[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 10

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.136 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184257

Ik heb de L204 19 aug bij ComputerFarm in bestelling staan......ComputerFarm kent geen pixelgarantie! Als ik bij MyCom het scherm mag testen voordat ik m meeneem dan is MyCom een zeer goed alternatief, bedenkende dat pixelgarantie tussen de 50 en 65 euro kan kosten!!!
Nu mijn vraag: Hoe kan ik het beste, in de winkel, heel snel testen op dode en witte (sub)pixels? Zat zelf te denken aan een wit en een zwart scherm maken met bijv Paint of PowerPoint maar misschien zijn er betere aanpakken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 09:07
Als je bij mycom koopt kan je het scherm sowieso binnen acht dagen terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 13:09
DraZ666 schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:25:
Zijn er hier mensen die specifiek voor de Samsung 205 BW hebben gekozen ipv de LG 204WT?
Ik vraag me nl. af wat nou het echte verschil is tussen deze 2 behalve dat de samsung een verstelbare voet heeft.
Ik zit nl. al enige weken te wachten op de 205BW en begin me steeds meer af te vragen waarom ik erop zou wachten als de LG 204WT wel gewoon beschikbaar is (volgens mycom komt de 205BW pas 3e week september). Het gene waar ik een beetje mee zit is dat ik van Samsung zga zeker ben dat het kwaliteit schermen zijn en ik met dat van LG afvraag. Ik heb nl een Iiyama 17" tft gehad die na 2 a 3 jaar al kapot ging :( . En ik heb niet zo heel veel zin om nou weer 2x 320 euro uit te geven voor een tft die het misschien weer maar 2 jaar uithoudt. Dus kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van het panel in de LG(= Philips dacht ik) en die van de Samsung?
de samsung heeft 3 jaar garantie. ik ga er van uit dat ik maar 3 jaar met een TFT doe aangezien de LED techniek nog niet meanstream is. backlight is naar 3 jaar flut.

in de weinige info van de LG die je kan vinden op internet kan ik me maar 1 ding vinden dat de kleuren minder zijn dan op de samsung. vreemd beteren contrast geeft meestal beteren kleuren weergaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:03
Ik heb gisteravond mijn 205BW besteld bij 4Launch, ze vertelde mij via de email dat ze de schermen 4 September binnenkrijgen. Nja, ik ben benieuwd, als ik langer moet wachten dan 10 dagen, dan cancel ik mijn order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188072

Nadat ik vrijdag mijn L204WT bij Mycom opgehaald heb, is de verwarring er niet minder op geworden.
Ik had namelijk gelezen -in ik meen een persbericht- van LG, dat de LG gebruikt maakt van een nieuw type panel van LG/Philips,namelijk de LM201WE3. Dit zou een 'true' 8-bits TN paneel zijn.
Een TN paneel met 16.7 miljoen kleuren dus, net als de Samsung 205BW.

Het vreemde is dat er in de L204WT GEEN paneel zit van LG/Philips, maar van concurrent Chunghwa Picture Tube (CLAA201WA03).

Voor zover ik kan nagaan, zit zit paneel ook in de Viewsonic VA2012 en Benq 202W. Deze laatse 2 modellen zijn 6-bit panelen en kunnen geen 16.7 miljoen kleuren weergeven. Wat ik heb gelezen over deze schermen is niet best in vergelijking met de verwachtingen die men had/heeft over de L204WT.

Op de Nederlandse site van LG staat -wijselijk- niets over het aantal kleuren en aantal bits.
Op de Franse LG site wel: daar spreekt men over 16.2 miljoen kleuren. Op de site van LG Singapore staat zowel 8-bits vermeld én 16.8 miljoen kleuren. (...)

Momenteel weet ik dus niet wat ik er van moet vinden. Mijn enthousiasme over de LG204WT begon los te komen na de aankondiging van dit scherm, inclusief het nieuwe LG/Philips paneel.
Nu las ik dat LG onlangs een rechtzaak heeft gewonnen van Chunghwa...Wellicht wordt er nu betaald met schermen en heeft men de plannen omgegooid.

Het kán natuurlijk wel zo zijn dat het Chunghwa scherm is gekoppeld een een goede 8-bits controller. Er zit een genesis GM5726 in waar ik niets over kan terugvinden.

In ieder geval is hier iets aan de hand. Op een Engelse site vond ik een vergelijkbaar verhaal over de L203WT waar ook een Chunghwa paneel in blijkt te zitten in plaats van het paneel wat 'iedereen' dacht.

Is er iemand die het wél snapt???

Groet, Armand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179579

Ik sta voor de aankoop van een monitor voor gebruik met mijn macbook pro.
Ik stel vooral eisen aan een goede kleurenweergave. Voor thuisgebruik vind ik een 20inch widescreen groot genoeg.

Ik twijfel tussen de samsung 215tw of toch maar een apple cinema display 20inch.
Deze laatste heeft dan ook metteen de max prijs die ik wil uitgeven : 800eur.
Op de samsung kan ik ook m'n xbox360 aansluiten wat toch wel een plus is, langs de andere kant geen usb.

Wat zijn jullie meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Anoniem: 179579 schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:48:
Ik sta voor de aankoop van een monitor voor gebruik met mijn macbook pro.
Ik stel vooral eisen aan een goede kleurenweergave. Voor thuisgebruik vind ik een 20inch widescreen groot genoeg.

Ik twijfel tussen de samsung 215tw of toch maar een apple cinema display 20inch.
Deze laatste heeft dan ook metteen de max prijs die ik wil uitgeven : 800eur.
Op de samsung kan ik ook m'n xbox360 aansluiten wat toch wel een plus is, langs de andere kant geen usb.

Wat zijn jullie meningen?
Ik heb een maand geleden ook een Samsung 215tw besteld (maar NOG steeds niet binnen, komt deze week als het goed is). Dat er geen USB poorten op zitten maakt mij niet zo veel. Als ik iets makkelijk wil aansluiten dan pak ik wel een USB verlengkabel en leg die langs mijn monitor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 188072 schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:27:
Nadat ik vrijdag ....
Is er iemand die het wél snapt???

Groet, Armand
Er zijn 2 typen L204. Ze worden in Polen en in Korea/China gemaakt. De Poolse versie zou een TN versie zijn, en de andere een S-IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdw
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 11:43
Hoi Armand,

Hoe kun je zien om welke panelen het gaat. Ik wil ook graag 2 van die schermen kopen en wil wel graag die nieuwe LG-panelen. Ik zag ook dat de kijkhoek van die 'foute' panelen anders is (160/145 ipv 160/160).

Mvrgr,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:48

SgtStrider

Fractal Switchover!

Prulleman schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:56:
ik heb net mijn LG 204WT opgehangen aan de muur met een beugel van de Ikea.
Dan kan je tenminste zelf de hoogte bepalen.
Die beugels van de Ikea zijn best goed voor de prijs (18 euro) draaibaar en kantelbaar.
Zou je hier een linkje naar een foto kunnen plaatsen (of evt. zelf maken en op Imageshack zetten ;)) Bvd.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188072

Mijn L204 komt in ieder geval uit Polen en in het servicemenu staat dat eer een 'CPT20wide' scherm in zit. CPT = Chunghwa. Het servicemenu open je als volgt: zet het scherm uit. Houd de menutoets ingedrukt terwijl je het scherm aanzet. Als je beeld hebt, druk dan nogmaals op de menutoets.

Gisteren vond ik ergens een link naar een Chinese website waar iemand zijn in China gemaakte scherm open had geschroefd. Daar zat hetzelfde paneel in. Op hardforum staat ook een flinke posting over dit scherm. Volgens mij was Canada het eerste land waar de L204 te koop was. Deze schermen worden ook gemaakt in China en hebben OOK het Chunghwa paneel.

Ik geloof dus ook niet dat er L204's zijn met S-IPS panelen. Ook het nieuwe LG/Philips paneel dat er in zou 'moeten' zitten, is een TN paneel, maar dan een 8-bitter. In ieder geval is het vrij zeker dat de Samsung 205BW wel een echte 8-bits controller heeft en dus ondanks het feit dat het een TN paneel is, tóch een goede kleurweergave heeft.

Met name huidtinten zijn op de L204 echt verschrikkelijk. Dat gaat van wit naar rose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 23:58
Hallo,
Bij de aanschaf van mijn nieuwe computer wil ik natuurlijk een mooi schermpje.
Na wat door gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen om een 20" inch + scherm te kopen.

Ik heb deze eisen (staan in de volgorde van Belangrijk tot minder belangrijk).
- 20" Inch, hoe groter hoe beter.
- 530 Euro is mijn budget, minder mag. Meer mag maar alleen in uitzonderlijke gevallen.
- Kleurechtheid. Die-hard graphics design d.w.z. Photoshop/Webdesign/3d studio Max.
- Breedbeeld, ik ben een dual-monitor setup gewent en ik wil dus veel ruimte.
- Kwaliteit. Ik ben gek op goede merken zoals Samsung, dell en apple, merken zoals Mirai klinken mij niet goed in de oren.
- Ik hou ook wel van een spelletje. Voornamelijk RTS zoals C&C Generals. Verder alle populaire spellen zoals FEAR, Farcry, NFS:x. Ghosting is toegestaan, maar zeer minimaal.
- HDCP ondersteuning, een stevige voet, mooi uiterlijk, liever geen speakers.

Ik zat te denken aan:

- Dell UltraSharp 2007WFP (20.1", 16ms, D-Sub/DVI-I, Zwart) € 436,43
* Pro = Kwaliteit, goed uiterlijk en een goed scherm wat goed aanvoelt.
* Cons = Duur in vergelijking met andere 20,1" inch schermen + trage reactietijd.

-Samsung SyncMaster 215TW (21", 8ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart) € 529,35
* Pro = 21" Inch, snelle reactie tijd.
* Cons = Redelijk duur.

- Samsung SyncMaster 205BW (20", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver) € 301,88
* Pro = Snelle reactie tijd en goedkoop (Beetje te goedkoop imo ?)
* Cons = Klein, niet kleurecht.

- LG L204WT (20", 5ms, D-sub/DVI-D) € 277,45
* Pro = 5 ms en 1:2000 contrast.
* Cons = Klein, het merk bevalt me niet zo goed, misschien te goed voor de prijs?

Dell 2007WFP is nog steeds mijn favoriet, maar kunnen jullie mij overtuigen?
Zijn er nog andere schermen voor dezelfde prijs en dezelfde kwaliteit.
Zijn er schermen die groter kunnen en beter kunnen.
22" inch schermen komen er ook aan, zijn deze het waard om te wachten of komen ze buiten mijn budget/verwachtingen.

Mijn dank is groot :)

[ Voor 9% gewijzigd door ImmortalSoul op 04-09-2006 11:06 . Reden: Bezoek aan de wc geeft heldere momenten en nieuwe ideeën ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

ImmortalSoul schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:38:
Hallo,
Bij de aanschaf van mijn nieuwe computer wil ik natuurlijk een mooi schermpje.
Na wat door gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen om een 20" inch + scherm te kopen.

Ik heb deze eisen (staan in de volgorde van Belangrijk tot minder belangrijk).
- 20" Inch, hoe groter hoe beter.
- 530 Euro is mijn budget, minder mag. Meer mag maar alleen in uitzonderlijke gevallen.
- Kleurechtheid. Die-hard graphics design d.w.z. Photoshop/Webdesign/3d studio Max.
- Breedbeeld.
- Kwaliteit. Ik ben gek op goede merken zoals Samsung, dell en apple, merken zoals Mirai klinken mij niet goed in de oren.
- Ik hou ook wel van een spelletje. Voornamelijk RTS zoals C&C Generals. Verder alle populaire spellen zoals FEAR, Farcry, NFS:x. Ghosting is toegestaan, maar zeer minimaal.
- HDCP ondersteuning, een stevige voet, mooi uiterlijk, liever geen speakers.

Ik zat te denken aan:

* Cons = Duur in vergelijking met andere 20,1" inch schermen + trage reactietijd.

* Cons = Redelijk duur.

Dell 2007WFP is nog steeds mijn favoriet, maar kunnen jullie mij overtuigen?
- Zijn er nog andere schermen voor dezelfde prijs en dezelfde kwaliteit.
- Zijn er schermen die groter kunnen en beter kunnen.

Mijn dank is groot :)
Heb nog geen last gehad van wat jij noemt 'trage' reactietijd met mijn 2007WFP.
Duur vind ik hem ook niet, 436 euro is 100 euro onder je budget, valt wel mee dus!
Je hebt er wel een super monitor voor, HDCP, diverse ingangen, USB hub, PIP, en een geweldig paneel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Is de verwachting dat dell de korting op de 24" weer van kracht laat gaan ?

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

ImmortalSoul schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:38:

* Cons = Redelijk duur.

- LG L204WT (20", 5ms, D-sub/DVI-D) € 277,45
* Pro = 5 ms en 1:2000 contrast.
* Cons = Klein, het merk bevalt me niet zo goed, misschien te goed voor de prijs?
Je zit een beetje in hetzelfde schuitje als ik volgens mij :P

Aangezien je net als ik, ook aan photoshop en 3d modelling doet, kan ik je een TN paneel sterk afraden. Hoor je "TN" , dan niet kopen, want je krijgt gegarandeerd spijt bij met name photoshop. De 1:2000 contrast van de LG is "dynamisch contrast" , hij regelt dat automatisch, vergelijkbaar bij het dynamisch contrast van samsung lcd-tv's. Zal eigenlijk iets van 1:600 zijn ofzo.

De LG en samsung 205bw vallen dus al af, helaas ook de goedkoopste schermen van het stel :'(

Dan heb je nog de 215tw, maar die heeft helaas wel dezelfde resolutie als gewone 20" schermen, dus het voordeel van die ene inch extra valt een klein beetje weg... daarnaast is hij erg duur.

De dell blijft dus over, en ik nijg zelf ook het meest richting dit scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
SgtStrider schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:41:
[...]

Zou je hier een linkje naar een foto kunnen plaatsen (of evt. zelf maken en op Imageshack zetten ;)) Bvd.
Ik zal vanavond even een foto maken en hier posten.

Nog een vraagje voor de mensen die LG gaan kopen, kan iemand kijken hoe de clipjes op de verbinding van de voet zitten (tussen voet-paaltje en scherm) (en misschien een foto posten)
Ik krijg em er namelijker niet meer van af.... en nou hangt mijn scherm mooi aan de muur, maar zit er nog een stuk voet onderaan....

de ronde voet zelf gaat er nog wel af, met clipjes die je moet indrukken, maar ik zie niet hoe ik de rest er af kan krijgen zonder de boel te breken..... :(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
weet iemand waar de LG nog op voorraad is en af te halen voor niet al te duur? (omg utrecht).
Bij mycom komt ie morgen binnen, maar 330 is flink aan de prijs nog.

[ Voor 4% gewijzigd door indexample op 04-09-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 23:58
Bartjuh schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:16:
[...]

