Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Er zijn volgens mij maar weinig cases voor deze spelers. Die van Noreve zijn in ieder geval erg goed, zoals je ook voor die prijs mag verwachten. Ik weet trouwens niet welke je gaat kopen maar je krijgt toch een "pouch" bij de speler? Ook al zal die wel niet veel waard zijn.

Edit: Aangezien de heren Pricewatch Admins schijnbaar niet van plan zijn de 604 Wifi toe te voegen aan de PW dacht ik om zelf maar een lijstje met shops te maken en deze in de TS te zetten. Als jullie een shop weten kunnen jullie dan even een DM sturen?

Ik heb al:
www.rax.nl
www.mp3shop.nl
www.mp3.direqt.nl

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 02-12-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
op pixmania heb ik er een gevonden:
http://www.pixmania.nl/nl...oes-stand-case-zwart.html

19 euro + verzendkosten komt op ongeveer 25 euro...

@RoD, aangezien jij de helft van dit topic hebt gevuld, heb je zelf al een nieuwe archos? :P

[ Voor 21% gewijzigd door MuSeLive op 02-12-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee :)
Mn Gmini 400 doet het nog prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Gmini500 opgehaald: fantastisch apparaat :)

Is die zwarte case van Archos op Pixmania voor de Gmini500 80GB?

Iemand ervaringen met deze hoes? Wat zijn de verschillen tov de Noreve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, die hoes is voor de 504, je zit in het verkeerde topic. Het Gmini 500 topic is een eindje de andere kant op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat ik in het verkeerde topic zit hoor :P

Maar hier had MuSeLive een linkje staan naar een case: is een beetje vreemd als ik over zijn post in dit topic een vraag ga stellen in het Gmini500 topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:25
Wat vinden de mensen trouwens van de geluidskwaliteit van bijvoorbeeld de 404? Ik heb de 404 sinds gistern maar ik ben zwaaar teleurgesteld in de geluidskwaliteit. De 404 moest de opvolger worden van m'n iriver H120 maar ik ga kwa geluidskwaliteit ongeveer 300jaar terug ofzo :'(

Errug jammer.

Edit:

Nou ik heb uhm weer terug gebracht hoor. Top service van de Dixons, had ik eigelijk niet verwacht dat ze uhm zonder problemen terug namen. Maar ik hou het denk nog maar een tijdje bij m'n irivertje en als ik al een nieuwe koop dan word t toch weer een iriver.

[ Voor 31% gewijzigd door FreezingPixels op 06-12-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 08:09
robin222 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:13:
Wat vinden de mensen trouwens van de geluidskwaliteit van bijvoorbeeld de 404? Ik heb de 404 sinds gistern maar ik ben zwaaar teleurgesteld in de geluidskwaliteit. De 404 moest de opvolger worden van m'n iriver H120 maar ik ga kwa geluidskwaliteit ongeveer 300jaar terug ofzo :'(

Errug jammer.

Edit:

Nou ik heb uhm weer terug gebracht hoor. Top service van de Dixons, had ik eigelijk niet verwacht dat ze uhm zonder problemen terug namen. Maar ik hou het denk nog maar een tijdje bij m'n irivertje en als ik al een nieuwe koop dan word t toch weer een iriver.
Had je de laatste firmware geïnstalleerd? Wellicht had dat een verschil gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
In een van de eerste reviews kwam inderdaad naar voren dat de geluidskwaliteit niet super was. Ik stond er zelf nogal van te kijken want normaal gesproken is men vrij lovend over Archos. Een tijdje later kwam er een firmware update die betere audiokwaliteit beloofde. Sindsdien heb ik in reviews weinig negatiefs meer gehoord over de geluidskwaliteit.

Kortom, het zou zeker de firmware kunnen zijn.

Verder: Hier nog een review van de 604Wifi, gemaakt door mp3.com :) Klik

Verder zag ik dat Archos ook een aardig lijstje heeft van reviews over hun spelers, jammer genoeg is het allemaal Frans, maar voor de geinteresseerde: Klik

En dit was mijn 100ste post in dit topic :P

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 07-12-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Cinner schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:50:
[...]

Had je de laatste firmware geïnstalleerd? Wellicht had dat een verschil gemaakt?
RoD schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:58:
In een van de eerste reviews kwam inderdaad naar voren dat de geluidskwaliteit niet super was. Ik stond er zelf nogal van te kijken want normaal gesproken is men vrij lovend over Archos. Een tijdje later kwam er een firmware update die betere audiokwaliteit beloofde. Sindsdien heb ik in reviews weinig negatiefs meer gehoord over de geluidskwaliteit.

Kortom, het zou zeker de firmware kunnen zijn.

Verder zag ik dat Archos ook een aardig lijstje heeft van reviews over hun spelers, jammer genoeg is het allemaal Frans, maar voor de geinteresseerde: Klik

En dit was mijn 100ste post in dit topic :P
Jupz, ik had de laatste er op gezet. Ik merkte eigelijk geen verschil tussen de 2. Misschien kan het ook zo zijn dat ik een beetje verwend ben met de audio kwaliteit van de irivers, die is echt perfect. Ik ga nu voor de iAudio X5L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
RoD schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:58:
Dit is weer dezelfde CNET review :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wtf. Nu heb ik echt goed naar de review gekeken en er stond: By MP3.com Staff

:/

Bah, gewoon een review kopiëren en zeggen dat ie van jou is :r
Vond al wel dat ie me bekend voorkwam :P

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 07-12-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Vandeweek eindelijk de 404 in reallife gezien en moet zeggen: meisterlijk design zeg!

Was toen aan 't twijfelen tussen een 404 en 'n Zune en hebt toch voor de Zune gekozen.
Design was zoals ik al zei erg nice maar ik vond de 'besturing' ietwat tegenvallen bij de Archos..?

Je moest hard drukken en ook vond ik 't menu niet erg nice. Is natuurlijk maar 3 minuutjes bekeken en ik zou er wel aan wennen maar toch. Ik denk dat ik na m'n Zune wel voor een Archos ga hoor, supermooie apparaten, veel codecs en zien er ook slick uit! Ben benieuwd waar Archos mee gaat komen... Jaartje wachten ofzo en je kunt er op internetten, tv kijken, gamen, touchscreenen... _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Internetten kan al, tv kun je in ieder geval al opnemen, gamen... joah, als er een exploit wordt gevonden, en ook een touchscreen bestaal :P

Ik vond trouwens de knoppen helemaal niet te hard, integendeel zelfs, erg makkelijk in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
RoD schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:21:
Wtf. Nu heb ik echt goed naar de review gekeken en er stond: By MP3.com Staff
Dat kunnen ze makkelijk zeggen nu de oorspronkelijke auteur overleden is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 21:28
Cinner schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 00:21:
[...]

Dat kunnen ze makkelijk zeggen nu de oorspronkelijke auteur overleden is ;(
Ja, toen ik dat bericht op tv zag dacht ik al, he dat lijkt die kerel van cnet wel. Was het hem ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Erg trieste zaak. Ook bijzonder jammer. Ik vond het altijd leuke reviews en filmpjes, al was ik het niet altijd met hem eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ik heb hem! :*)
Eerste indruk is dat het écht een mooi apparaat is, hij werkt super, control is erg mooi, afwerking ook. ben nog een beetje te overdonderd om een objectieve review te geven, dus dat zal ik later doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wees eens wat specifieker, wèlke speler heb je? :P Mooi dat je er tevreden mee bent, ben benieuwd naar je review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vroeg ik me dus ook al af, maar ik heb even terug gekeken naar zijn vorige posts:

Ik gok dat hij een 504 heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat mij trouwens opvalt is dat de 404 maar 30 euro goedkoper is dan de 604. Zit maar weinig verschil in. Tenzij het formaat belangrijk is lijkt me de 404 dan niet een erg goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik persoonlijk zou dus voor de 404 gaan, idd om de 'kleinte' ;)
Voor mij persoonlijk moet 'n apparaatje toch 'n beetje compact blijven dus ik zou zelf voor de 404 gaan.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als je een compact apparaat wilt zou ik helemaal niet voor de Gen.4 reeks gaan, of je moet al een zo klein mogelijk video-afspeel-apparaat willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Nou, ik heb dus een archos 504!

