Wanneer geeft nokia de update nou eindelijk vrij via de NSU, want op de site staat dat er onderhoud gepleegd word en dat de update volgende week beschikbaar zal zijn (dit staat er echter al een week, , misschien zelfs al langer)
Ik heb gisteren zelf de update gedaan =D
Het was nog wel spannend, het ging toch ietsje anders dan in de tutorial... Misschien komt het omdat ik w2k heb ipv XP. Verder ging het sneller en vlekkelozer dan via de NSU.
Het knopjes-probleem is met de nieuwe firmware verleden tijd! Doom, Skyforce, vNes, het werkt allemaal perfect!
Het was nog wel spannend, het ging toch ietsje anders dan in de tutorial... Misschien komt het omdat ik w2k heb ipv XP. Verder ging het sneller en vlekkelozer dan via de NSU.
Het knopjes-probleem is met de nieuwe firmware verleden tijd! Doom, Skyforce, vNes, het werkt allemaal perfect!
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Een warez request is niet helemaal de bedoeling hier
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 16:28 ]
Verwijderd
Hoe heb je het voor elkaar gekregen de nieuwe firmware te installeren? Ik heb de nieuwe versie 2.0 (phoenix) maar krijg het niet voor elkaar te flashen. Bestaat er een tutorial of iets dergelijke?julianus schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:02:
Ik heb gisteren zelf de update gedaan =D
Grappig, dit is nu op de nokia site gezet.boywonder schreef op woensdag 15 november 2006 @ 07:16:
Wanneer geeft nokia de update nou eindelijk vrij via de NSU, want op de site staat dat er onderhoud gepleegd word en dat de update volgende week beschikbaar zal zijn (dit staat er echter al een week, , misschien zelfs al langer)
Latest news:
16-Nov: Nokia N93 updates are temporarily unavailable due to maintenance. You can still download and install the Nokia Software Updater application to your computer for use with other compatible Nokia products.
Verwijderd
zal niet voor niks zijn, waarschijnlijk ergens een foutje in de sw ontdekt die grote gevolgen zou kunnen hebben. Ga me er maar niet aan wagen de illegale versie te installeren.boywonder schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:05:
[...]
Grappig, dit is nu op de nokia site gezet.
Latest news:
16-Nov: Nokia N93 updates are temporarily unavailable due to maintenance. You can still download and install the Nokia Software Updater application to your computer for use with other compatible Nokia products.
Verwijderd
Heeft iemand ook last van stof achter voorscherm? Kan je dit eraf halen om schoon te maken?
Volgens Nokia zelf (op het Nokia Support forum) was het een probleem met de NSU, niet met de firmware zelf. Wat natuurlijk niet betekent dat het zelf thuis doen volkomen veilig is. Je kan de firmware wel al krijgen bij Nokia Service Centres.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:47:
[...]
zal niet voor niks zijn, waarschijnlijk ergens een foutje in de sw ontdekt die grote gevolgen zou kunnen hebben. Ga me er maar niet aan wagen de illegale versie te installeren.
@Twikkel
Er zijn inderdaad tutorials her en der. Er is ook een programmaatje dat je stap voor stap begeleid, ik zal de naam maar niet noemen, want het zal wel onder de categorie warez vallen volgens Tweakers.net. Die tutorial klopte voor mij trouwens niet; ik kon in de flashsoftware die je noemt niet de optie "software update" kiezen. Er was wel de optie "firmware update", die werkte wel iets anders. Ik moest toen zelf de juiste "product code" kiezen. Mode was "normal".
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hm, gistere even bij de mediamarkt met dit telefoontje kunnen spelen.
Ik vond het menu vrij traag (niet de cursor ofzo, maar het openen van een volgend schermpje).
Maar goed, dit is de eerste keer dat ik een menu open op een symbian telefoon, dus het kan ook aan mij liggen
Daarbij heeft ie misschien hele oude firmware.
Toch twijfel ik nog of dat open klappen lekker werkt aangezien die 2 schanierpunten heeft.
Draai je hem niet in 1x helemaal om?
Ik vond het menu vrij traag (niet de cursor ofzo, maar het openen van een volgend schermpje).
Maar goed, dit is de eerste keer dat ik een menu open op een symbian telefoon, dus het kan ook aan mij liggen
Toch twijfel ik nog of dat open klappen lekker werkt aangezien die 2 schanierpunten heeft.
Verwijderd
scharniersyteem werkt perfect. Geen enkel probleem mee.Cryothic schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:26:
Hm, gistere even bij de mediamarkt met dit telefoontje kunnen spelen.
Openklappen op de manier die jij wil is inderdaad niet moeilijk en is bij mij nog nooit misgegaan.
Ik heb nu een stuk of 5 filmpjes in mp4 formaat met x264 codec op mijn telefoon staan en dit maakt scrollen in de galerij nogal traag. Omdat deze filmpjes geopend kunnen worden met realplayer laat de telefoon een thumbnail zien in de galerij, maar het maken van deze afbeelding kost nogal veel tijd. Het maakt ook niet uit waar ik de filmpjes neer zet, omdat de galarij de hele telefoon afzoekt naar geschikte bestanden. Om snel een filmpje op te starten gebruik ik de filemanager, maar voor afbeeldingen is de galerij handiger. Ik kan zelf geen optie vinden om alleen afbeeldingen weer te geven, weet iemand hier een oplossing voor?
Ik weet wel dat als je smartmovie gebruikt je geen probleem hebt, omdat die filmpjes niet door de galerij geopend worden, maar realplayer is gratis en smartmovie niet.
Ik heb nu een stuk of 5 filmpjes in mp4 formaat met x264 codec op mijn telefoon staan en dit maakt scrollen in de galerij nogal traag. Omdat deze filmpjes geopend kunnen worden met realplayer laat de telefoon een thumbnail zien in de galerij, maar het maken van deze afbeelding kost nogal veel tijd. Het maakt ook niet uit waar ik de filmpjes neer zet, omdat de galarij de hele telefoon afzoekt naar geschikte bestanden. Om snel een filmpje op te starten gebruik ik de filemanager, maar voor afbeeldingen is de galerij handiger. Ik kan zelf geen optie vinden om alleen afbeeldingen weer te geven, weet iemand hier een oplossing voor?
Ik weet wel dat als je smartmovie gebruikt je geen probleem hebt, omdat die filmpjes niet door de galerij geopend worden, maar realplayer is gratis en smartmovie niet.
WTF? de n93 van mij kan helemaal geen filmpjes afspelen met de 264 codec....m277755 schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:47:
Openklappen op de manier die jij wil is inderdaad niet moeilijk en is bij mij nog nooit misgegaan.
Euh wacht ff. Ik doel op de h.264, jij de x.264, is dat weer een ander?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik overweeg nu ook de N93 aan te schaffen. Het lijkt mij op dit moment de meest geadvanceerde gadget phone - non PDA - op de markt.
Alleen ik zag dat de telefoon alweer 4 maanden uit is. Denken jullie dat het nog 'veilig' is om hem te kopen? Ik zag ook al plaatjes van de mogelijke opvolger (n93i). Ik wil liever niet dat er binnen korte tijd alweer een betere telefoon op de markt is..
