Provider keuze :?

Pagina: 1
Acties:

• Predator4real
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:33
Hoi allemaal!

Omdat het een vraag is over alle IPB providers in het algemeen heb ik heb maar in dit forum onderdeel gepost en niet in het IPB deel 7 topic, mocht dit verkeerd zijn dan alvast excuses :$

Ik sta momenteel voor een ietwat lastige keuze. Momenteel heb ik ISDN + een (Wanadoo) ADSL aansluiting en vanwege kostenbesparingen ga ik hoe dan ook over op IPB.

Gezien de huidige aanbieding van KPN zelf of PLANET is de keuze voor die een makkelijke, bij Planet krijg ik een Philips Streamium erbij, terwijl de specs van de abbo's hetzelfde zijn

Beide 1jr, en ik wil mijn huidige snelheid behouden dus:
Downstream 3 Mb/s
Upstream 512 Kb/s

Voor 42,95 p/m + half jaar gratis bel onbeperkt + Philips Digitale DJ!

Maar nu die ene andere 'speler' (ook al is het allemaal KPN )

Hetnet bied een 2 jarig contract met:
Downstream 4 Mb/s
Upstream 256 Kb/s

En dit voor 34,95 p/m + half jaar gratis bel onbeperkt

In de basis is dit abbo 8 euro goedkoper! En de downstream is 1 Mb/s hoger! Alleen wat (miss) jammer is, is de gehalveerde upload en dat je 2 jaar aan het contract vast zit

Nu gebruik ik mijn verbinding voor usenet (voornamelijk downloaden) dus wil ik een redelijke ondersteuning hiervoor. Ik geloof dat planet wel een goede news-server heeft dus dat is weer een voordeeltje voor Planet. Ook wil ik fatsoenlijk Battlefield 2 online blijven spelen en tegelijkertijd moet de Xbox360 ook online kunnen.

Wat is dan jullie advies, voor de hogere download en goedkopere HetNet gaan of toch voor Planet vanwege hoger upload (i.v.m. online gamen) :?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zal je troosten : Met HetNet mag je ook op Nova komen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Predator4real
Klopt, heb ik her en der ook iets over gelezen maar ik geloof dat dan maar 2 draadjes zijn toegestaan. Iemand ervaring met IPB van HetNet?

Mijn grootste 'zorg' is namelijk of de upload van 256Kb/s toereikend is voor bijvoorbeeld online gamen :?

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 16:20

Jan20

CMJJKFE

Je kan Tweakdsl nemen bijvoorbeeld: die 6mbit up en 1 mbit down

www.tweakdsl.nl

CMJJKFE

• zepydeus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02-2025
1mbit up en 6mbit down bedoel je? :)

[ Voor 18% gewijzigd door zepydeus op 10-08-2006 09:55 ]

2x pIII@933, 4x512MB pc133, MSI694D PRO, Matrox G550 dualhead DVI, 4x 80GB 8MB, NEC1300, LG DVD 16x48, AOPEN hq08, 4x80mm casefan

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De keuze van je provider hangt af van je eigen wensen. Wil je vooral weinig geld uitgeven, of wil je juist kwaliteit en / of extra's?

Er zit best veel verschil in wat de providers aanbieden. Dit verschil zit hem in: Prijs, snelheid, betrouwbaarheid, service, opzegtermijn (algemene voorwaarden), latency (ping-tijden), helpdesk, nieuwsgroepen, e-mail, ftp-ruimte, telefonie (VoIP), enz.

Wat ik in ieder geval wel weet is dat ik mij nooit voor twee jaar zou willen laten vastleggen. Als er iets snel verandert, dan is het wel de toegang tot internet.

Hier kun je trouwens IPB ervaringen lezen: [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 10-08-2006 11:10 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Croga

The Unreasonable Man

wwillem schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:04:
Wat ik in ieder geval wel weet is dat ik mij nooit voor twee jaar zou willen laten vastleggen. Als er iets snel verandert, dan zijn het wel de toegang tot internet.
Je hebt echter wel het voordeel van niet stilzwijgend verlengen....

Een 1-jarig abonnement wordt (in ieder geval bij KPN en Planet) automatisch stilzwijgend met een jaar verlengd. Zeg je niet minimaal 2 maanden van te voren op dan zit je er automatisch weer een jaar aan vast. Bij abonnementen van meer dan 1 jaar is dit wettelijk niet toegestaan en kunnen ze dus na die 2 jaar alleen weer bij jou aankloppen om verlenging te regelen.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Croga schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:11:
[...]

Je hebt echter wel het voordeel van niet stilzwijgend verlengen....

Een 1-jarig abonnement wordt (in ieder geval bij KPN en Planet) automatisch stilzwijgend met een jaar verlengd. Zeg je niet minimaal 2 maanden van te voren op dan zit je er automatisch weer een jaar aan vast. Bij abonnementen van meer dan 1 jaar is dit wettelijk niet toegestaan en kunnen ze dus na die 2 jaar alleen weer bij jou aankloppen om verlenging te regelen.
Dat is waar. Maar er zijn ook providers welke stilzwijgend per maand of per twee maanden verlengen.

Verwijderd

Predator4real schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:41:
Mijn grootste 'zorg' is namelijk of de upload van 256Kb/s toereikend is voor bijvoorbeeld online gamen :?
Dit is zeker toereikend op voorwaarde dat die effectief gehaald wordt. Alle Belgische telenetgebruikers (met het normale abonnement voor 2 pc's/spelconsoles) krijgen maar 256kb/s toebedeeld, en daarmee valt zeker goed online te spelen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:16:
Dit is zeker toereikend op voorwaarde dat die effectief gehaald wordt. Alle Belgische telenetgebruikers (met het normale abonnement voor 2 pc's/spelconsoles) krijgen maar 256kb/s toebedeeld, en daarmee valt zeker goed online te spelen.
Mja des te meer des te beter imho :)

En HetNet netwerk is gewoon het Planet netwerk met her en der wat andere naampjes/labels en met Nova mag je gewoon 3 draadjes hebben net als de Planet abbonnees.

Best handig trouwens dat je per draadje iets van 150 KB/s trekt en dan nog voldoende ruimte hebt voor online gamen zonder hulpprogramma's zoals NetLimiter :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Predator4real
Jan20 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:48:
Je kan Tweakdsl nemen bijvoorbeeld: die 6mbit up en 1 mbit down www.tweakdsl.nl
Helaas niet voor mij weggelegd. Niet beschikbaar bij mij in de buurt :-(
wwillem schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:04:
De keuze van je provider hangt af van je eigen wensen. Wil je vooral weinig geld uitgeven, of wil je juist kwaliteit en / of extra's?

Wat ik in ieder geval wel weet is dat ik mij nooit voor twee jaar zou willen laten vastleggen. Als er iets snel verandert, dan is het wel de toegang tot internet.
True, zit ik ook mee, 2jr. vast zitten aan 4mb/s terwijl wellicht de snelheden weer verhoogd gaan worden (zoals in het verleden wel vaker is gebeurd -> toen was lite:256, nu:3mb/s).

HetNet biedt 4mb/s en dat wekt bij mij argwaan. Vooral omdat ik vanuit het verleden HetNet altijd zag als een provider die wel een lage maandlast had maar dit vertaalde in: langzame verbinding en bijbetalen als je over de datalimiet gaat (toen hanteerde ze belachelijke limieten van 250Mb, 1 Gb etc.) Het zal me dus ook niks verbazen als ze bijv. net als mijn huidige provider (Orange/Wanadoo) de nieuwserver gaan knijpen, heb ik dan wel omzeild, maar toch vervelend.
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:16:
[...]

Kee, dus met de upload hoef ik niet te zitten.

Naja, 2 jaar + mijn gevoel bij HetNet = dat ik toch maar overstap op IPB van Planet, vriend van mij heeft goede ervaringen met Planet ook op usenet gebied. Logische keuze valt toch niet 1,2,3 te maken dus ga ik maar op m'n gevoel af.

Thnx, anyway! d:)b

Verwijderd

Even een lekkere kick.
Ik zit nu met ongeveer hetzelfde 'probleem'. Graag wil ik weten wat het is geworden bij bovenstaande persoon. En omdat er met de isdn-versie van de ExperiaBox nog wat euvels zijn, wil ik graag eerst analoog hebben liggen, en dan IPB aanvragen.

Gaat dit lukken, en weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Terug van isdn naar analoog brengt kosten met zich mee en duurt een x aantal maanden, afgezien van het feit dat je dan wss nog steeds een ISDN box van KPN krijgt ivm slechte administratie. Overigens gaat het gewoon iets minder goed dan analoog maar niet stukken slechter. Overstappen van ISDN naar IpB is gratis en gaat sneller.

Verwijderd

Haijo schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:34:
Terug van isdn naar analoog brengt kosten met zich mee en duurt een x aantal maanden, afgezien van het feit dat je dan wss nog steeds een ISDN box van KPN krijgt ivm slechte administratie. Overigens gaat het gewoon iets minder goed dan analoog maar niet stukken slechter. Overstappen van ISDN naar IpB is gratis en gaat sneller.
Ik hoor mensen reppen dat het 75 euro kost (heb ik er voor over) en dat het een weekje of 2 zou duren. Verder zie ik in de handleiding van de ExperiaBox ISDN dat deze veel meer 'stuff' bevat rondom de aansluitingen van de Experia, dan de analoog versie:
http://www.mxstream.nl/su...aanwijzingen-experia.html

Zie onderandere pagina 9 het plaatje. Ik zie daar NT1kastje en huiscentrale...Maar onze huiscentrale moet een isdn lijntje binnenkrijgen...ik wil net geen isdn/kosten meer en alles via voip...
Kan iemand dit uitleggen/verklaren?

• Haijo
De eerste twee weken moet je nog een huiscentrale aansluiten, dan bel je namelijk uit met VoIP en wordt je gebeld met je ISDN signaal. Daarna vervalt je ISDN signaal en kun je je isdn centrale verwijderen. De reden dat de handleiding zo dik is komt omdat er 6 verschillende NT1 kastjes zijn en zo'n 10 huiscentrales. Eigenlijk is er niet een wezenlijk verschil tussen IpB ISDN en IpB analoog, alleen de aansluiting en de portering gaan wat anders.

Verwijderd

Maar hardwarematig moet er dan toch iets verschillen in de typen Experiaboxen toch?
Ik citeer: 'De Siemens modems zijn weer gebaseerd op de SMC7908VoWBRA van SMC Networks. De SMC7908VoWBRA (voor een analoge lijn) en de SMC7908VoWBRB (voor een ISDN-lijn) worden in Nederland ook door Solcon gebruikt. Zie de handleidingen en de Doe Het Zelf gidsen van Solcon.'

Behoud je niet de isdn-signaal-structuur? En de mensen met een analoge lijn hun analoge-data-structuur?

Als dit zo is, vraag ik me af of er in de toekomst (adsl2+/adsl3) beter verkregen wordt op een isdn-signaal lijn, of analoge lijn. Niet dat ik over ene jaar of 1 a 2 nog kan overstappen en weer een nieuwe Experaibox mag kopen.

Als nu blijkt dat er verder geen verschil inzit/komt/wordt verwacht, dan bestel ik morgen het IPB en de Chicago 700 kpndoos voor mijn dect telefoon op aan te sluiten http://www.kpn.com/kpn/sh...d=364979/typeofpage=77285

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 21:04 ]

• Haijo
Dit wordt iets te technisch voor mij vrees ik. Ik werk zelf op de betreffende helpdesk en ik merk geen verschil tussen de ernst van de problemen maar een klein beetje in de frequentie. Dat laatste kan ook komen omdat ISDN mensen vaker een fax, extra apparatuur e.d. hebben. Je beseft toch wel dat IpB alleen ADSL is en dat zowel als analoog als ISDN wegvallen? Overigens over IpB is ook een apart topic, kijk daar even in en post daar je vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Haijo op 10-10-2006 22:48 ]

Verwijderd

Nu we het toch over provider keuze hebben. Ik zie dus net ook @home voorbij komen. Hier mijn twijfels:

- Planet InternetPlusBellen Standard
3Mb/512Kb voor 42,95 p/m + 10,00(altijdonbeperktbellen) = 52,95

- @home Combi: Internet Regelmatig + Telefonie VolopBellen 24 uur
4Mb/600Kb voor 53,00 p/m

Duidelijk zijn de verschillen. Waar ik dan mee zit: dat modem van @home...kan ik daar ongeveer net zoveel op instellen e.d. als een Experiabox? Het voordeel van kabel is dat ik de hele telefoonsjwik kan opruimen. Byebye kpn...maja, iemand ervaring met deze overstap?
Pagina: 1