rand om het scherm, kleine niet storende knopjes en geen onnodige poespas waar ik me kapot aan kan ergeren. Hij is grijs met zwart wat ik toch wel een goede kleur vind, zo past hij perfect bij de rest van mijn apparatuur.
Volgens sommigen is het aan/uit knopje met het blauwe ligt vreselijk irritant, ik vind het totaal niet, het is een zwak niet storend lampje, en in het donker kan je door het weinige licht dat het geeft het toch gewoon vinden.

Conclusie
Ik ben er heel erg tevreden mee, een zeer goed beelscherm vind ik zelf. Heel mooi vormgegeven, perfect beeld, zeer goed mee te gamen. Als je een 20” zoekt voor niet al te veel geld, kies dan dit scherm. Ik zou voor geen goud willen overstappen naar een ander scherm en al helemaal niet meer maar mijn oude 19” crt.
Externe links:
Samsung Website
http://www.samsung.com/uk...c.asp?page=Specifications
http://downloadcenter.sam...320090230328/EN/3_sub.htm
http://downloadcenter.sam...812_BN59-00509C-01Dut.pdf
Pricewatch
pricewatch: Samsung SyncMaster 205BW (20", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver)
Meer Reviews van dit Product
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2762
http://translate.google.c...-tft-20-wide-syncmas.html
http://www.bytesector.com...article.asp?ID=665&page=1
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3244
http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=5015
http://babelfish.altavist...%2F23%2F20060523121_0.htm

Samsung SyncMaster 205BW (20", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver) survey door appel22
Algemene beoordeling | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Featureset | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kleurweergave | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Contrast en helderheid | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ghosting | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Pixeldefecten | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bouwkwaliteit en afwerking | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Vormgeving | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prijs | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gebruikt in combinatie met:
- Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
- Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/2DHTV
- Windows XP

Wanneer je meer info over dit scherm wilt hebben of extra foto’s stuur dan even een mailtje. Heb je nog eventuele aanvullingen of opmerkingen post/stuur dan even een berichtje zodat ik het kan aanpassen.
Meer foto's -> http://downloads.sfclan.nl/tweakers/review_205bw/
( Mogelijk gemaakt door www.sfclan.nl )

Vorig scherm
Mijn vorige scherm was een Samsung SyncMaster 997DF (19" CRT scherm). Het is nog steeds een heel goed scherm en was ook eigenlijk nog niet van plan om deze weg te doen, totdat mijn broertje een ander scherm wou hebben en mijne wel wou overkopen, en zodoende ben ik op zoek gegaan naar een andere. Na veel zoeken en afwegen ben ik uiteindelijk gegaan voor de Samsung SyncMaster 205BW. De overstap van 19" naar 20" is niet zo heel erg extreem maar omdat het een breedbeeld is en de resolutie hoger is, is het toch wel een hele verandering.
Bestellen
Ik heb dit scherm via een kennis besteld, dat was wat makkelijker. Ik had al gehoord dat ze slecht of niet leverbaar waren, maar dat het zo lang duurde had ik ook weer niet verwacht. Dat vond ik toch best jammer (ik heb zo'n 2 maanden moeten wachten). Maar toen hij eindelijk met de post werd gebracht was ik wel heel erg blij dat hij er eindelijk was. Nadat ik het scherm heb uitgepakt en aangesloten heb ik geen dode (sub)pixels gevonden waar ik wel blij mee ben.
Inhoud Pakketje
Wat er allemaal in het pakketje zat is het volgende:
- Samsung SyncMaster 205BW
- Stroomkabel
- DVI Kabel
- VGA Kabel
- CD met Drivers & Handleiding
- Garantiekaart, Quicksetup

Specificaties
- Paneeltype: TN
- Viewable Image Size: 20” Wide
- Response time: 6 ms (Gray-to-Gray)
- Brightness (Typical): 300cd/m2
- Contrast Ratio: 700:1
- Viewing Angle (H/V): 160/160
- Max/Native Resolution: 1680 x 1050
- Emissions Standard: TCO ‘03
- HDCP, Magic Tune, MagicBright2, Narrow Bezel, Mechanical S/W
- Colors: 16,2 Million
- Input: Analoog (VGA) & Digitaal (DVI)
Kleurweergave
Omdat dit scherm 16,2 Miljoen kleuren heeft ipv 16,7 Miljoen voor de meeste andere tft schermen zeiden de meesten dat de kleuren van dit scherm niet zo heel goed zouden zijn. Ik heb de gok maar genomen en dacht dat het allemaal maar een beetje gebakken lucht was. Toen het scherm aangesloten was en ik naar de kleuren keek was dit naar mijn mening ook het geval ik zie verder geen verschil in kleuren met m’n 19” crt, het enigste is dat bij de donkere kleuren de overgang niet zo soepel loopt als bij een crt, hierdoor krijg je meer van die vlakken.
Ghosting
Sommige tft schermen hebben last van ghosting, en hoopte dat ik er dus niet last van zou hebben. De reviews zeiden dat er geen zichtbare ghosting was en de schrijvers heb ik dan maar vertrouwd. Nadat ik een aantal games had gespeeld was er geen zichtbare ghosting waar ik toch wel blij mee was. Het enigste wat ik minder vind is dat het een beetje schokt dit komt omdat het scherm op 60 Hz draait en m’n oude crt op 85 Hz dit loopt dus soepeler, maar na nu een weekje gamen op dit scherm merk ik vrijwel niet meer dat het nu 60 Hz is en anders had ik het er wel voor over.
Contrast & Helderheid
Het contrast is niet superhoog (namelijk 700:1). Velen zeggen ook dat dit echt veel te weinig is, ik vind het een beetje onzin want ik heb het niet nodig, mijn contrast staat hier namelijk ingesteld op 60. De helderheid heb ik op 90 ingesteld want 100 was toch wel erg fel. Ik heb geen last van een hoog piepgeluid wanneer ik het nog lager instel.
Zwart is bij dit scherm ook echt zwart dit geldt ook voor wit. De kleuren zijn mooi en helder net zoals wat ik er van verwacht had.

OSD
Het onscreendisplay op dit scherm is kort maar krachtig. Duidelijk menu en alles wat je nodig hebt staat er in. Het is nog te verplaatsen van link/rechts en boven/beneden zodat je het niet precies middenin het scherm hebt staan als je dat niet wilt.
Backlight bleeding
Bij dit scherm is wel wat backlightbleeding te zien maar dat is helemaal niet zo veel, Het komt alleen naar voren als je er echt naar gaat kijken. Hierbij heb je wel zwart beeld nodig en een donkere omgeving. Tijdens het kijken van een film bijvoorbeeld is het te zien maar het is zeker niet storend, wanneer je er niet op let heb je er ook totaal geen last van.
Kijkhoek
De kijkhoek is zoals staat bij de specificaties 160 / 160, en zoals sommigen zeggen is dit slecht. Aangezien ik er toch alleen recht voor zit heb ik er geen last van. Je moet er wel redelijk scheef voor gaan zitten voordat de kleuren gaan vervagen en/of het beeld wazig wordt.
Bouwkwaliteit
De kwaliteit van dit scherm is voor mij perfect, zeer netjes afgewerkt de voet is zwaar genoeg en valt niet met een kleine tik om. Ook wanneer je de aan/uit knop indrukt valt het scherm niet om, het scherm wordt wel iets naar achteren gedrukt maar dat is geen ramp. Het kantelen gaat licht en blijft precies staan zoals je wilt. Bij het omhoog en omlaag zetten van het scherm pak je het aan beide kanten vast en kun je het zonder enige moeite omhoog en omlaag bewegen. Ik vind het heel handig dat dit scherm in hoogte verstelbaar is.
Vormgeving
Ik heb dit scherm mede uitgekozen omdat deze zo’n mooi uiterlijk heeft, hij is echt superstrak, zeer dunne rand om het scherm, kleine niet storende knopjes en geen onnodige poespas waar ik me kapot aan kan ergeren. Hij is grijs met zwart wat ik toch wel een goede kleur vind, zo past hij perfect bij de rest van mijn apparatuur.
Volgens sommigen is het aan/uit knopje met het blauwe ligt vreselijk irritant, ik vind het totaal niet, het is een zwak niet storend lampje, en in het donker kan je door het weinige licht dat het geeft het toch gewoon vinden.

Conclusie
Ik ben er heel erg tevreden mee, een zeer goed beelscherm vind ik zelf. Heel mooi vormgegeven, perfect beeld, zeer goed mee te gamen. Als je een 20” zoekt voor niet al te veel geld, kies dan dit scherm. Ik zou voor geen goud willen overstappen naar een ander scherm en al helemaal niet meer maar mijn oude 19” crt.
Externe links:
Samsung Website
http://www.samsung.com/uk...c.asp?page=Specifications
http://downloadcenter.sam...320090230328/EN/3_sub.htm
http://downloadcenter.sam...812_BN59-00509C-01Dut.pdf
Pricewatch
pricewatch: Samsung SyncMaster 205BW (20", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver)
Meer Reviews van dit Product
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2762
http://translate.google.c...-tft-20-wide-syncmas.html
http://www.bytesector.com...article.asp?ID=665&page=1
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3244
http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=5015
http://babelfish.altavist...%2F23%2F20060523121_0.htm

![]() ![]() - Klein beetje backlight bleeding maar niet storend - Kijkhoek is niet al te hoog | ![]() ![]() - Mooi design - Goede bouwkwaliteit - Goede kleurweergave - Hoge resolutie (1680 x 1050) - Makkelijk in gebruik - In hoogte verstelbaar - Goede prijs/kwaliteit verhouding - Standaard VGA & DVI kabel meegeleverd |

Hmm, zo'n TFT is toch best betaalbaar tegenwoordig.
Nu vraag ik mij alleen af of de maten die op de Samsung site staan bij de 205BW (afmetingen ( bxhxd ) 472x352x200) de buitenmaten zijn of de effectieve oppervlakte.
Ik wil de afmetingen eigenlijk wel vergelijken met m'n F930 Eizo bak.
Nu vraag ik mij alleen af of de maten die op de Samsung site staan bij de 205BW (afmetingen ( bxhxd ) 472x352x200) de buitenmaten zijn of de effectieve oppervlakte.
Ik wil de afmetingen eigenlijk wel vergelijken met m'n F930 Eizo bak.
zal ff doen.Palomar schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:27:
[...]
idd, bij mij ook. Lijkt wel alsof ze hem verborgen hebben gemaakt ofzo. Je zou een mailtje kunnen sturen naar buyerszone@tweakers.net
edit: is onderweg
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 18-09-2006 20:36 ]
Oscar Wilde
Ik heb vandaag ook een samsung 205BW gekocht.
Verder ga ik volledig akkoord met de revieuw van hier vlak boven.
Ook ik heb geen dode (sub) pixels gevonden.
Het verschil met men ouwe 19" CRT Iiyama ( Vision Master pro 451 ) is echt wel enorm. Als ze naast mekaar staan lijken de kleuren op men CRT wel vervaagd.
Ik heb er 299€ voor betaald ( actie in de carrefour )
Van de volledige pallet schermen waren er nog 5 over op de 1e dag.
Ik vind het zeker zijn geld meer dan waard.
Verder ga ik volledig akkoord met de revieuw van hier vlak boven.
Ook ik heb geen dode (sub) pixels gevonden.
Het verschil met men ouwe 19" CRT Iiyama ( Vision Master pro 451 ) is echt wel enorm. Als ze naast mekaar staan lijken de kleuren op men CRT wel vervaagd.
Ik heb er 299€ voor betaald ( actie in de carrefour )
Van de volledige pallet schermen waren er nog 5 over op de 1e dag.
Ik vind het zeker zijn geld meer dan waard.
Ik heb zaterdag een 205BW gekocht en ben er bijna helemaal tevreden over.
Het enige wat vreemd is dat als ik naar een bepaalde website ga de monitor paar keer kort op zwart gaat.
Wil iemand met een 205BW dit een testen door naar http://forum.xboxworld.nl/ te gaan.
Het is niet bij elk forum zo.
Ik heb de monitor staan op 1680*1050 ingesteld.
Het enige wat vreemd is dat als ik naar een bepaalde website ga de monitor paar keer kort op zwart gaat.
Wil iemand met een 205BW dit een testen door naar http://forum.xboxworld.nl/ te gaan.
Het is niet bij elk forum zo.
Ik heb de monitor staan op 1680*1050 ingesteld.
De 205BW en 225 BW hebben een vga en een dvi ingang. Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn pc, met alleen twee vga uitgangen, en mijn xbox360 waar dus ook alleen een vga uitgang opzit.
Is er misschien een kabeltje of een verlengstuk waar een vga uit in een dvi in wordt omgezet? Of is het kopen van een nieuwe grafische kaart de oplossing?
Is er misschien een kabeltje of een verlengstuk waar een vga uit in een dvi in wordt omgezet? Of is het kopen van een nieuwe grafische kaart de oplossing?
Anoniem: 111965
volgens mij zat zo'n kabeltje bij mijn videokaart (ti4200).Schele indiaan schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:32:
De 205BW en 225 BW hebben een vga en een dvi ingang. Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn pc, met alleen twee vga uitgangen, en mijn xbox360 waar dus ook alleen een vga uitgang opzit.
VGA -> VGA + DVI. Op 1 VGA uitgang kon je dus of een VGA of een DVI scherm hangen. Of alltwee natuurlijk
gevonden:
http://www.allekabels.nl/na/0/1269/Dvi-Kabel.html
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111965 op 19-09-2006 10:23 ]
mtjoeng heeft em op preview gezet, daarom kunnen we em niet bekijken, heb maar mail naar zijn gmail gestuurdPalomar schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:27:
[...]
Oscar Wilde
Is de "Samsung 204B" ook goed om mee te gamen?
Kijk dat is een mooie oplossing!Anoniem: 111965 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:14:
[...]
volgens mij zat zo'n kabeltje bij mijn videokaart (ti4200).
VGA -> VGA + DVI. Op 1 VGA uitgang kon je dus of een VGA of een DVI scherm hangen. Of alltwee natuurlijk
gevonden:
Heb het kabeltje direct besteld bij allekabels.nl
Hopen dat hij aankomt want de shopsurvey die ik naderhand las was ronduit negatief. Geen bestelling, niet reageren op mailtjes en geen geld terug.
Heb net de LG203WT binnen. Wat een mooi apparaat zeg......
En voor de duidelijkheid, hij wordt wel degelijk met DVI kabel geleverd.
Review volgt
En voor de duidelijkheid, hij wordt wel degelijk met DVI kabel geleverd.
Review volgt
accepteert dat scherm dan wel analoge signalen via de dvi-ingang?Anoniem: 111965 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:14:
[...]
volgens mij zat zo'n kabeltje bij mijn videokaart (ti4200).
gevonden:
Irritant vind ik het niet, maar wat ik raar vind, is dat het lampje pinkt wanneer m'n pc is uitgeschakeld... is dit normaal?appel22 schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:20:Vormgeving
Ik denk niet dat er een tussenstukje bestaat om van VGA naar DVI te gaan, omgekeerd wel natuurlijk. Wat ik met Google vond is dit.Schele indiaan schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:32:
Edit: Laat ons weten of dit werkt, wist niet dat je van analoog naar digitaal kon gaan met een simpel kabeltje...
[ Voor 5% gewijzigd door Largamelion op 19-09-2006 13:40 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Anoniem: 189895
Ik heb gisteren de 204WT gehaald bij Mycom, maar na al dit gelezen te hebben slaat toch de twijfel toe. Ik gebruik me scherm niet voor spelletjes, maar voor af en toe wat films en internetten.
Voor welke redenen zou ik 40 euro erbij leggen om voor de 205BW te gaan?
Voor welke redenen zou ik 40 euro erbij leggen om voor de 205BW te gaan?
Als je 'm al hebt gehaald dan kan je toch zelf bepalen of je 'm goed genoeg vindt of niet..?
Ja dit is normaal. Dit wil zeggen dat je scherm op stand-by staatLargamelion schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:37:
Irritant vind ik het niet, maar wat ik raar vind, is dat het lampje pinkt wanneer m'n pc is uitgeschakeld... is dit normaal?
Anoniem: 189895
Ja op het eerste gezicht lijkt hij me ok, zoveel verstand over monitoren heb niet echt. Ik heb hem gekocht vanwege de aanrader bij de Tweakers LCD Best Buy Guide Augustus.Hahn schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:47:
Als je 'm al hebt gehaald dan kan je toch zelf bepalen of je 'm goed genoeg vindt of niet..?
Als je overal tevreden mee bent, waarom €40 meer uit gaan geven? Wat niet weet wat niet deertAnoniem: 189895 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:52:
[...]
Ja op het eerste gezicht lijkt hij me ok, zoveel verstand over monitoren heb niet echt. Ik heb hem gekocht vanwege de aanrader bij de Tweakers LCD Best Buy Guide Augustus.
Ik heb het hele topic gelezen in de hoop meer informatie te krijgen over de swivel functie van de 205BW
OP verschillende sites staat dat ie het wel kan, andere weer niet.
Op samsungs site zelf staat van wel; http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications
Aan de hand daarvan had ik hem net gehaald en toen ik hem uitpakte kon ik het niet niet voor elkaar krijgen.
Zijn er meerdere versies van de voet misschien?
En als ie het niet kan, weten mensen dan of IKEA ofzo een goede pivot/swivel stand heeft?
Op samsungs site zelf staat van wel; http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications
Aan de hand daarvan had ik hem net gehaald en toen ik hem uitpakte kon ik het niet niet voor elkaar krijgen.
En als ie het niet kan, weten mensen dan of IKEA ofzo een goede pivot/swivel stand heeft?
Schiet mij maar neer
Prima opmerking. De DVI op de 205BW is volgens de specs een DVI-D en inderdaad wanneer je de interface op de monitor bekijkt, worden de pinnetjes C1-C4 niet gebruikt. Een analoog signaal als input op de DVI-D gaat dus niet.Palomar schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:08:
accepteert dat scherm dan wel analoge signalen via de dvi-ingang?
Ik heb vanmorgen de stoute schoenen maar aangetrokken, en na veel wikken en wegen de Samsung 205BW besteld. Ik wilde eerst voor de LG204WT gaan, omdat ze ongeveer gelijkwaardig leken, en deze iets goedkoper was. Maar tijdens het uitzoekwerk bleek dat niet iedereen positief was over dit scherm. Heb dus besloten het risico niet te nemen, en gewoon een paar tientjes meer uit te geven voor de Samsung. (waar ik weinig negatieve reviews over kon ontdekken)
Jammer van de levertijd...heb hem nu bij 4launch besteld, waar ze 6-10 werkdagen afgeven. Wat volgens mij zo'n beetje bij elke shop de minimale levertijd is.
Jammer van de levertijd...heb hem nu bij 4launch besteld, waar ze 6-10 werkdagen afgeven. Wat volgens mij zo'n beetje bij elke shop de minimale levertijd is.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Anoniem: 131038
De voet die mijn 205BW heeft laat toe de monitor te kantelen, in hoogte te verstellen en om zijn as te draaien (horizontaal). De monitor 90° draaien zodat hij in de hoogte staat gaat niet (door het in de hoogte verstelbaar zijn)AKI Lemming schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:08:
Ik heb het hele topic gelezen in de hoop meer informatie te krijgen over de swivel functie van de 205BW
Als je dat wilt, kan je terecht bij www.ergotron.nlAnoniem: 131038 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:27:
De monitor 90° draaien zodat hij in de hoogte staat gaat niet (door het in de hoogte verstelbaar zijn)
De Neo-flex van ergotron is inderdaad wat ik zoek, maar is alleen voor tussenpersonen geloof ik, en lijkt ook vrij duur, nog iemand andere goedkope alternatieven?
En ben ik nou de enige die aan die pivot functie zo veel waarde aan hecht dan, lijkt me ideaal voor tekstverwerken.
En ben ik nou de enige die aan die pivot functie zo veel waarde aan hecht dan, lijkt me ideaal voor tekstverwerken.
Schiet mij maar neer
Wel, gamers hechten daar waarschijnlijk niet veel belang aan en velen hebben ook graag 2 applicatie-windows (bv. email & webbrowser) naast elkaar openAKI Lemming schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:34:
Anoniem: 35183
Ik zag in het mediamarkt krantje dat de syncmaster 940 23 euro was, dus ben gelijk op de tram gestapt om hem te halen.
Kom ik aan bij de MM, staan er +/- 10 205 BW's in de winkel. Dus heb ik die gepakt
Dus voor mensen die een 205 willen, MM DenHaag heeft ze nog.
edit:
En gelijk een vraagje...
Bij driver installatie vraagt ie welke monior ik heb, ik kan kiezen uit:
* SyncMaster 205bw, SyncMaster Magic CX203BW(analog)
* SyncMaster 205bw, SyncMaster Magic CX203BW(digital)
Ik heb hem aangesloten met DVI kabeltje. Betekent dit dat ik voor digital moet kiezen?>
Kom ik aan bij de MM, staan er +/- 10 205 BW's in de winkel. Dus heb ik die gepakt
Dus voor mensen die een 205 willen, MM DenHaag heeft ze nog.
edit:
En gelijk een vraagje...
Bij driver installatie vraagt ie welke monior ik heb, ik kan kiezen uit:
* SyncMaster 205bw, SyncMaster Magic CX203BW(analog)
* SyncMaster 205bw, SyncMaster Magic CX203BW(digital)
Ik heb hem aangesloten met DVI kabeltje. Betekent dit dat ik voor digital moet kiezen?>
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 35183 op 19-09-2006 16:58 ]
He VAC, Is de 205bw nog steeds 359 bij de MM Den haag ?
Vroeg ik me ook afSchele indiaan schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:14:
He VAC, Is de 205bw nog steeds 359 bij de MM Den haag ?
Zouden jullie de SyncMaster 205bw boven de Dell 2007WFP verkiezen als je niet op het prijs verschil let? Ik zit nl zwaar te twijfelen

Anoniem: 168877
Tip voor de mensen die in omgeving Amsterdam wonen:
de Mediemarkt Arena heeft als t goed is nog 1 205BW op voorraad, heb er gister namelijk de op 1 na laatste gekocht:P zal binnenkort s n review plaatsen
de Mediemarkt Arena heeft als t goed is nog 1 205BW op voorraad, heb er gister namelijk de op 1 na laatste gekocht:P zal binnenkort s n review plaatsen
'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone
Dit topic is gesloten.