Toon posts:

Nieuw Game/internet systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet Tweakers,
Ik ga maar meteen to the point.
Ik wil een nieuw systeem samenstellen
Het is bedoeld voor voornamelijk (de nieuwste!) games en wat internetten/muziek luisteren.
Ik wil het hele systeem bij 1 winkel laten assembleren en mijn keuze is gevallen op Azerty.
Ik ben ook van plan te gaan overklokken maar nog niet direct.
Ik wacht nog zo'n drie maandjes dus daarom geen andere cpu- en gpu-koeler.
Ook wacht ik niet op dx10 of de nieuwe radeons want die betere koeler en gddr4 geheugen zijn voor mij de meerprijs niet waard
oh ja, mijn budget is 1300 euro inclusief btw, dus dit is echt mijn maximum.
hier volgt mijn samenstelling:

1.CPU: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 322,32 _/-\o_

2.MEMORY: OCZ OCZ2P8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 208,30

3.MOTHERBOARD: Asus P5W DH Deluxe, Retail € 210,78

4.VOEDING: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550 Watt, Retail € 103,55

5.CASE: AeroCool AeroEngine II, Zwart € 82,84

6.HDD: Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 77,59

7.VIDEOKAART: Connect3D Radeon X1900XT, 512 MB, DDR3, PCI Express x16 € 293,63

8.DVD+RW DRIVE: BenQ DW1655, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 37,82

Totaal € 1336,83

de eerste 3 onderdelen lijken me goede overklokkers en videokaart neem ik natuurlijk zeker voor dat prijsje...

Nou heb ik hier nog een paar vraagjes/commentaar:
2. Pc6400 lijkt me genoeg om te overklokken.
3. OC-king! :9
4. Is deze voeding stabiel genoeg voor een sli/crossfire setup + OC?
verder vind ik het ook wel belangrijk dat er een LED in de voeding zit aangezien ik een window in de case heb. O+
5. Is in deze kast de kabels goed weg te werken?
aangezien de voedingniet modulair is zal dit wel moeten. }:O
ook moet deze natuurlijk een goede airflow hebben maar daar maak ik me iig geen zorgen over :P
(wel jammer dat azerty de versie met aluminium frontbezel niet kan leveren :( )

6. 250 Gigabyte krijg ik noooooit vol.

7. Verder lijkt dit me een goede kaart en vooral als ik er later een zalman of artic opzet.

Ik weet dat dit allemaal wel ineen past, maar ik wil wel eerst jullie goedkeuring krijgen.
en natuurlijk stel ik adviezen/opmerkingen/verbeteringen zeer op prijs :)
bvd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 20:42 ]

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01-2025
1,2,3 Zijn allemaal inderdaad wel goeie onderdelen
4 550W zou in combinatie met maar 1 hd genoeg moeten zijn.
5 geen idee
7 Dat is idd een goed idee, mijn ervaring met standaardkoelers is dat ze de videokaart veels te heet laten worden.

Zou je echt niet op Dx10 wachten? nVidia brengt zo rond september de dx10 kaarten uit. Zelf wacht ik daar nog wel even op.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij is dat toch echt december/january hoor.

Maar je zou btw ook de Asus A-55 voeding kunnen overwegen, i.v.m. de 2e 12V rail (had ik uit een review).

Btw de Radeon X1900 RX kost maar 200 euro, maar ik zie dat de X1900XT's alweer in prijs zijn gedaald dus is het verschil kleiner geworden :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mag ik je wijs maken dat een internetsysteem compleet niet te vergelijken is met een game pc ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
nette pc.
ik heb ook zoiets in gedachten alleen dan grotere hd, 7900gt en ander mobo.

leg je keuze is uit mbt de x1900xt, beter als de 7900gt? sneller? meer toekomst gericht?.
als je hdr uitlaat en alleen antialising aanzet op een standaard tft (1280-1024) welke is dan beter??

sorry als het offtopic gaat maar ik zie door de bomen het bos niet meer om te kiezen tussen deze 2 kaarten

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De X1900XT is een stuk sneller, en (nu) 43 euro duurder, een betere keus imo.

Maar de X1900 RX is evensnel (+- in het voordeel van de 7900GT) als de 7900GT en kost 200 euro..

[ Voor 11% gewijzigd door Dutch_Razor op 18-08-2006 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
mischien even handig om te weten: het komt allemaal af te lezen vanaf een Samsung syncmaster 205bw
verder ben ik niet overtuigt om te wachten tot dx10.
ten eerste is de kans niet klein dat er kinderziektes(lees:problemen) zullen optreden en tegen de tijd dat die weer opgelost zijn......zucht.
en omdat de g80 (waarschijnlijk de eerste dx10 kaart) niet gebruik maakt van unified shaders is het mijns inziens beter om te wachten tot de 2de generatie voor je uberhaubt een dx10 kaart aanschaft O-)
en trouwens, wat HEB je eraan als windows VISTA nog lang niet uit is :?
ik ben me ervan bewust dat de GPU als eerste de bottleneck zal gaan vormen en een upgrade later volgend jaar sluit ik niet uit. (misschien zelfs sli/crossfire)

btw: een x1900xt voor onder de 300 euro is toch superchill :9

@dutchrazor: azerty heeft geen voedingen van ASUS in zijn assortiment :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:37:
Mag ik je wijs maken dat een internetsysteem compleet niet te vergelijken is met een game pc ;)
meen je dat nou :? ...........lol

nou die topictitel mag eigenlijk wel veranderd worden hoor er word de meeste tijd op gegamed en getweakt :+

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:15:
Nou heb ik hier nog een paar vraagjes/commentaar:
2. Pc6400 lijkt me genoeg om te overklokken.
Hierover is wel het e.e.a. te vinden. Bekijk eens [Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel IV en [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon
3. OC-king! :9
4. Is deze voeding stabiel genoeg voor een sli/crossfire setup + OC?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
Verder zijn er genoeg ervaringen danwel reeds behaalde resultaten te vinden. Maar op basis daarvan een conclusie.
verder vind ik het ook wel belangrijk dat er een LED in de voeding zit aangezien ik een window in de case heb. O+
Naar mijn mening slechts een optionele eis. Verder zal het aanbod voedingen hierdoor wel beperkter worden maar dat mag de pret niet drukken.
5. Is in deze kast de kabels goed weg te werken?
aangezien de voedingniet modulair is zal dit wel moeten. }:O
ook moet deze natuurlijk een goede airflow hebben maar daar maak ik me iig geen zorgen over :P
(wel jammer dat azerty de versie met aluminium frontbezel niet kan leveren :( )
Zoek een foto's, reviews of ervaringen van deze kast. A.d.v. foto's (ook van het binnenwerk) kun je wellicht inschatten hoe je de kabels weg gaat werken. Verder zal in de praktijk wel duidelijk worden of de kabels goed weggewerkt kunnen worden. Vissen naar ervaringen is hierbij niet zo zinvol omdat kabellengtes en inzicht m.b.t. het wegwerken van kabels vaak verschillen :)
6. 250 Gigabyte krijg ik noooooit vol.
Dat is een persoonlijke keuze. Groter zal dus (volgens jouw in ieder geval) niet nodig zijn ;)
7. Verder lijkt dit me een goede kaart en vooral als ik er later een zalman of artic opzet.
Benchmarks, reviews en ervaringen zullen uitwijzen of dit een goede kaart is.
Ik weet dat dit allemaal wel ineen past, maar ik wil wel eerst jullie goedkeuring krijgen.
Waarom een goedkeurig als alles toch al past?
en natuurlijk stel ik adviezen/opmerkingen/verbeteringen zeer op prijs :)
bvd
Op of aanmerkingen zijn leuk maar het is simpelweg niet te doen om voor iedereen een systeem samen te stellen en te beoordelen. De vragen die jij stelt kunnen best zelf uitgezocht worden en hebben derhalve geen topic nodig. Om die laatste reden zal dit topic ook op slot gaan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.