Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 53.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21

Centraal Fototas Topic - Deeltje 2

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/CompuTrekAW_left_stuffn_1_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5747la.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/products/LS-001/image_small1126015936.jpeg

Meer dan een jaar geleden begonnen als Remy's "jacht naar de ideale midsize fototas"-topic, uiteindelijk uitgegroeid tot Centraal fototas topic, met nu al meer dan 1000 posts. Traditiegetrouw is het dus tijd om een nieuw topic te openen, en ik heb gelijk maar even de kans gegrepen om een wat uitgebreidere topicstart te maken. Ik hoop dat deze de tweakers assisteert in hun zoektocht naar een tas voor hun geliefde fotospullen.
Inhoudsopgave
In deze startpost vind je:
Soorten Tassen
Fototassen zijn er natuurlijk in alle soorten en maten, en ze zijn ook in veel soorten en veel maten voorbijgekomen in het vorige topic. Ik heb besloten ze in vijf categorieën onder te verdelen: [list]
Schoudertassen: Belangrijkste voordeel van schoudertassen is dat je snel bij je spullen kunt, belangrijkste nadeel is dat het gewicht over 1 schouder nog weleens teveel kan worden. Populaire schoudertassen zijn bijv. de Crumpler Long Schlong en de
Lowepro Nova 4 AW.
Rugtassen: Voordeel van dit rugtassen is het draagcomfort, nadeel is dat je vaak lastig bij je spullen kunt. Populaire voorbeelden: Crumpler Brian's Hottub en Lowepro Mini Trekker.
"Slingshot"-tassen: Een soort kruising tussen rugtas en schoudertas: Normaal zit de tas op je rug, maar de indeling is zodanig dat je hem heel gemakkelijk voor je buik kunt draaien en je spullen eruit kunt halen. Nadeel is wel dat deze tassen, in ieder geval de Lowepro's, maar 1 schouderband hebben. Xon schrijft hierover:
xon schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:16:Slingshot haal je met 1 beweging van je rug en draai je naar je buik en je pakt de camera..uiteraard ook andersom werkt dit perfect. Heb er voor het eerst tijdens citytrip mee gelopen in berlijn en je hebt nog geen eens door dat je hem op je rug hebt..ideaal!
De categorienaam heb ik gejat van Lowepro: Slingshot 200 AW, maar Tamrac maakt iets soortgelijks in de vorm van de Velocity serie.
Klein spul: Het aanbod in de categorie "klein" (voor alleen body en 1 lens of compact camera) is echt oneinding. Daarvoor zou ik gewoon naar de dichtsbijzijnde winkel gaan en iets moois uitzoeken voor een zacht prijsje, daar heb je onze hulp niet bij nodig ;) Het gaat in dit topic in het algemeen over tassen om wat meer spullen mee te nemen (gezien de hoeveelheid glaswerk van de gemiddelde aanwezige).
Harnesses: Ik heb er nog nooit iemand mee zien lopen, maar het past niet in één van de categoriën hierboven, en ze zijn een enkele keer langsgekomen in het vorige topic. Voorbeeld: Lowepro S&F Vest Harness.

Een paar van de rugtassen bieden de mogelijkheid om naast fotogear ook andere spullen mee te nemen, en zelfs het fotospuldeel eraf te halen en tijdelijk als schoudertas te gebruiken, zoals bijvoorbeeld de Lowepro Orion Trekker (II) en de Tamrac Adventure 7. Vaak gaat dit ten koste van de hoeveelheid ruimte voor fotospullen, maar je moet echt helemaal zelf bepalen of dit iets voor jou is.

Ook bieden sommige rugtassen de mogelijkheid om naast je fotogear een laptop mee te nemen, zoals de Crumpler Brian's Hottub, de Lowepro Compudaypack en de Lowepro Computrekker AW. Bedenk je wel dat dit soort rugtassen al snel vrij log worden, dat is niet altijd handig. Een enkele schoudertas is ook laptop-compatible, maar dat zijn uitzonderingen.

Fabrikanten
Op een gedeelde eerste plaats in de fototas-fabrikant-populariteit van het vorige topic staan Crumpler en Lowepro. (De volgorde waarin ik ze steeds noem is alfabetisch, en heeft niets te maken met mijn persoonlijk favoriet O-) ).
Crumpler:
Australische fabrikant (al begreep ik vandaag dat Europa een min of meer onafhankelijk bedrijf is). De tassen zien er over het algemeen vrij vlot uit, maar bieden desondanks behoorlijk veel bescherming. De prijs is heel behoorlijk, maar de consensus hier lijkt te zijn dat je wel waar voor je geld krijgt.

Hun aanbod verschilt per continent, dus kijk ook eens op de Australische site, wellicht dat je daar een tas vindt die beter bij je past dan één van de Nederlandse modellen (zie evt Waar kopen hieronder). Verder geeft Remy in deze post een aardig overzichtje van de inhoud van de verschillende schoudertassen.

Populaire tassen van Crumpler zijn qua schoudertassen de Stunner, de Loyal Chap, de Geekstar, de Long Schlong en de Ben's Pizza Serie (S tot XXXXL) en qua rugtassen de Shrinkle, de Brian's Hottub en de Karachi Outpost.

Let op: Hun aanbod verandert vrij snel, dus het kan best zijn dat je tassen die in het vorige topic staan nu al niet meer kunt krijgen (verkrijgbaarheid houdt trouwens sowieso niet over, zie Waar kopen hieronder). Zo is Brian's Hottub bijvoorbeeld inmiddels uit productie. De nieuwe lijn komt, volgens de website, eind oktober 2006 online.
Lowepro:
Waarschijnlijk de bekendste bij mensen die het vorige topic niet hebben gelezen ;). Bewezen kwaliteit, overal verkrijgbaar, en een werkelijk gigantisch aanbod. Hun naamgeving is soms tamelijk verwarrend, met veel tassen met bijna dezelfde naam die bij nader inzien toch heel erg verschillen. Laat je vooral niet in de war brengen door de "AW" aanduiding, die voor All Weather staat, maar vaak is de AW variant van een tas ook groter, en/of heeft die een betere padding, etc etc (de AW variant is voor zover ik weet wel altijd duurder ;) ). Lowepro maakt kwaliteit, daar betaal je ook voor, maar in mijn ervaring zijn de prijzen wat redelijker dan die van Crumpler.

Zie ook deze post van Fingerprint88, met een overzicht van de verschillende tassen met "Orion" in de naam. De website van Lowepro is erg goed trouwens, veel informatie over de verschillende tassen, en bij elke fototassen staat een voorbeeld met spullen erin.

Populaire Lowepro tassen zijn qua schoudertassen de
Lowepro Nova 4 AW, de Stealth Reporter en de Rezo serie, qua rugtassen de Orion Trekker (II), de Micro Trekkers, de Mini Trekker en de Computrekker (Plus (AW)), qua Slingshotters is met name de Slingshot 200AW redelijk populair. Kleine tassen zijn er bijv. in de vorm van de Nova Mini AW, en tot slot is er dus nog het Lowepro S&F Vest Harness ;)
Tamrac:
Dit is zo'n beetje "The Best of the Rest". Reacties zijn behoorlijk goed op deze tassen, vooral in de laatste helft van 't topic worden ze wat vaker genoemd. laat het me weten als je iets zinnigs te zeggen hebt over de verkrijgbaarheid van Tamrac tassen dan voeg ik een opmerking toe.

Let erop dat Tamrac twee verschillende namen voor hun tassen hanteert: Model 5747 is bijvoorbeeld hetzelfde als Velocity 7.

Populaire Tamrac tassen: Qua schoudertas is de Adventure 8 vaak langsgekomen, qua rugtassen de Expdition 5 en qua Slingshot-achtigen de Velocity 7 en 9.
Verder
heb ik nog voorbij zien komen: Samsonite, Vanguard, Domke, Tenba, Billingham, Safrotto, Mountainsmith, het eigen merk van Foto Konijnenberg, ThinkTank, tweak je tas op timbuk2.com en tot slot een aanbieding van Lidl.

Handige sites
Google en zoeken in Centraal fototas topic zijn je vriend natuurlijk. En dan zijn er ook nog: [list]
cambags.com: een aanrader, met onder andere een overzicht van "aanbevolen" (whatever that may be) tassen per camera,
taschenfreak.de: Van heel veel tassen een paar foto's, waarop je ook kunt zien hoeveel er ongeveer in kan. Wel in het Duits.
Meer sites welkom

Waar kopen
De fotoboer om de hoek is natuurlijk altijd een goeie, zeker aangezien je dan je spullen kunt meenemen en even kunt passen en proberen hoe het zit, en als je een beetje geluk hebt heeft hij een mooie aanbieding (is mij al twee keer gebeurd :) ). Dat gezegd hebbende zijn er natuurlijk veel mensen die tassen via internet besteld hebben, bijvoorbeeld bij Corne van Iperen (shopsurvey), Foto Konijnenberg (shopsurvey) of deWinkel.nl (shopsurvey).

Internationaal zijn B&H en Photococan populair, en ook eBay (Nederlands of internationaal) is een optie natuurlijk. Bedenk wel dat als je iets uit het buitenland laat komen dat je het risico loopt op een naheffing van BTW van de Nederlandse douane, dus een tas kan zomaar 20% duurder worden dan je denkt. Sommige mensen hoeven 5 keer niet te betalen, bij anderen is het de eerste keer raak.

Zoals boven gezegd is Crumpler soms wat moeilijk verkrijgbaar in Nederland. Waar je in ieder geval terecht kunt zijn de Crumpler Shops, ook al zijn die zeker niet goedkoop. Kortgeleden meldde Hiigara vol vreugde een winkel in Nijmegen waar ze Crumpler tassen hebben. Anders loont het gewoon wat van de betere fotowinkels binnen te lopen, vaak hebben ze wel iets staan en soms kunnen ze andere modellen bestellen.

Overige random opmerkingen
  • Eerste en belangrijkste: Ga passen. Neem de spullen die je in je tas wil stoppen mee naar een winkel, en ga rustig passen of het er een beetje in past. Dat is meer waard dan plaatjes op internet of een review van iemand anders, ook al omdat het persoonlijk is wat je als handige indeling ervaart.
  • Koop een tas liever te groot dan te klein. Je zou niet de eerste zijn die nu een tas koopt en er over een (half) jaar achterkomt dat alle nieuwe lenzen die hij heeft aangeschaft er niet meer bij passen.
  • Of: Koop een tas liever te klein dan te groot. Als je een grote tas hebt neem je alles wat erin past ook mee, bij een kleine tas ga je wat beter daarover nadenken.
  • Kortom: Denk er goed over na ;), jij bent de enige die kan bepalen wat je nodig hebt of zal hebben. En anders kun je hem natuurlijk altijd verkopen aan een medetweaker :)
  • Geld: Vaak komt er in de te kopen tas voor vele honderden zoniet duizenden euro's aan spullen, en het is toch erg fijn als die goed beschermd zijn. Realiseer je dat als je overweegt om een paar tientjes te besparen op (de kwaliteit van) je tas.
  • Je kunt ook zelf een tas maken (zie bijv. Zandor in "Centraal fototas topic" en Heaget in "Centraal fototas topic"). Dat is natuurlijk leuk, stoer en goedkoop, maar (zie het vorige puntje).
  • Jatkans: Een argument wat vaak wordt gebruikt om de aanschaf van een Crumpler tas (maar ook andere merken, alleen Lowepro niet geloof ik ;) ) te rechtvaardigen is dat hij "er niet uitziet als een fototas". Hoewel dat best zo kan zijn is het dievengilde ook niet dom (Crumpler is behoorlijk populair de laatste tijd), en als je rondloopt met een 30D met 70-200L f/2.8 IS laat het zich raden wat er in de tas zit natuurlijk...
  • Leuk detail van de Lowepro AW serie is dat de regenhoes 18% grijs is.
Administratieve zaken
Om dit topic een beetje overzichtelijk en schoon te houden:
  • Het komt nog weleens voor dat mensen een camera hebben gekocht en graag een tas willen. Prima, natuurlijk, maar van een vraag als: "Ik heb XYZ en ik wil een tas" wordt niemand wijzer, want er zijn gewoon heel veel mogelijkheden. Doe zoals Gizz in "Centraal fototas topic", dus geef aan:
    • Waarom je een nieuwe tas wil,
    • Wat voor tas je wil,
    • Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
    • Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ;) ),
    • Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
    Op die manier kunnen mensen gericht advies geven, en hebben mensen met soortgelijke wensen ook nog wat aan de discussie.
  • Als je een tas hebt gekocht is het natuurlijk erg fijn als je je ervaringen deelt met ons! Ik was eerst van plan om in deze startpost links te geven naar alle reviews die in het vorige topic zijn gegeven, maar het zijn er zoveel geworden dat dat niet te doen is ;) De reviews van Remy over de Crumpler Geekstar, the_shadow over de Lowepro Slingshot 200 AW en gium over de Tamrac Adventure 7 vielen mij in positieve zin op, maar een eenvoudig fotootje zoals Nielsracing over de Mini Trekker AW is natuurlijk ook erg nuttig :) (graag wel even het model tas waarvan je een foto maakt in dezelfde post vermelden, dat scheelt zoekwerk...)
Tot slot...
Changelog:
  • 28 sep 06: Versie 0.5: Brian's Hottub is uit productie in Nederland.
  • 4 sep 06: Versie 0.4: taschenfreak.de toegevoegd, met dank aan 4eyes.
  • 26 aug 06: Versie 0.3: Opmerking bij Slingshot, met dank aan Mig29
  • 19 aug 06: Versie 0.2: Minor changes, met dank aan Mig29
  • 19 aug 06: Versie 0.1 (beta)
Verder credits naar Remy voor het openen van het vorige topic dat (onverwacht?) zo succesvol werd. Als je klachten over, opmerkingen over of op deze post hebt, stuur een DM of een mailtje, dan doe ik er iets mee.

En tot slot tot slot: Enjoy :)

[ Voor 105% gewijzigd door Dannr op 26-10-2006 03:19 . Reden: Versie 0.5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nette startpost noem ik dit! Dannr, snel en effectief gedaan zeg, complimenten.

