EM64T = NACONA?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
We moeten een nieuw moederbord voor een van onze servers bestellen, maar we weten niet zeker of de processors er door ondersteund worden.

Op de site van asus kunnen we aleen vinden dat hij EM64T processors ondersteund, de processors die wij hebben zijn 3.0ghz Nacona's.

Het gaat om het volgende moederbord: NCLV-D2

Ik heb al zitten googlen, maar kan nergens letterlijk vinden dat hij Xeon Nacona ondersteund, en we willen hiet toch wel 100% zeker voor zijn voordat we het bestellen.

alvast bedankt

Verwijderd

kans is groot, gezien de socket in pins overeenkomt tussen processor en moederbord. Daarnaast zegt asus Xeon te ondersteunen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:31 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik weet niet veel van intels af. Maar mocht je cpu's hebben die geen EMT64 hebben kunnen ze gewoon op een EMT64 moederbord werken. Dat maakt niet uit. Meestal is een bios update genoeg. En ik neem aan dat nieuwe borden alle cpu's wel een beetje ondersteunen.

Nu hebben we het natuurlijk wel over servers. Kun je niet bij de leverancier een zelfde bord krijgen als er in zat ? En is er geen garantie of zo ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

ik meen me zoiets te herinneren dat er inderdaad een verschil is tussen de nocona en de gewone, maar wat het nu precies was weet ik niet meer.

Misschien dat deze hint kan helpen, als je googlet moet je onder de Nocona zoeken, het is niet de Nacona.

edit, na wat googlen blijkt elk mobo met de e7320 of een e7325 chipset een nocona te ondersteunen, dus ik ga ervan uit dat deze asus dat ook doet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:44 ]

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hartelijk dank mensen, volgens deze site die ik net gevonden heb ondersteund hij:

Processor: Dual Intel® Xeon®? with 800MHz FSB up to 3.6GHz+ (Foster, Prestonia, Nocona)

Maar dat is ook wel een van de enigste sites die ik kan vinden. Bij sommige moederborden op de site van Asus, staat specefiek bij voor Nocona!

Dus is er niemand die het me 100% kan verzekeren?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EMT64T is een instructieset(uitbreiding)

Nocona is een core codename (die idd EMT64T ondersteunt)

Nocona is dus geen marketing naam, die dingen heten officieel gewoon Xeons :o

Oslik blyat! Oslik!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Even voor de goede orde: Het is EM64T. Geen EMT64 of EMT64T :)
Nacona moet 'Nocona' zijn ;)

Wat betreft het opzoeken van processoren met EM64T ondersteuning: Zie The BalusC Server - CPU Types. Hier een lijst van alle Intel Xeon 'Nocona' processoren.

Zie verder [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon - EM64T voor informatie omtrent deze feature.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit valt gewoon onder:
PMG FAQ
Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?
Processors » Een overzicht van alle CPU's

Beter rondkijken en sla de FAQ's van GoT nooit over ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.