Nadeel is iig dat hij niet veel slikt. Ben de hele dag al bezig met rippen en converten. Heb nu avi met mp3, maar het geluid is nog te zacht :/
Vraag me af of die cinema plug-in veel zal hebben qua kwaliteit.
als iemand iets weet wat je het beste kan doen zonder die plugin? :'(

mini review

- het apparaat zelf, hij voelt zeer degelijk aan en ziet er ongeloofelijk slick uit, knoppen zijn robuust en de navigatie op het apparaat zelf is top! Je kan heel mooi door het menu gaan en het werkt allemaal snel.
- geluid, ik heb zelf hiervoor een archos gehad en daar was het geluid al top op, op deze is dat volgens mij niet anders. Ben zelf niet echt een audiofiel, maar het klinkt gewoon goed (andere koptelefoontjes dan de bijgeleverde, die zijn gewoon crap)
- Beeld, ik heb er al wat fotos op staan en die zien er gewoon super uit, je kan lekker inzoomen en je kan ze als achtergrond instellen. Jammergenoeg kan je niet muziek luisteren en fotos kijken tegelijk! Heb er al wat filmpjes opgezet en de kwaliteit daarvan is zeer goed, ik heb nog niet echt iets lang gekeken en het filmpje is niet top kwaliteit, maar het beeld is echt heel erg mooi!

Minpunten zijn zoals gezegd in andere reviews: karig pakketje (zit weinig van accessoires bij) en je moet plugin kopen van 20 euro wil je dvd kwaliteit hebben. Oja en zoals ik al eerder zij, speelt hij weinig formaten af.

Conclusie: Een geweldig multimedia apparaat voor mensen die graag een serie-tje of filmpje kijken onderweg en die ook nog wel eens een muziekje op willen zetten! geheugen is groot! kwaliteit geluid en beeld is zeer goed en de prijs/kwaliteitsverhoudign is gewoon top! (330 euro heb ik hem gekocht!)
alhoewel ik nog wel een tvkabel (15 euro), hoesje (19 euro), cinema plugin (20 euro) en dvr station (75 euro) wil kopen, maar dat is natuurlijk niet verplicht.
Heb hem nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, standaard slikt hij alleen Mpeg4 avi files dus als je al je video's in mpeg2 hebt... Qua Mpeg4 slikt ie wel bijna alles. Je kunt tot ASP @ L5 coderen, dat is best hoog :)
Denk trouwens niet dat de cinema plugin iets kan doen aan het volume van de audio in je videofiles... Ligt aan het bestand zelf denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
RoD schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:37:
Tsja, standaard slikt hij alleen Mpeg4 avi files dus als je al je video's in mpeg2 hebt... Qua Mpeg4 slikt ie wel bijna alles. Je kunt tot ASP @ L5 coderen, dat is best hoog :)
Denk trouwens niet dat de cinema plugin iets kan doen aan het volume van de audio in je videofiles... Ligt aan het bestand zelf denk ik.
Tsja ben nog een beetje een "noob" op dat gebied, dus het is een beetje share/free-ware programmaatjes downloaden en proberen maar :P ASP @ L5 hebk nog niet kunnen vinden in een programma, weet jij misschien iets?
En dat te lage volume heb ik idd bij maar 1 videofile, maar dat is wel een geripte dvd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mijn videocoderingstutorial kan je wel helpen met het converteren mbv VirtualDub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
RoD schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:00:
Mijn videocoderingstutorial kan je wel helpen met het converteren mbv VirtualDub :)
Ah bedankt! :D Dan ga ik morgen eens aan de slag met wat dvds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de 604 Wifi besteld voor 391 Euro. Wilde eerst de gewone 604 hebben maar ik ben bang dat ik daar spijt van krijg dus ik leg toch maar 60 euro extra neer voor wifi en een aanraakscherm.
Denk dat ik hem woensdag of donderdag in huis heb. Als ik hem heb zal ik - uiteraard - mijn ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 19:39
Ik ben een beetje aan het orienteren op de huidige "nieuwe" mp3 spelers/pmp's. Ik heb nu een iRiver H320 en ben hier uiterst tevreden mee. Geluid supergoed (met EP630 doppen), Mass Storage (geen iTunes of crap) en genoeg ruimte om muziek op te slaan.
Het is wel mogelijk om filmpjes te kijken op die iRiver, maar echt top is dat niet, dus dat gebruik ik niet echt. (als het beter zou zijn, dan natuurlijk wel).

Omdat ik toen ik die iRiver kocht (zo'n 2 jaar geleden) ook al langs een aantal Archosjes kwam, ging ik weer eens kijken wat ze nu in hun assortiment hadden en ik moet zeggen, die 4e generatie ziet er vet uit! Specificaties klinken allemaal top (ik hoef geen tv ofzo op te nemen) en prijs is aantrekkelijk.

Waar ik mijn twijfels bij heb is het volgende: Ik heb mijn iRiver altijd in mijn broekzak. Dit gaat prima en zou ik graag zou houden bij mijn nieuwe speler. In dat opzicht valt de 604 (en 504) eigenlijk al af.
Dan hoor ik hier dat de geluidskwaliteit een stuk minder is vergeleken bij een iRiver. En dat is juist iets waar ik perse niet op achteruit wil gaan. Is het verschil echt zo groot, of valt het best mee?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind de geluidskwaliteit van de Archos spelers echt prima. Hoewel ik niet verwacht dat ze beter zullen zijn dan de iriver. Ik denk dat er niet veel verschil tussen zit. Hoewel ik de H320 zelf nooit beluisterd heb, heb ik wel verschillende andere modellen mogen beluisteren. Ik merkte weinig verschil, neig iets meer naar iriver.
In het kort: Om de geluidskwaliteit zou ik het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Sluuz schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:24:
Ik ben een beetje aan het orienteren op de huidige "nieuwe" mp3 spelers/pmp's. Ik heb nu een iRiver H320 en ben hier uiterst tevreden mee. Geluid supergoed (met EP630 doppen), Mass Storage (geen iTunes of crap) en genoeg ruimte om muziek op te slaan.
Het is wel mogelijk om filmpjes te kijken op die iRiver, maar echt top is dat niet, dus dat gebruik ik niet echt. (als het beter zou zijn, dan natuurlijk wel).

Omdat ik toen ik die iRiver kocht (zo'n 2 jaar geleden) ook al langs een aantal Archosjes kwam, ging ik weer eens kijken wat ze nu in hun assortiment hadden en ik moet zeggen, die 4e generatie ziet er vet uit! Specificaties klinken allemaal top (ik hoef geen tv ofzo op te nemen) en prijs is aantrekkelijk.