Mijn lowepro micro kom ik niet vaak tegen in dit topic, maar hij bevalt toch prima moet ik zeggen.
Mijn sig past erin en dan heb ik nog ruimte over voor een 70-200 2.8 :D (bij iets andere indeling, maar het past wel prima)....of een flitser en en een prime....misschien nog wel meer wanneer ik het anders indeel. Iig geen kleine tas en zit prima, heb er een week lang hele dagen mee gelopen. Hij is verder erg stevig en in het voorvak passen 2x halve liters flesje. Verder past al je klein grut er natuurlijk in.
pics:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/DSC00076resize.jpg

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Hulde aan de TS :P

Ik zou zelf bij de OP in de categorie schoudertassen het voorbeeld Lowepro Stealth Reporter vervangen door de Nova AW serie. Deze is veel beter verkrijgbaar en aanzienlijk goedkoper. Wanneer mensen een nog betere tas zoeken dan de Nova dan komen ze vanzelf wel bij de Stealth reporter serie uit.

Daarnaast mis ik nog een beetje de gecombineerde rugzak die ik zelf momenteel het meest gebruik, namelijk de gecombineerde foto en rugzak; onderin een deel voor fotospullen en bovenin ruimte voor rugzakspullen. Voorbeelden hiervan zijn de Lowepro Orion trekker, de Lowepro CompuDayPack en de Tamrac Adventure. Ikzelf bezit deze laatste in type Adventure 7:

Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5547m.jpg

Tot slot ben ik het niet eens met de stelling dat je een tas op de groei moet kopen. Na vele vakanties gelopen te hebben met een Lowepro Minitrekker Classik ben ik afgelopen vakantie op pad geweest met bovenstaande tas. Deze is zeker wat kleiner, waardoor je niet alles meeneemt, maar wel veel beter nadenkt over wat je meeneemt (ik praat niet over objectieven, maar over eindeloos veel batterijen, opladers, doekjes, kwastjes, etc). Daarnaast is het draagcomfort van deze tas vele malen beter dan de bovenstaande Minitrekker. Een dag lopen met deze tas op mijn rug (7 uur durende bergwandeling) en ik heb de tas bijna niet gevoeld. De Minitrekker voelde ik na 20 minuten al! Kortom groter is zeker niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Crumpler Loyal Chap

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/LoyalChap-Inrichting-1-Bovenkant.jpg

Ik heb mijn camera's eens onderin gelegd onder de dubbele bodem. Die heb ik het minste nodig (alleen bij het in- en uitpakken). Het is veel handiger om snel bij mijn objectieven, filters, flitser te kunnen. Het nadeel is dat ik de tas moet neerzetten en ook nog een lens op de body moet zetten voor ik schiet-klaar ben, maar dit is een tas voor de langere foto-tochten. Ik heb een kleinere crumpler (Ben's Pizza XXL) waar veel minder inpast maar ik wel een lens op de body laat om lekker tussendoor wat te kunnen schieten. :)

De Cokin filters zitten in hun originele doosjes, maar ik heb het label erop geplakt dat ik ook nog weet wat erin zit zonder alles open te hoeven maken.

De kop van de flitser is normaliter naar voren (hier boven) gekantelt zodat de tas dicht kan, dit is alleen zo voor de foto. ;)

Ook wil de indeling wel eens wat wisselen als ik andere lenzen meeneem, want zo past een telelens er natuurlijk niet in. :)

De 2 foto's van de voorkant zijn vrij duidelijk en saai dus hier als linkjes:
http://pics.oceserver.nl/...Inrichting-2-Voorkant.jpg
http://pics.oceserver.nl/...Inrichting-3-Voorkant.jpg

Jammer is dat er onderin niet 2 camera's met grip passen dus de 7D is (nu) met grip en de 700si zonder.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxi op 20-08-2006 15:57 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Netjes gedaan Dannr en Oxi mooi ingericht. Hier mijn indeling als ik al mijn spul in de tas moet hebben echter heb ik dat bijna nooit. Ik neem alleen spul mee die ik denk nodig te gaan hebben anders is het veel te zwaar als je paar uur mee gelopen hebt.

Boven:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bealeo/IMG_8302.jpg

Onder:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bealeo/IMG_8308.jpg

Vind het nog steeds een geweldige tas alleen weet ik niet waar ik een 24-105 kwijt kan, vind het zonde om hem weg te doen. Het is een Crupmler Loyal Chap btw voor diegene die het willen weten...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 22-08-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 23:26

Res-q

Redder in nood?

Ook maar eventjes mijn tasjes hier neerzetten dan :)

Ik had (heb, staat te koop) een Tamrac Velocity 9, welke ik als volgt had ingedeeld:

De tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/tamrac/1.jpg

Dit gaat er met gemak in:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/tamrac/2.jpg
We zien:
- Nikon D50 body + grip met Nikkor 18-70
- Tamron 28-75 f/2.8
- Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8
- Nikon SB-800 Speedlight in pouch
- Soligor 1.7x teleconverter
- En de nodige grut aan oplader, geheugenkaartjes, batterijen etc.

En wel op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/tamrac/3.jpg
Links: SB-800
Midden: Teleconverter + 28-75 + Cam met 18-70
Rechts: 70-200 f/2.8

Onder de flits is nu nog ruimte voor een kleine lens (50mm prime), de teleconverter zou ook onder de 70-200 passen. Erg ruim dus.

Het belangrijkste nadeel aan deze tas was voor mij dat ik verder geen andere rugtas meer mee kon nemen, wat ik toch wel vaak wil. Vandaar vandaag een Crumpler Loyal Chap gehaald:

De tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/crumpler/1.jpg

Bovenin:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/crumpler/2.jpg
- Nikon D50+grip met Nikkor 18-70
- Verticaal, door het middenschot: Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8
- Onder de handgreep van de D50: Soligor 1.7x teleconverter

Achter de voorflap:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/crumpler/3.jpg
- Oplader
- Pen
- Standaard voor SB-800
- Batterijen + extra accu

Onderin:
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/verkoop/fototas/crumpler/4.jpg
- Stuk 70-200
- SB-800

Zoals te zien past het allemaal makkelijk. Ik heb de 28-75 f/2.8 er nu niet in, maar deze kan ik wisselen met de 18-70 op de cam. Ik neem dus of de 18-70 mee, of de 28-75. Als ik per se beide mee moet nemen kan dat ook wel, maar dan moet ik t ff anders indelen :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn Tamrac Expedition 5 ervaring:

Ik heb pasgeleden mijn fototas ge-upgrade van een Tamrac Expedition 3 (2001) naar een Tamrac Expedition 5 (2006). Ik wil deze ervaring graag met jullie delen. ;)
Ik heb weer voor Tamrac gekozen omdat de kwaliteit me zeer goed bevalt. Ook is het wederom een rugtas geworden. Dit vind ik het prettigst omdat het gewicht verdeeld is over beide schouders en je hebt echt twee handen vrij. Je moet natuurlijk wel de tas van je rug halen om er iets uit te halen.

Foto apparatuur:
Canon 350D + Canon 17-85 IS USM
Canon 350D + Canon 70-300 IS USM
Canon 10-22 USM
Canon 18-55 USM
Canon 430 EX + Omnibounce
Reis-statief.
Zonnekappen (vooral voor groothoeklenzen zijn deze erg groot)
Filters, handleiding, schoonmaakdoekje, batterijen, CF kaartjes, blaasbalgje, etc.

In een Tamrac Expedition 3 kunnen we dit allemaal niet kwijt. Doordat de Expedition 3 erg smal is, passen er niet drie dikke lenzen naast elkaar in. De Expedition 5 is breder, dus passen de dikkere lenzen er wel makkelijk naast elkaar in. We zijn bij kamera-express aan het passen geweest, en gelukkig hadden we geen Expedition 7 nodig, want die is echt heel groot.

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/2168/expedition5statiefzp5.th.jpg
Tamrac Expedition 5 (Model 5575):
http://www.tamrac.com/5575.htm

Interne Afmetingen: 28 B x 13 D x 34 H cm
Externe Afmetingen: 32 B x 25 D x 41 H cm
Gewicht (leeg): 1950 gram
Kleur: Zwart / Grijs
Model: Medium Sized Backpack

Indeling:
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/29/expedition5openlu0.th.jpg
Een grote beschermde ruimte in te delen met verplaatsbare (klitteband) tussenschotten, deze zijn genoeg meegeleverd. Binnen in de flap twee vakken met doorkijkvensters.
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/357/expedition5tussenvakmz5.th.jpg
Een middelgrote maar platte ruimte voor accesoires, boekjes e.d.
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/8143/expedition5voorvakstatieffr6.th.jpg
Twee kleine ruimtes, “Wing Accessory Pockets”, voor batterijen en CF kaartjes.
Tussen de twee Wing Accessory Pockets zit onderaan een vak waarin twee poten van het statief rusten. Dit is overigens geen groot statief, maar een compact model. Onderin dat statief-vak zit een klein gaatje om eventueel water er uit te laten lopen. De rest van het statief maak je halverwege vast met twee verstelbare riempjes (met klik). Bovenop zit een verstelbare riem (met klik) waarmee je de kop van het statief bevestigt. Wanneer deze vast zit, kan de tas niet open.
Wanneer je de tas open wilt maken moet dus het bovenste bandje van het statief losgeklikt worden.

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/398/expedition5halfopengd0.th.jpg
Aan de zijkanten zitten zogenaamde M.A.S. (Modular Accessory System) bevestigingen, voor het aanhaken van externe tasjes voor b.v. lenzen, bidon, filters of een tasje voor de Ixus. Aan elke kant twee bevestigingen.
Op de draagbanden iets soortgelijks, genaamd S.A.S. (Strap Accessory System).
Op de foto is tevens een van de twee riempjes te zien waarmee je het volledig openen van de flap kan beperken, zodat niet alles gelijk op straat ligt.

Draagcomfort:
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/8672/expedition5rugue9.th.jpg
De draagriemen voor over de schouders zijn breed en ergonomisch gevormd. Ze hebben een dikke padding wat comfortabel aanvoelt. Het rugpand heeft ook dikke padding en heeft een soort airflow systeem, tegen het zweten.
De draagriemen kunnen op borsthoogte aan elkaar vastgeklikt worden. Op heuphoogte zit ook een riem. Alles is goed verstelbaar. De heupriem kan helaas niet van de tas gehaald worden. Als je deze niet gebruikt moet je hem dus op een of andere manier ergens wegproppen of vastknopen.

Bovenop heeft de rugras een handvat om hem met de hand te dragen, deze is stevig en heeft rubberen motief voor extra grip. De band waar het handvat aan vast zit, loopt helemaal door tot onderaan de tas.
Rond de grote rits zit een klein regenflapje wat strakgetrokken kan worden met een koord. De overige ritsen hebben een waterwerende strip geïntegreerd.

Mijn conclusie:
Een mooie, complete en handige fototas met een hoog high-tech “tweak” gehalte. Een degelijke fotorugtas. Veel handigheidjes geïntegreerd. De statiefbevestiging is ook een zeer handige bijkomstigheid. De prijs van €139,- vind ik het zeker waard.

Voordelen:
Mooie vormgeving en mooi uiterlijk.
Handige indeling, overal handige vakjes en riempjes.
Degelijkheid zoals we dat van Tamrac gewend zijn.
Ritsen lopen goed.
Apparatuur is goed beschermd.
Alle apparatuur kan erin, met zelfs wat reserve ruimte.
Kleine regenflap over grote rits, andere ritsen waterwerend.
Goede prijs/kwaliteitverhouding.
5 jaar garantie.

Nadelen:
Dit is een brede en dikke rugtas, je bent minder wendbaar in drukkere omgeving.
Kan zwaar worden als hij vol zit.
“Luxe” uiterlijk niet altijd gewenst.
De riempjes en gespjes kunnen ergens aan blijven haken.

Overig:
Geen losse regenhoes meegeleverd, weet echter niet of dit noodzakelijk is.

Meer info:
Tamrac
Expedition 5 bij Kamera Express €139,-
Expedition 5 bij Factoryprices €122,49
Expedition 5 bij Foto Konijnenberg €149,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:11

Arno

PF5A

Het is inderdaad zo dat het statief in een tas zit die ik over mijn schouder kan hangen. Dit heb ik nu een tijdje geprobeerd en met twee dingen zeulen vind ik niet prettig, vandaar de optie om dus het statief daarin kwijt te kunnen.

Als ik de foto zo bekijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/Slingshot100_equip_left_N.jpg

Lijkt die Slingshot 100 vrij groot, maar een volgende foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/Slingshot100_stuffed_N.jpg

Lijkt het reuze mee te vallen. Ik zal eens kijken naar de prijzen van deze tas. Mogelijk anderen nog ideën ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Anoniem: 155673

Iemand hier ervaring met delsey tassen? Mij lijkt de ODC 23 wel wat. Zou hier een sigma 70-200 2.8 gemount op een d70 op passen? En dan los in de tas een sb 600 en een 18-50 2.8?

Afbeeldingslocatie: http://www.delseycamerabags.com/images/bu/270_ODC23OPE.jpg

Kan zelf weinig vinden over deze tassen, ze staan ook nergens te koop bij grotere fotowinkels. en ik wil hem eigenlijk toch eerst in het echt zien en passen voor dat ik er een koop.

Anoniem: 93072

Ik ben aan het rondkijken naar een Domke F-2 schoudertas (jawel de enige echte reportage tas) alleen
nu zie ik ze bijvoorbeeld bij amazon staan voor 91.28 dollar en bij konijn voor wel 159 euro's heeft iemand ervaring met het bestellen via amazon.com en hoe zit dat precies met shipping en tax?

hier nog een foto van de tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/shoulder/images/domke_f2/108-0803_A80%20(Medium).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:35

pvr

Mijn eerste aankoop was een Lowepro Backpack Mini Trekker AW, maar omdat ik niet altijd de backpack meeneem, en met de backpack duurt het ietsje langer voor je de camera in handbereik heb,zat ik te denken aan een kleinere tas, en heb ik er een Crumpler Ben's Pizza XXL bij gekocht.
Ik heb een Nikon D70S, met een Nikon AF-S DX VR 18-200mm.
Tas open, en ik kan de camera meteen eruithalen :)
Daarbij kunnen er in het vakje links en rechts nog 2 extra lenzen in ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pv.vanrijn/foto,s%20camera%20D70S/tas.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door pvr op 03-09-2006 20:44 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik heb zelf de Lowepro Mini Trekker Classic. MCK, als ik zo zie wat je allemaal mee wil gaan nemen, dan moet dat in die tas allemaal prima passen. Ik heb maar even een plaatje gemaakt van mijn indeling als "voorbeeld" :

Afbeeldingslocatie: http://rene.vd-mark.net/minitrekker.jpg

In de vakjes helemaal rechts (wat dus opengeslagen ligt) zitten nog extra batterijen, extra geheugenkaartjes en nog een stripje paracetamol (je weet nooit hoe je je onderweg gaat voelen he ;) ).

Het mag dan een saaie tas zijn (volgens MCK), maar je kan er wel een leuke indeling in maken. Veder heb je nog 2 opbergvakken waar je nog wat tijdschriften, een jas en/of lunchpakket in mee kan nemen. Ik ben er nu een jaar steeds mee op pad en hij voldoet nog steeds prima.

P R N D

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

ajhaverkamp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:20:
[...]
De indeling van de AW zal echter minder goed moeten zijn.
Als ik de foto van Nose bekijk.... Tja zo extreem veel verschil zie ik niet hoor... :P

Enige echte nadeel is dat je zo "moeilijk" in die zak komt...
Daarom hang ik er dan maar zo'n lens case ding aan... ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/29e711e5f9946c976f0beb90bf6d1e0f/thumb.jpg

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Anoniem: 36691

Deze ziet erg goed eruit:
Afbeeldingslocatie: http://rene.vd-mark.net/minitrekker.jpg

Maar lijkt ook erg veel op de Micro van Lowepro
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/DSC00076resize.jpg

Is dat niet hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Domke f2 pics:

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/media/IMG_9258.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/media/IMG_9262.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/media/IMG_9267.jpg

Wat er in kan:

4 grote lenzen (zegmaar 70-200's)
2 grote 1 serie Canon bodies
veeel kleine zooi zoals accu's etc.

Hij heeft genoeg padding, niet te veel, vormt zich naar je lichaam als ie hangt, echt een shooters bag.

Aanrader

|>

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 21:54
Ik geef ook maar ff mijn tas door.

Ik zat in de eerste instantie te denken aan een lowepro micro trekker 200, maar die was me net te klein, en samen met een mooie aanbieding is het de mini trekker classic geworden.

Wat dr in zit:

Nikon D50 + Grip
Nikkor AF-s 80-200 f/2.8 ED D
Sigma 70-300 APO
Sigma 17-70 DC
SB-800 in pouch
Een hoop losse rotzooi in de vorm van kabels, blaasbal, etc.

Verder heeft de tas ook nog twee voorvakken waar ik makkelijk een paar schoolboeken en schriften in weg kan proppen.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/images/lowet.jpg
clickable

De tas is stevig, maar nog net los genoeg om er iets in te 'proppen' als het echt nodig is. De statiefgondel van de 80-200 zit linksonder bij de 70-300 apo. De afwerking van de tas is netjes, zoals te zien is zijn de ritsen afgedekt met een soort leren flapjes om je apparatuur te beschermen tegen krassen. Het interieur is zacht genoeg om je lens zonder lensdop in te durven stoppen. Zoals te zien is heb je onder je f/2.8 tele nog plaats voor een fish of een 50mm prime (of een body) en sowieso voor nog een redelijk formaat objectief waar ik mijn blaasbal maar heb gestopt :) . De d50 met grip is voor het mooi net een centimeter of wat te hoog (hij komt boven de rand uit) maar met het afsluiten heb je daar helemaal geen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 27-09-2006 20:42 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 10:59

Floor-is

5.2

Kleine noot voor de TS: De Brians Hottub van Crumpler wordt officieel niet meer gemaakt ;)

Om jullie extra te pesten een plaatje van de LowePro DryZone100 die ik inmiddels niet meer gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-photo.org/inthebag.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:14

botoo

💀 too old to die young

Vanmiddag bij Crumpler in Utrecht voor deze 490 uit de nieuwe serie gekozen (maar dan in heel zwart/groenig en oranje vulling).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f1a623047062fa1562fe80b0c2a2e53d/full.jpg

Afgevuld met Nikon D70s/kitlens, Nikkor 80-200, Nikkor 50, Zenitar fish, SB-800m, 13" MacBook en wat vaiabel klein spul (batterijen, filters etc.).

Body kan zelfs met 80-200 zowel vertikaal als horizontaal (pakklaar maar zonder zonnekap) meegenomen worden :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9862dfd3ddd90027bc7ee75debe7f027/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b028259f6087104d3998c570fbaf1667/thumb.jpg
Eerste indruk: Geen rits onder de flap (weet nog niet wat ik daar van moet denken), ik mis een 'centraal' handvat, stugge draagband, handige 'third leg' (maar alleen bruikbaar bij links geschouderde tas?).
Alles bij elkaar hoop ik dat het een goede keus is om als opvolger van mijn LowePro AW400 te dienen. De LowPro is iets kleiner van binnen (vanwege de grotere hoogte van de Crumpler), en is imo functioneler ingedeeld. De Crumpler is een stuk groter aan de buitenkant, dit komt door het gebruik van een volledig verwijderbare binnen-unit. Als je de binne-unit er uithaalt hou je een prima reistas/schooltas met laptopvak over.

[ Voor 5% gewijzigd door botoo op 30-09-2006 09:25 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja, anders zou ik het niet zeggen he ;)
Zal zo even een foto voor je maken.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/tas/CRW_9949.jpg

Fotovak ligt plat, grote algemene vak zit in de klep.

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/tas/CRW_9950.jpg

Standaard a4 multo/ringband map op de klep, past makkelijk zoals je ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/tas/CRW_9951.jpg

Multomap in grote algemene vak, in de breedte past het mooi, in de dikte en hoogte is er nog zat ruimte over voor een parapluutje etc.

Ook zie je in het midden van de tas een 2e rits zitten, die is van het buitenste algemene vak.

[ Voor 78% gewijzigd door Gizz op 01-10-2006 15:40 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 168596 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:43:
Op advies van de fotozaak heb ik bij mijn Sony Alpha 100, Sony flitser en Sigma 70-300 APO een LowePro Nova 2 tas gekocht. Vandaag was de tas binnengekomen en heb ik deze opgehaald, de Sigma lens is nog in bestelling en heb ik dus nog niet.

Nu ben ik vanavond even wezen meten maar ik heb het idee dat de Nova 2 erg krap is voor een Alpha 100 + flitser + 70-300 telelens. Helemaal zeker weten kan ik het dus nog niet, aangezien ik nog niet met de Sigma lens erbij heb kunnen passen. Ik twijfel omdat de grip van de camera de beschermflap over het vak waar de lens in moet wel erg naar beneden drukt. De grip aan de andere kant van de tas doen (waar de flitser zit) gaat niet omdat de flitser alle ruimte nodig heeft.

Doe ik waarschijnlijk iets niet goed met inrichten van mijn tas of ben ik onjuist geinformeerd en is de tas inderdaad te krap? Is in dat laatste geval de Nova 3 een beter idee?
Tja, als ik deze afbeelding van lowepro zo zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/Nova2AW_LA.gif

Dan moet het inweze wel passen. Maar dan krijg je er ook echt niets meer bij gepropt. De nova 3 is wel íets groter, maar veel scheelt het ook niet...

Verder moet je van dat soort 'vierkante' schoudertasjes houden. Ik heb een halve dag met zo'n ding rondgelopen met de analoge cam van mijn oma, en daarna vond ik het echt wel welletjes. Maar ik ben meer een rugzakmens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Mede tweakers,

Ik begin op het punt te komen dat ik het moet overwegen om een nieuwe tas voor mijn laptop aan te schaffen. Tja, zes jaar, bijna zeven jaar dagelijks gebruik doet een tas geen goed. Als e.a. een paar euro kost kan me dat niet zo veel schelen, want inderdaad dagelijks gebruik.

Ah, ik hoor het al, verkeerde rubriek... Nee toch niet, want het eisenpakket omvat ondertussen dat er ook een camera mee moet kunnen. (Nikon D50 met twee of drie lenzen, binnen een jaar zal dat wel een D80 worden, maar zonder grip.)

Naast de laptop en computer, moet er natuurlijk nog wat zooi mee als muis, pennen, A4 schrijfblok, agenda, ...... Wat heb je allemaal zo nodig op een gemiddelde werkdag?

Kortom dat betekent dat je uitkomt op tassen die veelal worden aangeduid als day-packs. Oh, ja, aangezien mijn rug niet erg goed bestand is tegen scheve belastingen zal het zowiezo een rugtas moeten worden.

Natuurlijk heb ik de term Crumpler al eens langs horen komen, maar ehhh????

Op het net heb ik zitten kijken naar de Lowepro Compudaypack ( http://www.lowepro.com/Pr..._camera/CompuDaypack.aspx )
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/CompDay_green_left_equip_N.jpg
Ik zag deze niet bij KE de laatste keer, maar volgens de site hebben ze hem wel. Ik ben echter bang dat deze een beetje (veel?) te klein is.

Ik heb bij KE al gekeken naar de Tamrac adventure 9: ( http://www.tamrac.com/5549.htm )
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/5549m_open.jpg
Een mooie grote tas, maar ik ben bepaald niet kapot van de snelsluitingen. Volgens mij gaan die heel makkelijk kapot. Voor mij heeft deze tas eigenlijk een te groot camera compartiment (maar daar kan ik wel mee leven) en een te klein "overige zooi" compartiment. Door te schuiven tussen overige zooi en cameravak is dat laatste waarschijnlijk wel managebaar, hoewel ik mischien over moet stappen op een ander schrijfblok.

n.b. het passen van het schrijfblok is geen keiharde eis, want dat gaat nu ook meestal gewoon los mee.

Ideeen, andere opties, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:10

Marc H

- - Is wakker - -

Anoniem: 141950 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:57:
Ook ik heb jullie wijze raad nodig. Ik word zo onderhand een beetje gek van het gezoek naar een geschikte tas.

Wat zoek ik:

Een backpack

Wat moet erin:

Body: Nikon D70+Grip en F4s.

Objectieven: Nikkor af 80-200 f2.8D, Tokina 12-24, Nikkor 35-70 f2.8, Nikkor 18-70 kit, Nikkor 50 f1.8D

En een SB-600

Nu lijkt me een lowepro mini trekker ( AW ) wel iets. Maar ik ben bang dat de body's te hoog zijn. Ze zijn ongeveer rond de 16cm hoog. Ook de Tamrac expedition 5 lijkt me een goede keuze, maar ook hier heb ik het zelfde probleem.

Om voor dit hoogte verschil nu een photo trekker classic te gaan kopen zie ik niet zo zitten. Omdat ik bang ben dat deze tas weer te groot gaat worden.

Heeft iemand ervaring met hoge body's en de genoemde tassen? Gaan ze passen?

Ik heb namelijk nogal wat tegenstrijdige dingen gelezen op enkele site's ( cambag.com ) Hier had een D2x gebruiker helemaal geen probleem met de mini trekker, past goed allemaal. Maar dan lees ik een andere review van een canon gebruiker, en die moest de grip van zijn 1V verwijderen omdat het geheel niet in de tas paste. Terwijl de body's niet veel in grote zullen verschillen.

Het zal uiteindelijk toch wel op passen uitdraaien, maar wie toevallig zijn ervaring wil delen. Graag.

bvd
Ik heb o.a. een minitrekker AW, en mijn 30D met grip past er qua hoogte in. Hij steekt wel iets uit, maar dat is geen probleem.

Minitrekker AW:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/cameratas.jpg

voorbeeldje van hoeveel de camera uitsteekt:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/voorbeeldje.jpg

Qua inhoud moet het allemaal wel passen. Ik krijg erin: 1 body, Sigma EX 70-200 F2.8, EX 24-70 F2.8, EX 20mm F1.8, EX 10-20, canon 50mm F1.8, Sigma EX 1.4x en 2x extenders. En een Metz 54mz3 flitser.

Een collega van mij gebruikt een Minitrekker AW voor zijn Nikon D100 en D200, allebei met grip, en bij hem steekt het net zoveel uit, en zonder problemen.

Naast deze tas heb ik ook nog een Computrekker AW Plus, en die is naast een flink stuk groter, ook nog een stukje hoger, en ook daar steekt de camera nog iets uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/voorbeeldje2.jpg

Deze tas is veeel te groot voor jou. daar past het bovenstaande lijstje in, met nog een body, en een Sigma EX 50-500.

[ Voor 21% gewijzigd door Marc H op 14-10-2006 01:06 . Reden: even wat toegevoegd ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141950

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nog naar de winkel geweest om te passen, paste allemaal perfect zoals jullie hadden verteld (Y) dus ik heb vandaag maar de knoop door gehakt en deze bij konijn besteld: ( scheelde trouwens 50 euri met de winkel )

Afbeeldingslocatie: http://www.magma.fr/images/products/1005424/1005424_zo.jpg

De computrekker aw. Hoewel ik geen laptop heb, maar die extra ruimte kan ik mooi gebruiken om eventueel wat school zooi in te dumpen. De draagbanden zijn ook wat dikker als die van de minitrekker. Aangezien ik nogal wat afstanden loop met die zooi leek me dat wat comfortabeler.

Als ik konijn moet geloven krijg ik hem morgen binnen, dan zal ik meteen wat plaatjes posten met de spullen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141950

Heb je deze al overwogen? Heb ik zelf ook nog in gebruik. Beetje vergelijkbaar met de orion trekker

Afbeeldingslocatie: http://www.naneupro.nl/pages/producten/adventure/k2.jpg

meer info:
http://www.naneupro.nl/index.php?p=producten&t=adventure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 14:04

BaasG

Spiral out. Keep going

De Burton Zoom ben ik ook een tijdje aan het zoeken geweest, en die is inderdaad nergens meer leverbaar in Europa. Inmiddels heb ik de Naneu Military Alpha. Er kan niet heel veel in (Nikon D200 + grip + 70-200 VR attached), maar de tas schreeuwd niet "FOTOTAS!!!", en het fotogedeelte is alleen toegankelijk via de rugzijde:
Afbeeldingslocatie: http://www.naneupro.nl/pages/producten/militaryops/alpha/alpha.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.naneupro.nl/pages/producten/militaryops/alpha/alpha-o.jpg

Fijne tas als je niet te veel wilt meeslepen, en niet te veel wilt opvallen. Zit nog ruimte in voor een voedselpakket en jas/trui. Voor mijn 1 meter 90 is de tas ietsjes te kort, de heupband zit halverwege mijn buik....

