CAD systeem budget 1600 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Budget van +- 1600 euro. Een scherm heb ik nog.
Ik twijfel nog het hardst aan over de grafische kaart, heb dit forum ook al helemaal ondersteboven gelezen over directx10 etc etc, iedereen doet er naar mijn mening wat paniekerig over, niet? Misschien ben ik alsnog slecht geïnformeerd, weet het niet, maar het lijkt me niet zo onverstandig om nu nog een goede high-end grafische kaart te nemen? Ik kan eig niet meer wachten tot over zoveel maanden tot er directx10 kaarten uitkomen. Ik krijg een pc van de ouders voor mn studies op unief, het is dan ook de bedoeling dat die 4 jaar goed meedraait : ) Ik doe burg ing dus die moet wel CAD kunnen draaien of evt andere zwaardere programmas, maar dat zit wel snor denk ik hiermee. Daarnaast wil er ook een stevig potje mee kunnen gamen, en liefst zo lang mogelijk natuurlijk.Ik kan niet wachten tot volg jaar, en ik zie het ook niet zitten om naar vista over te stappen, zodus koop ik maar nu een stevige kaart, ik meen dat het nog een jaar a twee jaar voor er directx10 only spellen uitkomen ? wat denken jullie?
Ik dacht er ook aan om de GTX naar een GT te brengen (7900) en de E6600 naar E6700, gewoon een herverdeling dus van het budget, maar ik weet niet of de 6700 wel die 170 euro meer waard is ? Het is naar mijn wetens enkel de klokfrequentie die verhoogd wordt?

en bovenal, zit de voeding en case snor bij dit systeem? Ik dacht het wel.

INTEL CORE 2 DUO E6600 2.40 SOCKET 775 1 € 335,00 335,00

CORSAIR TWINX DDR2 2048MB PC6400 XMS (2X1024MB) 1 € 225,00 225,00

ASUS EN7900GTX/2DHT 512MB PCI-EXPRESS 7900 GTX 1 € 498,50 498,50

SEAGATE 320GB 16MB SATA300 7200RPM ST3320620AS 1 € 108,50 108,50

MSI P965 PLATINUM INTEL P965 SOCKET 775 1 € 149,90 149,90

NEC 4571 16X BLACK DVD-RW LABELFLASH TECHNOLOGY 1 € 39,90 39,90

ANTEC SONATA II 450W BLACK 1 € 114,00 114,00

MICROSOFT WINDOWS NL XP HOME 1 € 89,00 89,00

Totaalbedrag € 1564,80.

Zeer hard bedankt !!

Enneum, misschien zijn dit niet de laagste prijzen te verkrijgen op internet of weetikwat, maar ik laat de pc ook daar samenstellen omdat ik niet denk dat het me zelf zou lukken en geen zin heb om te sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat betreft je vraag over videokaarten: benchmarks lezen :)
En verder, tja, kun je ook eigenlijk alleen maar benchmarks van processors en geheugen lezen, over hoe deze zich gedragen onder CAD-gebruik.

En aan een PC zelf in elkaar steken is niets moeilijks, gewoon niet te hard duwen en geen hamer gebruiken. Al kom je als je bij 10 verschillende shops onderdelen bestelt wel uit op 50-100 euro extra verzendkosten, waardoor je je winst direct weer verspeelt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2006 00:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Wat ik van de videokaart keuze vind is:

De Ati Radeon 1xxx(580 serie) is al een lang gerekt verhaal aan het worden. Optimalisaties hier en daar, deze core loopt eigenlijk al vanaf 2002 ofzo. Het is begonnen met de R9800 dacht ik.

Op de volgende architectuur (directX10) zal Ati wel een hele snelle bak op de markt MOETEN brengen.
Bij iedere architectuur-wissel(dat is de R600 dus) is het eerste product niet geoptimalisseerd(ala Geforce 7800 serie). Maar wat ze wel willen is dat de testresultaten BETER zijn dan de vorige serie, dus zullen de specs van de eerste serie kaarten erg hoog zijn(bij de R600 wordt er gesproken over 64 dedicated Pixelshaders)

kortom, een kaart die mij het wachten wel waard lijkt. En waarom? Omdat Vista eraan komt. Niet dat je dat hoeft te gebruiken, maar omdat de gemiddelde consument dat wel doet.

