CAD/3D workstation voor 1500 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Onlangs ben ik begonnen aan het bouwen van een PC.
Nu ik mijn spulletjes wil bestellen en er zeker van wil zijn dat alles klopt, wil ik graag jullie mening :).
Ten eerste ben ik erg onervaren als het om hardware gaat....maar heb al wel veel geleerd hier!!

Wat wil ik ermee doen:

Ik werk veel met autocad en andere 2d/3d programma's.
Verder wat gezellige muziekjes luisteren, wat internetten en ook een grote hobby van mij; gamen.
Daarom wil ik hem ook een beetje opleuken met een lampje hier en daar :*).
Graag wil ik er in de toekomst een dx10 kaart in stoppen, zou dit lukken in verband met deze mobo?
Uiteindelijk wil zo rond de 1500 euro uitgeven....meer kan, liever niet

Ik heb al de volgende zaken:

Behuizing: THERMALTAKE PC kast Armor VA8000SWA
Voeding : Cooler Master Real Power RS-550-ACLY - 550 Watt

Wat ik wil kopen:

Mobo:MSI P965 Platinum prijs: 140 eurie
Graka:ASUS EN7600GSTOPSilent/HTD/512, 256MB 164 euries
GeheugenCorsair 1024MB TWINX DDR2 6400 179 eurie
CPUIntel Core 2 duo E6600 339 eurie
CPU koeling Thermalright Ultra-90-775 37 eurie
Hardeschijf:Maxtor DiamondMax 10 300GB 114 eurie
geluid Creative Sound Blaster Audigy 4 60 eurie

Waarom zo'n goedkope graka....
Eigenlijk omdat ik dus een jaartje wil wachten op dx10 en dan een dikke kopen en hoop met deze dus nog even vooruit te kunnen. Vind het zonde om al mijn geld in iets te steken wat toch over een tijdje weer brak is.

Geheugen snelheid lijkt mij ook goed.
Monitor enz heb ik nog....

Mijn vragen:

Gaat het allemaal samen?
Is het een beetje redelijk systeem, haal ik zo het maximum uit de dual core?
Zou een dx10 graka passen? hoorde ooit iemand zeggen dat deze misschien andere sloten hadden :/

Alvast enorm bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is misschien een beetje een rare tip, maar een vriend van mij heeft een redelijk goeie gaming PC ( 2 jaar geleden gebouwd, dus toen was't allemaal high-end ). Maar hij heeft er maar een héle kleine harde schijf in liggen ( ongeveer 40 gigabyte dacht ik ). Aangezien je PC dan minder na hoeft te zoeken, is bij hem de PC sneller dan toen hij er eens een 100 gigabyte harde schijf in had liggen. Hij heeft toen gekozen voor een 40 gigabyte harde schijf binnenin en een externe harde schijf voor zijn andere belangrijke data dat ook op een externe schijf kwijt kan ( veel programma's die hij maar héél soms gebruikt en muziek enzo ). Waarschijnlijk wordt je PC er wel sneller door omdat hij minder na hoeft te zoeken.

Het geeft niet echt antwoorden op je vragen, maar je PC zou er wel sneller door kunnen worden en dan komt die Core 2 Duo ook beter tot zijn recht ;). Ik zou echter wel andere tips afwachten over dit, want het kan best zijn dat het bij de nieuwe systemen geen bal meer uitmaakt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Ik snap dat je wacht met een dikke videokaart maar koop toch een 7600gt :P althans dat lijkt mij slimmer. en WAAROM zoon duur geheugen neem ook 2gb mar dat is er ook wel goedkoper pc6400 zou ik wel houden. maar neem iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Jup
Is het een beetje redelijk systeem, haal ik zo het maximum uit de dual core?
Maximum niet. Maar Windows zorgt ervoor dat applicaties verdeelt worden over 2 cores al zitten sommige mensen nogsteeds te springen om gigantisch veel applicaties die zelf al 2 cores gebruiken...
Zou een dx10 graka passen? hoorde ooit iemand zeggen dat deze misschien andere sloten hadden :/

Alvast enorm bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ :w
Uhm? DirectX10 is gewoon een uitbreiding op een stuk core van je GPU. En dat wordt nogsteeds en zal ook wel nogsteeds komend jaar gemonteerd worden op PCI-Express videokaarten.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:13:
Dit is misschien een beetje een rare tip, maar een vriend van mij heeft een redelijk goeie gaming PC ( 2 jaar geleden gebouwd, dus toen was't allemaal high-end ). Maar hij heeft er maar een héle kleine harde schijf in liggen ( ongeveer 40 gigabyte dacht ik ). Aangezien je PC dan minder na hoeft te zoeken, is bij hem de PC sneller dan toen hij er eens een 100 gigabyte harde schijf in had liggen. Hij heeft toen gekozen voor een 40 gigabyte harde schijf binnenin en een externe harde schijf voor zijn andere belangrijke data dat ook op een externe schijf kwijt kan ( veel programma's die hij maar héél soms gebruikt en muziek enzo ). Waarschijnlijk wordt je PC er wel sneller door omdat hij minder na hoeft te zoeken.

Het geeft niet echt antwoorden op je vragen, maar je PC zou er wel sneller door kunnen worden en dan komt die Core 2 Duo ook beter tot zijn recht ;). Ik zou echter wel andere tips afwachten over dit, want het kan best zijn dat het bij de nieuwe systemen geen bal meer uitmaakt :P
Heb je wel eens bedacht dat 40GB schijven uit nogal oude series kunnen komen en daardoor alleen al een heeeeeel stuk langzamer zijn dan de grotere schijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiplash1990 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:14:
Ik snap dat je wacht met een dikke videokaart maar koop toch een 7600gt :P althans dat lijkt mij slimmer. en WAAROM zoon duur geheugen neem ook 2gb mar dat is er ook wel goedkoper pc6400 zou ik wel houden. maar neem iets goedkoper.
Precies, als je niet (ver) gaat overklokken is PC5300/5400 ruim voldoende voor een Core 2 Duo. Ik heb zelf hier een setje Corsair 2x1 GB (PC5400) liggen voor €169.

/edit: ik zou de Seagate 7200.10 aanraden ipv van de Maxtor schijf. Sneller én goedkoper. 320 GB is er al voor ongeveer 98 euro ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:17:
[...]

Heb je wel eens bedacht dat 40GB schijven uit nogal oude series kunnen komen en daardoor alleen al een heeeeeel stuk langzamer zijn dan de grotere schijven ?
Daar komt natuurlijk bij dat het ook niet klopt wat ie zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig!! alvast enorm bedankt voor alle reacties!!
Hier kan ik wat mee :)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:21:
[...]

Daar komt natuurlijk bij dat het ook niet klopt wat ie zegt :)
En als het een Raptor hardeschijf is van 36GB (is dus ongeveer 40GB)? ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webfreakz.nl schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:50:
[...]

36GB /= 40GB ;)
Maar volgens mij bedoelde hij ook een normale kleine schijf aangezien hij deze vergeleek met een grotere capaciteit schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

die 7600GS kaart.... is dat geen AGP kaart?
GS modellen zijn toch altijd AGP? volgens mij moet je voor je nieuwe systeem een PCIe kaart hebben iig...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:13:

Die '40' GB-schijf van die vriend van jou is een 36GB WD Raptor, dat zijn 10000rpm-schijven. Nogal wiedes dat die sneller zijn dan de 7200rpm-schijven van dat moment. Tegenwoordig is dat al niet meer zo en loopt een vrij nieuwe 7200rpm-schijf rondjes om die Raptor. De 72- en 144GB-varianten (ongeveer) zijn wel een stuk sneller, dat zou hij natuurlijk wel in zijn systeem kunnen stoppen.
Over het zoeken: daar zijn filesystems voor uitgevonden. Je harde schijf wordt ECHT niet volledig gelezen als c:\spel\spel.exe wordt uitgevoerd hoor :)

edit:
webfreakz.nl schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:50:
[...]