Meer info: http://www.naneupro.nl/in...ten&t=militaryops&s=alpha
Kost op het moment 50 euro bij CameraNU.nl : http://www.cameranu.nl/ar...Military_Alpha_Zwart.html

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

Hieronder mijn tas. Het is een Lowepro Mini trekker classic.
Ben er erg tevreden over. Relatief eenvoudig maar van erg goede kwaliteit.
Ik heb ook naar de Burton Zoom gezocht, maar die was helaas nergens bekend/leverbaar.

Binnekort nog een 430EX dus dan word t nog wat voller.
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/1049/tasnr8.jpg

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarom maakt iedereen zich altijd zo druk over het feit dat cameratassen eruit zien als cameratassen? Bang dat jullie beroofd worden?
Ik loop gewoon middernacht door Amsterdam met mijn cameratas op de rug en statief op de schouder. Dat is dan welliswaar in het centrum en niet in zuid-oost. Misschien helpt het dat ik 1,92 meter ben.
Mijn auto ziet er ook uit als een auto en die staat ook gewoon langs de straat geparkeerd. Je mobiel houd je waarschijnlijk ook gewoon aan je oor als je gebeld wordt, die kan ook zo door een fietser weggegritst worden.
Je kunt natuurlijk altijd pech hebben dat je wat overkomt en voor die situatie heb je dan een verzekering afgesloten.

Mijn tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/gear.jpg
De LowePro Minitrekker AW. Hij begint een beetje te klein te worden. Of de telelens (al dan niet met TC) of niks op de body. En daardoor moet ik soms onnodig mijn lens van de body halen. Zijn er mensen met een Lowepro Backpack Photo Trekker AW II, die lijkt net dat tikkie groter (10 cm hoger), zodat de telelens onderin kan liggen. Hij kost wel een vermogen, dik 300 euro :(

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

ajhaverkamp schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:40:
[...]

Het is geen handdoek, ik neem de tas niet mee als ik ga zwemmen ;), het zijn een paar microvezeldoekjes, die nemen echter heel weinig ruimte in. Misschien verkijk je je dus al op de grootte van de tas.
In die ruimte onderin passen inderdaad de flitser en de imagetank. Echter liggen die daar dan behoorlijk kwetsbaar. Dan heb ik de TC's in hun doosjes zitten, echter win ik wederom weinig ruimte door die los in de tas te doen. In ieder geval slingeren ze los een stuk makkelijker door de tas. In het voorvak zitten dingen zoals, filteretui, accu's, off-shoe cord, andere meuk en soms eten/drinken.
De enige goede plek waar de telelens kan liggen, is in het midden van de tas. En door de hoogte van de tas is het dan niet goed mogelijk om een body + andere lens daar boven te leggen. Dus is een hogere tas, in mijn ogen, de beste oplossing.
Ik verkijk me niet op de tas, ik heb hem zelf.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/IMG_9157.jpg

Heb even de lenzen uit de kast gepakt, en even een indeling gemaakt met "jouw" lenzen. Heb alleen even een andere moeten pakken voor de canon, want die heb ik niet.

Je houdt geen ruimte over zei je?

mijn flitser is een stuk groter, maar we weten dat het naast elkaar past.

Als je dan toch iets groters wilt, kijk dan eens naar een Computrekker AW PLUS, die is de helft van de phototrekker, 149 euro bij konijn, en daar past dit in:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostek.nl/zooi/computrekfull.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Marc H op 21-10-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 30-04 13:26
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbagear.com/products/images/prodigital2/2000_01_pb17c_rbig.jpg
gisteren besteld. waarom zo groot? zodat 1) alles past, 2) m'n flaptop makkelijk mee gaat, en 3) ik nog ruimte overhoud voor wat zaken als kleding.

ik ben vaak een weekend lang weg van huis, en dan is het toch niet erg practisch om met meerdere tassen te sjouwen. dan liever 1 grote, waar alles makkelijk in gaat, en ik er nog makkelijk bij kan ook.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 76405 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:59:
Ik heb vorige week een Lowepro Orion Trekker gekocht. Ik was op zoek naar een rugzak die dienst deed als fototas zowel als mogelijkheid tot het meenemen van een trui/jas en wat drank. En ik moet zeggen, deze zak bewijst duidelijk wat hij waard is. Ik kan makkelijk een jas, trui en 1L water en wat te knabbelen meenemen. Twee interne zakjes waarvan er eentje waterdicht is en de andere kan makkelijk een portefeullie, gsm, ... ingestoken worden.

De bodem doet dienst als fototas. Ik steek er makkelijk mijn Nikon SB-18 flits, D70s, 150 mm lens, 70 mm kitlens, 2 zonnekappen en extra batterij in en dan heb ik nog plaats voor een extra lens.
Het is een erg oude quote, maar ik hoor dus wat tegenstrijdige berichten over de Lowepro Orion Trekker II. Ik wil graag een rugzak voor mn aankomende D50 waar ik ook een trui in kan stoppen. Liefst ook nog met een A4 vak, maar dat is niet perse nodig.
Heeft iemand ervaring met deze rugzak, of is er een andere soortgelijke tas? De CompuDaypack heb ik ook naar gekeken, maar vind hem niet echt geweldig. Ik heb ook de Adventure 7 gezien, maar het lijkt alsof er daar niet heel veel in het bovenste vak past:
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5547_graym.jpg

Kan iemand zeggen of er wel genoeg extra spullen in de Orion of Adventure gestopt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190838

Op dit moment heb ik nog geen dslr, maar deze schaf ik aan in de komende weken.
Maar daarbij heb ik ook een tas nodig. Voorlopig heb ik bijna alleen nog naar lowepro tassen gekeken, want ik vind de site van lowepro erg overzichtelijk met veel informatie per tas. Maar ik zou graag wat meer opties hebben, iemand die misschien aanbevelingen heeft?

Ik wil een Rugzak/Backpack.(dus al het overige valt al af)
Het moet een All Weather rugzak zijn, want ik ben van plan hem mee te nemen op de pistes tijdens de wintersport, wandelen in de bergen als dit zich aandient, wandelen in de bossen.
Ok sommigen zullen mij dus voor gek verklaren dat ik een dslr mee zou nemen de piste op. Dus het moet wel een goede stevige tas zijn. Overigens zal ik natuurlijk op de dagen dat ik de camera meeneem geen rare dingen gaan doen op de piste ;)
Verder zou ik hem gewoon ook voor normaal gebruik(dus niet in de bergen of iets dergelijks) kunnen gebruiken.

Wat moet er in kunnen:

- Mijn aankomende dslr: D70s + kitlens , en toekomstige lensen + andere accesoires
- misschien de optie voor een laptop
- Kleren(trui, tshirt) + extra paar handschoenen.
- flesje drinken / eten

Wat moet het hebben:
- Heupband
- Bandje tussen de twee schouderbanden.(neem aan dat de meeste mensen begrijpen wat ik bedoel)
- compartiment camera, lensen en accesoires
- Compartiment overige spullen(zie boven bij wat moet erin kunnen)

Ik heb 2 rugzakken gevonden die redelijk aan mijn eisen voldoen maar ze zijn ook erg prijzig. tussen de 200 en 300 euro. Dus ik begrijp dat ik al snel zo'n bedrag kwijt ben voor zo'n rugzak

1. CompuRover AW(link)
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/CompuRover_AW_left_equip_L.jpg

en de
2. Lowepro Dryzone Rover(link)
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/DZrover_yl_H2oPack_left_L.jpg

De tweede(Dryzone rover) heeft alleen niet een AW(all weather) cover net als de compurover en in hoeverre de Dryzone waterproof is weet ik niet.(wordt ook niet vermeldt)
Wel leuke feature van de Dryzone Rover is dat er een hydration system bij zit :D

Heeft iemand van jullie misschien nog andere opties voorbij zien komen?
Alvast hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Burton heeft de Zoom Pack weer in het 2007 assortiment :) Onder de naam AK29L Zoom Pack: http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=475

Verkooppraatje:

The pack of choice for our team of photographers.
* 29L Capacity [19.5in x 12in x 5.5in] [49.5cm x 30.5cm x 14cm]
* Cush Ergonomic Shoulder Harness
* Vertical Board Carry with Hideaway Straps
* Load-Balance Waist Harness with Film Holster and Storage Case
* Padded Customizable Internal Compartment
* Stealth Pole and Light Stem Storage
* Removable Heater Pockets for Extended Battery Life
* Internal Organizer Pockets and Elastic Film Loops
* Removable Storage Pocket for Film, Cords or Batteries
* Durable, Water-Resistant Zippers
* External Shovel Pocket
* Sound Pocket with Headphone Cable Port
* Beverage Stash™

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.burton.com/ProductImages/FullSize/B7U31302.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.burton.com/ProductImages/FullSize/B7U31301.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.burton.com/Images/photos/ai_ak_29l_zoom_pack.jpg

En te bestellen bij Blue Tomato.at (€119): http://www.blue-tomato.at...=HWjdSzPXYzyREBWgen8Aie-1

Edit:
Review met fotos bij CamBags.com: http://cambags.com/canon/...k29l_zoom_pack_frames.htm

[ Voor 4% gewijzigd door BaasG op 01-11-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190838

Toch nadat ik deze link heb bekeken met de foto's erbij. Vind ik de Burton Zoom er qua stof/materiaal niet echt super uit zien. Komt een beetje goedkoop over. Wat vinden jullie?
En in hoeverre deze waterdicht is weet ik ook niet. Ik zou graag die/deze All weather hoes/kap van de lowepro compurover erbij willen hebben :+

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/CompuRover_AW_rt_cover_N.jpg

Ook vind ik dit eigenlijk wel een geschikte keuze. De Dakine Sequence
Links:
http://www.cambags.com/ca...akine_sequence_frames.htm
Homepage van Dakine: helaas gebruiken ze flash en dus geen directe link:
http://www.dakine.com -> Backs -> Snow -> Sequence

Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/backpacks/images/dakine_sequence/dakine_sequence_backpack_canon_30d_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/backpacks/images/dakine_sequence/dakine_sequence_backpack_canon_30d_6.jpg

Lastige keuze dus :P

1. Dakine Sequence Link € 149.95 via deze site
2. Burton Zoom link € 119.00 en dan te bestellen in oostenrijk(zie bovenstaande posts)
3. Lowepro Dryzone Rover link € 229.00
4. Lowepro CompuRover link € 209.00 bij Kamera Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG

BaasG

Spiral out. Keep going

Wil je echt zeker zijn dat er niets gebeurd met je camera in de sneeuw, kijk dan eens naar een B+W Outdoor Case + rugzak-tuig:

Afbeeldingslocatie: http://www.b-w-international.com/images/titel_outdoor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.b-w-international.com/cases/big/bps.jpg
(via http://www.b-w-international.com/)

Verkooppraatje:
# Water-, lucht- en stofdicht
# Praktisch onverwoestbaar
# Chemi resistent, corosivrij
# Ontworpen voor tempraturen uiteenlopend van -40°C tot +80°
# Duurzame O-ring verzegeling Luchtdruk compensatie ventiel
# Interieur volledig naar eigen wens in te richten
# Gemaakt van Ultra High Impact ABS plastic
# Onbeperkte levenslange garantie

OK, het is waarschijnlijk een stuk onhandiger dan een rugzak, en je kan verder niet veel meer meenemen, maar je camera is wel veilig opgeborgen :*)

Te koop bij Kamera Express:
http://www.kamera-express...showproduct&product=13377
http://www.kamera-express...showproduct&product=13404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:44
Zelf heb ik een Lowepro Orion Trekker II. En ik ben er tevreden over ;).
Waarom ik deze heb gekocht: Veel meer moet er voor mij niet inpassen, en ik sjouw niet graag een tweede rugzak voor de andere zaken mee. Het bovenste compartiment was voor mij vrij belangrijk. Er past net een A4 blokje in (schuin wel) itt wat iemand anders in dit topic zei. Samen met nog een flesje drank, lunchpakket enzo..
Ik heb er net de analoge body bijgestoken.. dan wordt het wat krapjes.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa605096/fototas.jpg
Nikon D50 en Nikkor 18-55 en 55-200 dus. Voor de X300 een 50mm en 135mm. De 50mm zou nog op de 135 kunnen.. Mogelijk een tweede prime op de 55-200. Dan zijn er nog 2 vakjes over, maar zal het toch zorgvuldig wegsteken zijn.

Geheugenkaartjes/doppen/filters kunnen bij in het bovenste compartiment :). Ik fiets er vooral mee rond en dan voel je de tas zelfs amper op de rug.. volgestouwd toch ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

Voor de wintersporters:

Ik heb het vorig jaar al eens gepost, een oplossing voor je camera op de piste:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/tweakers_fg/D70_wintersportproof_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/tweakers_fg/D70_wintersportproof_3.JPG

Curver bakkies, kost een paar euro bij blokker en het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ben voor mijn Nikon D50 ook nog steeds op zoek naar een tas. Ik zou eerst voor een schoudertas gaan, maar gevoelsmatig lijkt een rugzak(je) me toch een betere keus. Zeker als de tas wat zwaarder wordt, glijdt een schoudertas nogal eens snel van je schouder en valt ie naar voren met bukken enzo.

Mijn oog viel daarbij op de Tamrac 5273:
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5273m.jpg

Een niet al te grote rugzak (interne afmeting: 20 x 12 x 28 cm), voor een niet al te hoge prijs (zo rond de 50 euro), waar ik me volgens mij toch wel mee kan redden. Misschien dat ik in de winkel maar eens moet gaan passen, maar ik verwacht dat het volgende er wel in kan. Meer materiaal ga ik waarschijnlijk niet aanschaffen, dus dit moet eerst kunnen volstaan:

- Nikon D50 body: 133x102x76mm
- Nikon 18-55mm: 74mm lang
- Nikon 50mm f/1.8: 74mm lang (moet ik nog aanschaffen)
- Sigma 70-300mm APO: 122mm lang (moet ik nog aanschaffen)
- Panasonic NV-GS75 videocamera: 120x77x76mm (deze zal er af en toe ook in moeten)

Wat zeggen jullie, zal dit gaan passen? Er vanuit gaande dat de Nikon 18-55 of de Sigma 70-300 standaard op de body zit. En ervan uitgaande dat de komende jaren dit de set zal zijn en zal blijven.

Nog even een edit... Vandaag kwam ik (even verder kijkend) de Naneu Pro U60 tegen. Deze rugzak heeft een interne afmeting van 24.7 x 12.7 x 26.6 cm. Volgens mij biedt deze meer ruimte dan de Tamrac. Het voordeel is volgens mij dat de diepte van deze tas 12.7cm is, waardoor zowel de Sigma lens als de Panasonic cam er rechtopstaand inkunnen en dus relatief weinig ruimte gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.naneupro.com/images/products/ug-u60-popup5.jpg
Zijn er mensen met ervaring met Naneu Pro? Ik zie nl. geen weinig tot geen reviews van dit merk, terwijl het mij toch een mooie compacte rugzak lijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door hars73 op 20-11-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Vanaf 11 december bij Lidl in Duitsland (en wie weet komt ie binnenkort ook in Nederland) weer een fotorugzak voor € 25,99.

http://www.lidl.de/de/hom...61211.p.Fotorucksack.ar18

Als de site om een postkode vraagt de volgende postkode gebruiken en dan doet ie het: 49824

Hieronder een afbeelding van de vorige keer dat de rugzak werd aangeboden (ergens in juni dit jaar) en volgens mij is het exact dezelfde. Best een leuk ding voor dat geld:

Afbeeldingslocatie: http://666kb.com/i/aevlp7hl4dfbga7h6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Even een n00b vraagje. Ik heb pas sinds deze week een dSLR, dus net even een tas wezen halen. Het is een Vanguard Peking 21. Er hingen er nog 80 maar deze leek mij qua maat prima (ik wil niet gelijk met een rugzak lopen). Opzich past alles er ook wel goed in (400D, extra lens, oplader, CF en wat los prul), dus hij lijkt me prima.
Het zit er zo in :+
Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/9946/cammw1.jpg

Vraag is, kan het kwaad om de camera op die manier in de tas te doen of is het af te raden? Of maakt het geen flikker uit? De onderkant van de tas is van hard materiaal dus mij leek het prima, maar jullie zijn de experts :)
Op z'n zij leggen kan ook, maar dan past het was lastiger. Kaartjes hangen er nog aan dus kan em eventueel terug brengen, maar hij kostte niet zoveel dus ik vind het niet erg als ik over een paar maanden (als ik meer lenzenspul heb of een flitser, als blijkt dat ik hiermee niet voldoende heb) een andere tas ga halen die wat meer kost.

edit: hmm, op de site van Vanguard hebben ze de lens naar beneden.. http://www.vanguardusa.com/img/cambags/Peking2125open.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 07-12-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Erg blij met m'n lowerpro minitrekker:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/894a0fbb4d9def44e5298fe6a6c9a726/full.jpg
Ruimte genoeg over zoals je ziet, maar dat komt omdat ik bijv. ga fietsen of een weekendje weg met de camera mee, en dan is het wel zo makkelijk als ik in de tas ook meteen wat te eten, zonnebril, regenjas en dat soort dingen kwijt kan. 2 rugtassen mee gaat immers niet zo makkelijk ;)
Overigens bij de camera zelf een extra schotje er tussen geschoven, ik vind dat de camera anders best los er in zit. Verder heeft ie (zonder mn jas aan) een beetje de neiging om achterover te hangen, maar goed, dat is niet zo gek gezien het gewicht van de camera+grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 11:31

janklp

FortyTwo Capital

Dannr schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:21:
Die Pretty Boys zijn, voor zover ik kan zien, toch ook gewoon schoudertassen? Ik denk niet dat het verschil met een Long Schlong heel groot gaat zijn?

(Verder denk ik niet dat er veel mensen met ervaring zijn, volgens mij zijn die dingen gloednieuw ;) )
Is een rugtas :)

Denk wel dat ze fijn zijn. Zodra mn Long Schlong weg is schaf ik zo een aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/products/PBBP-003/image1160258559.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door janklp op 26-12-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 18:17

Goverman

not loaded

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Lowepro Compudaypack, gekocht bij Konijnenberg in Den Ham voor 74,25 euro's.

Deze tas voldeed als enige aan mijn eisen:
- moet DSLR met twee objectieven en wat andere zut kunnen vervoeren
- moet ruimte bieden aan een klapper op A4 formaat en een tijdschriftje etc.
- moet een boek, wat pennen, een broodtrommel kunnen vervoeren

Ofwel: een tas voor mee naar het werk / studie / in de trein etc. waarin ook een DSLR veilig is.

Enige nadeel is dat de ruimte tussen de schouders wsl. voor iets bredere personen is gemaakt (en dat terwijl ik al niet de smalste ben...) maar dit is een kwestie van afstelling (ben ik nog niet aan toe gekomen). Problematisch is het niet, de tas zit prima op mijn rug.

Wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.stolte/fotos/foto_uit.jpg
De tas waarin de Snoy Alpha 100 met gemonteerde kitlens, een Minolta 75-300 mm. objectief, een blaaskwastje en (een goede) blaasbalg, twee zakjes silicagel, een microvezeldoekje, doppen en een vuilniszak past.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.stolte/fotos/foto_in.jpg
Dezelfde configuratie in het cameracompartiment (leuk woord voor galgje, maar dat terzijde).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

whoami schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:15:
[...]

Hmm, dat scheelt idd al een pak.

Rest nu nog de vraag of een 70-200 gemonteerd op een D200 erin kan. Bij MM wilden ze het niet eens uittesten.
ik heb de D50 met 70-300VR gemonteerd. Ook geen klein lensje. Die past er met zonnekap gemonteerd makkelijk in, kortom, jouw D200 (die wel breder en groter is, maar niet veel dikker in die zin) met 70-200 gaat ook passen.
Fotootje om te laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/DSC00138.JPG

Hier zie je de 70-300VR nikon inclusief zijn zonnekap erop (onder heeft hij nog een 5cm ruimte), de 70-200 zal niet langer zijn dan dit als hij evengroot is als de canon versie (werk ik wel eens mee en die lengte ken ik)
edit:de 70-200 is 21,5cm, de 70-300VR inclusief de zonnekap is 20,5cm...joehoe het past dus mits je body niet 4cm dikker is (en dat is die echt niet) dan de D50

[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 29-12-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Laatst online: 08-04 19:21
Crumpler roeleert! Mooi klein tasje in ieder geval.

Ik heb twee tassen, een redelijke grote heuptas (Next Venue) en een rugtas (Shrinkle). (En ja, ik moet nog steeds een keer een fotosessie houden, maar dat is er nog niet van gekomen). De heuptas draagt comfortabel, maar is inderdaad wat ongeschikter om meer dan een uur of 4 mee rond te lopen.

De rugtas is van een andere soort dan de genoemde Pretty Boy Backpack. Ik kan er veel woorden aan vuil maken, maar een plaatje is duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://www.missnumerique.com/images/produits/large/crumpler_theshrinkle_b.jpg
Daar gaat plenty in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:03

ThunderNet

Flits!

Crumpler:Pyjama Pride LPP-002

Grootte:External: 37x49x28cmPhotopouch inside: 34x43x15cm (WxHxD)

Prijs:€220,-

Link:http://www.crumpler.nl/?p...s&product=PP-002&size=big

Kleurtjes:firebrick red/blood redcharcoal /dk. mouse grey
deep black/lr. army greenblack olive / cool grey

Verhaaltje:

Vanochtend, wakker geschrokken van een vrachtwagen van de DPD voor de deur, trok ik snel een spijkerbroek aan om de deur te openen. Daar was hij dan eindelijk, mijn langverwachte Crumpler tas \o/. Ik heb er een week op moeten wachten, de feestdagen zullen wel niet geholpen hebben met de verzendsnelheid, maar het is niet anders.
Mijn eerste indruk toen ik de doos open maakte: "wauw". Wat een gigantische tas. En direct al vrij zwaar. Maar nadat ik hem een poosje in m'n handen gehad had. Wist ik wel waarom, wat een fantastische kwaliteit, alles is lekker stevig. Hier zou ik voor een weddenschap mijn tas nog wel van een meter hoogte willen laten vallen.

Plaatjes:
Hieronder heb ik verschillende foto's van de tas geplaatst. Op sommige grote versies van de foto's staan beschrijvingen van de apparatuur die erin zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2237s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2238s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2240s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2241s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2242s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2243s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2244s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2245s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2246s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2248s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2249s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/crumplerreview/dsc_2250s.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Heeft iemand ervaring met de Tamrac Travel Zoom 4 (5314) in combinatie met de Nikon D50 en kitlens? Volgens mij moet dat wel goed gaan passen. Ik kan namelijk die Tamrac nu voor 14,95 aanschaffen. Lijkt me wel handig dat ik niet altijd mijn hele rugzak mee hoef te nemen, maar ook gewoon een klein tasje kan gebruiken.

En ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan deze tas ook aan de broekriem worden bevestigd.

Interne afmeting: 15 x 11 x 15 cm
Externe afmeting: 18 x 16 x 18 cm

Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/5314m.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/5314LineArt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45

Tarin

Just plain weird.

Zoals beloofd, een zooitje foto's van m'n Crumpler Threeseventy Daily :). Heb ook het een en ander aan cambags.com toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a9a096a5eae67a1c395cb45939ee25a9/full.jpg

De tas is redelijk groot, maar doet niet heel erg groot aan omdat hij niet heel erg hoekig is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2a2ac40d27e8a58c61ded6801c1f4a7d/full.jpg

Open, zoals je ziet is er bovenop nog zat ruimte voor m'n camera, waarmee ik het plaatje heb geschoten :P. Ik zal nog even kijken of ik een redelijke camera kan vinden om een foto te schieten met m'n eigen cam erin.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/178343a2e3290d789d47dc6b8585d7d4/full.jpg

Bovenaanzicht. Zoals je ziet is er aan de linkerkant nog zat ruimte voor een filtser of wat andere zooi.
Voor de duidelijkheid overigens: de grijze dividers komen uit m'n oude tas. Helaas heeft Crumpler zelf geen spul bijgeleverd om de boel verticaal te verdelen.
Wel heb ik een van de oranje dividers momenteel niet in gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fd7c7540a4234ccfdd721acaaad0555b/full.jpg

Bovenaanzicht, kelderverdieping (wired remote, accu, filters, batterijlader en cardreader met bijbehorende kabels.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/18433b3616878d60e0b9295a5f2aa1d6/full.jpg

Voorvak: niet heel erg ruim, maar zat ruimte voor pennen, CF-kaartjes, lenspapier, Mentos en een boek.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0028891a2d7d1db364461c6e6793bb84/full.jpg

Wat er momenteel in zit, naast de camera: oude 80-200 lens, Peleng 8mm, 50mm mkII, draadontspanner, Slik Mini-statiefje, kaartlezer, lenspapier, Palm T|E2, filters, USB-geheugen, accu, CF-kaartjes, acculader, pennen (maar niets om op te schrijven :P).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ffe066702a3723af882f0de726fa8aa2/full.jpg

Losse photopouch.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d31c50b2d97a4ec7f22be847a712a278/full.jpg

Tas en photopouch apart. De tas zelf is zonder pouch nog best stevig, maar niet extreem dik. Het overgrote deel van de padding zit in de pouch ingebouwd.

Als iemand nog een vraag/fotorequest heeft, geef een gil ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 12-01-2007 22:11 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 122281 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:07:
Is dat een Crumpler The Daily M? Ik neem aan van wel. Ik heb die (in dezelfde kleur) ook sinds enkele weken, maar nog niet echt veel materiaal om hem mee te vullen. Momenteel past er mijn D70 met 18-70 en extra Nikkor 70-210 lens prima in. Plaats jij je camera nog mét lens daarbovenop? Of enkel de body?
Het is inderdaad de Daily 370, de grootste van de 3 zonder laptopvak.

Ik leg m'n cam er met kitlens (18-55) bovenop, of wat er op dat moment voor andere lens aan vast zit eigenlijk; met m'n huidige verzameling ontloopt het elkaar niet zo gek veel. Met een beetje creativiteit zou ik m'n cam er ook wel inclusief battery-grip op kwijt kunnen (moet ik wel de twee lenzen die nu in het midden zitten een vak opschuiven).

Ultra-brak plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7e7a55bc7c4ea6f4ab1a7390c332899/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 12-01-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05 22:18

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hier een foto van mij met Crumpler Pyjama Pride L, om een idee te geven van de afmetingen (met dank aan ThunderNet ;)):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/DSC_2336.jpg

Weegt totaal 8,3kg met het spul uit m'n signature (behalve de EOS 600, IXUS en Nikon SB's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Heb vandaag de Crumpler XXXL binnen gekregen, en ben prima tevreden wat ruimte betreft. Ik vind het persoonlijk een erg mooie niet te grote schoudertas, en heeft voor mij i.i.g. precies genoeg ruimte voor wat ik er mee wil doen.

Wat snelle piccies gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img163.imagevenue.com/loc302/th_69299_IMG_01_122_302lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img45.imagevenue.com/loc506/th_69304_IMG_02_122_506lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img108.imagevenue.com/loc428/th_69310_IMG_03_122_428lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img129.imagevenue.com/loc531/th_69326_IMG_04_122_531lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img127.imagevenue.com/loc516/th_69332_IMG_05_122_516lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img144.imagevenue.com/loc401/th_69336_IMG_06_122_401lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img111.imagevenue.com/loc485/th_69341_IMG_07_122_485lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img133.imagevenue.com/loc416/th_69351_IMG_08_122_416lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img164.imagevenue.com/loc487/th_69356_IMG_09_122_487lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img163.imagevenue.com/loc558/th_69361_IMG_10_122_558lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
En nog een foto met wat er op het moment allemaal in zit.

Ik heb nog geen extra lenzen bij mijn EOS 400D (met EF-S 17-85 USM IS en de Battery Grip) dus ik heb voor het inpassen van de tas even twee oude Sigma 35mm camera lenzen gebruikt om een idee te krijgen van de ruimte. Er is nog vrij veel ruimte over voor b.v. een externe flitser etc.

Afbeeldingslocatie: http://img132.imagevenue.com/loc548/th_69639_IMG_11_122_548lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Anoniem: 200258 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:18:
Hi.
Heb al ontdekt dat het niet gaat passen. Ik heb de 4.0 non IS thuisliggen.
Nu zit ik te kijken naar een Lowepro Nature Trekker.
Daar moet het volgende toch wel makkelijk inpassen:
Statief
30D
70-200 4.0 non IS
17-85
50 1.8
430EX
Eventueel Tamron 70-300
Losse meuk.
Wellicht dat ik eens een winkel ga zoeken waar ik hem kan bekijken. Of iemand van jullie moet een leuk en degelijk voorstel hebben wat een andere leuke optie is ;)

Edit

Ik heb net eens zitten kijken naar de CompuTrekker AW. Weet iemand of je daar een statief aaan kunt bevestigen? Heb wel foto's zitten zoeken op internet, maar ben er maar twee tegengekomen waar je een statief kon zien zitten voor mijn gevoel. Wilde je de foto openen deed de foto het niet. Dus zeker weten doe ik het niet.
Ja, past erop. Hij is hetzelfde als de minitrekker, alleen met laptop vak. Nadeel is dat het statief over de sluiting heengaat, dus als je hem open wil doen moet je eerst je statief erafhalen.

even een plaatje geript van de lowepro site:

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/MiniTrekker_tripod_1.jpg

Ik denk ook dat het een betere keuze is dan de nature trekker die je eerst op het oog had ;)
BiG_G schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 07:44:
Ik heb Gisteren de Lowepro Computrekker plus AW binnen gekregen.

Hij is wel best wel een beetje heel groot. Maargoed, heb hem dan ook gekocht op de groei...

Ik moet zeggen een erg stevige tas, ik vertrouw mijn gear hier wel aan toe.
Gefeli, mooie aanschaf. Heb hem ook al een tijdje, op zich een fijne tas, maar eigenlijk te groot. Ik gebruik hem alleen als ik "alles" (=2 bodies en +/- 6 lenzen) wil meenemen. maar als je dan ook nog een laptop erbij doet wordt het wel heeeeeeeel zwaar (11 kilo, zonder tas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
M'n recensie over de Cumpler Ben's Pizza XL staat op cambags.com.
Het is de voorloper van de huidige Crumpler Pretty Boy XL, maar de veranderingen zijn naar mijn weten vooral cosmetisch.

Hierbij 3 plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/shoulder/images/crumpler_bens_pizza_xl/crumpler_bens_pizza_xl_canon_5d_Guillaume%20_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/shoulder/images/crumpler_bens_pizza_xl/crumpler_bens_pizza_xl_canon_5d_Guillaume%20_7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/shoulder/images/crumpler_bens_pizza_xl/crumpler_bens_pizza_xl_canon_5d_Guillaume%20_9.jpg

Meer plaatjes --> Link naar de recensie:
http://www.cambags.com/ca...ler_benpizzaXL_frames.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdf
  • Laatst online: 22-03 14:00

gdf

mini review van de Lowepro Nova 1 AW.

plaatjes van de fabrikant :
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/Nova1AW_grn_left_equip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/Nova1AW_LA.gif

in mijn bezit ongeveer 2 jaar.

wat gaat erin :

- Pentax istD met standaard zoompje 16-45mm
- de AF360FGZ flitser of de twee lensjes 50/1.7 + 70-210 zoom.
- frutsels als geheugenkaartjes, usb kabeltje, draadontspanner etc. (in het voorvakje)
- wat pola filters ( 49mm, en 67mm) (in achterritsvak en deksel binnenkant)
- reserve penlites, flitser standaard. (elastische netjes aan de zijkanten)

Over is nog het klepritsvak, en daar doe ik meestal de lensdop in van de lens die ik gebruik.

Wat bevalt :
redelijk compact, en alles past.
prettige antislip schouderriem.

Wat niet bevalt :
- de tas heeft een vrij hoge rand (ideaal tegen inregenen natuurlijk) maar daardoor loopt de rits vaak vast bij het dichtdoen.
- de schakels waarmee de schouderriem vast zit zijn ondeugdelijk, dit behoeft natuurlijk wat meer uitleg.

Bij het oppakken van de tas kunnen de schouderband schakels losspringen, omdat de band kan gedraait kan zitten, en de schakels hebben geen rotatie mogelijkheid.
Nadat mijn tas enkele keren hierdoor op de grond was gevallen, heb ik maar tie-wraps erbij gezet.
Uiteindelijk is een van de schakels kapot gegaan, en heb ik met wat naald- en draadwerk de schakels vervangen voor een beter soort (van een kapotte tas).

Hierbij meteen de algemene hint, let op de schouderband schakel, kan deze niet roteren, niet kopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Bij deze pix van mijn National Geographic NG2475 schoudertas met al mijn gear.
Nadeel: geen anti-slip stuk op de schouderriem.
Kost: 129 euro bij Konijnenberg

Afbeeldingslocatie: http://www.displayfreak.com/photo/NGTas2small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik ga deze maand een rugzak erbij halen, maar ik ben nog niet zeker welke.
Er moet inkunnen:
  • Canon EOS 30D
  • Analoge EOS body (komt nog)
  • Canon EF 17-40 F/4 L USM (op de camera)
  • Canon EF 70-200 F/4 L USM
  • Canon EF-S 60mm F/2.8 Macro USM (komt nog)
  • Canon EF 85 F/1.8 USM (komt nog)
  • Canon Speedlite 430EX
  • Cokin P-systeem set + diverse losse filters
  • Manfrotto 190ProB/804RC2 (of vergelijkbaar statief, komt ook deze maand)
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/CompuTrekAW_left_stuffn_1_n.jpg

Mijn oog viel al snel op de Lowepro Computrekker AW. Ik heb ervaring met Lowepro tassen en die zijn gewoon heel erg goed. Bovendien heeft deze een sliplock-systeem waardoor ik er een Lenscase en bottlebag aan kan hangen. Zodat de tas niet steeds van mijn rug af hoeft. :)
Nadeel van deze tas is Crumpler. Ik heb al 2 crumpler (schouder-) tassen en die bevallen erg goed. En de Crumpler rugzakken van de oude collectie zijn ook erg goed. Die sluiten allemaal aan de rugzijde en zijn gewoon heel degelijk (al missen ze sliplock). Bovendien schreeuwen deze tassen niet dat er veel dure apparatuur in zit. Ik zou hier dan het liefste de Schrinkle van hebben, maar die kan ik nergens vinden. De nieuwe collectie bestaat afaik alleen maar uit gedeelde tassen en niet meer een volledige fototas zoals de Karachi of Schrinkle, en ik wil perse een volledige.

Mijn eisen zijn verder: Draagcomfort, dus goede gewichtsverdeling en het makkelijk open kunnen maken zonder dat het statief in de weg hangt.

Heeft iemand nog andere suggesties dan de Computrekker?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Het lijkt mij dat de 490 dan wel groot genoeg is:

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/565%23VIEW550x550_5/file1163781803.jpg

Maar een stap groter naar de 600 zal geen overbodige luxe zijn.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 11:31

janklp

FortyTwo Capital

Een kleine review van de Crumpler Pretty Boy rugzak zoals lang lang geleden beloofd.

Heb de tas nu een aantal maanden in gebruik en ben er uiterst tevreden over! Echt een geweldig fijne stevige tas zoals ik van Crumpler gewend ben. Hiervoor had ik een Crumpler Long Schlong die ik heb verkocht wegens het gebrek aan ruimte voor een boekje of wat te drinken. Dit gemak biedt deze tas wel! Tevens vind ik een rugzak bij langere tochten en vakanties veel prettiger.

Pluspunten:
- Goede looks
- Stevig
- Genoeg ruimte voor een boekje, jas enzo.

Nadelen:
- Prijs (80 euro)
- Had graag nog een vakje gehad naast het kleine voorvakje aan de onderkant.

Het aanzicht van de tas.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/tas1.jpg

De binnenkant met:
- de lege plaats voor de body met 18-70 lens
- links de 50mm in de 18-70 lens pouche
- rechts wat meuk en de 70-300G
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/tas2.jpg

De tas met de onderzijde.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s694782/got/tas3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Laatst online: 11-05 19:51
Na het topic doorgelezen te hebben (daarom zo'n late post :) ) heb ik toch een vraagje en hoop ik dat iemand mij een passend antwoord kan geven.

Ik heb op dit moment een D50+grip met onderstaand spul zitten in een Slingshot 200AW. Past leuk, maar wil ik hem erin proppen samen met de 70-200 dan wordt het lastig. Nu komt er binnenkort een 2e body, de D70s+grip, bij en een 18-50 2.8 lens. De standaard kitlens zal komen te vervallen maar ik ben op zoek naar een schoudertas waar ik de D70s+grip+70-200 F2.8 en de D50+grip+18-50 F2.8 ready-to-go in kan stoppen. Voor de rest moeten de overige onderstaande spullen met wat losse grut (lader, mem.kaartjes, statiefgondel, enz. in de tas passen, welke waar binnenkort nog een fish-eye/UWA lens en een 2e flitser aan toegevoegd zullen worden.

Nu heb ik de volgende 3 tassen op het oog:

--------------
Domke F2 € 139,-
link
link 2

Afbeeldingslocatie: http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/DOMKE/F2/domkef2-7-thomasstaehle_std.jpg

pro: ik vindt hem er mooi uitzien (zwarte versie), zal lekker zitten omdat hij van zacht materiaal is. Prijs is gunstig. Makkelijke snelle grijpbaarheid.
con: het zal waarschijnlijk 'net' gaan passen en zal het proppen worden. Padding lijkt niet erg dik, meer stootgevoelig.
--------------

Lowerpro Commercial AW € 225,-
link
link 2

Afbeeldingslocatie: http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/CommercialAW/lp_commercial_aw_5_christianengler_std.jpg

pro: Ziet er goed uit, lekker groot, veel opbergruimte. Erg stevig en robuust
con: Erg hoge prijs, erg groot, door de dubbele bodem misschien te veel ruimte.
--------------

Lowerpro Magnum AW € 198,-
link
link 2

Afbeeldingslocatie: http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/MagnumAW/lp_magnumaw_04_ralfschmitz_std.jpg

pro: Ziet er redelijk goed uit, ruimte lijkt voldoende. Erg stevig en robuust
con: Erg hoge prijs, meer hoger dan breder waardoor hij er niet zo mooi uitziet.
--------------

Mijn persoonlijke mening gaat uit naar de Domke, vooral door de looks en de snelle bereikbaarheid. De prijs telt natuurlijk ook mee :). Ik ben alleen een beetje bang dat het niet echt zal gaan passen.

Heeft iemand tips of ervaringen voor mij?

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Zou in de lowepro orion trekker II een canon 20d (evt met grip maar niet noodzakelijk) met een 24-70L gemount en daarbij nog een sigma 70-200 2.8 passen?

en weet iemand of dit soort dingen (evt ander merk) ook in NL te koop zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.crumplerbags.com/Cart/Resources/CartResources/254_res/b254_o10418_ai418_thumb.jpg
Dit is zo'n beschermtasje van crumpler dat je in een rugzak of schoudertas kan zetten, maar die is in NL niet te koop van dit merk.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
oeh en weet iemand of de tamrac adventure 7 in NL ook al in camo-print leverbaar is?
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/5547-closed-camo-r.jpg

kan hem alleen in zwart/grijs en zwart/rood vinden :(

edit: gevonden bij cameraexpress :p

[ Voor 24% gewijzigd door abrakadaver op 16-03-2007 20:13 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
nomad85 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:53:
[...]

lowepro orion trekker II....lijkt me prima geschikt. Onderin heb je dan ruimte voor camera gear, daarboven een groot vak voor een trui en wat eten/drinken.
Idd mooi tastje....deze lijkt me ook wel aardig:

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/products/RC-004/image_small1160064919.jpeg
Crumpler Royal Court L

http://www.crumpler.nl/?p...ct_id=RC-004&view=2&size=

Alleen kan ik niet goed zien of mn canon 400d met een middelgrote lens er in past. Heb geen zin om elke keer om de lens er op te moeten draaien :)

[ Voor 35% gewijzigd door gerwinf op 20-03-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze zomer vertrek ik voor een semi backpack reis naar China. Ik zal mijn 350D dan natuurlijk meenemen. Omdat mijn huidige foto tas totaal niet geschikt is voor een dergelijke reis (een erg grote / oversized Canon tas) ben ik op zoek naar een vervangende en meer geschikte tas of case. Dit blijkt echter lastig te vinden.

Wat zijn de eisen:
- Redelijke prijs
- Draagbaar wanneer ik zonder backpack dagen weg ga
- Moet in backpack passen
- Genoeg bescherming voor camera, objectief en accessoires (zie eis hierboven).

Wat moet er in:
- EOS 350D
- Sigma 17-70 objectief (mounted op de 350D).
- Minimaal 1 extra accu
- Geheugenkaartjes (2 a 3 CF kaartjes)

Dimension van camera en objectief:
EOS 350D: 127 x 94 x 64 mm
Sigma objectief: diameter 79mm x length 82.5mm (hier komt nog iets ruimte bij vanwege UV / protectie filter).

Sigma objectief (vanwege vorm):
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/51/sigma_17_70_mm_lens.jpg

Gezien de camera ook in de backpack moet worden meegenomen dacht ik aan een eventuele hard case (meer bescherming in de rugtas?). Deze lijken moeilijk te vinden en ik vraag mij af of het draag comfort buiten de backpack hiervan wel optimaal is.

Een foto rugtas is gezien de backpack geen optie. Wie helpt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209944

Was vandaag in Foto klein professional, en de verkoper kwam met goed nieuws voor mij, want de Lowepro Sling Shot 300AW is uit.
Voor mij was de Slingshot 200 AW net te klein voor een Nikon D70 i.c.m. een 80-200 2.8, de sluiting ging namelijk net niet dicht. Hij kon mij vertellen dat de tas 139 excl. btw zou kosten.

Eenmaal thuis gekomen, ben ik even op gaan rondneuzen of er al reviews voor handen waren, en student of zuinige nederlander dat ik ben, ging ik kijken of hij ergens goedkoper was.

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/SlingShot300_stuffed_m_N.jpg

Verschil tussen de Slingshot 200 en 300
Afbeeldingslocatie: http://www.smugmug.com/photos/115727399-L.jpg

Dit is het resultaat, wat ik met jullie wilde delen.

Officiele site van Lowpro met plaatjes

Pop-foto review van de Slingshot 300AW

Marktplaats internetwinkel 117,50 inc verzendkosten

Ebay-link 100 euro inc verzendkosten

Factory prices 120,- inclusief verzendkosten

En als ik naar het persbericht kijk, dan zou de tas eigenlijk 99 USD (75 euro) adviesprijs moet kosten. Echt belachelijk, dat het dan hier veel duurder is. Maar ja zo is het nu eenmaal, en verder verandert er toch niks aan.

Hoop dat jullie er wat aan de informatie hebben over deze populaire lijn foto tassen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 209944 op 26-03-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Ik heb gister een naneu pro u110 gekocht bij foto konijnenberg voor 59,50 euro (http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=12894

Ik zag in dit topic een review van Simon de la court, maar daar stonden geen foto's van de binnenkant in. Dus ik dacht ik help even met een review van mezelf.
Ik had een probleem: Ik wou een tas waar mijn school spullen en een nikon d50 in konden. Nadat ik bij konijnenberg meerdere tassen heb uitgeprobeert kwam ik bij deze uit. Een erg handige functie is de uitneembare binnenkant. Hierdoor kun je de tas ook voor andere doeleinden, zoals in mijn geval school gebruiken.

Ik heb maar veel fotos in mijn post gezet, omdat ik op internet weinig over de functies van deze tas kon vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-001.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-002.jpg
Twee vakjes voorin, voor battarijen en pennen, er passen niet te dikke spullen in.

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-003.jpg
Een a4 zodat je de grootte van de tas in kun schatten.

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-004.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/images/naneupro-005.jpg
Het voorste vak, dat dus uitneembaar is zodat je een gewone rugzak hebt en je camera netjes in een andere tas kunt laten zitten, erg goede uitvinding wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-007.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.treeb.com/imagesold/naneupro-010.jpg
Het achterste vak past een 15inch laptop in, ik gebruik het om een schets boek en verder a4tjes in op te bergen.

Al met al een erg goede eerste indruk van de tas, het is verbazingwekkend hoe stevig de tas is voor de prijs van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik heb besloten dat ik de Crumpler The Pretty Boy ga kopen, waar het volgende in moet gaan passen:

* Nikon D50 met 18-70 lens
* 50mm lensje
* Nikkor 70-300 VR lens

De binnenmaat van het fotovak is 18cm hoog, die telelens is 14,5 cm lang. Dat gaat prima passen, maar wanneer die telelens op de body zit, dan steekt de body uit naar het 'normale vak' van de rugzak. Voor mij acceptabel omdat ik doorgaans niet de telelens erop heb zitten.

Voor de situaties waarin dat wél het geval is, vraag ik me dan af of dat ten eerste riskant is voor de camera (die dan ergens zweeft in het onbeschermde bovenvak) en ten tweede of het een beetje praktisch is om op die manier je camera snel weg te leggen of te pakken. Iemand dit model tas in gebruik mét daarbij een bescheiden formaat telelens? Gaat om deze rugzak:

Afbeeldingslocatie: http://www.britstrainternet.nl/images/crumpler_prettyboy_pbbp-004_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39

YellowCube

Wait...what?

ik heb sinds een maand of 1,5 deze in bezit (naast m'n Lowepro Rover Light)

Afbeeldingslocatie: http://www.photomark.com/images/18041_dryzone_100_gray_360.jpg
een Lowepro Dryzone 100.
Hier kan al m'n spul netjes in (de Rover was te klein voor de 70-200) verder is ie 100% water en stofdicht.
Is dat laatste handig? Wel, met het oog op toekomstige reizen e.d. wel. En afgelopen wintersport was het eigenlijk ook wel erg prettig. Ik heb m'n spullen 3 dagen lang de piste mee opgenomen en met de zware sneeuwval die op dat moment gaande was, was het het niet eens zo'n overbodig luxe. Ik heb de Rover Light vorig jaar en 2 jaar geleden ook al eens in die omstandigheden meegenomen bij sneeuwval en toen merkte ik toch wel dat m'n spullen na verloop van tijd wat vochtig werden (o.a. door condensvorming). Dit keer bleef me dat bespaard. Het is eigenlijk gewoon een normale binnentas met daar omheen een rubber omhulsel met speciale rits en je kunt kiezen of je die dicht wilt doen of niet. Zonder dichtdoen is de tas alsnog degelijk afgesloten. Enige wat je af en toe moet doen is de rits insmeren met een speciale gel.

Qua comfort is ie prima. Wederom was het skieen daarvoor een goede test. Ondanks al het beweeg en gespring bleef ie netjes op z'n plek.
Verder is de tas erg compact en toch ruim bemeten. Tot nu toe heb ik er een body (met grip), 4 primes (kleine), een 17-55, 70-200, 2 zonnekappen, een flitser en wat losse bijbehorende meuk (imagetank, laders, batterijen en CF kaarten) in kunnen passen. Verder zit er een keur aan opbergvakken en een statiefhouder in.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

soid, je kunt ook even wat plaatjes online bekijken voor wat ideeen. Dan kijk je wat voor materiaal ze er daar in hebben, kun je er een goed idee van krijgen, precies zal je het niet weten totdat je zelf met je spullen ernaast staat om het te proberen...wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://image.www.rakuten.co.jp/mitsuba/img1021326683.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.rakuten.ne.jp/gold/mitsuba/gif/f-2+cameras.jpg

simon zijn eigen foto :P (via google gewoon he :P)
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/media/IMG_9267.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jordansteele.com/forumlinks/filled_domke.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 10-04-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nomad85 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:10:
het is geen kleine tas, dat kan ik je nu wel vertellen. Zo veel gear heb je niet en misschien heb je zoals je zelf zei wel wat extra's mee, maar of dit dan de handigste tas is weet ik niet.
Hij is formaat: grote leren studiecontainer tas, dat zegt je vast wel iets. Je weet wel, die oude schoudertassen van weleer :)
(wel wat minder diep natuurlijk)
Haha, zo'n tas heeft m'n vader een eeuwigheid gehad (leraar :P).
Anyways, ik heb het al gevonden. Kwam een mooie PDF tegen met alles van Domke erin, en er stond ook zo'n ding voor in de side pockets. En die was 7.5cm, dus dat klopte wel.

Komt dus neer op zo'n 46 centimeter voor de hele tas, en zoals je zei, dat is wel erg groot.
Ik denk dat de F-3 weer te klein is, en de F6 weer te weinig vakjes heeft :+

Dus ben nu naar deze aan het kijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/ReporterD300_left_equip_L.jpg

Lowe Pro Stealth Reporter 300 AW.

Nadeel van deze is, dat ik er geen andere meuk in kan doen. Voordeel hierbij is dat ik het zelf nog kan uitbreiden met dat sliplock systeem (wat ik zelf niet zo geweldig vind trouwens, zit ook op m'n rugzak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Jeroennl schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:02:
Zit nog altijd te dubben over een schoudertas maar zie door de bomen het bos niet meer. Zat te denken aan een Crumpler Daily 370. Enige wat ik me afvraag is krijg ik hier een 30D+grip+24-105, 17-40, 70-200f/4 en een 420ex in? Iemand hier ervaring mee?
Ja.
Het ding is best diep, ik heb er het volgende in zitten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/178343a2e3290d789d47dc6b8585d7d4/full.jpg
Let niet op de flapjes, die zijn van m'n ouwe Samsonite die momenteel op reparatie gestuurd is. Wel ideaal btw, ik hoop dat ik hem snel terug krijg, want ik mis ze wel. Die semi-universele klittebandsystemen zijn super.

Meer plaatjes.

Op de plek van het statiefje moet je 70-200 passen, daarnaast kan je body met de lens naar beneden, of als je de flitser in het rechtervak op de bodem legt, de grip daar bovenop, met je camera met lens naar links wijzend. Heb je het middenvak over voor je 17-40 en grut/extra lens.

Merk op dat onder mijn Peleng en 50mm mkII (middenvak) m'n lader en een cardreader met bijbehorende kabelzooi zitten, er past dus best veel in. Het statiefje (Slik Mini) is ongeveer 20cm hoog, en er is nog wat ruimte boven over zodat hij niet tegen de bovenflap prikt. Onder het statiefje zit m'n 80-200, met daaronder wat filters en een reserves-accu. Op de plek van m'n palm past makkelijk een CD-wallet of een flitser.

Maar ik zou zeggen, stop alles in een zakje en ga langs de Crumpler-store. Je mag ook hier langs komen, maar da's vrij ver fietsen :P.
Desnoods maak je er een stadsfotografietripje van, maar er zit zo te zien ook een store in Maastricht.

[ Voor 89% gewijzigd door Tarin op 11-04-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
nomad85 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:25:
[...]
Maak er eens een foto van van de binnenkant....
Hadden ze daar ook een wit/oranje?
Zo ja, kun je hem dan kopen en opsturen.....maak ik wel weer geld naar jouw over...
vandaag te horen gekregen dat die bestelling nog wel even kan duren geloof ik.....shit crumpler online...2 week al wacht ik :S
Ik ben bang dat als ik er een wit/oranje koop, dat ik dan het demonstratie model uit de winkel meekrijg en die was al goor :| Maar ik zie dat je het al hebt opgelost :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mghvl404/bin/fotos/got/crumpler_pretty_boy_xxl.jpg

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 20:40

Sponge

Serious Game Developer

Hierbij nog twee pics van de LowePro Mini Trekker Classic.

Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/shared/got/lowepro_mini_trekker_classic1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.persistentrealities.com/shared/got/lowepro_mini_trekker_classic2.jpg

Beide zijn clickable. De 400D + lens is ongeveer 31cm lang, ter indicatie. Heb er nog paar andere dingen in gegooid zodat je het een beetje kan vergelijken. (Ik moet hem eigenlijk nog wat beter indelen)

Edit: Aan de voorkant zit ook nog een vak, hier niet zichtbaar. In de binnenkant zitten dus twee 'kleine' en een grote.

[ Voor 9% gewijzigd door Sponge op 12-04-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Laatst online: 03-01 19:40
Hier de Pizza M foto's. Het CD doosje staat er bij als maataanduiding. Ik denk dat er een stuk of 8 cd's in zouden passen en dat het dan aardig vol zit.

De maat is imho redelijk gelijk aan de pretty boy.
De tas bestaat (net als de grotere modellen) uit flexibele maar wel stevige delen. Ik denk dat ik hem niet makkelijk in een backpack zou vervoeren. Al is het maar omdat ik hem bij de hand zou willen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/1350/tasdichtya1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/9726/tasopendh6.jpg

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb laatst onderstaand gekocht, ben ik hier nog niet tegengekomen. Is natuurlijk ook geen tas, maar wel verdomd handig. Ik neem m'n camera voornamelijk mee op de fiets, in m'n fietstassen, dus dit is dan de meest compacte oplossing. Andere lenzen neem ik in tasjes per stuk mee.

Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/16452/2001739933825451744_rs.jpg
Dit is een 400D met grip en 70-200 f4L, en dat past precies / nog net. Maat is 48x48cm, kostte wel 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik haal dan gewoon de binnenkant uit m'n Stealth reporter en zet die bovenin mijn wandelrugzak :)

En dan blijft er mooi genoeg ruimte over voor wat eten, drinken (speciale waterzak houder ingebouwd), wat kleding etc. (30Ltr rugzak)

Afbeeldingslocatie: http://lowepro.com/images/products/ReporterD_Insert_out_N.jpg

Gaat in:
Afbeeldingslocatie: http://www.stepping-out.co.uk/assets/images/trig_30.jpg
(Maar dan in et rood)

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 02-05-2007 10:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 13:56
Domke F-2 met inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandenboorn.nl/images/Domke_F-2.jpg

1. Canon EOS 30D+BG-E2 en een 24-105(zonnekap omgedraaid).
2. 70-200 f/4L(zonnekap omgedraaid).
3. 17-40 f/4L.
4. Canon EOS 30
5. 420EX+omnibounce
6. Nexto imagetank
7. Batterijen,accu's.
8. Handleiding plus wat papier en pen.
9. Zonnekap(17-40) hitech filters, cokin p houder en B&W polarizer.
10. Zonnekap(17-40) fotorolletjes.

En nog plaats over voor eventuele extra spulletjes. Op de 17-40 zou bijvoorbeeld gemakkelijk nog een lens kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroennl op 27-04-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lowepro Mini Trekker AW met inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/197/479777176_56fd053f21.jpg

Als je wilt weten wat wat is, hier klikken. Begint ondertussen wel een beetje zwaar te worden......

Laminaat: Parador Eiken Gunstock

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zoals beloofd :)

Men neme een lowepro minitrekker Classic, en stampen deze vol (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redxrad/000000-Misc/IMG_1652psct.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Nog een foto van een vol gepropte Ben's Pizza XXXL:

Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/GoT/PICT0485.JPG

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 11-05 22:29

qless

...vraag maar...

Mijn fototas:
Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/fototas.jpg

Merk: Lowepro
Type: Nova 5 AW

Hiervoor had ik een 3 AW maar die was echt te klein...

Wat past er (met moeite) in:
- 350D
- Wat glaswerk: 17-40, 24, 50, 8, 70-300
- 430 EX Flitser
- Lader camera
- Lader filtser
- Batterijen
- Airrocket

In voorvakken zitten mijn extra geheugenkaarten, lenzenvloeistof, cokin set (polarisatie filter)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:44
RedXraD schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:40:
Zoals beloofd :)

Men neme een lowepro minitrekker Classic, en stampen deze vol (klikbaar):

[afbeelding]
Zelfde recept :P (wel, AW versie dan). Past echt he-le-maal niks meer bij in. Ik vertik het ook om een grotere tas te nemen, anders loop je rond als parachutespringer op zoek naar het vliegtuig :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b6d8ef006befa494a59568f840440018/full.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Lowepro Micro Trekker 100.
Alles past er netjes in en het ziet er uit als een gewoon rugzakje :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/cameratas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
De kogel is door de kerk.

Ik heb een tas van Samsonite gekocht Het gaat om deze tas:

Afbeeldingslocatie: http://www.topachat.com/boutique/ressources/nu/nu6142/nu614201.jpg

De Samsonite Trekking Premium Rucksack zwart 28685.
Bij De media markt was hij 99,95 en heb hem op internet al voor 85 euro gezien.

Op deze site meer details over de tas.

http://www.factoryprices...._id=225&products_id=38336

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Grubeater schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:26:
Naast mijn Crumpler Ben's Pizza XXXL ben ik op zoek naar een fotorugzak.
Het is dus de Pyjama Pride geworden.

De "trouwfoto".
Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/Crumpler_Pyjama_Pride/PICT0625_crop_small.jpg

De binnenkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/Crumpler_Pyjama_Pride/PICT0631_small.jpg

Wat zit er in.
Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/Dyxum/Crumpler_Pyjama_Pride/PICT0632_small.jpg

In het laptopvak zitten mijn studieboeken, ik loop al twee dagen met de tas op mijn rug over de faculteit zonder foto's te maken. :P

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

die Micro trekker 200 blijft mij echt verbazen, elke keer als ik denk dat ik hem nu wel vol heb dan bewijst een nieuwe aankoop dat hij er ook in past en er dus blijkbaar ruimte voor was.
Zo nu weer, vandaag een D80 gekocht, bleek ook erbij te passen.
In de tas zit nu in het hoofdvak:
D50
D80
18-70 3.5-4.5
50mm 1.8
105mm 2.8
70-300 4-5.6
tussenringen
250 raynox
sb-600 +omnibounce
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-techniek.nl/postmap/01010006SMall.jpg

Ja, verbazingwekkend, ik dacht 3 aankopen geleden al dat mijn tas nu wel vol zou zitten :P.....ben benieuwd bij mijn volgende aanschaf (waarschijnlijk een nieuwe tele, die gaat ècht niet meer passen, maar dan verkoop ik wel weer wat dingen).

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 19-05-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb nu sinds eind december een dSLR en sindsdien ook 2 tassen.
En nu aardig wat ervaring ermee dus ik dacht 'laat ik ook eens wat schrijven'

Lowepro Microtrekker 100
Ik had vrij snel een tas nodig om m'n cam goed in te vervoeren zonder dat hij erg in de weg zat en zou beschadigen, dus een rugtas leek me een goede optie.
Tevens neit zo'n groot budget atm dus een klein simpel tasje, bovendien had ik amper een gear en zou het wel even duren voor ik die zou krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro1.jpg
Donkergroen, netje aan de voorkant, niet veel speciaals.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro2.jpg
de achterkant, in het midden op de ruggegraat wat dun, de bandjes van de tas zijn mss ook wat dun als je em vol zou stouwen met spullen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro3.jpg
Het voorvakje, hier kunnen pennen/kleine andere spullen, paspoort, portomonee, sleutels ect. in :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro4.jpg
Tas bijna leeg.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro5.jpg
Vakjes in de tas, handig voor geheugen kaartjes, kabels, doekjes, ect.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/micro6.jpg
De tas gevuld. Zoals te zien past er waat de nackstrap zit nog makkelijk wat in en valt er in zo'n klein tasje nog aardig wat te proppen.

Pro's
Klein, past erg veel in, gear is goed beschermt, vrij goed bestendig tegen water (niet waterdicht natuurlijk), goede kwaliteit, erg praktisch tasje :)

Con's
Door het formaat komt ie tot halverwege m'n rug wat erg irritant zit, er kunnen bijna geen non-foto aparatuur spullen in (flesje water ofzo), en hij ziet er geek-like uit :+. Schouderbanden zijn wat dun voor als de tas goed vol zit.

de 2e tas

Crumler Prettyboy backpack
[deze foto's zijn erg slecht, sorry]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/pretty1.jpg
De tas, zwart emt een oranje streep

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/pretty2.jpg
superhandig MP3 speler vakje !!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/tassen/pretty3.jpg
de gear: Een 300D met Canon 28-105 lens, een veel groteren lens gaat neit passen maja dit is toch m'n walk-around lens. Sigma 70-300 zie je, vakje ervoor zit m'n paspoort en war losse dingetjes (naam/crew badge, soms wat kabeld ed.). Andere kant van de EOS ligt op de bodem m'n Sigma 18-50 in de 2 zonnekappen van de andere kensen, daarbovenop m'n cardreader en daar leg in de neckstrap netjes.

Pro's
Hij ziet er erg hip uit, en niet als foto tas (krijg er veel complimenten over als mensen dat merken), top afwerking, dikke schouderbanden, erg dikke rug en zit daardoor erg lekker, ruimte erboven voor andere spulletjes, om te bouwen tot gewoone rugtas, handig mp3 speler vakje, gaat vrij veel nog in !

Con's
Vrij prijzig (maja je krijgt er wel wat voor), dunne bodem dus daar vrij weinig bescherming), erg stroeve ritsen, verstel stukjes van de schouderband zijn erg land en klapperen daardoor in de wind wat best irritant is :+

Hopelijk heb k iemand hiermee kunnen helpen, zo niet vragen staat vrij :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:58
Het is officieel, mijn rugzak is te klein... heeft er iemand suggesties/ideeen?

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/gear/gear01_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:36

Garyu

WW

Oi, even gekeken:
Overall bag dimensions 38x29x23cm Pouch internal dimensions 33x23x13cm Laptop pouch 32.5x28x4cm
Is dat niet -huge-? Om dat op je heup te dragen, pas je dan nog wel door een deur?

Ik bedoel, zie dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.worldofbags.co.uk/images/Products/DAe-LaptopBag.jpg
Een laptop, en daarnaast nog een spindel cd's horizontaal...

Natuurlijk heeft een camera ook aardig wat ruimte nodig, maar het grote probleem met mijn Crumpler Stunner nu is dat de stof zo inflexibel is, dat ie ook als er niks in zit helemaal niet meegeeft. Hij ziet er dus altijd uit alsof t'ie ramvol zit, als je begrijpt wat ik bedoel. En zo voelt ie ook aan als je hem over je schouder hangt. Natuurlijk, het is een fototas, en het moet allemaal bescherming bieden enzo, maar toch... ;).

[ Voor 64% gewijzigd door Garyu op 25-05-2007 11:50 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:36

Garyu

WW

Diepte bedoel ik eigenlijk eh, horizontaal? Net als de diepte van een kast zegmaar :+. In mijn stunner legde ik mijn D70+grip met de lens naar onderen in de tas, dat is qua grootte van de lens geen probleem, maar de camera met grip is nogal lomp vierkant, en past daar dus niet goed in.. dat bedoelde ik eigenlijk. Maar misschien heb je dat probleem minder met een "photopouch".

Ik ga eens kijken of ik hier in de buurt een winkel kan vinden die ze op voorraad heeft.

Maar als ik dit zo zie dan moet het op zijn minst overdwars zoals hier op de foto wel passen. Zeker met een 50mm prime op de body geschroeft :+.

Plaatje dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/565%23VIEW400x400_5/file1163781791.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Garyu op 25-05-2007 14:58 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Ik heb een Canon 400D kit, jeuh!
Alleen nog een tas...

Ik wil geen grote, aangezien ik elk weekend nog gezellig naar mn ouders ga met nep-gucci-weekendtas en laptop rugzak klik.
Daarbij wil ik dus ook mn nieuwe cam meenemen.
Op zich had ik altijd een shoudertasje voor mn oude cam in mn tas zitten klik, maar daar past die 400D niet in....

Nu ben ik dus erg kieskeurig;
Ik wil een leuke tas (crumpler vind ik super, geen lelijke zwart met nog suf kleurtje vierkant)
Voor niet te veel geld (arme student)
Waar ik mijn spullen die ik ga aanschaffen in kwijt kan (op zn minst een flitser, grip, prime en zoom)

Nu zit ik eigenlijk te twijfelen tussen de Crumpler Pretty Boy M
of dit;
Aikon schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:59:
Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/16452/2001739933825451744_rs.jpg
Dit is een 400D met grip en 70-200 f4L, en dat past precies / nog net. Maat is 48x48cm, kostte wel 25 euro.
Wat ik makkelijk in mn rugtas kan stoppen samen met mn spul wat ik dan wil gebruiken...

Opzich kan ik namelijk ook nog een oude tas van ouders lenen waar SLR + 2 lenzen + nog meer zooi in kan...
*dillemma*

Wat kan ik nu het beste doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 09:12
Ik zal een foto maken van mn XL.

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/IMG_7974_edited-1.JPG

[ Voor 57% gewijzigd door ThomasW op 01-06-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 18:44
Ik heb vandaag ook mijn prettyboy XL binnen gekregen. Maar hij lijkt een stuk kleiner dan die foto hierboven van ThomasW, of ik heb hem nog niet goed in gedeeld.

Zal er ASAP een foto van posten.

Afbeeldingslocatie: http://kipfel.nl/IMG_3924.JPG
400D met kitlens, met links: lader en shit.
Afbeeldingslocatie: http://kipfel.nl/IMG_3927.JPG
leeg :)

[ Voor 29% gewijzigd door kipfel op 02-06-2007 02:03 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 15-05 07:28
Maciek schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 01:07:
[...]

A.U.B :) Het blijft onduidelijk voor me die maten van de Pretty Boys imho. Ik sta op het punt om een XXXL te kopen maar ik denk dat die redelijk groot is. Er moet een body met 24-70 2.8 (flinkding) 580EX en 50 1.8 sowieso in kunnen passen.
Here you are. ... wel brakke phone pics:

Binnenkant tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/tas/binnenkant.jpg
Wat zie je:
- Nikon D40 + 18-135mm lens
- Zonnekap
- Lader (zit verscholen tussen de zonnekap)

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/tas/zijvak.jpg
Wat zie je:
- Netsnoer kabel
- USB kabel

Afmetingen binnenvak:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/tas/tas.jpg
Het binnenschot is 1,5 cm dik, en uiteraard d.m.v. klittenband te verplaatsen.

Zo voldoende info? :+

Ow trouwens, vraag aan jullie allemaal:
Hoe moet ik mijn camera erin doen, zoals hij nu op de foto erin zit? Of andersom? Of nog anders?

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenzelle op 02-06-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
mensen ik ben op zoek naar een grote tas waar eigenlijk mijn hele cam (inc.lens + zonnekap) in kan.
Ik wil hem er zonder veel moeite in en uit kunnen halen, en dacht zelf aan een schoudertas waar de cam liggend in kan.

ik ben even in een fotozaak wezen kijken, en de grootste tas die ze hadden was ongeveer de maat die ik op ogen had.. helaas hing hier een prjiskaartje aan van 120 euro en zat ie vol met allemaal rare vakjes waar de cam / lens / flitser etc. alleen rechtop in kunnen.

is er niet een tas die wel gewoon groot is en waar de cam makkelijk in kan?
tekening:
Afbeeldingslocatie: http://basiep.nl/zooi/tas.png

op deze manier kan ik gewoon makkelijk de cam in en uit de tas halen zonder de tas af te hoeven doen, en kan ik dus bij wijze van spreken al fietsent foto's maken :o

offtopic:
ik ben irl niet zo dik als op de tekening

[ Voor 15% gewijzigd door BasieP op 05-06-2007 23:29 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Wellicht dat een holstertas wat voor je is, zoals bijv. de toploader-serie van lowepro, die lijken mij ideaal voor je doel.
http://lowepro.com/Products/Toploading/allWeather/
Tamrac verkoopt ook holsters, kijk maar op cambags.com en kies dan bij "bag type" voor
"holster bag".

De prijs is goed te doen (heb de grootste lowepro voor 63 euro gezien bij factoryprices).

Bijv. de lowepro Toploader Zoom AW:
Afbeeldingslocatie: http://lowepro.com/images/products/large/TLZAW_Black_left_camera_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55

RBH

Ik heb een Lowepro Orion Trekker, heb even een foto gemaakt van het foto-gedeelte voor de liefhebbers. :)

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/fototas.jpg

Nu nog hopen dat het voor jullie duidelijk is. :P

Btw, ja, de foto is crap kwaliteit, met mijn S-E K750i gemaakt. Had even geen andere camera bij de hand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy1@kpnplanet.nl/got/image_00040_.jpg

Zoals beloofd mijn spul in een LowePro Minitrekker Classic. Ruimte genoeg :) Ook gemaakt met telefooncamera btw :+

[ Voor 9% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-06-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Laatst online: 27-02 13:38
in de Pretty boy backpack iets minder, maar genoeg voor mij :)

Afbeeldingslocatie: http://dump.zorgtvooreenkater.nl/DSCF2013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 11-05 22:29

qless

...vraag maar...

In mijn Nova 5 zit dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/fototas.jpg

van links naar rechts, boven naar benenden:
zonnekap (onder camera)
30D + 17-40 (op foto nog 350D)
430EX (flitser)
24mm2,8 + 50mm1.8 (op elkaar)
ST-E2, kabels
Onderste rij:
Peleng+omnibounce
70-300 IS
Lader + rocketair

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:18
ApC_Rich schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:43:
in de Pretty boy backpack iets minder, maar genoeg voor mij :)
Dat is de normale? Dus de niet-XL? :)

Hieronder nog een foto van mijn Shrinkle:

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/3300/stuffxr4.jpg

Kunnen 2 flinke bodies, 7 lenzen en tot 17" widescreen laptop in, maar is mij eigenlijk wat groot :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cyclonist op 11-06-2007 15:16 ]

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.