Je zit een beetje in hetzelfde schuitje als ik volgens mij :P

Aangezien je net als ik, ook aan photoshop en 3d modelling doet, kan ik je een TN paneel sterk afraden. Hoor je "TN" , dan niet kopen, want je krijgt gegarandeerd spijt bij met name photoshop. De 1:2000 contrast van de LG is "dynamisch contrast" , hij regelt dat automatisch, vergelijkbaar bij het dynamisch contrast van samsung lcd-tv's. Zal eigenlijk iets van 1:600 zijn ofzo.

De LG en samsung 205bw vallen dus al af, helaas ook de goedkoopste schermen van het stel :'(

Dan heb je nog de 215tw, maar die heeft helaas wel dezelfde resolutie als gewone 20" schermen, dus het voordeel van die ene inch extra valt een klein beetje weg... daarnaast is hij erg duur.

De dell blijft dus over, en ik nijg zelf ook het meest richting dit scherm :)
Ja, dan zal het dus de Dell worden :) En volgens T.MEN zal de reactie snelheid wel meevallen met gamen.
Apple's zijn verder ook mooie schermen maar veel te duur.

Ik zit nu ook te kijken naar de 24" inch versie van de Dell, maar dan moet ik nog zien of deze in mijn budget past ;).
Bedankt iedereen, en bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdw
In mijn middagpauze even bij MyCom (Hilversum) binnengestapt om naar LG 204WT te kijken. Toevallig (dit verzin je niet) was een van de verkopers bezig om het scherm te demonstreren aan een klant. Kon ik dus mooi even meekijken. Ik moet zeggen, mijn eerste indrukken zijn positief. Mooi strak scherm, egaal beeld en goede kleuren. Heb wat diverse dingen kunnen uitproberen (scrollen van grootte stukken tekst, diverse foto's kunnen bekijken ed.). Ben redelijk positief. Echter, het is wel het 'gevreesde' Chunghwa paneel. Kon dat ook duidelijk zien bij de verticale kijkhoek. Maar als dit paneel al zulke goede resultaten geeft, wat moet dan dat 'nieuwe' Philips paneel wel niet doen.
De vraag is of er wel 204WT's komen met dat paneel. Als iemand hier meer over weet mag hij/zij het zeggen. Ik denk dat ik maar eens bij LG ga informeren.
Al met al lijkt het me een redelijk goed scherm (zeker als je er rekening mee houdt dat kwalitatief betere schermen ook meteen een flink stuk duurder zijn), maar ik twijfel wel aan het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 07-06 23:55

robhof

Lembongan view

Toch ook maar eens een kijkje nemen bij Mycom (toevallig ook in Hilversum) van de week. Daar hebben ze toch ook de Samsung 205BW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
robhof schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:49:
Toch ook maar eens een kijkje nemen bij Mycom (toevallig ook in Hilversum) van de week. Daar hebben ze toch ook de Samsung 205BW?
Die is op dit moment zo goed als nergens leverbaar, in ieder geval ook niet bij MyCom. op dit moment staat de verwachte leverdatum 3e of 4e week van sep.
De LG 204 is wel leverbaar bij MyCom, zelfde prijs, vergelijkbare specs, alleen geen in hoogte verstelbare voet.
Over het het verschil in panel en de kleuren zijn de meningen verdeeld

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdw
LET OP!! Die LG 204WT die ik vanmiddag in Hilversum bij MyCom heb gezien werd meteen door de klant gekocht. Ik weet niet of ze er op dit moment nog meer hebben. Belletje lijkt me voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hebben nog meer mensen ervaring met de Samsung Syncmaster 203B? Dit lijkt me nl. een mooi schermpje voor niet teveel geld. Ik heb deze product survey al gelezen, maar ik wil meer ervaringen!! ;) Woensdag hebben ze het scherm hier weer op voorraad, dus van te voren wil nog even uitzoeken of dit scherm echt wel een goede keuze is. Mn huidige Iiyama E435S bleek achteraf ook niet zo'n goede keus (baggerding is al 2 keer omgeruild en heeft slecht beeld), dus ik wil nu gewoon een goed scherm zonder dat ik achteraf allerlei ongemakken tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 01-06 22:20
Ik heb de 203B nu inmiddels bijna een maand en hij is mij nog geen seconde tegen gevallen. Ik heb het afgelopen weekend op een LAN-party CoD 2, UT, UT 2003, Battlefield 1942 en NFW MW gespeeld en bij geen van de spellen last gehad van ghosting. Kleurechtheid vind ik persoonlijk ook erg goed, pivot stand is makkelijk en ik vind hem persoonlijk zeer strak met zijn dunne rand. Al met al: KOPEN! (En dat de resolutie wat lager is dan bijv. de 204B is voor mij niet zo belangrijk en alles is niet zo klein!)

edit: Over de inkijkhoek van de post hieronder: Ik zit altijd aardig recht voor mijn monitor, inkijkhoek is voor mij dus niet zo belangrijk, toch vind ik de inkijkhoek helemaal niet zo slecht.

edit2: Misschien een idee om de review van de 203B in de startpost te plaatsen?

[ Voor 21% gewijzigd door The_MAN op 04-09-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:21
Palomar schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:31:
Hebben nog meer mensen ervaring met de Samsung Syncmaster 203B? Dit lijkt me nl. een mooi schermpje voor niet teveel geld. Ik heb deze product survey al gelezen, maar ik wil meer ervaringen!! ;) Woensdag hebben ze het scherm hier weer op voorraad, dus van te voren wil nog even uitzoeken of dit scherm echt wel een goede keuze is. Mn huidige Iiyama E435S bleek achteraf ook niet zo'n goede keus (baggerding is al 2 keer omgeruild en heeft slecht beeld), dus ik wil nu gewoon een goed scherm zonder dat ik achteraf allerlei ongemakken tegenkom.
Het is idd een goedkoop schermpje. Voor mij viel die af vanwegen de lage resolutie, de "kleine" inkijkhoek en de wat slechtere kleuren. Maar voor de prijs is et een zeer goed scherm.

Heb zelf de nu Viewsonic VX2025W. Vooral gekocht om de bevenstaande redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Is die inkijkhoek dan alleen minder vanaf de zijkant? Of ook als je wat onderuit gezakt in je stoel zit en derhalve dus niet recht voor je scherm zit? Mijn huidige iiyama heeft daar nl. last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:38

aex351

I am the one

De 225BW is er vanaf oktober, dus nog een ruime maand.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Palomar schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:17:
Is die inkijkhoek dan alleen minder vanaf de zijkant? Of ook als je wat onderuit gezakt in je stoel zit en derhalve dus niet recht voor je scherm zit? Mijn huidige iiyama heeft daar nl. last van.
Ik zit nu heerlijk onderuitgezakt met een zeer goede blik op de monitor, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
SgtStrider schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:41:
[...]

hier is een plaatje van de ikea beugel
hij beval prima zo, maar als iemand me nog een tip kan geven hoe ik de voet er helemaal af kan halen (nu is alleen het onderste deel eraf, ik krijg de rest niet meer los....)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nvalphen/IKEABEUGEL.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie dat er de laatste tijd veel opspraak is over het al dan niet op voorraad zijn van schermen en levertijden. Ik zie liever dat jullie het over de schermen zelf hebben dan over levertijden ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:17

Format-C

Tracing Rays

Gegroet.

Ik ben op zoek naar een 24" monitor. En heb er 2 op het oog. (Waaronder de Dell 2407 WFP, en de Acer AL2416W) Alleen heb ik er een vraag over.
Het moet eigenlijk een 1080i scherm worden, aangezien ik er misschien een PS3 op ga aansluiten. Al neig ik ook eenj beetje naar de Samsung Syncmaster 214T of een vergelijkbaar 1600x1200 scherm, maar dan heb ik weer geen HD scherm... En hoe zit het met die monitoren die 1680 x 1050 resolutie "doen"? Is dat veel mooier dan 1280x1024?

Mijn vraag is; als je op 'n groot 24" scherm op een lagere resolutie dan native gamed, ziet het er dan nog wel redelijk uit? En op wat voor resolutie is het het beste speelbaar? Aan welke resolutie moet ik dan denken waarop het het beste "gamebaar"is?? En kan ik op bijv 1600x1200 gamen op zo'n monitor?

Ik wil op zich die Acer wel hebben, maar twijfel nog een beetje, en moet nog 2 maanden geld aan de kant leggen. En die dingen zijn ontieglij duur, dus ik heb geen zin om een miskoop te doen.

Dus op zich heb ik nog wel tijd om rustig rond te kijken.

Pfff... wat een twijfel en wat een vragen... ;)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Ik heb sindskort ook de 203B. Ik moet zeggen dat me alles is meegevallen.
"Even" een review:
1. Ik heb hiervoor een Iiyama Vision Master Pro 451 gehad. Dit was een 19" CRT bak. Dit scherm was al een geruime tijd niet meer goed. Daarbij was het een lompe kast die veel ruimte innam. Dat betekent dat de 203B een hele grote vooruitgang is. Mooi ontwerp en goed beeld.

2. Ik heb het scherm bij MyCom besteld en dat heeft een viertal dagen geduurd. Natuurlijk ben ik meteen gaan kijken naar dode (sub)pixels maar deze zijn er gelukkig niet. 8) Om dit scherm te kopen met pixelgarantie vond ik overdreven gezien de scheve verhouding tussen de kosten van een pixelgarantie en het scherm zelf. Daarom bij Mycom besteld. Zowel analoge kabel als een DVi kabel waren aanwezig en het scherm is makkelijk te verstellen. Niet te licht en niet te zwaar. Gaat allemaal lekker soepel.

3. De kleuren vind ik goed, hoewel ik er nog niet echt kritisch naar heb gekeken. Er valt bovendien genoeg in te stellen. Ik kan de kleuren ook niet echt vergelijken met mijn CRT aangezien deze daar te brak voor is. Maar het ziet er op het eerste oog allemaal lekker fris uit.

4. Spelletjes speel ik niet dus over ghosting kan ik niets vertellen maar ik geloof dat het met dit scherm geen probleem is. Films heb ik nog niet getest.

5. Ik heb geen last van backlight leakage. Het scherm is een goed exemplaar. Er is alleen een heel klein beetje langs de randen te zien maar dat valt niet eens echt op. Verder is het scherm egaal van kleur dus eigenlijk een perfect exemplaar voor deze prijscategorie.

6. De kijkhoek is niet erg groot. Ik ben een 17" Apple LCD Studio Display gewend en het scherm van een iBook 14". Het scherm kan uiteraard niet tippen aan mijn Apple scherm maar is wel beter dan mijn iBook. Bij mijn iBook vond ik namelijk nogal tegenvallen en dat heb ik met de 203B niet. Het verkleurd wel maar is het allemaal wel leesbaar. Wat wit is wordt wat gelig maar het stoort mij niet. Aangezien ik er redelijk recht voor zit heb ik hier geen last van. Voordeel is dat je het scherm gemakkelijk kunt verstellen zodat dit geen probleem hoeft te vormen.
De kijkhoek is dus minder erg dan ik had verwacht.

7. Het blijft natuurlijk allemaal, maar het zit allemaal goed in elkaar. Het verstellen gaat ook zonder rare kraken of andere geluiden. Het is allemaal netjes afgewerkt en het scherm staat op stevig op zijn voet. Dit ondanks het gewicht van het scherm te opzichte van de grote van de voet.

8. Afgezien van het te grote logo en de type aanduiding is het een monitor die niet lelijk is. Daarbij had het stickertje van TCO 03 ook weggelaten mogen worden net zoals de knoppen. Ik zie liever een softwarematige oplossing zoals bij de Samsung 970P. Of een oplossing met knoppen aan de zijkant zou wat eleganter geweest zijn.
De resolutie is niet erg hoog maar er is goed mee te werken zolang je een ruime afstand hebt tot de monitor. Ik zit nu op zo'n 70 cm van het scherm. Het blauwe ledje ziet er mooi uit alleen waneer de monitor standby staat gaat deze telkens aan en uit wat mij dan doet besluiten om de monitor maar uit te zetten. Bespaart ook weer stroom.
Ik ben heel tevreden met de aankoop en ik vind dat de monitor een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

9. De voordelen: Groot scherm, gemakkelijk te verstellen in alle richtingen, egaal verlicht, mooie uitstraling, goedkoop.
De nadelen: Resolutie is minimaal maar goed mee te werken en verder geen grote nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
hehe, ik heb eindelijk de voet van mijn LG kunnen pielen zonder te slopen... met een kleine schroevendraaien 1 voor 1 de clipjes opzij drukken en een kleinere schroevendraaier er tussen steken zodat ze niet terug schieten.... paar kleine deukjes van de schroevendraaiers rond de clipjes, maaar mijn scherm hangt niet wel super :D

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nvalphen/beugel.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 17:34
Prulleman schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:51:
hehe, ik heb eindelijk de voet van mijn LG kunnen pielen zonder te slopen... met een kleine schroevendraaien 1 voor 1 de clipjes opzij drukken en een kleinere schroevendraaier er tussen steken zodat ze niet terug schieten.... paar kleine deukjes van de schroevendraaiers rond de clipjes, maaar mijn scherm hangt niet wel super :D

[afbeelding]
Heb je misschien ook een paar grote foto's??
En hoe bevalt het scherm

Vraag hieronder:
Beide, maar is dit die beugel van de ikea?

[ Voor 7% gewijzigd door chrisborst op 04-09-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
chrisborst schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:56:
[...]

Heb je misschien ook een paar grote foto's??
waarvan? van het scherm of van de beugel?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 08-06 21:45
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de inkijkhoek (vooral een beetje van onderaf) en hoe de backlight bleeding is. Zou je daar wat foto's van kunnen maken? Backlight bleeding kan je denk ik het beste uitproberen door een (wit/licht) venster in het midden te zetten en boven en onderaan een zwarte achtergrond.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 04-09-2006 23:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Hahn schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:00:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de inkijkhoek (vooral een beetje van onderaf) en hoe de backlight bleeding is. Zou je daar wat foto's van kunnen maken? Backlight bleeding kan je denk ik het beste uitproberen door een (wit/licht) venster in het midden te zetten en boven en onderaan een zwarte achtergrond.
Ik zal morgen nog eens wat foto's maken,

Maar over die backlight bleeding... correct me if I'm wrong, maar is dat niet duidelijker bij een volledig zwart scherm?? bij een zwart scherm staat de backlight ook nog vol aan en alles wat er dan nog tussendoor piept zal duidelijker zichtbaar zijn als alles donder is, scherm en omgeving

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188209

Ik heb sinds een paar dagen ook een LG 204WT. Ben over het algemeen heel erg tevreden over de monitor. Mooie kleuren, helder en scherp. Inkijkhoek valt me niet tegen.

Ik vind alleen dat films kijken nog een klein beetje tegenvalt. Zeker als je naar een concert kijkt of iets dergelijks zie ik vrij vaak blokjes (zeker bij veel beweging). Heeft iemand anders hier ook last van. En heeft iemand een manier waardoor dit een beetje te verminderen is. Verder ben ik dik tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Anoniem: 188209 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:25:
Ik heb sinds een paar dagen ook een LG 204WT. Ben over het algemeen heel erg tevreden over de monitor. Mooie kleuren, helder en scherp. Inkijkhoek valt me niet tegen.