Aan de technische kennis te horen die uit zijn post blijkt (nofi) is het inderdaad een 36GB raptor :+ En anders refresh ik ook even voordat ik post 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 13-08-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

McKaamos schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:04:
die 7600GS kaart.... is dat geen AGP kaart?
GS modellen zijn toch altijd AGP? volgens mij moet je voor je nieuwe systeem een PCIe kaart hebben iig...
Is er ook in PCI-express variant, zie Pricewatch
Vind trouwens inderdaad de 7600GT een betere kaart voor haar geld. Of anders een 7800GT voor 199,95 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Yellowneck op 13-08-2006 18:08 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laatste vraagje, zou die mobo ook sli compitabel zijn?
Wil graag zoveel mogelijk opties open houden...(MSI P965 Platinum)

Dus nieuwe update:

Mobo: MSI P965 Platinum prijs: 140 eurie
Graka: Asus Geforce 7600 Gt 256mb Ddr3 Pci-e 2x Dvi En7600gt 2dht
Geheugen: 1GB x 2 (2GB) PC5400 DDR2 CL4 (Corsair TWIN2X2048-5400C4)
CPU Intel: Core 2 duo E6600 339 eurie
CPU koeling: Thermalright Ultra-90-775 37 eurie
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 - 320 GB SATA II 16 MB 7200 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:11:
Wil graag zoveel mogelijk opties open houden...(MSI P965 Platinum)

Dus nieuwe update:

Mobo: MSI P965 Platinum prijs: 140 eurie
Nee, het is immers een P965 chipset gebaseerde mobo. Wil je SLI dan moet je gaan voor Nforce5

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:11:
Volgens http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=745 niet. En zoeken is toch niet moeilijk? Je denkt toch niet dat een fabrikant van een moederbord geen website heeft? Of dat het ergens anders op internet niet te vinden is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:18:
[...]

Volgens http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=745 niet. En zoeken is toch niet moeilijk? Je denkt toch niet dat een fabrikant van een moederbord geen website heeft? Of dat het ergens anders op internet niet te vinden is? :?
Nee, klopt... :X, denk dat ik deze neem, haal wat geld van hardeschijf en van geheugen...
ASUS P5N32-SLI Deluxe
Kan ik met deze mobo nog een beetje groeien? of zou het na een paar sli kaarten ophouden....
Is het verstandiger om gewoon een standaard mobo te kopen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb besloten deze te nemen, kan in de toekomst sli aan en cross....
Vinden jullie het een goede keuze? ook qua verhouding? wil zelf 975 om bovenstaande rede :9.
Asus P5W DH Deluxe

Wat hebben we nu:

Mobo: Asus P5W DH Deluxe a la 200 eurie

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

topictitel verduidelijkt van 'Nieuwe PC :9' naar 'CAD/3D workstation voor 1500 euro' :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
Mooi, zelf dit ik met exact dezelfde vraag. Budget ligt rond de 1500 Euro en we hebben een systeem nodig waarop Inventor 11 Prof. vloeiend draait.

Mijn gewenste setup komt behoorlijk overeen met de jouwe, alleen ik zit te denken aan een E6400 en de geluidskaart wordt achterwege gelaten.

Ik krijg vaak geadvideerd om een "CAD-certified videokaart" te nemen. Dus een nVidia Quadro of een ATI Fire GL kaart. Iemand die hier de voor- en de nadelen van weet ten opzichte van de "normale" kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

priens schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:13:
Mooi, zelf dit ik met exact dezelfde vraag. Budget ligt rond de 1500 Euro en we hebben een systeem nodig waarop Inventor 11 Prof. vloeiend draait.

Mijn gewenste setup komt behoorlijk overeen met de jouwe, alleen ik zit te denken aan een E6400 en de geluidskaart wordt achterwege gelaten.

