Hallo medetweakers.
Laatst heb ik mijn systeem geupgrade naar dit:
A8N-SLi Premium
AMD Athlon64 X2 4400+
OCZ 2x1GB DDR500 3-3-2-8
En met dat laatste onderdeel heb ik dus een probleem.
Gisteren kreeg ik alles binnen, en vol enthousiasme in mijn pc gedaan.
Alles doet het, ik blij, meteen ff gamen.
Na een tijdje onder het gamen besef ik dat het niet sneller ging als met mijn 512MB Corsair Value Select geheugen. Hmmz, oja, DDR500 gebeurt niet automatisch...
Hup PC uit, naar de bios, en kijken.
Ja hoor, onder CPU Settings in Advanced, stond DDR Settings.
Ik dat ding op DDR500 ingesteld, en de timings op 3-3-2-8.
Hup reboot, blauw scherm DRIVER_IRQL_NOT_EQUAL_OR_LESS of iets...
Nja, nog maar een reboot want mijn harde schijf weigerde weer eens een spinup te doen.
In bios gekeken, vind ik daar, onder JumperFree Settings, DDR voltage en CPU multiplier.
Ik blij, stel DDR voltage in op de aangegeven 2.7 volt.. (meer vinden deze sticks niet leuk volgens een aantal reviews) en ga weer naar DDR settings. Daar zet ik de timings weer goed, en de snelheid ook.
Alles gesaved enzo, opgestart, weer blauw scherm, blabla...
Na een tijdje klooien kwam ik er dus achter, dat als je naar DDR settings gaat voor de timings en de snelheid, dan springt Jumperfree settings op AUTO.
Ga je naar Jumperfree settings, klik je op MANUAL en doe je de voltages en de CPU bus speed naar 250, dan op de een of andere manier DDR Settings op auto, en als je dan boot, geeft het spul wel een bussnelheid aan van 250mhz, maar wel een DDR266 snelheid. heel vreemd...
Om de hardware nu bootend te krijgen moet ik dus op de een of andere manier bij:
Jumperfree settings:
Bus: 250mhz
DDR Voltage: 2.7 volt
en bij DDR Settings:
Rated speed: 500Mhz
Cycle Time (TRAS): 8 (standaard op 7)
anders boot hij niet.
Jammer genoeg kan ik niet beide menuutjes tegelijk gebruiken, want dan springt de een of ander dus weer uit.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
Laatst heb ik mijn systeem geupgrade naar dit:
A8N-SLi Premium
AMD Athlon64 X2 4400+
OCZ 2x1GB DDR500 3-3-2-8
En met dat laatste onderdeel heb ik dus een probleem.
Gisteren kreeg ik alles binnen, en vol enthousiasme in mijn pc gedaan.
Alles doet het, ik blij, meteen ff gamen.
Na een tijdje onder het gamen besef ik dat het niet sneller ging als met mijn 512MB Corsair Value Select geheugen. Hmmz, oja, DDR500 gebeurt niet automatisch...
Hup PC uit, naar de bios, en kijken.
Ja hoor, onder CPU Settings in Advanced, stond DDR Settings.
Ik dat ding op DDR500 ingesteld, en de timings op 3-3-2-8.
Hup reboot, blauw scherm DRIVER_IRQL_NOT_EQUAL_OR_LESS of iets...
Nja, nog maar een reboot want mijn harde schijf weigerde weer eens een spinup te doen.
In bios gekeken, vind ik daar, onder JumperFree Settings, DDR voltage en CPU multiplier.
Ik blij, stel DDR voltage in op de aangegeven 2.7 volt.. (meer vinden deze sticks niet leuk volgens een aantal reviews) en ga weer naar DDR settings. Daar zet ik de timings weer goed, en de snelheid ook.
Alles gesaved enzo, opgestart, weer blauw scherm, blabla...
Na een tijdje klooien kwam ik er dus achter, dat als je naar DDR settings gaat voor de timings en de snelheid, dan springt Jumperfree settings op AUTO.
Ga je naar Jumperfree settings, klik je op MANUAL en doe je de voltages en de CPU bus speed naar 250, dan op de een of andere manier DDR Settings op auto, en als je dan boot, geeft het spul wel een bussnelheid aan van 250mhz, maar wel een DDR266 snelheid. heel vreemd...
Om de hardware nu bootend te krijgen moet ik dus op de een of andere manier bij:
Jumperfree settings:
Bus: 250mhz
DDR Voltage: 2.7 volt
en bij DDR Settings:
Rated speed: 500Mhz
Cycle Time (TRAS): 8 (standaard op 7)
anders boot hij niet.
Jammer genoeg kan ik niet beide menuutjes tegelijk gebruiken, want dan springt de een of ander dus weer uit.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
Droogkloot.