[.AVI] Embedded subs uit .avi halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb een bestandje gedownload (is niet illegaal, is een anime) wat dus een .avi bestandje is, en er zitten subs bij, alleen ze zijn niet 'hard-coded' in het bestandje, dus als ik ze op mijn Yamada DVX-6600 afspeel dan heb ik geen subs... ik heb gezocht op google, maar kan geen programma vinden waarmee je uit .avi dit soort subitles haalt, ik wist wel dat bij .ogm en .mkv dit mogelijk was.. maar bij .avi?
ik wil dus die subs uit het .avi bestandje hebben in een .srt formaat (of eventueel .sub oid, want dat kan je wel omzetten) ik heb met VirtualDubMod geprobeerd, maar die herkent de text stream niet :? wat bij .mkv en .ogm dus wel het geval is.
op de pc speelt die wel goed af, dmv DirectVobSub...

weet iemand de oplossing?

Home Assistant Configuratie V&A

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

ja, ik heb dat ook wel eens bij de hand gehad.....ik moet ff diep graven hoe ik dat ook alweer gedaan had..
Ik geloof (ik heb geen embedded sub avi bij de hand) dat je dat kunt oplossen met graphedit... iig kun je zien welke directshow filters gebruikt worden omdat te laten zien. Door zelf wat filters in te voegen kun je alles saven als aparte bestanden.
Er staat een handleiding op videohelp.com (is welliswaar niet voor subs, maar het laat je wel zien hoe graphedit werkt) en ik denk dat je er dan wel uitkomt..
http://www.videohelp.com/forum/userguides/89139.php

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

geen antwoord op je vraag maar wel mayb een oplossing:
is er niet een bron waar je die sub los van kan downloade?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:43
Heb je nou enkel een .avi bestand, of heb je er ook losse sub/srt/etc files bij?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
bedankt voor de reacties,
ik heb het geprobeerd met GraphEdit, alleen ik krijg geen line met Subtitles :?
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/graphedit.jpg
dit is een screenshot van wat ik als output krijg. ik denk zelf dat stream02 de subtitles zijn?

ik heb dus alleen de .avi bestanden... en anime subgroepen geven niet al te snel hun subtitles weg :), want dan kan iemand ze weer gebruiken... (zonder veel werk ervoor te doen...)

iemand nog een oplossing voor mijn probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 16-04-2005 20:57 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

BiG-GuY schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:55:
bedankt voor de reacties,
ik heb het geprobeerd met GraphEdit, alleen ik krijg geen line met Subtitles :?
[afbeelding]
dit is een screenshot van wat ik als output krijg. ik denk zelf dat stream02 de subtitles zijn?

ik heb dus alleen de .avi bestanden... en anime subgroepen geven niet al te snel hun subtitles weg :), want dan kan iemand ze weer gebruiken... (zonder veel werk ervoor te doen...)

iemand nog een oplossing voor mijn probleem?
Je kijkt niet goed, je krijgt WEL de subs te zien.... Bij het vakje avisplitter zie je dar er 3 streams zijn waarvan 1 DIRECTVOBSUB in gaat. Dat is je subs stream. Nu om dit naar een bestand te schrijven moet je de uitgang van directvobsub die naar videorender gaat vervangen door een ander filter, nl eentje die een file schrijft (ik geloof dat die filewriter heet, onder directshow filters staat ie) Dus add filter (blauwe blokje) doen kijken bij directshow filters en filewriter opzoeken en dat blokje vervangen met videorender en dan heb je als het goed is je bestand.

Het kan ook zijn dat je stream 2 (degene die direct directvobsub ingaat) direct moet doorlinken naar filewriter...dat weet ik nl. niet precies meer mja, na wat denkwerk weet ik het weer dit laatste moet je dus doen
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/Graphic1
dit is geen thumbnail !!!

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 17-04-2005 11:55 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ik heb al iets anders uit gevonden,
het blijkt dat je met AVI-Mux de subs eruit kan muxen :)
alleen dan moet ik dat 1 voor 1 doen :| het zijn uiteindelijk 291 bestanden...
weet iemand hoe ik zoiets in een batch kan doen?
het moet dus zoiets worden:
Original .avi -> demux .avi (incl. .mp3) -> demux .ssa -> convert to .srt
ik kan dat dus wel handmatig doen nu :) alleen batch is dus wel handiger :)
weet iemand een programma om batches te maken? of die dit soort batches al ondersteund?

