[Folding@Home] DPC MegaFlush op 31-10-2006

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 12:45
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchpowercows.org/images/banners/mcB01.jpg

DPC-MegaFlush op Folding@Home!

Afbeeldingslocatie: http://tp51.johfrael.nl/images/M_images/dpc%20megaflush06.jpg

Geachte mede DPC'ers,

Het wordt tijd voor een DPC-MegaFlush op Folding@Home.

Middels een Poll in de DPCH van do. 17 aug. 2006, heeft men gekozen voor een massale MegaFlush op het Project Folding@Home op 31-10-2006 (oftewel Haloween)

(Zie onderstaand de uitslag van de Poll)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=142566&layout=2&sort=prc

Wanneer precies?
Het is dus de bedoeling om op dinsdag 31 oktober 2006 de buffers leeg te gooien. Alle gespaarde WorkUnits kunnen dan geflushed worden. Dit kan vanaf de nacht maandag/dinsdag 24:15u./00:15u. tot uiterlijk dinsdagavond 21:30u. Daarna kan het zijn dat je geflushte units pas later verwerkt zijn en bij de stats van de volgende dag komen te staan. Op 1 November zullen dan de uiteindelijke resultaten bekend zijn in de DPCH van 31 oktober.

MegaFlushen is een typisch DPC-verschijnsel. De bedoeling is om voor een bepaalde tijd te sparen en vervolgens tegelijkertijd de buffers leeg te gooien en op deze wijze een hoge notering in de internationale daily charts te halen.

Het Project F@H doet het prima, alleen DPC scoort niet zo fantastisch t.o.v. de rest. We staan overall op de 19de positie, echter in 2006 is DPC in de daily niet hoger gekomen dan een 20ste plaats. Meestal zit men zelfs lager in de ranglijsten, schommelend tussen 24ste en 34ste plaats.

In het verleden zijn diverse MegaFlushes door individuele teams neergezet. Daaruit bleek al snel dat daardoor DPC ook meer opviel qua score, dus werd er al snel het idee geopperd om een massale MegaFlush spaaractie op te zetten waar iedereen aan mee kan doen.

Bijgaand de huidige MegaFlush Top5
code:
1
2
3
4
5
6
7
Megaflush Top 5
pos Team Flush Date
1. Team4Fun.nl              202.700 05-12-2005
2. [DPC]_Team_ColdFusion     21.017 17-12-2004
3. DPC_Team_Switch           20.779 14-02-2005
4. DPC_Los_Alcoholicos       19.903 18-02-2005
5. Team_Elteor_Borislavj     19.142 20-04-2005

Vorig jaar tijdens de MF van Team4Fun werd er zelfs behoorlijk ophef over gemaakt op het forum van Stanford wat terug te vinden is in de DPCH-topics.
5 dec 2005
6 dec 2005

Volgens PV'er SandStar is de policy bij Stanford om zeker niet langer dan één maand te sparen.

Dat betekent dus dat we op 1 oktober 2006 kunnen beginnen met sparen om op 31 oktober 2006 de DC-wereld in verbazing achter te laten met de MegaFlush.

Ultieme doel is uiteindelijk om de eerste plaats daily te bereiken. Gezien het feit dat nu de eerste plaats daily met 450K tot 520K wordt behaald door [H]ardOCP, en DPC dagelijks rond de 45K gemiddeld scoort, moeten we dus 10x onze dagproductie in 4 weken tijd bij elkaar sparen om dat te halen. Gezien de sinterklaas-MF van T4F vorig jaar op 200K+ uitkwam, moet dat redelijk gaan lukken!

Ik nodig hierbij dan ook DPC-Subteams van andere projecten uit om deel te nemen aan deze stunt.

Verder kan dit topic gebruikt worden om links en info te spammen over de mogelijkheden binnen F@H mbt megaflushen.

[edit]
Bijgaand een WDO-link met info over sparen met UD Monitor voor F@H http://forum.dutchpowerco...9c1865820117a8cc360#19345

Nog een aantal relevante links:

Projectbeschrijving F@H op WDO
FAQ Folding@Home
FaHWiki oftewel Folding@Home Wiki
UD Monitor
Stanford Folding site
Downloadpagina van Stanford
FAQ van Stanford mbt F@H in het engels
Nederlandse FAQ van Stanford
Summary van beschikbare WorkUnits
Server Status overzicht

Downloads:
FAH502-console.exe 5.02 Windows XP/NT/2000 Text-Only Client
FAH504-console.exe 5.04 beta Windows XP/NT/2000 Text-Only Client
FAH505beta1-console.exe 5.05 beta1 Windows XP GPU Console Client
FAH504-linux.exe 5.04 beta Linux x86 Text-Only Client
FAH502-linux.exe 5.02 Linux x86 Text-Only Client
FAH5.02-CLI.dmg 5.02 Mac OS X Text-Only Client
udmon-4.45.zip UD Monitor 4.45

WorkUnits:
Er zijn nog wel deadlineless units zoals Tinkers (p1136 t/m p1163) en sommige Gromacs zoals p761, p772 en p773 deze staan op 171.64.122.130 /.133 en .138

Welke units je zeker niet moet hebben zijn bijv.:
p962_fklig_popr: 8 days,
p963_fkcomp_popr: 6 days,
p964_fk-fstr-nprot-r: 23 days,
p991_longfkligand: 27 days,
p1606 t/m p1709: 17 days,
p2019_BBA5: 28 days,
p2020_BBA5: 24 days,
p2060_g40: 17 days,
p2061_A21_agbnp_amber99; 28 days,
p2075_BBA5: 15 days,
p2300_BBA5: 17 days,
p2301_BBA5: 25 days,
p2304_BBA5_ext: 15 days en
p2305_BBA5_Mutant: 15 days.

Deze hebben allen een kortere geldigheid. (minder dan 30 dagen)
De rest moet geen probleem zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.castleproductsonline.com/images/195-megaflush.jpg

DPC heeft in het verleden behoorlijk naam gemaakt met het verschijnsel MegaFlushen,
bijgaand een stukje geschiedenis:

Er is ook een frontpage-topic geplaatst door iisschots over de DPC MegaFlush op Folding@Home

[ Voor 48% gewijzigd door JohFraEl op 23-10-2006 11:39 . Reden: Wanneer etc. ]

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Om te kijken hoeveel draagkracht de geplande MegaFlush nu eigenlijk heeft, gaarne een reactie posten of jij of jouw team wil gaan deelnemen aan deze F@H-MegaFlush!

bijvoorbeeld:
Nick: ....
SubTeam: ....
Aantal proc's: ....
Aantal weken: ....

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

De Aapjes trekken zich even rustig terug op hun apenheul en beraden zich, onder het genot van een flinke kam verse banaantjes, over eventuele deelname.

U hoort nog van ons...

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me meld alvast dat ik niet mee doe wat de rest van de donderkoppen gaat doen weet ik niet. Wie weet gaan die wel sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoY
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01-2024

JoY

Wij zijn mij er eentje

\0/

\TP51/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Ben ik dan de eerste die toezegt?

Nick: Savantas
SubTeam: FairwindAdventurersRescueTeam
Aantal proc's: iig 3 (P4M, Athlon XP 1800 en nog een p3tje)
Aantal weken: 4

:w

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Je bent een HELD _/-\o_

Nick: JohFraEl
SubTeam: Team_Pastis_51
Aantal proc's: 4 - 5 (Athlon 64 X2, 4x P4 2.4Ghz)
(en wat ik nog kan assimileren) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JohFraEl op 22-08-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_jk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2022
Ook wij grazen vrolijk mee! :)

Nick: Stephan_jk
SubTeam: De Vrolijke Grazers
Aantal proc's: 5 (P4 3GHz, 3x P4 2,8GHz en Athlon XP 1800+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Ook ik/wij grazen vrolijk mee! :)

Nick: schapie0schapie
SubTeam: schapie
Aantal proc's: 2 of meer (P4 2,66Ghz, P4 2,4Ghz en misschien nog wat andere zut.)
Aantal weken: 3/4

De rest van de teamleden moet het nog even laten weten, maar volgens mij hadden magnifix en jeronimo2003 er ook wel oren naar. ;)

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick : Jerry
Subteam : Team4Fun.nl
Aantal proc's : minimaal 10 pc's (P4 HTT) :), maar waarschijnlijk nog wel wat meer :)
Aantal weken : 4 weken, vanaf 1 oktober dus

De vorige MF van Team4Flush heb ik zo'n 80.000 punten er doorheen geflushed, dat wil ik in ieder geval verbeteren maar dat zal wel moeilijk worden zonder QMD's !!

Ik ga ervan uit dat niet iedereen van Team4Fun meedoet maar toch zeker een 4 a 5 personen die behoorlijk wat power in kunnen zetten !!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Nick : Muad
Subteam : Team4Fun.nl
Aantal proc's : 4 (3x P4, 2.4Ghz of hoger, 1x AMD64, 3500)
Aantal weken : 4 weken

[ Voor 10% gewijzigd door T4F.nl_Muad op 19-08-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Nick : Freeze_XJ
subteam heb ik niet, loslopend graasgeval
CPUs iig mijn AMD64@2.5, en wat ik erbij kan vangen
aantal weken zo lang als ik nodig heb ^^ voorlopig 4 dus

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:59
Zoals Schapie al aangaf, count me in.

Nick: Just_a_Cow
SubTeam: Schapie
Aantal proc's: 2 (XP2600 en TB1200)

PS:
Is er inmiddels een mogelijkheid om pc's die niet in een netwerk hangen (iig geen netwerk met een verbinding naar de F@H servers) toch in te zetten om te vouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeronimo2003 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:54:
Zoals Schapie al aangaf, count me in.

Nick: Just_a_Cow
Aantal proc's: 2 (XP2600 en TB1200)

PS:
Is er inmiddels een mogelijkheid om pc's die niet in een netwerk hangen (iig geen netwerk met een verbinding naar de F@H servers) toch in te zetten om te vouwen?
WU's downloaden met UDMON op een andere machine, deze kopieren op een usb stickje ofzo en dan op een andere machine laten vouwen. Als het spul klaar is flushen op 31 oktober op een machine die wel in een netwerk (internetverbinding) hangt. Let er wel op dat de directory namen hetzelfde moeten zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_jk
jeronimo2003 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:54:
PS:
Dat kan. Draai de console versie in een nieuwe dir (bijv. F@H2) op een bestaande vouwmachine en haal vers gras op. Sluit de console, kopieer dir F@H naar de nieuwe machine (via een usb-stick ofzo). Je moet dan wel eerst de grafische client installeren ivm het aanmaken van een ID. Daarna kan je vanaf elke willekeurige dir de console versie draaien.

Heeft je pc helemaal geen connectie met de servers van F@H? Bij mij op het werk gebruik ik bovenstaand trucje, maar de pc's komen via een proxy poort 8080 op internet. Workunits ophalen lukt niet, maar verzenden wel. Ook het aanmaken van de ID's is geen probleem.

Mocht je helemaal niet op internet kunnen dan weet ik niet hoe het zit met het aanmaken van de ID's. Misschien dat iemand dit gedeelte kan aanvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_jk
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:21:
[...]

WU's downloaden met UDMON op een andere machine, deze kopieren op een usb stickje ofzo en dan op een andere machine laten vouwen. Als het spul klaar is flushen op 31 oktober op een machine die wel in een netwerk (internetverbinding) hangt. Let er wel op dat de directory namen hetzelfde moeten zijn !
Je was me al voor. 8)7

Bij mij kon hij niet beginnen met vouwen op die andere machines voordat hij iets met de ID's had gedaan (gecheckt of aangemaakt ofzo :? ). Enig idee wat ik dan fout deed? Of zorgt udmon daarvoor?
Ik kan de exacte melding even niet meer terugvinden. Het is ook al een tijdje terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Stephan_jk op 19-08-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stephan_jk schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:38:
[...]

Je was me al voor. 8)7

Bij mij kon hij niet beginnen met vouwen op die andere machines voordat hij iets met de ID's had gedaan (gecheckt of aangemaakt ofzo :? ). Enig idee wat ik dan fout deed? Of zorgt udmon daarvoor?
Ik kan de exacte melding even niet meer terugvinden. Het is ook al een tijdje terug.
Check het forum van team4fun.nl even, daar is een apart gedeelte voor Folding @ Home en daar staat ook de uitleg hoe je udmon moet gebruiken, dat werkt het makkelijkste. Heb je bijv. straks een machine die 8 slots berekend heeft, dan parkeer je de complete directory even ergens anders en laat udmon weer units downloaden zodat deze nog kan berekenen t/m 31 oktober zodat je extra units op die pc hebt. Dus ook als je een langzamere pc hebt staan zonder internet verbinding dan kun je mbv een usb stick die machine toch laten vouwen en laat je later de berekende units flushen door een pc die wel i-net toegang heeft. Het is een kwestie van complete directories kopieren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_jk
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:57:
[...]

Check het forum van team4fun.nl even, daar is een apart gedeelte voor Folding @ Home en daar staat ook de uitleg hoe je udmon moet gebruiken, dat werkt het makkelijkste. Heb je bijv. straks een machine die 8 slots berekend heeft, dan parkeer je de complete directory even ergens anders en laat udmon weer units downloaden zodat deze nog kan berekenen t/m 31 oktober zodat je extra units op die pc hebt. Dus ook als je een langzamere pc hebt staan zonder internet verbinding dan kun je mbv een usb stick die machine toch laten vouwen en laat je later de berekende units flushen door een pc die wel i-net toegang heeft. Het is een kwestie van complete directories kopieren !
Die handleiding had ik eerder deze week ook al even doorgekeken. UDMON heb ik nog niet eerder gebruikt. Na mijn vakantie (morgen ga ik 2 weken naar Frankrijk 8) ) zal ik het zeker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
Jerry en Stephan bedankt voor de moeite, een duidelijk verhaal op het T4F forum.
Ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Of zie http://forum.dutchpowerco...9c1865820117a8cc360#19345
Clients overzetten op offline PC's.

Indien je machines hebt welke geen internetverbinding hebben is het zaak om eerst een complete f@h configuratie met udmon op een pc mét internetverbinding te hebben draaien.

1. Je download een gepast zwikkie (f@h console + udmon) in FoldingX en exporteert de hele Pande RegKey [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PandeGroup] naar die map.

2. Pak de hele map FoldingX in en transporteer de gezipte map naar de offline pc.

3. Pak daar de map weer uit op dezelfde lokatie als op de online pc. (bij voorkeur 'Program Files')

4. Dan wordt Stap 0 op de offline pc:

5. Dubbelklik de RegKey en het gaat werken.

6. Vervolgens udmon-fah.bat opstarten en sparen maar!!!!

Je kan eventueel udmon verbergen door in 'Taskbar en startmenu properties', bij 'Notificatian Area' op 'Customize' klikken en udmon op 'always hide' zetten

Nadat udmon alle cache-slots heeft verwerkt wordt het tijd om te flushen:

1. Pak hiervoor weer de hele FoldingX map in

2. Transporteren naar online pc en uitpakken

3. Daarna udmon opstarten d.m.v. udmon-fah.bat en in Settings>F@H>Configure slots Use proxy uit, Use IE aan portadres op 8080 (evt. Ask before... aan) Hide the client uit. etc

4. Vervolgens naar tabblad Cache en met [F11] ga je weer uploaden.

(Op 3 normale DELL P4 2.4Ghz resulteert dit na 5 dagen in een flush van ca. 2 tot 3K.)
Eventueel kan je daarna weer nieuw werk binnenhalen met Insert en [F12] en het volgende setje inpakken en weer op de offline pc zetten!

Offline mogelijkheden

Het is mogelijk om offline machines van werk te voorzien. Voor elke online machine kunnen 7 offline machines worden gebruikt. Maak allereerst een installatie met "MachineID 1". Maak hierna nog een map aan met een installatie met "Machine ID 2" Zie "Megaflushen" voor het volkrijgen van de cache van deze installatie. Exporteer de registerkey van stanford HKEY_LOCAL_MACHINE/software/pandegroup naar een verwisselbaar medium. Kopiëer vervolgens de hele dir inclusief /work naar een verwisselbaar medium Importeer op de offline machine vervolgens de registerkey en gooi daarna de client directory op dezelfde plek waar je hem op de online pc vanaf hebt gehaald. Start de client. Herhaal dit bij elke machine maar dan met een ander "MachineID". Het flushen van resultaten kan gedaan worden zonder opnieuw gekloot met registerkeys; dit is éénmalig geweest. Kopiëer de hele directory weer terug naar de online pc en start deze met -send all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat wel nergens in de FAQ wat je moet doen als je units krijgt met een deadline voor de flushdatum :? Gewoon uitrekenen en dan dat 1ne slot flushen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:29

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 07:51:
Er staat wel nergens in de FAQ wat je moet doen als je units krijgt met een deadline voor de flushdatum :? Gewoon uitrekenen en dan dat 1ne slot flushen ?
Uitrekenen en direct opsturen en hopen dat de volgende unit wel gespaard kan worden.
Maar als je timeless units spaart heb je dit probleem niet.

[ Voor 7% gewijzigd door SandStar op 21-08-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 07:51:
Goeie vraag, ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ik heb ook nog nooit langer dan een weekje gespaard. De meeste units hebben een houdbaarheid van 30+ dagen, je kan het evt. opzoeken in deze lijst. Jouw oplossing zou kunnen werken, maar dan moet je het wel goed in de gaten houden.

[ Voor 4% gewijzigd door JohFraEl op 21-08-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:53

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

SandStar schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:14:
[...]
Uitrekenen en direct opsturen en hopen dat de volgende unit wel gespaard kan worden.
Over Deadlineless WUs gesproken, is de server die die WUs uitdeeld alweer up en running, want dat is nogal een server met veel problemen. Dat zou het sparen wel eens kunnen bemoeilijken.

Linux users kunnen trouwens het beste sparen via de Sneakernet methode die in de FAHwiki is gedocumenteerd.
http://fahwiki.net/index....h?search=sneakernet&go=Go

:w uit Úny te Hongarije

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
smoking2000 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:21:
[...]
Over Deadlineless WUs gesproken, is de server die die WUs uitdeeld alweer up en running, want dat is nogal een server met veel problemen. Dat zou het sparen wel eens kunnen bemoeilijken.

Linux users kunnen trouwens het beste sparen via de Sneakernet methode die in de FAHwiki is gedocumenteerd.

Ik kan af en toe wel weer deadlineless units downloaden (171.65.103.158), maar soms lukt het niet en kan ik alleen met instelling 'any type' units iets binnenkrijgen. Ik weet ook niet welke server bij Stanford die 'dll'-units uitdeeld. Maar als je bij http://vspx27.stanford.edu/serverstat.html kijkt zie je dat er afentoe wel een paar servers 'down' zijn.

