Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RGB thermometer

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Electronica Genien

Wij hadden het idee een RGB led aan te sturen met een een thermometer (PT100). De kleur van de RGB zou dan een representatie van de temperatuur moeten worden. Dus de RGB led zou van blauw via groen en geel naar rood moeten gaan afh van de temperatuur

Implementatie van dit idee wil echter niet echt lukken, vooral door gebrek aan kennis van de electronica. Dus zoeken we iemand ons verder helpen!

Gegroet Frank

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Waar moeten we je mee helpen dan? Als het geen vakantie was zou ik zeggen dat het om een schoolopdracht ging ;)

Edit: Ik wist wel dat Benadski er al eens mee bezig geweest is. Ik denk niet dat het door is gegaan, maar je kunt hem ervoor mailen.

[ Voor 45% gewijzigd door brinkdinges op 07-08-2006 16:15 ]

Casemod: Cubeleon

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
@ Brinkdinges: ik dacht precies hetzelfde. :P

Wat lukt er dan niet?

Even op een rijtje zetten:
Als ik me niet vergis is een Pt100 een temperatuurgevoelige weerstand, met een weerstand van 100 Ohm bij 0 graden Celsius. Je kunt er dus een spanningsdeling mee maken, dwz een vaste weerstand in serie zetten met de Pt100, en er spanning op zetten. Zorg wel dat de stroom die gaat lopen klein is, anders ga je daarmee weer de Pt100 opwarmen. Je kunt de spanning over één weerstand meten. Dat meten doe je met een ADC: Analoog Digitaal Converter.

Verder heb je nog een microcontroller nodig, waar je een PWM (Puls Width Modulation) programma in zet dat de RGB led aanstuurt. Ook moet deze de ADC uitlezen als er geen ADC zit ingebouwd in de microcontroller.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
ik denk dat je goedkoper uit bent met een duo-led... kan je rood-geel-groen... of wil je meer blauw-groen-geel-rood?

edit: deze jongen wilde zoiets met een hdd led... Je kan idd de hdd led schakeling aanpassen voor zoiets...

hoe precies kan ik je even niet vertellen, ik heb donderdag mijn afstudeerpresentatie ;) (STRESS)

[ Voor 59% gewijzigd door MeMoRy op 07-08-2006 16:29 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Da's werving, en daar doen we niet aan. Probeer jezelf eerst maar es te redden, als je dan nog specifieke vragen hebt kan je die hier wel stellen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.