PC crasht als het door het netwerk wordt benaderd

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02-2025
Heeft iemand een idee waarom mn PC constant crasht zodra hij door het netwerk wordt benadert.

Soms lukt een kleine file nog wel maar groter dan 10mb kan ik wel vergeten.

Alvast bedankt!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

NIC al in ander PCI slot geprobeerd?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Voois
BN schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:49:
NIC al in ander PCI slot geprobeerd?
Nee, waarom zou dat het verschil kunnen zijn? een PCI slot is een PCI slot lijkt me?!?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voois schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

Nee, waarom zou dat het verschil kunnen zijn? een PCI slot is een PCI slot lijkt me?!?
Ja wat wil je nou :? Een constructieve oplossing of een brakke PC?
Dit soort opmerkingen kun je verwachten als je zo'n overdaad aan informatie post.

Jou topicstart is vergelijkbaar met de situatie dat ik de dokter bel en zeg 'als ik hier druk doet het daar zeer' zonder dat ik uberhaupt vermeld waar hier en daar is 8)7

Oftewel, je zult echt meer info moeten posten.

En om meteen helemaal te mierenneuken : je PC crashed niet als hij benaderd word, immers : bij het opstarten vind er behoorlijk veel netwerkactiviteit plaats.

Tijd voor een nieuwe sig..

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Voois schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

Shared IRQs.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Of kapot moederbord of NIC of fucked up driver of .... Kan vele oorzaken hebben.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Is het overigens bedraad of draadloos?
Wat zijn de meldingen die je bij een crash krijgt?
start -> run eventvwr.msc < wat zeggen je systeemlogboeken

Welk OS, wat zijn de specs van je bak, kortom, wat Koffie zegt.. we missen toch heel wat info..
Ik geloof toch echt dat Equator het topic gesloten zou hebben :P

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Voois
Anti-XP schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:28:
Is het overigens bedraad of draadloos?
Wat zijn de meldingen die je bij een crash krijgt?

Welk OS, wat zijn de specs van je bak, kortom, wat Koffie zegt.. we missen toch heel wat info..
Ik geloof toch echt dat Equator het topic gesloten zou hebben :P
Ok bedankt voor jullie reactie tot zover. Zal wellicht idd wat meer info moeten geven maar kon op dat moment ff niks bedenken.

Het is idd bedraad netwerk. Ik krijg geen meldingen van de crash. Zodra ik een netwerkschijf open en daar in blader of een file van wil kopieeren valt de PC gewoon weg uit.

PC info: PIII 866 512MB Ram 3 HD's (100Gb, 300Gb, 20GB, waarvan 1 aangesloten op een card in een PCI slot). Alle PCI sloten zitten vol.
Draait op XP.

Als ik op de PC zelf werk dan werkt alles naar behoren.

(ondertussen verwissel ik de netwerkkaart met en ander slot)- GEDAAN maar zonder resultaat...

[ Voor 8% gewijzigd door Voois op 12-08-2006 13:56 ]

Verwijderd

Zoals Anti XP al zei:

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Als je een firewall of netwerkhulpprogramma hebt, kun je deze eens deïnstalleren om te kijken of dit helpt. Probeer ook eens een nieuwere / oudere driver voor je netwerkkaart.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Voois
Tyrian schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:10:
Als je een firewall of netwerkhulpprogramma hebt, kun je deze eens deïnstalleren om te kijken of dit helpt. Probeer ook eens een nieuwere / oudere driver voor je netwerkkaart.
Reeds gedaan zonder succes (firewall inmiddels verwijdert) en heb geen netwerkhulpprog.

• Voois
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:07:
Zoals Anti XP al zei:

Ok gedaan, ik heb wel een paar kritieke meldingen maar ik kan er weinig wijs uit worden. Waar moet ik opletten?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51
Op fouten die daar in staan?

• Voois
Op fouten die daar in staan?

dat begrijp ik... ik kan ze hier wel alle 20 posten maar daar wordt je ook niet wijzer van.

Verwijderd

Post enkele meldingen met een rood kruis :)

• Voois
Deze krijg ik bij het opstarten (gekeken naar de tijd)

Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is C0000005 voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• Voois
En dit is de laatste voor de crash maar dat is gewoon een info

De Logical Disk Manager Administrative-service-service heeft nu de status Beëindigd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie

Verwijderd

Hoeveel netwerkkaarten heb je in je PC?

1 onboard LAN en / of 1 netwerkkaart?

• Voois
1 kaart

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-04 10:35

Edgarz

Tweako-active since1986

Zou je een diagnose programma kunnen installeren zoals Sisoft Sandra Lite (http://www.sisoftware.co....re_figure.php?langx=en&a= ) om een rapport te maken van je configuratie ? Als je deze post kunnen evt hardware/geheugen conflicten zichtbaar worden.

Ook een RAM test kan geen kwaad denk ik.

Als je NIC verkeerd ingesteld is (door foute optimalisatie of i.d.) kan het geheugen ook aardig in war worden geschopt en Windows crashen...Heb je deze gewijzigd?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 21:17

BHQ

Toevallig niet de Asus firewall die roet in het eten gooit? welke netwerkaart heb je? Heb je het al met een simpel realtekje geprobeerd? Evt. een reinstall?

• Voois
Yapser schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:30:
Toevallig niet de Asus firewall die roet in het eten gooit? welke netwerkaart heb je? Heb je het al met een simpel realtekje geprobeerd? Evt. een reinstall?
Ik heb er geen firewall opzitten

netwerk kaart is een Realtek RTL8139 met de laatste drivers.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-04 16:03
d:\qxp_slp? Wat zoekt-ie op je D-schijf?
Microsoft heeft een artikel over toegangsrechten met een vermelding van deze foutregel.
De volgende EventSystem-gebeurtenis wordt in het logboek geregistreerd als de Network Service-account niet over de juiste machtigingen beschikt: [...] d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp.

Hun oplossing is te uitgebreid om hier te kwooten, maar komt er op neer dat je iedereen voldoende rechten moet geven.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Voois
Ok even een update....

Ik heb mijn hele schijf gefromatteerd, windows opnieuw erop geknald maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem...

Iemand nog suggesties??

• Wim8282
  • Laatst online: 02-04 19:06
haal ergens een el-cheapo netwerkkaart vandaan voor een tientje (of leen ergens ene) en kijk eens of het daarmee wel werkt. Zo ja dan is de netwerkkaart kapot.

Als het dan nog niet werkt zou ik proberen alle niet-benodigde kaarten uit je pci-slots te gooien en dan nog eens proberen. Wat BN al zegt, misschien IRQ conflict.

[ Voor 73% gewijzigd door Wim8282 op 16-08-2006 16:29 ]

• Voois
Beide ideen gebruikt:

huidige situatie: ander NIC kaartje en verder alleen video kaart aanwezig.

..het mocht niet baten

voor de duidelijkheid, internet gaat prima maar zodra een willekeurige pc de pc benaderd of andersom
dan herstart windows. Met name als de HD begint te ratelen is het *PATS* eruit

iets in de bios misschien??

[ Voor 59% gewijzigd door Voois op 16-08-2006 17:49 ]

• Wim8282
  • Laatst online: 02-04 19:06
Normaal ligt dit niet aan een bios-instelling. Eventueel kun je je bios eens flashen (alleen als je 100% zeker weet hoe dat moet) maar volgens mij kan het dat niet zijn.

Ik vind het zeer vreemd :/
Heb al veel problemen gezien maar nog nooit een pc die crasht door een netwerkkaart.

Ik zou toch eens je geheugen testen PMG FAQ en je harddiskken OM FAQ / Beleid .

Probeer SP2 eens te installeren. Eventueel kun je ook googelen of er specifieke (driver)problemen zijn met jouw mainboard.

• Voois
sp2 staat erop/ geheugen zal ik eens testen en de HD's

tja ik zit nu met een disk die niet meer werkt na al dat gedoe... maar die moet nog wel te herstellen zijn....
Pagina: 1