Bedankt voor de info Smoking2000 en dat je op vakantie de moeite neemt om wat te posten!!! _/-\o_

Veel plezier in Hongarije! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:14:
[...]

het probleem met die deadlineless units is dat ze ook wel geen reet opleveren. Dan kan ik beter nu beginnen sparen en pas volgend jaar meeflushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 19:37

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Nick: Dr Mad (een van de aanstichters van de MF van team4fun :D )
SubTeam: Team4Fun.nl
Aantal proc's: 5 a 6 (3xP4 3GHz, 1x P4 2,8GHz, 1x P4 1,7 Ghz en 1x X2 4600+)

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Welcome @ the MegaFlush Squad Dr Mad _/-\o_

Een kleine tussenstand van de deelnemers die zich al hebben ingeschreven:

NickSubTeamProc'sweken
SavantasFairwindAdventurersRescueTeam34
JohFraElTeam_Pastis_5154
Stephan_jkDe Vrolijke Grazers54
schapie0schapieschapie23/4
JerryTeam4Fun.nl104
MuadTeam4Fun.nl44
Freeze_XJ 14
Just_a_Cowschapie23/4
Dr MadTeam4Fun.nl5-64
0
0
0

We hebben al min. 37 procs die ingezet gaan worden.
Dat kan natuurlijk veel beter! Of je nou aap, knijn, schwitcher, kouwe-fusie, zandster of alcoholist bent, laat zien dat je de edele kunst van het MegaFlushen, welke zo diep in de DPC-traditie geworteld is, beheerst en verdedig je positie in de Megaflush-Top5 :P
Doe het voor de eer van DPC! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Wat ik me tegenwoordig eigenlijk afvraag... 'vroeger' typten we vaak genoeg nog in al haast codetaal aka. fout nederlands zodat de niet-nederlands sprekende concurrenten het niet konden vertalen. Waar is die tijd gebleven? Flushes moeten wel een beetje geheim blijven natuurlijk.

[/offtopic]

[ Voor 6% gewijzigd door Bleet op 23-08-2006 01:53 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Was er niet een tukkers versie van de Borkifier? :+ Snel over alles heen halen...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Savantas schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 08:47:
Was er niet een tukkers versie van de Borkifier? :+ Snel over alles heen halen...
Ik heb alleen de zweedse versie kunnen vinden. Maar ik ben al begonnen...... :+
Geechte-a mede-a DPC'irs, Het wordt tijd foor iee-a DPC-MegeFloosh oop Folding@Home-a. Bork Bork Bork! Middels iee-a Poll in de-a DPCH foon do. 17 uoog. 2006, heefft mee-a gekozee-a foor iee-a messele-a MegeFloosh oop het Project Folding@Home-a oop 31-10-2006 (oofftooel Heloweee-a) (Zie-a oondersteoond de-a uitsleg foon de-a Poll)
MegeFlooshee-a is iee-a typisch DPC-ferschijnsel. Bork Bork Bork! De-a bedoeling is oom foor iee-a bepeelde-a tijd te-a speree-a ie-a ferfolgens tegelijkertijd de-a booffffers leeg te-a gooiee-a ie-a oop deze-a wijze-a iee-a hoge-a notering in de-a interneshoonele-a deily cherts te-a helee-a. Het Project F@H doet het prima, illeee-a DPC scoort niet zo foontestisch t.oo.f. de-a rest. We-a steoon ooferell oop de-a 19de-a positie-a, ichter in 2006 is DPC in de-a deily niet hoger gekomee-a doon iee-a 20ste-a pleets. Meestel zit mee-a zelffs leger in de-a roonglijstee-a, schommelend toossee-a 24ste-a ie-a 34ste-a pleets. In het ferledee-a zijn diferse-a MegeFlooshes door indifidooele-a teems neergezet. Deerooit bleek il snel det deerdoor DPC oook meer oopfiel qooa score-a, doos werd ir il snel het idee-a geopperd oom iee-a messele-a MegeFloosh speerectie-a oop te-a zettee-a weer iedereee-a ioon mee-a koon doee-a. Bijgeoond de-a hooidige-a MegeFloosh Top5
Forig jeer tijdens de-a MF foon Teem4Foon werd ir zelffs behoorlijk oopheff oofer gemeekt oop het foroom foon Stoonfford wet teroog te-a findee-a is in de-a DPCH-topics. 5 dec 2005 6 dec 2005 Folgens PF'ir SoondSter is de-a policy bij Stoonfford oom zeker niet loonger doon één meoond te-a speree-a. Det betekent doos det we-a oop 1 ooktober 2006 koonnee-a beginnee-a met speree-a oom oop 31 ooktober 2006 de-a DC-wereld in ferbezing ichter te-a letee-a met de-a MegeFloosh. Ultieme-a doel is uiteindelijk oom de-a ierste-a pleets deily te-a bereikee-a. Geziee-a het feit det noo de-a ierste-a pleets deily met 450K tot 520K wordt beheeld door [H]irdOCP, ie-a DPC degelijks rond de-a 45K gemiddeld scoort, moetee-a we-a doos 10x oonze-a degprodooctie-a in 4 wekee-a tijd bij ilkeer speree-a oom det te-a helee-a. Geziee-a de-a sinterklees-MF foon T4F forig jeer oop 200K+ uitkwem, moet det redelijk geoon lookkee-a! Ik nodig hierbij doon oook DPC-Soobteems foon undere-a projectee-a uit oom deel te-a nemee-a ioon deze-a stoont. Ferder koon dit topic gebrooikt wordee-a oom links ie-a inffo te-a spemmee-a oofer de-a mogelijkhedee-a binnee-a F@H mbt megefflooshee-a.
[idit] Bijgeoond iee-a WDO-link met inffo oofer speree-a met UD Monitor foor F@H http://foroom. Bork Bork Bork!dootchpowerco...9c1865820117e8cc360#19345 DPC heefft in het ferledee-a behoorlijk neem gemeekt met het ferschijnsel MegeFlooshee-a, bijgeoond iee-a stookje-a geschiedenis:
Werkt prima, is bijna niet te ontcijferen voor buitenlandse teams :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohFraEl schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:19:
[...]

Ik heb alleen de zweedse versie kunnen vinden. Maar ik ben al begonnen...... :+

[...]

Werkt prima, is bijna niet te ontcijferen voor buitenlandse teams :P
Werkt heel prima !

Het is amper te ontcijferen voor mij :9

4P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
Jij hoort dan ook bij de buitenlanders, 4P >:) :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Ik reken in dit geval alles wat Nederlands kan lezen en schrijven tot niet-buitenlanders, ongeacht huidskleur, geslacht, geaardheid of IQ :P

Dus 4Power mag hier ook z'n veestapeltje inzetten!
veestapel: 8x P4 2,4 ghz | AMD64 3400+ | P3 800 MHZ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk wel wat meer koetjes inzetten dan 10 x P4 3.0Ghz HT omdat ik nu weet dat Wake On Lan heel goed werkt op m'n netwerk :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohFraEl schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:07:
Ik reken in dit geval alles wat Nederlands kan lezen en schrijven tot niet-buitenlanders, ongeacht huidskleur, geslacht, geaardheid of IQ :P

Dus 4Power mag hier ook z'n veestapeltje inzetten!
veestapel: 8x P4 2,4 ghz | AMD64 3400+ | P3 800 MHZ :D
koetjes park is helaas wat veranderd :(

Er zijn een paar P4 2,4 ghz weggehaald........

En zijn vervangen door P4 3 ghz-jes :D

Ik ga binnenkort even een inventarisatie maken en dan beslis ik of ik mee ga doen ;)

4P .

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 00:05 ]

• T4F.nl_Muad
Jesus 4P, ik zou dat niet pikken van het managment! Zomaar snellere pc's neerflikkeren, wie denken ze wel niet dat ze zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic even warm houden zodat iedereen het kan zien :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
Vraagje:
Ik heb nu met UDmon m'n ofline pc voorzien van een WU'tje. Dit is een P4 met HT. Load is dan dus max 50%. Daarom een 2 dir aangemaakt met kopie van F@H zoals in de FAQ's is aangegeven.
Moet ik dan bij het ophalen van de WU op de online PC (waar ik dezelfde mapstructuur had aangemaakt) dingen als machineID bij de cacheslots aangeven of is dit overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
jeronimo2003 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:54:
Vraagje:
Ik heb nu met UDmon m'n ofline pc voorzien van een WU'tje. Dit is een P4 met HT. Load is dan dus max 50%. Daarom een 2 dir aangemaakt met kopie van F@H zoals in de FAQ's is aangegeven.
Moet ik dan bij het ophalen van de WU op de online PC (waar ik dezelfde mapstructuur had aangemaakt) dingen als machineID bij de cacheslots aangeven of is dit overbodig.
Dat is overbodig, de mapstructuur (bijv. folding1 en folding2) zorgt ervoor dat beide clients draaien waardoor niet de helft maar 100% van de processor(s) worden gebruikt. De machineID van UDMon is meer een virtuele ID van dat slot, bij meerdere WU's heb je dan ook respectievelijk meerdere machineID's dus folding1 kan bij 5 WU's machineID 1 t/m 5 bevatten en folding2 heeft bij bijv. 6 WU's machineID 1 /tm 6 ingedeeld voor de slots. Ik gebruik "Configure this slot..." uitsluitend om de 'Workunit type preference' aan te passen (op dit moment als 'any type'). Je moet met UDMon wel opletten dat je de optie 'send/receive F12' niet gebruikt als er al volle slots zijn die je nog niet wil versturen. Het beste gebruik je die optie alléén als je lege slots hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
JohFraEl, bedankt voor de info. Maandag eens kijken wat er van geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

smoking2000 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:21:
[...]

Het lijkt erop dat de server die de clients van deadlineless WUs (171.64.122.120 / VSP53.stanford.edu), nog altijd down is. Hij komt mogelijk spoedig weer up, maar zal dan waarschijnlijk alleen gecrunchte WUs accepteren, gezien er geen nieuwe deadlineless WUs meer zijn.

Zie: http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=16003

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifix
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Magnifix

Eat, sleep, grill, repeat

Schapie0Magnifix wil het ook wel eens proberen, vermoedelijk met 6 clients voor min. 3 weken. E.e.a. afhankelijk van het feit of udmon ook op linux draait. Zo niet, dan vallen er 2 clients af.

Helaas nog geen teams uit andere projecten aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Magnifix schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:30:
Schapie0Magnifix wil het ook wel eens proberen, vermoedelijk met 6 clients voor min. 3 weken. E.e.a. afhankelijk van het feit of udmon ook op linux draait. Zo niet, dan vallen er 2 clients af.

Helaas nog geen teams uit andere projecten aangemeld?

Welkom alvast bij de F@H-MF-squad 8)
Volgens mij draait udmon niet op linux maar dat weet smoking2000 vast wel ;)

Nog geen teams van andere projecten gespot, maar vandaag al weer 8 nieuwe members bij F@H, mogelijk door de FP op T.Net en Fok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

udmon werkt niet onder Linux (met Wine), als je met je Linux clients wilt sparen moet je gaan sneakernetten zoals eerder gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Afbeeldingslocatie: http://tp51.johfrael.nl/images/smilies/kick.gif

Topic ff kicken, indien er zich nog mensen willen opgeven om mee te doen met deze spaaractie, gaarne op de volgende wijze:

bijvoorbeeld:
Nick: ....
SubTeam: ....
Aantal proc's: ....
Aantal weken: ....

Bij voorbaat dank!

Natuurlijk kunnen er ook vragen gesteld worden in dit topic of voorstellen gedaan, het enigste wat nu definitief vast ligt is begin en einddatum: 01-10-2006 - 31-10-2006 (niet langer dan één maand)
Thema: Haloween.
En het doel: DPC daily op #1 bij F@H.

Afbeeldingslocatie: http://www.tapijtplaatsing.be/borduren/borduren6/haloween-pompoen-poesje.jpg
Ik verwacht nog een reactie van TEB (Kuuke) en hoop dat NGS, TCF, Switch en LA ook willen deelnemen?! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Denk dat je van TCF weinig hoeft te verwachten, daar we net alle makkelijk bereikbare pc's richting R@H aan het schuiven zijn, om daar de daily #1 stevig vast te houden en een paar plekkies in de overall te klimmen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door emphasis op 30-08-2006 16:57 ]

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Forza Mucca doet niet mee, wegens totale lethargie. Post-hittegolfsyndroom, denk ik.

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen NGS lijkt er ook niet veel animo voor te zijn. Misschien dat ik in mijn eentje deelneem, maar dat zie ik dan wel

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

offtopic:
Los Alcoholicos hebben ooit ook eens een Halloween flush gedaan. Alleen was die op de laatste dag van september. Toen we 2 weken later in de Blokker krantjes allemaal reclame zagen voor pompoenen en skeletten, wisten we pas dat we een maand te vroeg waren geweest :D

Veel succes! Los Alcoholicos rekenen erop hun 4e plek kwijt te raken!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• JohFraEl
Bedankt voor jullie reactie, emphasisNL, Rollerjooster, PissedCapslock en Mobster!

Jammer dat de gerenommeerde teams hier niet aan meedoen, de vraag is dan ook of we met pak'mbeet 40 procs in één maand voldoende bij elkaar kunnen sparen voor een #1 daily. -O-
Average Top2 F@H
Overclockers Australia Average last 7 days: 472.923, Biggest flush: 609.824
[H]ardOCP Average last 7 days: 551.629, Biggest flush: 745.216
We moeten dus min. 550K halen en als we pech hebben heeft een ander team net een flushje van boven de 600K op dezelfde dag. :|

Ik hoop dat er toch nog teams zijn die het interessant vinden om mee te doen, anders wordt het geen haalbare kaart. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:13:
[...]

het probleem met die deadlineless units is dat ze ook wel geen reet opleveren. Dan kan ik beter nu beginnen sparen en pas volgend jaar meeflushen
NGS doet zowiezo niet altijd mee met DPC-georganiseerde dingen (als MF's en/of stamp-a-thon's). En persoonlijk gezien blijf ik het teveel gedoe vinden dat sparen op F@H.

Als het nou zo makkelijk/leuk ging als met sparen op DF .... tja, dan elke maand weer (of elke proteinewissel, en dan maar zien of je als eerste output had met dat nieuwe eiwitje :P Those were the days ....)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Je hebt gelijk dat het nogal een gedoe is op F@H :S

Daar staat tegenover dat andere teams (bijna) nooit sparen op dit project, dus kan je als DPC écht hoge ogen gooien door als team welke overall op #19 staat en daily gemiddeld niet hoger dan een 21ste plaats komt, ineens in de daily top3 te verschijnen.
Geheel in DPC-stijl kan je jezelf als team onderscheiden van van de rest en grote teams met ruim 10x onze output voor één dag het nakijken te geven. :Y)

Dat is nou juist de uitdaging van een MF op F@H, het is nou eenmaal niet zo eenvoudig, dussss doen we het!!! Omdat we Dutch Power Cows zijn. }:O
[/redevoering] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacebull01
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

Spacebull01

La Petite Cows

La Petite Cows reporting for duty. We moeten nog wel even de vuurkracht bepalen maar iig

Nick: Spacebull01
SubTeam: La Petite Cows
Aantal proc's: 1 (P4 @ 2,0)
Aantal weken: 4 (de hele maand oktober dus)

Nog wel even een vraagje. In de Faq's over sparen en UD lees ik steeds dat je de standaard (grafische) F@H client niet meer automatisch moet laten opstarten en dus uit het Startmenu bij Opstarten weg moet halen. Logisch, maar ik zie nergens staan wat er dan wel automatisch moet opstarten.

Moet je UD monitor nu laten opstarten door een koppeling in het startmenu te zetten, of kun je dat inregelen bij UD monitor? Ik zie daar namelijk alleen de mogelijkheid om met "run on start" de client automatisch te starten.

Proud member of La Petite Cows Now graazing for Rosetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:09

jeroenathome

Een regel tekst

LPC_Spacebull01 schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:55:

Nog wel even een vraagje. In de Faq's over sparen en UD lees ik steeds dat je de standaard (grafische) F@H client niet meer automatisch moet laten opstarten en dus uit het Startmenu bij Opstarten weg moet halen. Logisch, maar ik zie nergens staan wat er dan wel automatisch moet opstarten.
Er is een console versie die ipv de grafische client wordt gestart.
In het forum van Team4fun staat duidelijk hoe dit moet.

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenathome op 03-09-2006 14:30 . Reden: De link werkte niet goed en is verwijdert ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
La Petite Cows reporting for duty. We moeten nog wel even de vuurkracht bepalen maar iig

Nick: Spacebull01
SubTeam: La Petite Cows
Aantal proc's: 1 (P4 @ 2,0)
Aantal weken: 4 (de hele maand oktober dus)

Moet je UD monitor nu laten opstarten door een koppeling in het startmenu te zetten, of kun je dat inregelen bij UD monitor? Ik zie daar namelijk alleen de mogelijkheid om met "run on start" de client automatisch te starten.
jeroenathome bedoelt dus deze link:

T4F : http://t4f.ehv.campus.philips.com/NewDesign/T4Fforum.htm

Of op het DPC forum: http://forum.dutchpowerco...6a0ab9a4223d96ccbce5abd09

(Met dank aan JohFraEl en Dr Mad)

De grafische client moet dus vervangen worden door de console versie. UDMon bestuurd de console versie. UDMon-fah.bat is dus hetgene wat in je startmenu moet staan.
Lees ook het stukje over hyperthreading/dual core na. Als je processor daarover beschikt moet je dus 2x udmon hebben draaien om maximaal effect te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacebull01
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

Spacebull01

La Petite Cows

Thnx, dan gaat het nu helemaal goed komen. :)

Proud member of La Petite Cows Now graazing for Rosetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
[...]

Allereerst welkom!
Je kan een snelkoppeling van udmon in je Startmenu plaatsen, dan start ie net als de grafische client automagisch op. ;)

De optie "Run on start" moet aanstaan, en laat indien aanwezig, de F@H console-client opstarten als udmon opgestart wordt. Voor de rest zie de links welke Jeronimo gepost heeft. suc6 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:39:
offtopic:
Los Alcoholicos hebben ooit ook eens een Halloween flush gedaan. Alleen was die op de laatste dag van september. Toen we 2 weken later in de Blokker krantjes allemaal reclame zagen voor pompoenen en skeletten, wisten we pas dat we een maand te vroeg waren geweest :D
Waarom kijk ik hier niet van op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• username13
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05-2024

username13

schapie0username

ik doe ook mee

Nick: Username
Aantal proc's: 2 (Core 2 duo 2.13Ghz en P4 2.53Ghz)

gta-net :: Your gta resource

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
goed zo schapie _/-\o_

Sparen gaat wat minder soepel als bij de grote T4F flush....die QMD's waren toch verrekt handig voor je score....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zal ik dan mijn Core 2 extreme ook dan maar vanaf 1 oktober op sparen gooien ? hoop alleen wel dat ik voor eind oktober terug ben zit dan aso te vakantievieren in tunesie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:38:
nou zal ik dan mijn Core 2 extreme ook dan maar vanaf 1 oktober op sparen gooien ? hoop alleen wel dat ik voor eind oktober terug ben zit dan aso te vakantievieren in tunesie
Een soort van Remote Administrator achtige toestand installeren (plus eventuele VPN-inlog mogelijkheid om het enigszins professioneel te doen, als je eer dat noodzakelijk vindt ;) ) ?

Kan je van afstand meekijken, en de flush aanzwengelen .... waar je ook bent. Mits een fatsoenlijke aansluiting natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:42:
[...]

Een soort van Remote Administrator achtige toestand installeren (plus eventuele VPN-inlog mogelijkheid om het enigszins professioneel te doen, als je eer dat noodzakelijk vindt ;) ) ?

Kan je van afstand meekijken, en de flush aanzwengelen .... waar je ook bent. Mits een fatsoenlijke aansluiting natuurlijk :)
En voor op het werk :

Wake on Lan
Remote administrator
FAH client aanzwengelen

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:42:
[...]

diep in het zuiden van Tunesie in een prachtige oase. maar zonder internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:42:
[...]

diep in het zuiden van Tunesie in een prachtige oase. maar zonder internet :(
Mobieltje meenemen waarmee je kunt internetten !!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:18:
[...]

Mobieltje meenemen waarmee je kunt internetten !!! ;)
zeg zie ik zo blond ? heb al mooi tijdje gprs ding ( mda ) maar daar is gprs niet aanwezig :) zit 500km diep de woestijn in namelijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
lange kabel meenemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Satellite Internet O-)
of
Internetcafe aan de rand van de woestijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stelletje djklungels dat jullie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
Waarom ga je dan ook op vakantie als er een MF is. Je moet natuurlijk wel je prioriteiten kennen....

Verwijderd

jeronimo2003 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:26:
Waarom ga je dan ook op vakantie als er een MF is. Je moet natuurlijk wel je prioriteiten kennen....
drom juist. ik ga altijd in de herfst vakantie op vakantie :) plan dan die MF goed :)

• T4F.nl_Muad
wat is nu belangrijker? MF of vakantie? Juist, dus boek die vakantie maar om :>

Verwijderd

juist , vakantie dus

• JohFraEl
Zo, de prioriteiten zijn weer gesteld, waaruit blijkt dat dit voor elke stalhouder verschillend is.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:15:
stelletje djklungels dat jullie zijn :)
:? Ik heb in dit topic nog geen djklungel gezien..... :P

Nog een kleine update:

NickSubTeamProc'sweken
JohFraElTeam_Pastis_5154
JerryTeam4Fun.nl104
MuadTeam4Fun.nl44
Freeze_XJ 14
Just_a_Cowschapie23/4
Dr MadTeam4Fun.nl5-64
Spacebull01La Petite Cows14
UsernameSchapie23/4
0
Totaal1140

Er zijn nog wat twijfelaars waarvan ik nog geen definitieve gegevens heb gezien.
Verder hebben diverse Subteams aangegeven dat men niet gaat deelnemen wat natuurlijk niet uitsluit dat individuele members nog kunnen meedoen. Verwacht wordt echter dat TCF, FM, NGS, en LA waarschijnlijk geen bijdrage gaan leveren. Van Switch en TEB nog niets vernomen. :/

Overigens kunnen eventuele spijtoptanten zich altijd nog op het megaflushen gaan werpen, tot aan 31 oktober toe zelfs, elke bijdrage is welkom. :D

• Mark83
  • Laatst online: 14-08 09:57
JohFraEl schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:22:
[...]

:? Ik heb in dit topic nog geen djklungel gezien..... :P
Je hebt me nog niet gezien, maar natuurlijk ben ik wel aanwezig :P Ik moet alles wel goed in de gaten houden he ;)

Eigenlijk moet ik Henk in de gaten houden van de AIVD, maar dat mag hij niet weten

• JohFraEl
Als je het over de }) hebt.....! :w

• Magnifix
  • Niet online

Magnifix

/me Magnifix doet ook mee :( |:(

• JohFraEl
Sorry Magnifix!
Magnifix schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:30:
Dus 4 clients?

NickSubTeamProc'sweken
JohFraElTeam_Pastis_5154
JerryTeam4Fun.nl304
MuadTeam4Fun.nl44
Freeze_XJ 14
Just_a_Cowschapie23/4
Dr MadTeam4Fun.nl5-64
Spacebull01La Petite Cows14
UsernameSchapie23/4
MagnifixSchapie43/4
4Power Team4Fun.nl84
0
Totaal13 pers.72 cpu's

Ik heb het aantal procs van Jerry maar meteen op 20 30 gezet, :P of is dat te optimistisch?
Bovendien heb ik 4Power toegevoegd met 8 procs, maar dat moet ie nog wel bevestigen... :?

Begint toch wel wat te worden zo!!!! Afbeeldingslocatie: http://tp51.johfrael.nl/images/smilies/hard_rock.gif

Afbeeldingslocatie: http://tp51.johfrael.nl/images/smilies/jump4.gif

[ Voor 0% gewijzigd door JohFraEl op 16-09-2006 20:41 . Reden: ff Jerry aanpassen! ]

Verwijderd

20 procs ?? |:( Hoe kom je daar nou weer bij ?? |:( 8)7
Met de <+:) flush nog in het achterhoofd dacht ikzelf eigenlijk meer aan 30 !! ;) *O* -O- 7(8)7 d:)b _/-\o_

• JohFraEl
Maak me gek! dertig?

Afbeeldingslocatie: http://tp51.johfrael.nl/images/smilies/cheer_mad.gifw00t w00t !!! Afbeeldingslocatie: http://tp51.johfrael.nl/images/smilies/cheer_mad.gif

Afbeeldingslocatie: http://tp51.johfrael.nl/images/smilies/jerry03.gif Afbeeldingslocatie: http://tp51.johfrael.nl/images/smilies/sjoerule.gif YOU RULE!! Afbeeldingslocatie: http://tp51.johfrael.nl/images/smilies/wave.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifix
  • Niet online

Magnifix

JohFraEl schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:02:
Sorry Magnifix!
[...]

Dus 4 clients?
You got that right ;)

• JohFraEl
Dan heb ik het gefixT :P

Iemand van T4F nog wat van 4Power gehoord? (maw gaat ie nog meedoen?)

Verwijderd

JohFraEl schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:27:
[...]

Dan heb ik het gefixT :P

Iemand van T4F nog wat van 4Power gehoord? (maw gaat ie nog meedoen?)
Nope, niets gehoord maar ik ga ervan uit dat ie wel meedoet ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Nog 6 nachtjes en het grote sparen voor F@H kan beginnen! :Y)
Indien iemand zich hiervoor nog wil opgeven, kan dat natuurlijk.

Ik zag in het helaas reeds gesloten topic Verwijderd in "Stampede versie 4." dat er een meerderheid was voor een stampede voor F@H, echter men (DPC-crew) heeft besloten dat het nog te vroeg was voor een volgende stampede. Maar niet getreurd, dan doen we toch gewoon een maandje gezamelijk sparen voor een MF op 31 oktober !!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

JohFraEl schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:22:
Z
Er zijn nog wat twijfelaars waarvan ik nog geen definitieve gegevens heb gezien.
Verder hebben diverse Subteams aangegeven dat men niet gaat deelnemen wat natuurlijk niet uitsluit dat individuele members nog kunnen meedoen. Verwacht wordt echter dat TCF, FM, NGS, en LA waarschijnlijk geen bijdrage gaan leveren. Van Switch en TEB nog niets vernomen. :/

Overigens kunnen eventuele spijtoptanten zich altijd nog op het megaflushen gaan werpen, tot aan 31 oktober toe zelfs, elke bijdrage is welkom. :D
Van TEB hoef je niks extra's te verwachten. D'r zijn nog maar een paar apen aan het vouwen (zols ook uit de scores wel duidelijk is). De aapjes zijn héél even met wat anders bezig.....

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

IK doe nu ook weer mee voor F@H. Megaflush? Leuk!

Nick: MadMarky
Aantal proc's: 2 (in totaal 3 core's)
Aantal weken: 3

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis definitief. ik kan niet meedoen. power wordt vanaf 1 oktober overgedragen aan de opdrachtgever. Dus van mij zullen jullie nog maar weinig kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Kuuke schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:59:
[...]
Van TEB hoef je niks extra's te verwachten. D'r zijn nog maar een paar apen aan het vouwen (zoals ook uit de scores wel duidelijk is). De aapjes zijn héél even met wat anders bezig.....
Helaas, maar bedankt voor jullie reactie Kuuke :)
MadMarky schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:30:
IK doe nu ook weer mee voor F@H. Megaflush? Leuk!

Nick: MadMarky
Aantal proc's: 2 (in totaal 3 core's)
Aantal weken: 3
Welkom MadMarky d:)b
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:52:
tis definitief. ik kan niet meedoen. power wordt vanaf 1 oktober overgedragen aan de opdrachtgever. Dus van mij zullen jullie nog maar weinig kunnen verwachten.
Jammer Soul! Volgende keer beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Power calling in for duty 8)

Echter, 8 Cpu's 4 weken lang 100 % draaien gaat mij deze keer niet lukken.

Wel 8 CPU's, niet 100% v/d tijd ;)

groet,

4P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Ik zie dat er vele mensen meedoen. Dit kan niet anders dan dat dit een groot succes wordt :)

@JohFraEl: zou je even met mij contact kunnen zoeken?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
@iisschots, Yep, heb DM gestuurd!

Welkom 4Power leuk dat je meedoet!! :)

[ Voor 60% gewijzigd door JohFraEl op 26-09-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Half negatief half positief bericht :
Mijn PC's kunnen niet constant draaien, maar het zijn er wel opeens 2 ;) Score zou gelijk moeten blijven dus :P
Helaas heb en hou ik ruzie met de Timeless Units uitgeverij, ze vinden me al tijden niet leuk meer, en ik kan dus alleen maar getimede units vouwen... Iemand een idee hoe lang deze houdbaar zijn?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

FreezeXJ schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:51:
Helaas heb en hou ik ruzie met de Timeless Units uitgeverij, ze vinden me al tijden niet leuk meer, en ik kan dus alleen maar getimede units vouwen... Iemand een idee hoe lang deze houdbaar zijn?
De Timeless/Deadlineless WUs zijn al een tijdje uit de roulatie, en het is nog onbekent wanneer de zullen retourneren.

Als je de deadline van je WUs wilt weten, moet je even op de Project Summary pagina kijken:
http://fah-web.stanford.edu/psummaryC.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
Er zijn nog wel deadlineless units zoals Tinkers (p1136 t/m p1163) en sommige Gromacs zoals p761, p772 en p773 deze staan op 171.64.122.130 /.133 en .138
Je kan daarvan de serverstatus checken op http://fah-web.stanford.edu/serverstat.html
Op dit moment zijn de meeste Servers Up 8)

Welke units je zeker niet moet hebben zijn bijv.:
p962_fklig_popr,
p963_fkcomp_popr,
p964_fk-fstr-nprot-r,
p991_longfkligand,
p1606 t/m p1709,
p2019_BBA5,
p2020_BBA5,
p2060_g40,
p2075_BBA5,
p2300_BBA5,
p2301_BBA5,
p2304_BBA5_ext en
p2305_BBA5_Mutant. :N
De rest valt wel mee zeker als de eerste week voorbij is. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohFraEl schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:59:
Je kan daarvan de serverstatus checken op http://fah-web.stanford.edu/serverstat.html
Op dit moment zijn de meeste Servers Up 8)
Dus als ik de 130 / 133 / 138 in m'n proxy / firewall op het werk gooi dan kan ik daar ook geen wu's van krijgen en werken de rest van de servers wel -> geen problemen dus ???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Misschien is het ook handig om binnenkort een korte FAQ te posten hoe je je koetjes 4 weken lang van gras kunt voorzien zonder verbinding met internet?
Ik heb de DPC FAQ gelezen maar die komt wat gedateerd op me over, vooral omdat ik hierboven lees dat er geen timeless units meer uitgegeven worden. Hoe zorg ik ervoor dat ik m'n dualcore Athlon een maand lang werk geef en er geen WU's over de datum gaan?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
^^ Dat lijkt me een goed idee. Eerder in dit topic heb ik al een tweetal links gegeven (jeronimo2003 in "\[Folding@Home] DPC MegaFlush op 31-10-20...") naar de MF handleiding. Hierin is echter geen oplossing te vinden betreffende "hoe om te gaan met WU die een te korte deadline hebben".

Mogelijk kun je wel zoals door Jerry geopperd je firewall te manipuleren en servers met een te korte deadline uitschakelen. Echter, voor mij en ik denk meerdere gaat dit niet op. We hebben niet de luxe dit zelf te kunnen bepalen en zijn dus afhankelijk van wat Stanford ons aanleverd. Verkeerde WU uit de slots deleten lijkt me geen goed idee daar dit het gehele F@H project zou vertragen. Immers, pas na het verlopen van de deadline zal deze WU weer opnieuw ter download aangeboden worden.

Ik zie dus als enige oplossing de kortlevende WU's voortijdig te flushen.Ik ben er echter zelf nog niet uit, of het met UdMon mogelijk is om alleen een specifiec slot te flushen in plaats van alle slots.

• mars-L
  • Laatst online: 18-01-2024
jeronimo2003 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:34:
Ik ben er echter zelf nog niet uit, of het met UdMon mogelijk is om alleen een specifiec slot te flushen in plaats van alle slots.
ga op het te flushen slot staan, rechtermuisknop -> flush slot geloof ik.

Heb UDmon hier niet draaien, maar volgens mij is dat de way 2 go..

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En dan komt weer de vraag opzetten: wat te doen bij systemen met 2 cores waar dus 2 clients op draaien? 1x UdMon voor elke client? Bijten die 2x8 cache slots elkaar dan niet? Werkt UdMon wel goed als je beide console clients al als service hebt draaien? Volgens mij loopt dat volledig in de soep namelijk.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 2 3 Laatste