[HDD] Het Creative Zen Vision:M topic deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.996 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-11-2023
Hallo,

Ik heb gisteren de Creative zen M 60GB gekocht. Echt geweldig! Supergeluid en het beeld is net een kleine tv, haarscherp. Ik heb MP3 en video er al vrij moeiteloos opgekregen. Gisteren ook al een tijdje bezig geweest om foto's erop te krijgen, maar het progamma waar ik alles mee op de speler zet (creative mediasource), herkent mijn foto;s niet. Zowel jpg als BMP kan hij niet zien. Terwijl de al voorgeprogammeerde foto's (ook jpg) hij wel laat zien in het progamma. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Bergie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:19:
Dan heb je het volgens mij over 'gewone' adapters met een normale stekker. Daarvoor is inderdaad iedereen vrij om te kiezen hoe ze de polariteit gebruiken maar met usb lijkt het me erg sterk. Maar ik wacht nog even op je voorbeeldje :P Ben nu ook wel erg nieuwsgierig geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.defotopagina.nl/batt-univers/polariteit.jpg

Wat dus wil aangeven dat bij de ZVM de + op de middenkern, en - op de buitenmantel van de connector moet staan. Lijkt me dat dat de reden is dat niet alle USB-naar-stopcontact laders werken op de ZVM.

Het is toch echt zo dat niet alle USB-adapters werken, dat weet ik zeker. Dus dat ontkracht eigenlijk al meteen dat het allemaal "standaard" is.
Verder ben ik hier geen expert in hoor, voor mij is het ook niet allemaal even helder. Dus als iemand hier wat meer over kan zeggen?

Edit: Ik las hier ergens op GoT dat je met sommige USB-adapters de polariteit ook kan veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 18-02-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Met Mediasource heb ik geen ervaring, maar je kan ook windows verkenner gebruiken om foto's erop te zetten.

Wat betreft dat verhaal met die stekkers:

Als je zeker wilt zijn dat het gaat werken, koop gewoon een universele adapter met een normale stekker. Als deze geen 5V ondersteunt is het geen probleem want op 4,5V werkt ie ook gewoon.

Een ander voordeel van een universele adaptor is dat je de spanning vrij kunt instellen en er verschillende stekkertjes bijgeleverd worden die je ook nog eens kan ompolen. Daardoor kan je hem ook nog eens gebruiken voor andere apparatuur die je in de auto zou willen gebruiken en/of opladen.

[ Voor 71% gewijzigd door Jeroen O op 18-02-2007 12:36 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jeroen O schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:31:
Met Mediasource heb ik geen ervaring, maar je kan ook windows verkenner gebruiken om foto's erop te zetten.

Als je zeker wilt zijn dat het gaat werken, koop gewoon een universele adapter met een normale stekker. Als deze geen 5V ondersteunt is het geen probleem want op 4,5V werkt ie ook gewoon.

Een ander voordeel van een universele adaptor is dat je de spanning vrij kunt instellen en er verschillende stekkertjes bijgeleverd worden die je ook nog eens kan ompolen. Daardoor kan je hem ook nog eens gebruiken voor andere apparatuur die je in de auto zou willen gebruiken en/of opladen.
Polariteit veranderen is inderdaad een handige feature. Zo zou het sowieso moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen O schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:31:

Bedoel je zoiets: http://www.hape.nl/batterijen/av3.html

Deze heeft verwisselbare polariteit, instelbaar voltage en een maximale belasting van 800 mA. Die 800 mA lijkt me wel genoeg toch? En hij is niet instelbaar op 5 volt, maar jij zegt dat hij op 4.5 volt ook goed werkt. Er zitten trouwens 7 aansluitpluggen bij, lijkt me dat daar toch wel eentje van moet passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
USB geeft maar 500mA, dus die 800mA lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ja zoiets bedoel ik inderdaad.

Of 800 mA genoeg is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Want we hebben het nu over opladen via de normale voedingsaansluiting en niet via de USB aansluiting. Zoals bekend trekt ie dan meer stroom gezien het feit dat de accu ook een stuk sneller oplaad via de normale voedingsaansluiting.

Ik weet niet in hoeverre de laadelectronica van de ZVM intelligent genoeg is om met een voedingsadaptor om te gaan die niet voldoende stroom kan leveren. In het ergste geval kan dit leiden tot overbelasting van je voedingsadaptor.

Als je zeker wilt zijn kan je een iets zwaarder exemplaar kopen. De officiele netadaptor van Creative kan maximaal 2,4 A leveren bij 5 Volt. De universele adaptor die ik in de auto gebruik, levert maximaal 2 A. Bij mij heeft dat nog nooit problemen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen O schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:24:

Of 800 mA genoeg is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Want we hebben het nu over opladen via de normale voedingsaansluiting en niet via de USB aansluiting. Zoals bekend trekt ie dan meer stroom gezien het feit dat de accu ook een stuk sneller oplaad via de normale voedingsaansluiting.

Ik weet niet in hoeverre de laadelectronica van de ZVM intelligent genoeg is om met een voedingsadaptor om te gaan die niet voldoende stroom kan leveren. In het ergste geval kan dit leiden tot overbelasting van je voedingsadaptor.

Als je zeker wilt zijn kan je een iets zwaarder exemplaar kopen. De officiele netadaptor van Creative kan maximaal 2,4 A leveren bij 5 Volt. De universele adaptor die ik in de auto gebruik, levert maximaal 2 A. Bij mij heeft dat nog nooit problemen opgeleverd.
Volgens mij had ik ergens gelezen dat de Vision:M wel goed omgaat met verschillende amperages. En ik zie dat het ding bij de Kijkshop maar 8 euro is, dus het is het proberen waard. Bedankt voor de hulp allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jeroen O schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:24:

Hoe dan ook komt er bij USB opladen gewoon 500mA "binnen". Lijkt me dat het niks uitmaakt of het nou via USB of de voedingsaansluiting is.
Verder pakt de ZVM vziw qua amperage gewoon wat ie krijgen kan en is het meer zo dat juist het voltage moet kloppen (hoog voltage is schadelijk ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:28

UMD

You don't say

nou mensen,

Jullie kenne me hier mssn nog van een post over n vriendein met n vreselijk brakke ZVM.

das nu n paar maanden geleden en ik heb ook maar es n poging gewaagd, ondanks de problems van me vriendin. Moet zeggen, t ding bevalt me prima. Sinds eergisteren in bezit en ben er absoluut 100% tevreden mee! Superdingetje. Ik zie dat er hier toch nog al enkele probleempjes/uitdagingen worden gemeld en ik moet afkloppen. Ik heb nog nergen last van gehad. Hij loopt sinds t uitpakken als n tierelier! :)

kan iemand me hier misschien zeggen of er nog nieuwe Firmwares in de pijplijn zitten?