Ik vind alleen dat films kijken nog een klein beetje tegenvalt. Zeker als je naar een concert kijkt of iets dergelijks zie ik vrij vaak blokjes (zeker bij veel beweging). Heeft iemand anders hier ook last van. En heeft iemand een manier waardoor dit een beetje te verminderen is. Verder ben ik dik tevreden
Misschien zie je nu juist de lage kwaliteit van de bron video zelf dan met een crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aex351 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:31:
[...]

Misschien zie je nu juist de lage kwaliteit van de bron video zelf dan met een crt.
Dat vermoedde ik al een beetje. Merk er namelijk niets van wanneer ik een HD trailer van apple.com op bekijk. Wordt tijd voor HDDVD dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Ik heb vandaag een zeer prettige review gelezen over the Samsung 215TW.Omdat de Samsung 205BW hier ook veelvuldig genoemd wordt, hun review ook maar eens gelezenZe komen wat mij betreft wel met een intressante conclusie/advies:

"...But even taking the price difference into account, I’d probably still save a bit harder and go for the 215TW, it really is that much better..."

"...The price differential may be large, but the pivot and pan adjustment, component video input and generally superb image quality make it worth the extra cash..."

Echter volgens mij zegt dit weer weinig over gamen, desondanks dat de reviewer er wel games mee gespeeld heeft, 8ms lijkt groot en dus traag t.o.v. 2 - 6ms waar andere schermen mee pronken, maar als ik het goed begrijp gaat dit ten koste van de beeldkwaliteit. Maar wat heb je aan beeldkwaliteit als je tijdens het gamen je mateloos irriteert aan ghosting o.i.d.?

Nou mooi ik was er uit, lekker die 215TW, gamen zal wel meevallen, en jahoor! Wat doen ze dan in nieuwsland, dan geven ze informatie over de nieuwe monitoren van Samsung!Dus kunnen we weer van vooraf aan beginnen :/

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Prulleman schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:21:
[...]

Ik zal morgen nog eens wat foto's maken,

Maar over die backlight bleeding... correct me if I'm wrong, maar is dat niet duidelijker bij een volledig zwart scherm?? bij een zwart scherm staat de backlight ook nog vol aan en alles wat er dan nog tussendoor piept zal duidelijker zichtbaar zijn als alles donder is, scherm en omgeving
Ik denk eigenlijk dat backlight bleeding meer opvalt als je een groot contrast (zwart en wit) hebt, maar een volledig zwart beeld zal ook wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Atlantez schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:15:
Ik heb vandaag een zeer prettige review gelezen over the Samsung 215TW.Omdat de Samsung 205BW hier ook veelvuldig genoemd wordt, hun review ook maar eens gelezenZe komen wat mij betreft wel met een intressante conclusie/advies:

"...But even taking the price difference into account, I’d probably still save a bit harder and go for the 215TW, it really is that much better..."

"...The price differential may be large, but the pivot and pan adjustment, component video input and generally superb image quality make it worth the extra cash..."

Echter volgens mij zegt dit weer weinig over gamen, desondanks dat de reviewer er wel games mee gespeeld heeft, 8ms lijkt groot en dus traag t.o.v. 2 - 6ms waar andere schermen mee pronken, maar als ik het goed begrijp gaat dit ten koste van de beeldkwaliteit. Maar wat heb je aan beeldkwaliteit als je tijdens het gamen je mateloos irriteert aan ghosting o.i.d.?

Nou mooi ik was er uit, lekker die 215TW, gamen zal wel meevallen, en jahoor! Wat doen ze dan in nieuwsland, dan geven ze informatie over de nieuwe monitoren van Samsung!Dus kunnen we weer van vooraf aan beginnen :/
Ik vind het alleen jammer dat die 215 van die integrated speakers heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StephaN schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:27:
[...]

Ik vind het alleen jammer dat die 215 van die integrated speakers heeft...
Hier ben ik het ook mee eens. Vind het design van de 205BW en mijn eigen 204WT veel mooier.. En of het nou echt te merken is aan de beeldkwaliteit..Volgens mij is dat redelijk voor elkaar weg te strepen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:59
Prulleman schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:32:
[...]

hier is een plaatje van de ikea beugel
hij beval prima zo, maar als iemand me nog een tip kan geven hoe ik de voet er helemaal af kan halen (nu is alleen het onderste deel eraf, ik krijg de rest niet meer los....)

[afbeelding]
Deze beugel lijkt sprekend op de Barkan Model 32 die ik aan de muur heb hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
ik heb net een LG204W gehaald bij de mycom in Utrecht (nu nog 9 op voorraad), en het staat wel errug vet met mn oude 17inch ernaast in dual screen setup. Foto's plaats ik later wel. Alleen hoe stel ik een widescreen resolutie in??

EDIT: ok, met het installeren van de monitordrivers is dat gelukt! :)

wat me opvalt, is dat ik in dual-setup opeens hogere resoluties op mn oude 17inch tft kan draaien. vroeger kon ik alleen 1024x756 doen, en als ik hoger ging dan zag ik rare strepen etc.

maar nu kan ik die oude monitor gewoon op 1280x1024 zetten, en alles blijft heel mooi scherp en de overgang van widescreen scherm naar oude scherm is op zelfde hoogte etc. Echt super handig! is dit niet slecht voor mn oude scherm?

[ Voor 51% gewijzigd door indexample op 05-09-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

eperon schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:50:
ik heb net een LG204W gehaald bij de mycom in Utrecht (nu nog 9 op voorraad), en het staat wel errug vet met mn oude 17inch ernaast in dual screen setup. Foto's plaats ik later wel. Alleen hoe stel ik een widescreen resolutie in??
Hetzelfde als een normale resolutie.
Bij de eigenschappen van je beeldscherm.
Als het goed is, dan staan er nu meer opties waaronder bijv 1280x900 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
NOu mijn LG204W staat klaar bij 4launch, dus als het goed is moet hij morgen worden bezorgd. Toch nog best snel gegaan. Heb hem 28 aug besteld. En nu maar hopen dat hij geen dode pixels heeft, maar heb daar nog niemand over gehoord, dus zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Anoniem: 110847 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:12:
[...]

Hetzelfde als een normale resolutie.
Bij de eigenschappen van je beeldscherm.
Als het goed is, dan staan er nu meer opties waaronder bijv 1280x900 of hoger.
en het is zelfs mogelijk met een geforce 2 ti van 5-6 jaar oud, dus dan moet het volgens mij met zo goed als elke videokaart wel kunnen
:*)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:29
heeft er iemand enig idee waar de Samsung 205bw op voorraad is? Ik heb de pricewatch bekeken, en alle winkels daar gevens lange levertijd... :|

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Savages schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:40:
heeft er iemand enig idee waar de Samsung 205bw op voorraad is? Ik heb de pricewatch bekeken, en alle winkels daar gevens lange levertijd... :|
ooooh dit mocht je niet meer vragen van de moderator :o

Ik denk eigenlijk dat geen enkele webshop die schermen echt op voorraad heeft. Volgens mij bestellen ze allemaal bij 1 of 2 groothandels en als die hem niet meer op voorraad hebben dan hebben al die webshops hem ook niet. Scherm wat ik wil kopen (203B) lijkt ook nergens op voorraad. Een winkel in de buurt zegt hem woensdag weer binnen te krijgen, maar dat wacht ik nog wel even af... Ik denk dat ze eerst weer geproduceerd/gedistribueerd etc. moeten worden en dat er op een gegeven moment weer genoeg voorraad is bij alle winkels. Hopelijk is dat zeer binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/4173/060905dualscreensetupsa2.th.jpg

EDIT: oja, die resolutie was toen nog niet goed aangepast, vandaar dat ie een beetje uitgerekt is. Het scherm ernaast is een 17inch tft, dus even hoog, minder breed.

Afbeeldingslocatie: http://img308.imageshack.us/img308/2228/060905dualscreensetup2wl7.th.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door indexample op 05-09-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 15:34

master6464

Who's General Failure?

hoeveel inch is dat scherm ernaast (ter vergelijking)?

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

17 inch.
Maar je resolutie klopt niet volgens mij :P op de linker dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
Ik heb zowat 2 mnd geleden m'n Samsung 205BW besteld, en deze is vandaag eindelijks verstuurd :D. Ik hoop um morgen in ontvangst te mogen nemen, als het goed is zullen er morgen/overmorgen ook een aantal bij de webshops arriveren.

Als ik um heb zal ik er een review over schrijven en hier zo snel mogelijk foto's posten als daar vraag naar is. Ik kan niet w8en tot morge :P

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Savages schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:40:
Heb je de rest van het topic wel gelezen?? Staat vaak genoeg dat het scherm pas 3e/4e week van september op voorraad is.
ALs wil je binnenkort een beeldscherm hebben zou ik voor de LG L204WB gaan. Heeft zelfde spec's en is zelfs nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
chrisborst schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:10:
[...]

Heb je de rest van het topic wel gelezen?? Staat vaak genoeg dat het scherm pas 3e/4e week van september op voorraad is.
ALs wil je binnenkort een beeldscherm hebben zou ik voor de LG L204WB gaan. Heeft zelfde spec's en is zelfs nog goedkoper.
Lees jij het topic wel, volgens mij niet..

Zie post van mij 2 hierboven,
Lees um maar ff doe je goed aan :9

[ Voor 9% gewijzigd door appel22 op 05-09-2006 16:14 ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 05-06 12:26
Ik heb een Samsung TFT SyncMaster 204B in bestelling, maar daar is ook al de leverdatum 2x van verschoven :| Zou nu 11-09 weer binnenkomen, maar ja dat moet ik nog maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772

even een vraagje. In het vorige topic had iemand een goede tip over hoe je gemakkelijk 2 vensters naast elkaar kan maximaliseren met een sneltoets.

Ik heb lopen zoeken in vorige topic, maar search geeft alleen de melding: topic is gesloten.
Heb zelf ook nog snel topic doorgelezen, maar na half uur kon ik het niet meer vinden.Misschien iemand die het verlossende antwoord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
appel22 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:13:
[...]

Lees jij het topic wel, volgens mij niet..

Zie post van mij 2 hierboven,
Lees um maar ff doe je goed aan :9
Had het topic een poosje niet gerefresht dus had jouw reactie nog niet gelezen :X
Maar genoeg webshops zeggen dat ze hem pas veel later binnen krijgen, dus ik denk dat veel mensen benieuwd zijn waar jij denkt dat ze binnenkort binnenkomen. En daarnaast zullen veel schermen in de Back-order staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 40772 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:17:
even een vraagje. In het vorige topic had iemand een goede tip over hoe je gemakkelijk 2 vensters naast elkaar kan maximaliseren met een sneltoets.

Ik heb lopen zoeken in vorige topic, maar search geeft alleen de melding: topic is gesloten.
Heb zelf ook nog snel topic doorgelezen, maar na half uur kon ik het niet meer vinden.Misschien iemand die het verlossende antwoord heeft?
Rechts klikken in de taakbalk en CTRL in gedrukt houden.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
eperon schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:02:
[afbeelding]

EDIT: oja, die resolutie was toen nog niet goed aangepast, vandaar dat ie een beetje uitgerekt is. Het scherm ernaast is een 17inch tft, dus even hoog, minder breed.

[afbeelding]
Ziet er erg mooie uit, morgen is mijn LG binnen. En zo te zien, is Prison break er goed op te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:39
chrisborst schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:24:
NOu mijn LG204W staat klaar bij 4launch, dus als het goed is moet hij morgen worden bezorgd. Toch nog best snel gegaan. Heb hem 28 aug besteld. En nu maar hopen dat hij geen dode pixels heeft, maar heb daar nog niemand over gehoord, dus zal wel loslopen.
Zit er nou wel of geen DVI kabel bij de LG 204 W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
chrisborst schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:31:
[...]

Had het topic een poosje niet gerefresht dus had jouw reactie nog niet gelezen :X
Maar genoeg webshops zeggen dat ze hem pas veel later binnen krijgen, dus ik denk dat veel mensen benieuwd zijn waar jij denkt dat ze binnenkort binnenkomen. En daarnaast zullen veel schermen in de Back-order staan.
Ik denk (weet niet heel zeker) bij salland, 4lauch, perfect, azerty ed. Maarja aangezien het er niet veel zullen zijn en de meeste al besteld zijn er niet tot zeer weinig 'over' zijn.
Ik zal hier posten wanneer ik um heb :) :9

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41226

Vandaag maar een LG L204WT gehaald, de SED schermen duurt mij te lang.
Er zit een VGA kabel bij en een DVI kabel,
Op mijn antieke ASUS V7700 geeft hij een verbazend scherp beeld, de resolutie was makkelijk in te stellen via het stuurprogramma.
Mijn DVI videokaart kan nog even achterwege blijven, gamen doe ik toch bijna niet.
Hij is redelijk kwa kleur, goed onder een hoek te bekijken (beter als mijn laptop) maar er is wel wat strooilicht te zien aan de randen.

Het is heerlijk om met zo'n breed scherm te werken, eindelijk plaats voor alle programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:33
Hebben meer mensen last van roze(paarsachtige) menutjes op tweakers.net met een l204wt?
Ik vind het echt heel lelijk zo en met de gamma kan ik het wat minder maken, maar het grijs lijkt nog steeds roze :'(
Het is verder een mooi scherm zonder dooie pixels e de stand is wel heel cheapy, maar hoe boeiend is zon standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

paazei schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:07:
Hebben meer mensen last van roze(paarsachtige) menutjes op tweakers.net met een l204wt?
Ik vind het echt heel lelijk zo en met de gamma kan ik het wat minder maken, maar het grijs lijkt nog steeds roze :'(
Het is verder een mooi scherm zonder dooie pixels e de stand is wel heel cheapy, maar hoe boeiend is zon standaard...
denk dat het meer te maken heeft met hoe jij de kleuren hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Kleurstelling MariekeRoze gekozen in je lay out-settings? ;)

Serieus: lijkt me idd een kwestie van goed afstellen. Heb je soms het e.e.a. in je display setting aangepast met je vorige monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
robhof schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:50:
Kleurstelling MariekeRoze gekozen in je lay out-settings? ;)

Serieus: lijkt me idd een kwestie van goed afstellen. Heb je soms het e.e.a. in je display setting aangepast met je vorige monitor?
Nee, ik heb nu de kleuren in de OSD op zijn laagst gezet en nu is het redelijk grijs. Ik gebruik verder als colors in de drivers de standaard l204 kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
ja, ik heb m ook gewoon standaard staan, en idd, nu je het zegt, het grijs is allemaal wel erg roze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772