Waar ik mijn twijfels bij heb is het volgende: Ik heb mijn iRiver altijd in mijn broekzak. Dit gaat prima en zou ik graag zou houden bij mijn nieuwe speler. In dat opzicht valt de 604 (en 504) eigenlijk al af.
Dan hoor ik hier dat de geluidskwaliteit een stuk minder is vergeleken bij een iRiver. En dat is juist iets waar ik perse niet op achteruit wil gaan. Is het verschil echt zo groot, of valt het best mee?
Je gaat er echt op achteruit, naja dit is dan mijn ervaring. Ik heb de 404 1 dag gehad en in verglijking met m'n iriver h120 was het verschil te groot om er van te kunnen genieten. Als je geluids kwaliteit wilt dan moet je toch voor een iAudio of gewoon een iriver. Wil je echt filmpies gaan kijken kan je wel een 404 overwegen. Formaat is echt goed en past netjes in je broekzak.
RoD schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:42:
Ik vind de geluidskwaliteit van de Archos spelers echt prima. Hoewel ik niet verwacht dat ze beter zullen zijn dan de iriver. Ik denk dat er niet veel verschil tussen zit. Hoewel ik de H320 zelf nooit beluisterd heb, heb ik wel verschillende andere modellen mogen beluisteren. Ik merkte weinig verschil, neig iets meer naar iriver.
In het kort: Om de geluidskwaliteit zou ik het niet laten.
Ligt het echt dan gewoon aan mij dat ik het totaaal niet vond klinken en had ik dan gewoon een nieuwe moeten vragen en dat t mss aan t apparaatje lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Totaal niet klinken klinkt erg negatief in mijn oren. Met de geluidskwaliteit zit het in reviews bij Archos vaak erg goed. Bij deze spelers waren ze er vooral negatief over.. maar toen kwam een firmware upgrade die het geluid verbeterde en daarna heb ik geen negatieve klanken meer gehoord. Dus ja, ik denk dat je een slecht model te pakken had, of je firmware niet geupgrade had, of je bent gewoon een echte audiofiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ik heb zowel ervaring met iriver en archos en van beide kan ik zeggen dat ze werkelijk een topgeluid produceren. Ik heb nog niet echt goed geluisterd naar mijn nieuwe archos 504 maar slecht is het iig niet, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zo, de Archos 604 Wifi staat eindelijk in de Pricewatch :) Hij bleek al toegevoegd te zijn, maar stonden nog geen prijzen bij, dus was niet te zien (had even een topic in BZ geopend).
Meteen maar even wat prijzen toegevoegd, maar helaas was de helft van de shops gelocked.
Voor de mensen die interesse hebben voor de prijzen tot nog toe: klik

Overigens is de Productsurvey voor deze spelertjes nog leeg. Dus kom op met die reviews zou ik zeggen! :)

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 11-12-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De Archos 404 Camcorder is eindelijk te verkrijgen voor 339,- _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Geen verkeerde prijs. Ben benieuwd naar de kwaliteit van het dingetje. Je zou toch zeggen dat het niet veel kan zijn voor zo'n kleine meerprijs. Maar Archos levert wel vaak kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dit is ook wel heel mooi:

Archos 404 Camcorder + DVR-station voor 416,-

Deze set zou ik kopen als ik inmiddels nog geen Zune had gehad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die setjes zijn leuk, maar je bespaard meer als je gewoon beide onderdelen los bij een andere shop koopt. Mp3shop is vaak niet de goedkoopste. Maar ik heb em nog nergens anders gezien dus dat is eerst nog maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Daar heb je idd wel gelijk in!
Maar ik had 'notification' aangezet als de 404 Camcorder er was.
Is inmiddels al pff 4 a 5 weken geleden dat ik dat toen aan heb gezet...

Inmiddels heb ik dus al 'n andere PMP gekocht maar, anders werd 't wel mp3shop.nl (idd de enigste)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 12-12-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Hardware Discount is de 404 Camcorder ook te koop hoor, voor 308 Euro. Toch weer iets goedkoper dan bij de mp3shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ah, kijk ns aan :) Eens kijken of we de Camcorder versie ook in de PW kunnen krijgen. Wellicht dat er zelfs nog shops zijn die het ding voor minder dan 300 euro aanbieden.
Vraag me trouwens af hoe de prijzen van de Gen.4 reeks zich gaan ontwikkelen. Vaak dalen de prijzen van Archos spelers nog wel, maar aangezien de prijzen nu al laag zijn... Maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Whoo dat scheelt inderdaad veel (gewoon 10% zeg)
Nog nooit van die shop gehoord btw maarja that doesn't matter!

De 'normale' Archos 404 heb ik 't goedkoopst gezien bij chear.nl 259,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dan moeten ze hun vermelding in de PW eens updaten, want daar staat ie nog voor 40 euro meer :) Zo zie je toch maar dat die prijzen alweer _flink_ gedaald zijn! Dat is alweer goedkoper dan de Gmini500 die als de ultieme budgetPMP geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
wow dat zijn al lekkere prijzen. ben benieuwd wanneer de 504 onder de 300 duurt, volgens mij duurt dat nog wel even.
Ben er echt tevreden mee, gisteren hele dag film gekeken en muziek geluisterd; Beeld en geluid zijn echt top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Hey RoD enigzins offtopic, maar bij virtualdub kan ik nergens die mp3codec selecteren? enig idee welke ik precies moet pakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt me het beste even DM'en als je zo'n vraag hebt :) Maar als je de mp3codec niet kan selecteren vraag ik me af of je em wel op je pc hebt. Download anders even de Lame mp3 codec voor de zekerheid. Als het dan nog niet wil, DM dan even :)

Overigens, zou iemand met een x04 even een videofile kunnen testen? Ik zou graag willen weten of deze video werkt. (Het is een 2 seconden durend filmpje met volledig zwart beeld)
Alvast bedankt :)

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 12-12-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:00:
Je kunt me het beste even DM'en als je zo'n vraag hebt :) Maar als je de mp3codec niet kan selecteren vraag ik me af of je em wel op je pc hebt. Download anders even de Lame mp3 codec voor de zekerheid. Als het dan nog niet wil, DM dan even :)

Overigens, zou iemand met een x04 even een videofile kunnen testen? Ik zou graag willen weten of deze video werkt. (Het is een 2 seconden durend filmpje met volledig zwart beeld)
Alvast bedankt :)
Stom stom, helemaal niet eraangedacht dat ik die codec gewoon niet had |:(
En dat filmpje van jou doet het niet, foutmelding is "Quarter Pixel" and "GMC" worden niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bedankt, dat is precies wat ik moest weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
MuSeLive schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:52:
[...]

Stom stom, helemaal niet eraangedacht dat ik die codec gewoon niet had |:(
En dat filmpje van jou doet het niet, foutmelding is "Quarter Pixel" and "GMC" worden niet ondersteund.
Zonde dat dat nog steeds niet mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad. Valt me een beetje tegen dat nog steeds niet alle mpeg4 features ondersteund worden. Ze zijn aardig op weg met het accepteren van hoge resoluties en bitrates maar ik zou graag zien dat alles ondersteund wordt. Nu heb je nog steeds de kans dat je je Xvid en Divx files weer opnieuw kunt converteren. Maarja, ik weet ook niet hoe makkelijk dit te implementeren is en wat het met de batterij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Waarom zou je eigenlijk voor een 604 gaan ipv de 504? je moet 50 gig inleveren en het scheelt maar een beetje dikte en zwaarte. daar merk je toch geen verschil tussen als je hem in je zak oid hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zitten een paar (kleine) verschillen tussen de 504 en de 604. De 504 moet het bijvoorbeeld doen zonder kickstand en .wmv support. Verder waren er nog een paar dingetjes maar die ben ik vergeten en kan ik zo even niet terugvinden. Maar ik zou dus ook voor de 504 gaan. Die kleine nadelen wegen niet op tegen die extra 50GB imo.

