Toon posts:

Maxtor diamondMax10 *grom*

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik heb twee servertjes draaien met maxtor schijven.
Nu heb ik in nog geen 2 maanden 3 Maxtor schijven kunnen afschijven!
1x P-ATA 160 GB (draaide 4maanden, niet meer toegankelijk)
1x P-ATA 320 GB (draaide 3a4weken met koeling --> tik tak)
1x S-ATA 250 GB (draaide 5 weken met koeling -->heet + tik tak)

en nu heb ik nog een S-ATA 250 GB disk die op raid 5 niet meer wil synchroniseren (fouten!). Ook gekoeld trouwens.

M'n chieftech kast heeft een redelijk nieuwe voeding trouwens, 400watt, waarvan de spanningen gewoon goed zijn en het systeem in gebaseerd op een intel D915GUX moederbord.

Iemand anders ook slechte ervaring met Maxtor serie?

Heeft iemand goede ervaringen met andere schijven, die dus wel gewoon blijven werken...? |:(
Heb nu een seagate S-ATA 250GB aangeschaft maar die schijnt dus ook onder Maxtor te valle :X :'(

Groetjes

Tjarco Boerkoel
Eindhoven / Renesse

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hoe is je koeling in je behuizing?
Draaien de schijven 24 uur per dag?

Je hoeft trouwens niet te groeten hier hoor.
Lees een keer de FAQ door trouwens. :)
OM FAQ / Beleid kan ook makellijk zijn.

Welkom op GoT!

Mocht je maxtor willen afkraken dan kan ik dat in dit geval volldig begrijpen, maar ik zelf heb ook 500 Gb (3 schijven) aan Maxtor en nooit problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door endless op 30-08-2006 12:39 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ja, heb ervaring met andere schijven.

Maxtor maxline III 300 gb sata, draaien er 2 van bij mij en doen het perfect. 24/7
Maxtor DM10 160 gb pata, draaien er 2 van bij mij en doen het perfect. 24/7
Maxtor DM9 80 gb pata, draait er 1 van bij mij en doet het perfect. 24/7
Maxtor DM10 80 gb sata, draait er 1 van bij mij en doet het perfect. 20/7
Maxtor DM9 200 gb sata, draait er 1 van bij mij en doet het perfect. 20/7
Maxtor DM10 200 gb sata, draaien er 2 van bij mij en doen het perfect. 10/7
WD raptor 36 gb sata, draait er 1 van bij mij en doet het perfect. 20/7
WD raptor 74 gb sata, draait er 1 van bij mij en doet het perfect. 10/7
Quantum fireball 3 gb pata, draait er 1 van bij mij en doet het perfect. 24/7

24/7: altijd
20/7: bijna altijd
10/7: redelijk vaak

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS draaien de schijfen 24x7 daar zijn de Diamondmax 10 serie namelijk officieel niet voor bedoeld. Maxtor heeft daar de Maxline III serie voor. Daarnaast geef je aan een vrij nieuwe voeding te gebruiken, mijn vraag, van welk merk is deze voeding en zijn de afgegeven spanningen wel juist en stabiel?

Ik werk al zo'n 8 jaar met Maxtor schijfen (op het ogenblik acht 200GB Diamondmax 10 schijfen in een RAID5 array), maar ik heb zelf nooit echt veel uitval gehad. Ik geloof dat ik eenmaal een DOA heb gehad en eenmaal een schijf die na 2 jaar en 10 maanden het loodje legde, beide zijn netjes vervangen. De laatste zelf nog voor een schijf met de dubbele capaciteit.

De schijfen die ik gehad heb of nog in bezit geb zover ik mij kan herinneren:

1x 10GB
1x 15GB
1x 20GB
1x 30GB Diamondmax 8
2x 40GB Diamondmax 8
1x 80GB
2x 160GB Diamondmax 9
8x 200GB Diamondmax 10

De exacte typen weet ik zo niet meer.

[ Voor 50% gewijzigd door _Dune_ op 30-08-2006 13:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:38
Exact hetzelfde hier!

Een diamondmax 10 300GB gekocht 2 januari, begon op 25 augustus erg rare tikken te geven en is nu uiteindelijk helemaal niet meer te benaderen. Iig extern niet meer, intern kom ik er wel in. Heb de schijf in een ander extern kastje geprobeerd, maar ook dat wil niet baten.

Met de kastjes is niks mis, andere schijven werken er wel(!) in.

Erg raar allemaal, maar ik ga nu maar weer mooi een WD 320GB bestellen.

Zonde van de schijf, heeft me 130 euro gekocht, terwijl een 300GB schijf nu zo ongeveer 93 euro kost.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Thaan schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:05:
Exact hetzelfde hier!

