Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC en had in gedachte als basis de Asus M2N-E, voordat je iets koopt moet je eerst ff uitzoeken wat de problemen met het product zijn en kwam er achter dat veel mensen problemen kregen met DDR2-PC6400 geheugen. Om het werkend te krijgen moest het voltage verhoogd worden naar 2.1v. Omdat dit niet kan met de M2N-e besloot ik dat het de M2n-SLI- deluxe moest worden, daarbij bleken mensen echter ook problemen te hebben met bijvoorbeeld met OCZ (512MB x 2 (1GB) PC6400 DDR, CL4 (OCZ, OCZ2P8001GK)) zelfs op 2.1V.
In de handleiding van de M2N-e staat dat deze zou moeten werken met bijvoorbeeld Kingston KVR800D2N5/512 geheugen. Is dit nu een garantie dat dit geheugen zeker werkt op de 1.95V die dit moederbord maximaal kan leveren voor het geheugen, of is het dan toch verstandiger om een M2N SLI-deluxe te kopen zodat je het voltage voor het geheugen wat hoger kan zetten ??
(BTW ik ben niet geïnteresseerd in overklokken)
Vraagje 2, hoe erg verslechteren de prestaties bij het gebruik van PC5400 geheugen, of kan je dan beter meteen weer PC3200 gebruiken om de boel synchroon te laten lopen ??
In de handleiding van de M2N-e staat dat deze zou moeten werken met bijvoorbeeld Kingston KVR800D2N5/512 geheugen. Is dit nu een garantie dat dit geheugen zeker werkt op de 1.95V die dit moederbord maximaal kan leveren voor het geheugen, of is het dan toch verstandiger om een M2N SLI-deluxe te kopen zodat je het voltage voor het geheugen wat hoger kan zetten ??
(BTW ik ben niet geïnteresseerd in overklokken)
Vraagje 2, hoe erg verslechteren de prestaties bij het gebruik van PC5400 geheugen, of kan je dan beter meteen weer PC3200 gebruiken om de boel synchroon te laten lopen ??
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.