Ik krijg vaak geadvideerd om een "CAD-certified videokaart" te nemen. Dus een nVidia Quadro of een ATI Fire GL kaart. Iemand die hier de voor- en de nadelen van weet ten opzichte van de "normale" kaarten?
Ze beweren dat de Fire GL en Quadro's...
'steeds slimmer met DirectX omgaan'
Quote komt van een van de Nederlandse AutoDesk (produces van 3D Max) dealers.

Meer kreeg ik ook niet te horen toen ik een aanbieding kreeg om ATi FireGL kaarten te kopen met korting en ik vroeg waarom ik zoveel geld zou betalen voor een instapkaart (ATI FireGL V3400 128Mb). Het betrof hierbij dan alleen 3D Max, want daar had ik toen naar gevraagd.

Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat GeForce 6800's al een heel eind kwamen wat betreft viewport snelheden; je merkte in shaded views in ieder geval het verschil tussen 1000 en 1 miljoen polygons niet. Dus met de GeForce 7 zal het ook wel moeten werken lijkt me. Volgens mij zijn die 'specifieke' 3D/CAD kaarten een beetje nonsense, want ze zijn wel heel erg duur in vergelijking met wat voor beesten (2x7950's) je kan krijgen voor soortgelijke bedragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cavorka op 15-08-2006 16:51 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Volgens mij hebben ze andere optimalisaties, en in vergelijking met de kaarten die op dat moment geintroduceerd worden hebben ze volgens mij meestal meer geheugen. Ik weet niet precies wat er hardwarematig anders is, maar toen ik mijn geforce2 had gesoftmod naar quadro merkte ik wel dat ik sneller kon werken in 3d-modelleringsprogramma's, maar dat games trager gingen. Andersom voor de geforce. Het lijkt me daarom aannemelijk dat de units in de GPUs voor andere doelen gebruikt worden door de softmod, waardoor ie op bepaalde punten sneller wordt. Dit was trouwens vooral in opengl een winst.

edit: ik las dit net ergens:
The way the PNY rep expalined it to me when I asked why the GF cards often
do better in benchmarks than comparible quadros was that the Quadros
sacrifice a tiny bit of rendering speed for quality of output or error
correction. If you're gaming on a GF card, who cares if you drop some pixels
or a surface maps incorrectly or the lighting and shadows aren't perfect -
by the time you've noticed it you've moved. But if you're rendering an
animation of a fountain or a sunset or slow pan around a shiny new product
and it takes you several hours to get the output - you can't afford issues
like that.
:)

[ Voor 35% gewijzigd door DataGhost op 15-08-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Zoals op Wikipedia te lezen valt. Is de Radeon serie bedoeld voor games terwijl de FireGL serie bedoeld is voor CAD en 3D programma's. Het is dus dezelfde kaart maar dan met andere optimalisaties en tweaks vanuit ATi AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Inderdaad, I know, en ik beweer dat je het verschil niet merkt.

Het moment dat je aan de limiet van de huidige graphics kaarten komt in je 3D programma is volgens mij al een tijdje geleden gepasseerd. Ik heb er tenminste al een paar jaar geen enkel probleem mee gehad (als in langzame viewports) en dat waren nou niet bepaald low polygon projecten to put it mildly.

Volgens mij zijn ze duurder omdat ze:
- voor de zakelijke markt zijn
- de productieaantallen veel, VEEL lager liggen dan gamekaarten

Ik wil wel eens een test zien tussen een FireGL en een high-end gamekaart, die ongeveer evenveel kosten dan, want echte high-end FireGL's en Quadro's gaan naar de duizenden euro's.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Okee, bedankt voor de antwoorden! Een wat duurdere (lees 200-300 Euro) kaart van een normale serie zal het dus ook wel aankunnen. Ik zal dit in ieder geval meenemen in de overweging wat te kopen.
Verder zal ik van je topic afblijven, bokskater. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47
Cavorka schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:06:

Het moment dat je aan de limiet van de huidige graphics kaarten komt in je 3D programma is volgens mij al een tijdje geleden gepasseerd. Ik heb er tenminste al een paar jaar geen enkel probleem mee gehad (als in langzame viewports) en dat waren nou niet bepaald low polygon projecten to put it mildly.

