hallo,
Nu mijn oude pc echt oud begint te worden en er laatst ook een HD mee stopte is het tijd voor
mij om een nieuw systeem aan te schaffen.
Wat wil ik er mee doen ? Muziek luisteren, DVD's kijken/branden, Office, CAD en 3D tekenen en heel af en toe een spelletje en in de toekomst eventueel video bewerken. Verder ben ik een echte multitasker.
Budget zit is max 1650
Na op GOT rondgekeken te hebben heb ik het volgende samengesteld:
Processor: Intel core 2 duo E6600 370 euro
behoeft denk ik geen uitleg.
Processorkoeler: Zalman CNPS7700-alcu 40 euro
deze koeler schijnt een stuk stiller te zijn dan de standaart koeler van intel.
Moederbord: Asus P5B 180 euro
Deze heb ik gekozen omdat ik altijd goede ervaringen heb gehad met asus en deze speciaal voor de C2D gemaakt is.
Ik heb geen behoefte aan WIFI op dit moment en de andere functies die de deluxe versie biedt.
Als ik ooit nog eens met RAID 1 of 10 ga werken koop ik wel een extra kaartje om zo meteen de processor te ontlasten.
Geheugen: 4x Corsair 1024mb 128mx64 pc667 c4 400 euro 2x Corsair 1024mb 128mx64 pc667 c4 200 euro
Dit lijkt me voldoende om met de bovengenoemde programma's redelijk te kunnen werken, sneller geheugen heeft
volgens mij niet zoveel zin aangezien ik niet van plan ben om te gaan overklokken.
Videokaart: ASUS EN7600GS,512MB 140 euro
Een iets wat oudere videokaart, maar voor mij denk ik wel voldoende aangezien ik geen echte gamer ben.
NVIDIA omdat die wel iets beter schijnen te zijn wat betreft 3D. Asus kaart omdat ik ook een asus mobo neem.
Harde schrijven: sata 2x seagate barracuda 7200.9 80gb 1x seagate barracuda 7200.10 320gb 200 euro
Seagate omdat deze als zeer betrouwbaar en snel te boek staan. Punt is alleen dat de leverancier waar ik de
rest van de pc bestel deze schijven niet levert alternatief zou dan zijn WD, maar ik heb het gevoel teveel in te
boeken op kwaliteit.
Geluidskaart: Creative sound blaster audigy 4 60 euro
Er zit er al eentje op het mobo maar om de rest van de pc te ontlasten aangezien de muziek altijd aanstaat rond de
8% meen ik gelezen te hebben.
Behuizing: Cooler master Centurion 5 50 euro
Mooie kast en ruim genoeg om alles in kwijt te kunnen tegen een redelijke prijs.
Voeding: cooler master PSU ATX 430w. 40 euro
volgens eXtreme PSU Calculator had ik aan 430 watt genoeg voor dit bovenstaande systeem, aangezien mijn kast ook
een cooler master is wil ik ook graag een voeding van dit merk.
Boxen: logitech X-530 70 euro
Goede 5.1 boxen voor een redelijke prijs, zou alleen wat last hebben van storingen van radiozenders ??
Totaal 1550 euroTotaal 1290 euro Ex HD'en
Monitor, toetsenbord, muis en DVD brander heb ik allemaal nog en neem ik mee naar dit systeem.
De rest van het systeem is allemaal van A-kwaliteit aangezien ik zeer gesteld ben op betrouwbaarheid.
Mijn vragen mbt dit systeem:
1. Past het geheel goed bij elkaar ?
2. Is WD een goed alternatief voor seagate schrijven ?
3. Zou ik beter af zijn met een NVIDA 7800GT met een meerprijs van 80 euro ?
Graag hoor ik jullie op- en aanmerkingen over dit systeem!
Nu mijn oude pc echt oud begint te worden en er laatst ook een HD mee stopte is het tijd voor
mij om een nieuw systeem aan te schaffen.
Wat wil ik er mee doen ? Muziek luisteren, DVD's kijken/branden, Office, CAD en 3D tekenen en heel af en toe een spelletje en in de toekomst eventueel video bewerken. Verder ben ik een echte multitasker.
Budget zit is max 1650
Na op GOT rondgekeken te hebben heb ik het volgende samengesteld:
Processor: Intel core 2 duo E6600 370 euro
behoeft denk ik geen uitleg.
Processorkoeler: Zalman CNPS7700-alcu 40 euro
deze koeler schijnt een stuk stiller te zijn dan de standaart koeler van intel.
Moederbord: Asus P5B 180 euro
Deze heb ik gekozen omdat ik altijd goede ervaringen heb gehad met asus en deze speciaal voor de C2D gemaakt is.
Ik heb geen behoefte aan WIFI op dit moment en de andere functies die de deluxe versie biedt.
Als ik ooit nog eens met RAID 1 of 10 ga werken koop ik wel een extra kaartje om zo meteen de processor te ontlasten.
Geheugen: 4x Corsair 1024mb 128mx64 pc667 c4 400 euro 2x Corsair 1024mb 128mx64 pc667 c4 200 euro
Dit lijkt me voldoende om met de bovengenoemde programma's redelijk te kunnen werken, sneller geheugen heeft
volgens mij niet zoveel zin aangezien ik niet van plan ben om te gaan overklokken.
Videokaart: ASUS EN7600GS,512MB 140 euro
Een iets wat oudere videokaart, maar voor mij denk ik wel voldoende aangezien ik geen echte gamer ben.
NVIDIA omdat die wel iets beter schijnen te zijn wat betreft 3D. Asus kaart omdat ik ook een asus mobo neem.
Harde schrijven: sata 2x seagate barracuda 7200.9 80gb 1x seagate barracuda 7200.10 320gb 200 euro
Seagate omdat deze als zeer betrouwbaar en snel te boek staan. Punt is alleen dat de leverancier waar ik de
rest van de pc bestel deze schijven niet levert alternatief zou dan zijn WD, maar ik heb het gevoel teveel in te
boeken op kwaliteit.
Geluidskaart: Creative sound blaster audigy 4 60 euro
Er zit er al eentje op het mobo maar om de rest van de pc te ontlasten aangezien de muziek altijd aanstaat rond de
8% meen ik gelezen te hebben.
Behuizing: Cooler master Centurion 5 50 euro
Mooie kast en ruim genoeg om alles in kwijt te kunnen tegen een redelijke prijs.
Voeding: cooler master PSU ATX 430w. 40 euro
volgens eXtreme PSU Calculator had ik aan 430 watt genoeg voor dit bovenstaande systeem, aangezien mijn kast ook
een cooler master is wil ik ook graag een voeding van dit merk.
Boxen: logitech X-530 70 euro
Goede 5.1 boxen voor een redelijke prijs, zou alleen wat last hebben van storingen van radiozenders ??
Totaal 1550 euroTotaal 1290 euro Ex HD'en
Monitor, toetsenbord, muis en DVD brander heb ik allemaal nog en neem ik mee naar dit systeem.
De rest van het systeem is allemaal van A-kwaliteit aangezien ik zeer gesteld ben op betrouwbaarheid.
Mijn vragen mbt dit systeem:
1. Past het geheel goed bij elkaar ?
2. Is WD een goed alternatief voor seagate schrijven ?
3. Zou ik beter af zijn met een NVIDA 7800GT met een meerprijs van 80 euro ?
Graag hoor ik jullie op- en aanmerkingen over dit systeem!
it's a sign of the time