Net als vele anderen hier op tweakers heb ik voor mezelf een nieuwe gaming pc samengesteld en vrag hiervoor jullie mening/suggesties/opmerkingen. Waarschijnlijk vinden velen het budget erg overdreven. Uiteraard is het een duur budget mar ik heb er dan ook behoorlijk veel voor over. Ik ben van plan het systeem of eind september of begin oktober te bestellen. Ligt aan de uiteindelijke kosten.
Na veel reviews en andere topics gelezen te hebben ben ik zelf op dit systeem gekomen:
Moederbord: ASUS P5W DH DELUXE, 211,-
Mooi moederbord en laat zich goed overclocken
Processor: Core 2 Duo E6700 533,-
Processor ben ik eigenlijk zeker van. Prima snelheid welk goed valt over te clocken
Werkgeheugen: OCZ2P8002GK 222,-
Geheugen is 2gb en draait op PC6400
Geheugen twijfel ik nog over. 2gb is een must maar is bijvoorbeeld 3 of 4 gb inmiddels niet aan te raden? Ik ben tevens van plan de processor over te clocken naar rond de 3,2 ghz (of in de buurt). Is het geheugen hiervoor toereikend?
Monitor: Dell UltraSharp™ 2407WFP 875,-
Monitor is vrijwel zeker. Zeer mooie monitor met schitterende looks. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Grafische kaart: ASUS 7950GS 555,-
GRAKA is grootste twijfelpunt. Wachten op goede DirectX10 kaarten duurt me te lang, wil uiterlijk eind oktober het systeem bestellen. Ik twijfel tussen de 7950 en de topmerken van Radeon.
Harde schijven: 2x Barracuda 7200.10 250GB schijven 168,-
1x raptor Western Digital van 74mb 159,-
Wil Raid0 gaan draaien. Heb vernomen dat dit behoorlijk scheelt in snelheid van opstarten en ingame laden.
Behuizing: AntecP180 Black 131,-
Behuizing. LASTIG. Kan Belangrijkste is ruimte en flow maar looks zijn ook belangrijk om alles mooi af te werken. Het laatste is lastig. Vind de meeste kasten niet bijzonder mooi. Hebben jullie tips hierover?
Voeding: Tagan 530 watt 104,-
Koelers 1x processor Zalman CNP9500AT , 41,-
Monitor/muis Logitech G15 Gaming Keyboard 70,-
Logitech G7 Laser Cordless Mouse 75,-
Idd prijzig maar wel erg leuk voor een gamer. Mooi om uiterlijk goed af te werken
Geluidskaart Onboard sound van de asus moederbord.
Hecht persoonlijk wat minder waarde aan goed geluid. Normaal geluid is prima voor mij. Beter geluid van een geluidskaart hoor ikzelf waarschijnlijk amper.
Geluidsboxen Logitech Z-4 68,-
Degelijke boxen, niets speciaals maar wel fraai uiterlijk
DVD-Schrijver, DVD-lezer, Assemblage en Verzendkosten 113,-
TOTAAL 3325 euro
Nu zit ik met de volgende vragen:
Hopelijk ontvang ik wat reacties van jullie tweakers om mijn systeem helemaal rond te krijgen!
Alvast bedankt!
Andre
Na veel reviews en andere topics gelezen te hebben ben ik zelf op dit systeem gekomen:
Moederbord: ASUS P5W DH DELUXE, 211,-
Mooi moederbord en laat zich goed overclocken
Processor: Core 2 Duo E6700 533,-
Processor ben ik eigenlijk zeker van. Prima snelheid welk goed valt over te clocken
Werkgeheugen: OCZ2P8002GK 222,-
Geheugen is 2gb en draait op PC6400
Geheugen twijfel ik nog over. 2gb is een must maar is bijvoorbeeld 3 of 4 gb inmiddels niet aan te raden? Ik ben tevens van plan de processor over te clocken naar rond de 3,2 ghz (of in de buurt). Is het geheugen hiervoor toereikend?
Monitor: Dell UltraSharp™ 2407WFP 875,-
Monitor is vrijwel zeker. Zeer mooie monitor met schitterende looks. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.
Grafische kaart: ASUS 7950GS 555,-
GRAKA is grootste twijfelpunt. Wachten op goede DirectX10 kaarten duurt me te lang, wil uiterlijk eind oktober het systeem bestellen. Ik twijfel tussen de 7950 en de topmerken van Radeon.
Harde schijven: 2x Barracuda 7200.10 250GB schijven 168,-
1x raptor Western Digital van 74mb 159,-
Wil Raid0 gaan draaien. Heb vernomen dat dit behoorlijk scheelt in snelheid van opstarten en ingame laden.
Behuizing: AntecP180 Black 131,-
Behuizing. LASTIG. Kan Belangrijkste is ruimte en flow maar looks zijn ook belangrijk om alles mooi af te werken. Het laatste is lastig. Vind de meeste kasten niet bijzonder mooi. Hebben jullie tips hierover?
Voeding: Tagan 530 watt 104,-
Koelers 1x processor Zalman CNP9500AT , 41,-
Monitor/muis Logitech G15 Gaming Keyboard 70,-
Logitech G7 Laser Cordless Mouse 75,-
Idd prijzig maar wel erg leuk voor een gamer. Mooi om uiterlijk goed af te werken
Geluidskaart Onboard sound van de asus moederbord.
Hecht persoonlijk wat minder waarde aan goed geluid. Normaal geluid is prima voor mij. Beter geluid van een geluidskaart hoor ikzelf waarschijnlijk amper.
Geluidsboxen Logitech Z-4 68,-
Degelijke boxen, niets speciaals maar wel fraai uiterlijk
DVD-Schrijver, DVD-lezer, Assemblage en Verzendkosten 113,-
TOTAAL 3325 euro
Nu zit ik met de volgende vragen:
- Is het werkgeheugen niet aan de krappe kant? Is een 3gb of 4gb niet aan te raden? Overkill ok maar met het oog op de toekomst gezien?
- Is PC6400 voldoende om processor fors over te clocken naar hopelijk 3,2 ghz?
- Volstaat de huidige gekozen koeling om de temperaturen van het systeem redelijk te houden na overclocken?
- Hebben jullie tips voor de behuizing?
- Is Graka Nvidia 7950GS aan te raden? Kan deze kaart de komende 3 jaar goed mee of zal DX10 zo'n overwicht krijgen dat een high-end DX9 kaart hieronder bezwijkt?
Hopelijk ontvang ik wat reacties van jullie tweakers om mijn systeem helemaal rond te krijgen!
Alvast bedankt!
Andre