Toon posts:

[VIDEO] avi bestand met geintegreerde ondertiteling

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een .avi bestand met 'n ondertiteling in het bestand zelf. De ondertitels zittenniet in het beeld verwerkt (dus niet "burned into the image"). Je krijgt dus hetzelfde beeld als wanneer je een avi-bestand met een .srt-bestand afspeelt, maar nu zit de ondertiteling in 1 avi-bestand.
Je kunt het dus vergelijken met een .ogm bestand, maar nu met maar 1 audiostream.

Met VirtualDubMod kun je een .ogm / .mkv bestand scheiden in video, audio en subtitles.
Ik wil dit dus nu ook doen met het avi-stand dat ik nu heb, maar als ik dit open in VirtualDubMod dan kan ik nergens de ondertiteling vinden (normaal staat dit bij streamlist).

Ik wil dus de ondertitels in een 1 bestand (bv. srt of .sub) hebben.
Ik heb al ge-googled, op dvdhelp.com en doom9 gekeken, maar heb niet veel kunnen vinden.

Kan iemand mij helpen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat niet heb kunnen vinden..... maar goed;
avi-mux
All2avi

topics op tweakers:
\[.AVI] Embedded subs uit .avi halen?
subs extracten uit een avi

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Oplossing: container media nemen.
De meest bekende is MKV. Je muxt hele zaak in elkaar, dus AVI + SRT samenvoegen tot 1 bestand, maar ze blijven intern nog steeds los van elkaar en subs kun je ook uitzetten.
OGM is oude container media welke minder gebruikt wordt. MKV heeft meer voordelen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

MrDummy schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:26:
Oplossing: container media nemen.
De meest bekende is MKV. Je muxt hele zaak in elkaar, dus AVI + SRT samenvoegen tot 1 bestand, maar ze blijven intern nog steeds los van elkaar en subs kun je ook uitzetten.
OGM is oude container media welke minder gebruikt wordt. MKV heeft meer voordelen.
ehhh :? een avi is ook een container, en hij wil ze juist los hebben en niet gemuxed.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• MrDummy

MrDummy

AVI is officieel niet een container. Als dat zo is, dan is het met opzet hernoemde MKV of OGM bestand. AVI is gewoon zelf een mediaformaat, welke video Xvid, DivX of andere compressie kan hebben en geluidsspoor mp3, pcm of iets anders heeft. Het heeft vaak hardcoded subs.
Dat geldt ook voor mp4 (welke dus met h264 is encoded) of MPEG / MPEG2 / WMV. Deze bestanden zijn ook gewoon mediaformaten en bevatten geen losse subs. In VOB zijn losse subs wel aanwezig, maar zijn reeds bitmapped gemaakt en niet in tekstvorm. En wat geluidsstreams. Het is gemuxed tot 1 geheel.

Dit zijn gewoon de afspraken in media wereld. Ik verwacht dan ook geen losse subs in AVI bestand.

Om los te maken is bij MKV wel een Matroska demuxer aanwezig, bij OGM weet ik niet. AVI demuxen bestaat niet. Er is geen definitie aanwezig dat AVI container formaat is. Je kan alleen video en geluid los van elkaar halen.
Bekijk de file inhoud even met textviewer of raw viewer (niet afspelen dus)
Als bovenaan 'matroska' te zien is, is het MKV container formaat.
Als het bovenaan 'RIFF AVI' te zien is, is het AVI. Je zal ook codec info zien.
Als het bovenaan 'OggS' goed te zien is, is het OGM container formaat.

[ Voor 28% gewijzigd door MrDummy op 03-08-2006 19:24 ]

Verwijderd

Nonsens, AVI is gewoon een container formaar waarin je divx/xvid etc in kan muxen. Subs in een avi muxen is wel wat hacky, maar zoals al aangegeven, die kan je met avimux-GUI eruit halen.

• MrDummy

MrDummy

99,9% van avi's die ik heb gezien zijn hardcoded. Losse subs komt vrijwel niet voor.
Dat stoppen ze in mkv of ogm, welke duidelijk onderscheidt van avi.

Maar goed, er is oplossing voor gegeven, de rest laat ik aan anderen over.

Verwijderd

Hardcoded of niet. AVI is gewoon een contasiner. Je kan met ogm/mkv ook gewoon hardcoded subs gebruiken. Niet dat dat veel zin heeft, kost teveel bitraet en tov avi hebben die 2 containers juiste support voor gemuxte subs, softsubs in AVI is een doodordinaire hack.
Pagina: 1