CAD/3D systeem, max €1650

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:12
hallo,

Nu mijn oude pc echt oud begint te worden en er laatst ook een HD mee stopte is het tijd voor
mij om een nieuw systeem aan te schaffen.
Wat wil ik er mee doen ? Muziek luisteren, DVD's kijken/branden, Office, CAD en 3D tekenen en heel af en toe een spelletje en in de toekomst eventueel video bewerken. Verder ben ik een echte multitasker.

Budget zit is max 1650

Na op GOT rondgekeken te hebben heb ik het volgende samengesteld:

Processor: Intel core 2 duo E6600 370 euro
behoeft denk ik geen uitleg.

Processorkoeler: Zalman CNPS7700-alcu 40 euro
deze koeler schijnt een stuk stiller te zijn dan de standaart koeler van intel.

Moederbord: Asus P5B 180 euro
Deze heb ik gekozen omdat ik altijd goede ervaringen heb gehad met asus en deze speciaal voor de C2D gemaakt is.
Ik heb geen behoefte aan WIFI op dit moment en de andere functies die de deluxe versie biedt.
Als ik ooit nog eens met RAID 1 of 10 ga werken koop ik wel een extra kaartje om zo meteen de processor te ontlasten.

Geheugen: 4x Corsair 1024mb 128mx64 pc667 c4 400 euro 2x Corsair 1024mb 128mx64 pc667 c4 200 euro
Dit lijkt me voldoende om met de bovengenoemde programma's redelijk te kunnen werken, sneller geheugen heeft
volgens mij niet zoveel zin aangezien ik niet van plan ben om te gaan overklokken.

Videokaart: ASUS EN7600GS,512MB 140 euro
Een iets wat oudere videokaart, maar voor mij denk ik wel voldoende aangezien ik geen echte gamer ben.
NVIDIA omdat die wel iets beter schijnen te zijn wat betreft 3D. Asus kaart omdat ik ook een asus mobo neem.

Harde schrijven: sata 2x seagate barracuda 7200.9 80gb 1x seagate barracuda 7200.10 320gb 200 euro
Seagate omdat deze als zeer betrouwbaar en snel te boek staan. Punt is alleen dat de leverancier waar ik de
rest van de pc bestel deze schijven niet levert alternatief zou dan zijn WD, maar ik heb het gevoel teveel in te
boeken op kwaliteit.

Geluidskaart: Creative sound blaster audigy 4 60 euro
Er zit er al eentje op het mobo maar om de rest van de pc te ontlasten aangezien de muziek altijd aanstaat rond de
8% meen ik gelezen te hebben.

Behuizing: Cooler master Centurion 5 50 euro
Mooie kast en ruim genoeg om alles in kwijt te kunnen tegen een redelijke prijs.

Voeding: cooler master PSU ATX 430w. 40 euro
volgens eXtreme PSU Calculator had ik aan 430 watt genoeg voor dit bovenstaande systeem, aangezien mijn kast ook
een cooler master is wil ik ook graag een voeding van dit merk.

Boxen: logitech X-530 70 euro
Goede 5.1 boxen voor een redelijke prijs, zou alleen wat last hebben van storingen van radiozenders ??

Totaal 1550 euroTotaal 1290 euro Ex HD'en

Monitor, toetsenbord, muis en DVD brander heb ik allemaal nog en neem ik mee naar dit systeem.
De rest van het systeem is allemaal van A-kwaliteit aangezien ik zeer gesteld ben op betrouwbaarheid.

Mijn vragen mbt dit systeem:
1. Past het geheel goed bij elkaar ?
2. Is WD een goed alternatief voor seagate schrijven ?
3. Zou ik beter af zijn met een NVIDA 7800GT met een meerprijs van 80 euro ?

Graag hoor ik jullie op- en aanmerkingen over dit systeem!

