Toon posts:

op zoek naar ableton live laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Wil een laptop voor audiobewerking aanschaffen. Met name om ableton live aan mijn dj sets toe te kunnen voegen, maar wellicht ook om later traktor op te gebruiken.

Dit weet ik tot nu toe over audio laptops:

AMD cpu's kunnen beter omgaan met 1 zware applicatie, intel meer multitask gericht. Dus amd beste optie zou je denken, maar heeft weer hitte problemen en koeling slaat sneller aan. Wat mij betrefd is een intel of amd allebei prima, zeker dual core!

RAM erg belangrijk voor audio. Wil zeker 2GB ram, liefst uit te breiden naar 4.
MAC powerbooks zijn wat betrefd prijs/snelheid verhouding gewoon stukken minder dan PC's. En een goede PC is zeker zo stabiel als een mac tegenwoordig.Stabieliteit is overigens wel van erg groot belang natuurlijk!

HD ruimte hoe meer hoe beter natuurlijk, wil zeker 120GB, liefst meer. Snelheidsverschil tussen 5400 en 7200 schijnt niet groot te zijn, dus vind allebei prima.

Scherm liefst 15,4" breedbeeld.

Grafische kaart niet van belang, ga er niet op gamen.

Aansluitingen die erop moeten zitten:
firewire, usb2, kaartlezer mag, buscard(pcmcia) type II, audio zal waarschijnlijk toch via firewire box gaan tenzij er aptops bestaan met min 2 outs met zeer lage latency ( wil effecten van ableton gebruiken op vinyl als send en return) , midi zou fijn zijn, maar zal ook wel extern worden(?)

BUDGET:
niet onbelangrijk! Wil tot 1300 euro ongeveer uitgeven

Upgrade mogelijkheden zijn zeer welkom zoals extra ram of extra schijfruimte (anders via usb2 extern)

Ben niet bekend met laptopfabrikanten en hun betrouwbaarheid, maar wil geen exotisch merk dat niet goed bekend staat!

OPTIE:

Acer Aspire 5672AWLMib

De acer Aspire 5672AWLMib is de enige laptop die ik tot nu toe ben tegengekomen welke aan alle eisen voldoet.

Maar hoe staat acer bekend? En wat houdt Intel High-Definition audio in? Denk dat er 2 ram banken zijn die vol zitten, dus als je 4 GB ram wilt moet je ze vervangen of niet?

Hebben jullie nog andere opties voor me, ik hoor het graag!

Alvast bedankt voor je hulp,

Just

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maar hoe staat acer bekend?
Acer staat wel natuurlijk goed en niet goed bekend, zie ook Garantie en Acer.
En wat houdt Intel High-Definition audio in?
http://www.intel.com/design/chipsets/hdaudio.htm ;)
Denk dat er 2 ram banken zijn die vol zitten, dus als je 4 GB ram wilt moet je ze vervangen of niet?
Een goed bedrijf wil het geheugen ook nog zelf wel vervangen ;)
Hebben jullie nog andere opties voor me, ik hoor het graag
Toshiba A100-683 Laptop
[Ervaringen] Asus F3 serie notebooks
[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6
:?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)