Alleen ik zag dat de telefoon alweer 4 maanden uit is. Denken jullie dat het nog 'veilig' is om hem te kopen? Ik zag ook al plaatjes van de mogelijke opvolger (n93i). Ik wil liever niet dat er binnen korte tijd alweer een betere telefoon op de markt is..
Slave of Thieves
Verwijderd
duurt nog wel paar maanden en veel verandert er niet. N93 superfone!IDtenT schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:09:
Ik overweeg nu ook de N93 aan te schaffen. Het lijkt mij op dit moment de meest geadvanceerde gadget phone - non PDA - op de markt.
De N95 die binnenkort uit komt is toch ook wel vrij geavanceerd
Die heeft ook GPS ingebouwd en is niet zo lomp groot als de N93. Hij kan net zo goed filmen, mist alleen de optische zoom. De 2 extra megapixels zullen niet echt veel invloed hebben op de kwaliteit, dat is meer een verkoop-trucje denk ik.
De Nokia N95 vind ik weer meer een PDA. En de lens van de N93 is toch beter?Sick Nick schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:36:
De N95 die binnenkort uit komt is toch ook wel vrij geavanceerdDie heeft ook GPS ingebouwd en is niet zo lomp groot als de N93. Hij kan net zo goed filmen, mist alleen de optische zoom. De 2 extra megapixels zullen niet echt veel invloed hebben op de kwaliteit, dat is meer een verkoop-trucje denk ik.
Ik heb al 2 PDA's, en wil gewoon meer een 'normale' gadget telefoon.
Slave of Thieves
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoel h.264 (AVC). Ik codeer mijn filmpjes (zoals ik een stukje naar boven al noemde) met Super met mp4 als container en h.264 als codec. Het duurt een seconde of 2 om het filmpje te laden op de telefoon (vandaar ook de vertraging in de galerij), maar het speelt prima af zonder schokken of wat dan ook.bartgrefte schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:06:
[...]
WTF? de n93 van mij kan helemaal geen filmpjes afspelen met de 264 codec....
Euh wacht ff. Ik doel op de h.264, jij de x.264, is dat weer een ander?
Toch maar naar een nokia service point gereden, want op de nokia site wachten had ik geen zin meer voor, service point binnegelopen klacht doorgegeven en hopla 30 minuten later software versie 20.0.058.
Zit meteeen een handige wlan scanner ingebouwd waarmee je in de active standby stand meteen kunt zien of er een wlan in de buurt is.
Zit meteeen een handige wlan scanner ingebouwd waarmee je in de active standby stand meteen kunt zien of er een wlan in de buurt is.
Vreemd dat niemand het nog heeft gepost, het is al een tijdje bekend:
Zie de link voor de afbeeldingen.Vandaag is nog meer informatie over de nieuwe N93i naar boven gekomen. Het uitgelekte toestel en opvolger van de N93, de allereerste multimedia computer, zal een nieuw toestel zijn ontwikkeld op de basis van de huidige N93 met een aantal wijzigingen in relatie tot het uiterlijk, de ingebouwde specificaties en de naam.
De nieuwe N93i die op afbeeldingen hieronder getoond wordt, bevat een mini-USB port in plaats van een pop-port en een andere joystick op de rechter zijkant. De positie van de infraroodpoort op de linker zijkant en het geheugenkaartslot op de rechterkant zijn ook gewijzigd. Verder is het duidelijk dat het externe scherm niet zichtbaar is wanneer deze uitgeschakeld is. Het scherm verdwijnt achter het speciale externe spiegeloppervlak. De handsfree speaker is op de zijkant geplaatst.
De eerste specificaties van het nieuwe toestel zijn:
Afmeting: 119 x 56 x 28 mm
Scherm: 2.4" TFT kleurenscherm met 262.000 kleuren en een QVGA resolutie
Camera: 3.2 Mpixel camera met Carl Zeiss optics, autofocus, flitser, optische zoom en DVD-like video-opname
Geheugen: 50 MB + MiniSD geheugenkaartslot
Connectiviteit: Mini-USB poort, Infrarood, Bluetooth, GPRS, EDGE, 3G/UMTS, Wifi 802.11b/g
Messaging: SMS, MMS, Picture messaging, Email
Besturingssysteem: Symbian besturingssysteem met Series 60 3rd Edition gebruikersinterface
Overig: FM-radio, Video-out, Flight mode
Bekijk de nieuwe afbeeldingen van het toestel hieronder:
Daano, ik wil niet lullig overkomen maar waarom post je twee keer hetzelfde verhaal. en volgens mij is dit nog steeds het forum over de N93 en niet de N93i.DaannO schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:01:
Vreemd dat niemand het nog heeft gepost, het is al een tijdje bekend:
[...]
Zie de link voor de afbeeldingen.
DaannO schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:16:
Misschien de opvolger van de N93: De N93i:
[...]
Qua specs klinkt hij als de N93 golf edition die ook een dvd kabeltje heeft en extra dingen. Maar het uiterlijk verschilt idd wel heel erg. Ik hou toch in mijn achterhoofd dat dit een hoax zou zijn.
Het lijkt me wel logisch om 1 thread (deze dus) te maken voor de N93 en later ook de N93i. Ze verschillen te weinig om er een appart topic voor te maken. Je hebt wel gelijk dat het weinig toevoegt op de eerdere post van daano
Ik heb nu de N93 enige tijd in mn bezit en hij heeft het altijd super gedaan!
Enkel vandaag laat hij wat steekjes vallen..
De galerij krijg ik niet open, er blijft maar "openen" staan, en de telefoon geeft daarna een reset.
Bij het openen van een SMS/MMS kan het zijn dat deze ook niet opent.
Ik heb de telefoon al een fabrieksherstel gegeven en de backup van de MMC weer naar de telefoon gezet, maar dit werkt niet.
Ook heb ik alle afbeeldingen verwijdert, maar ook dit lost niets op!
Firmware nummer weet ik zo niet, maar volgens de NSU is er geen nieuwe
iemand met vergelijkbare problemen geweest hier op GoT?
Enkel vandaag laat hij wat steekjes vallen..
De galerij krijg ik niet open, er blijft maar "openen" staan, en de telefoon geeft daarna een reset.
Bij het openen van een SMS/MMS kan het zijn dat deze ook niet opent.
Ik heb de telefoon al een fabrieksherstel gegeven en de backup van de MMC weer naar de telefoon gezet, maar dit werkt niet.
Ook heb ik alle afbeeldingen verwijdert, maar ook dit lost niets op!
Firmware nummer weet ik zo niet, maar volgens de NSU is er geen nieuwe
iemand met vergelijkbare problemen geweest hier op GoT?