Verwijderd

MuSeLive schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:47:
Waarom zou je eigenlijk voor een 604 gaan ipv de 504? je moet 50 gig inleveren en het scheelt maar een beetje dikte en zwaarte. daar merk je toch geen verschil tussen als je hem in je zak oid hebt?
Omdat ik de 504 niet alleen onhanding dik vind (ik vind de 604 eigenlijk al op het randje van mijn gewenste maximale dikte en zwaarte balanceren), hij is ook nog eens lelijk dik. De uitstekende batterij/ harddisk doet compleet afbreuk voor mij aan het strakke design. En ja het design is voor mij een belangrijke factor. Daarnaast vind ik de 50 gb extra weer minder zwaar wegen, aangezien ik on the road 30 gb zat vind en thuis er nog een losse hd naast heb staan, die veel meer herbergt dan die 50 gb.

Vandaar mijn keuze voor de 604 dus.

• jabero_again
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06-2023
Hoi allemaal.

Ik houd dit topic al enige tijd in de gaten en wil nu ook eens reageren.
Sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een 604WIFI met een dvr station.
Het is een geweldig ding, moet ik zeggen. Het enige minpunt is dat ie geen AC3 kan afspelen. Wat me niet helemaal duidelijk is, is of ie dat wel zou kunnen met de plug in of dat ie dan alleen ac3 via de spdif uitgang van het dvr kan uitsturen. Als iemand dat zou kunnen vertellen...

De reden waarom ik voor een 604 wifi ben gegaan:
- ik heb in wat MM gespeeld met een 604 en 504. De toetsen op de zijkant zijn ok, maar ik moet zeggen dat het touchscreen heel erg goed werkt. Amper de toetsen gebruikt!
- de 504 is toch wel wat dikker en zwaarder.
- de 504 met zijn 2.5"harddisk trilt aanzienlijk meer dan de 604!! Als je hem vasthoud is het een enorm verschil, vind ik.De 604 voel je eigenlijk niet! Dit vond ik ook een nadeel van de AV500 60GB.
- het touchscreen beschermt het LCD scherm. Het ziet er iets minder 'helder' uit ( alsof er een screenprotector opzit ) maar zolang je er geen 504 of 604 naast hebt liggen, valt het niet op.
- bij de wifi zit een betere beschermhoes dan het zakje van de normale 604.
- als ik onderweg ben is 30GB genoeg.
- het prijsverschil met de standaard 604 is 50 euro en is dat helemaal waard, denk ik.

OH ja, de 504 heeft geen standaardje. nog een nadeeltje.
Verder zijn het allemaal mooie apparaten. Veel mogelijkheden en een goed beeld.
Ik heb helaas het wireless nog niet uit kunnen proberen. Ben nog aan het denken aan een NAS/wireless oplossing.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuke vergelijking, handig :)

En met de plugin kan ie gewoon AC3 afspelen.

• jabero_again
Dus met de cinema plugin kan ik bij files met AC3 stereo gewoon met de koptelefoon luisteren?
Ik kon dit nergens op internet vinden en bij Archos zelf zeggen ze alleen " via DVR station"

Als dit wel kan, ga ik de plugin toch maar eens aanschaffen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij "audio playback" staat:
With optional software plug-ins:
- AAC3 music files
- AC3 stereo sound files
Dus dat is gewoon op de speler :) Of het staat er fout, maar dat lijkt me niet. Bovendien lijken me de plugins dan nogal onzinnig als je het DVR Station er persé bij nodig hebt.

Edit: Ik ben wel benieuwd in welke verhoudingen hier de x04 spelers aanwezig zijn, dus ik heb even een poll gemaakt, welke ik ook in de TS zet :)

Poll: Welke speler heb jij?
De 404
De 504
De 604
De 604 Wifi
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=156058&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

@hieronder: eigenlijk niet aan gedacht... Maar Wifi en touchscreen vind ik wel ingrijpendere veranderingen dan alleen een camcorder. Dus wat mij betreft mag het onder de 404 vallen :P [/lui]

[ Voor 62% gewijzigd door RoD op 14-12-2006 14:51 ]

• CLB
  • Niet online
Als je onderscheid maakt tussen de 604 en 604 WiFi vind ik ook dat je 404 en 404 Cam hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
Hoi Archos liefhebbers in België & Nederland !

Heb me zopas een Archos 504 - 80 gb aangeschaft en ben er zeer kontent van.

Echter 1 probleem : als ik foto's heb toegevoegd via Windows Verkenner naar de Archos 504 en deze wil bekijken via de applicatie Photo op de Archos, dan bevriest de Archos en de harddisk stopt met spinnen. Ik moet dan 15 sec. op de powerknop duwen om te resetten.

Als ik de toegevoegde foto's terug verwijder via Windows Verkenner, dan doet de applicatie Photo het wél goed (echter dan alleen met de standaard meegeleverd foto's..).

Het vreemde is dat dit probleem zich pas voordoet nadat ik de recentste firmware update heb uitgevoerd : 1.5.56

Iemand een oplossing hiervoor ? :?

Verder zou ik graag online op de website van Archos wat accessoires willen bestellen, maar ik merk dat dit alleen kan afgerekend worden via credit card..

Aangezien ik principieel geen credit card in gebruik heb, vraag ik me af hoe ik dan aan de nodige accessoires geraak ?

Voor hardware accessoires zal ik eventueel kunnen uitwijken naar een of ander online webwinkel (met welke hebben jullie goede ervaringen in Benelux ?).

Alhoewel voor de 2 software plugins (cinema en video podcasts) vrees ik dat ik enkel bij Archos terecht kan.. of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Accessoires kun je ook op andere sites vinden. mp3shop.nl heeft ze allemaal geloof ik, zoals ik al in dit topic poste. Raar probleem trouwens. Probeer eens een paar willekeurige pics van internet oid en kijk dan of het nog steeds gebeurd.

Edit: plugins kun je alleen bij Archos krijgen ja.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 18-12-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
RoD schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:11:
Accessoires kun je ook op andere sites vinden. mp3shop.nl heeft ze allemaal geloof ik, zoals ik al in dit topic poste. Raar probleem trouwens. Probeer eens een paar willekeurige pics van internet oid en kijk dan of het nog steeds gebeurd.

Edit: plugins kun je alleen bij Archos krijgen ja.
Ik zal de hardware accessoires dan maar online kopen.

Wel eigenaardig dat je die software plugins alléén bij Archos kan verkrijgen. Wat dan met mensen die geen credit card gebruiken/nodig hebben ?

Ik zal Archos hier eens over aanspreken..

Voor wat betreft dat probleem in de Photo Wallet : ik heb nu stap voor stap wat foto's toegevoegd, waarvan enkele internetfoto's en enkele foto's getrokken met mijn digitale fotocamera. Blijkbaar lukt het nu wel probleemloos.

Ik vermoed dat ik ervoor teveel foto's had toegevoegd, waardoor het apparaat zich verslikte in de hoeveelheid data ? Zou nochtans niet mogen, vind ik. Het is toch 80 gb..

Zou een en ander ook te maken hebben met een maximale resolutie die elke foto apart mag hebben ? De foto's van mijn digitaal fototoestel zijn nl. gemiddeld 3296x2480 pixels groot en laden trager in de Photo Wallet. De internetfoto's zijn beduidend kleiner en laden direct in.

Is er een ideale breedbeeld resolutie qua foto's voor de Archos 504 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
GOLDENBOY schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:08:
[...]

Ik zal de hardware accessoires dan maar online kopen.

Wel eigenaardig dat je die software plugins alléén bij Archos kan verkrijgen. Wat dan met mensen die geen credit card gebruiken/nodig hebben ?