Ik wil wel eens een test zien tussen een FireGL en een high-end gamekaart, die ongeveer evenveel kosten dan, want echte high-end FireGL's en Quadro's gaan naar de duizenden euro's.
Ik werk vrijwel dagelijks met CAD systemen bij tientallen bedrijven als systeem/netwerkbeheerder.
Vaak worden Quadro kaarten besteld á 1000+ euro, terwijl een high-end game kaart qua prestaties gelijk of zelfs beter werkt.

Ik heb het idee dat een quadro vrijwel gelijk is aan een normale kaart, maar dat deze iets lager is geklokt (voor extra stabiliteit) dan een gamekaart die vooral op topperformance is geklokt.

Kortom: Maak niet de fout om te denken dat een zakelijke kaart zoveel beter is dan een consumenten kaart - deze volstaan perfect.

Ik werk oa met Xsteel,Inventor,Autocad,SolidWorks,etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik dacht altijd dat die Quadro kaarten enorm hielpen bij het renderen (in bijv 3ds max) :X :/
Bestaan dat soort kaarten dan eigenlijk wel?

Mixed Reality dev

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
priens schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:13:

In dat budget past geen Quadro of FireGL, zo simpel is het. Een dergelijke kaart is op zijn plaats bij iemand die full-time met 3d CAD programma's zijn geld verdient. In alle andere gevallen voldoet een normale kaart prima, en zijn die een stuk sneller voor minder geld.

Tjek deze database voor testresultaten door autodesk:
http://www.inventor-certified.com/graphics/
Die opmerkingen schudden ze heus niet uit hun mouw. Als je op het cruciale moment niet tegen een foutje aan kan lopen dan is een gecertificeerde kaart een must. Of wat concreter: koop je een machine met een budget van meer dan 2000 euro dan word bijvoorbeeld een Quadro FX 1400 het overwegen waard.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 17-08-2006 12:04 ]

• priens
Bedankt zover voor de reacties. Het is een Core2Duo E6400 geworden in combinatie met een EN7900GT kaart. Waarschijnlijk voldoet deze kaart gewoon. In ieder geval voorlopig, omdat wij net beginnen met Inventor en altijd gewend zijn geweest om met AutoCAD te werken. In het begin zullen er toch nog niet zo'n ingewikkelde assemblies getekend gaan worden.
Mocht dat over een paar jaar wèl het geval zijn, dan is een mooi nieuw workstation met dito kaart op zijn plaats. ;) :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Cavorka schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:06:

Ik denk dat je het verschil wel degelijk merkt. Niet alleen in snelheid. Veel opties van professionele videokaarten hebben gewone geforces niet. Zoals anti-aliased grids, hogere precisie, en realview (en dat is geil) in solid works.

Daarnaast is de kracht van de gpu in de drivers geoptimaliseerd voor CAD programma's. En daarom presteren ze dus ook slechter in games tov hun geforce tegenhanger, die geoptimaliseerd is in de drivers voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ProE Wildfire 2 draaien op een Intel P4 2.4 GHZ en 1GB ram als graka een GF4 TI 4200 met 128 MB en windows 2000 als OS. de ontwerpen die ik maak zijn best zwaar (samenstellingen in 3D met 50-200 onderdelen. alles loopt soepel. Intralink schrijf weg en haalt op via het bedrijfsnetwerk dat 100 MB/sec snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Menesis schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:29:
Ik dacht altijd dat die Quadro kaarten enorm hielpen bij het renderen (in bijv 3ds max) :X :/
Bestaan dat soort kaarten dan eigenlijk wel?
Er is een render waarbij alles door de Quadro wordt gerenderd. Maar volgens mij niet je Quadro en CPU tegelijk. Die render is in iedergeval stukken langzamer dan gewoon de CPU en ook veel minder mooi.

