Ik ben al enige tijd aan het denken aan mij volgende PC. Sinds de laatste keer dat ik mijn PC hebt gebouwd is er veel veranderd. Ik zie nu alleen maar nieuwe termen, namen en ga zo maar door. Niet ECC, Wel ECC, ECC Reg, ik word er niet goed van.
Ik heb mijn best gedaan en heb hieronder mijn systeem samengesteld maar heb ehter nog vele vragen. Ik hoop dat ik er door deze post er een stuk wijzer door word. En wanneer jullie iets zien wat beter kan of zelfs anders moet, ik hoor eht graag!
Budget
Ik heb een vrij groot bedrag over voor mijn nieuwe pc, maar ik wil er ook wat voor. Het ligt rond de 2000€
Eisen
Ik wil er een aardig tijdje mee door kunnen. Hij moet helemaal Vista ready zijn (!). Games op vol kunnen spelen zoals de aankomende C&C, Call of Duty 2, UT200, FEAR en tegelijk kunnen MSNen, muziek luisteren en Photoshoppen. Ook beetje video bewerking en Digitale TV kijken/opnemen. You'll get the point!
Kopen
Ik ben van plan de aankoop rond September, October te doen. Is er nog iets het wachten waard? Komen er nog nieuwe dingen uit?
Conroe of AMD
Ik ben met mijn huidige systeem niet uitgegaan van Conroe, kan iemand mij echter overtuigen dan hoor ik dat graag.
Systeem
Behuizing: Asus TA-210, Zwart (€ 65,45)
Mooie stijlvolle kast, echter de 350 Watt voeding is misschien wat minder.
Voeding: Thermaltake Toughpower, 600 Watt, Retail (€ 102,34)
Ik heb zomaar een voeding gekozen, heb ik meer nodig? Is deze wel goed? En zou ik een duurdere versie moeten nemen? Al met al is dit een belangrijk punt?
Processor: AMD Athlon 64 X2, 5000+, Socket AM2, Boxed (€ 286,93)
Lijkt me een heel goede processor.
Geheugen: ?
Kan iemand mij vertellen wat non ECC, ECC en ECC Reg inhoud en welke ik zou moeten nemen? En Wat voor PCXXXX kan ik het beste nemen? Ik denk dat 4GB wel genoeg is of is minder ook al voldoende?
Moederbord: Asus M2N32 WS Professional (€ 237,43)
Seem nice.
2x Harddisk: Seagate Barracuda 7200.9, 500 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 (€ 273,02)
Ik weet dat het een beetje vreemd is, maar ik ben toch geneigd 1TB te kopen.
Videokaart: Asus EN7950GX2 /2PHT/1G, 1024 MB, DDR3, PCI Express x16 (€ 557,73)
Dit is een prima maar dure kaart. Of is het verstandiger om 2 goedkopere te nemen en die als SLI. Wat ook kan ik een jaartje verder ben en ik weer meer uit mijn PC wil halen er een 2de EN7950GX2 bij kopen, als SLI. Dit is dan ook goedkoper. Is een ASUS Mobo in combi met Asus VGA wel verstandig?
TV: Volgens mij kan ik zo @Home Digitaal op mn PC kijken
Kaart: Twinhan, DTV Cab CI, digitale Kabel-kaart, PCI, Stereo, DVB-C (€ 131,00)
http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=89974
CAM: AlphaCrypt CI Modul (€ 98,00)
https://shop.mascom.de/se...ommon%20Interface%20Modul
Ik hoor het graag!
EDIT
Ik heb en Logitech Z-5500 staan, ik vroeg me af of het meerwaarde had om bv een goede soundcard aan te schaffen?
Ik heb mijn best gedaan en heb hieronder mijn systeem samengesteld maar heb ehter nog vele vragen. Ik hoop dat ik er door deze post er een stuk wijzer door word. En wanneer jullie iets zien wat beter kan of zelfs anders moet, ik hoor eht graag!
Budget
Ik heb een vrij groot bedrag over voor mijn nieuwe pc, maar ik wil er ook wat voor. Het ligt rond de 2000€
Eisen
Ik wil er een aardig tijdje mee door kunnen. Hij moet helemaal Vista ready zijn (!). Games op vol kunnen spelen zoals de aankomende C&C, Call of Duty 2, UT200, FEAR en tegelijk kunnen MSNen, muziek luisteren en Photoshoppen. Ook beetje video bewerking en Digitale TV kijken/opnemen. You'll get the point!
Kopen
Ik ben van plan de aankoop rond September, October te doen. Is er nog iets het wachten waard? Komen er nog nieuwe dingen uit?
Conroe of AMD
Ik ben met mijn huidige systeem niet uitgegaan van Conroe, kan iemand mij echter overtuigen dan hoor ik dat graag.
Systeem
Behuizing: Asus TA-210, Zwart (€ 65,45)
Mooie stijlvolle kast, echter de 350 Watt voeding is misschien wat minder.
Voeding: Thermaltake Toughpower, 600 Watt, Retail (€ 102,34)
Ik heb zomaar een voeding gekozen, heb ik meer nodig? Is deze wel goed? En zou ik een duurdere versie moeten nemen? Al met al is dit een belangrijk punt?
Processor: AMD Athlon 64 X2, 5000+, Socket AM2, Boxed (€ 286,93)
Lijkt me een heel goede processor.
Geheugen: ?
Kan iemand mij vertellen wat non ECC, ECC en ECC Reg inhoud en welke ik zou moeten nemen? En Wat voor PCXXXX kan ik het beste nemen? Ik denk dat 4GB wel genoeg is of is minder ook al voldoende?
Moederbord: Asus M2N32 WS Professional (€ 237,43)
Seem nice.
2x Harddisk: Seagate Barracuda 7200.9, 500 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 (€ 273,02)
Ik weet dat het een beetje vreemd is, maar ik ben toch geneigd 1TB te kopen.
Videokaart: Asus EN7950GX2 /2PHT/1G, 1024 MB, DDR3, PCI Express x16 (€ 557,73)
Dit is een prima maar dure kaart. Of is het verstandiger om 2 goedkopere te nemen en die als SLI. Wat ook kan ik een jaartje verder ben en ik weer meer uit mijn PC wil halen er een 2de EN7950GX2 bij kopen, als SLI. Dit is dan ook goedkoper. Is een ASUS Mobo in combi met Asus VGA wel verstandig?
TV: Volgens mij kan ik zo @Home Digitaal op mn PC kijken
Kaart: Twinhan, DTV Cab CI, digitale Kabel-kaart, PCI, Stereo, DVB-C (€ 131,00)
http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=89974
CAM: AlphaCrypt CI Modul (€ 98,00)
https://shop.mascom.de/se...ommon%20Interface%20Modul
Ik hoor het graag!
EDIT
Ik heb en Logitech Z-5500 staan, ik vroeg me af of het meerwaarde had om bv een goede soundcard aan te schaffen?