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk niet dat de 7800GT veel meerwaarde voor jou heeft als je toch echt niet gamed. De 7600GS is ook geen slechte kaart, en voor een niet veeleisende gamer zou dat genoeg moeten zijn.
4GB geheugen lijkt mij wat overkill, maar veel ervaringen met CAD ed heb ik niet, dus ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik snap je keuze niet echt om 4x1024MB te halen voor €400,- stop er gewoon 2x1GB in van €200,- tot €250,- Dat zal meer dan genoeg zijn voorlopig, je kan later altijd nog upgraden naar 4GB

En je E6600 en andere onderdelen zijn erg duur ten opzichte van andere webshops, kijk daar ook eens naar!

[ Voor 16% gewijzigd door Plurk. op 21-08-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
miss toch een 7600gt ? stukje sneller weer,
is 4gb ram niet wat overkill, windows xp ondersteunt dat niet eens kun je er beter later wat bij prikken,
en je onderdelen zijn nogal aan de dure kant als ik jou was zou ik eens bij andere winkels kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Laatst online: 31-08 11:49
Windows xp ondersteunt inderdaad maar tot 3gb maar volgens mij ondersteunt x64 meer, maar die vind ik nu nog vrij nutteloos en 4gb is inderdaad erg veel, ik werk met photoshop, after effects en 3dsmax8 met 512mb en dat werkt nog wel _/-\o_ maar het is inderdaad weinig en multitasken gaat niet :'( , 2 gb is meer dan zat voor nu. Voor de 200 euro die je bespaart kun je nu bijv. een 7900gt kopen of iets dergelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 21-08-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
4GB is dus toch wat een de hoge kant, daar zal ik maar 2 of 3 GB van maken :)
Ik heb altijd al een tekort aan geheugen gehad dus vandaar dat ik dacht om er nu even flink wat in te stoppen.

Wat die videokaart betreft ik las net dat de GT wat beter presteerd dus zal deze zeker overwegen.

Ik wil mijn pc bij een 'echte' winkel bestellen ivm garantie en een makkelijk aanspreekpunt e.d. en aangezien hier alleen de mycom in de buurt zit en pctop kies ik waarschijnlijk voor de mycom, Dat het wat duurder is is het mij wel waard aangezien ik geen BTW hoef te betalen.

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Ik zou het zo doen:

Processor: Intel Core 2 Duo E6300 (Veruit genoeg voor jouw doeleinden)

Processorkoeler: Artic Cooling Freezer 7 Pro (De beste voor de prijs en stil)

Moederbord: Asus P5B (Stabiel P965-mobo, al is de P5NSLI ook een optie)

Geheugen: Corsair Valueselect 2GB Dual Channel PC4200 (Is genoeg voor jouw doeleinden. Corsair is goed merk.)

Videokaart: Asus 7600GT (De beste voor het geld)

Harde Schijven: 2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB (in Raid 0, lekker snel en genoeg ruimte)

Behuizing: Antec Sonata II (Koeling en voeding zijn genoeg, prijs is ook heel mooi)

Voeding: Antec Smartpower 2.0 450W (Zit in de kast)

Geluidskaart: Creative Audigy 4 (Aparte geluidskaart vind ik onnodig, die op het mobo voldoen voor normaal werk en muziek luisteren. X-Fi zijn veel beter als je het beste geluid wilt)

Boxen: Logitech X-530 (Heb ik geen verstand van, ik gebruik altijd headsets |:( )

De prijs? Ongeveer 1089 euro bij Azerty.nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:24

nexhil

BAM!

l1m1t schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:05:
Ik zou het zo doen:

Geheugen: Corsair Valueselect 2GB Dual Channel PC4200 (Is genoeg voor jouw doeleinden. Corsair is goed merk.)

Harde Schijven: 2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB (in Raid 0, lekker snel en genoeg ruimte)

Behuizing: Antec Sonata II (Koeling en voeding zijn genoeg, prijs is ook heel mooi)

Geluidskaart: Creative Audigy 4 (Aparte geluidskaart vind ik onnodig, die op het mobo voldoen voor normaal werk en muziek luisteren. X-Fi zijn veel beter als je het beste geluid wilt)

Boxen: Logitech X-530 (Heb ik geen verstand van, ik gebruik altijd headsets |:( )

ik zou dan toch de 6600 nemen, gewoon omdat ie toch een stuk sneller is (maar natuurlijk duurder)
Het budget is er toch.

voor de TS, hier kan je een aantal testen zien van verschillende CPU's:
http://www.hardware.info/...Duo__Core_2_Extreme_Test/

waaronder de 6300 en de 6600

[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 21-08-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
nexhil schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:11:
[...]
ik zou dan toch de 6600 nemen, gewoon omdat ie toch een stuk sneller is (maar natuurlijk duurder)
Het budget is er toch.
Dat klopt. Ik zeg alleen maar dat een E6300 meer dan genoeg is voor zijn doeleinden. Sommige mensen houden er niet van om hun volle budget te gebruiken, dan heb je nog wat over. Er zijn wel meer bestedingen dan alleen een computer hoor! 8)7
[...]

Daar staat helemaal geen E6300 bij! :o

Hier staan tenminste wel alle Core 2 Duo processoren (zowel Conroe's als Allendales) in. Dit is hun 3d Rendering Performance.

[ Voor 36% gewijzigd door Limit-NL op 21-08-2006 14:29 . Reden: Ontdekt domme opmerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
2. Is WD een goed alternatief voor seagate schrijven ?
Kan ik alleen maar volmondig "ja" op antwoorden. Nadat ik een paar maxtors naar de eeuwige datavelden heb zien verhuizen (sommige binnen een maand) overgestapt op WD's. Daar is er ooit eentje na 2,5 jaar mee gestopt (mede door ietwat slecht koeling). Support van WD is prima, kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd. De rest van de WD's draaien vlekkeloos.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25

Theo

moederbord

speedrock schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:42:

Geluidskaart: Creative sound blaster audigy 4 60 euro
Er zit er al eentje op het mobo maar om de rest van de pc te ontlasten aangezien de muziek altijd aanstaat rond de 8% meen ik gelezen te hebben.
Boxen: logitech X-530 70 euro
Goede 5.1 boxen voor een redelijke prijs, zou alleen wat last hebben van storingen van radiozenders ??
Waarom een aparte geluidskaart? De onboard geluidskaarten zijn ook goed. Ze zijn wel kwailitatief minder dan een losse kaart, maar met jouw speakers hoor je dat verschil echt niet. Ik zou je daarom ook zeer sterk aanraden om geen losse geluidskaart te nemen en je speakers gewoon op het mobo aan te sluiten. Als je dan niet tevreden ben met de kwaliteit kun je altijd later nog een geluidskaart bijplaatsen.
Want waarom iets vervangen als je niet eens weet hoe het origineel is? En je heb een best duur mobo, dus dan mag je best kwaliteit verwachten, ook in het geluid.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
l1m1t schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:05:
Ik zou het zo doen:

Ik heb toch liever wat extra kracht achter de hand zodat het systeem toch wat langer meegaat, ik wil er niet over een tijdje achter komen dat ik toch beter de E6600 had kunnen nemen ;)
Aangezien het geld ervoor is, staat mijn keuze voor de E6600 toch wel redelijk vast.

Die 7600GT lijkt me iid een stuk beter dan de 7600GS als je naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt dus die wijzig ik wel.
De merken antec en artic levert de mycom niet en scheelt volgens mij ook niet heel veel met wat ik nu heb uitgekozen qua kwaliteit of wel ?
[...]

Het budget is er toch.

Die tests bevestigen wel weer dat ik het beste voor de E6600 kan gaan.
sig69 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:18:
[...]

Kan ik alleen maar volmondig "ja" op antwoorden. Nadat ik een paar maxtors naar de eeuwige datavelden heb zien verhuizen (sommige binnen een maand) overgestapt op WD's. Daar is er ooit eentje na 2,5 jaar mee gestopt (mede door ietwat slecht koeling). Support van WD is prima, kreeg zonder problemen een nieuwe opgestuurd. De rest van de WD's draaien vlekkeloos.
Mijn WD in mijn huidige systeem heb ik eigenlijk ook nooit problemen mee gehad tot er eentje kapot ging na bijna 4 jaar, dus vandaar dat ik beetje twijfelde om toch maar een seagate te nemen.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn WD (ide) erg vaak erg lang aanstond dus dat heeft waarschijnlijk ook wel invloed gehad op de levensduur.