Hetzelfde geldt uiteraard ook voor Nvidia(NVIDIA sinds kort), ook hun Dx10 kaart(de R80) zal ook in Dx9 de lat nog een stukje hoger leggen....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou de GTX terug brengen naar een GT maar de proc gewoon een E6600 laten :)

Misschien kan je er dan een WD Raptor/extra Seagate/Asus P5W DH Deluxe/5.1 seje bij kopen.

Een pc bouwen lijkt mij ook niet zo moeilijk (nooit gedaan), maar als de problemen beginnen heb ik toch liever dat ik em bij een shop kan droppen als ik er niet uitkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de benchmarks bekeken van zowel GTX tov GT en 6700 tov 6600, maar cijfertjes zeggen ook niet alles, vandaar dat jullie mening erover vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Lang wachten op directX 10? Bij nVidia spreken ze over een release medio september.
Ik ga ook een nieuw systeem kopen, maar ik wacht nog even op directX10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, toch een serieuze jump in performance dus, lekker inzichtje Punica. Ik dacht dat kaarten bij een nieuwe directx versie vaak wel kinderziektes vertonen. Ik zie het al gebeuren dat die kaarten er komen, stel over een maand/maandenhalf en dat iedereen dan bij hoog en laag roept: WACHTEEEN!! de volgende kaarten zullen dit en dat en deze kaarten hebben nog teveel problemen. Je kentet wel. Nuja als het is zoals Bloodbreak zegt dan wacht ik mss best nog wat. ik dacht dat die kaarten er pas kwamen tegen volgend jaar... hmm maarja vista kost ook al gouw 300 euro .. das zo'n 200 euro meer dan een simpele xp home..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
beter neem je een 7900GT, veel meer bang4thebuck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt wel blijven wachten op videokaarten. Aangezien er nog niet zo gek veel over duidelijk is qua levering zou ik niet wachten en gewoon lekker nu een pc kopen. Het is echt niet zo dat je pc ineens niks meer kan als de DX10 kaarten uit zijn. Met een 7900GT kun je zeker nog wel even vooruit. Ik lees ook niet terug dat je eisen stelt qua games dus dat moet wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

titlefix :)

Van 'Compleet nieuw systeem. Even kijken aub : )' naar 'CAD systeem budget 1600 euro'

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik stel wel eisen qua games. Was ik even vergeten te vertellen =] Naast Cad is het ook de bedoeling dat ik er wel een tijdje lekker op kan gamen. hm, had dat moeten vermelden voor de titlefix :). Ik bedoelde maar dat hij ook cad moet draaien, maar daarvoor nam ik aan dat als hij lekker weggamet dat CAD dan een evidentie is. Ik heb nu nog een AMD XP 2.0+ met een geforce 4 Ti 4600, dusja dat is nu al 4 jaar oud, ik kan niet lang meer verder. Wil namelijk zeker nwn2 en the witcher spelen bvb

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
tipje:

heeft r iemand ervaring met acad op een 7900gt of wat voor high-end kaart dan ook?
ik lees n.l. op autodesk.nl http://usa.autodesk.com/a...nkID=2475161&is_results=1
dat best een groot aantal (oudere) game kaarten niet of slecht draaien met acad...
ik weet niet of dit nog steeds zo is, maar miss wel slim om naar te kijken, of niet?

ps
ben je je winxp cd van je vorige systeem kwijt, dat je een nieuwe licensie koopt?