Een diamondmax 10 300GB gekocht 2 januari, begon op 25 augustus erg rare tikken te geven en is nu uiteindelijk helemaal niet meer te benaderen. Iig extern niet meer, intern kom ik er wel in. Heb de schijf in een ander extern kastje geprobeerd, maar ook dat wil niet baten.

Met de kastjes is niks mis, andere schijven werken er wel(!) in.

Erg raar allemaal, maar ik ga nu maar weer mooi een WD 320GB bestellen.

Zonde van de schijf, heeft me 130 euro gekocht, terwijl een 300GB schijf nu zo ongeveer 93 euro kost.
Wat doe je moeilijk dan hang je hem toch gewoon in je Pc. Oke, dat was niet de bedoeling, maar de schijf functioneerd toch gewoon. Overigens heb ik wel eens vaker gelezen over compatibiliteits problemen met externe behuizingen en niet alleen met Maxtors, volgens mij.

* Wat geeft iedereen toch weer op Maxtor af. :|

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• thaan
_Dune_ schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:09:
[...]

Wat doe je moeilijk dan hang je hem toch gewoon in je Pc. Oke, dat was niet de bedoeling, maar de schijf functioneerd toch gewoon. Overigens heb ik wel eens vaker gelezen over compatibiliteits problemen met externe behuizingen en niet alleen met Maxtors, volgens mij.

* Wat geeft iedereen toch weer op Maxtor af. :|
Ik heb intern geen ruimte ;)

Overigens geef ik niet op Maxtor af, heb hier een 80GB schijf van Maxtor die geweldig draait.
En de compabiliteits problemen met externe behuizingen lijken me raar, aangezien hij toch echt vanaf ~5 januari t/m ~24 augustus goed heeft gewerkt.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Thaan schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:12:
[...]

Ik heb intern geen ruimte ;)

Overigens geef ik niet op Maxtor af, heb hier een 80GB schijf van Maxtor die geweldig draait.
En de compabiliteits problemen met externe behuizingen lijken me raar, aangezien hij toch echt vanaf ~5 januari t/m ~24 augustus goed heeft gewerkt.
Externe schijven hebben natuurlijk wel een stuk mindere airflow. Misschien dat ie gewoon te warm werd.
Overigens heb ik ook een minder goede ervaring met een 300 Gb externe HDD van Maxtor, maar dat was binnen een week opgelost door mijn leverancier mét databehoudt.

• thaan
endless schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:22:
[...]

Externe schijven hebben natuurlijk wel een stuk mindere airflow. Misschien dat ie gewoon te warm werd.
Overigens heb ik ook een minder goede ervaring met een 300 Gb externe HDD van Maxtor, maar dat was binnen een week opgelost door mijn leverancier mét databehoudt.
De data heb ik er intern af kunnen halen, heb de schijf af laten koelen, en in een externe behuizing gestopt. Werkt nog steeds niet, dus aan de hitte zal het niet liggen. Overigens is de behuizing/schijf ook niet veel warmer dan een andere schijf hier, zal dus zo rond de 35 graden liggen.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 12:28

DeluxZ

Livin' the good life

Weet je wel dat die 250gb serie van Maxtor een hele slechte is ? Op mijn werk hebben er ook een paar deze serie en hebben er ook altijd problemen mee. Ik heb zelf 2x 160gb van maxtor en nog nooit problemen mee gehad :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Verwijderd

Topicstarter
DeluxZ schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:52:
Weet je wel dat die 250gb serie van Maxtor een hele slechte is ? Op mijn werk hebben er ook een paar deze serie en hebben er ook altijd problemen mee. Ik heb zelf 2x 160gb van maxtor en nog nooit problemen mee gehad :)
jah daar ben ik nu ook achter ja :9 hahha
dus oke dan worden de volgenden geen maxtors 250GB

Ik heb van maxtor ook series gehad van 40GB en 80GB en daar heb ik totaal geen problemen mee gehad, draaiden zo;n 8 jaar door.
mayah, deze 250's... beeeetje jammer zeg maar..

even kijken wat het dan wel gaat worden.
ff google enz :)

M'n voeding is trouwens een chieftech en die zit netjes op zijn spanningen, me hdd's zitten in een 3-disks bracket met iets van een centimeter tussen ruimte met daarvoor een fan.
Die 160GB had ik in een drive bay gemount met zo'n 3 fan hdd cooler aan de voorkant van de bay.

*edit*
ik ga maar over op de Seagate Barracuda 7200.9, 250GB (7200rpm, SATA-II, 16MB, NCQ)
kijken of dat wat is :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 16:19 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klaagtopics zijn hier niet de bedoeling :)

Over het kiezen van een HDD is de FAQ van dit subforum duidelijk zat: Welke moet ik nemen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.