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
theodouma schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:48:
[...]

Waarom een aparte geluidskaart? De onboard geluidskaarten zijn ook goed. Ze zijn wel kwailitatief minder dan een losse kaart, maar met jouw speakers hoor je dat verschil echt niet. Ik zou je daarom ook zeer sterk aanraden om geen losse geluidskaart te nemen en je speakers gewoon op het mobo aan te sluiten. Als je dan niet tevreden ben met de kwaliteit kun je altijd later nog een geluidskaart bijplaatsen.
Want waarom iets vervangen als je niet eens weet hoe het origineel is? En je heb een best duur mobo, dus dan mag je best kwaliteit verwachten, ook in het geluid.
Ik geloof ook best dat ik het voor de kwaliteit niet hoef te doen, maar meer om de proccesor te ontlasten. Ik meen begrepen te hebben dat een onboard geluidskaart toch wel wat rekenkracht van het systeem zelf afsnoept of is dit een nonsense argument?

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Ik vind de prijzen die je hebt bij die winkel nogal aan de hoge kant. Bij een webshop de e6600 rond de 325 euro en dat moederbord rond de 130 euro. Waat bestel je dit allemaal? Ik denk dat je het toch beter bij azerty of coolprices kunt bestellen, dan ben je stukken goedkoper uit.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
dennis112 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:03:
Ik vind de prijzen die je hebt bij die winkel nogal aan de hoge kant. Bij een webshop de e6600 rond de 325 euro en dat moederbord rond de 130 euro. Waat bestel je dit allemaal? Ik denk dat je het toch beter bij azerty of coolprices kunt bestellen, dan ben je stukken goedkoper uit.
Dit is geschreven door sergeklapwijk en niet l1m1t

ROFL Mycom steekt 20% in z'n zak, even een hele simpele rekensom:

(De prijs van Mycom) 369 - 307 (Prijs van SallandAutomatisering, kwaliteitswinkel) = 62 pleuro's

307 : 62 = 4,9

100 : 4,9 = meer dan 20%

Mycom aka Zakkenvullers Inc. , koop bij Salland, Azerty of bij een andere gerenomeerde winkel, Mycom is gewoon veels te duur voor wat je krijgt. Salland heeft een groter assortiment & betere prijzen. Wees aub. niet winkelgebonden, het is een fout die veel mensen uit mijn omgeving maken en ik lach er hard om! Deze bedrijven sturen je producten veilig op (als je ze niet wil ophalen daar!) dus voor de reden dat Mycom om de hoek bij je zit kan je terugnemen.

Stel je zou een super computer nemen bij Mycom, met alles erop en eraan, 2400 euro. Ik gok dat hij dan bij Salland 2000 euro zal kosten. Dat mag je van mij gaan uitzoeken als je de harde waarheid wil weten.
speedrock schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:57:
[...]

Ik geloof ook best dat ik het voor de kwaliteit niet hoef te doen, maar meer om de proccesor te ontlasten. Ik meen begrepen te hebben dat een onboard geluidskaart toch wel wat rekenkracht van het systeem zelf afsnoept of is dit een nonsense argument?
De ontlasting van de processor is verwaarloosbaar voor jou. Kan je WEER 60 euro besparen! Wellicht zal je in een overclockwedstrijd daar wel baat bij hebben, maar voor jou is dat nutteloos en al helemaal belachelijk om daarvoor 60 euri voor neer te leggen. Je hebt een processor die op z'n dooie akkertje je progjes kan draaien en dat hij met die belasting meer of minder niet harder zal puffen. Zelfs al zou je een E6300 nemen, is het alsnog onnodig.

[ Voor 41% gewijzigd door Limit-NL op 21-08-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Mycom moet wel een aantal winkels onderhouden he. :) Salland is niet veel meer dan een afhaal balie op een industrie terein. :) Maar inderdaad ze doen niks onder voor een echte winkel.

Ik bestal al jaren bij Salland en altijd goede service gehad. :) Het enige min puntje vind ik nog steeds de levertijd indicaties op de site (deze kloppen vaak niet)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
Krizzie schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:21:
Mycom moet wel een aantal winkels onderhouden he. :) Salland is niet veel meer dan een afhaal balie op een industrie terein. :) Maar inderdaad ze doen niks onder voor een echte winkel.

Ik bestal al jaren bij Salland en altijd goede service gehad. :) Het enige min puntje vind ik nog steeds de levertijd indicaties op de site (deze kloppen vaak niet)

Leuk dat de klant daarvoor moet opdraaien (logische economie natuurlijk), maar speedrock moet dus niet hun winkels gaan financieren.
Ik wil betalen voor mijn product die ik in mijn handen krijg, niet het onderhoud van winkels.
Die winkels zoals Salland en Mycom begonnen allemaal klein en Salland koos om klein te blijven met 1 gebouw en Mycom wou winkels over het hele land. Het boeit me HELEMAAL niets bij de keuze van de winkel voor mijn product of zij 20 winkels hebben in Nederland, maar dat ze betrouwbaar zijn en dat ze mijn product tegen goeie prijzen op tijd kunnen leveren. Bedrijfsstrategie heet dat. Ik zie Salland niet snel winkelpanden openen.

Goed, on topic:

Ik raadt alles aan wat L1m1t een tijdje geleden in een post heeft gezet. Op een paar keuzes na: de keus van E6300 naar E6600, die kan ik begrijpen en aanraden. En ik raadt een geluidskaart alleen voor het ontlasten van een processor af. Boxen zijn mij altijd al totaal nutteloos gebleken. Me ouders hebben altijd last van het constante geluid van muziek en games door elkaar en toen kocht ik een headset. Van een cheapo Trust naar een Sennheiser PC150 naar een Icemat Siberia en ik zou waarschijnlijk nooit van headsets afstappen; ze zijn gewoon ideaal! Goeie headsets voor de prijs zijn de nieuwe Plantronics Audio.350 of een Sennheiser PC150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
l1m1t schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:11:
[...]

ROFL Mycom steekt 20% in z'n zak, even een hele simpele rekensom:

(De prijs van Mycom) 369 - 307 (Prijs van SallandAutomatisering, kwaliteitswinkel) = 62 pleuro's

307 : 62 = 4,9

100 : 4,9 = meer dan 20%

Mycom aka Zakkenvullers Inc. , koop bij Salland, Azerty of bij een andere gerenomeerde winkel, Mycom is gewoon veels te duur voor wat je krijgt. Salland heeft een groter assortiment & betere prijzen. Wees aub. niet winkelgebonden, het is een fout die veel mensen uit mijn omgeving maken en ik lach er hard om! Deze bedrijven sturen je producten veilig op (als je ze niet wil ophalen daar!) dus voor de reden dat Mycom om de hoek bij je zit kan je terugnemen.

Stel je zou een super computer nemen bij Mycom, met alles erop en eraan, 2400 euro. Ik gok dat hij dan bij Salland 2000 euro zal kosten. Dat mag je van mij gaan uitzoeken als je de harde waarheid wil weten.

[...]

De ontlasting van de processor is verwaarloosbaar voor jou. Kan je WEER 60 euro besparen! Wellicht zal je in een overclockwedstrijd daar wel baat bij hebben, maar voor jou is dat nutteloos en al helemaal belachelijk om daarvoor 60 euri voor neer te leggen. Je hebt een processor die op z'n dooie akkertje je progjes kan draaien en dat hij met die belasting meer of minder niet harder zal puffen. Zelfs al zou je een E6300 nemen, is het alsnog onnodig.
Dat salland goedkoper is, is een feit. Daar ben ik me ook ten volle van bewust maar ik kijk ook wat je ervoor terug krijgt qua service en bereikbaarheid.
Nu pak jij die processor als voorbeeld, dit onderdeel scheelt idd heel veel % met salland maar bij de rest van het systeem zijn de verschillen wel kleiner tov mycom, ongeveer 12%.
Als ik dadelijk een geschil heb over een kapot onderdeel oid, dan is het voor mij een kleine moeite om ff de stad in te fietsen en een oplossing te bedwingen. Terwijl ik met salland alles via mail/telefoon moet doen. Daar ben ik best bereid iets meer voor te betalen, de vraag is alleen hoeveel is dat me waard....
Misschien heb ik het wel helemaal nooit nodig omdat er niets kapot gaat dan is het allemaal voor niets geweest idd.

Geluidskaart ga ik schrappen dat is me inmiddels wel duidelijk dat die redelijk overbodig is.
l1m1t schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:34:
[...]

Goed, on topic:

Ik raadt alles aan wat L1m1t een tijdje geleden in een post heeft gezet. Op een paar keuzes na: de keus van E6300 naar E6600, die kan ik begrijpen en aanraden. En ik raadt een geluidskaart alleen voor het ontlasten van een processor af. Boxen zijn mij altijd al totaal nutteloos gebleken. Me ouders hebben altijd last van het constante geluid van muziek en games door elkaar en toen kocht ik een headset. Van een cheapo Trust naar een Sennheiser PC150 naar een Icemat Siberia en ik zou waarschijnlijk nooit van headsets afstappen; ze zijn gewoon ideaal! Goeie headsets voor de prijs zijn de nieuwe Plantronics Audio.350 of een Sennheiser PC150.
Een koptelefoon is niet echt een optie voor mij aangezien we op de pc ook wel af en toe een DVD'tje willen kijken en om dan met z'n alleen een koptelefoon op te zetten....:P

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Om het maar even genoemd te hebben:
Dell heeft sinds deze week ook de Core2duo, kijk naar de Dimension 9200.
Het model staat pas een paar dagen op de site en de keus is nog erg beperkt.
Prijzen van harde schijven zijn natuurlijk een drama, die moet je er zelf los bij kopen.

Waarom overigens 2x 80GB schijven en een "normale" 320? 3x 250 kost niet echt meer om eens wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:01:
Om het maar even genoemd te hebben:
Dell heeft sinds deze week ook de Core2duo, kijk naar de Dimension 9200.
Het model staat pas een paar dagen op de site en de keus is nog erg beperkt.
Prijzen van harde schijven zijn natuurlijk een drama, die moet je er zelf los bij kopen.
Op de site staat het bij "Technische Specificaties" in het Russisch of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er zitten inderdaad vaak fouten bij net nieuw uitgebrachte modellen op de Dell website.
De 9200 zit met 7900GS (vrijwel een GT als ik het goed heb) en 19inch ultrasharp op ongeveer 1500 euro (1 jaar garantie). Echt goedkoper kan je zelf niet bouwen, maar natuurlijk alleen interessant als je NIET wilt tweaken. Een dual Pentium D945 systeem zonder monitor momenteel 780 netto lijkt me bijvoorbeeld scherp maar ja wie wil er nu nog een Pentium "Dual Barbeque Edition".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Titelfix van 'Nieuw C2D systeem' naar Nieuw C2D systeem max. € 1650,- :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Waarom niet direct een p5b deluxe met dat budget?
zo heb je veel meer hdd uitbreidmogelijkheden, betere cooling, dolby digital live (zowiezo betere) soundcard, een marvel lan adapter (ipv het goedkopere realtek). en er zijn nog een paar dingen. Ik zou een veel beter gevoel hebben bij de deluxe, is immers een veel royaler board.
En trouwens 180 euro voor een p5b lijkt mij niet kloppen, die moet je veel goedkoper kunnen krijgen.

een deluxe is er iig vanaf 173 euro (t.net pricewatch), maar let op er zijn 2 versies, met WIFI en zonder WIFI.
in duitsland heb je al een p5b deluxe zonder wifi voor 164 euro :p

en als met een ich8r southbridge heb jij al een goed raid controller, waar menig dure controller niet aan onderdoet, dat over cpu belasting klopt niet helemaal wat jij zegt, ook 3ware of wat dan ook gebruikt een klein beetje cpu. het gaat om verschilletjes van %en.