Ik zou wel n paar verbeteringen of toevoegingen zien. AAC zou leuk zijn, of OGG.

mjah..al met al n vreselijk relaxx dingetje. Ik ben vanaf ´´the early days´´ Sony Walkmans gewend
en ik had eerlijk gezegd nooit verw8 dat dit dingetje me zooo vreselijk goed zou bevallen.

zo zie je maar weer: The power of ZEN ;)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
.ogg is nog nooit ondersteund door Creative, dat zie ik niet ondersteund worden in eventuele volgende firmwares. Ook andere codecs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:55:
[...]

Weet ik het, ik werk niet bij Creative :P Hoe lang het duurt voor het 2e mailtje hangt natuurlijk helemaal van Creative af. Ik denk trouwens dat je adresgegevens en kleur ed moet mailen. Maar dat weet ik niet zeker. Vraag het eens bij twijfel.
Okee, ik heb nog steeds geen mailtje van Creative gehad.
Ik heb ook maar eens met MP3shop gebelt om te vragen hoe het zit met garantie.
Maar zij beweren dat ik buiten me garantie ben en dat ik gewoon moet betalen voor mijn RMA (via hun).
Maar dan vind ik weer dit op internet..
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578

Ik raak een beetje depri hier.. mijn zen werkt echt totaal niet naar behoren! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:30:
[...]

Maar zij beweren dat ik buiten me garantie ben en dat ik gewoon moet betalen voor mijn RMA (via hun).

Ik raak een beetje depri hier.. mijn zen werkt echt totaal niet naar behoren! :'(
Ja, dat is bekend dat veel webshops zich onder deze regel uit proberen te werken. Maar probeer je gelijk maar eens te halen :z Je kunt ze er nog eens op proberen te wijzen, want je staat gewoon wettelijk in je recht, maar verwacht niet teveel.
Je zou toch verwachten dat Creative dit met hun goede service wel oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:33:
[...]

Ja, dat is bekend dat veel webshops zich onder deze regel uit proberen te werken. Maar probeer je gelijk maar eens te halen :z Je kunt ze er nog eens op proberen te wijzen, want je staat gewoon wettelijk in je recht, maar verwacht niet teveel.
Je zou toch verwachten dat Creative dit met hun goede service wel oplost...
Misschien moet ik eens naar Creative zelf gaan bellen. Ik stuur em zowiezo liever rechtstreeks naar Creative, omdat dat de afhandeling sneller zal zijn lijkt mij.

Of gewoon afwachten op hun mailtje? Ik heb hun gister al gemaild of ik mijn informatie via e-mail moet sturen of met het RMA pakket en waar hun mailtje blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als je gister nog hebt gemailed zou ik ze nog even 2-3 dagen geven. En anders even een belletje doen. Sowieso denk ik dat een belletje sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat het is.. In een mailtje kan ik beter me dingen formuleren.
Bijvoorbeeld het gesprek met mp3shop, die man zei dat die wet niet in Nederland werd ingevoerd en dat me garantie gewoon voorbij was. Ja ik kan moeilijk zeggen dat het wel zo is als ik het zelf niet eens weet :)
Maarja ik wacht wel gerust het mailtje af.
Ik loop op dit moment stage in me eigen stad en is een klein afstandje, dus gebruik ik em niet zozeer.

Ik had wel pas een kabeltje uit hong-kong besteld (75 cent!) om em aan te sluiten op de tv. Verzending was wel weer 4 dollar, mja :).. Op me stage doe ik namelijk niet veel en het is een televisie reparatiebedrijf :)
Maarja me Zen doet waarschijnlijk te gaar om een film te kunnen kijken.
Hij is zelfs bij een muziekclip na 30seconde gewoon vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

hi mensen,

Ik lees hier dat mediamonkey album art bij je nummertjes zet, maar doet hij dat ook als die nummers op je speler staan?

Of moet je dan al je nummers van de speler afhalen en weer terug zetten?

en renamed hij dan ook weer alle nummers, of kun je hem zeggen dat hij alleen de arts toevoegt?

thx

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Een klein technisch probleem..

na het laten vallen van de zen vision:m 30gb wil de harde schijf niet meer opspinnen.. door een paar krasjes willen ze hem ook niet meer aannemen voor garantie. Nochtans was het niet zo'n harde val (maar ok, het was wel lomp!)

Wat kan ik nu doen? Ik heb geprobeerd de harde schijf via de garantie van hitachi maar daar zeggen ze : breng het terug naar de winkel van aankoop. Ja dat lukt dus niet want ik heb alleen een bon voor de vision M en niet voor dat harde schijfje daarin.

Het aankopen van een nieuwe harde schijf (hetzelfde type) zou dit kunnen werken? Het blijft wel een dure zaak natuurlijk.

Symptomen : de Zen start direct op naar het hulpmenu waar ik 4 keuzes krijg (reboot, reset firmware, clean, en format), alle 4 al geprobeerd zonder resultaat. Ik heb ook al een firmware update geprobeerd maar deze geeft een error in het midden. Wanneer ik de speler dock geeft hij een ruimte van 50MB waar ik niets in kan zetten. Het schermpje werkt nog perfect allessinds, alleen het harde schijfje is dood ;(

update : Ik heb mail verstuurd naar creative helpdesk. We zullen zien wat dat geeft

[ Voor 3% gewijzigd door nick_vh op 22-02-2007 16:24 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gezien je hem hebt laten vallen lijkt me niet dat het onder garantie valt..
Als je mazzel hebt vervangen ze hem uit goodwill maar recht heb je er niet op natuurlijk..

Dus een nieuwe HD kopen en vervangen lijkt me je enige optie...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:30:
[...]

Bel eens naar creative?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
nickske_v schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:04:
Een klein technisch probleem..

na het laten vallen van de zen vision:m 30gb wil de harde schijf niet meer opspinnen.. door een paar krasjes willen ze hem ook niet meer aannemen voor garantie. Nochtans was het niet zo'n harde val (maar ok, het was wel lomp!)