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
- Gegevens van toestel middels PC-suite veilig stellen
- Gegevens van geheugenkaart kopiëren naar PC
- Toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen (*#7370# en daarna je beveiligingscode)
- Geheugenkaart formatteren (bij voorkeur in PC)
- Gegevens vanuit de PC weer terug zetten op geheugenkaart en telefoon
Dit lost vaak van zulke problemen op
- Gegevens van geheugenkaart kopiëren naar PC
- Toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen (*#7370# en daarna je beveiligingscode)
- Geheugenkaart formatteren (bij voorkeur in PC)
- Gegevens vanuit de PC weer terug zetten op geheugenkaart en telefoon
Dit lost vaak van zulke problemen op
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Omdat het eerst een gerucht was, en nu dus min of meer bevestigd is. Lijkt me wel goede info om te weten.boywonder schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:14:
[...]
Daano, ik wil niet lullig overkomen maar waarom post je twee keer hetzelfde verhaal. en volgens mij is dit nog steeds het forum over de N93 en niet de N93i.
[...]
En in de toekomst zullen deze 2 toestellen inderdaad in dit topic samengevoegd worden.
Verwijderd
mss is de vraag al beantwoord in dit topic.
maar hoe lang kun je onafgebroken filmen?
wat is de bottleneck?
accu?
geheugenkaartje?
telefoon zelf (n70 kan niet langer als een uur filmen volgens mij)
Hij is trouwens nog niet heel erg vaak voorbij gekomen in de foldertjes (zelf nog niet gezien)
Tis dat het in de op stond anders wist ik niet dat deze al uit was.
(Zal wel even duren voordat je deze telefoon gratis krijgt bij een 2jarig 20E abbo
wat is de bottleneck?
accu?
geheugenkaartje?
Hij is trouwens nog niet heel erg vaak voorbij gekomen in de foldertjes (zelf nog niet gezien)
Tis dat het in de op stond anders wist ik niet dat deze al uit was.
(Zal wel even duren voordat je deze telefoon gratis krijgt bij een 2jarig 20E abbo
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 14:35 ]
Verwijderd
Telefoon kan onafgebroken een uur filmen. Hiervoor is de software van de telefoon zelf de bottlenek. Niet het geheugenkaartje: bij mij was het mp4 bestand van een uur 348 MB groot. Je accu gaat op zo'n moment wel snel moet ik zeggen, en de telefoon wordt erg warm. Maar meer dan een uur filmen gaat dus niet onafgebroken, door de telefoon zelf.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:31:
mss is de vraag al beantwoord in dit topic.
wat is de bottleneck?
accu?
geheugenkaartje?
Hoi allemaal,
Sinds vanmiddag de Nokia N93. Zit er nu nog vol mee te spelen en om dat vol te houden ben ik wel benieuwd welke software en games de moeite waard zijn om te kopen.
Iemand trouwens ervaring met navigeren met de N93 via gps en bijv tomtom? Wil dat ook wel aanschaffen als dat een beetje lekker werkt.
Sinds vanmiddag de Nokia N93. Zit er nu nog vol mee te spelen en om dat vol te houden ben ik wel benieuwd welke software en games de moeite waard zijn om te kopen.
Iemand trouwens ervaring met navigeren met de N93 via gps en bijv tomtom? Wil dat ook wel aanschaffen als dat een beetje lekker werkt.
Verwijderd
Eigenlijk hetzelfde dus als de n70Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:33:
[...]
Telefoon kan onafgebroken een uur filmen. Hiervoor is de software van de telefoon zelf de bottlenek. Niet het geheugenkaartje: bij mij was het mp4 bestand van een uur 348 MB groot. Je accu gaat op zo'n moment wel snel moet ik zeggen, en de telefoon wordt erg warm. Maar meer dan een uur filmen gaat dus niet onafgebroken, door de telefoon zelf.
warm, 1uur filmen. Krijg je ook zo'n irritante zoem op de achtergrond net als bij de n70? (Had te maken volgens mij met de toetsbordverlichting)
Ik had gisteravond een heel mooi verhaal getypt over navigatie op de N93 (geloof me nou maar
) maar toen ik op post drukte is er blijkbaar iets niet goed gegaan
Nu een poging dat verhaal te recreëren, maar hou in gedachte dat het vorige verhaal nog mooier en nuttiger was 
Ik weet niet of er inmiddels al een versie van tomtom is die werkt op de N93. Ik heb zelf sinds een tijdje route66 op mijn N93 en ik ben er erg over te spreken. Ik heb ook ervaring met tomtom 5 op mijn oude nokia 6630. Ik vind tomtom handiger bij het plannen van een route, maar tijdens het rijden vind ik route66 duidelijker (en dat vind ik belangrijker). Ik zal er hier niet dieper op ingaan, omdat dat beter past in het route66 topic.
Wat meer specifiek over route66 op een N93: Tijdens het rijden zijn de aanwijzingen met het volume op zn hoogst nog goed te verstaan (mits je muziek niet te hard staat
) Als je het geluid van je telefoon over de radio laat lopen heb je hier natuurlijk geen last van. Zoals ik een stuk hierboven al postte is het goed mogelijk je telefoon te laten navigeren en tegelijkertijd ook muziek te laten spelen.
Bediening gaat net zo als andere N93 programma's en het draaien van het scherm gaat ook gewoon goed. (knopjes aan de bovenkant van het scherm worden dan actief enz)
Als je veel met navigatie rijdt kan ik je aanraden een klein (7 of 8 inch ofzo) tft scherm te kopen. Je kan je telefoon ook wel op het dashboard leggen, maar dan hij gaat schuiven in bochten en op een groter scherm krijg je sneller overzicht op het kaartje en kan je afstanden en dergelijke beter lezen. Let er wel op dat het scherm een composiet-ingang heeft, anders gaat het niet werken. Het aansluiten kost zo goed als geen tijd (stekkertje in de pop-port) en alles werkt direct. Je telefoon geeft beeld op de tft en geluid naar je versterker / radio.

Ik weet niet of er inmiddels al een versie van tomtom is die werkt op de N93. Ik heb zelf sinds een tijdje route66 op mijn N93 en ik ben er erg over te spreken. Ik heb ook ervaring met tomtom 5 op mijn oude nokia 6630. Ik vind tomtom handiger bij het plannen van een route, maar tijdens het rijden vind ik route66 duidelijker (en dat vind ik belangrijker). Ik zal er hier niet dieper op ingaan, omdat dat beter past in het route66 topic.
Wat meer specifiek over route66 op een N93: Tijdens het rijden zijn de aanwijzingen met het volume op zn hoogst nog goed te verstaan (mits je muziek niet te hard staat

Bediening gaat net zo als andere N93 programma's en het draaien van het scherm gaat ook gewoon goed. (knopjes aan de bovenkant van het scherm worden dan actief enz)
Als je veel met navigatie rijdt kan ik je aanraden een klein (7 of 8 inch ofzo) tft scherm te kopen. Je kan je telefoon ook wel op het dashboard leggen, maar dan hij gaat schuiven in bochten en op een groter scherm krijg je sneller overzicht op het kaartje en kan je afstanden en dergelijke beter lezen. Let er wel op dat het scherm een composiet-ingang heeft, anders gaat het niet werken. Het aansluiten kost zo goed als geen tijd (stekkertje in de pop-port) en alles werkt direct. Je telefoon geeft beeld op de tft en geluid naar je versterker / radio.
Hey, van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat je er net zo veel lol van zult hebben als ik.Damocles.NL schreef op donderdag 30 november 2006 @ 01:22:
Hoi allemaal,
TomTom 6 werkt heel erg prettig op de N93. Zelf heb ik de stem van Jan Marijnissen erbij gedaan ("na 300m linksaf slaan"), maar goed in dat opzicht kunnen smaken verschillen ;+)
Aanbevolen games zijn Skyforce (shooter), DoomC2 (port van Doom met multiplayer), vNes (NES-emu, werkt perfect, ook multiplayer), vBoy (gameboy-emu, idem). Deze laatste twee zijn voor minder dan een 10tje aan te schaffen op www.vampent.com. Lumines is ook voor 4 euro te krijgen, is een java-spelletje.
Programma's die ik gebruik zijn Y-browser (filebrowser, gratis), Photorite SP (beter dan de gallerij-functie van Nokia zelf, plus je kan foto's nemen met het scherm in andere posities dan in de foto-stand), en google maps (gratis). Verder heb ik smartmovie en divx-player, maar ik heb nog geen filmpje zonder audio-sync-problemen afgespeeld gekregen. Het wachten is op coreplayer. Ik ben ook nog aan het wachten op een bugvrije versie van LCG Jukebox.
Kijk ook eens in het Symbian 3d edition-topic alhier op got.
Wat een geweldige tip dat google maps!
Echt super gaaf om dat op me mobiel te hebben! Rustig een route plannen en op straatniveau kijken waar ik heen moet. Zou ik eigenlijk nog zo een flat fee abonnement van 10 euro moeten hebben. Helaas heeft Hi dat niet naar mijn weten! Erg erg jammer!
Verder ga ik zeker tomtom of route66 proberen. Even kijken of ik een demo kan vinden bij media markt of iets dergelijks.
Heb nu ines erop staan. Heerlijk super mario spelen op me telefoon dat wordt genieten in de trein. Verder zal ik dat topic eens met een bezoek vereren.
Bedankt voor jullie informatie!
ps.
Op de nokia site kan je niet meer updaten zonder een kabel, laat ik die kabel nou niet niet hebben. Hoe kan ik dan me firmware updaten? Heb nog geen andere manier gevonden, kom ook niet dagelijks bij zo een nokia store waar ze het kunnen doen..
Echt super gaaf om dat op me mobiel te hebben! Rustig een route plannen en op straatniveau kijken waar ik heen moet. Zou ik eigenlijk nog zo een flat fee abonnement van 10 euro moeten hebben. Helaas heeft Hi dat niet naar mijn weten! Erg erg jammer!
Verder ga ik zeker tomtom of route66 proberen. Even kijken of ik een demo kan vinden bij media markt of iets dergelijks.
Heb nu ines erop staan. Heerlijk super mario spelen op me telefoon dat wordt genieten in de trein. Verder zal ik dat topic eens met een bezoek vereren.
ps.
Op de nokia site kan je niet meer updaten zonder een kabel, laat ik die kabel nou niet niet hebben. Hoe kan ik dan me firmware updaten? Heb nog geen andere manier gevonden, kom ook niet dagelijks bij zo een nokia store waar ze het kunnen doen..
[ Voor 17% gewijzigd door Damocles.NL op 01-12-2006 00:26 ]
Verwijderd
kabel zit in de doosDamocles.NL schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:21:
ps.
Daar is het dus mis gegaan hehe
Heb de N93 gekregen via de verzekering en de Belcompany zei dat ze die eruit hadden gelaten omdat ik die bij me N90 gekregen zou hebben. Alleen volgens mij heb ik die nooit gehad. Kan me er niks van herrineren dat die in de doos van de N90 zat.
Verder nog steeds tevreden, maar updaten is wel nodig denk ik. Op sommige momenten loopt ie vast of komen dingen niet naar voren in de telefoon. Bijv bij het maken van een Wlan verbinding. Als ik er dan uitga dan werkt het een en ander niet meer. Eerste firmware zit er nog op die er was
Heb de N93 gekregen via de verzekering en de Belcompany zei dat ze die eruit hadden gelaten omdat ik die bij me N90 gekregen zou hebben. Alleen volgens mij heb ik die nooit gehad. Kan me er niks van herrineren dat die in de doos van de N90 zat.
Verder nog steeds tevreden, maar updaten is wel nodig denk ik. Op sommige momenten loopt ie vast of komen dingen niet naar voren in de telefoon. Bijv bij het maken van een Wlan verbinding. Als ik er dan uitga dan werkt het een en ander niet meer. Eerste firmware zit er nog op die er was
Je kan je telefoon ook laten updaten in een Nokia Service point, moet je ff op de site van nokia kijken waar die zitten.
No Shame, only Fame!
Heel raar, ik kan mij N93 gewoon niet updaten. Heb hem met de datakabel aangesloten. De nokia Software updater geinstalleerd, hij vindt de telefoon maar hij zegt dat er geen nieuwere versie is voor me nokia.
*#0000#
zegt V 10.0.025
12-07-06
RM-55
N93 (02.01)
There is no software update available for you phone
Try again, maar zelfde resultaat.
*#0000#
zegt V 10.0.025
12-07-06
RM-55
N93 (02.01)
There is no software update available for you phone
Try again, maar zelfde resultaat.
Jammer...wel erg lang. Het is alweer 2 december..16-Nov: Nokia N93 updates are temporarily unavailable due to maintenance. You can still download and install the Nokia Software Updater application to your computer for use with other compatible Nokia products.
[ Voor 28% gewijzigd door Damocles.NL op 02-12-2006 19:22 ]
Damocles.NL schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:21:
ps.
edit: damn, kan alleen versies vinden waarveur je moet dokken......
ff vraag, de n93 kan emails binnenhalen a la outlook (-express), kan ie dat met g-mail?
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 02-12-2006 21:20 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb thuis een Kerio mailserver draaien. Daarop komen al me mail ook zakelijk binnen. Kwestie van naar me ip adres gaan, inloggen en mail sturen/lezen
Werkt geweldig
T-mobile heeft een flatfee abonnement a 9.95, welke aanbieders hebben dat nog meer eigenlijk? Echt jammer dat Hi dat niet heeft
Vaag trouwens, ik wil me bookmarks van me laptop (ie6) via synchronisatie naar de telefoon brengen maar ik krijg ze er schijnbaar niet op. synchroniseren werkt gewoon en agenda items komen in outlook en vice versa maar de bookmarks dus niet
Werkt geweldig
T-mobile heeft een flatfee abonnement a 9.95, welke aanbieders hebben dat nog meer eigenlijk? Echt jammer dat Hi dat niet heeft
Vaag trouwens, ik wil me bookmarks van me laptop (ie6) via synchronisatie naar de telefoon brengen maar ik krijg ze er schijnbaar niet op. synchroniseren werkt gewoon en agenda items komen in outlook en vice versa maar de bookmarks dus niet
[ Voor 28% gewijzigd door Damocles.NL op 03-12-2006 18:21 ]
ik bedoel mail binnenhalen dírect van de gmail mailserver om alles op me foon te bekijken zonder tussenkomst van éigen mailserver.Damocles.NL schreef op zondag 03 december 2006 @ 02:29:
Ik heb thuis een Kerio mailserver draaien. Daarop komen al me mail ook zakelijk binnen. Kwestie van naar me ip adres gaan, inloggen en mail sturen/lezen
Werkt geweldig
Oscar Wilde
Aha ok
Je kan hier de instellingen voor Gmail vinden:
Klikkerdeklik
Mensen die ervaring hebben met de ADAPT AD-750 SiRF III Bluetooth GPS? Werkt die goed icm tomtom op de N93? Anders ervaringen met andere gps ontvangers?
Je kan hier de instellingen voor Gmail vinden:
Klikkerdeklik
Mensen die ervaring hebben met de ADAPT AD-750 SiRF III Bluetooth GPS? Werkt die goed icm tomtom op de N93? Anders ervaringen met andere gps ontvangers?
[ Voor 39% gewijzigd door Damocles.NL op 04-12-2006 23:26 ]
Ik gebruik mijn ouwe cheap-ass adapt AD-300. Heeft wat minder satelieten dan de modernere units, maar werkt verder prima.
Morgen die AD-750 bestellen. Wat voor MiniSD kaart hebben jullie er eigenlijk inzitten? Zijn daar nog grote verschillen tussen? In de pricewatch zie ik de kingston mini sd 2 gb als populairste staan. Is die aan te raden?
Sandisk Mini SD Ultra II 2GB Die is sneller of niet?
Er zit trouwens lijkt wel iets los in me N93 in het scherm ofzo. Hij werkt gewoon nog goed, maar er zit echt als je schud iets los. Zachtjes schudden natuurlijk
Knopjes op het scherm die gewoon wat speling hebben
Sandisk Mini SD Ultra II 2GB Die is sneller of niet?
Er zit trouwens lijkt wel iets los in me N93 in het scherm ofzo. Hij werkt gewoon nog goed, maar er zit echt als je schud iets los. Zachtjes schudden natuurlijk
Knopjes op het scherm die gewoon wat speling hebben
[ Voor 40% gewijzigd door Damocles.NL op 05-12-2006 20:40 ]
Is er eigenlijk een mogelijkheid om 2 bluetooth apparaten tegelijk te verbinden met je N93?
Ik wil via TomTom met een GPS receiver navigeren en tegelijkertijd via mijn bluetooth carkit de CK-7W verbinding maken met mijn N93.
Heb de Adapt-750 binnen. Nu nog even een Kingston MiniSD 2gb halen. Werken vast wel goed met de N93
Jammer dat de Nokia Software Update nog altijd zegt dat er geen firmware update is voor de N93.
Ik wil via TomTom met een GPS receiver navigeren en tegelijkertijd via mijn bluetooth carkit de CK-7W verbinding maken met mijn N93.
Heb de Adapt-750 binnen. Nu nog even een Kingston MiniSD 2gb halen. Werken vast wel goed met de N93
Jammer dat de Nokia Software Update nog altijd zegt dat er geen firmware update is voor de N93.
[ Voor 31% gewijzigd door Damocles.NL op 10-12-2006 20:53 ]
Dat zal nog wel even zo blijven, bij mijn nokia service point werd gezegd dat de telefoon midden in de update op zzwart kan gaat en dat je de usb verbinding kwijtraakt, vandaar dat je daar ook niet meer updaten via usb.Damocles.NL schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:23:
Ik kan je echt aanraden om naar een nokia service point te gaan, van te voren thuis even je contact personen synchroniseren, dit doe je ook met alle andere dingen die in het geheugen van je n93 staan, een volledige backup is niet aan te raden want dan heb je kans dat je de problemen die je nu hebt meeneemt in je backup
In alle jaren dat ik Symbian gebruik heb ik nog nooit problemen meegenomen in een backup. Daarin zitten alleen je contacten, je agenda, je theme (als je het naar je telefoongeheugen hebt geinstalleerd) en allerlei instellingen. Het ZOU natuurlijk zo kunnen zijn dat je je instellingen zo verneukt hebt dat daar een probleem inzit, maar het lijkt me sterk. Backup is juist heel handig.
Mij leek het ook sterk, maar omdat het nokia service point in schiedam het zo stellig zei, vond ik het inn ieder geval wel netjes om het hier te melden.julianus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:14:
In alle jaren dat ik Symbian gebruik heb ik nog nooit problemen meegenomen in een backup. Daarin zitten alleen je contacten, je agenda, je theme (als je het naar je telefoongeheugen hebt geinstalleerd) en allerlei instellingen. Het ZOU natuurlijk zo kunnen zijn dat je je instellingen zo verneukt hebt dat daar een probleem inzit, maar het lijkt me sterk. Backup is juist heel handig.
Bij de servicepoints weten ze ook niet alles, maar dat kunnen ze natuurlijk niet laten weten. Het is veilig voor hen om te zeggen dat het zonder backup goed gaat en dat een backup terugzetten problemen kan opleveren (eigen risico).
Als je na een firmware update een oude backup terugzet en iets blijkt daarna toch niet goed te werken kan je je telefoon altijd resetten en dan is hij weer hetzelfde als na de update en voor de backup.
Als je na een firmware update een oude backup terugzet en iets blijkt daarna toch niet goed te werken kan je je telefoon altijd resetten en dan is hij weer hetzelfde als na de update en voor de backup.

instrumenten-->profielen-->pas een profiel aan en dan ff naar beneeje scrollen...
damn, ding al paar maand in bezit en nu pas trilfunctie weten in te schakelen

Oscar Wilde
Verwijderd
zat er geen handleiding bij dan? Of de helpfuntie in het toestel zelf?bartgrefte schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:38:
eindelijk trilfunctie weten in te schakelen
![]()
instrumenten-->profielen-->pas een profiel aan en dan ff naar beneeje scrollen...
damn, ding al paar maand in bezit en nu pas trilfunctie weten in te schakelen
Handleidingen zijn er niet voor om te lezen!!Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:11:
[...]
zat er geen handleiding bij dan? Of de helpfuntie in het toestel zelf?
Spijt dat ik deze telefoon niet heb gekocht.
In plaats van de N93 toch gegaan voor wat meer functies in de Sony Ericsson P990i.
Mijn advies, blijf ver bij dat ding vandaan!
Wat voor mij ook meespeelde, was het lelijke design van N93. het is net alsof deze telefoon even 7 jaar terug in de tijd gaat. Erg jammer.
Maar, die P990i doe ik weg, mot m niet meer. Denk dat t toch deze N93 gaat worden ter vervanging.
Verwijderd
precies mijn ervaring: ramptoestel. SE is puur nog lowbudget producentHeuving schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:02:
[...]
Handleidingen zijn er niet voor om te lezen!!
Spijt dat ik deze telefoon niet heb gekocht.
In plaats van de N93 toch gegaan voor wat meer functies in de Sony Ericsson P990i.
Mijn advies, blijf ver bij dat ding vandaan!
Wat voor mij ook meespeelde, was het lelijke design van N93. het is net alsof deze telefoon even 7 jaar terug in de tijd gaat. Erg jammer.
Maar, die P990i doe ik weg, mot m niet meer. Denk dat t toch deze N93 gaat worden ter vervanging.
Ik vind de N93 helemaal niet zo lelijk, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk. Dichtgeklapt ziet hij er wel uit alsof hij gemaakt is om iemand hoofd mee in te gooien (en zo voelt hij ook wel)Heuving schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:02:
[...]
zat er wel bij.... maarru wie leest er zon ding nou van begin tot eind?Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:11:
[...]
zat er geen handleiding bij dan? Of de helpfuntie in het toestel zelf?
Oscar Wilde
Verwijderd
iemand die iets niet uit zichzelf kan ontdekken. Inhoudsopgave doet dan wonderenbartgrefte schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:21:
[...]
zat er wel bij.... maarru wie leest er zon ding nou van begin tot eind?
ik ben zo iemand die het zonder manual wil doenVerwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:42:
[...]
iemand die iets niet uit zichzelf kan ontdekken. Inhoudsopgave doet dan wonderen
Oscar Wilde
Verwijderd
wel goed voor de ervaring, en als tijd het probleem niet is (en er genoeg geduld is).....bartgrefte schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:58:
[...]
ik ben zo iemand die het zonder manual wil doen, duurt dan soms wat langer maar ach....
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 22:03 ]
vaag, zo nu en dan na aanzetten n93 staat er heel ff orange, dan 3g en dan weer orange die dan blijft staan. is dat normaal?
Oscar Wilde
anyone?
Oscar Wilde
Dat betekent dat je UMTS verbinding tot stand kan brengen, maar als dat steeds verdwijnt dan heb je daar niet genoeg bereik voor. Teminst daar lijkt het op. Je zou naar een gebied kunnen gaan waar je zeker weet dat je wel umts bereik hebt en kijken of hij het dan nog steeds doet. Dan zou het namelijk aan je gsm liggen.
menu -> instellingen -> Netwerk -> Netwerkmodus -> GSM / Dual Mode
zet hm op GSM en het is weg...
I think
Ik had ook zoiets, en daarmee was het weg
zet hm op GSM en het is weg...
I think
Ik had ook zoiets, en daarmee was het weg
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
woon vlakbij centrum enschede (7512), geen id of daar goed bereik is (hoort te zijn).DaannO schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:35:
Dat betekent dat je UMTS verbinding tot stand kan brengen, maar als dat steeds verdwijnt dan heb je daar niet genoeg bereik voor. Teminst daar lijkt het op. Je zou naar een gebied kunnen gaan waar je zeker weet dat je wel umts bereik hebt en kijken of hij het dan nog steeds doet. Dan zou het namelijk aan je gsm liggen.
Maar euh, om umts te kunnen gebruiken, moet ik daar niet een speciale sim voor hebben? Hangt me vaag iets van bij namelijk....
(paar maand terug orange 25abo genomen met world, geen id of de sim die hierbij zat geschikt is voor umts)
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 27-12-2006 10:23 ]
Oscar Wilde
Nee dat hoeft niet, alleen KPN heeft u-sims.bartgrefte schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:11:
[...]
woon vlakbij centrum enschede (7512), geen id of daar goed bereik is (hoort te zijn).
Maar euh, om umts te kunnen gebruiken, moet ik daar niet een speciale sim voor hebben? Hangt me vaag iets van bij namelijk....
(paar maand terug orange 25abo genomen met world, geen id of de sim die hierbij zat geschikt is voor umts)
maar als ik niet zon nieuwe sim heb, hoe kan het dan dat het ding toch af en toe heel kort via umts connect?Maite schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:12:
wel, bij Orange moet je ook een nieuwe sim aanvragen voor UMTS
Oscar Wilde
Verwijderd
zoals al eerder gezegd": er kan sprake van zijn dat je in een grensgebied zit van UMTS/GPRS. Ik heb daar ook last van. Dit kun je voorkomen door in het wisselende gebied het toestel vast te zetten voor grps, anders valt het bereik steeds weg. Er zijn ook programmaatjes voor om de automatisch te doen of voor bepaalde tijdbartgrefte schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:43:
[...]
maar als ik niet zon nieuwe sim heb, hoe kan het dan dat het ding toch af en toe heel kort via umts connect?
Even een vraagje.
In de auto heb ik een carkit CK-7W van Nokia. Via bluetooth kan ik dan gewoon connecten met me N93. Via music player kan ik dan muziek, mp3 files over de boxen afspelen via de carkit. Maar de kwaliteit is dan gewoon slecht. Is er niet een methode om die kwaliteit acceptabel te krijgen via de carkit?
In de auto heb ik een carkit CK-7W van Nokia. Via bluetooth kan ik dan gewoon connecten met me N93. Via music player kan ik dan muziek, mp3 files over de boxen afspelen via de carkit. Maar de kwaliteit is dan gewoon slecht. Is er niet een methode om die kwaliteit acceptabel te krijgen via de carkit?
Nee, dat komt omdat zowel de CK-7w als de N93 geen A2DP ondersteunen.
De kwaliteit die jij hoor is in mono kwaliteit. Zoals al vermeld kan de kwaliteit hoger door van het A2DP profiel gebruik te maken, die het geluid dan in stereo kwaliteit via Bluetooth kan streamen naar een carkit/radio..
Als je dus muziek in je auto wilt luisteren, vanaf je telefoon. Dan heb je een A2DP toestel en een A2DP radio/carkit nodig.
Voor meer informatie over A2DP kan je hier terecht:
Bluetooth Stereo (A2DP) topic
De kwaliteit die jij hoor is in mono kwaliteit. Zoals al vermeld kan de kwaliteit hoger door van het A2DP profiel gebruik te maken, die het geluid dan in stereo kwaliteit via Bluetooth kan streamen naar een carkit/radio..
Als je dus muziek in je auto wilt luisteren, vanaf je telefoon. Dan heb je een A2DP toestel en een A2DP radio/carkit nodig.
Voor meer informatie over A2DP kan je hier terecht:
Bluetooth Stereo (A2DP) topic
-
Verwijderd
En anders, als je een audioingang op je head unit hebt, gebruik je toch gewoon de video-audio-out van de N93.
Heeft iemand het SIP/VOIP gebeuren al aan de praat gekregen, bij mijn wil het niet echt lukken met Asterisk
Kortom met de N93 is het missie kansloos om goed degelijk geluid op die manier uit je telefoon te toveren
Verwijderd
hallo aan iedereen op dit forum ,
Ben sedert vorige week ook in het bezit van een nokia N93
Nu zit ik met een paar vraagjes ( en sorry alvast moest dit hier reeds behandeld zijn )
Is het mogelijk om op de N93 een geluidsspeler op te plaatsen met visuele weergave ? nu zie je enkel een weegave op het voorschermpje .
En lukt me precies niet om filmpjes van mijn pc op mijn N93 te plaatsen ( ik werk op mijn pc met windows media player 10 ) ik probeer dit te doen met een USB kabeltje , na vele pogingen nog geen reslultaat , wat doe ik verkeerd , of is dit niet mogelijk ?
Alvast thx voor enige respons
Ben sedert vorige week ook in het bezit van een nokia N93
Nu zit ik met een paar vraagjes ( en sorry alvast moest dit hier reeds behandeld zijn )
Is het mogelijk om op de N93 een geluidsspeler op te plaatsen met visuele weergave ? nu zie je enkel een weegave op het voorschermpje .
En lukt me precies niet om filmpjes van mijn pc op mijn N93 te plaatsen ( ik werk op mijn pc met windows media player 10 ) ik probeer dit te doen met een USB kabeltje , na vele pogingen nog geen reslultaat , wat doe ik verkeerd , of is dit niet mogelijk ?
Alvast thx voor enige respons
Verwijderd
Je moet de modus van je telefoon veranderen in data transfer. Dit kan als je de telefoon aansluit op de pc zie je op de scherm van de telefoon (grote) de verschillende modus die hij na kan bootsen. Dan ziet WMP hem als een portable player.
Heeft iemand al leuke nieuwe handige software gezien , want op de software uit de startpost (linkjes) ben ik ondertussen wel uitgekeken.
Hebben meer mensen het probleem dat java games maar 1/3 van het scherm gebruiken en dat je dus het spel speelt met een grote witte ruimte aan de zijkanten.
Hebben meer mensen het probleem dat java games maar 1/3 van het scherm gebruiken en dat je dus het spel speelt met een grote witte ruimte aan de zijkanten.
VNC+ is wel cool. KRally is super, vooral op TV. LCG Jukebox is ook erg goed, jammer alleen voor N93-gebruikers dat je dan niet meer je player kan besturen als je telefoon dicht is.
Voor java-spellejtes ligt het er maar aan, ze zijn er ook vaak in 320x240. Je schijnt het ook zelf aan te kunnen passen mbv een editor ofzo.
hh49; er zijn voor zover ik weet nog geen spelers met visualisaties. Er was er laatst wel 1 op my-symbian.com, maar die werkte eenvoudigweg niet. Filmpjes op je mobiel kan, je kan er alles opzetten wat je wil aan data. Uiteraard werken niet alle formaten films in alle resoluties. Real doettie bv nog wel in 640x480, maar divx niet, dat is te veel rekenwerk. Voor divx / xvid heb je Smartmovie nodig. Je kan ook met SUPER films omzetten naar bv mp4, dat neemt veel ruimte in maar de kwaliteit is verbluffend. Je kan ook filmpjes downloaden die voor ipods zijn bedoeld, die werken ook.
Voor java-spellejtes ligt het er maar aan, ze zijn er ook vaak in 320x240. Je schijnt het ook zelf aan te kunnen passen mbv een editor ofzo.
hh49; er zijn voor zover ik weet nog geen spelers met visualisaties. Er was er laatst wel 1 op my-symbian.com, maar die werkte eenvoudigweg niet. Filmpjes op je mobiel kan, je kan er alles opzetten wat je wil aan data. Uiteraard werken niet alle formaten films in alle resoluties. Real doettie bv nog wel in 640x480, maar divx niet, dat is te veel rekenwerk. Voor divx / xvid heb je Smartmovie nodig. Je kan ook met SUPER films omzetten naar bv mp4, dat neemt veel ruimte in maar de kwaliteit is verbluffend. Je kan ook filmpjes downloaden die voor ipods zijn bedoeld, die werken ook.
Ik zit met een kleine vraag...weet iemand hoe de gprs functie op de Nokia N93 uit te schakelen is? Het is nl zo, dat ik een draadloze verbinding tot stand heb gebracht met mn eigen draadloze netwerk thuis, en deze ook herkend wordt en ik er mee verbonden ben, maar zodra ik dan op internet il kiest de telefoon automatisch voor de (vodafone) gprs verbinding ipv de snellere en gratis wifi verbinding, terwijl die gewoon aanstaat en verbonden is. Ook als ik kijk bij act. verb. zie ik 2 verbindingen staan, de WIFI en de gprs. Dan kan ik ervoor kiezen de gprs uit te zetten, en dus de WIFI te laten gebruiken, maar zodra ik dan op inet wil gaat de telefoon toch automatisch voor de gprs verbinding. Iemand enig idee hoe ik de telefoon zover krijg om dus van de WIFI verbinding gebruik kan laten maken?
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een week de N93 in bezit en ben er zeer content mee, behalve 1 ding:
Je kan jezelf niet filmen of fotograferen met de Carl Zeiss lens omdat als je het scherm draait om jezelf te bekijken, hij automatisch overgaat op de low-res camera. Je kan dus niet kiezen tussen de twee camera's....(echt ONGELOOFLIJK dat in deze hele topic daar nog niemand over gevallen is!)
Nu werd ik gewezen op "PhotoRite SP v.6.1.1 for S60 3rd" dit zou het probleem op kunnen lossen. Al heb ik daar nog geen concreet bewijs van vernomen.
Mijn vraagjes:
1. Weet iemand of PhotoRite inderdaad dit probleem oplost.
2. Is er misschien een andere oplossing voor dit probleem.
Ik ben helemaal verliefd op mijn (zilveren) N93 maar dit gevalletje zou ik toch graag opgelost zien. (en die goos die verantwoordelijk is voor dit makke moeten ze, wat mij betreft, echt een keer of 9 ontslaan en ophangen aan een hoge boom...)
Wie maakt mij gelukkig?
Ik heb sinds een week de N93 in bezit en ben er zeer content mee, behalve 1 ding:
Je kan jezelf niet filmen of fotograferen met de Carl Zeiss lens omdat als je het scherm draait om jezelf te bekijken, hij automatisch overgaat op de low-res camera. Je kan dus niet kiezen tussen de twee camera's....(echt ONGELOOFLIJK dat in deze hele topic daar nog niemand over gevallen is!)
Nu werd ik gewezen op "PhotoRite SP v.6.1.1 for S60 3rd" dit zou het probleem op kunnen lossen. Al heb ik daar nog geen concreet bewijs van vernomen.
Mijn vraagjes:
Ik ben helemaal verliefd op mijn (zilveren) N93 maar dit gevalletje zou ik toch graag opgelost zien. (en die goos die verantwoordelijk is voor dit makke moeten ze, wat mij betreft, echt een keer of 9 ontslaan en ophangen aan een hoge boom...)
Wie maakt mij gelukkig?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 15:36 ]
Rens, open webbrowser, instellingen -> toeganspunt: altijd vragen.
nafffbo, bij deze "concreet bewijs".
nafffbo, bij deze "concreet bewijs".
Dat is vreemd, ik kies bij de opties dat hij het moet vragen. Dan gaat ie zoeken naar toegangspunten, geeft ie KPN internet etc weer en kies ik voor wireless lan dan gaat ie zoeken en selecteer ik er 1 en is het gewoon goed. Kan je niet echt helpen daarmee dus. Vreemd dat ie dat doet.renskoenraadt schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:49:
Ik zit met een kleine vraag...weet iemand hoe de gprs functie op de Nokia N93 uit te schakelen is? Het is nl zo, dat ik een draadloze verbinding tot stand heb gebracht met mn eigen draadloze netwerk thuis, en deze ook herkend wordt en ik er mee verbonden ben, maar zodra ik dan op internet il kiest de telefoon automatisch voor de (vodafone) gprs verbinding ipv de snellere en gratis wifi verbinding, terwijl die gewoon aanstaat en verbonden is. Ook als ik kijk bij act. verb. zie ik 2 verbindingen staan, de WIFI en de gprs. Dan kan ik ervoor kiezen de gprs uit te zetten, en dus de WIFI te laten gebruiken, maar zodra ik dan op inet wil gaat de telefoon toch automatisch voor de gprs verbinding. Iemand enig idee hoe ik de telefoon zover krijg om dus van de WIFI verbinding gebruik kan laten maken?
Julianus dat heeft ie dus al gedaan lijkt mij, anders kan hij niet al verbonden met het wlan zijn toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Damocles.NL op 13-01-2007 17:49 ]
Verwijderd
We komen er maar op 1 manier achter; uitproberen!Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:13:
Hallo allemaal,
Mijn vraagjes:
Wie maakt mij gelukkig?
Leuk programma, was ik nog niet tegengekomen. Je kan nu idd jezelf fotograferen en er zitten nog een aantal leuke andere vunktiez in. 7 dagen trial, ik zou zeggen, probeer het eens?
Verder heb ik ook nog een vraagje, waar halen jullie je (betaalde?) spelletjes vandaan. Ik kom alleen op engelse betaalsites terecht. Iemand ook al Sims voor de N93 gezien ergens?
Op www.vampent.com kan je een gameboy en een NES emulator kopen. Erg aan te raden. c2Doom is ook erg gaaf (als je van Doom houdt). KRally moet iedereen proberen trouwens, zeker op TV is het gaaf. Er is geen trail van helaas.
Binnenkort (Q1 2007) komt ook de Nokia N93i uit.
Helaas heb ik nog niet veel verschil gezien met de normale N93, behalve het uiterlijk.
Ik betwijfel of het een succes gaat worden. Zeker nu de N95 eraan komt..
Helaas heb ik nog niet veel verschil gezien met de normale N93, behalve het uiterlijk.
Ik betwijfel of het een succes gaat worden. Zeker nu de N95 eraan komt..
Slave of Thieves
Verwijderd
Laat ze eerst eens een goede firmware uitbrengen voor hun huidige. Ik heb toch nog veel crashes, vooral tijdens handsfree bellen, via interne luidspreker.
Ik heb de laatste firmware gebruikt, kort voordat deze uit de lucht werd gehaald. Helaas...
Ik heb de laatste firmware gebruikt, kort voordat deze uit de lucht werd gehaald. Helaas...
zat net ff op me n93 berichie te typen op got (die voor 't eerst exact wordt weergegeven als op pc, incl google ads), raakt dat tekstblok vol en kan in het tekstblok niet scrollen, kan dus niet zien wat ik verder typ.... enig id hoe ik kan scrollen in het tekstblok?
Oscar Wilde
Misschien via de knoppen waar je het menu mee door scrollt alleen dan nu de linker en rechter kant indrukken ipv omhoog en naar beneden.
Heeft iemand anders ook problemen met het bereiken van de vodafone live site, want ik kan er niet op komen via gprs en umts, vodafone zegt dat het aan de browser ligt, maar wat is er dan voor oplossing......
nope, dan gaat ie wel naar einde regel maar niet naar beneden. Als ik boven/beneden doe dan scrollt de hele pagina naar beneden/bovenSawk schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:38:
Misschien via de knoppen waar je het menu mee door scrollt alleen dan nu de linker en rechter kant indrukken ipv omhoog en naar beneden.
Oscar Wilde
Verwijderd
laat hem even updaten bij een nsp, dat lost veel problemen weer opVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:02:
Laat ze eerst eens een goede firmware uitbrengen voor hun huidige. Ik heb toch nog veel crashes, vooral tijdens handsfree bellen, via interne luidspreker.
Verwijderd
Die zetten er toch dezelfdee fw op?
Firmware 20.0.0.58 is uit. Via Nokia updater op de telefoon te plaatsen!
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 20:39 ]
Verwijderd
krijg hem niet ge-update via de updater. De update-sw start niet door.Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:58:
Verwijderd
Bij mij geen problemen. Moest wel eerst de updater updaten.
Ik dacht eerst ook dat hij niet doorging, maar moest gewoon even een tijdje wachten.
Ik dacht eerst ook dat hij niet doorging, maar moest gewoon even een tijdje wachten.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 17:21 ]
Te dope, ga het thuis meteen doen! Dank je!
Verwijderd
Ik heb een N93 gekregen van een Chinese vriend. Deze telefoon komt dus ook uit Azie. De te kiezen talen zijn alleeen Chinees, Taiwanees en Engels.
Weet iemand of ik de software van de N93 kan vervangen en dus ook kan kiezen voor een Nederlandse versie?
Weet iemand of ik de software van de N93 kan vervangen en dus ook kan kiezen voor een Nederlandse versie?
Officieel kan alleen een Nokia Service Point dat voor je doen.
Helaas zal je daar (hoogstswaarschijnlijk) wel geld voor moeten betalen, omdat de N93 van jou een APAC versie is, dus daar geen garantie op zit in Europa.
Helaas zal je daar (hoogstswaarschijnlijk) wel geld voor moeten betalen, omdat de N93 van jou een APAC versie is, dus daar geen garantie op zit in Europa.
-
releasenotes?Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:58:
Oscar Wilde
Verwijderd
waarom lukt update bij mij steeds niet: hij zoekt eerste verbinding met de pc-suite en even later (als de verbinding er ongeveer 1 minuut is) verbreekt hij weer en meldt dan: er is geen toestel gevonden. Dan stopt de update. Geen branded toestel, rara?
wel dataoverdracht geselecteerd op je foon?Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:50:
[...]
waarom lukt update bij mij steeds niet: hij zoekt eerste verbinding met de pc-suite en even later (als de verbinding er ongeveer 1 minuut is) verbreekt hij weer en meldt dan: er is geen toestel gevonden. Dan stopt de update. Geen branded toestel, rara?
Oscar Wilde
En je moet het profiel op normaal zetten ,dus niet stil of iets anders.
Verwijderd
ja en profiel op normaal. Gisteren overigens laten doen bij NSP. Probleem opgelost dus. Nu wachten op 93i.bartgrefte schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:01:
[...]
wel dataoverdracht geselecteerd op je foon?
Verwijderd
Een vraagje,
ik heb de firmware van mijn N93 geupdated en nu wil PC Suite een programmaatje, MMSSync installeren op m'n telefoon. Op internet zag ik dat dit een onderdeel is van Multimedia Factory maar die ondersteunt de N93 niet. Heb ik MMSSync nu wel of niet nodig?
Gr. Fale
ik heb de firmware van mijn N93 geupdated en nu wil PC Suite een programmaatje, MMSSync installeren op m'n telefoon. Op internet zag ik dat dit een onderdeel is van Multimedia Factory maar die ondersteunt de N93 niet. Heb ik MMSSync nu wel of niet nodig?
Gr. Fale