De viewports heeft wel een iets hogere FPS (5 meer ofzo) maar om daar nou 2000 euro extra voor te betalen. Kun je beter naar quad-sli gaan, ik weet zeker dat je dan minder kwijt bent en veel sneller bent dan met een goede Quadro. :P

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 18-08-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er waren toch nVidia kaarten vroeger die je naar Quadro kon flashen en andersom ??

Dacht de Geforce 3 serie :)

* nero355 vindt het dus allemaal een beetje opgeblazen ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 12-09 11:47
-DG- schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:57:
[...]

Er is een render waarbij alles door de Quadro wordt gerenderd. Maar volgens mij niet je Quadro en CPU tegelijk. Die render is in iedergeval stukken langzamer dan gewoon de CPU en ook veel minder mooi.

De viewports heeft wel een iets hogere FPS (5 meer ofzo) maar om daar nou 2000 euro extra voor te betalen. Kun je beter naar quad-sli gaan, ik weet zeker dat je dan minder kwijt bent en veel sneller bent dan met een goede Quadro. :P
ok goed om te weten. Want dat geld kun je dan mooi in n betere CPU stoppen of in een extra rendercomputertje :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
nero355 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:08:
Er waren toch nVidia kaarten vroeger die je naar Quadro kon flashen en andersom ??

Dacht de Geforce 3 serie :)

* nero355 vindt het dus allemaal een beetje opgeblazen ...
Et is altijd al praktisch dezelfde hardware geweest. Vroeger hadden de Quadro's wat betere DAC's (in de Geforce 2 tijd), tegenwoordig is de kwaliteit op de game kaarten aardig bijgetrokken. Blijft dus over, zoals allang duidelijk is, het verschil in de drivers, wat voor veel mensen (Cavorka, razorhead, dany dio) niet van belang is, en voor anderen weer wel de moeite.

Edit: Je kan btw nog steeds Geforce's naar Quadro's softmodden.

Verhaal van Nvidia over het verschil tussen de Geforce en Quadro kaarten:
http://www.nvidia.com/object/quadro_geforce.html

[ Voor 17% gewijzigd door Jesse op 18-08-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!

De spullen zijn besteld!

Dit issie!

Thermaltake armor (alu)
Voeding: cooler master real power 550w
mobo: asus p5w DH Deluxe
cpu: E6600
cpu koeling: zalman CNPS7700 CU koper
Graka: msi Geforce 7800GT 256mb ddr3
hardeschijf: seagate 7200.10 320gb, 7200 Rpm, 16mb
geheugen: corssair 2x1024 PC5400
tv kaart: haupage wintv PCI -fm
een mooie dvd brander in alu kleur.
mooi setje speakers voor 80 eurie *O* *O* :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:16:
Hey mensen!

De spullen zijn besteld!

Dit issie!

Thermaltake armor (alu)
Woj, waar kan je dat halen voor 80 eurie? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hey mensen!

De spullen zijn besteld!

Dit issie!

Thermaltake armor (alu)
Goeie keus! :) Ik neem aan dat je die 7800GT bij Cool-Prices vandaan haalt. Topkaarten voor slechts 50 euro duurder dan een 7600GT. Heb zelf de Aopen versie sinds dinsdag, daar deze standaard al iets is geOC'ed

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 19-08-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:52:
[...]
Goeie keus! :) Ik neem aan dat je die 7800GT bij Cool-Prices vandaan haalt. Topkaarten voor slechts 50 euro duurder dan een 7600GT. Heb zelf de Aopen versie sinds dinsdag, daar deze standaard al iets is geOC'ed
Dankje! :*), heb zeker jullie tips meegenomen! en idd.. cool prices! Heb daar men mobo en graka vandaan.
Bartjuh schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:49:
[...]

Woj, waar kan je dat halen voor 80 eurie? :9~
http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=12560, deze had toevallig mijn baas en er kwam mooi geluid uit ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:07:
[...]

