Ik heb zelf UdMon op een P4 HT draaien en kan je verzekeren dat de beide elkaar niet bijten. Maw dit werkt gewoon. Volgens mij moet je wel de console versie gebuiken ipv installeren als service.
Fold on
Fold on
Geen Internet?MadMarky schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:24:
Misschien is het ook handig om binnenkort een korte FAQ te posten hoe je je koetjes 4 weken lang van gras kunt voorzien zonder verbinding met internet?
Ik heb de DPC FAQ gelezen maar die komt wat gedateerd op me over, vooral omdat ik hierboven lees dat er geen timeless units meer uitgegeven worden. Hoe zorg ik ervoor dat ik m'n dualcore Athlon een maand lang werk geef en er geen WU's over de datum gaan?
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
Er is ook nog een topic waar je aanvullingen of gebreken van de huidige FAQ kan melden: SandStar in "Ontwikkelingsdraad Folding@Home faq"MadMarky schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:24:
Misschien is het ook handig om binnenkort een korte FAQ te posten hoe je je koetjes 4 weken lang van gras kunt voorzien zonder verbinding met internet?
Ik heb de DPC FAQ gelezen maar die komt wat gedateerd op me over, vooral omdat ik hierboven lees dat er geen timeless units meer uitgegeven worden. Hoe zorg ik ervoor dat ik m'n dualcore Athlon een maand lang werk geef en er geen WU's over de datum gaan?
[ Voor 8% gewijzigd door JohFraEl op 28-09-2006 14:39 ]
Nick | SubTeam | Proc's | weken |
Savantas | FairwindAdventurersRescueTeam | 3 | 4 |
JohFraEl | Team_Pastis_51 | 5 | 4 |
Stephan_jk | De Vrolijke Grazers | 5 | 4 |
schapie0schapie | schapie | 2 | 3/4 |
Jerry | Team4Fun.nl | 30 | 4 |
Muad | Team4Fun.nl | 4 | 4 |
Freeze_XJ | 1 | 4 | |
Just_a_Cow | schapie | 2 | 3/4 |
Dr Mad | Team4Fun.nl | 5-6 | 4 |
Spacebull01 | La Petite Cows | 1 | 4 |
Username | Schapie | 2 | 3/4 |
Magnifix | Schapie | 4 | 3/4 |
4Power | Team4Fun.nl | 8 | 4 |
MadMarky | 2 | 3 | |
Yobby | Holy Cow! | 2 | 3 |
mookie | 15 | 4 | |
JoY | Team_Pastis_51 | 2 | 4 |
Totaal | 17 pers. | 93 cpu's |
[ Voor 3% gewijzigd door JohFraEl op 22-10-2006 21:51 . Reden: Yobby, Joy & mookie toegevoegd ]
Yobby
Verwijderd
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Jammer dat de links niet werken:iisschots schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:03:
JohFraEl heeft een mooi nieuwbericht geschreven voor WDO over deze MF. Deze heb ik geplaatst. Wil je hem lezen volg dan onderstaande link.
http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=493
Overige links met informatie zijn:
Het F@H Spaaractie topic
FDO topic MegaFlush
FAHwiki
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
Verwijderd
Alle udmon's in een excelsheetje zetten, punten handmatig opzoeken bij Stanford en excel laten rekenen !Magnifix schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:21:
enne nog effe over udmon:
kan ik ergens in udmon zien wat de houdbaarheid van m'n WUtjes is, of moet ik dat per stuk opzoeken op de overzichtspagina op de Stanford-site?
kan ik eenvoudig in udmon zien hoeveel puntjes er in de queue staan, zoals JohFraEl en Jerry hebben laten weten, of moet ik dat zelf uitrekenen op basis van de overzichtspagina van Stanford?
TIA
Okee, gedaan. Volgens mij zit ik echter naar een stukje historie te kijken. Als ik qd (zonder vlaggen dus) uitvoer dan zie ik 9 WUs die al ingeleverd waren voor het sparen begon (met status "finished") en slechts 1 WU die de status "ready for upload" heeft. Die zie ik ook in udmon. De rest van de WUs in de slots in udmon zie ik niet in qd terug.smoking2000 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:23:
Je kan ook qd draaien, die kan een dump maken van de inhoud van je queue.dat, met per WU zijn deadline
Correct Smoking, udmon kopieert de hele F@H-folder en heeft dus lokale queue.dats.smoking2000 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:32:
Heb geen idee hoe UDMON de WUs buffered als ie dat niet in de queue.dat doet. Door hoort het te staan, mss dat UDMON meerdere queues aanmaakt waarin je ze terug kan vinden?
Zo heb ik het idd ook gedaan, is wel wat werk maar je hebt dan wel overzicht.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:05:
[...]
Alle udmon's in een excelsheetje zetten, punten handmatig opzoeken bij Stanford en excel laten rekenen !
Nu wel!Magnifix schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:19:
[...] http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=493 [...]
Jammer dat de links niet werken
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
[ Voor 7% gewijzigd door mookie op 04-10-2006 23:50 ]
mookie
Verwijderd
mookie
mookie
mookie
[ Voor 11% gewijzigd door mookie op 05-10-2006 00:11 ]
mookie
Op het nippertje van de Final Deadline, of op het nippertje van de Preferred Deadline?mookie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:50:
jazeker wel.
Sommige zijn op het nippertje, 2 november maar dat is goed genoeg he.
Mits die server die ze uitgaf niet down is EN de collecting server er vanaf weet en ze accepteerd.
Anders is het pech...
[ Voor 18% gewijzigd door smoking2000 op 05-10-2006 08:54 ]
Allereerst: Welkom Mookie bij DPC F@H Spaaractie!mookie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:59:
ik gebruik trouwens geen UDmon. Heb ik al te vaak ruzie mee gehad.
ik zet alles op een share op een server en laat de clients over het netwerk de units uitrekenen, gaat perfect.
Ik heb een VB scriptje gebouwd die al die queue's (de unitinfo.txt files) uitleest en zo een overzicht genereert van wat er klaar is, wat de resterende tijd op een P4 2.8GHz is (als de score zou kloppen), hoeveel procent ie nog moet, welk project, hoeveel punten etc.
Misschien een beetje te laat en voor de meesten denk ik te ingewikkeld maar als iemand het wil wil ik het wel doorgeven.
eeuuuhhh, preferred deadline?smoking2000 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:52:
[...]
Op het nippertje van de Final Deadline, of op het nippertje van de Preferred Deadline?
mookie
mookie
mookie
[ Voor 8% gewijzigd door mookie op 05-10-2006 19:43 ]
mookie
Als de 2e persoon die een WU crunched deze voor de Final Deadline inleverd krijg hij het volledige aantal punten, net als dat de 1e persoon deze punten krijgt als hij de WU voor de Final Deadline inleverd.Magnifix schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:24:
Zolang jouw WUs binnen de final deadline zitten is er niets aan de hand, behalve dat er wat resources elders verloren gaan omdat iemand anders ook jouw WUs aan het uitrekenen is. De wikipagina geeft niet aan of die persoon dan credits krijgt...
Verwijderd
Udmon, F11 .... send all results en dat maal het aantal udmons wat je hebt draaien dus het valt wel mee !Magnifix schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:24:
Volgens mij zit je voorlopig wel goed.
[...]
[...]
Jerry heeft daar wel ervaring mee
Niet als hij geen Udmon gebruikt:Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:22:
[...]
Udmon, F11 .... send all results en dat maal het aantal udmons wat je hebt draaien dus het valt wel mee !als alles goed gaat tenminste !!
thekip had hier nog een scriptje voor....:mookie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:59:
ik gebruik trouwens geen UDmon. Heb ik al te vaak ruzie mee gehad.
ik zet alles op een share op een server en laat de clients over het netwerk de units uitrekenen, gaat perfect.
mookie
Werkt iig!Werken met een dual-core of dual processor, Stap 2
[...]Weer terug naar Settings>F@H>Configure slots.
Vink aan Use proxy en Use IE uit en verander het port adres van 8080 in bijv. 1337. Voor alle zekerheid vink ik ook aan Ask before ...
Hide the client mag je nu aanvinken om die maffe tab uit de werkbalk te krijgen.
Config je client zonder BigWU en/of -advmethods, zo heb je standaard WUs die zouden er nog plenty moeten zijn. Deadlineless WUs zijn al een tijd niet meer voorradig, dus als je dat hebt geconfigureerd, moet je dat weer even uitzetten. Er zijn wel WUs van o.a project 772 zonder Final Deadline, maar dit zijn geen officieele Deadlineless WUsMadMarky schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 02:34:
Ik heb wat probleempjes met het vullen van m'n cache met UDMon:
code:
1 2 - Error: Attempt #1 to get work failed, and no other work to do. Waiting before retry.
Enzovoorts. Ik heb wel enkele WU's kunnen cachen, maar sinds gisteren krijg ik niks meer binnen.
Mensen krijgen de WUs die de assignment servers hun toewijzen. Die assignment servers kan je vertellen wat voor WUs je accepteerd. Wat je daadwerkelijk krijgt is afhankelijk van de assignment server. Als er geen BigWU en/of -advmethods WUs zijn zal je deze niet krijgen als je dit geconfigureerd hebt, en je zult nooit BigWU of -advmethods WUs krijgen als je deze niet expliciet geconfigureerd hebt.GENERAL SETTINGS
The default configuration (no flags): the most stable way to run FAH is without any flags and with the default answers to the client configuration settings. One will get a variety of work units. The majority of disease related work units are assigned to clients without any flags.
-advmethods This flag gives "advanced methods" work units (WUs). These work units will inherently be less stable than regular WUs. The donor should monitor the client regularly and report unusual situations to the folding community forum (http://forum.folding-community.org).
SETTINGS UNIQUE TO THE VERSION 5.0x CLIENT
The configuration setting Accept WUs>5MB (also known as the "BigWU" setting) allows for large WUs (large in either download size, upload size, or RAM requirements). Note that these work units are the most demanding work units in download and/or RAM. In the console client, this is set through the -config flag. You will be asked "Allow receipt of work unit assignments and return of work results greater than 5MB in size (such units may have large memory demands)". In the GUI client, this is set through the config panel. We do not recommend the BigWU setting for clients with modems, due to the large filesize involved (and greater potential for transmission problems and WU loss).
Combining advanced methods and BigWU: this combination unlocks the most demanding work units, including QMD and very large RAM and/or download WUs. We do not suggest this setting for a machine which is not readily administered, as this setting is the most demanding and would likely require more donor intervention than any other setting. To compensate for this, these WUs have a large bonus. The donor should monitor the client regularly and report unusual situations to the folding community forum (http://forum.folding-community.org). THIS COMBINATION SHOULD BE ONLY USED WITH EXTREME CAUTION AND FAMILIARITY WITH FAH -- THERE WILL BE HUGE DEMANDS ON THE CLIENT MACHINE, INCLUDING (BUT NOT LIMITED TO) RAM, HARD DRIVE, NETWORK CONNECTION. Bonus points are awarded due to these increased demands.
Also, please note that work unit availability is based on the current projects that are running. If you choose to use -advmethods, BigWU, or the combination of both, it does not guarantee that you will get a specific type of work unit all of the time. These work units, like all others, come and go depending on the research we are doing. If an advanced, QMD, or BigWU project is not available, you will be assigned to another server that may give you a work unit that does not carry bonus points.
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Verwijderd
Als ik me goed herinner was er toen wat commentaar van een overijverige forumbeheerder. Echter een officiele klacht o.i.d. heb ik niet gehoord.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:18:
Ik hoop dat we met "de F@H-thuisbasis" hebben gecommuniceert ?!
Want ik kan me herinneren dat er bij de vorige MF (van T4F) enorme ophef ontstond. Die ophef ontstond simpelweg omdat er gewone units werden gespaard ipv de timeless units. Er werd zelfs gedreigd met maatregelen
Het is dus gewoon DE BEDOELING dat je kleine units spaart (van de timeless variant). Zodra er gewone (en hoog gewaardeerde untis) worden gespaard kan dat dus een behoorlijke trammalant opleveren !
Onze PV heeft destijds wel informatie ingewonnen over een eventuele spaaractie op F@H en of men daar bij Stanford problemen mee had. SandStar in "\[Folding@Home] hitparade van 16 augustus"Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:18:
Want ik kan me herinneren dat er bij de vorige MF (van T4F) enorme ophef ontstond. Die ophef ontstond simpelweg omdat er gewone units werden gespaard ipv de timeless units. Er werd zelfs gedreigd met maatregelen
Het is dus gewoon DE BEDOELING dat je kleine units spaart (van de timeless variant). Zodra er gewone (en hoog gewaardeerde untis) worden gespaard kan dat dus een behoorlijke trammalant opleveren !
Dat kan wel kloppen, alleen staat het zo slordig als een collegasysteembeheerder tijdens mijn afwezigheid wat vage processen ziet draaien en vragen gaat stellenjeronimo2003 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:26:
@Magnifix
Is het niet zo dat de F@H console standaard met een lage prioriteit draait en dat het daardoor niet nodig om te stoppen als er ander werk gedaan moet worden. Ik merk namelijk niet dat er nu 2 consoles draaien op mijn pc.
Kleine noot: Bruce is een forum admin op Folding-Community, niet de admin, dat is WW. Maar daar hoor je weinig van, net als van pytagoras (nog een admin)JohFraEl schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:38:
[...]
Onze PV heeft destijds wel informatie ingewonnen over een eventuele spaaractie op F@H en of men daar bij Stanford problemen mee had. SandStar in "\[Folding@Home] hitparade van 16 augustus"
Volgens SandStar viel dat nogal mee, het waren merendeels andere Teamleden die op het FaH-forum daar ruchtbaarheid aan gaven en de forumbeheerder. Stanford zelf had er geen problemen mee, wel hebben we het verzoek gekregen om niet langer dan een maand te sparen, wat we dus ook doen!! Verder werd verzocht om het niet van de daken te schreeuwen op het FaH-forum, dan zal de ophef wel meevallen. Er zijn iig geen maatregelen aangekondigt tegen onze spaaractie en ik verwacht die dan ook niet. Qua units is het gewoon zo dat je op dit moment bijna geen timeless units kan downloaden, echter units met een houdbaarheid van 40+ dagen zullen geen probleem opleveren.
Foei.Magnifix schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:39:
Dat kan wel kloppen, alleen staat het zo slordig als een collegasysteembeheerder tijdens mijn afwezigheid wat vage processen ziet draaien en vragen gaat stellenBetter safe than sorry
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:18:
Wat hebben we in onze queueueueueueue's staan ??? :
Ik op dit moment : 37555
(heb er pas 10 op sparen staan)
Update:JohFraEl schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:40:
Van 1 systeempje weet ik het (nog) niet maar met de rest: 4x P4 2,4ghz en 1x AMD Athlon X2, kom ik nu op ca. 15.897 queueued uit.
Da's dus 6x 8 slots, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik de volgende lading er op kan zetten!.
MegaFlush Queue Oktober 2006 | |||
CPU | Points | WU's | Af 14/10 |
PC_WS002 | 2.053 | 8 | 4 |
UD_R1 | 3.743 | 8 | 3 |
UD_R2 | 3.149 | 8 | 3 |
UD_R3 | 3.800 | 8 | 3 |
ZEUS1 | 4.969 | 16 | 10 |
ZEUS2 | 5.155 | 16 | 8 |
6 Totaal | 22.869 | 64 | 31 |
Verwijderd
Verwijderd
Waren de timeless units voorlopig niet gewoon offline gehaald. Of anders gezegd, ze hadden geen projecten meer waarvan de deadline hun niet kon schelen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:18:
Verwijderd
Ik krijg alleen maar 772's en 773's binnenMadMarky schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:02:
Met de bestaande client blijf ik steeds geconnect worden met dezelfde assignment server, die al een tijdje zonder WUs zit om uit te geven. WU's haal ik nu binnen met een losse console client en plak ik vervolgens handmatig in de lege UDMon slots. Het is wat gedoe, maar het werkt. Heb zelfs al weer een aantal p2414's binnengehaald
[ Voor 14% gewijzigd door mookie op 16-10-2006 20:57 ]
mookie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| p1808 14 p1809 7 p1811 1 p1814 3 p1862 1 p2052 1 p2124 13 p2125 2 p2130 1 p2133 1 p2138 1 p2141 2 p2408 1 p2409 1 p2411 1 p2414 14 |
Mag ik vragen welke hardware je dan wel niet hebt staan. Nu al op 94K is impressivemookie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:52:
Als je het hebt over een voorraad aanleggen.
Ik reken ze bijna sneller weg dan dat ik ze binnen haal...
zit nu op 94.000 puntjes...
[ Voor 4% gewijzigd door mookie op 17-10-2006 00:21 ]
mookie
Dat heb ik dus ook met de clients die ik met UDMon monitor en die met cache slots werken. Zoals ik al eerder zei haal ik nu de WU's binnen met een losse console client en plak ik ze zelf in de slots. De losse client 'reset' ik daarna steeds, dan haal ik alles weg behalve de config file en de client zelf. Werkt prima maar is alleen wat omslachtig (en niet te doen als je bijv met 30 cpu's werkt)mookie schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:25:
truukje werkt trouwens niet zo goed..![]()
Blijf nu telkens haken op de .130 en dan kan ik simpelweg geen units downloaden...
je kunt het gedrag dus niet echt beinvloeden...
Verwijderd
mookie
Verwijderd
Goed bezig Mookie !!mookie schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:08:
97171 puntjes klaar en goed voor 1,120 GB aan result files
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 12:33 ]
Daily output?Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:32:
[...]
Goed bezig Mookie !!![]()
Zoveel puntjes zal ik niet halen vrees ik dus waar 4Power zijn wijsheid vandaan haalt weet ik niet maar het is waarschijnlijk, zoals zo vaak, op lucht gebaseerd !
En uiteraard laat ik de daily output niet helemaal inzakken dus daar gaan ook nog behoorlijk wat puntjes naar toe ....
mookie
mookie
Verwijderd
Bij mij kwamen alleen maar netwerkkaarten en monitoren binnenmookie schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:23:
En wat bracht DHL zojuist binnen?
En core 2 duo-tje...![]()
nog ff mee laten draaien....
[ Voor 15% gewijzigd door mookie op 20-10-2006 12:24 ]
mookie
[ Voor 21% gewijzigd door mookie op 20-10-2006 15:12 ]
mookie
No signature found
mookie
Krijg je die punten ook allemaal, omdat je al een maand langer spaart? Of gaat er nog "belasting" vanaf?mookie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:28:
en jawel hoor.
M'n 100.000 "goal" is behaald![]()
102.112 @ 1,155 GB![]()
Ben benieuwd wat het gaat worden op 31 oktober...
[ Voor 7% gewijzigd door smoking2000 op 22-10-2006 01:13 ]
Verwijderd
Spaart mookie 2 maanden dan ??Megaflix schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:32:
[...]
Krijg je die punten ook allemaal, omdat je al een maand langer spaart? Of gaat er nog "belasting" vanaf?
[ Voor 4% gewijzigd door mookie op 22-10-2006 11:26 ]
mookie
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq