Toon posts:

harde schijf kleiner geworden?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakerts.

Na een onvindbaar virus op mijn computer te hebben gekregen besloot ik mijn computer te formatteren. Eenmaal in de Windows setup heb ik de partitie verwijderd. Toen ik een nieuwe partitie aan wilde maken kon ik in plaats van 200 GB maar een partitie maken van 130 GB. De bios geeft nog gewoon 200 GB aan. Ik heb met powermax al een low-format gedaan, maar ook dit mocht niet baten.

misschien weten jullie de oorzaak/oplossing voor dit probleem. Misschien werkt het als ik de schijf formatteer buiten de windows-setup om. Weten jullie hier een programma voor?

Mijn systeemspecs zijn:
Maxtor diamondmax 10 (200GB)
Asus A8N-E
AMD Athlon 64 3800+
Dane-elec 2x 512mb DDR (400)

bij voorbaat dank.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59
Installeer SP2 en je hebt nergens meer last van.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ah als ik het goed begrijp ondersteunt windows xp beneden service pack 1 geen hdd's boven de 130 gb en worden schijven die groter zijn dan 130 gb dus herkend als 130 gb. De cd die ik gebruikt heb is inderdaad een versie zonder sp1.

ik heb snel een cd zien te regelen die wel sp1 heeft, en het probleem is nu opgelost.

overigens heb ik allerlei zoektermen door de GoT machine gehaald maar kwam ik niet tot nuttige resultaten. in iedergeval bedankt voor de hulp.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan het mij niet voorstellen dat het niet in de FAQ zou staan ;)
OM FAQ: Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?
WOS FAQ: Waar is mijn diskspace toch heen?

Maar goed, blij dat het opgelost is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 12-08-2006 18:16 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:08:
ah als ik het goed begrijp ondersteunt windows xp beneden service pack 1 geen hdd's boven de 130 gb en worden schijven die groter zijn dan 130 gb dus herkend als 130 gb. De cd die ik gebruikt heb is inderdaad een versie zonder sp1.

ik heb snel een cd zien te regelen die wel sp1 heeft, en het probleem is nu opgelost.

overigens heb ik allerlei zoektermen door de GoT machine gehaald maar kwam ik niet tot nuttige resultaten. in iedergeval bedankt voor de hulp.
Hij ondersteund het wel, maar zoals je ook in de FAQ had kunnen lezen, moet je daarvoor een registeraanpassing doen (ENABLE_BIG_LBA)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of je in voor de volgende keer iets beter research wil doen? Dat wordt hier wel zo gewaardeerd. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.