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 16-04-2005 21:23 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
niemand?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Het antwoord wat ik je gegeven heb, werkt prima, net nog ff zelf geprobeert

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
het lukt me toch echt niet... ik doe precies wat jij zegt.. maar wat moet ik kiezen wanneer ik de filewriter kies, dan moet ik namelijk een map+bestandsnaam opgeven, en dan doe ik bijvoorbeeld 1.ssa, en dat werkt dan niet, dan kan ik geen lijntje trekken van Stream02 naar de filewriter...
iemand een oplossing daarvoor? ik kan dus ook niet op de play knop drukken...
ik heb die ogg tutorial doorgenomen voor een .ogm file, en ook dat werkt niet al te lekker, hij stopt na 25MB(oid) materiaal. ik heb wel iets anders heel handigs gevonden voor OGM to AVI:
OGMtoAVI
(ik heb inmiddels 35 episodes al handmatig omgezet... maar handig is anders :P...)

en weet iemand hoe je (makkelijk) een batch kan maken, om bijvoorbeeld:
step1: Use AVI-Mux to demux the .ssa and disable it, and then save the .avi (without .ssa)
step2: Use Virtualdub
subtitles: [with Textsub (from VobSub) filter, to load the .ssa)
video: [Full Recompress to Xvid (use my default encoding settings)
audio: [Direct Stream Copy]
step3: save the .avi

als iemand mij een simpele batch kan uitleggen :D? of een site kan geven waar het duidelijk wordt uitgelegd, want van de meeste dingen die ik op google vindt, snap ik geen drol :?...

of bijvoorbeeld een andere batch voor in VirtualDub:
step1: Use Virtualdub
video: [Fast Recompress to Xvid (use my default encoding settings)
audio: [Direct Stream Copy]
step2: save as .avi

[ Voor 23% gewijzigd door BiG-GuY op 03-05-2005 19:59 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

BiG-GuY schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:13:
Ik heb een bestandje gedownload (is niet illegaal, is een anime)
Vertel eens: welke anime is dat? En waarom ben je zo zeker van de legaliteit ervan?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
Kaj. schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:23:
[...]
Vertel eens: welke anime is dat? En waarom ben je zo zeker van de legaliteit ervan?
ik weet niet hoe het precies zit met dat licensing gebeuren, maar ik had ergens gelezen dat zolang je het op video (of een ander medium) bezit, dat je het dan mag downloaden.
het gaat dus om de 'Anime' DBZ (die ken je wel, staat ook in je FAQ ;))
ik bezit dus meerdere videobanden van DBZ, dus is het niet illegaal :)

ow en ik haat de engelse dubs, dus wil ik de japanse, met engelse Fansubs :) (die subs zijn meestal beter dan je op een dvd vindt :P, is mijn mening dan)

[ Voor 18% gewijzigd door BiG-GuY op 03-05-2005 22:06 ]

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Kan je misschien wat uitvoeriger vertellen hoe je die subs uit de avi hebben kunnen trekken met GraphEdit?...het lukt mij voor geen meter en die manual heb je weinig aan. De subtitles vallen bij mij, bij afspelen op de huiskamer divx speler, buiten het tv scherm of ze worden misschien niet getoond (???). Ik probeerde het nu zwarte balken te geven aan boven en onderkant, maar verlies de subs na resizen. Had gedacht om een geresize-de file aan te maken zonder subs en die met de subs uit het originele avi te muxen...maar helaas kan graphedit geen 2 invoerbestanden aan.
Hoor graag hoe je het hebt opgelost. Alvast bedankt.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
Het is mij dus niet gelukt dmv GraphEdit, ik heb het uiteindelijk maar allemaal handmatig gedaan :|.
Met AVI-mux heb ik dus de subs eruit gehaald, en die kan je dan los in de map erbij stoppen, indien je standalone player dat ondersteund, anders moet je het hard-encoden met VirtualDub...

• LaptopRookie
Avi-Mux is dus weer een andere programma en niet de filter binnen GraphEdit dus?...was dan even in de war. Zal dat programmaatje op internet zoeken en uitproberen. Yep, mijn divx speler ondersteunt losse subtitles :-). Thanks.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Ik heb helaas geen AVI bestanden met ondertitels bij de hand, en kan het dus niet testen, maar volgens mij is het met VirtualDubMod eenvoudig om het ondertitel-spoor te demuxen. Een lijst met de sporen kan je vinden via Streams>Stream list.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• LaptopRookie
DeeD2k2 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:02:
Ik heb helaas geen AVI bestanden met ondertitels bij de hand, en kan het dus niet testen, maar volgens mij is het met VirtualDubMod eenvoudig om het ondertitel-spoor te demuxen. Een lijst met de sporen kan je vinden via Streams>Stream list.
Volgens mij zie je alleen die spoor in Virtualdubmod bij ogm files, anders had ik hem al kunnen demuxen....had het al geprobeerd, maar ik zal het nogmaals voor alle zekerheid checken. Thanks.

• LaptopRookie
Het is gelukt! Met AVIMux heb ik de subs kunnen opslaan door met de rechtermuisknop op de sub te staan...was even zoeken...die interface zag er niet echt professioneel uit...maar het is in ieder geval gelukt. _/-\o_ Virtualdubmod kon het spoor niet zien.
Ik heb nu een .ssa die door mijn divx speler afgespeeld kan worden. Is er een reden dat het naar .srt geconverteerd moet worden?...die kan mijn speler ook aan.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
.ssa kom ik iig minder vaak tegen, en met SSA2SRT kun je ze zo omzetten.
Als het toch maar 10kb is, brand ze dan allebei op de cd (indien je dus een DivX-cd maakt), dan heb je altijd een alternatief achter de hand.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• LaptopRookie
BiG-GuY,

Het toeval wil dat ik ook met dezelfde file bezig ben :-)...helaas ben ik nu bij de Ginyu Saga en daar werkt AviMux niet meer...er wordt geen subtitle gevonden in de avi file. Hoe heb je dit opgelost? Ik moet zowieso die subtitle eruit krijgen...anders kan ik hem niet zien op TV :-(. Alvast bedankt.

Verder heb ik die .ssa maar zo gelaten. Na conversie naar .srt wordt die niet getoond op mijn huiskamer dvd-speler.

Edit:
Hmmm...zie nu net met virtualdub dat de ondertiteling onderdeel is van de videostroom en behouden blijft bij resizen... shit...zal dan een groot deel moeten resizen en opnieuw compressen dan. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door LaptopRookie op 05-06-2006 16:09 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk maar het hele gebeuren gelaten voor wat het was.. en alles gedelete :X want ik vond het te veel werk, en dacht uiteindelijk dat ik het toch nooit meer ging kijken :P haha.. ik kon me wel herinneren, dat sommige saga's al kant-en-klaar goede bestandjes waren... dus sorry ik kan je niet verder helpen...

[edit]
misschien kan ik je toch wel helpen, want ik had bij een andere anime het volgende progje gebruikt:
AlltoAVI
waarmee ik 43 eps in een batch van .mkv met 2 talen en 1 sub, omgezet heb naar 1 .avi bestand met 1taal (jap) en 1 sub, hardcoded...

misschien ga ik toch maar weer is opnieuw downloaden dan :P hehe... heb toch zomervakantie nu, dus genoeg tijd ;) :P

laat me ff weten of het lukt met dit progje? ook voor de overige eps...

[ Voor 60% gewijzigd door BiG-GuY op 05-06-2006 20:05 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Punt is alleen dat .mkv een soort zipbestand is waarin je beeld, geluid en ondertiteling apart zitten; de truc is nu juist om van AVI naar losse bestanden te gaan...

• LaptopRookie
BiG-GuY schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:59:
misschien kan ik je toch wel helpen, want ik had bij een andere anime het volgende progje gebruikt:
AlltoAVI
waarmee ik 43 eps in een batch van .mkv met 2 talen en 1 sub, omgezet heb naar 1 .avi bestand met 1taal (jap) en 1 sub, hardcoded...
Thx voor de tip. Helaas wil ik elke file met zoveel mogelijk dezelfde bitrate comprimeren als de oorspronkelijke file...met AlltoAVI zou ik ze in een batch allemaal met dezelfde bitrate comprimeren volgens mij...dit heb ik liever niet...dus dan maar de hard way.
Via Gspot lees ik bitrate, stel het in in VirtualdubMP3 Xvid compressie en resize 576x432 naar 576x480 met zwarte balken. Het resultaat werd goed weergegeven op mijn dvdspeler. Het gekke was dat het originele bestand in Divx5 en vbr mp3 geen geluid gaf op mijn dvdspeler...maar gecomprimeerd in Xvid wel...blijkbaar kan Divx5 niet overweg met vbr audio(?).
Het zal wel even duren voordat ik dus weer tegen een volgend probleem stoot :P...misschien de .ogm files. :9

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
LaptopRookie schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:44:
[...]
Het resultaat werd goed weergegeven op mijn dvdspeler. Het gekke was dat het originele bestand in Divx5 en vbr mp3 geen geluid gaf op mijn dvdspeler...maar gecomprimeerd in Xvid wel...blijkbaar kan Divx5 niet overweg met vbr audio(?).
[...]
Euhm, DivX heeft daar geen problemen mee. Ik denk eerder dat jouw DVD speler dat niet aan kan. (ik heb meer dan genoeg DivX films met VBR audio er in)
Pagina: 1