Toon posts:

SLI voor Conroe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil morgen bij Alternate een Conroe systeem gaan ophalen, ter vervangingvan mijn huidige systeem uiteraard. Het systeem komt er in grote lijnen als volgt uit te zien:

Asus P5W DH Deluxe (Retail, sound, Gb-LAN, RAID, FireWire)
OCZ DIMM 2 GB pc6400
Intel® E6600 (Boxed, FC-LGA4, "Conroe")

Nu zie ik bij de specificaties van dit moederbord dat het specifiek Ati Crossfire support heeft. Nu wil het feit dat ik een tikkeltje nVidia fan ben, ik heb dan ook een 7900GTX op het moment.

Mijn vraag is: er zijn op dit moment nóg geen moederborden voor het Core2 Duo platform waarbij SLI gebruikt kan worden? Ik moet daarvoor wachten op de eerste moederborden met een Nforce 5 chip neem ik aan? Ik vraag dit omdat ik misschien in de toekomst wel een SLI opstelling wil gaan maken, wanneer de G80 van nVidia uitkomt.

Mvg

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32
SLI voor Intel chipsets is momenteel gelimiteerd tot software-matige ondersteuning, vandaar dat het niet specifiek vermeldt wordt bij Conroe moederborden.
Zie ook: Binnenkort SLI voor Intel-chipsets & Intel en nVidia kondigen SLI-bundels met Core 2 aan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 13-08-2006 19:51 ]

The devil is in the details.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Neem een conroexfire-esata2, daar kan je de ati versie van sli op draaien oftewel Crossfire.
Moederbord gebruik ik zelf sinds 3 dagen, is zeer snel en stabiel en daarbij ook nog dik onder de 100 euro, zodat je de rest voor je dubbele grafische kaart kan gebruiken.

Ik draai hem overigens met een 6600 en een x1900xt, echt perfect.

-- edit -- niet goed gelezen, crossfire kan ook op de p5w...

[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 13-08-2006 19:53 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47

bakvis

Tweakers.Nerd

HaseMike schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:52:
Neem een conroexfire-esata2, daar kan je de ati versie van sli op draaien oftewel Crossfire.
Moederbord gebruik ik zelf sinds 3 dagen, is zeer snel en stabiel en daarbij ook nog dik onder de 100 euro, zodat je de rest voor je dubbele grafische kaart kan gebruiken.

-- edit -- niet goed gelezen, crossfire kan ook op de p5w...
Kuch Kwats, SLI en Crossfire door elkaar heen draaien? ofwel deze 2 kaarten aan elkaar gekoppeld? of gebruik je ze apart om bijvoorbeeld 4 monitoren aan te sluiten?

Mijn Specs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32
HaseMike schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:52:
Het lijkt me sterk dat je een Nvidia kaart en een ATi kaart hebt gecombineerd zodat je dus in SLI draait, want ATi maakt gebruik van Crossfire en Nvidia van SLI en dat kan je niet combineren. Met 6600 bedoelt ie inderdaad de processor, niet de videokaart 8)7

Maar hij geeft dus aan dat ie geen Crossfire wil, maar SLI, dus dan moet je 'm ook geen Crossfire moederbord aan gaan raden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 13-08-2006 20:08 ]

The devil is in the details.

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13
ik denk dat ie een Intel Core 2 Duo e6600 bedoelt

Interpolis, glashelder!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 06:38
Jongens, hij bedoeld uiteraard de conroe e6600. Niet de nvidia videokaart

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad de E6600 processor, en niet een 6600 videokaart.

Ik wil Hahn bedanken voor de links die hij gaf. Maar is het dan zo dat er dan in de toekomst door bijvoorbeeld een BIOS update, wel SLI mogelijk is op een Intel 975X chipset?

Edit: ow nee ik zag het al, waarschijnlijk door middel van nVidia drivers denk ik?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 20:20 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
De P5N-SLI bij Salland Automatisering.
Dit is een moederbord dat officieel SLI ondersteund. Op de P5W DH Deluxe kun je ook SLI draaien, alleen met gehackte drivers. Ik geloof dat Asus/Nvidia bekend heeft gemaakt dat dit ook nog officieel ondersteund gaat worden. Dus als ik jou was zou ik gewoon voor de P5W DH Deluxe gaan. Dit alles had je ook kunnen lezen in het Core 2 Duo Motherboard topic.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dan is het verder duidelijk. Ik blijf dan gewoon bij mijn keuze.
Pagina: 1