Toon posts:

[A8N32-SLI Deluxe] Maxtor SATA2 probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okeej tweakers ik heb hier een machine met het bekende Maxtor SATA2 schijf + NF4 chipset probleem. Ik heb een workaround gedaan door de schijf vaan de silicon image controler te hangen in SATA2 Mode...

Helaas krijg ik nadat ik de windows setup gestart met het laden van de sata2 32bits driver voor die silchip van de CD van ASUS (opdiskette); STOP: C0000221 unknown hard error ("STOP: C0000221 unknown hard error" or "STOP: C0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH" error message occurs).

Ik heb trouwens de schijf zowel in SATA1 als SATA2 geprobeerd met het jumpertje op de schijf.

Met een Windows XP home CD gaat de setup wel verder maar stopt hij omdat een essentieel bestand ontbreekt... dat terwijl t normale originele cd's zijn, zonder beschadigingen die het beide in andere Pc's op de TD wel doen.

Weet iemand wat ik kan doen om dit verhelpen? BIOS update heb ik nog niet geprobeerd.

Edit: ik lees op andere forums datk een firmware update voor die schijf moet doen... vind alleen de firmware niet bij maxtor?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 00:11 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 06:28
En wat zegt google over de door jouw omschreven error code?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De firmware update staat in de FAQ van dit subforum, maar het lijkt me sterk dat dit de door jou omschreven probleem oplost. Volgens Google gaat het hier om een corrupt bestand. Dit kan zo'n beetje aan alles liggen en dan wel ongeveer in deze volgorde: opslagmedium - IO controller - geheugen - CPU - moederbord. Test deze eens stuk voor stuk met behulp van de OM FAQ / Beleid en PMG FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC: Als ik er een andere schijf aan hang is het probleem weg.

Lijkt er toch wel erg veel op de problemen die vele maxtor SATA2 eigenaren ondervinden met die bord. Waarvan sommige beweren dat het opgelost wordt met een firmware update! Waar kan ik in contact komen met maxtor....

Avancade: Lezen is ook een kunst :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 16:19 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De firmware update staat dus in de FAQ van dit subforum, je kunt het daarmee proberen. Maar ik heb niet eerder compatibiliteitsproblemen gezien van Maxtor SATA schijven icm een SiL3114 controller. De contactgegevens van Maxtor staat overigens gewoon op hun website.

edit:
Ik verplaats dit topic maar even naar het juiste subforum. Ik was de hele tijd ervan overtuigd dat dit topic netjes in OM stond en niet in PMG 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door BalusC op 17-08-2006 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:41:
De firmware update staat dus in de FAQ van dit subforum, je kunt het daarmee proberen. Maar ik heb niet eerder compatibiliteitsproblemen gezien van Maxtor SATA schijven icm een SiL3114 controller. De contactgegevens van Maxtor staat overigens gewoon op hun website.

edit:
Ik verplaats dit topic maar even naar het juiste subforum. Ik was de hele tijd ervan overtuigd dat dit topic netjes in OM stond en niet in PMG 8)7
Anyway, ik heb meneer's schijf gewoon geruild tegen een samsung. Problemen weg. Iedereen blij.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kleine opmerking. Ik heb het moederbord zelf niet, maar is die sil controller wel S-ATA II gevertificeerd? Volgens mij is het namelijk gewoon een S-ATA controller en is de ingebakken S-ATA controller in de Nforce4 chipset S-ATA II gelabeld/gecertificeerd. Aangezien je aangeeft dat je voor de Sil. controller S-ATA2 drivers hebt gebruikt heb je mogelijk de verkeerde te pakken gehad, wat deze foutmelding zal verklaren.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 17-08-2006 20:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:08:
Kleine opmerking. Ik heb het moederbord zelf niet, maar is die sil controller wel S-ATA II gevertificeerd? Volgens mij is het namelijk gewoon een S-ATA controller en is de ingebakken S-ATA controller in de Nforce4 chipset S-ATA II gelabeld/gecertificeerd. Aangezien je aangeeft dat je voor de Sil. controller S-ATA2 drivers hebt gebruikt heb je mogelijk de verkeerde te pakken gehad.
Op de nForce controller waren er dezelfde problemen, en daarnaast werd de drive de helft van de tijd opeens niet meer herkend....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:09:
[...]

Op de nForce controller waren er dezelfde problemen, en daarnaast werd de drive de helft van de tijd opeens niet meer herkend....
mmm inderdaad bekend Nforce4 <> Diamondmax 10 probleem.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

--

I had the same problem. My SATA-II harddisk was not detected by my BIOS.

My motherboard: Asrock P4VT8
My harddisk: Maxtor Diamond 10 205GB, 6V250F0

The reason is the southbridge (VIA VT8237) is not upward compatible with SATA-II

The solution is to lock the harddisk on a lower transfer rate. You can do this by changing the jumpers on the back of the harddisk.
In my case I had to move it to the left two pins (seen from the back).

The harddisk now has a transfer rate of 150MB/Sec. (SATA-I), which is a pitty, knowing it can go twice as fast (SATA-II)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 08:58:
--

I had the same problem. My SATA-II harddisk was not detected by my BIOS.

My motherboard: Asrock P4VT8
My harddisk: Maxtor Diamond 10 205GB, 6V250F0

The reason is the southbridge (VIA VT8237) is not upward compatible with SATA-II

The solution is to lock the harddisk on a lower transfer rate. You can do this by changing the jumpers on the back of the harddisk.
In my case I had to move it to the left two pins (seen from the back).

The harddisk now has a transfer rate of 150MB/Sec. (SATA-I), which is a pitty, knowing it can go twice as fast (SATA-II)
Waarom kick je dit topic? En voor de duidelijkheid: SATA-I is net zo snel als SATA-II aangezien de snelheid van 150MB/Sec nooit wordt gehaald in reallife benchmarks. Alleen in theorie...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nogal loze topickick inderdaad. Ik zie trouwens dat je ook al in een ander topic exact dezelfde post hebt neergezet. En dat is hier ook niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.