Gutteguttegut schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:32:
[...]
Rechts klikken in de taakbalk en CTRL in gedrukt houden.
top!! dat was m. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Welk scherm is nou beter dell 2007 of samsung 215wt?
voor office, photoshop, videioediting, films en games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
eperon schreef op woensdag 06 september 2006 @ 02:12:
ja, ik heb m ook gewoon standaard staan, en idd, nu je het zegt, het grijs is allemaal wel erg roze :D
haha, en jij hebt iemand nodig die dat voor jou eruit wijst ;) ik vond het echt ontzettend lelijk.
Misschien dat ik hem nog ga ruilen een keer deze maand voor de 205bw, mocht deze toch niet helemaal bevallen, wat tot nu toe niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
waarom werkt dat bij mij niet (ctrl + rechts klik op de taabalk)...?

ik kan wel voor bij een rechter klik wel voor "tile windows vertically" kiezen, maar niet via die combo..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Prulleman schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:34:
[...]
waarom werkt dat bij mij niet (ctrl + rechts klik op de taabalk)...?

ik kan wel voor bij een rechter klik wel voor "tile windows vertically" kiezen, maar niet via die combo..
Selecteer in de taakbalk een scherm, rechts klik icm CTRL op het 2e scherm in de taakbalk en maak een keuze.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Gutteguttegut schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:43:
[...]
Selecteer in de taakbalk een scherm, rechts klik icm CTRL op het 2e scherm in de taakbalk en maak een keuze.
Ah, thanks, nou snap ik em. ik dacht dat het een snellere manier was om dat menu te bereiken, maar het is een truc om het tilen te beperken tot 2 vensters.

Nog beter eigenlijk _/-\o_

Zijn er nog meer van dit soort handige trucjes voor widescreens?? :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 06-09-2006 11:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
als je naar je videokaart settings gaat (rechtermuis op bureaublad, properties, settings, advanced, geforce 6xxx), kan je leuke dingen instellen met de bureaublad manager (ofzo, doe het even uit mn hoofd). Extra knoppen naast je minimaliseren, maximaliseren, sluiten, en dus extra functies:
titelbalk vouwen, naar andere scherm verplaatsen, over twee schermen maximaliseren, dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
eperon schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:15:
als je naar je videokaart settings gaat (rechtermuis op bureaublad, properties, settings, advanced, geforce 6xxx), kan je leuke dingen instellen met de bureaublad manager (ofzo, doe het even uit mn hoofd). Extra knoppen naast je minimaliseren, maximaliseren, sluiten, en dus extra functies:
titelbalk vouwen, naar andere scherm verplaatsen, over twee schermen maximaliseren, dat soort dingen :)
ja klopt, die heb ik ook in mijn nview software gezien, maar zover ik kan zien is dit vooral handig als je met een dual setup werkt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Helaas, zoals verwacht, was de Samsung 205BW bij Mycom in Hilversum uitverkocht. Vanmiddag voor de zekerheid Dixons maar even proberen! :)

De LG 204WT stond trouwens wel uitgestald bij Mycom. Erg mooi, scherp beeld en wat me vooral opviel, was de erg goede kijkhoek. Dat is en blijft een subjectieve bevinding, maar het verbaasde mij in positieve zin!

Volgens de verkopers zat er een dvi-kabel bij de LG, maar van de Samsung wisten ze dat niet zeker. Weet iemand dat (excuses als dat eerder gevraagd is; dan heb ik dat over het hoofd gezien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
robhof schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:15:
Helaas, zoals verwacht, was de Samsung 205BW bij Mycom in Hilversum uitverkocht. Vanmiddag voor de zekerheid Dixons maar even proberen! :)

De LG 204WT stond trouwens wel uitgestald bij Mycom. Erg mooi, scherp beeld en wat me vooral opviel, was de erg goede kijkhoek. Dat is en blijft een subjectieve bevinding, maar het verbaasde mij in positieve zin!

Volgens de verkopers zat er een dvi-kabel bij de LG, maar van de Samsung wisten ze dat niet zeker. Weet iemand dat (excuses als dat eerder gevraagd is; dan heb ik dat over het hoofd gezien)?
Bij de Samsung 205BW is de DVI-kabel volgens Samsung zelf optioneel, maar tot nu toe heeft iedereen er wel 1 bij de monitor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdw
robhof schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:15:
Heb je ook de verticale kijkhoek gechecked. Die vond ik namelijk een stuk minder. Dat zou met het nieuwe Philips paneel verholpen moeten zijn (zie eerdere posts over Lg 204WT in dit topic)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

rwvdw schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:45:
[...]

Heb je ook de verticale kijkhoek gechecked. Die vond ik namelijk een stuk minder. Dat zou met het nieuwe Philips paneel verholpen moeten zijn (zie eerdere posts over Lg 204WT in dit topic)!
Ja en ik vond er echt niets mis mee. Maar misschien ben ik minder kritisch; het blijft toch een persoonlijk iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
rwvdw schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:45:
[...]

Volgens mij is de batch die MyCom heeft niet het philips panel... als ik via het service menu (van mijn Lg vorige week bij MyCom gekocht) kijk heb ik het (volgens de beschrijving eerder gegeven) het "poolse" panel...
Over de inkijk hoek ben ik meer dan tevreden, kleuren kunnen beter, maar zijn zeker niet slecht, bovendien is er vrij veel in te stellen op je pc zelf en op de monitor. Daar moet ik nog een keer goed voor gaan zitten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

Heb de NEC20WGX² binnengekregen. Geen dode pixels en voor zover ik kan zien bijna nix van backlight bleeding. Dus zeer positief allemaal! :)
Besteld bij azerty.nl met pixelgarantie.

WOW, wat een beeld, heb ik eerlijk gezegd nog nergens gezien. Heb al redelijk wat schermpjes gezien in winkels enz...maar dit slaagt toch alles hoor!

Vanavond post ik wat foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Zo net de LG 204WT binnen gekregen, GEEN dode pixels, dus erg blij!
Maar de kleuren zijn niet goed ingesteld, komt eerder door de videokaart dan door het beeldscherm, maar weet iemand een site of programma waar je je kleuren goed kan instellen?

Verder vindt ik het een erg mooi beeldscherm, en breedbeeld is erg handig.
Ben er niet echt super op vooruit gegaan, want ik had een 21" crt monitor @ 1600 x 1200 @ 85 HZ maar vooral die extra breedte is handig. En die 150 pixel hoogte mis ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
chrisborst schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:06:
Zo net de LG 204WT binnen gekregen, GEEN dode pixels, dus erg blij!
Maar de kleuren zijn niet goed ingesteld, komt eerder door de videokaart dan door het beeldscherm, maar weet iemand een site of programma waar je je kleuren goed kan instellen?

Verder vindt ik het een erg mooi beeldscherm, en breedbeeld is erg handig.
Ben er niet echt super op vooruit gegaan, want ik had een 21" crt monitor @ 1600 x 1200 @ 85 HZ maar vooral die extra breedte is handig. En die 150 pixel hoogte mis ik niet.
Misschien moet je de kleuren in het OSD wat lager zetten,(de preset bedoel ik) werkte bij mij ook, tweakers was roze namelijk, dat klopte gewoon voor geen zak, nu wel redelijk. Heb je wel de driver met het colorpanel van de l204wt geinstalleerd?
Als het aan de videokaart lag, had je hetzelfde probleem waarschijnlijk bij je crt-monitor, behalve als je dus voor die monitor een apart kleurenschema hebt gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door paazei op 06-09-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Ik had nog beloofd wat foto's te maken,

Ik heb maar even een photoshop gallerietje eruit geknald:

link naar foto's LG 204 WT

de stipjes zijn geen dode pixels op mijn scherm gelukkig, maar "hot pixels" in mijn camera, die komen schijnbaar naar voren bij lange sluitertijden.

foto's zijn full size 4MP (1~1.4 MB)

wat ik er zelf van vind:
+ kleuren zijn prima na wat rommelen met instellingen
+ inkijkhoek is meer dan voldoende (misschien voor TV en films minder, maar daar heb ik een tv voor)
+/- blacklightbleeding, helemaal niet (edit: volgens wat ik hieronder lees dus wel, maar zie mijn - punt hieronder, het is niet merkbaar bij normaal gebruik)
- alleen is de backlight niet gelijkmatig verdeeld, maar dit valt alleen op bij hele dondere beelden, bij normale kleuren is het niet te zien

\edit
- nog een minpuntje: het scherm is vrij laag met de standaard voet, maar dit heb ik opgelost met een muurbeugel van 18 euro bij de Ikea, zie een aantal posts terug

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 07-09-2006 11:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:21
Wat vinden jullie van deze
Ik wil nou weleens een TFT, ik dacht zelf aan een 19" maar deze is bijna voor hetzelfde geld te koop.
Oke, hij is wat goedkoop, maar is dit een miskoop denken jullie. In de survey is iemand er erg tevreden over en hij heeft DVI.
Ik doe eigenlijk alleen maar office/internet/msn en af en toe een spelletje.
Wat denken jullie? Ik ben student dus 800 voor een scherm is zoiezo geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 22-05 09:07
Doe even een search op 203b, er zijn wat mensen die hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Ik zou graag eens willen weten hoe de ervaringen zijn onder LG204 / dell2007WFP gebruikers en de samsungs 205BW en 215TW gebruikers met het aansluiten van hun scherm op de 360...las op alternate korte review van iemand die het gedaan had maar vroeg me af of er meer mensen zijn en wat hun ervaringen erin zijn.
Zit zelf nog steeds erg te twijfelen tussen de LG204, Dell2007WFP en de Samsungs 205BW / 215TW.

• Sfynx
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:48:
Ik had nog beloofd wat foto's te maken,

Ik heb maar even een photoshop gallerietje eruit geknald:

link naar foto's LG 204 WT

de stipjes zijn geen dode pixels op mijn scherm gelukkig, maar "hot pixels" in mijn camera, die komen schijnbaar naar voren bij lange sluitertijden.

foto's zijn full size 4MP (1~1.4 MB)

wat ik er zelf van vind:
+ kleuren zijn prima na wat rommelen met instellingen
+ inkijkhoek is meer dan voldoende (misschien voor TV en films minder, maar daar heb ik een tv voor)
+ blacklightbleeding, helemaal niet
- alleen is de backlight niet gelijkmatig verdeeld, maar dit valt alleen op bij hele dondere beelden, bij normale kleuren is het niet te zien
Puik schermpje... ik denk er ook over om 'm eens te halen. Ik zie op de eerste foto dat boven en onder de backlight wat meer doorschijnt op een donker scherm, maar dergelijke dingen hoeven inderdaad niet op te vallen tijdens gebruik... ik heb op dit moment een 17" iiyama CRT bak met vlakke beeldbuis, dat type met twee dunne draadjes horizontaal over het scherm, en als je er op let, het beeld stilstaat en de kleur is licht genoeg dan zie je het, anders niet. Dode pixels zou ik me wel aan gaan ergeren, en heb uiteraard het liefst dat nieuwere Philips panel erin als deze betere specificaties heeft.

Ik wil 'm zelf primair gaan gebruiken voor films en EVE-Online, een game die ook aan widescreen resoluties doet en waar je heel goed gebruik kan maken van de extra pixels... op 1680x1050 ziet dat er echt fantastisch uit. M'n huidige scherm blijft gewoon in gebruik in een Nvidia dual view opstelling, zodat ik altijd een desktop beschikbaar heb en genoeg ruimte om alles mooi neer te zetten.

Van wat ik tot nu toe heb gezien lijkt het een mooi scherm voor een mooie prijs.

• The_MAN
ID-College schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:58:
Wat vinden jullie van deze
Ik wil nou weleens een TFT, ik dacht zelf aan een 19" maar deze is bijna voor hetzelfde geld te koop.
Oke, hij is wat goedkoop, maar is dit een miskoop denken jullie. In de survey is iemand er erg tevreden over en hij heeft DVI.
Ik doe eigenlijk alleen maar office/internet/msn en af en toe een spelletje.
Wat denken jullie? Ik ben student dus 800 voor een scherm is zoiezo geen optie.
Nogmaals: Zeker kopen! Ik doe ongeveer hetzelfde ermee (misschien wat vaker een spelletje) en ben er na een maand nog uiterst tevreden mee!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Prulleman schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:48:

+ blacklightbleeding, helemaal niet
Ik zie toch duidelijk bleeding aan de bovenkant van je scherm. De hele bovenste rand. Ik wil je nergens op wijzen, dat je je gek ergert. :)

PSN: Shiver23

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 20:43
Shiver23 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:11:
[...]

Ik zie toch duidelijk bleeding aan de bovenkant van je scherm. De hele bovenste rand. Ik wil je nergens op wijzen, dat je je gek ergert. :)
Idd

http://home.zonnet.nl/nva...ensaver_2_sec_shutter.htm

Hier zie je vrij duidelijk bleeding 8)7

• Hahn
Shiver23 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:11:
[...]

Inderdaad, het viel me op dat het op de foto aardig veel backlight bleeding laat zien. Maar misschien dat dat door de foto zelf komt en dat je het in het echt amper ziet.

• Prulleman
  • Nu online
Hahn schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:24:
[...]

Inderdaad, het viel me op dat het op de foto aardig veel backlight bleeding laat zien. Maar misschien dat dat door de foto zelf komt en dat je het in het echt amper ziet.
Ok, my bad, ik had begrepen dat backlight bleeding betekende dat het de backlight "lekt" door de kiertjes aan de randen.

Ik vind het een beetje een waardeloze omschrijving...
Wat ik bij mijn scherm zie en ook als minpunt aangeef is dat de backlight niet gelijkmatig verdeeld is.
Ik heb ook wel eens ergens een foto gezien (volgens mij bij een review van de samsung 205 BW) dat er echt fel licht aan de zijkant zichtbaar is. dat lijkt me in de praktijk veel storender dan dit.

Strava

• Hahn
Backlight bleeding is dat je de backlight op het scherm ziet (het 'bloedt' als het ware op het scherm) in plaats van dat je een egaal zwart vlak ziet ;)

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Frodo19 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:46:
Ik zou graag eens willen weten hoe de ervaringen zijn onder LG204 / dell2007WFP gebruikers en de samsungs 205BW en 215TW gebruikers met het aansluiten van hun scherm op de 360...las op alternate korte review van iemand die het gedaan had maar vroeg me af of er meer mensen zijn en wat hun ervaringen erin zijn.
Zit zelf nog steeds erg te twijfelen tussen de LG204, Dell2007WFP en de Samsungs 205BW / 215TW.
Voor de 215tw lees deze review eens: http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=7267&head=0

Voor de andere schermen zullen er op trustedreviews ook wel meningen zijn.

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Tenzij je een (foto)grafisch kunstenaar/expert bent (maar dan kies je zowiezo geen TN paneel) of graag veel in het donker naar donkere beelden kijkt, wordt volgens mij het storende effect van backlight bleeding op de LG en de Samsung zwaar overdreven. Ik heb de Samsung 205BW, die heeft ook zijn aandeel in backlight bleeding, maar (net zoals bij de LG) stoort dat bij normale omstandigheden (met omgevingslicht en contrastrijke beelden) hoegenaamd niet.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.