Dankje! :*), heb zeker jullie tips meegenomen! en idd.. cool prices! Heb daar men mobo en graka vandaan.
[...]

http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=12560, deze had toevallig mijn baas en er kwam mooi geluid uit ;)
Uhm, kun je je bestelling nog annuleren? Ik kom er net pas achter dat er een veel betere videokaart op de markt is dan die 7800GT tenzij je wil SLI'en.

Ik heb et over de Club3D Radeon 1900 RX, is Crossfire ready (je mobo ook dacht ik) en 36 Pixelpipelines i.t.t. 20 van de 7800GT. Is slechts 203 euro!!!

Ik ga mijn Aopen kaart in ieder geval RMA'en en die Club3D kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 19-08-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:30:
[...]

Uhm, kun je je bestelling nog annuleren? Ik kom er net pas achter dat er een veel betere videokaart op de markt is dan die 7800GT tenzij je wil SLI'en.

Ik heb et over de Club3D Radeon 1900 RX, is Crossfire ready (je mobo ook dacht ik) en 36 Pixelpipelines i.t.t. 20 van de 7800GT. Is slechts 203 euro!!!

Ik ga mijn Aopen kaart in ieder geval RMA'en en die Club3D kopen.
kan niet meer, maar ben zeer tevreden! is jammer maar ach, kan niet alles mee hebben!
Ga toch voor de dx10 ;)...
maar heb mooie aankoop! normaal in gs 300 euro, heb gt in 200 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=145&code=009

Hier even een fimpje van Zalman, die pasta in dat fimpje lijkt mij op deze manier realistisch he? :9
Voordat ik dadelijk men hele pc onder saus ;).
Morgen komt de helft binnen, de E6600 laat nog even opzicht wachten... dus tijd zat om uit te zoeken hoe dit alles werkt! :P.

Toch maf, meer vertrouwen in jullie dan in Zalman _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:13:
Dag mensen,
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=145&code=009

Hier even een fimpje van Zalman, die pasta in dat fimpje lijkt mij op deze manier realistisch he? :9
Voordat ik dadelijk men hele pc onder saus ;).
Morgen komt de helft binnen, de E6600 laat nog even opzicht wachten... dus tijd zat om uit te zoeken hoe dit alles werkt! :P.

Toch maf, meer vertrouwen in jullie dan in Zalman _/-\o_ _/-\o_
Gewoon wat (een of twee 'druppels') koelpasta en dan uitsmeren. Moet niet dik zijn, maaar gewoon een subtiel dun laagje. Het moet bijvoorbeeld niet onder de heatsink uit komen lopen zodra je je Zalman erop perst. Beter te weinig dan teveel koelpasta.

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 22-08-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Één "rijstkorrel" qua grootte is genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51

Jrz

––––––––––––

Of je neemt een dell M90 laptop met een quadro FX 2500M
Mn broertje heeft ereen, gaat als een tiet :)
---
Ik zou geen 1500 euro uitgeven aan iets wat niet doet wat je er uiteindelijk mee wil doen. Aan de andere kant, je zegt cad/3d, maar heb je ook echt een quadro/firegl nodig. Of denk je alleen maar dat je het nodig hebt

[ Voor 52% gewijzigd door Jrz op 22-08-2006 23:33 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42

Wimo.

Shake and Bake!

Goed, ik lees een aantal dingen waar ik het niet mee eens ben.

Allereerst, een quadro kaart kan je wel degelijk een enorme boost geven als je met de juiste software werkt. Ik heb hier een aantal werkstations staan met zowel normale kaarten als met echte Quadro's. Daarnaast heb ik ook een aantal 'nep' quadro's.

De Cocreate pakketten waarmee wij werken hebben er veel baat bij. Onze nep Quadro's bestaan uit 6800 en 6800 ultra kaarten welke softwarematig gemod zijn naar Quadro Fx2000/3000 kaarten. Deze neppers zijn op 5% na net zo snel als de real deal. Het gaat ons puur om 3d power, de extra functies worden nauwelijks tot niet gebruikt.

Ik heb een tijdje geleden een 7900GT getest en om eerlijk te zijn was ik niet echt onder de indruk. De Quadro's Fx2000 kaarten zijn gewoon sneller.

Bijna alle geforce kaarten t/m de 6 serie zijn te modden naar Quadro's. De 7 serie is onmodbaar omdat de hardware compleet anders is.

Mocht je meer info willen over dit onderwerp: www.guru3d.com --> forums ---> rivatuner

meer info met benches: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=193478

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 23-08-2006 01:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!

De spullen zijn besteld!

Dit issie!

Thermaltake armor (alu)
Mensen, nu is onloangs mijn mobo en graka binnengekomen.
29 aug komt pas mijn cpu binnen, tijd zat dus om alle boekjes op mijn gemak te bestuderen :).
Nu heb ik gelezen (tot mijn genoegen) dat er een auto-overclock systeem in de mobo zit.
Zo geeft hij automatisch wat extra power als dit nodig is.

Ik kan kiezen tot 30%!! tot min 3%, wat raden jullie mij aan gezien mijn systeem?

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:30:
[...]

Mensen, nu is onloangs mijn mobo en graka binnengekomen.
29 aug komt pas mijn cpu binnen, tijd zat dus om alle boekjes op mijn gemak te bestuderen :).
Nu heb ik gelezen (tot mijn genoegen) dat er een auto-overclock systeem in de mobo zit.
Zo geeft hij automatisch wat extra power als dit nodig is.

Ik kan kiezen tot 30%!! tot min 3%, wat raden jullie mij aan gezien mijn systeem?
Niks. Kijk daar maar over een jaar eens naar dan merk je het snelheids verschil _misschien_ pas. Je zal vast nu ook wel een snel systeem hebben!

Al dat gehypte overclocken tegenwoordig :O

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42

Wimo.

Shake and Bake!

Je wil een cad systeem welke je vervolgens gaat overcocken? Tjsaaaa ..

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Inderdaad, je onderdelen zijn nog niet binnen of je wilt al gaan OC'en :P, niets mis mee natuurlijk, het zijn tenslotte jouw onderdelen, maar kun je misschien niet beter wachten totdat je alles binnen hebt en alles een paar weekjes draaiend hebt? Misschien is het overclocken dan wel geeneens nodig omdat je em dan al snel genoeg vind.

Als je dan tóch wilt gaan OC'en, dan kan je naar mijn mening het beste handmatig OC'en, dus gewoon FSB met stapjes van 3 Mhz verhogen ofzo ;), totdat je een stabiele OC hebt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wimo. schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:59:
Je wil een cad systeem welke je vervolgens gaat overcocken? Tjsaaaa ..
Sjah, dat is helemaal raar, ik weet wel dat ik mij kapot ga irriteren als solidworks vastloop terwijl ik al een tijdje niet gesavet heb. Dan vliegen er misschien wel wat toetsen om me oren heen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ok, die bladzijde sla ik dan over :),

Edit:

heb trouwens overal gekeken, zalman site bekeken en gezien dat de compitabel lijst maar tot 2005 gaat. ik vroeg mij af of de zalman op mijn moederbord past, iemand ervaring mee?
ik dank jullie al zeer!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Retail,

mis nog een geluidskaart, deze kost 100 Eurie.
Vinden jullie dit overkill? als je naar mijn z4 setje kijkt?
Deze valt dacht ik in de catogorie normale kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

De pc zit bijna inelkaar, nu mis ik alleen nog mar de cpu.
Dus even kastje aangezet voor de verlichting... alles ging goed.
Maar als ik braaf op de power knop druk, gaatie niet meer uit :)...

Iemand een idee waarom? of is dit normaal?

edit: lama :) 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 19:32 ]

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
Okay even in een oud topic posten.. :)

quadro is vooral voor OpenGL (zoals door heel veel 3D CAD programma's gebruikt wordt)
geforce is voornamelijk gericht op Direct3D (meestal games)

correct me if I am wrong
Pagina: 1