Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
100%Roy schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:59:
[...]

Ben terug gegaan om een nieuwe te eisen, maar wouden ze niet aan beginnen, alles ging via samsung zeiden ze. Dus maar weer op gestuurd...

Wordt der nu wel moe van moet ik zeggen. Ik heb geen vertrouwen meer in deze telefoon.

Hoe zit dat eigenlijk bij samsung, wanneer geven ze je een nieuwe?
Echt dikke b*llsh*t, je koopt een produkt van Samsung en die koop je bij de winkel. Je hebt dus een overeenkomst met de winkel en niet met Samsung. Welke winkel was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta ook op het punt om een E900 aan te schaffen, maar heb nog nergens kunnen vinden of de USB-sync kabel ook gebruikt kan worden om op kantoor mee op te laden. Tot nu toe krijg ik in de telco-shops iedere keer een ander antwoord.

Wie-o-wie kan me dit vertellen?

Thanx...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:28:
Sta ook op het punt om een E900 aan te schaffen, maar heb nog nergens kunnen vinden of de USB-sync kabel ook gebruikt kan worden om op kantoor mee op te laden. Tot nu toe krijg ik in de telco-shops iedere keer een ander antwoord.

Wie-o-wie kan me dit vertellen?

Thanx...!
nee standaard wordt de telefoon niet geladen via een usb kabel.

maar je kunt de kabel gemakkelijk veranderen zodat het wel kan.

(zie link onderaan de tekst)

dat is wel zo prettig.
mijn telefoon ligt ook regelmatig aan de computer beneden in de huiskamer en zodoende gebruik ik de originele lader niet eens meer.

gr fire.

link: Verwijderd vanwege illegale content

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed! Foto's zijn alleen niet helemaal 'self-describing' ;-)
Wat heb jij gedaan met je USB-kabel om er voor te zorgen dat hij wel laadt via de PC?
Heb je een-of-ander koperdraadje gebruikt om een bepaalde pin door te lussen?
Hoe doe je dat?

Loop je ook geen risico met een verkeerd voltage over USB of iets dergelijks?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:37:
klinkt goed! Foto's zijn alleen niet helemaal 'self-describing' ;-)
Wat heb jij gedaan met je USB-kabel om er voor te zorgen dat hij wel laadt via de PC?
Heb je een-of-ander koperdraadje gebruikt om een bepaalde pin door te lussen?
Hoe doe je dat?

Loop je ook geen risico met een verkeerd voltage over USB of iets dergelijks?
Deze site ken ik ook, maar ik word er niet erg veel wijzer van. Ook het Warning: This is highly NOT Recommended! schrikt me een beetje af. (Daarentegen kan ik ook kloten met bluetooth ipv kabel als ik die mol).
Dus gewoon zorgen dat pin 18 en 19 kortsluiting maken??
En hoe dan? Wat is het makkelijkst??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Als ik op boven genoemde site kijk, komt ik het volgende tegen bij de nieuwste firmware.
E900XEFG2
The recommended download. This is the Russian firmware, but still has the English language and English T9 dictionary. Advantages of this firmware are installation of Java games, ring + vibrate at the same time, recording voice calls and custom alarm tones. This is one of the more recent firmware, as it is the 2nd release in July 2006.
Iemand deze firmware al geprobeerd?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Piels schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:24:
Als ik op boven genoemde site kijk, komt ik het volgende tegen bij de nieuwste firmware.

[...]

Iemand deze firmware al geprobeerd?
Volgens mij meerdere mensen in dit en het vorige topic. Sommige mensen vinden het fijn, zie voordelen, andere balen van de engelse t9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Er is niets bekend over een Europese versie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn e900 net een paar dagen binnen, ben even naar de firmware versie aan het kijken geweest en zie dat ik FF2 heb. Gekke is, ik merk helemaal niks van trage verbinding en lang wachten tot een smsje pleite is. Ik ben een Nokia 6230 gewend en misschien heeft die dat ook wel. Ik kan me er niet echt heel druk om maken, het ding werkt gewoon goed.

Er zijn wel een paar minpunten tegenover mijn oude 6230. Zo vind ik de speakers nou niet echt overweldigend klinken, allebei niet. En de tiptoetsjes vind ik nogal eens onhandig. Vooral als je een foto van jezelf (of van iemand naast je) wilt maken wil je nog wel eens ongemerkt met je takken een tiptoets aangeraakt hebben en ben je dus voor niks op de "ontspanner" aan het drukken, omdat de telefoon de camera applicatie al heeft verlaten zonder dat jij dat in de gaten had.

Over de standby tijd heb ik nog geen klagen, daarvoor heb ik de telefoon nog niet lang genoeg in gebruik. Ik heb wel een hele acculading binnen 1 dag leeggespeeld bij het instellen van de telefoon en gezien de tijd en het gebruik van de telefoon in die dag, moet ik zeggen dat het me erg meevalt.

Het versturen van smsjes is ietswat omslachtiger dan op mijn Nokia, je moet nu iets meer doen om een contactpersoon te selecteren. Maarja, dat is ook geen onoverkomelijk obstakel.

De foto's zijn van prima kwaliteit voor een telefoon. Het is alleen wel even rekening houden met een vertraging tussen de klik van de sluiter en het werkelijke opnemen van beeld. Goed stilhouden na het geluidje van de sluiter is gelukkig maar een seconde of 2 nodig.

Ik ben wel tevreden over het toestel. Eigenlijk moet ie gewoon doen waarvoor ie gemaakt is en dat is bellen en smsen. Voor internet, spelletjes ed heb ik een pc staan en in noodgevallen heb ik dan ook nog altijd een pda op zak.

Een heel grappige optie vind ik trouwens de toetsenverlichting. Die kan je tussen bepaalde uren van de dag uitzetten (als je toch genoeg daglicht hebt) om wat accu te sparen. Heel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 11-09 16:16
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:24:
Een heel grappige optie vind ik trouwens de toetsenverlichting. Die kan je tussen bepaalde uren van de dag uitzetten (als je toch genoeg daglicht hebt) om wat accu te sparen. Heel geinig.
De Nokia N80 doet dit met een sensor, dat is nog mooier, kijkt ie zelf of het donker is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:56

Gotiniens

Fairly odd Tim

De foto's zijn van prima kwaliteit voor een telefoon. Het is alleen wel even rekening houden met een vertraging tussen de klik van de sluiter en het werkelijke opnemen van beeld. Goed stilhouden na het geluidje van de sluiter is gelukkig maar een seconde of 2 nodig.
Als je de resolutie van de foto's lager maakt, dan is de sluitertijd korter heb ik laast gemerkt. Sindsdien schiet alle foto's op een lagere resolutie, dat 1600x1200 vond ik zowiezo een beetje onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 21:42
Le0032 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:05:
[...]

Echt dikke b*llsh*t, je koopt een produkt van Samsung en die koop je bij de winkel. Je hebt dus een overeenkomst met de winkel en niet met Samsung. Welke winkel was het?
Inia / Belconcurrent.nl

Goed dat je het zegt dan kan ik dat de volgende keer wat duidelijker aanhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotiniens schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:50:
[...]

Als je de resolutie van de foto's lager maakt, dan is de sluitertijd korter heb ik laast gemerkt. Sindsdien schiet alle foto's op een lagere resolutie, dat 1600x1200 vond ik zowiezo een beetje onzin.
Ik doe ze op 800 x 600, maar wel superfijne kwaliteit. Even een momentje stilhouden is ook geen echt probleem, behalve als je kinderen probeert te fotograferen. Die rennen maar de hele tijd rond. Achja, daar heb ik nog een gewone digicam voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:46:
[...]

De Nokia N80 doet dit met een sensor, dat is nog mooier, kijkt ie zelf of het donker is of niet.
Ja, maar die zat niet gratis bij een abonnementsverlenging. De e900 wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb mijn e900 net een paar dagen binnen, ben even naar de firmware versie aan het kijken geweest en zie dat ik FF2 heb. Gekke is, ik merk helemaal niks van trage verbinding en lang wachten tot een smsje pleite is. Ik ben een Nokia 6230 gewend en misschien heeft die dat ook wel. Ik kan me er niet echt heel druk om maken, het ding werkt gewoon goed.

Er zijn wel een paar minpunten tegenover mijn oude 6230. Zo vind ik de speakers nou niet echt overweldigend klinken, allebei niet. En de tiptoetsjes vind ik nogal eens onhandig. Vooral als je een foto van jezelf (of van iemand naast je) wilt maken wil je nog wel eens ongemerkt met je takken een tiptoets aangeraakt hebben en ben je dus voor niks op de "ontspanner" aan het drukken, omdat de telefoon de camera applicatie al heeft verlaten zonder dat jij dat in de gaten had.

Over de standby tijd heb ik nog geen klagen, daarvoor heb ik de telefoon nog niet lang genoeg in gebruik. Ik heb wel een hele acculading binnen 1 dag leeggespeeld bij het instellen van de telefoon en gezien de tijd en het gebruik van de telefoon in die dag, moet ik zeggen dat het me erg meevalt.

Het versturen van smsjes is ietswat omslachtiger dan op mijn Nokia, je moet nu iets meer doen om een contactpersoon te selecteren. Maarja, dat is ook geen onoverkomelijk obstakel.

Ik ben wel tevreden over het toestel. Eigenlijk moet ie gewoon doen waarvoor ie gemaakt is en dat is bellen en smsen. Voor internet, spelletjes ed heb ik een pc staan en in noodgevallen heb ik dan ook nog altijd een pda op zak.

apart, een nederlander die de gebruiksaanwijzing leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:24:
[...]

apart, een nederlander die de gebruiksaanwijzing leest ;)
Zit die erbij dan? Waar kan ik die vinden? Had me een hele dag klooien gescheeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor programma gebruiken jullie eigenlijk om filmpjes van je pc om te zetten naar MP4 zodat ze werken op de e900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
heeft iemand e-mail al voor elkaar gekregen met hotmail als account????

ik heb overal al gezocht en al van alles geprobeerd maar het lukt nog niet helemaal

alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu het converter programma Super en die zou moeten werken. Echter als ik het 3gp videobestand via Samsung PC Studio op de telefoon wil zetten krijg ik de hele tijd de melding "Filetype invalid''. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:17:
Heb nu het converter programma Super en die zou moeten werken. Echter als ik het 3gp videobestand via Samsung PC Studio op de telefoon wil zetten krijg ik de hele tijd de melding "Filetype invalid''. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Geloof dat ik dat ook wel eens heb gehad met javagames maar ik denk dat het eerder aan de verkeerde map ligt. Probeer het eens in een andere map te zetten als het kan of probeer mp4 eens, bij was mp4 iig geen probleem. Probeer ook eens het programma WinAVI, werkt super en is redelijk *kuch* beschikbaar.

succes

Verwijderd

Moest inderdaad in een bepaalde map, dus het werkt nu. Maar met wat voor framerate speelt ie de filmpjes nu af eigenlijk? Kan wel converten met 30 fps maar als die maar 15fps afspeeld is dat natuurlijk nutteloos.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:11:
Moest inderdaad in een bepaalde map, dus het werkt nu. Maar met wat voor framerate speelt ie de filmpjes nu af eigenlijk? Kan wel converten met 30 fps maar als die maar 15fps afspeeld is dat natuurlijk nutteloos.
Denk dat die info moeilijk te vinden zal zijn maar met een beetje experimenteren kom je er wel, neem gewoon de laagst mogelijke framerate die nog prettig is om aan te zien. Denk dat die rond de 20 á 30 ligt want 15 trek ik over het algemeen niet.

Ander probleem, ik heb nou al een paar keer geprobeerd games te downloaden van mobile9.com. Werkt echter nog steeds niet terwijl ik wel gewoon de opera mini browser kan downloaden. Melding is iig de bekende unknown file format error. Heeft iemand anders hetzelfde probleem en ligt het dus aan de website of heeft dit te maken met je instellingen?

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Weet iemand waar ik terug kan zien welke woorden ik al allemaal aan m'n T9 woordenboek heb toegevoegd? Ik wil er namelijk een paar verwijderen :)

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 08:34

verbraakje

🚦

ik ben heel te vreden over de russische software.. alleen jmmr dat t9 idd in het engels is ...
om mp4 te maken van filmpjes gebruik ik altijd nero ik had eerst een link maar ik zal em nog even opzoeken

groetjes sjoerd

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Verwijderd

Met die Russische Firmware heb je een engelse T9 woordenboek.. maar is je menu ook alleen engels? of kan je dit ook naar nederlands zetten dan?

(want trillen en melodie tegelijk klinkt wel erg aantrekkelijk O-) )

( en trouwens ff vraagje nog
Als je belt met dit toestel, gebeurt het weleens dat je perongeluk ophangt doordat je met je wang tegen de ophangknop aankomt? :9 )

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 17:09 ]

• rayzzz
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:39

rayzzz

Bewerker

Ik heb vandaag de WEP200 bluetooth headset (die van de hi aanbieding) binnen gekregen. Maar mijn E900 kan hem niet vinden. Dus heb ik het met alle andere bluetooth apparaten geprobeerd te zoeken en die vonden hem ook niet. Zijn er meer mensen met dit probleem?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:58:
Met die Russische Firmware heb je een engelse T9 woordenboek.. maar is je menu ook alleen engels? of kan je dit ook naar nederlands zetten dan?

(want trillen en melodie tegelijk klinkt wel erg aantrekkelijk O-) )

( en trouwens ff vraagje nog
Als je belt met dit toestel, gebeurt het weleens dat je perongeluk ophangt doordat je met je wang tegen de ophangknop aankomt? :9 )
Nou nee, mijn touch toetsjes gaan gelijk uit als ik ga bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:54:
[...]

Nou nee, mijn touch toetsjes gaan gelijk uit als ik ga bellen...
maar hoe hang je dan op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Door hem dicht te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Of op je middelste toets te drukken, waardoor je je telefoon ontgrendeld waarna de knop Annuleer actief wordt.

Maar de telefoon dicht doen is inderdaad de handigste oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooowh ok :9

Maar bij die russische firmware, heb je dan ook een engelse menu(of kan die ook op NL) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Het lijkt mij dat je voor een NL menu toch echt de Europese Firmware moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh..
mijn 3D berichten doen het alleen bij engelse woorden? :/

(m'n telefoon is gewoon nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:42:
ooowh ok :9

Maar bij die russische firmware, heb je dan ook een engelse menu(of kan die ook op NL) ?
Nee alleen engels en nog wat andere zoals roemeens etc, maar geen NL dus :)

overigens net geflashed, ging echt super :D
trillen en geluid _/-\o_

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke site kan je trouwens gebruiken voor firmware nieuws & info. Wil wel graag die extra functionaliteiten maar nog niet zo graag dat ik men phone op engels moet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey als jullie Video;s converteren naar .Mp4

Welke instellingen gebruiken jullie dan?(ImTOO 3GO Video Converter)
want ik heb nu 20 verschillende soorten instellingen geprobeerd, maar nogsteeds loopt het geluid niet synchroon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Ik heb nu sindskort ook een samsung e900
zeer tevreden so far, maar ik loop tegen dit probleem aan:
mijn oude motorola gaf je de keuze in te stellen hoe hard je wekker af ging, deze imo veel luxere telefoon niet.
In de handleiding / op google was er niets over te vinden.

Weet een van jullie hoe je makkelijk wekkervolume instelt?

En internet via bleutooth/kabel aan mn laptop, is dat mogelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door DrEvil1986 op 19-11-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:11:

want ik heb nu 20 verschillende soorten instellingen geprobeerd, maar nogsteeds loopt het geluid niet synchroon :/
In dit of vorig topic zoeken naar framerate, heeft als het goed is te maken met een instelling in je telefoon, heb het een keer langs zien komen maar weet het niet meer uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Hubert schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:14:
[...]

Nee alleen engels en nog wat andere zoals roemeens etc, maar geen NL dus :)

overigens net geflashed, ging echt super :D
trillen en geluid _/-\o_
Dit houdt wel in dat je geen T9 meer hebt. Dat is het enige wat mij eigenlijk belet van het flashen... Maar trillen en geluid is inderdaad wel leet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh, waarom werken mijn 3d woorden alleen met engelse woorden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Hebben meer mensen het probleem, dat als ze de telefoon opnemen door hem open te schuiven, dat er in beeld blijft staan "Verbinden".
Ik moet hem dan aan en uit zetten om deze melding weg te krijgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Piels schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:09:
Hebben meer mensen het probleem, dat als ze de telefoon opnemen door hem open te schuiven, dat er in beeld blijft staan "Verbinden".
Ik moet hem dan aan en uit zetten om deze melding weg te krijgen. :/
Geen last van gehad, wel dat de telefoon wordt opgenomen in mijn broekzak, zonder dat hij open is geschoven... :S
Vind het echt een bagger telefoon... En moet er nog bijna twee jaar mee... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Waarschijnt heb je dan "Openemen met elke toets" aanstaan.

Verder heb ik geen klagen over de telefoon. De toetsen zijn even wennen, maar eenmaal gewend echt een fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

ik vind het ook een fijn toestel.

Alleen irritant dat als ik mijn headsetje in heb, dat ding niet voel trillen, en het lastiger is om op te hangen. Dichtklappen werkt dan niet, het moet via ontgrendelen / ophangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:50:
[...]

Geen last van gehad, wel dat de telefoon wordt opgenomen in mijn broekzak, zonder dat hij open is geschoven... :S
Vind het echt een bagger telefoon... En moet er nog bijna twee jaar mee... :(
Misschien had je de gebruiksaanwijzing even moeten lezen. Ik weet dat het vrij uniek is dat nederlanders dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptBiele schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:07:
ik vind het ook een fijn toestel.

Alleen irritant dat als ik mijn headsetje in heb, dat ding niet voel trillen, en het lastiger is om op te hangen. Dichtklappen werkt dan niet, het moet via ontgrendelen / ophangen
euhm denk ik nou simpel. Als je headset hebt dan kan je hem toch gewoon op geluid hebben staan en zo niet dan voel je hem toch net zo goed trillen als zonder headset, tenzij je hem natuurlijk in een tas stopt. En ophangen doe je toch gewoon met die knop aan/op je headset.

Werk er nooit mee dus misschien mis ik wel wat info.

• barrymossel
Piels schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:53:
Waarschijnt heb je dan "Openemen met elke toets" aanstaan.

Verder heb ik geen klagen over de telefoon. De toetsen zijn even wennen, maar eenmaal gewend echt een fijn toestel.
Nee, heb ik dus niet... Is ook nog maar 1 keer gebeurd. Maar heb wel vaker 'vreemde' dingen die maar 1 of 2 keer voorkomen... Heel apart. Maar ach, ik kan er mee bellen. Dat is al iets... ;)
Misschien had je de gebruiksaanwijzing even moeten lezen. Ik weet dat het vrij uniek is dat nederlanders dat doen.
LOL

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:11:

Ik heb dat progje gebruiktt en had hetzelfde probleem. Ik heb hierna eens geprobeerd met Samsung PC Studio en hier gaat het converteren wel helemaal goed.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Beste E900 gebruikers,

Nou ben ik in het begin ook wel actief geweest in dit topic maar er komt een moment dat je genoeg weet en dan houd het op. MAAR!!! Ik heb de telefoon nu een paar maanden en hij bevalt prima op een paar zeer irritante dingen na!!

- Handmatig ander netwerk zoeken duurt echt veeeeeeeeeel te lang!
- SMS sturen is een ramp want de software is echt te traag en hij slaat ook regelmatig een toets over. Zeer vervelend als je dus een snelle sms typer bent.
- MP3 speler spant de kroon want die krijgt het voor elkaar om van een heel album (lees 10 nummers) 8 nummers niet herkent!! En dit elke keer weer!

Heb geen idee hoe dit komt omdat ik op mijn pc geen verschillen kan vinden in de bestanden.... Iemand dus een idee? Misschien dat het al wel eens ter sprake is gekomen maar kon het niet zo snel vinden.

Verder is het design nog steeds zeer netjes en heb er dan ook niks over te klagen maar het blijkt wel degelijk dat design niet altijd fijn is.

Verwijderd

geen ervaring mee, kan me voorstellen dat het wel even kan duren, wat is trouwens veeeeeeeeel te lang

- SMS sturen is een ramp want de software is echt te traag en hij slaat ook regelmatig een toets over. Zeer vervelend als je dus een snelle sms typer bent.
Niet echt een probleem mee, ben ook niet de snelste typert dus kan er weinig over zeggen

- MP3 speler spant de kroon want die krijgt het voor elkaar om van een heel album (lees 10 nummers) 8 nummers niet herkent!! En dit elke keer weer!
gebruik de mp3 speler best wel vaak en heb dit nog nooit meegemaakt, welk formaat zijn ze en hebben ze allemaal iets gemeen?

Vreemde zaken, misschien ff backup maken en nieuwe(re) firmware er op zetten, al dan niet zelf doen.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Gister ook mn E900 binne gehad, heerlijk telefoontje :*) Jammer alleen van al die vette vingers :'(

Tot nu toe bevalt die me prima, alleen dat trillen + belsignaal :P Maar ik heb geen zin in een engelse T9, hopen maar dat Samsung een keer zo'n EU-firmware uitbrengt.

Verwijderd

Jaman, nu wilt de mp3speler niet in de achtergrond werken. Heb de muziek ingeladen via 1 van de 4 speellijsten. Voorheen kon ik dan gewoon een bericht maken of zoiets. Anderen ook dit probleempje of weten jullie hoe ik dit zaakje weer kan oplossen?

Ik heb nu firmware versie E900XXFE2. Trillen en ringtone hoef ik niet zozeer maar kan ik mijn phone flashen naar E900XXFG2 en de Nederlandse taal behouden? Zag namelijk dat deze versie voor West-Europa en the UK is. Vandaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 23:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:08:
Jaman, nu wilt de mp3speler niet in de achtergrond werken. Heb de muziek ingeladen via 1 van de 4 speellijsten. Voorheen kon ik dan gewoon een bericht maken of zoiets. Anderen ook dit probleempje of weten jullie hoe ik dit zaakje weer kan oplossen?
Check even bij de opties van de MP3 speler dat "MP3 heeft voorang" aan staat, zou het in theorie gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:02:
Beste E900 gebruikers,

Nou ben ik in het begin ook wel actief geweest in dit topic maar er komt een moment dat je genoeg weet en dan houd het op. MAAR!!! Ik heb de telefoon nu een paar maanden en hij bevalt prima op een paar zeer irritante dingen na!!

Geen last van, want ik heb maar 1 netwerkt nodig, lijkt mij ook het logische.

Ah, dan ligt dit niet aan mij, dacht dat mijn toetsen niet goed werkten maar ligt dus aan de software.

Waarschijnlijk zijn de namen telang, want dan kan hij ze ook niet lezen, weet niet precies hoeveel tekens een naam mag hebben, maar test maar eens met een kortere naam

Heb geen idee hoe dit komt omdat ik op mijn pc geen verschillen kan vinden in de bestanden.... Iemand dus een idee? Misschien dat het al wel eens ter sprake is gekomen maar kon het niet zo snel vinden.

Verder is het design nog steeds zeer netjes en heb er dan ook niks over te klagen maar het blijkt wel degelijk dat design niet altijd fijn is.
design is idd erg mooi, en na een tijdje wen je eraan. Heb de telefoon nu ongeveer 5 maanden en klik 9 van de 10 keer niet meer op de verkeerde knop

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gisteren op de HCC een 512mb transcend microsd 80X kaartje gekocht, voor in de e900 van mijn vriendin, werkt i niet.
Op mijn laptop en gewone pc werkt het kaartje perfect. Maar als ik hem in de telefoon wil benaderen krijg ik een melding dat de kaart onbekend is en of ik hem wil formateren, kies ik voor format krijg ik een error. Hij ziet trouwens wel dat er een geheugen kaart in gaat wanneer ik hem er in doe(melding op scherm). Iemand een idee waar deze fout vandaan komt? Ik zal in ieder geval nog ff bij de buren langs die hebben ook een e900 en ander geheugen kaartje liggen, om zo uit te zoeken of het aan het kaartje of aan de telefoon ligt. Heb ook al gezocht op compatibilitylijsten oid, maar nog niets kunnen vinden.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Def_P schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:26:
Gisteren op de HCC een 512mb transcend microsd 80X kaartje gekocht, voor in de e900 van mijn vriendin, werkt i niet.
Op mijn laptop en gewone pc werkt het kaartje perfect. Maar als ik hem in de telefoon wil benaderen krijg ik een melding dat de kaart onbekend is en of ik hem wil formateren, kies ik voor format krijg ik een error. Hij ziet trouwens wel dat er een geheugen kaart in gaat wanneer ik hem er in doe(melding op scherm). Iemand een idee waar deze fout vandaan komt? Ik zal in ieder geval nog ff bij de buren langs die hebben ook een e900 en ander geheugen kaartje liggen, om zo uit te zoeken of het aan het kaartje of aan de telefoon ligt. Heb ook al gezocht op compatibilitylijsten oid, maar nog niets kunnen vinden.
heb je al geprobeerd om 'm eerst met de computer te formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Ja een keertje of 6, fat / fat32. Wil niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def_P schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 14:47:
Ja een keertje of 6, fat / fat32. Wil niet baten.
hij bedoelt denk ik de mappen erop zetten, kan je dat niet met de samsung studio? Wel vreemd, mijnes pakte die in 1 keer en formateerde hij zelf (sandisk 1gieg). Kaatje al gebruikt in andere E900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Toen ik thuis kwam heb ik hem eerst in mijn pc gedaan. Map met mp3 erop gezet, ding in telefoon > foutmelding > format in telefoon > mislukt.
Toen in de pc geformateerd, map erop, weer niets.
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is met de samsung studio, want kabeltje nog niet gevonden. Kan dat ook gewoon met bt?

Anders ff een keer bij de buren langs, hebben ook nog een e900 met werkend geheugen kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def_P schreef op zondag 26 november 2006 @ 09:41:
Toen ik thuis kwam heb ik hem eerst in mijn pc gedaan. Map met mp3 erop gezet, ding in telefoon > foutmelding > format in telefoon > mislukt.
Toen in de pc geformateerd, map erop, weer niets.
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is met de samsung studio, want kabeltje nog niet gevonden. Kan dat ook gewoon met bt?

Anders ff een keer bij de buren langs, hebben ook nog een e900 met werkend geheugen kaartje.
formateer hem eens op je computer me FAT als FS en zet er de volgende mappen op:
-Images
-Music
-Other files
-Sounds
-Videos

Herkent die hem nog steeds niet dan is er toch echt een grote kans dat die incompatible is. Maarja om zeker te weten even bij de buren op de koffie, jouw kaartje testen en bij negatief resultaat proberen je kaartje om te ruilen voor bv een sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Heb sinds een week ook een E900. Mooi design, maar ook na het lezen van de topics en zoeken met de search heb ik nog een paar vragen/opmerkingen.

- Als ik het goed begrijp is de middelste sneltoets (browser) dus niet op iets anders in te stellen? had hiervoor een E810 en daar was de middelste toets gewoon het hoofdmenu (met de 9 icoontjes). Erg jammer dat ik hier steeds weer de browser opengooi als ik er (uit gewoonte) op druk. Verder eigenlijk belachelijk dat de intuitief belangrijkste sneltoets niet aan een andere applicatie te binden is!

- Als ik in een menu ben (bijv in toestelinstellingen) en ik doe een paar sec niets, dan gaat ie automatisch terug naar het standaard scherm met de klok, verbindingsicoontje en achtergrondje (zoals het today scherm van windows PPC). Erg irritant want dan moet ik weer alle menu's doorlopen om bij de juiste instellingen te komen, ik kan nergens vinden of deze time-out ergens in te stellen is? Zeker omdat het ff duurt voordat de namen van de lange sub-menu's voorbij gescrolled zijn is die 5 sec echt te kort.

-IMHO echt suf dat tijdens het laden het scherm verlicht blijft. Kost extra stroom, dus moet ie langer aan de lader. Als je de verliching uit kunt doen zou ie ook korter aan de lader hoeven, lijkt me.

- Laatste eigenaardigheid: Omdat de touchtoetsen af en toe niet echt snel reageren heb ik tijdens het typen van een sms bij een type fout soms de neiging nog een keer op de "c" te drukken, waarna dus gelijk de hele sms weg is.

Al met al is mijn conclusie: Mooi toestel met veel mogelijkheden, maar net iets te weinig vrijheid om sommige irritante dingen uit te schakelen en niet echt over alles even goed nagedacht door de ontwerpers.

Als iemand een oplossing voor mijn bovenstaande probleempjes weet, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we maar weer:
koksie schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:43:
Heb sinds een week ook een E900. Mooi design, maar ook na het lezen van de topics en zoeken met de search heb ik nog een paar vragen/opmerkingen.

- Als ik het goed begrijp is de middelste sneltoets (browser) dus niet op iets anders in te stellen? had hiervoor een E810 en daar was de middelste toets gewoon het hoofdmenu (met de 9 icoontjes). Erg jammer dat ik hier steeds weer de browser opengooi als ik er (uit gewoonte) op druk. Verder eigenlijk belachelijk dat de intuitief belangrijkste sneltoets niet aan een andere applicatie te binden is!
Tja was misschien wel mooi geweest maar ach, de toestenblokering zit er dan toch meestal op. Instellen heb ik niet kunnen vinden, ik meen wel dat je oa een snelmenu hebt en dat de richtingtoetsen ook een functie hebben, is tenminste weer wat.

- Als ik in een menu ben (bijv in toestelinstellingen) en ik doe een paar sec niets, dan gaat ie automatisch terug naar het standaard scherm met de klok, verbindingsicoontje en achtergrondje (zoals het today scherm van windows PPC). Erg irritant want dan moet ik weer alle menu's doorlopen om bij de juiste instellingen te komen, ik kan nergens vinden of deze time-out ergens in te stellen is? Zeker omdat het ff duurt voordat de namen van de lange sub-menu's voorbij gescrolled zijn is die 5 sec echt te kort.
nooit last van gehad maar instellen zal denk ik niet kunnen (kuch.. gebruiksaanwijzing) maarja als je eenmaal weet wat alles betekend heb je er ook geen last meer van.

-IMHO echt suf dat tijdens het laden het scherm verlicht blijft. Kost extra stroom, dus moet ie langer aan de lader. Als je de verliching uit kunt doen zou ie ook korter aan de lader hoeven, lijkt me.
Heel vreemd ja en onzinnig maar maak je over oplaadtijd maar niet druk, zal een minuutje of 5 schelen.

- Laatste eigenaardigheid: Omdat de touchtoetsen af en toe niet echt snel reageren heb ik tijdens het typen van een sms bij een type fout soms de neiging nog een keer op de "c" te drukken, waarna dus gelijk de hele sms weg is.
Je kan instellen dat hij hem dan opslaat als concept (dacht ik default maar blijkbaar niet). om het touchknopjes drama te voorkomen kan je bijv. je telefoon met links bedienen, 2 handen en vooral licht tikken/strelen.

Al met al is mijn conclusie: Mooi toestel met veel mogelijkheden, maar net iets te weinig vrijheid om sommige irritante dingen uit te schakelen en niet echt over alles even goed nagedacht door de ontwerpers.
klopt ja, valt mij nu ook op dat er zeer weinig is in te stellen en je eigenlijk zeer wordt beperkt door de keuze van Samsung. Slechte ontwikkeling en ik hoop dat op den duur dit allemaal wordt gewijzigd. Gelukkig hebben veel mensen deze telefoon dus geheel onmogelijk is dat niet.

Als iemand een oplossing voor mijn bovenstaande probleempjes weet, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
(kuch.. gebruiksaanwijzing)

Heb ik natuurlijk in gekeken, maar niets gevonden over de time-out. natuurlijk heb je wel gelijk, als je eenmaal alles weet en je hebt alles naar je zin ingesteld kom je daar toch niet meer, dus daar moet ik idd wat minder over zeiken, na een tijd heb je er toch geen last meer van.

de toestenblokering zit er dan toch meestal op.

Ehmm hoezo? Ook als ie uitgeschoven is heb ik dat. En de toetsenblokkering is er eenvoudig af te halen door even kort de aan/uit knop in te drukken als je ff iemand snel wilt bellen of je MP3 speler wilt gebruiken. Ik bedoel meer dat dit voor mij DE manier was om in het menu te komen, nu zit ik dus steeds in de browser als ik een spelletje oid wil spelen of iets anders in het menu wil doen.
De D-pad werkt verder idd wel met snelkoppelingen, dat is wel weer mooi gedaan.

Bedankt voor de tip over het opslaan als concept van smsjes, had ik nog niet gevonden. Zal ik eens ff instellen, scheelt me een hoop frustratie. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
koksie schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:59: Ik bedoel meer dat dit voor mij DE manier was om in het menu te komen, nu zit ik dus steeds in de browser als ik een spelletje oid wil spelen of iets anders in het menu wil doen.
Je moet gewoon even de instellingen van wap veranderen, gewoon ergens een lettertje weghalen, dan kom je niet meer telkens in de browser maar geeft ie aan 'controleer wap-profiel' en je kan meteen weer verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:55:
[...]

...

Herkent die hem nog steeds niet dan is er toch echt een grote kans dat die incompatible is. Maarja om zeker te weten even bij de buren op de koffie, jouw kaartje testen en bij negatief resultaat proberen je kaartje om te ruilen voor bv een sandisk.
De koffie was lekker, maar t kaartje weigert in alle talen. Dus helaas. Nu maar ff contact opnemen met dat bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49
zonet ook de e900 genomen bij het verlengen van mn 1 jarig t-mobile abbonement.

zat te twijfelen tussen nieuwe telefoon of sim-only met mn oude V3 RAZR. toch gekozen voor het eerste omdat ik 100 euro kan krijgen voor mn V3. plus een nieuwe telefoon is ook wel weer leuk. jammer genoeg hadden ze de sonyericsson m600i niet maarja kan niet altijd alles hebben.

via de store toch weer flink geld bespaart ten opzichte van internet deals met deze telefoon

eerste indruk is goed, alleen touch is ff wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Hmm, heb nu iets vaags met mijn telefoon: Ik kan geen foto's meer maken, dan zegt ie als ik de foto heb genomen:
Items verwijderen uit het telefoongeheugen
En dan kan ik kiezen uit wissen of terug. Dus ik klik op wissen, en dan doet ie verder niks. Zwart beeld en dan later staat er ''even wachten'' in beeld, en dan ben ik terug op hoofdscherm maar dan zonder bereik. :/ 8)7 :?

Ook heb ik mijn achtergrond in de map gedownloade afbeeldingen staan, maar als ik op die map klik dan komt ie bij het opstartscherm ( dus die met die kleurtjes en welke tel het is ) en daarna weer de melding ''even wachten'', en dan ben ik weer op hoodscherm :| . En als ik mijn tel aan de pc hang ziet de software ook niet dat er een afbeelding in die map staat.

Misschien morgen terug maar naar de winkel ( 3de keer al 8)7 )

Maar verder blijft het wel een relax telefoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen wel gewend aan de bediening van de e900, en het geluidsverschil met mijn Nokia hoor ik ook al niet meer zo.
De headset die is bijgeleverd geeft overigens weinig draagcomfort en een beroerd geluid icm de MP3 speler optie. Maarja, daar heb ik het toestel ook niet voor aangeschaft.

Alle nadelen die ik hier lees vallen op zich nog wel mee, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Ik vind het, als man, een beetje jammer dat het telefoontje bij sommige sites onder de noemer 'Lady phone" wordt aangeprezen. Doet me toch denken dat ik beter de D900 had kunnen nemen.
Maarja, daarvoor is het een paar weken en 329 euro te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:42:

Alle nadelen die ik hier lees vallen op zich nog wel mee, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Ik vind het, als man, een beetje jammer dat het telefoontje bij sommige sites onder de noemer 'Lady phone" wordt aangeprezen. Doet me toch denken dat ik beter de D900 had kunnen nemen.
Maarja, daarvoor is het een paar weken en 329 euro te laat.
hehe, serieus? Nou je moet in mijn ogen toch wel enorm sexueel verward zijn om dit een ladyphone te vinden, nouja ik zou de roze niet nemen (lelijk trouwens) maar dit is gewoon een phone die zowel mannen als vrouwen zonder schaamte kunnen gebruiken (misschien zit ik nog in de ontkenningsfase ;))

D900 is nu in prijs gezakt dus ik heb er ook wel over nagedacht, maarja zoveel meer (voor mij) nuttige functies heeft die ook weer niet, is enorm breed en het uiterlijk van de e900 vind ik gewoon mooier. Wel jammer dat die zo enorm populair is, je ziet hem nu echt bij iedereen maarja daar kan ik best me leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
Ik heb er sinds de zomer eentje en ik ben er sinds een paar dagen achter gekomen dat je zonder microSD kaartje een VEEL langere standbytijd krijgt dan met.. Met kaartje net 1 dag, zonder nu al bijna 4 dagen!!!!

Raar of niet? Ligt het aan mijn kaartje (Kingston)??

Zijn er meer mensen die dit ook meegemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dkawa schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:11:
Ik heb er sinds de zomer eentje en ik ben er sinds een paar dagen achter gekomen dat je zonder microSD kaartje een VEEL langere standbytijd krijgt dan met.. Met kaartje net 1 dag, zonder nu al bijna 4 dagen!!!!

Dat zal wel heel bijzonder nieuws zijn :?

Zal het binnenkort ook eens testen met mijn phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:03:
[...]

hehe, serieus? Nou je moet in mijn ogen toch wel enorm sexueel verward zijn om dit een ladyphone te vinden, nouja ik zou de roze niet nemen (lelijk trouwens) maar dit is gewoon een phone die zowel mannen als vrouwen zonder schaamte kunnen gebruiken (misschien zit ik nog in de ontkenningsfase ;))

D900 is nu in prijs gezakt dus ik heb er ook wel over nagedacht, maarja zoveel meer (voor mij) nuttige functies heeft die ook weer niet, is enorm breed en het uiterlijk van de e900 vind ik gewoon mooier. Wel jammer dat die zo enorm populair is, je ziet hem nu echt bij iedereen maarja daar kan ik best me leven.
Ja, ik zag het op internet aangeprezen als een 'lady phone'.
Mijn broer heeft de D900 en nadat ik die zojuist nog eens goed heb bekeken, kom ik er achter dat de e900 toch net iets makkelijker is. Waarom? Omdat ie precies in 1 van de vele extra broekzakken past. De D900 wil er net niet in wegzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat geheugenkaartjes inderdaad stroom verbruiken wanneer ze in een apparaat zijn aangebracht. Heb je soms ook je ringtones en achtergrondplaatjes op die kaart staan?
Ik heb een microSD van Sandisk, de Ultra II versie en ik merk geen verschil in standby tijd. Met of zonder de microSD erin is dat bij lange na toch niet de 220 uur die Samsung op zijn site vermeldt. Het is nog niet eens de helft daarvan. Met 3 dagen is het toch wel heel nodig om op te laden.
Wat me wel opviel is dat het lang duurt voordat het 1e streepje van je acculading verdwijnt, de andere 2 gaan als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geen last van met een Sandisk kaartje. Ik denk dat er bij jou idd wat anders aan de hand is. MP3 speler aan laten staan, heel veel gebeld?

Stanby tijd is idd 1 van de zwakste plekken. De meter geeft geen correcte weergave en met zeer gematigd gebruik kan je er net 4 dagen mee doen. Misschien in de toekomst verbetering via Firmware of nieuwe generatie accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49
naja onder een "ladyphone" versta ik een roze telefoon, een telefoon in de vorm van een beer oid of met een menu special toegespitst op vrouwen, hartjes enzow overal.

de e900 een ladyphone slaat nergens op, het is gewoon een goed ontworpen ding. soms moet je net ff teveel knopjes drukken om bijv een sms daadwerkelijk te sturen maargoed verder zit ook het menu goed in elkaar. En het menu ziet er ook mooi en duidelijk uit met goed gekozen kleuren, dat is vaak wel anders :)

al met al een hele verbetering tov mn V3 RAZR :)

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:55:
[...]

Ook geen last van met een Sandisk kaartje. Ik denk dat er bij jou idd wat anders aan de hand is. MP3 speler aan laten staan, heel veel gebeld?

Stanby tijd is idd 1 van de zwakste plekken. De meter geeft geen correcte weergave en met zeer gematigd gebruik kan je er net 4 dagen mee doen. Misschien in de toekomst verbetering via Firmware of nieuwe generatie accu's.
Wat raar.. Ik heb een Kinston 256 Mb kaartje. Ik kan er maar echt 1 dag mee doen (moet ik echt heel zuinig doen). Ik heb het toestel 2 weken geleden naar PHC Telecom gebracht voor een SW update. Daarna natuurlijk direct getest met kaartje erin en ja hoor, nog steeds maar net 1 dag. Dus een paar dagen geleden maar even zonder kaartje getest en waarempel, accu is nog steeds goed.

BT heb ik nooit zomaar aan staan. MP3 speler schakel ik gewoon uit. Het lijkt er gewoon op dat het aan het kaartje ligt .. dan maar een ander merk kopen...

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mensen,

Ik krijg morgen mijn nieuwe E900 binnen en zat de startpost door te lezen waarna ik me afvroeg of er al meer bekend was over een goedgekeurd (of iig goed werkende) firmware die je tegelijkertijd een beltoon + tril functie laat gebruiken? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TheovdS
Nope, bij mijn weten alleen de russische: Engels + Engelse T9 :(

• Da_maniaC

Da_maniaC

TheovdS schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:41:
Nope, bij mijn weten alleen de russische: Engels + Engelse T9 :(
En wat is het nadeel aan de Russisch / Engelse dan?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TheovdS
DJ_The_SP schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:44:
[...]

En wat is het nadeel aan de Russisch / Engelse dan?
Je hebt dan een engelse menu (is eigelijk geen nadeel) en je T9-woordenboek is in het engels, dát vind ik wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik gebruik geen T9, ik doe dat nog op de oude manier, dus dat zou voor mij ook geen probleem zijn. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
DJ_The_SP schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:42:
Ik gebruik geen T9, ik doe dat nog op de oude manier, dus dat zou voor mij ook geen probleem zijn. :p
OK dan, ga je gang zou ik zeggen ;) Alles staat in de start-post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb net wat zitten experimenteren met java games installaren op de E900.

Dit gaat dus echt 10 keer zo makkelijk dan bij een D600! :)

offtopic:
Misschien ook iets voor de startpost :P

Stap1:

LET OP: je moet dit wel doen met games die ondersteund worden op de E900.
(Op expansys.nl is een topic in het E900 subforum over deze java games waar je een pakket van 10 MB aan spellen kan downloaden...dat zijn er ongeveer 70).

Deze spellen beschikken dan ook nog niet over de .jad files (alleen .jar).
Deze .jad files kan je vervolgens maken met JADMaker die weer te downloaden is op d600world.tk.
Deze ,jad files kan je vervolgens maken met JADMaker die zit bijgesloten in de .zip file van 10 MB.

Stap2:

Je kan gewoon met USB kabel en Samsung PC Studio de java files in de map 'andere bestanden / other files' neerzetten en dan door het intoetsen van de volgende codes het java installatie menu activeren:

java menu: *#9998*5282#

kies: instal MIDlet.

hij zal dan vragen om een wachtwoord en dat is: 235282.

kies nu de .jad file van het spel dat je wil installeren en druk op ja.
het spel zal meteen worden geinstalleerd en na installatie zal er gevraagd worden of je het spel meteen wil starten.

Dat is alles. :)

De bestanden die je nu in de map 'andere bestanden / other files' hebt gezet kun je nu weer verwijderen.

De spellen vind je gewoon in het Java/Games menu. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 03-12-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:37:

offtopic:

Stap1:

(Op expansys.nl is een topic in het E900 subforum over deze java games waar je een pakket van 10 MB aan spellen kan downloaden...dat zijn er ongeveer 70).

Deze .jad files kan je vervolgens maken met JADMaker die weer te downloaden is op d600world.tk.
Deze ,jad files kan je vervolgens maken met JADMaker die zit bijgesloten in de .zip file van 10 MB.

Stap2:

Je kan gewoon met USB kabel en Samsung PC Studio de java files in de map 'andere bestanden / other files' neerzetten en dan door het intoetsen van de volgende codes het java installatie menu activeren:

het spel zal meteen worden geinstalleerd en na installatie zal er gevraagd worden of je het spel meteen wil starten.

De bestanden die je nu in de map 'andere bestanden / other files' hebt gezet kun je nu weer verwijderen.

Maar als je dat doet is je garantie ook meteen weg? :X
(zoiets had ik ergens gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik flash geen bedrijfsfirmware dus dat lijkt me niet. :)

De spellen kun je ook gewoon weer met de hand verwijderen.

En de installatieplaats is hetzelfs als wanneer een vriend van je, je zijn spelletje stuurt via sms. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Laatst online: 11-09 11:01

Arethusa

Niet die server

DJ_The_SP schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:37:

offtopic:

Stap1:

Stap2:

Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd en bij de vraag om te installeren klik ik op "ja" doormiddel van de "3 puntjes" knop linksboven in. Maar in plaats van te vragen of ik het spel meteen wil starten springt mijn telefoon terug naar het menu waarbij je kunt kiezen uit de .jad files. Ook komt het spel niet voor in de games lijst. Ik heb originele (nederlandse) firmware draaien en geen rare fratsen met mijn telefoon uitgehaald. Iemand een idee?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dat verbaast me dan, alle spellen die in dat pakket zitten zouden moeten werken op de E900.
(Ze doen het tot nu toe zelfs ook op de D600 van mijn neef).

Ik heb ze niet allemaal geprobeerd:
Alphawing, Super Mario, Zelda, Sonic, Tetris, Dragon Island, TripleX 2, Colin McRae Rally 2005 en Worms 2 doen het bij mij allemaal perfect.

Dus ik zou zeggen, probeer eens een van die spellen.
Als die het ook niet doen zal er misschien kwa beveiligings instellingen wat verandert zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Arethusa schreef op maandag 04 december 2006 @ 07:19:
[...]

Ik heb vanmorgen dat pakket in de link gedownload (zelfde pakket als ik eerder gebruikt heb). Ik sleep een .jar in de jadmaker en er word netjes een .jad aangemaakt. Deze plaats ik vervolgens in de "other files" map en voer vervolgens eerder genoemde stappen uit. De bestanden in de telefoon zien er goed uit. Ik zie geen afbeelding van een beschadigd bestand of dat er word aangegeven dat het bestand niet goed is. Dit zou je kunnen hebben als je een .jar in die map zou zetten. Maar na het "ja" klikken springt de telefoon alsnog terug naar het menu met de .jad bestanden erin. Misschien is het installeren van spellen providerafhankelijk? Ik noem maar wat. Ik heb HI van KPN.
Heb zelf ook Hi en bij mij werkt alles prima... Maar het is mij niet helemaal duidelijk of je dus beide bestanden plaatst op de telefoon (jad EN jar)? Dat moet namelijk wel... Anders weet ik het ook niet meer. Alle spellen heb ik er tot nu toe op kunnen zetten. Van Worms tot Sonic (sommige gaan wel langzaam met spelen, maar dus verder geen problemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

barrymossel schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:26:
[...]

Heb zelf ook Hi en bij mij werkt alles prima... Maar het is mij niet helemaal duidelijk of je dus beide bestanden plaatst op de telefoon (jad EN jar)? Dat moet namelijk wel... Anders weet ik het ook niet meer. Alle spellen heb ik er tot nu toe op kunnen zetten. Van Worms tot Sonic (sommige gaan wel langzaam met spelen, maar dus verder geen problemen...)
Ik had niet beide bestanden erop staan. Ik zal daar vanavond weer naar kijken. Ik had uit de uitleg niet opgemaakt dat beide erop moesten staan maar hopelijk gaat dat helpen.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Net die spellen erop gezet, en je moet idd beide bestanden erop zetten, dus de jad en de jar. En dan moet je ze installeren door idd die code in te voeren en dan neit het icoontje met sleuteltje pakken maar die andere. :)

Hmm, Mario Bros is in het duits en lemmings speelt ie op zijn kant :(

[ Voor 14% gewijzigd door Ikkuh84 op 04-12-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Timocos schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:46:
Net die spellen erop gezet, en je moet idd beide bestanden erop zetten, dus de jad en de jar. En dan moet je ze installeren door idd die code in te voeren en dan neit het icoontje met sleuteltje pakken maar die andere. :)

Hmm, Mario Bros is in het duits en lemmings speelt ie op zijn kant :(
Het kopieren van beide bestanden op de telefoon is inderdaad de oplossing _/-\o_ Misschien is het handig om dit expliciet te melden in de omschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Arethusa schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:36:
[...]

Ik had niet beide bestanden erop staan. Ik zal daar vanavond weer naar kijken. Ik had uit de uitleg niet opgemaakt dat beide erop moesten staan maar hopelijk gaat dat helpen.
Dan zit daar dus je fout. ;)

Ik heb het in mijn uitleg wel over de java files die ik daar dan zojuist behandel.
Aangezien het voorbeeld van mij één spel betreft bedoel ik met de files (wat dus meervoud is) het .jar en .jad bestand. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

DJ_The_SP schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:01:
[...]

Dan zit daar dus je fout. ;)

Ik heb het in mijn uitleg wel over de java files die ik daar dan zojuist behandel.
Aangezien het voorbeeld van mij één spel betreft bedoel ik met de files (wat dus meervoud is) het .jar en .jad bestand. :7
Nu ik het zo terug lees zie ik dat je gelijk hebt. Ik heb in mijn jeugdige enthousiasme te snel het voorbeeld door gelezen :*) Het is in ieder geval in orde nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, dit is mijn eerste berichtje hier, ondanks dat ik best lang "mee lees" met jullie...

Ik heb gister een micro sd kaartje gekocht van Sandisk van 512 MB voor de E900, maar heb dit misschien gedaan zonder goed genoeg te lezen vantevoren.

Is het echt zo dat je er geen grote bestanden tegelijk op kunt gooien?

Dus ik kan er bijvoorbeeld geen film opzetten om in de trein te kijken ? (had m al geconverteerd, was nu 400 MB maar op de pc werd het kaartje niet gelezen ofzo)
Dan lukt het alsnog wel om er series zoals Simpsons of Southpark op te smijten, maar zou het wel jammer vinden als films kijken niet mogelijk is...

Zou iemand die er ervaring mee heeft het me nog even duidelijk uit kunnen leggen,
Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Laatst online: 10-09 11:04

tomtommie

Alaaf!

maximale grootte was iets van 90mb meen ik.... staat een aantal pagina's terug nog.

maar als je em als mp4 converteerd of 3gp moet het toch best te doen zijn om em op die grootte te krijgen en anders ff splitten ;) succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
tomtommie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:04:
maximale grootte was iets van 90mb meen ik.... staat een aantal pagina's terug nog.

maar als je em als mp4 converteerd of 3gp moet het toch best te doen zijn om em op die grootte te krijgen en anders ff splitten ;) succes
Ik heb een mp4 van 148 mb op m'n geheugenkaart staan, deze speelt de telefoon gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:31:
[...]

Ik heb een mp4 van 148 mb op m'n geheugenkaart staan, deze speelt de telefoon gewoon af.
same here, gundam aflevering van 118 MB draait gewoon goed, natuurlijk kan je de meeste series wel een stuk kleiner maken maar hoe dan ook een grens is bij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Laatst online: 10-09 11:04

tomtommie

Alaaf!

ok goed goed :P

bestanden groter dan 250MB doet ie niet, zie je er was iets met een filesize die ie niet trok :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Goh, ik lijk op een bug te zijn gestuit met de huidige originele firmware...

Als ik in stille stand een filmpje afspeel en kies om geen geluid af te spelen, lopen de filmpjes vast.

Kies ik echter om wel geluid te gebruiken is er niets aan de hand.
(Het zijn .3gp filmpjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:06:
Goh, ik lijk op een bug te zijn gestuit met de huidige originele firmware...

Als ik in stille stand een filmpje afspeel en kies om geen geluid af te spelen, lopen de filmpjes vast.

Kies ik echter om wel geluid te gebruiken is er niets aan de hand.
(Het zijn .3gp filmpjes).
Dit komt ook bij mp4 filmpjes voor.
Ik had een filmpje op mijn e900 gezet. Tijdens de les wou ik het ff aan iemand laten zien, zonder geluid maar wel op volledige scherm en na een paar seconden liep het vast.
Na een paar keer op C drukken kom je weer gewoon in hoofdmenu.

Maar als ik het filmpje liet zien op normale grote (Dus met zo een venstertje eromheen) en zonder geluid was er niets aan de hand.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
Het bediscussiëren van hoe en waar de nieuwste firmware te downen en hoe te flashen staan wij hier niet toe!!

Op de firmware en de flashprogramma's rusten namelijk auteursrechten. En aangezien jullie die rechten niet hebben, is dat in strijd met de wet. En dus niet toegestaan op het forum!