Wat kan ik nu doen? Ik heb geprobeerd de harde schijf via de garantie van hitachi maar daar zeggen ze : breng het terug naar de winkel van aankoop. Ja dat lukt dus niet want ik heb alleen een bon voor de vision M en niet voor dat harde schijfje daarin.

Het aankopen van een nieuwe harde schijf (hetzelfde type) zou dit kunnen werken? Het blijft wel een dure zaak natuurlijk.

Symptomen : de Zen start direct op naar het hulpmenu waar ik 4 keuzes krijg (reboot, reset firmware, clean, en format), alle 4 al geprobeerd zonder resultaat. Ik heb ook al een firmware update geprobeerd maar deze geeft een error in het midden. Wanneer ik de speler dock geeft hij een ruimte van 50MB waar ik niets in kan zetten. Het schermpje werkt nog perfect allessinds, alleen het harde schijfje is dood ;(

update : Ik heb mail verstuurd naar creative helpdesk. We zullen zien wat dat geeft
Tsja, Hitachi heeft geen overeenkomst met jou, alleen met Creative, dus dat gaat uberhaubt niet werken. En inderdaad krijg je geen garantie op een gevalletje "eigen schuld".

Verwijderd

Hallo,

Van de week kwam ik erachter dat het scherm van mijn Zen op zwart gaat zodra je hem via een tulpaansluiting aansluit op een stereo of mengpaneel. Volgens mij geeft hij dan de melding dat hij overschakelt naar a/v. Probleem is alleen dat ik het scherm graag nog wil gebruiken, bijvoorbeeld om een volgend nummer klaar te zetten die afgespeelt moet worden. Ik heb al in de instellingen op de Zen gekeken, maar ik zag hier geen optie voor. Klopt dit?

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Sluit hem niet via de AV kabel aan, naar gewoon via een 3,5 mm => 2 * tulp (rood en wit) kabeltje
Dat kan gewoon via je hoofdtelefoon uitgang, en dan wordt het scherm niet zwart.

En ik kwam er vandaag achter dat de adapter van een PSP ook wel op de zen moet werken. (In ieder geval werkt het andersom wel :) )

[ Voor 27% gewijzigd door TheTMC op 22-02-2007 20:02 ]

Verwijderd

Ik zit momenteel met een dilemma.
Ik zoek een mp3 speler die ook films kan afspelen, en toen kwam ik bij de Creative Zen Vision:M uit. Ziet er allemaal goed uit, met goede specs. Maar toen ik hem vandaag in de mediamarkt zag, vond ik hem wel erg dik vergeleken een Ipod video. Nu weet ik dus niet goed welke ik moet kiezen, ik twijfel nu tussen de Creative en de Ipod.

Kunnen jullie me goeie argumenten geven om de Creative te kopen, en niet de Ipod. Het nadeel van de Creative vind ik dat die zo dik is, verder heb ik nog geen nadelen kunnen ontdekken. Is het een groot nadeel dat ie zo dik is? Of valt het wel mee? Toen ik hem zag in de Mediamarkt schrok ik eigelijk wel een beetje. Het nadeel van de Ipod vind ik dat je altijd Itunes nodig hebt om er dingen op te zetten, en iedereen heeft al een Ipod, dus heb ik liever iets anders.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
quote: Topicstart
Ik twijfel tussen de iPod en de ZVM, welke moet ik nemen? :?
Een veelvoorkomende vraag. Aangezien het beide kwalitatief hoogwaardige spelers zijn, is het handig om te kijken aan welke features je het meeste waarde hecht. De ZVM heeft vele extra features zoals een FM radio, voice recorder, meer ondersteunde video codecs, betere videokwaliteit. Daar staat tegenover dat de iPod een stuk dunner is. Verder spelen er nog persoonlijke afwegingen mee. De iPod staat bekend als een "trendy" speler met het fameuze click wheel. Ook de besturing van de iPod wordt alom geprezen. Of jijzelf dit ook vindt, is persoonlijk, maar het is wel iets wat mee kan spelen.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat de ZVM-dikte betreft: Jep, hij is aardig dikker dan de iPod, daar is weinig aan te doen. Ik draag hem altijd in het bijgeleverde zakje in de binnenzak van m'n jas, en merk niet dat 'ie dik(ker) is. Voordelen vind ik dat 'ie goed te benaderen is (niet alleen de Creative SW), geluidskwaliteit en de videokwaliteit en -opties zijn wat uitgebreider/beter dan op de iPod.

Mijn idee in een nutshell. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Jeroen O
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:30:
Hallo,

Van de week kwam ik erachter dat het scherm van mijn Zen op zwart gaat zodra je hem via een tulpaansluiting aansluit op een stereo of mengpaneel. Volgens mij geeft hij dan de melding dat hij overschakelt naar a/v. Probleem is alleen dat ik het scherm graag nog wil gebruiken, bijvoorbeeld om een volgend nummer klaar te zetten die afgespeelt moet worden. Ik heb al in de instellingen op de Zen gekeken, maar ik zag hier geen optie voor. Klopt dit?
Nee dit klopt niet.

Je kan het overschakelen naar A/V modus uitzetten door naar Systeem > Foto / video-instellingen te gaan. Daar heb je een optie "Video uit" en die kan je omschakelen tussen PAL, NTSC en uit.

De optie "uit" houdt in dat de video uit functie niet gebruikt wordt en je het scherm gewoon kan gebruiken. Audio uit bijft wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vision:m kost nu overigens nog maar 209 euro bij mp3shop... jammer als je hem al gekocht heb, maar ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de prijs onder de 200 kruipt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Ik heb dus bij Bol.com een Zen Vision:M gekocht. Het lijkt een geweldig ding, maar vooral het lijkt komt erg naar voren.

Ik heb de speler toen ik hem thuis kreeg proberen aan te zetten en dit was onmogelijk. Ok, dus ik de speler aangesloten op de USB port van de computer. Helaas, de speler gaat verder niet aan en wordt niet herkend. Alleen een klein blauw ledje (Power led) aan de bovenkant knippert...

Is dit normaal en moet ik de speler eerst een tijdje laten opladen of heb ik een mooie DOA (pas het 5e DOA product in 2 maanden tijd :/) gekregen ?

EDIT: Hmm de batterij blijkt gewoon echt RAM en RAMLEEG te zijn geweest. Nou ja maak je ook niet vaak mee. Nu gaat ie wel aan en wordt wel herkend in Windows. Ik moet wel al zeggen (vanaf de Zen Micro) dat het een schitterend ding is! Vooral het display is uber :D

[ Voor 19% gewijzigd door alex3305 op 24-02-2007 12:41 . Reden: Errorcode 248, wh00ps... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

GVD grrrrrrrrrr :(

heb ik net een week geleden een Zen vision:M gekocht bij mp3shop.nl voor 229,
staat ie n week later voor 209.

das nou jammer eh...
Moet wel zeggen dat het een supersite is. Ook die andere sites van hun zijn geweldig. super service, snelle levering. geen gezeik.
Echt toppie die gasten van Coolblue BV!! _/-\o_

Mjeh, t ding bevalt prima en ik ben blij. Me vriendin heeft er toch nog altijd 260 voor mogen dokken :X

greetz :)

[ Voor 24% gewijzigd door UMD op 24-02-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:31:
Ik zit momenteel met een dilemma.
Ik zoek een mp3 speler die ook films kan afspelen, en toen kwam ik bij de Creative Zen Vision:M uit. Ziet er allemaal goed uit, met goede specs. Maar toen ik hem vandaag in de mediamarkt zag, vond ik hem wel erg dik vergeleken een Ipod video. Nu weet ik dus niet goed welke ik moet kiezen, ik twijfel nu tussen de Creative en de Ipod.

Kunnen jullie me goeie argumenten geven om de Creative te kopen, en niet de Ipod. Het nadeel van de Creative vind ik dat die zo dik is, verder heb ik nog geen nadelen kunnen ontdekken. Is het een groot nadeel dat ie zo dik is? Of valt het wel mee? Toen ik hem zag in de Mediamarkt schrok ik eigelijk wel een beetje. Het nadeel van de Ipod vind ik dat je altijd Itunes nodig hebt om er dingen op te zetten, en iedereen heeft al een Ipod, dus heb ik liever iets anders.
Da's een keuze die je zelf moet maken. Hoe hard stoort de dikte je? Een ipod kan zonder problemen in je broekzak steken. De zen voel je wel erg goed zitten. De zen kan met meer videoformaten overweg en kan op dez videouit een hogere resolutie zetten dan de ipod wat resulteert in een beter eeld op tv.De ipod heeft met het ronde touchpad een betere besturing. Het geluid van de zen vind ik een tikkeltje beter dan de ipod, maar ze zijn wel aan elkaar gewaagd. (toch vanaf de 5de generatie ipod). De zen heeft ook een beter scherm en meer instelmogelijkheden voor het geluid en is ietsje goedkoper. De ipod heeft meer accesoires. De zen kan ook vlot met mediaplayer overweg. De keuze is nu aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, toen ik hem voor de eerste keer zag, dacht ik: wat is dat een dik ding. Maar ik denk dat als je hem een tijdje hebt het wel gaat wennen. Ik denk dat voor mij de voordelen van de Zen meer wegen dan de voordelen van de Ipod. Al helemaal nu de Zen nog maar 209 euro bij de mp3shop kost.
Ik ben overtuigd denk ik, binnenkort ben ik in het bezit van een Zen Vision:M. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Ik zou voor de Zen gaan. voor 209 eurie heb je een zen.
De ipod kost 289. dat is gewoon 80 eurie verschil. En de ipod heeft ook nog es minder functies?

Ik moet zeggen dat de prijs/kwaliteitsverhouding van de zen echt toppie is!
WAY-TO-GO CREATIVE! _/-\o_

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Ik heb hier nu wat films met AC3 geluid, wat dus eigenlijk omgezet moet worden in MP3 geluid, weet iemand hier toevallig nog een programma waarmee dat makkelijk kan, dus zonder omweg: Rip Geluid (met programma A ) > Zet om van AC3 naar MP3 (met programma B ) > Voeg nieuw geluid toe aan oude beelden(met programma C)) of waarmee dat in ieder geval enigszins automatisch kan?

Nu kan het wel met een van die programma's om je hele film geschikt te maken voor je PMD, maar dan wordt ook gelijk het hele videogedeelte omgezet, en dat lijkt me aan de ene kant niet goed voor de kwaliteit en aan de andere kant lijkt het me dat het ook nog eens tijd zou schelen als je gewoon een directe stream kopie van de film kan nemen, zonder hem opnieuw om te zetten...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Beetje ingewikkeld. Met VirtualDub kun je gewoon alleen de audio in een videofile converteren, terwijl de film gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Zoutvat schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:38:
[...]
en kan op dez videouit een hogere resolutie zetten dan de ipod wat resulteert in een beter eeld op tv.
Dat klopt niet, de iPod 5G/5.5G kan ook hogere resolutie video aan via de videouitgang. Je kunt daarbij max. 640*480 of een andere verhouding uitsturen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:49:
Als je gister nog hebt gemailed zou ik ze nog even 2-3 dagen geven. En anders even een belletje doen. Sowieso denk ik dat een belletje sneller gaat.
Ik heb weer antwoord van Creative gekregen.
Ik moest dus een reply sturen met de informatie die ze nodig hadden, daarna gaan ze verder met de RMA-procedure..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UMD schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:40:
Ik zou voor de Zen gaan. voor 209 eurie heb je een zen.
De ipod kost 289. dat is gewoon 80 eurie verschil. En de ipod heeft ook nog es minder functies?

Ik moet zeggen dat de prijs/kwaliteitsverhouding van de zen echt toppie is!
WAY-TO-GO CREATIVE! _/-\o_

greetz
Ik was ook aan het kijken voor vervanging van mijn 3G iPod hoewel ik een paar maandjes terug nog een nieuwe accu erin heb gezet, wil ik met de tijd toch wat nieuws. De nieuwe iPods zijn wel mooi, maar zijn duur en bieden vrij weinig voor het geld (geen FM/beperkte video). Hoewel ik iTunes een mooi programma vind en het prima vind werken, zit je wel aan 1 pc vast.

De Zune is wel leuk, maar niet verkrijgbaar. Creative lijkt alles goed voor elkaar te hebben, hoewel het design misschien wat minder is dan eerder genoemden, vooraal de dikte. Maar is het dalen van de prijs geen teken dat Creative binnenkort met een opvolger op de proppen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb nog niks gehoord van een eventuele opvolger voor de ZVM. Maar als je de ZVM een goede speler vind, moet je em imo gewoon kopen. Wachten is niet zinvol want er zal altijd wel wat beters uitkomen :) Het is natuurlijk wel lullig als er volgende week een nieuwe speler voor de deur staat, maar aangezien er nog niks bekend is zou ik me niet al te druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb met m'n eigenwyze hoofd geen beschermplasticje gekocht, met alle gevolgen natuurlyk. Er zitten een aantal oppervlakkige krassen op de speler en het scherm, niet diep ofzo, wel frustrerend by een bepaalde lichtinval. Nu dacht ik, er bestaan van die zalfje dingetjes die krassen van telefoonschermen af kunnen halen. Als ik dit nou eens koop en op myn ZVM smeer, en dan zon plastic laagje d'r overheen plak, zou dit werken? En welk middeltje moet ik dan hebben en waar is dit te krygen? Ik heb al by een aantal telefoonwinkels in Groningen rondgevraagd, maar daar hadden ze niets om een beeldschermpje op te poetsen.

Grt, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zoek eens op rond op GoT, is veel over te vinden. Vooral over hoe je krassen van je iPod afkrijgt. Dit is dan wel geen iPod, maar je kunt hetzelfde spul gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

ik hrb gisteren ook gemerkt dat er krasjes (kleine haar krasjes) op de Zen komen.
Op zich is dit wel storend. Maar meestal zie je ze niet. Dit waren ook mijn ervaringen met mn PSP, NW-A1200, D600 en NW-S703.

Ik duw me zen gewoon in me zak, zorg natuurlijk wel dat er geen andere dingen in zitten en dat de zak schoon is.

Als je je DAP niet eens gewoon in je zak kan duwen is het ver te zoeken he.... vind ik dan.
Hij moet gewoon gebruikt kunnen worden. Er gebeuren toch geen rare dingen in je zak. Dus daar zou die ook tegen moeten kunnen. Die haarkrasjes zijn toch niet te voorkomen. Zo leert mij de ervaring.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ik ben nu ook overstag gegaan voor de Creative Vision M.
Mijn Ipod (zwart wit versie :P) heeft een barst in het scherm is na een paar dagen er helemaal mee gestopt, en ja uiteraard buiten de garantie van een jaar (na ongeveer 1,5 jaar aan gort :S).
Eigenlijk vind ik dat als een apparaat stuk gaat binnen 2 jaar niet kunnen magoed dat is mijn mening…

Iig ik was naar de media markt in A’dam gegaan om daar alle modellen naast elkaar te zien (natuurlijk niet daar kopen lawl :P)

En wat mij opviel is dat de vision M VEEL scherper en voller met video is dan bijvoorbeeld de normale vision of de vision W, maar ook dan de Ipod Video’s.

Daarbij kwam nog dat volgens mij de vision M de enige is waarbij een redelijk dik stukje kunstof/plastic voor het beeldje zit en je het scherm niet kan breken door er op te drukken (ja het kan natuurlijk wel maar daar doel ik niet op :P).

Dus hij komt vandaag binnen vanavond testen of hij ook zo goed aan mijn verwachtingen voldoet (en nu hopen dat hij het langer volhoudt dan de Ipod).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ikke_Niels schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:04:
Mijn Ipod (zwart wit versie :P) heeft een barst in het scherm is na een paar dagen er helemaal mee gestopt, en ja uiteraard buiten de garantie van een jaar (na ongeveer 1,5 jaar aan gort :S).
Eigenlijk vind ik dat als een apparaat stuk gaat binnen 2 jaar niet kunnen magoed dat is mijn mening…
Niet om het een of ander, maar als je je scherm laat barsten dan be/mishandel je je apparaat wel zodanig dat het niet heel vreemd is dat het ermee ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Dat hoeft niet altijd. Bij bijvoorbeeld Packard Bell kwamen heel veel klachten van mensen bij wie het schermpje spontaan brak. M'n broertje heeft hier ook last van gehad. Misschien had Ikke_Niels last van een maandagochtendproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er normaalgesproken ook fotos op staan? Heb hem 2ehands gekocht en per ongeluk die fotos (van landscapes, people en nature ofzo) verwijdert en kan ze nergens terugvinden (bv in de software). Weet iemand waar ik deze kan vinden of kan iemand ze me wellicht mailen?
bvb dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

Hi mensuh,

Ik lees in de TS dat de ZVM geen drag-n-drop zou ondersteunen.
In de hele handleiding rippe ze dr ook geen woord over, maar als ik mijn ZVM aankoppel en de MTP open zeg maar.. dan kan k kiezen tussen media en data ofsow.

als ik media dan open kan ik de folder in waar al me muziek staat. als ik dan wat muziek (dat goed getagged is) daar in sleep en me ZVM los haal staat die muziek er gewoon netjes op.

Dus als ik dat ff helder bekijke is dat dus drag-n-drop? of niet?

heeft iemand anders hier misschien ervaringe mee?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis drag en drop alleen dan met software, echt drag en drop is gwn aansluiten en via deze computer muziek der op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is een soort manke drag en drop. Je mag geen mappen maken, je mag niet knippen&plakken, alleen kopiëren&plakken, en je moet WMP10 geïnstalleerd hebben staan.
Ik vind dat knap waardeloos aangezien ik een heel systeem aan mappen heb wat ik op mijn speler zou willen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb ik dan op de 1 of andere reden wel de mogelijkheid om mappen te maken enzo.
Komt dat omdat er bij mij Windows Media Player 11 op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Jij kunt mappen maken via MTP, dus vanuit de verkenner? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:22:
Jij kunt mappen maken via MTP, dus vanuit de verkenner? :?
ik ook volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

jah, dat kan ik dus ook. Mappen aanmaken via verkenner....

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Hillie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:16:
[...]

Niet om het een of ander, maar als je je scherm laat barsten dan be/mishandel je je apparaat wel zodanig dat het niet heel vreemd is dat het ermee ophoudt.
Ok ik ga niet extreem zuinig om met mijn speler maar ik probeer hem wel heel te houden.

De barst zit ook niet in de laag die ervoor zit (het plastic) maar alleen in het schermpje daarachter zelf.
Ik denk dat het de kou/warmte verschillen is, dat was iig mijn verklaring ervoor aangezien ik elke dag op de fiets zit.

Maar ik ben geen imbiciel die met zijn ipod gooit ik bedoel daar zijn die dingen te duur voor :P
Alex3305 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:35:
Ik heb dus bij Bol.com een Zen Vision:M gekocht. Het lijkt een geweldig ding, maar vooral het lijkt komt erg naar voren.

Ik heb de speler toen ik hem thuis kreeg proberen aan te zetten en dit was onmogelijk. Ok, dus ik de speler aangesloten op de USB port van de computer. Helaas, de speler gaat verder niet aan en wordt niet herkend. Alleen een klein blauw ledje (Power led) aan de bovenkant knippert...

Is dit normaal en moet ik de speler eerst een tijdje laten opladen of heb ik een mooie DOA (pas het 5e DOA product in 2 maanden tijd :/) gekregen ?

EDIT: Hmm de batterij blijkt gewoon echt RAM en RAMLEEG te zijn geweest. Nou ja maak je ook niet vaak mee. Nu gaat ie wel aan en wordt wel herkend in Windows. Ik moet wel al zeggen (vanaf de Zen Micro) dat het een schitterend ding is! Vooral het display is uber :D
Dat klopt ook als je de handleiding leest staat er duidelijk in, "Het duurt 60 minuten voordat de zen zich zal tonen" of iets in die trant :)

[ Voor 43% gewijzigd door Ikke_Niels op 28-02-2007 15:16 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
UMD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:08:
jah, dat kan ik dus ook. Mappen aanmaken via verkenner....

greetz
Hmm, wtf, dat is nieuw voor mij 8)7 Is er wellicht ooit een update van Microsoft's MTP geweest toevallig? "Vroeger" kon het namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:06:
[...]

[...]

Hmm, wtf, dat is nieuw voor mij 8)7 Is er wellicht ooit een update van Microsoft's MTP geweest toevallig? "Vroeger" kon het namelijk niet...
net ff getest, en kon de directory 'test' gewoon in explorer aanmaken..
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/zen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:59:
Het is een soort manke drag en drop. Je mag geen mappen maken, je mag niet knippen&plakken, alleen kopiëren&plakken, en je moet WMP10 geïnstalleerd hebben staan.
Ik vind dat knap waardeloos aangezien ik een heel systeem aan mappen heb wat ik op mijn speler zou willen plakken.
In mijn geval kan dit dus wel gewoon...

Moet je idd misschien ff kijken of er iets geupdate moet worden...MS updat ofsow?
of n MTP update zoeken.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik het recentelijk niet geprobeerd heb (mn vriendin heeft een MTP device) Ik zal eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de docking station twee weken geleden eindelijk ontvangen, maar heb er nu niets meer aan want de Zen doet niks meer. :(

Hij werd de laatste tijd al langzamer met opstarten, het begin scherm ZEN en CREATIVE ZEN bleef secondes tot een minuut staan. Sinds eergisteren blijft hij helemaal hangen: ik doe hem aan, krijg het ZEN scherm, vervolgens dat CREATIVE ZEN scherm, en daarna gaat er een lichtvlaag van links naar rechts over het scherm die daardoor een tintje donkerder wordt.
Daarna kan je uren wachten maar hij komt niet verder.

Bekend probleem voor iemand? Word terugsturen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, je zou de firmware kunnen proberen opnieuw in te laden, als je daar tenminste de mogelijkheid voor hebt, of een format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er normaalgesproken ook fotos op staan? Heb hem 2ehands gekocht en per ongeluk die fotos (van landscapes, people en nature ofzo) verwijdert en kan ze nergens terugvinden (bv in de software). Weet iemand waar ik deze kan vinden of kan iemand ze me wellicht mailen?
bvb dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Safrane, als je je dock kwijt wilt, laat maar weten. Ik ben wel geinteresseerd, maar vind ze nieuw eigenlijk veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha Hillie grapjurk, die speler wordt mooi omgeruild ;) als dat lukt, en daarnaast is hij van m'n vriendin en die denkt er net even anders over. Ik hou het bij de NOMAD, waar ik ook een docking station voor zoek dus als iemand wat heeft......

RoD: Firmware update werkt niet omdat de speler niet opstart, waardoor de computer de speler ook niet herkend.

Heb net MP3Shop gemail dus zal morgen of maandag antwoord terug krijgen met het verlossende antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben mijn CD die ik bij de Vision:M kreeg natuurlijk kwijt.

Ik kan wel de Creative Media Explorer Update vinden, maar niet het programma zelf.

Heeft Creative dit zo goed verstopt?

Overigens:

Ik heb zo'n 500 Mp3's gemaakt van mijn cd's. Als ik deze MP3's gewoon op mijn ZEN kopieer, komen ze dus niet bij albums te staan. Doe je dit bij een andere MP3 speler, of desnoods bij een Kruidvat 9,95 128mb spelertje, dan werkt het wel in 1 keer. Bij de Zen moet ik via de Media Explorer eerst tags gaan aanpassen.

Wat dat betreft is deze Zen het laatste Creative product wat ik aangeschaft heb. Wel jammer, aangezien de rest prima is.

[ Voor 54% gewijzigd door PWM op 05-03-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dat wil gewoon zeggen dat je tags niet goed ingesteld staan. hoe rip je je cd's? Bij mij werkte het wel gewoon van de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Klopt Zoutvat. Dit is dus ook niet iets wat specifiek aan deze speler is. Zo werkt elke speler met ID3-tag browsing (en dat zijn er veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zoutvat schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:42:
Dat wil gewoon zeggen dat je tags niet goed ingesteld staan. hoe rip je je cd's? Bij mij werkte het wel gewoon van de eerste keer.
Ik weet dat de Tags niet goed staan voor de speler.

Echter, als ik de map "Robbie Williams - Escapology" kopieer, met daarin 12 MP3 bestanden, verwacht ik gewoon dat de speler die kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
PWM schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:14:
[...]

Ik weet dat de Tags niet goed staan voor de speler.

Echter, als ik de map "Robbie Williams - Escapology" kopieer, met daarin 12 MP3 bestanden, verwacht ik gewoon dat de speler die kan afspelen.
Dat kan de speler ook gewoon. Het is echter jou taak om de tags goed te zetten. Oftewel, beter rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PWM schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:59:
Ik ben mijn CD die ik bij de Vision:M kreeg natuurlijk kwijt.

Ik kan wel de Creative Media Explorer Update vinden, maar niet het programma zelf.

Heeft Creative dit zo goed verstopt?
Dit was overigens de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Ik heb mijn ZVM nu zo'n driekwart jaar, en de laatste tijd begint hij steeds vaker vast te lopen. Hij liep vanaf het begin wel eens vast, maar dit was mijn eigen schuld omdat ik te snel en te vaak naar een volgend nummer zapte. Nu zap ik minder, en ook minder snel door naar een volgend nummer, maar hij blijft vastlopen. Sterker nog, ik moet hem nu bijna elke keer dat ik hem gebruik wel eens resetten ivm vastlopen. Hij loopt niet alleen vast bij het zappen naar een volgend nummer, maar ook wel eens gewoon midden in een nummer. Ik draai de meest recente firmware.

Naast dit probleem heb ik ook het idee dat de batterij minder wordt. Ik heb de batterij altijd zoveel mogelijk (zo niet helemaal) leeg laten lopen voordat ik hem weer aan de oplader hing. Ik heb het idee dat hij eerder leeg is, en de batterij indicatie klopt ook minder goed. Het wil nog wel eens voorkomen dat hij aangeeft dat de speler nog halfvol is, om binnen een minuut kwartvol aan te geven, waarna hij binnen een minuut uitvalt en 'batterij leeg' aangeeft. Hebben meer mensen hier last van?

Nu zit ik met het probleem of ik de speler terugstuur of niet. Aan de ene kant valt het allemaal wel mee, maar aan de andere kant heb ik de speler nog maar kort en het is toch wel irritant als je weer eens moet resetten of dat je er tijdens het begin van je treinreis er achter komt dat de batterij toch niet halfvol is maar gewoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Juntjen,

Dat probleem had ik een aantal maanden geleden ook.
Wat daarna gebeurd was bij mij was dat een maand later hj niet meer goed afsloot en daarna hij niet meer goed synced en daarna hij zelfs moeite heeft met starten (Hardware Problem geeft ie aan).
Ik zou em terugsturen

Edit:
By the way over je batterij,
Deze type batterij moet je zo MIN mogelijk ontladen.
Dus het liefst als je thuis bent ook al is ie half vol gewoon opladen.
Hij verliest juist capaciteit als je em steeds laat leeglopen!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:15:
@Juntjen,

Dat probleem had ik een aantal maanden geleden ook.
Wat daarna gebeurd was bij mij was dat een maand later hj niet meer goed afsloot en daarna hij niet meer goed synced en daarna hij zelfs moeite heeft met starten (Hardware Problem geeft ie aan).
Ik zou em terugsturen

Edit:
By the way over je batterij,
Deze type batterij moet je zo MIN mogelijk ontladen.
Dus het liefst als je thuis bent ook al is ie half vol gewoon opladen.
Hij verliest juist capaciteit als je em steeds laat leeglopen!
Hmmm, dat is mooi klote. Ik kijk het nog even aan, als het inderdaad verslechtert stuur ik hem terug.

Bedankt voor de batterij tip! Dit wist ik niet. Ik dacht altijd dat je Lithium-Ion accu's juist zoveel mogelijk moest ontladen. Vanaf nu dus wanneer mogelijk aan de stroom hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juntjen schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:45:
[...]

Hmmm, dat is mooi klote. Ik kijk het nog even aan, als het inderdaad verslechtert stuur ik hem terug.

Bedankt voor de batterij tip! Dit wist ik niet. Ik dacht altijd dat je Lithium-Ion accu's juist zoveel mogelijk moest ontladen. Vanaf nu dus wanneer mogelijk aan de stroom hangen.
Ik heb gisteren pas mijn RMA nummer etc. etc. gekregen van Creative (die van mij is 1 jaar + 3mnd), omdat ie nou net buiten de garantie valt van Creative heeft het zo lang geduurt.
Morgen gaat ie op de post! :)
Nou net wanneer ik mijn A/V kabel binnen heb om films op de TV te kijken via de Zen..

Heb em dus niet kunnen testen die kabel, want hij liep helemaal vast vanaf het moment dat ik een beetje aan het browsen was (en videos dus openen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juntjen schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:01:
Ik heb mijn ZVM nu zo'n driekwart jaar, en de laatste tijd begint hij steeds vaker vast te lopen. Hij liep vanaf het begin wel eens vast, maar dit was mijn eigen schuld omdat ik te snel en te vaak naar een volgend nummer zapte. Nu zap ik minder, en ook minder snel door naar een volgend nummer, maar hij blijft vastlopen. Sterker nog, ik moet hem nu bijna elke keer dat ik hem gebruik wel eens resetten ivm vastlopen. Hij loopt niet alleen vast bij het zappen naar een volgend nummer, maar ook wel eens gewoon midden in een nummer. Ik draai de meest recente firmware.
Tijd voor de NOMAD Jukebox 3 :P

Haha nee hoor, maar even serieus: Mijn vriendin begon ook te zeuren dat de Zen trager werd met opstarten en dat hij niet snel reageerde. Het opstarten werd steeds trager en uiteindelijk startte hij helemaal niet meer op, heb het hier boven ook al ergens vermeld.
Ik heb hem volledig opgeladen en ben toen naar het resque menu gegaan. Clean-up en een format uitgevoerd, muziek opnieuw overgstuurd en nu start ie in een paar seconden op :) Hij loopt nu ook niet meer zo vaak vast, en hij draait ook met de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik heb nog niks gemerkt van trager opstarten en ik gooi er geregeld nieuwe muziek bij (iets van 10 a 15 GB denk ik nu). Hoe lang duurde het opstarten dan op z'n slechtst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
Hillie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:15:
Ik heb nog niks gemerkt van trager opstarten en ik gooi er geregeld nieuwe muziek bij (iets van 10 a 15 GB denk ik nu). Hoe lang duurde het opstarten dan op z'n slechtst?
Ik heb ook geen last van trager opstarten, bij mij is het puur het vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een defragmentatie van de hdd kan ook snelheidswinst opleveren. Misschien een aanrader voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opstarten duurde in het slechtste geval wel een halve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer divxen ac3 geluid hebben (wat steeds meer divxen hebben). zijn ze dan nog wel gewoon via de zen af te spelen? en evt. op de tv via de AV-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:39:
wanneer divxen ac3 geluid hebben (wat steeds meer divxen hebben). zijn ze dan nog wel gewoon via de zen af te spelen? en evt. op de tv via de AV-kabel?
Ik weet het niet 100% zeker, ik heb het niet opgezocht, maar ik gok van niet. Lijkt me ten eerste een beetje overbodig voor iets waar je voornamelijk met je oordopjes naar luistert ipv een home cinema opstelling en ten tweede denk ik dat het ook te veel rekenkracht vergt waardoor de accu nogal snel leeg zou raken.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:39:
Je kan ze afspelen maar je krijgt gee ngeluid.
Ook via de homecinema niet omdat er geen "digital out" op de zen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een probleem, heb sinds een half jaar een ZVM. Nooit problemen gehad, tot een paar weken terug. Plots herkend myn computer het apparaat niet meer. (Het USB-aparaat wordt niet herkend). Heb alle software al opnieuw geinstalleerd, WMP10 staat erop. Firmwire 1.51.01 (USA versie). Wat kan ik eraan doen??

Grt Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Heb je al een andere pc geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag dit nu voor de 3e keer!

bvb dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Jah, het klopt dat er normaal wat foto's en filmpjes op staan
Waar je deze kunt vinden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je zelf niet? Ik zou het zeer op prijs stellen als je ze naar me zou kunnen mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Alleen de foto's of ook de filmpjes?
De foto's heb ik nog wel, filmpjes weet ik niet zeker...

De foto's zijn 35 MB, weet iemand een plek om ze ff makkelijk te uploaden?

[ Voor 29% gewijzigd door TheTMC op 11-03-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:17:
[...]

Je kan ze afspelen maar je krijgt gee ngeluid.
Ook via de homecinema niet omdat er geen "digital out" op de zen zit
en ac3 2 channel?
heb net mijn divx collectie nagekeken en de meeste hebben dit toch wel.... zou zonde zijn..

of is dit met een progje allemaal makkelijk om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:10:
[...]

en ac3 2 channel?
heb net mijn divx collectie nagekeken en de meeste hebben dit toch wel.... zou zonde zijn..

of is dit met een progje allemaal makkelijk om te zetten.
Je bedoelt de audio in de videofile? Ja, dat kun je met VirtualDub erg makkelijk doen. Zie ook: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTMC schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:55:
Alleen de foto's of ook de filmpjes?
De foto's heb ik nog wel, filmpjes weet ik niet zeker...

De foto's zijn 35 MB, weet iemand een plek om ze ff makkelijk te uploaden?
Zet die fotos ff in een winrar en upload ze hier ff:
http://www.megaupload.com/nl/

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan deze speler als UMS (gewone "Mass Storage" ) gebruikt worden?

En is er iemand onder jullie die ook getwijfeld heeft om de Microsoft Zune te kopen? Ik twijfel nog omdat deze een iets groter scherm heeft + mogelijkheid om rond 2008 spelletjes te spelen :p

Thx!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, "echt" UMS is niet mogelijk. Wel MTP in combinatie met een gedeelte UMS. Kijk anders even in de FAQ van de TS, daar staat het ook uitgelegd.
Verder zou ik niet naar de Zune kijken omdat je er in 2008 spelletjes mee kan spelen. Dat zal wel een nieuwe versie van de Zune zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie!

Het blijkt toch dat deze ZVM over het algemeen als beste prijs/kwaliteit uit de bus komt. Ik denk dat ik jullie dus gauw zal volgen als ZVM eigenaar :p

Eventueel nog even zien naar de ZV:W , maar ik ben niet echt zeker of ik veel filmpjes zal bekijken op zo'n PMP... iemand daar een ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Of je er filmpjes op gaat kijken is toch echt persoonlijk. Als je je meer op video dan op audio wilt richten in de W misschien het best.
Maar de M doet het prima hoor, met video. Verder is het je eigen keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Gruwel, eergisteren de vision M binnen gekregen. Na 20 uur opladen is hij nu voor 3/4 vol 8)7 . Aangesloten via USB hub met eigen voeding, gelukkig is hij wel gewoon via de pc te benaderen, dus dat werkt. MP3 shop alvast een retour melding laten maken, nog even hun advies opvolgen om hem weer leeg te trekken en dan wederom op te laden. Mochten er dan nog steeds problemen zijn dan gaat ie terug. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Probleem opgelost, er stond oude firmware op en na de aanschaf van een adapter ging het opladen veel vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar keer dit en het vorige topic doorgezocht, en ik kon geen exact antwoord vinden. Hopelijk kunnen jullie die mij geven.

Ik ga zaterdag voor een ruime week naar Canada, maar ik wil niet dat ik mijn ZVM voor opladen aan andermans computer moet leggen (een adapter heb ik niet). Nou heb ik zitten zoeken, en een winkel bij mij in de buurt heeft een regelbare voeding van 30 euro die ook 110V aan kan (heb ik geen trafo nodig). Maar op 5V levert dat ding 2500mA, terwijl de normale voeding 2400 geeft. Ik denk dat die 100 milliampère niet zoveel uitmaken, maar je weet het nooit. En niks is erger dan een ZVM die het niet meer doet...

Ik weet het niet, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ga het sowieso nog even navragen bij die winkel, maar ik vind het altijd prettig om 'meerdere bronnen' te hebben. Mocht ie het waarschijnlijk niet meer doen, of zal die waarschijnlijk boem zeggen, dan laat ik hem maar gewoon thuis. Dan maar geen 24 tijdens die lange vlucht...

Jelco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Afaik maakt een te hoge stroomsterkte niet uit, omdat de ZVM gebruikt wat ie nodig heeft. Zal wel een ingebouwde beveiliging zijn. Met een te hoog of te laag voltage daarentegen kun je wel de speler slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Mediamarkt Herzogenrath, nabij Kerkrade dit weekeinde de ZVM voor 200 euro gekocht, wel zonder adapter.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:43:
[...]

Ja en iPod vind ik maar nix. Maar ik zal wel voor de zwarte gaan denk ik.
Iemand nog een idee waar ik een screenprotector het goedkoopst vanuit Nederland kan bestellen?
offtopic:
nee ik betaal lekker niet :+

Ik wil namelijk dan mijn hele voorkant beschermen (je wilt niet weten hoe deze eruit ziet!).
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast