Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb net een lcd uit een oud zakcomputertje gehaalt en nu hoop ik dat ik deze kan aansluiten op de pc. Op de printplaat zie ik 3 controllers een toshiba T7900 en 2 toshiba's T7778A.

foto's
Afbeeldingslocatie: http://aycu29.webshots.com/image/468/2005108727742377944_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/970/2005105894478301963_rs.jpg

Weet iemand of ik deze kan aansluiten en hoe?

alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 19:53 ]

• Lucky Luke 008
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05-2024
Ziet er als een leuk schermpje uit. Heb je ook een datasheet? (van die controller(s)?)
daarin staat wat info over de voedingsspanning van deze chips, en over hoe ze hun info binnenhalen en laten zien etc.

verder: ik hang geen LCD aan mijn PC, ik laat een LCD aansturen met een PICmicro microcontroller.
dat is heel anders, maar mischien kun je iets doen dat een microcontroller het LCD doet en de PC allean de voeding levert en wat signaaltjes naar de micorcontroller?

en mischien heeft iemand anders ook al dit lcd aan z'n pc gehangen, google eens (niet bot bedoel maar vaak vind je hele leuke dingen)

Verder, is het een grafisch scherm of alfanumeriek?

[ Voor 4% gewijzigd door Lucky Luke 008 op 11-08-2006 20:00 ]

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 10:12
al in de faq gezocht? (http://gathering.tweakers...ist_messages/1098975#lcd9) ?
Heb je al wat gegoogled / geprobeerd ?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Het tweede ic geeft wel een aantal hits, het eerste typenummer is hetzelfde als een Creative speakersetje. Het enige aansluitpunt lijken me die 13 pinnetjes bovenaan, dat wordt nog leuk ;)

Maar Lucky Luke, waarom aan aan PIC hangen als je hem zo mogelijk aan een pc kunt hangen. Met Smartie of Jalcd kun je toch sneller leuke dingen maken dan met assembler of C ;)

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al bijna doodgegoogled maar niets te vinden over dit scherm.

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Koop een standaard LCDtje en je bent van al het gezanik af. Bijv www.world-led.com (geen reclame bedoeld, gewoon lage prijzen).

Verwijderd

Topicstarter
hm ja maar ik wouw gwoon eens testen of dit kon. Maar nog geen nood ik heb namelijk nog een palm m505 en nu heb ik gelezen dat je deze kan gebruiken door er gwoon simpel software op te zetten.

Dus ik heb palmorb erop gezet en dan met LCD smartie geprobeert. Maar dit lukt niet. Ik zal morgen nog wat prutsen.

Moest iemand toch nog weten hoe het moet om die andere lcd aan te sluiten, info is altijd welkom.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier is een topic over een soortgelijk LCD met T7778A en T7900 ic's. Der staan een aantal link's in die misschien handig zijn.

Anders moet je eens proberen van Toshiba te mailen. Misschien heb je geluk en sturen ze je de datasheet's, wie weet.

[ Voor 21% gewijzigd door kluyze op 12-08-2006 00:08 . Reden: Link vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
WOW daar kan ik niet aan uit :9 ik heb nog nooit een lcd aangesloten. Kunnen jullie aan de hand van een datasheets wel weten hoe je deze moet aansluiten?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 06:35 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 06:34:
WOW daar kan ik niet aan uit :9 ik heb nog nooit een lcd aangesloten. Kunnen jullie aan de hand van een datasheets wel weten hoe je deze moet aansluiten?
Hoe denk je dat degenen die het toestel waar je je LCD uit gesloopt hebt dit hebben aangesloten? Door niet meer te doen dan jij en ik: datasheet lezen. Als dat je niet lukt, met alle respect, maar vergeet het dan. Het probleem kan ook zijn dat je de benodigde signalen niet gemakkelijk kunt maken, dan geef je het ook beter op al je het niet zelf kan vinden.

Je hebt nog nooit een LCD aangesloten, en je wil met wildvreemde LCD's aan de slag, een baby die nog niet kan stappen zal ook de 100m atletiek niet winnen hé...

Uiteindelijk kom je toch altijd weer terecht op de standaard HD44780-compatibele schermpjes, die sluit je aan en ze werken.

[ Voor 9% gewijzigd door naftebakje op 12-08-2006 10:55 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En zo is dat. :)
Elektronica FAQ voor al uw vragen over het aansluiten van exotische LCDs en verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.