Hallo,
Vanmorgen ben ik begonnen met het bouwen van mijn nieuwe Core 2 Duo PC'tje, wat door veel tegenslagen bijna een hele dag heeft geduurd...
Specs:
Behuizing: Coolermaster Stacker 810
Voeding: Coolermaster Realpower 450 Watt
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 Tray
Mobo: Gigabyte GA-965P-DS4
Mem: 2x1GB OCZ PC6400 CL4 (2.1 volt)
Videokaart: Sapphire X800GTO 256MB PCI-E.
Koeling:
Fans: 4x 120mm + 1x80mm
CPU koeler: Arctic Freezer 7 Pro
VGA koeler: Zalman VF700-Cu
Toen het hele systeem eenmaal in elkaar zat heb ik hem aangesloten en opgestart met een windows CD'tje. Na het opstarten sprong het beeld aan en kon ik de XP installatie opstarten. Halverwege het "bestanden laden..." viel opeens het beeld weg. Ik heb een minuutje of 2 gewacht, maar er gebeurde nog steeds niets. Toen heb ik de PC opnieuw opgestart en daar begonnen de problemen.
Probleemomschrijving:
Ik druk op de power knop, de fans beginnen te draaien, de harde schijven spinnen op. Zodra de harde schijven op toeren zijn volgt er een spontane reboot. De PC begint weer opnieuw op te starten en wederom, zodra de schijven op volle toeren zijn (en het systeem dus het meeste stroom trekt), WEER een reboot!
Je snapt wel, dit gaat steeds zo door. Soms duurt het iets langer voordat de reboot komt, soms gaat het heel snel. Wat ook vreemd is, is dat ik geen beeldsignal meer krijg. Ik gebruik een VGA monitor en zowel op de VGA als op de DVI poort (met converter) geen beeld.
De problemen:
- Ik krijg geen beeld meer sinds de allereerste boot van het systeem...
- De PC is continu aan het rebooten, alsof de voeding het niet aan kan ofzo...
Mogelijke verklaring:
- De videokaart is niet goed meer. Ik heb geen andere om te testen.
- Het moederbord doet standaard geen 2.1V voor het geheugen, misschien dat ie daardoor niet goed boot?
- De voeding is gaar.
Wie helpt mij? Ik weet echt geen raad en ik ben doodop van deze rotdag...
Vanmorgen ben ik begonnen met het bouwen van mijn nieuwe Core 2 Duo PC'tje, wat door veel tegenslagen bijna een hele dag heeft geduurd...

Specs:
Behuizing: Coolermaster Stacker 810
Voeding: Coolermaster Realpower 450 Watt
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 Tray
Mobo: Gigabyte GA-965P-DS4
Mem: 2x1GB OCZ PC6400 CL4 (2.1 volt)
Videokaart: Sapphire X800GTO 256MB PCI-E.
Koeling:
Fans: 4x 120mm + 1x80mm
CPU koeler: Arctic Freezer 7 Pro
VGA koeler: Zalman VF700-Cu
Toen het hele systeem eenmaal in elkaar zat heb ik hem aangesloten en opgestart met een windows CD'tje. Na het opstarten sprong het beeld aan en kon ik de XP installatie opstarten. Halverwege het "bestanden laden..." viel opeens het beeld weg. Ik heb een minuutje of 2 gewacht, maar er gebeurde nog steeds niets. Toen heb ik de PC opnieuw opgestart en daar begonnen de problemen.
Probleemomschrijving:
Ik druk op de power knop, de fans beginnen te draaien, de harde schijven spinnen op. Zodra de harde schijven op toeren zijn volgt er een spontane reboot. De PC begint weer opnieuw op te starten en wederom, zodra de schijven op volle toeren zijn (en het systeem dus het meeste stroom trekt), WEER een reboot!
Je snapt wel, dit gaat steeds zo door. Soms duurt het iets langer voordat de reboot komt, soms gaat het heel snel. Wat ook vreemd is, is dat ik geen beeldsignal meer krijg. Ik gebruik een VGA monitor en zowel op de VGA als op de DVI poort (met converter) geen beeld.
De problemen:
- Ik krijg geen beeld meer sinds de allereerste boot van het systeem...
- De PC is continu aan het rebooten, alsof de voeding het niet aan kan ofzo...
Mogelijke verklaring:
- De videokaart is niet goed meer. Ik heb geen andere om te testen.
- Het moederbord doet standaard geen 2.1V voor het geheugen, misschien dat ie daardoor niet goed boot?
- De voeding is gaar.
Wie helpt mij? Ik weet echt geen raad en ik ben doodop van deze rotdag...
Goud is geen geld