Ik zal Archos hier eens over aanspreken..
Ik denk dat ze de verspreiding van de software graag zelf in de hand willen houden. Ook zullen ze wel de software moeten koppelen aan het ID van je speler en ik vraag me af of "gewone" shops dat kunnen doen.
Voor wat betreft dat probleem in de Photo Wallet : ik heb nu stap voor stap wat foto's toegevoegd, waarvan enkele internetfoto's en enkele foto's getrokken met mijn digitale fotocamera. Blijkbaar lukt het nu wel probleemloos.

Ik vermoed dat ik ervoor teveel foto's had toegevoegd, waardoor het apparaat zich verslikte in de hoeveelheid data ? Zou nochtans niet mogen, vind ik. Het is toch 80 gb..
Inderdaad, ik kan het me dan ook niet voorstellen.
Zou een en ander ook te maken hebben met een maximale resolutie die elke foto apart mag hebben ? De foto's van mijn digitaal fototoestel zijn nl. gemiddeld 3296x2480 pixels groot en laden trager in de Photo Wallet. De internetfoto's zijn beduidend kleiner en laden direct in.

Is er een ideale breedbeeld resolutie qua foto's voor de Archos 504 ?
Dat trager inladen lijkt me logisch. De bestanden zijn immers veel groter en moeten van de hdd geladen worden. Maximale resolutie zou kunnen... Je kunt eens proberen met een file die niet werkt te resizen en dan kijken of ie het wel doet.
Ideale resolutie is denk ik de native resolutie van het schermpje. Kleiner heb je te weinig pixels en worden ze dus opgeblazen, en groter wordt het naar mijn mening ranzig geresized. Al zal een klein verschil wel niet zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Nieuwe firmwares, allen versie 1.6.04:

404CC
404
504
604

Changelog:

Improvements:
- Audio: Better sound presets.
- Arclib: Arclib maximum capacity increased.
- Video: Support VC1 encoded video files.
- Video: Support MJPG encoded .AVI and .MOV files.
- Video: Enable animated thumbnails for DRM videos.
- Videocorder: Allow recording of widescreen NTSC content.
- Photo: Use EXIF orientation to avoid rotating every Picture by hand.
- Photo: Take rotation into account for wallpapers.
- Photo: Declare ".jpe", ".jfif" and ".jif" as valid picture files.
- Photo: Support CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, blacK ) jpegs.
- GUI: Improved battery status display in the statusbar.

Bug fixes:
- Audio: Album Art synchronization with Windows Media Player 11.
- Audio: When using the video browser, the audio in background was sometimes lost.
- Audio: duration was wrong in info with some MP3 VBR tracks.
- Audio: Fix elapsed/remaining time corrupted when switching from a track >1h to a track <1h.
- Video: folder+shuffle mode sometimes failed.
- Video: Some .MP4 files did not stop at the end.
- Video: ASF files with 0 sized chunks did stop playback.
- Video: ASF FPS estimate was sometimes wrong.
- Video: Image better centered in original and auto modes.
- Video: Fix jerky playback of H264 B-frames after seek.
- Video: Better A/V sync at start and after seeking.
- Videocorder: Apply PAL PLUS correction if detected during recording.
- Videocorder: Preview better centered on TV.
- Camcorder: avoid image blinking is some conditions (404cam only).
- Photo: Fix weird effect when scrolling portrait pictures in photowall.
- Photo: Fix thumbnails could be displayed on background of sound/settings screens
- Photo: Portrait picture zoom sometimes crashed on TV-out.
- Photo: Fix corrupted band at the right of some picture on TV-out NTSC 4/3.
- Photo: Allow sound control with the IR remote.
- Photo: do not try to zoom small pictures.
- USB host: Some devices did not work high speed due to CRC errors on the bus.
- USB MTP: sometimes cancel didn't work with usb full speed.
- DVR station: video pass through mustn't be disabled as soon as the unit is on the DVR station.
- GUI: Repair and format menu displayed was empty after toggling video output.
- GUI: Suppress some video glitches on TV when no external module is plugged.
- GUI: Fix issues when switching LCD/TV output with the USB charge message displayed.
- GUI: Fix ARClib update messagebox overwriting the charge message at startup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bedankt, even de TS updaten :)
Gigantische berg met fixes trouwens. Ik zie er niet direct bijstaan of de instabiliteit met sommige plugins ook opgelost is... maar dat zullen we nog wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabero_again
En voor de 604 WIFI is er nu ook een update. 1.6.05
Net geinstalleerd en alles lijkt nog te werken. Misschien iets vlotter..

Ik heb trouwens de cinema plugin aangeschaft.

Als je een file opent met ac3 dan krijg je dat of in mono via de luidspreker, of in stereo via de koptelefoon of via spdif van het dvr station in 5.1 voor je versterker.
Ik vond dat dit een beetje onduidelijk op de archos website stond. Maar het werkt tot nu toe perfect. Hoef geen enkele file te converteren... aanklikken en kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De changelog is bij de Wifi anders dus ik post em nog maar even
Version 1.6.05
-----------------

Improvements:
- Wifi: Dynamic wireless power management to speed up downloads in Opera web browser
- Wifi: Better handling of hidden wireless networks
- Wifi: Bigger icons and fonts for Opera browser on TV
- Audio: Better sound presets.
- Arclib: Arclib maximum capacity increased.
- Video: Support VC1 encoded video files.
- Video: Support MJPG encoded .AVI and .MOV files.
- Video: Enable animated thumbnails for DRM videos.
- Videocorder: Allow recording of widescreen NTSC content.
- Photo: Use EXIF orientation to avoid rotating every Picture by hand.
- Photo: Take rotation into account for wallpapers.
- Photo: Declare ".jpe", ".jfif" and ".jif" as valid picture files.
- Photo: Support CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, blacK ) jpegs.
- GUI: Improved battery status display in the statusbar.

Bug fixes:
- Wifi: when scanning for wireless networks, signal level of already discovered networks was not updated
- Audio: Album Art synchronization with Windows Media Player 11.
- Audio: When using the video browser, the audio in background was sometimes lost.
- Audio: duration was wrong in info with some MP3 VBR tracks.
- Audio: Fix elapsed/remaining time corrupted when switching from a track >1h to a track <1h.
- Video: folder+shuffle mode sometimes failed.
- Video: Some .MP4 files did not stop at the end.
- Video: ASF files with 0 sized chunks did stop playback.
- Video: ASF FPS estimate was sometimes wrong.
- Video: Image better centered in original and auto modes.
- Video: Fix jerky playback of H264 B-frames after seek.
- Video: Better A/V sync at start and after seeking.
- Videocorder: Apply PAL PLUS correction if detected during recording.
- Videocorder: Preview better centered on TV.
- Photo: Fix weird effect when scrolling portrait pictures in photowall.
- Photo: Fix thumbnails could be displayed on background of sound/settings screens
- Photo: Portrait picture zoom sometimes crashed on TV-out.
- Photo: Fix corrupted band at the right of some picture on TV-out NTSC 4/3.
- Photo: Allow sound control with the IR remote.
- Photo: do not try to zoom small pictures.
- USB host: Some devices did not work high speed due to CRC errors on the bus.
- USB MTP: sometimes cancel didn't work with usb full speed.
- DVR station: video pass through mustn't be disabled as soon as the unit is on the DVR station.
- GUI: Repair and format menu displayed was empty after toggling video output.
- GUI: Suppress some video glitches on TV when no external module is plugged.
- GUI: Fix issues when switching LCD/TV output with the USB charge message displayed.
- GUI: Fix ARClib update messagebox overwriting the charge message at startup.
Weer veel bugfixes dus. En ook support voor Mjpeg, net als de anderen, dat kon natuurlijk niet uitblijven :)
Download