[ Voor 19% gewijzigd door duncanvdlinden op 23-08-2006 22:14 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22
binnenkort gaat in duitsland het btw tarief van 16 ook naar 19 dan zijn we het voordeel ook kwijt:(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

in verband met de overzichtelijkheid topictitel aangepast
Was 'Nieuw C2D systeem max. € 1650,-' is nu CAD/3D systeem, max €1650

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• speedrock
Gianni Rombios schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:40:
Er zitten inderdaad vaak fouten bij net nieuw uitgebrachte modellen op de Dell website.
De 9200 zit met 7900GS (vrijwel een GT als ik het goed heb) en 19inch ultrasharp op ongeveer 1500 euro (1 jaar garantie). Echt goedkoper kan je zelf niet bouwen, maar natuurlijk alleen interessant als je NIET wilt tweaken. Een dual Pentium D945 systeem zonder monitor momenteel 780 netto lijkt me bijvoorbeeld scherp maar ja wie wil er nu nog een Pentium "Dual Barbeque Edition".
Het is idd geen slechte prijs als je kijkt naar de onderdelen maar ik kan hem te weinig configureren naar mijn zin dus geen optie daarom voor mij.
duncanvdlinden schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:10:
Waarom niet direct een p5b deluxe met dat budget?
zo heb je veel meer hdd uitbreidmogelijkheden, betere cooling, dolby digital live (zowiezo betere) soundcard, een marvel lan adapter (ipv het goedkopere realtek). en er zijn nog een paar dingen. Ik zou een veel beter gevoel hebben bij de deluxe, is immers een veel royaler board.
En trouwens 180 euro voor een p5b lijkt mij niet kloppen, die moet je veel goedkoper kunnen krijgen.

een deluxe is er iig vanaf 173 euro (t.net pricewatch), maar let op er zijn 2 versies, met WIFI en zonder WIFI.
in duitsland heb je al een p5b deluxe zonder wifi voor 164 euro :p

en als met een ich8r southbridge heb jij al een goed raid controller, waar menig dure controller niet aan onderdoet, dat over cpu belasting klopt niet helemaal wat jij zegt, ook 3ware of wat dan ook gebruikt een klein beetje cpu. het gaat om verschilletjes van %en.
Ik had geen idee van alle opties die jij nu opnoemt, dat stond niet bij de technische gegevens van de mobo op de site van de leverancier, maar nu jij al deze opties opnoemt zou het idd geen verkeerde keuze zijn zo'n deluxe mobo, bedankt!

die raid controller is overigens niet zo belangrijk aangezien ik dat niet helemaal snap en waarschijnlijk toch geen gebruik van zal maken. maar tis wel mooi meegenomen als die evengoed op de P5B deluxe zitten.
jozy schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:52:
binnenkort gaat in duitsland het btw tarief van 16 ook naar 19 dan zijn we het voordeel ook kwijt:(
lang leve de EU :D
deze topic's hou ik ook nauwlettend in de gaten, maar zoals de leen reclame: "zoveel mensen, zoveel wensen" ;)

it's a sign of the time

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je al aan een quadro gedacht? Wireframes kan elke videokaart wel aardig weergeven, maar voor 3D kan een Quadro handig zijn. Met de besparing van het geheugen is het misschien mogelijk.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• speedrock
wcduck schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:05:
Heb je al aan een quadro gedacht? Wireframes kan elke videokaart wel aardig weergeven, maar voor 3D kan een Quadro handig zijn. Met de besparing van het geheugen is het misschien mogelijk.
ja ik heb er naar gekeken, maar quadro kaarten zijn erg duur vind ik, ik zat er wel aan te denken om een geforce 6800GT te nemen voor rond de 210, deze zijn namelijk om te bouwen(flashen) naar een kaart die bijna gelijk is aan een quadro.

it's a sign of the time

Pagina: 1