Black and White 2 systeem, tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Hallo,

Heb heel misschien de mogelijkheid m'n pc uit te breiden/onderdelen te vervangen en vroeg me af wat de ervaringen zijn wat betreft systeemeisen van B&W2.

De minimum systeem eisen zijn me bekend en zijn ook vrij pittig haha, maar ik vroeg me af wat de ervaringen zijn wat betreft de hardware om het spel met alle toetsers en bellen te kunnen spelen. of in ieder geval lekker soepel met redelijk fraaie graphics settings.

Ik weet uit eigen ervaring dat de systeemeisen wel eens meevallen met wat op de verpakking staat o.a. door hoe goed je je systeem verzorgt en optimale settings hebt lopen (ik heb bv geen problemen met far cry op medium settings terwijl ik toch maar een athlon 1333, 512mb, geforce 3 ti200 heb en terwijl ik op het ubisoft forum mensen zag klagen over framerates op van die über kwijl uitnodigende systemen) dus ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de tweakers hier en dat kan me dan goed helpen bij het uitkiezen van m'n upgrades.

Alvast heel erg bedankt en groetjes,
Kael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn AMD Athlon XP2600+
6600GT AGP
1GB Dual Channel

Wou het nog redelijk laten lopen! 1024*768 en alles op het hoogste. Alleen als je toch wel weer wat groter word kreeg ik last van framedrops.

Ik heb nu btw een AMD64 3000+
6600GT Extreme
1GB Dual Channel

Ik zou niet weten hoe het hier op loopt, maar van agp -> pci-e is al heel wat.
En van Athlon XP naar AMD64 is al zeker heel wat!

Oja, en ik heb raid-0. Dus kwa geheugen zou 1GB wel genoeg moeten zijn, een 7600GT en een AMD64. Misschien dat Black And White wel dual core ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
hey dankjewel ramon, dat helpt me al een end op weg naar wat voor specs ik wil proberen te bereiken met de upgrade.

@jameshondje, waar loop je steeds vast? ik heb black and white 1 uit namelijk, misschien kan ik je wel helpen.
ik controleer morgen in ieder geval nog eens dit topic dus mocht je hulp nodig hebben laat maar weten :)

zoals gezegd ik weet nog niet of de upgrade door kan gaan, hangt van 'cadeau' bij mobiel abo verlenging af en of ik die tegen een leuk prijsje weg krijg :) zie Vraag betreffend systeem bij mobiel abo van telfort

m'n huidig systeem is dit mager gestel ;) :

AMD Athlon 1333c
512 MB DDR RAM 333MHz
MSI 746F Turbo
Asus Geforce3 Ti-200 64MB AGP

dit lijkt me wel een leuk upgrade setje:

AMD Athlon 64 3500+ (AM2, 2,2GHz, 512KB, 62W, Boxed)
MSI K9N Platinum, nForce 570
Sparkle Geforce 7300 GT 512MB DDR2 PCIe (SP-PX73GDH Ultra2/512)
1GB PC4200 DDR2, CL3 (PQI)
à 360 euro

dan wel nog even doorkomen met m'n oude western digital 80 gig HD IDE & crappy monitor lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je daar wel een stuk verder mee komt ja :) Zelf zou ik wel voor een andere videokaart gaan, want voor hetzelfde geld heb je ook een andere en betere kaart.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:39
Die 7300GT gaat er moeite mee hebben! Mijn maat heeft een X1600XT en deze heeft echt moeite met het spel als je inzoomt enzo... Ook als het druk wordt, dus dan kun je hem denk ik low/medium spelen met de 7300GT... Ik zou voor de 7600GS/GT gaan.. :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit lijkt me wel een leuk upgrade setje:

AMD Athlon 64 3500+ (AM2, 2,2GHz, 512KB, 62W, Boxed)
MSI K9N Platinum, nForce 570
Sparkle Geforce 7300 GT 512MB DDR2 PCIe (SP-PX73GDH Ultra2/512)
1GB PC4200 DDR2, CL3 (PQI)
à 360 euro

dan wel nog even doorkomen met m'n oude western digital 80 gig HD IDE & crappy monitor lol
Misschien is het beter om een Core 2 Duo te kopen. Deze zijn namelijk Dual Core en een stuk(je) sneller als een A64. Sowieso is het voor beide systemen (a64 en Core 2 Duo) aan te raden om dual channel geheugen te gebruiken.

Hier een voorbeeld:
ASRock ConroeXFire-Esata2 - € 75,18
Intel Core 2 Duo E6300 - € 178,89
2 x 512MB PC4200/5400 DDR2
7600GT (Liever geen GS, die is namelijk minder goed)

En dan denk ik dat je het wel redelijk goed kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kael, neem even contact met me op i.v.m B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor upgrade-vragen kun je terecht in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13. Black & White 2 heeft verder geen speciale hardware eisen waarvoor advies vanuit Spielerij nodig zou zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.