Heb trouwens de TS even aangepast met nog wat linkjes, informatie over de 404CC en wat layoutveranderingen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik wist trouwens niet dat er ook een 40GB 504 was :S Zag em op Amazon staan: Link Nette prijs opzich.. 250 euro omgerekend. Al zal hij hier wel duurder worden, áls hij al hier verkocht gaat worden. Wel vreemd, want Archos meldt dat de speler alleen in 80 en 160GB smaken beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week een Archos 604. Dit is echt een geniaal apparaat. Ik heb hem van mijn baas gekregen als kerstpakket, je kunt jezelf slechtere pakketten wensen ;)
Ik heb er gelijk maar een DVR station bij gekocht, nu kan ik ook van mijn tv opnemen.
Ik kwam dit forum tegen via google en ga dit zeker volgen, er staat namelijk een hoop informatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:06:
Ik heb sinds vorige week een Archos 604. Dit is echt een geniaal apparaat. Ik heb hem van mijn baas gekregen als kerstpakket, je kunt jezelf slechtere pakketten wensen ;)
Zeg dat wel :o
Ik heb er gelijk maar een DVR station bij gekocht, nu kan ik ook van mijn tv opnemen.
Ik kwam dit forum tegen via google en ga dit zeker volgen, er staat namelijk een hoop informatie in.
Leuk, welkom op dit forum :) Voel je vrij een (mini)review te plaatsen :P Zoveel ervaringen hebben we hier nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben van plan om binnenkort een Archos 404 (met camera) te kopen aangezien ik een mooie Hdd mp3 speler wil, maar een ipod iets te simpel vind. Ik heb alleen nog een paar vragen:
- Kan iemand foto's maken van hoe het navigeren tussen verschillende functies op een generation 4 werkt, en hoe je door de muziek bladert.
- Hoe is de video en foto kwaliteit van de camera die er in zit gebouwd? is dit de moeite waard of kan ik beter een 404 zonder camera kopen?
- is het ook mogelijk om op album te sorteren enzo?
- wat heb ik nodig om op een tv af te spelen? (dus niet opnemen, dat hoeft niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jazzle schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:35:
Ik ben van plan om binnenkort een Archos 404 (met camera) te kopen aangezien ik een mooie Hdd mp3 speler wil, maar een ipod iets te simpel vind. Ik heb alleen nog een paar vragen:
- Kan iemand foto's maken van hoe het navigeren tussen verschillende functies op een generation 4 werkt, en hoe je door de muziek bladert.
http://www.youtube.com/watch?v=b0g4Me6xnGI (zie ook de TS)
- Hoe is de video en foto kwaliteit van de camera die er in zit gebouwd? is dit de moeite waard of kan ik beter een 404 zonder camera kopen?
Ik heb er nog geen enkele ervaring van gezien om eerlijk te zijn.
- is het ook mogelijk om op album te sorteren enzo?
Ja dat kan.
- wat heb ik nodig om op een tv af te spelen? (dus niet opnemen, dat hoeft niet)
Dat kan met het DVR Station (mooi, maar wel duur) of de AV-kabel van Archos (simpel, maar goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, wat is duur. De Archos 604 is ook al duur en als je een paar centen meer uitgeeft voor een DVR station is hij wel completer.
Het meest wat mij verbaast is dat je er gewoon dvd's op kunt kopieren zonder dat hij de beveiliging eraf haalt zodat je hem alleen op je Archos kan afspelen. Super voor de kinderen achterin de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:28:
Ach, wat is duur. De Archos 604 is ook al duur en als je een paar centen meer uitgeeft voor een DVR station is hij wel completer.
Maar als je het gewoon niet nodig hebt is het wel zonde van het geld.
Het meest wat mij verbaast is dat je er gewoon dvd's op kunt kopieren zonder dat hij de beveiliging eraf haalt zodat je hem alleen op je Archos kan afspelen. Super voor de kinderen achterin de auto.
Hmm, dat wist ik niet eens :o Dat is wel een interessante feature eigenlijk. Geen gezeik met het omzeilen van de beveiligingen. Erg goed, want de gemiddelde consument zal zon feature wel op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb hier nog een review over de 404 gevonden in het russisch, maar met een hoop plaatjes van de interface, mischien handig om in de StartPost te zetten?

Verwijderd

Ik heb de Archos 604 wifi nu een week of 3. Ik heb daarin genoeg tijd gehad om er mee te kunnen spelen en mijn bevindingen op een rij te zetten.

In het begin was ik eigenlijk redelijk teleurgesteld in het apparaat. Dat kwam een beetje door de overspannen verwachtingen. Het koste me best wat tijd om gewend te raken aan de bediening en de werking. Al is de bediening op zich natuurlijk heel eenvoudig met het touch screen. Dat werkt perfect. Ik moest vooral wennen aan de menu’s en hij liep wel eens vast. Niet dat je hem moest resetten maar als ik ‘vooruitspoelde’ kapte hij er soms mee. Met de laatste firmware is dat totnutoe niet meer gebeurd.

Ik heb vrijwel direct het cinema pack erbij gekocht, is erg handig als je geen geduld hebt om een DVD eerst om te gaan zetten. Dat werkt prima. Je hebt dan wel een film in 3 of 4 delen want hij herkent alleen de Vob files, de rest kan ie niet lezen. Je kan bij Vob’s wel de audiostream selecteren maar helaas niet de ondertiteling. Hij geeft dus geen ondertitels, wat ik erg jammer vind. Het omzetten van DVD naar bijv AVI vind ik wel veel werk, daar gaat enorm veel tijd in zitten.

Het geluid vind ik erg goed. Ik heb na het lezen van wat reviews de Koss KCS75 erbij gekocht bij de Mediamarkt. De bijgeleverde set kan je direct weggooien. De Koss is niet de mooiste headset maar het geluid is uitstekend. Muziek is hard zat maar bij video vind ik het geluid vaak te zacht, vooral in de trein. Ik zoek nog een prog. om het geluid wat op te krikken, tot nu toe zonder succes. Ik dacht dat er bij het apparaat ook nog software zou zitten om dingen om te zetten maar hij wordt zonder software afgeleverd. Je krijgt er wel een net mapje bij om hem te beschermen maar alleen als ie uit staat want je kan niet bij de toetsen. Bovendien drukt het mapje (bij mij) op de volume knop waardoor hij steeds zachter gaat. De volumeknoppen blijven namelijk gelukkig wel werken als je het slot erop zet. Hij gaat nu dus onbeschermd de jas in en dat gaat prima. Het gewicht is voor mij geen probleem.

Het scherm vind ik erg mooi. Ik heb wel gelezen dat sommigen er een waas overheen zien doordat het een aanraakscherm is maar daar heb ik geen last van. Als je er een normale 604 of een 504 naast zet zie je het waarschijnlijk wel maar het stoort totaal niet.

Van Wifi moet je je niet al teveel voorstellen. Het is leuk voor als je bij iemand op bezoek bent of zo maar het bereik is nogal beperkt. Ik heb nog geen hotspots uitgeprobeerd op de NS stations. Wifi werkt wel maar het scherm is nogal klein en de browser is wat traag. Streaming video kijken op internet (door velen genoemd als een mogelijke nieuwe feature bij een firmware update) lijkt me onmogelijk, dat trekt de processor niet.

De batterijduur is dik in orde, al heb ik de stopwatch er nog niet naast gehad. Ik stoor me wel aan de batterij indicator. Die klopt voor de helft. Als de batterij redelijk vol is klopt het allemaal nog wel maar daarna geeft ie vier blokjes en is ondertussen eigenlijk leeg. Dat merk je doordat de de speler ineens afsluit. Heel vreemd vind ik dat. Voor het opladen heb ik nu nog alleen de USB aansluiting en dat is verre van ideaal. Opladen duurt uren dus ik ga er een oplader bijhalen.

Na een paar weken ben ik redelijk gewend aan de menu’s, de mogelijkheden en onmogelijkheden en na een wat moeizame start ben ik er nu toch wel heel blij mee. Het is gewoon heerlijk om onderweg of waar dan ook lekker video te kunnen kijken. Het is voor mij de eerste portable video speler dus die ervaring is nieuw voor me. Maar het bevalt uitstekend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:24:Ik moest vooral wennen aan de menu’s en hij liep wel eens vast.
Daar heb ik ook last van gehad
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:24:Ik heb vrijwel direct het cinema pack erbij gekocht
Heb ik ook gedaan, maar met online bestellen is wel sneaky, ik had dus i.p.v. de cinema pack de pocast plugin gekocht. Bij bestellen stond dus de podcast plugin bovenin terwijl ik in het vorige scherm de cinema plugin selecteerde, ach moest ik maar beter opletten. Helaas dus dubbele kosten. Jullie zijn dus gewaarschuwd. Trouwens zijn allebei de plugins wel een aanrader, scheelt een hele hoop werk aan omzetten in andere bestanden. Nu kan ik bijna alles zo op mijn 604 zetten.
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:24:Het geluid vind ik erg goed. Ik heb na het lezen van wat reviews de Koss KCS75 erbij gekocht bij de Mediamarkt.
Wat betaalde je daarvoor?
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:24:De batterijduur is dik in orde, al heb ik de stopwatch er nog niet naast gehad. Ik stoor me wel aan de batterij indicator. Die klopt voor de helft. Als de batterij redelijk vol is klopt het allemaal nog wel maar daarna geeft ie vier blokjes en is ondertussen eigenlijk leeg. Dat merk je doordat de de speler ineens afsluit. Heel vreemd vind ik dat. Voor het opladen heb ik nu nog alleen de USB aansluiting en dat is verre van ideaal. Opladen duurt uren dus ik ga er een oplader bijhalen.
Dat de indicator een probleem is dat komt door de accu, deze hebben een lang piekvermogen en klappen dan ineens in. Volgens mij heeft elke speler dat probleem. Ik heb er gelijk een DVR-Station bijgekocht, hij zit dus in een korte tijd weer helemaal vol. Dat gaat stukken sneller dan dat bijgeleverde USB snoertje, waarvan in de functie "laden" niet helemaal begrijp, ze hadden er beter een aparte adapter kunnen bij doe voor dat geld.
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:24:Na een paar weken ben ik redelijk gewend aan de menu’s, de mogelijkheden en onmogelijkheden en na een wat moeizame start ben ik er nu toch wel heel blij mee. Het is gewoon heerlijk om onderweg of waar dan ook lekker video te kunnen kijken. Het is voor mij de eerste portable video speler dus die ervaring is nieuw voor me. Maar het bevalt uitstekend.
Helemaal mee eens, ik heb hem nu bijna een week. Helaas heb ik niet de Wifi versie (touchscreen) maar voor mij was het een krijgertje, anders had ik deze ook wel gekocht.

P.S. wat voor mapje zat er bij jou bij, ook zo'n soort zakje?

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i210/philliams_photos/tv001.jpg
Zo staat ie bij mij thuis, het knopje aan/uit van de cinemaset moet ik maar een keer schoonmaken :? zie ik nu ;) Maar daar gaat dit topic niet over :D d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 18:02 ]

Verwijderd

Denk dat ik inderdaad ook voor de docking ga. Wel weer 80 Euro maar het lijkt me wel een stuk makkelijker en het ziet er opgeruimd uit. De Koss KCS75 heb ik voor (ik meen) 29 euro gekocht. Hij wordt overal de hemel ingeprezen omdat ie eigenlijk veel te goedkoop is. Hij klinkt heerlijk maar een Sennheiser ziet er wel beter uit en is ook degelijker.
Ik heb geen zakje of zo erbij gekregen, het is een strak mapje waar je hem inschuift. Prima voor bescherming maar niet heel praktisch omdat je dus nergens bij kunt. Dan is de map die Archos verkoopt wel weer veel handiger. Maar daar doen ze het waarschijnlijk ook voor, ze zijn nogal slim met het verkopen van hun extra's.

Verwijderd

Ik heb even de KSC-75 op internet bekeken (reviews) en heb besloten om deze ook aan te schaffen. Ze praten allemaal over een top-product die eigenlijk te goedkoop is. Qua geluidskwaliteit is hij meer vergelijkbaar met een hoofdtelefoon van 80 euro. Wat ik nog wil weten is of de bas lekker is van de KSC-75, hij moet wel lekker zwaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de bas is dik in orde, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik heb er zelf veel house (Armin van Buuren en zo) op staan en dat klinkt heerlijk. Ik had al een Sennheiser liggen die ook 30 Euro was maar vergelijken is zinloos. De Senheiser geeft iets door, de Koss speelt muziek. Ik had nog nooit van het merk gehoord en ze zullen waarschijnlijk ook wel minder spul maken maar met deze zit je goed, gegarandeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een programma om het volume wat op te krikken is PocketDivxEncoder: ik gebruik dit programma zelf vaak voor mijn Gmini500. Je kunt hiermee het volume in de audiostream aanpassen (dit gaat aardig snel als je de videostream niet veranderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip mMark! Ik heb het net gedownload en ga er eens mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jazzle schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:19:
Ik heb hier nog een review over de 404 gevonden in het russisch, maar met een hoop plaatjes van de interface, mischien handig om in de StartPost te zetten?
Dank u :)
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:24:

In het begin was ik eigenlijk redelijk teleurgesteld in het apparaat. Dat kwam een beetje door de overspannen verwachtingen. Het koste me best wat tijd om gewend te raken aan de bediening en de werking. Al is de bediening op zich natuurlijk heel eenvoudig met het touch screen. Dat werkt perfect. Ik moest vooral wennen aan de menu’s en hij liep wel eens vast. Niet dat je hem moest resetten maar als ik ‘vooruitspoelde’ kapte hij er soms mee. Met de laatste firmware is dat totnutoe niet meer gebeurd.
Ik meen ook dat er in een van de firmware upgrades een fix zat voor die crashes.
Verder handige review, zal em even aan de TS toevoegen. Als je het nog niet gedaan hebt zou je ook eens je ervaringen in de Productsurvey neer kunnen zetten :)
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:25:
Ik heb even de KSC-75 op internet bekeken (reviews) en heb besloten om deze ook aan te schaffen. Ze praten allemaal over een top-product die eigenlijk te goedkoop is. Qua geluidskwaliteit is hij meer vergelijkbaar met een hoofdtelefoon van 80 euro. Wat ik nog wil weten is of de bas lekker is van de KSC-75, hij moet wel lekker zwaar zijn ;)
Daar hebben we het oordopjes/headphones-topic voor.
Overigens heb ik zelf deze doppen ook, en de bass is erg goed, zie ook de reviews die op head-fi.org of met Google te vinden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
DAPreview heeft een review van de 604! :) Link
Aanrader. De reviews van DAPreview zijn imo altijd erg goed.

En in overig nieuws:
Op Archopen.org houden ze zich inmiddels ook bezig met de 4th gen. Ze kijken of ze de source code van het Linux OS kunnen krijgen. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de Archos 604 mijn 1e multimediaplayer is en ik nog niet eerder dvd's geript heb, ben ik benieuwd wat de meest makkelijke manier is om dvds die ik hier heb staan om te zetten, zodat ik ze op mijn 604 kan afspelen. Ik las al eerder dat beveiligingen niet omzeild dienen te worden?