[ Voor 9% gewijzigd door Japidoff op 23-08-2006 14:53 ]

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nooit echt problemen gehad met autocad, waar dan ook op. Misschien dat er met bepaalde rendermethoden problemen zijn, maar ik zou me maar niet zo druk maken over autocad.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had die winxp gratis kunnen downloaden via de unief( ik ben belg) via ma3d.com en uiteindelijk is dat gelukt, moest wel nog bellen naar microsoft etc voor nieuwe code. Maar die gvdse cd + die nieuwe code vind ik niet meer, en ik kan dat maar een keer aanvragen. Was ook hele miserie om dat ding te branden, was een iso-bestand en ik had geen nero meer. heb overal moeten rondgaan etc. Dus ik moet wel eentje kopen, kga wel nog eens goed zoeken ,) Trouwens daaromtrend, weet er iemand of je die windowsxp cd gewoon kunt draaien en checken of je code juist is zonder dat je hem installeert? Anders moet ik mb alles eraf smijten om dan te merken dat em toch niet correct is. En helemaal gejost zijn. Als ik hem alsnog op een miraculeuze manier vind natuurlijk =]

En ik heb die topic bekeken van dat cad werkstation, maar eerlijk gezegd maak ik me idd niet zo druk daaromtrend. Ik denk dat hij wel vlot genoeg draait op een 7900 GT/GTX zonder daarvoor een speciale quadro-kaart te kopen. Lijkt me zeer sterk dat CAD slecht zou draaien op zo een high-end kaart als de GTX, desondanks wat ze zelf beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom stop je er geen stevige Xeon processor in ? evt neem je een moederbord die er 2 ondersteunen kan je altijd nog later 1 er bij doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acad (2004) draait bij mij prima op mijn Nvidia geforce FX go 5200. Is al een oudere kaart maar het werkt goed. Nieuwe versies heb ik op mijn laptop nooit getest.
Volgens mij stelt acad nauwelijks eisen aan de videokaarten. Dus als je een redelijke game PC hebt (en met € 1600 kun je best wat leuks maken) werkt acad als een zonnetje.
Alleen bij acad 2007 worden er redelijke eisen gesteld aan de kaart, maar dit alleen voor enkele nieuwe features, die waarschijnlijk toch nog nauwelijks gebruikt worden in het bedrijfsleven. Dus in 2010 kun je nog prima tekenen met acad 2006.

edit: tekst

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xeon?? dat zijn toch server-processors...? Zijn er mensen die server-procs gewoon in desktops steken? Is dat dan wel vlotjes voor gewoon desktop gebruik, gamen etc?
Ik ben hier eens die prijswatch dinges aant checken, man dat is zo overal nog eens 50 euro af ..? wat een verrassing, misschien toch eens denken om zelf in elkaar te steken, kan zo moeilijk niet zijn =] Nuja leveren naar België zal dat voordeel wel weer compenseren.

Ja, ik dacht al zoiets, martijn. Goed om bevestiging te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:05:
Xeon?? dat zijn toch server-processors...? Zijn er mensen die server-procs gewoon in desktops steken? Is dat dan wel vlotjes voor gewoon desktop gebruik, gamen etc?
Ik ben hier eens die prijswatch dinges aant checken, man dat is zo overal nog eens 50 euro af ..? wat een verrassing, misschien toch eens denken om zelf in elkaar te steken, kan zo moeilijk niet zijn =] Nuja leveren naar België zal dat voordeel wel weer compenseren.

Ja, ik dacht al zoiets, martijn. Goed om bevestiging te horen
Xeon (en Opteron) processoren worden idd het meeste gebruikt in servers maar je ziet ze ook regelmatig in desktop systemen bij mensen die in de grafische industrie werken of gewoon veel performence nodig hebben. En het werkt prima hoor op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Ik denk dat je gaat moeten kiezen tussen betere CAD prestaties of betere game prestaties. Voor CAD zou ik meer gaan naar multi-proc's (Opteron, Xeon's) met degelijke RAM (ECC en/of FB) als dit binnen je budget ligt en ipv. een Radeon kaart of andere 3d prul, kijken naar een Nvidia Quadro of iets in die aard.

Wil je dus een spelletjes- en bureausysteem of wil je een workstation. Kijk vb. naar het verschil tussen de nieuwe iMac's en MacPro's als je een referentie wilt hebben. Kijk ook eens hier: http://www.mcadonline.com...=content&task=view&id=241

Als je begint met scholen: Ga je enkel Autocad zien of ga je ook andere programma's leren kennen zoals Blender, 3DMax, Solidworks? Kijk wat er verwacht wordt van zulke programma's. 2GB RAM zeker aan te raden ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Guru Evi op 23-08-2006 20:48 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1