De grootte van het uiteindelijke bestand doet voor mij niet zoveel terzake, aangezien ik de films meestal 1malig kijk op mijn archos en dan weer wis. Het is puur om zo nu en dan een bestaande dvd onderweg te kunnen kijken op mijn 604.

Zijn hier makkelijke en handige progjes voor?

ps. het zijn mijn eigen legaal verkregen officiele dvds, die ik voor eigen gebruik om wil zetten om af te spelen op mijn 604.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje gekeken naar een programma die een dvd makkelijk en snel om kan zetten naar avi voor op de Archos (voor mij een Gmini500). De Imtoo DVD ripper platinum werkt erg goed, maar is alleen behoorlijk langzaam. Zelf gebruik ik meer CloneDVD Mobile van Slysoft: erg goed programma die behoorlijk snel een filmpje omzet. De maximale kwaliteit is wel iets minder dan de maximale kwaliteit van DVD ripper platinum en sommige subtitles worden een beetje vaag erin gezet (is bij DVD ripper platinum niet zo). Daarnaast wil het geluid wel eens een heel klein stukje (niet storend) niet synchroon lopen met het beeld, maar dit is met PocketDivxEncoder in een minuutje gefixed.

Kortom: wil je perfecte kwaliteit, altijd subtitles en vind je het niet erg om wat langer te wachten? Gebruik dan Imtoo DVD Ripper Platinum.
Wil je gewoon snel een filmpje rippen gebruik je geen subtitles, gebruik dan CloneDVD Mobile. De beeldkwaliteit hiervan is nog steeds erg goed (alleen in donkere stukken wel eens iets blokkeriger). Ik heb hiermee al heel wat van mijn legale *kuch kuch* ( O-) ) dvd's omgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:35:
Aangezien de Archos 604 mijn 1e multimediaplayer is en ik nog niet eerder dvd's geript heb, ben ik benieuwd wat de meest makkelijke manier is om dvds die ik hier heb staan om te zetten, zodat ik ze op mijn 604 kan afspelen. Ik las al eerder dat beveiligingen niet omzeild dienen te worden?

De grootte van het uiteindelijke bestand doet voor mij niet zoveel terzake, aangezien ik de films meestal 1malig kijk op mijn archos en dan weer wis. Het is puur om zo nu en dan een bestaande dvd onderweg te kunnen kijken op mijn 604.

Zijn hier makkelijke en handige progjes voor?

ps. het zijn mijn eigen legaal verkregen officiele dvds, die ik voor eigen gebruik om wil zetten om af te spelen op mijn 604.
Als eerste natuurlijk de beste wensen voor 2007.

Ik gebruik mijn DVR-station om dvd's op mijn Archos te zetten, dit gaat perfect. Gewoon je DVD speler op de DVR-station aansluiten en opnemen maar. De film die op je Archos staat kun je gewoon bekijken maar als je hem op de tv wilt bekijken lukt dat niet, dan krijg je een melding Copy protected file, dus deze kun je alleen op je intern (Archos) display bekijken. Ik heb ook de cinema plugin erbij gekocht, maar deze heb je hier in principe niet voor nodig.

---OFF TOPIC---
p.s. Ik heb mijn Koss KSC-75 besteld, woensdag komen ze als het goed is binnen. Dan wordt het pas echt genieten :P ;)
Bij de Mediamarkt hadden ze de Koss KSC-75 niet meer in hun assortiment, nu maar besteld bij de MP3shop

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zat ik ook al aan te denken, klinkt als een slimme manier om je DVD's naar je Archos om te zetten. En het is sneller dan de meeste programma's. Hoe groot worden die bestanden dan (ongeveer) op je Archos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt instellen op welke kwaliteit het DVR Station moet opnemen. Ik meen dat de exacte specificaties wel ergens te vinden zijn. Aan de hand daarvan kun je de filegrootte afleiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb v/d week Pirates of the Caribbean op mijn Archos gezet. Deze film duurt 2 uur en 17 minuten. De grote van het bestand is 2,8 Gb dus dat valt nog wel mee. De snelheid waarmee je opneemt is 1:1. Op je DVR neem je automatisch op de hoogste stand op (met de laatste firmware van je Archos) dat is dus MPEG4 640 x 480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook allemaal de beste wensen!

Thanks voor de reacties, ik ga het in 1e instantie ook even proberen met mijn dvr station, niet bij stil gestaan dan ik ook rechtstreeks van mijn dvd speler kon opnemen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:00:
Ik heb v/d week Pirates of the Caribbean op mijn Archos gezet. Deze film duurt 2 uur en 17 minuten. De grote van het bestand is 2,8 Gb dus dat valt nog wel mee. De snelheid waarmee je opneemt is 1:1. Op je DVR neem je automatisch op de hoogste stand op (met de laatste firmware van je Archos) dat is dus MPEG4 640 x 480.
Wel maf dat ie niet kan opnemen op de DVD-resolutie. Dat ondersteunen de spelers immers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Na kerst is er weer een shitload aan archos 404/604 filmpjes verschenen op youtube, zeker de moeite waard om te checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als ik op Youtube zoek lijkt het er op dat je gelijk hebt. Ik heb geen tijd om alle filmpjes te bekijken, maar als mensen aanbevelingen hebben... post ze zou ik zeggen :)

Dit is trouwens wel een leuk filmpje wat goed de kwaliteit van de helmet cam laat zien. Erg vloeiende beelden moet ik zeggen, ik had het meer webcam'ish verwacht.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 01-01-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:43:
[...]

Wel maf dat ie niet kan opnemen op de DVD-resolutie. Dat ondersteunen de spelers immers ook.
Is idd maf nu je het zegt, ik heb deze vraag even doorgestuurd naar Archos. Kijken of zij er antwoord op hebben.
P.S. kan er trouwens iemand met een hogere resolutie dan 640 x 480 opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb de 604 filmpjes niet gekeken, maar van de nieuwe 404 filmpjes zijn deze en deze erg goed(ondanks dat hij de camera niet echt stil weet te houden), allebij van dezelfde persoon.

z'n christmas present die hij alvast in de kledingkast van z'n ouders heeft gevonden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:00:
Daarom kun je het veel beter via de computer opnemen (rippen). Het neemt minder tijd in beslag, je kunt meer (en hogere) resoluties selecteren en je kan subtitles toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ik heb het DVR station ook besteld (+ noreve hoesje, splitter en archos cable) dus ik ben benieuwd :)
werkt het opnemen van tv een beetje lekker? en dingen afspelen van je archos op je tv? mooie kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MuSeLive schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:40:
Ik heb het DVR station ook besteld (+ noreve hoesje, splitter en archos cable) dus ik ben benieuwd :)
werkt het opnemen van tv een beetje lekker? en dingen afspelen van je archos op je tv? mooie kwaliteit?
Kijk voor de kwaliteit even naar waslijn in "[HDD] Het Archos Generation 4 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag antwoord op mijn vraag gehad, wat zijn ze snel bij Archos *O*

Vraag:
How can i record in a high resolution (dvd resolution 720 x 576). I have a cinema and a podcast plugin? In the standard firmware you could set the resolution to VGA or SVGA but now i can´t find it anymore.

Antwoord:
Dear Phil,

This functionnality was temporaly removed with the latest firmware updates.
As soon it will be improved it will be back.

Kind Regards,
Archos Technical Support

Dat wordt dus even wachten op de nieuwste firmware :Z

Ook is mijn Koss KSC75 hoofdtelefoon vandaag binnengekomen, wat een geluid zeg en dan moet ik ze nog inspelen. Bedankt voor jullie aanbevelingen. _/-\o_
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast