Online met de DS via wi-fi, wie, wat en hoe?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.905 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
N.a.v. een topic in SGD open ik dit topic maar hier, omdat er kennelijk nogal wat vragen zijn over het online gaan met de Nintendo DS via wi-fi.

Zelf heb ik pas sinds korte tijd een Nintendo DS en het is me uiteindelijk niet gelukt om via mijn Draytek Vigor 2600We online te gaan. Uiteindelijk heb ik maar de Wi-fi USB stick van Nintendo zelf gehaald. Maar toch blijf ik het raar vinden: 802.11 is 802.11 en de DS zou toch op zijn minst een SSID moeten kunnen ontdekken? Maar wat ik ook probeer, ook zonder WEP en ACL's (dus alles wijd open), het lukt gewoon niet. En uiteraard heeft het gebruik van de Draytek mijn voorkeur, want dan hoeft de PC niet aan te staan.

Verder hoor ik heel veel problemen met Netgear spul, misschien kunnen we in dit topic een soort van inventarisatie van de problemen maken om te bepalen waar het euvel nu precies zit.

Dus: Draytek Vigor 2600 We werkt niet, ook niet na firmware upgrade en alles wijd open. Wie volgt?

Meer info op http://www.nintendowifi.com/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:11

NoTimeRemains

I know

heb je SSID etc ook al eens statisch ingesteld?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
HIValicious schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:02:
heb je SSID etc ook al eens statisch ingesteld?
Jawel.

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, is een statische IP configuratie. Maar goed, om DHCP te kunnen doen zou je in ieder geval een signaal moeten hebben en hij lijkt dát al geeneens te zien. Alsof er verschillende soorten wi-fi signalen zijn ofzo. En ik zit dan echt naast de router, dus een slecht signaal kan het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:34

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Al het volgende geprobeerd:
  • Ander kanaal op je Wifi-routertje instellen?
  • 802.11b only instellen, i.p.v. Mixed .11g/.11b ?
  • MAC-address filtering aangepast, mocht je dat gebruiken? Het is een nieuw apparaat die je router standaard zal weigeren. N.v.t. als je geen MAC-address filtering gebruikt. (Ah, je zegt dat je geen ACL's gebruikt... skip this)...
  • Toch je IP-address, subnetmask, default gateway en DNS-gegevens handmatig instellen.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:43:
Al het volgende geprobeerd:

• Ander kanaal op je Wifi-routertje instellen?
Yups, maar kanaal 6 schijnt standaard te zijn en ik kan me niet voorstellen dat Nintendo besloten heeft daarvan af te wijken. Enniewee, geen enkel ander kanaal deed het.
• 802.11b only instellen, i.p.v. Mixed .11g/.11b ?
De DS kan alleen b aan en zal ook terugschakelen naar b, en mijn router kán ook alleen b aan. Kan het dus ook niet zijn.
• Toch je IP-address, subnetmask, default gateway en DNS-gegevens handmatig instellen.
Dit zal ik vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

bonzz.netninja

Niente baffi

nog een tip:
bij verschillende routers/ap is het gebleken dat deze alleen compatible zijn met de DS op 1mbit of 2mbit mode.....zucht. Mijn kazige e-tech iig wel

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:22:
nog een tip:
bij verschillende routers/ap is het gebleken dat deze alleen compatible zijn met de DS op 1mbit of 2mbit mode.....zucht. Mijn kazige e-tech iig wel
Kijk, dat is in ieder geval iets in de richting van een 'waarom'. Alhoewel ik niet denk dat ik mijn 2600 geforceerd kan terugzetten naar 1 of 2 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Servor schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:47:
[...]

Kijk, dat is in ieder geval iets in de richting van een 'waarom'. Alhoewel ik niet denk dat ik mijn 2600 geforceerd kan terugzetten naar 1 of 2 Mbit.
ik heb ook eindeloos lopen pielen voordat hij het deed. Vaste ip's, dhcp's etc etc. Totdat ik ergens las op een een of andere obscure site dat er een router was van merk uhm....nouja iets die alleen wou connecte met de ds als ie op 1 of 2 mbit stond. Ik heb toen mijne van 11mbit naar 1 gezet en zowaar, toen werkte het vlekkeloos.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24
Lukt het ook om via de experiabox van kpn (internetplusbellen) online te gaan? Iemand die het heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:50:
[...]

ik heb ook eindeloos lopen pielen voordat hij het deed. Vaste ip's, dhcp's etc etc. Totdat ik ergens las op een een of andere obscure site dat er een router was van merk uhm....nouja iets die alleen wou connecte met de ds als ie op 1 of 2 mbit stond. Ik heb toen mijne van 11mbit naar 1 gezet en zowaar, toen werkte het vlekkeloos.
Dus dan lijkt het te gaan om de vraag of je router/AP 802.11 legacy ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168163

Hi

Ik hoop dat ik het hier goed post.
Ik kan wel goed contact maken met mijn ds-je en router. :)
Mario-cart geen problemen, maar met Tetris wel.
Elke keer net een paar blokjes laten vallen en dan wordt ik er uit geknikkerd.
Daar gaat mijn score :'(

Iemand oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Grozno

acts without consequence!

In mijn XP pc heb ik een draadloze netwerkkaart die ik momenteel niet gebruik, zou ik die kunnen gebruiken om met m'n DS on-line te gaan? Zo ja, weet iemand hoe?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 20:30

Stronkie

Where wind is Trouble

nee kan niet , je hebt een access point nodig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Arnout schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:28:
Lukt het ook om via de experiabox van kpn (internetplusbellen) online te gaan? Iemand die het heeft geprobeerd?
ben ik ook benieuwd naar. Maar dan met de experiabox van planet internet (maar dat zal wel dezelfde zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131484

hoe kom je eigenlijk in het menu van deze router?

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wrs in je browser 192.169.1.1 intypen :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 32279 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:10:
[...]

ben ik ook benieuwd naar. Maar dan met de experiabox van planet internet (maar dat zal wel dezelfde zijn).
Ik krijg hopenlijk komende dagen een experiabox binnen, dan zal ik gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-07 06:47
Draytec Vigor 2900 idem, je krijgt het niet aan de gang. Ik heb alle punten die hierboven zijn genoemd geprobeerd, maar geen succes. Ik wacht wel op de Wii met lan addon ofzo, dan gebruik ik die als accesspoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:58
Hier met een Netgear WGT624v3 krijg ik wel contact als ik niets beveilig WEP etc. Heb een keer succesvol Tetris gespeeld maar dit duurde maar 2 minuten .. toen was ik al verslagen !!

Ik ben vanavond heel eventje bezig geweest om ook connectie te krijgen mbv inschakelen WEP-key + statisch IP-adres. Op mijn router zag ik dat het een onbekend device attached was. Nader onderzoek leerde me dat het mac-adres overkwam met mijn NDS-lite. Maar de NDS gaf geen succesvolle verbinding aan

Ik ga verder zoeken en hou jullie op de hoogte !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Grozno

acts without consequence!

Standaard sweex router met dhcp, wep key invoeren en mac-adres toelaten en klaar was ik al!
SWEEX rocks!!! _/-\o_

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 14:07
conceptronic C54APRA werkt ook niet, geen support van conceptronic ook whatsoever

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10852

Linksys BEFW11S4 werkt probleemloos met de DS, in tegenstelling tot wat op de nintendowifi pagina staat. Ik kan mario kart online draaien via deze router via wep. Ik heb ssid broadcasting aangezet zodat je simpel op accespoint kan zoeken, daarna wepkey overnemen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183676

Ja, je kan met je Experia Box Wi-Fi'en!
Mij lukte het eerst ook niet omdat hij standaard met WPA sleutel werd beveiligd.
Telefoontje naar KPN en jah hoor! Gewoon ff naar kpn site en dan via 'Beheer Experia Box'
(Onder InternetPlusBellen->Service en Support-> Beheer Experia Box) WEP aanklikken
( Je WPA code laten staan is het handigst ;) )
Als je dat gedaan hebt moet je ff je Exp.Box uitschakelen, na tien sec. weer aandoen en wachten tot hij alles opgestart heeft (benodigde lichtjes aan).
En dan gewoon bij WiFi instellingen bij bijv. MarioKartDS HANDMATIG invullen je:
* SSID Code (staat op een stickertje onder je Exp. Box)
* WEP Code
En bij Auto-obtain IP Adress en Auto-obtain DNS YES selecteren dan hoef je de rest niet in te vullen.
Als het goed is zou het nu moeten werken. :*) FF Test Connection doen en dan weet je het zeker! 8)
EN HOPPAH! JE HEBT 40 EURIE BESPAARD OP WFC! _/-\o_
(PS: Als je met het draadloze ontvangertje je Internet ontvangt, moet je nog ff bij dat prog. rechtsonderaan (met dat trappetje) bij beveiliging WEP aanklikken en sleutellengte 128bit.
Dan bij sleutel 1 die WEP code intikken (Is dus hetzelfde code als WPA) en dan bij standaardsleutel natuurlijk ff 'sleutel 1' aanklikken.)

Succes met je WIFI instellen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Laatst online: 20:23

Smoke

Maverick Reploid

Nog een leuke tip waar ik achter kwam toen ik wat moeite had om met Animal Crossing verbinding te krijgen met sommige mensen(Linksys WRT54Gv2):

Geef je DS een statisch IP-adres en gooi deze in de DMZ van de router zelf, indien de router dit ondersteunt. Schijnt een hele hoop verbindingsproblemen op te lossen, en gaf gelijk een stuk meer tegenstanders in Mario Kart DS(En snellere verbindingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Smoke schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:30:
Nog een leuke tip waar ik achter kwam toen ik wat moeite had om met Animal Crossing verbinding te krijgen met sommige mensen(Linksys WRT54Gv2):

Geef je DS een statisch IP-adres en gooi deze in de DMZ van de router zelf, indien de router dit ondersteunt. Schijnt een hele hoop verbindingsproblemen op te lossen, en gaf gelijk een stuk meer tegenstanders in Mario Kart DS(En snellere verbindingen)
Goeie tip. Werkt de DMZ wel goed op de Experiabox? Iemand daar ervaring mee? Het schijnt dat het geen "full-dmz" is; dus niet alle poorten of alle soorten pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
hmm, ik heb je topic en posts niet helemaal gelezen, ik weet wel dat mijn conceptronic ook niet werkt, dit komt door een te hoge Tx waarde, die niet instelbaar is. Hierdoor is het signaal niet compatible met de DS. Probeer eens een firmware update of een mailtje naar de leverancier. Misschien dat ze wel hulp willen geven.
Helaas voor mij niet, ik heb een nieuwe abbo besteld (was ik toch al van plan) en daar zit een nieuw AP bij :)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 14:35
Ik kan ook niet met mijn ds mijn router connecten. Er is NERGENS een fatsoenlijke stap voor stap handleiding te vinden wat je moet doen. Je krijgt alleen het gezeik zoals: hoe zoek je je ssid op. Leuk, maar dat soort dingen weet ik ondertussen wel. Ik heb een Draytek 2600G, en ik wil mariokart laten werken. Wie weet wat ik exact moet doen en waar?
routerip: 192.168.1.1
ssid: Nas
wepsleutel is bij mij bekend.
Als instelling bij beveiliging heb ik wpa/psk or wep(ik gebruik ook laptop thuis, wep only doe ik niet).
je mag me ook toevoegen op msn: rob_nas en de rest as usual. Pls help me, ik snap geen fk van wat er op internet staat.

update:
Het is me half gelukt het aan de praat te krijgen, dat wil zeggen: ik kan mariokart laten connecten met mijn router, nu krijg ik het gezeur dat ie het internet niet opwilt...
Ik moest ook van wep or wpa/psk beveiliging naar wep only...

[ Voor 16% gewijzigd door Nas T op 21-08-2006 22:58 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76134

Ik denk ik post maar ff hier: ik heb de P5B Deluxe Wifi-AP (moederbord) en een DS, werkt hier perfect! Ben al lekker bezig met Tetris DS via Wifi, gaat perfect via de Wifi-Ap Solo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo, ik heb hier thuis een simpel ap'tje staan dat ik op dit moment helaas niet kan managen omdat ik de USB kabel kwijt ben. De WEP key is simpel: 64bits en dan de cijfers 1 t/m 0. Heel easy, helaas snapt de DS dat niet... Hij geeft als error code 51300 oftewel een niet kloppende SSID... Terwijl die SSID via laptop etc wel werkt :S... Moet ik soms de WEP key op een andere manier invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ikbensander schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:35:
Hallo, ik heb hier thuis een simpel ap'tje staan dat ik op dit moment helaas niet kan managen omdat ik de USB kabel kwijt ben. De WEP key is simpel: 64bits en dan de cijfers 1 t/m 0. Heel easy, helaas snapt de DS dat niet... Hij geeft als error code 51300 oftewel een niet kloppende SSID... Terwijl die SSID via laptop etc wel werkt :S... Moet ik soms de WEP key op een andere manier invullen?
51300 is de error voor geen contact met internet dacht ik. 51200 is geen contact met je AP(accespoint, je router). Het ligt niet aan je code of je SSID(netwerkid), dus waar het wel aan ligt, is voor mij een raadsel(ik heb hetzelfde probleem namelijk).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ik ga de Wii wel als AP gebruiken, indien moeglijk, gezien daar een uitbreidingskaartje voor komt (LAN->USB).
Ik krijg het nog steeds niet aan de gang, Nintendo en Draytek gaat blijkbaar gewoon niet samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Nas T schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 07:47:
[...]

51300 is de error voor geen contact met internet dacht ik. 51200 is geen contact met je AP(accespoint, je router). Het ligt niet aan je code of je SSID(netwerkid), dus waar het wel aan ligt, is voor mij een raadsel(ik heb hetzelfde probleem namelijk).
Hmm, dat is he tdus helaas niet, de error code heb ik ingevoerd op de nintendo Wifi site en die gaf die error terug

Het leuke is dat ik via BeUP (Homebrew MSN Client) wel met dezelfde instellingen online kom die het bij MarioKart en Metroid niet doen... BeUP gebruikt alleen niet die standaard nintendo wizzard oid, ik heb het idee dat het ds komt doordat de software mijn wepkey verkeerd "intrepeteerd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187990

Anoniem: 10852 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:15:
Linksys BEFW11S4 werkt probleemloos met de DS, in tegenstelling tot wat op de nintendowifi pagina staat. Ik kan mario kart online draaien via deze router via wep. Ik heb ssid broadcasting aangezet zodat je simpel op accespoint kan zoeken, daarna wepkey overnemen en klaar :)
Ik heb deze ook, maar als ik connectie maak krijg ik de melding, connected to accesspoint but unable to connect to the server.
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:27
Weet iemand of het mogelijk is om met deze Sweex router online te gaan:
Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/7752/gfit6.jpg

Ik heb op de router 3 lan kabels aangesloten van de 3 computers, dus mijn pc's zitten niet in een draadloos netwerk. Maar er zit wel een antenne op de router voor WiFi, werkt dit met de DS? (dus wireless én lan tegelijk)?

[ Voor 17% gewijzigd door Vinze op 04-09-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Geen problemen met mijn ASUS WL500G-Deluxe, werkt perfect met beveiliging op WEP en gedeeld...
handmatig IP ingevuld, en klaar :). Metroid Prime Hunters werkt online :P.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
hmm als je een ralink wireless kaartje (de chipset op het kaartje kan ook) hebt, kun je die ook als AP laten fungeren. dan je pc bekabelen en de 2 verbindingen bridgen. voila

btw: de DS werkt bij alle wireless AP's/routers, zolang de Tx rate verstelbaar is, WEP kan, 802.11b kan ( b/g mixed mag ook) of dat deze rate standaard al lager is (bij Linksys bijvoorbeeld). de SSID in zowel het AP of de DS gelijk is (als deze onzichtbaar is) enneh, zolang je er maar niet te ver vandaan zit :P

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
TheNymf schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:49:
hmm als je een ralink wireless kaartje (de chipset op het kaartje kan ook) hebt, kun je die ook als AP laten fungeren. dan je pc bekabelen en de 2 verbindingen bridgen. voila

btw: de DS werkt bij alle wireless AP's/routers, zolang de Tx rate verstelbaar is, WEP kan, 802.11b kan ( b/g mixed mag ook) of dat deze rate standaard al lager is (bij Linksys bijvoorbeeld). de SSID in zowel het AP of de DS gelijk is (als deze onzichtbaar is) enneh, zolang je er maar niet te ver vandaan zit :P
Dan ben ik de eerste bij wie het niet lukt...
Ik heb een Draytek 2600G Prima ding, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Misschien omdat ik vanaf een gba-flashcart de router benader?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TheNymf schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:49:

Ik heb een ralink kaartje in mijn desktop gehangen, via mijn laptop kon ik erop, geen wepkey of niks, maar via de DS kreeg ik toch een error 51301 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
hmm ik kon er juist niet op met mn laptop :D
als je die error ook post, scheelt mij datweer werk voor jullie :/

ow enneh, ik bensander, wat heb je gedaan dan? alleen softap zonder configuratie whatsoever? niet echt duidelijk :/

offtopic:
en Nas-t : jij download nintendo games? jij hebt het recht niet om online te spelen.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TheNymf schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:38:
hmm ik kon er juist niet op met mn laptop :D
als je die error ook post, scheelt mij datweer werk voor jullie :/

ow enneh, ik bensander, wat heb je gedaan dan? alleen softap zonder configuratie whatsoever? niet echt duidelijk :/

offtopic:
en Nas-t : jij download nintendo games? jij hebt het recht niet om online te spelen.
Ik heb de ralink tool geinstalleerd en daarmee een computer-to-computer AP'je gemaakt met SSID NintendoDS. Vervolgens bridge gemaakt en de bridge via DHCP een ip laten krijgen, daarna met laptop op de softap geconnect en toen deed ie het en kon ik internetten. Laptop gedisconnected, PC rebooted en opnieuw begonnen maar dan met de DS. Resultaat: DS vindt em en gaat verbinden en geeft dan bovenstaande error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
het kan zijn dat je een aantal tcp en udp poorten moet opengooien.
Ik heb deze gevonden:
# Allow TCP traffic to all destinations on ports: 28910, 29900, 29901, 29920, 80, and 443, and
# Allow UDP traffic (needed for allowing peer-to-peer connections for your game play) to all destinations.

Ik had een betere guide, maar ik vind ze niet meer.
Op mijn cheap-ass sweex routertje was het voldoende om de TCP poortjes open te zetten.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
zet je WEP eens wél aan *als dat nog niet was
en zet m eens op shared (in het menu "auth vs sec"), ik heb trouwens géén DHCP, de settings zijn nl. als volgt:

IP van je pc wordt 1 ip (met bridge dus), bijv: 192.168.0.2
DS settings:
SSID= hoofdlettergevoelig
gateway = je router modem, dus bijv. 192.168.0.1
IP maakt niet uit, bijv 192.168.0.4 ofzo
Subnet = afhankelijk van je IP dus bij mij 255.255.255.0
DNS = ook je router
DNS2 = kan je DNS van je provider zijn

waarschijnlijk werkt je DHCP dan niet goed.
ow, en nog een paar punten:
- na het opslaan van je settings even je DS herstarten schijnt soms te helpen
- zet het sofap op 802.11b of b/g mixed
- *vergeten hier kom ik later op terug*

EDIT: vanThijs: volgens mij klopt jouw portverhaal niet, ik dacht dat Nintendo WFC nl. connect via een standaard windowsupdate (openstaande poort) ik geloof de update; UDP 433 443

[ Voor 13% gewijzigd door sjongenelen op 04-09-2006 22:19 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
TheNymf schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:05:
zet je WEP eens wél aan *als dat nog niet was
en zet m eens op shared (in het menu "auth vs sec"), ik heb trouwens géén DHCP, de settings zijn nl. als volgt:

IP van je pc wordt 1 ip (met bridge dus), bijv: 192.168.0.2
DS settings:
SSID= hoofdlettergevoelig
gateway = je router modem, dus bijv. 192.168.0.1
IP maakt niet uit, bijv 192.168.0.4 ofzo
Subnet = afhankelijk van je IP dus bij mij 255.255.255.0
DNS = ook je router
DNS2 = kan je DNS van je provider zijn

waarschijnlijk werkt je DHCP dan niet goed.
ow, en nog een paar punten:
- na het opslaan van je settings even je DS herstarten schijnt soms te helpen
- zet het sofap op 802.11b of b/g mixed
- *vergeten hier kom ik later op terug*

EDIT: vanThijs: volgens mij klopt jouw portverhaal niet, ik dacht dat Nintendo WFC nl. connect via een standaard windowsupdate (openstaande poort) ik geloof de update; UDP 433 443
Bron: M3-forum
Dit waren de poorten die ik open heb gezet:
TCP: 28910,29900,29901, and 29920
Ik heb geen UDP poorten open gezet!
Daarna werkte alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Is hier eigenlijk al een fatsoenlijke FAQ voor geschreven?
ik heb het zelf namelijk al redelijk goed aan de praat gekregen, via zowel een gehandicapte Linksys BEFW11S4 als een nieuwe Linksys WRT54GL.
Daarnaast was het achter mn router op mn laptop via wwn WiFi connector ook nog gelukt.

Een maat van mij die ADSL heeft via een USB modem kreeg zn dongle niet aan de praat.
Je moest inbellen vanaf de modem (PPPoE?), misschien dat dat roet in het ICS eten gooide ofzo.
Dus...faq anyone? Desnoods wil ik wel helpen om er eentje op te zetten :)

It's always DNS...

• sjongenelen
hmm, ik weet er wel wat vanaf, dus je mag me dingen vragen, maar ik heb geen tijd om een hele FAQ op te zetten xD

sampie14 -et - hotmail

you had me at EHLO

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:04

Tuxie

En WeL nU!

Sinds ik de nieuwste tiscali firmware op mijn Zyxel 2602 HW heb geinstalleerd werkt mijn DS niet meer online. Hij ziet het SSID wel maar vervolgens bij 'test connection' failt hij hopeloos. Hebben meer mensen hier last van?

Anoniem: 63861

Servor schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:17:
N.a.v. een topic in SGD open ik dit topic maar hier, omdat er kennelijk nogal wat vragen zijn over het online gaan met de Nintendo DS via wi-fi.

Zelf heb ik pas sinds korte tijd een Nintendo DS en het is me uiteindelijk niet gelukt om via mijn Draytek Vigor 2600We online te gaan. Uiteindelijk heb ik maar de Wi-fi USB stick van Nintendo zelf gehaald. Maar toch blijf ik het raar vinden: 802.11 is 802.11 en de DS zou toch op zijn minst een SSID moeten kunnen ontdekken? Maar wat ik ook probeer, ook zonder WEP en ACL's (dus alles wijd open), het lukt gewoon niet. En uiteraard heeft het gebruik van de Draytek mijn voorkeur, want dan hoeft de PC niet aan te staan.

Verder hoor ik heel veel problemen met Netgear spul, misschien kunnen we in dit topic een soort van inventarisatie van de problemen maken om te bepalen waar het euvel nu precies zit.

Dus: Draytek Vigor 2600 We werkt niet, ook niet na firmware upgrade en alles wijd open. Wie volgt?

Meer info op http://www.nintendowifi.com/ .
Lijkt heel erg op een probleem dat ik een paar dagen terug had met m'n 2800VG en Xbox360. Dat lag aan het gecombineerd uitzenden van WPA/WPA2 door de router en het feit dat de Xbox360/Xbox360 Wireless adapter dat niet uit de lucht kan filteren. Moest je via telnet forceren op enkel WPA. Weet niet of de 2600We en de DS ook WPA ondersteund, maar anders kan het daar aan liggen.
Kijk anders eens op de NL en Engelse Draytek site - support - forum. Ik had mijn oplossing van de Engelse Draytek site (Mikey's Guides).

Anoniem: 54539

Ik gebruik mijn Sweex FL05000070 kaartje en de Ralink-drivers. Werkt als een tiet in AP-mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
het kan voorkomen dat je niet door de test van bijv mariokart wfc heen komt, maar dat je toch gewoon online kan spelen.

vergeet niet dat het NIET mixed kan zijn in veel gevallen van ap's

overzichtje:
- WEP én WPA(2) mengeling, maar gewoon alleen WEP 64bit - 1e key
- WEP open (dit moet shared zijn geloof ik)
- 802.11 b én 802.11g (niet mixed dus, maar gewoon 802.11b)
- auto Tx rate (dit moet laag liggen als je het in kunt stellen. rond de 2 geloof ik)

en meer dingen.
probeer alles in te stellen voor je DS op je AP, de settings voor een DS kun je ergens wel online vinden, dacht ik.
als je wel het AP maar niet de 'server' kunt vinden, dan is je firewall niet goed ingesteld, of je internetverbinding is niet goed. in het eerste geval kun je dat met de informatie hieronder oplossen:

Door het IP van je Nintendo DS in het DMZ te zetten, geef je de DS de mogelijkheid om naar alles ongecontroleerd te verbinden, via welke poort/protocol of wat dan ook. Dit kan mogelijk een oplossing zijn, maar zeker een goed idee om te testen.
Je moet dan wel het IP van de DS handmatig in de DS invullen, evenals de DNS, subnet en gateway data.

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 25-09-2006 22:46 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Draytek werkt iig totaal niet, de Ds kan het gewoon niet zien. Ook niet in DMZ modus, zelfs enige bescherming als wep ziet de DS niets. Misschien een keer nuttig om met draytek te bellen wat er aan de hand kan zijn? Als dit ook met de nintendo wii gaat gebeuren kan ik weer een loze leiding gaan misbruiken om een netwerkkabel er tussen te leggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
heb je je SSID wel zichtbaar staan?

zet je wep ook eens uit en probeer het dan:)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ik heb de SSID zichtbaar en eerst uberhaupt WEP ipv WPA aangezet. Ik heb daarna ook WEP uitgedaan. Het hielp allemaal niets.
Ik heb mijn DS die door de router zelf wel wordt gezien toegevoegd aan het MAC lijstje, dat kan het dus ook niet zijn. Nu lees ik vaak wel meer problemen met Draytek, ze staan ook nietin het lijstje van compatibel routers. Maar ik vind het raar dat een router die wifi ondersteund niet zou werken? Er is maar 1 wifi (ok, b en g), maar ook die heb ik zelfs gewisseld gehad (op b gezet). Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
jah, balen. ik heb hetelfde. je foutcode zal waarschijnlijk ook iets in de zin van "no compatible acces point in range"

helaas, ik heb hetzelfde :/ en je wéét - gedeelde smart is halve smart :+

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
TheNymf schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:48:
jah, balen. ik heb hetelfde. je foutcode zal waarschijnlijk ook iets in de zin van "no compatible acces point in range"

helaas, ik heb hetzelfde :/ en je wéét - gedeelde smart is halve smart :+
Ik heb draytek om uitleg gevraagd, ik vind het raar dat een sweex wel connectie kan maken en een draytek 2900G, die toch duidelijk wat duurder is, niet. :+

Niet dat ik antwoord verwacht, maar ach, als dat er komt zal ik het met je delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69595

Heeft iemand hier succes met de combinatie DS en Zyxel Prestige 650H-31 (met wireless ZyAir B-100 kaart) ??
Volgens nintendowifi.nl zou het moeten werken met static IP, maar de DS 'ziet' de router niet eens staan ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik word er nu ook knettergek van...
Heb een MSI PC54G2 kaartje in mn pc zitten en hem op de modus Access Point gezet. SSID ingesteld, 128bit WEP key ingesteld maar de DS pakt het echt niet. Hoe kan ik achterhalen of ze elkaar uberhaupt zien? :?

update:

Mn WEP key weggehaald en dat zorgde ervoor dat ie wel wilde connecten maar hij kreeg geen IP. toen IP handmatig ingesteld en toen kreeg ik connection succesfull! Wiew :)

update 2:

Hij wil gewoon niet werken als ik een WEP key instel, tlijkt me nogal onveilig als ik dit zo laat. Iemand een mogelijke oplossing?

update 3:
sjees... ik blijf updaten :D Heb de connection type op shared gezet en nu werkt het!

[ Voor 48% gewijzigd door Cartman! op 04-10-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69595

Anoniem: 69595 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 08:53:
Heeft iemand hier succes met de combinatie DS en Zyxel Prestige 650H-31 (met wireless ZyAir B-100 kaart) ??
Update ; werkt !! Met DHCP en 128-bits WEP ...
Moest wel de router even resetten, was waarschijnlijk een beetje de kluts kwijt door al mijn gerommel met WEP instellingen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Pheno79 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:22:
[...]

Ik heb draytek om uitleg gevraagd, ik vind het raar dat een sweex wel connectie kan maken en een draytek 2900G, die toch duidelijk wat duurder is, niet. :+

Niet dat ik antwoord verwacht, maar ach, als dat er komt zal ik het met je delen.
Na een tijdje eindelijk antwoord gehad. Volgens hen moet het gewoon werken en kwamen met de tip om eens naar factory defaults te resetten en zo kijken of er connectie te maken valt.

Dat gedaan, eindelijk zag de DS nu wel de router (raar, waarom als je alles normaal uitzet niet). maar goed, de connectie maken lukte niet, de DHCP settings wilde niet meewerken volgens de DS.

De oplossing daarvoor is nogal simpel:
maak van de DS een static IP. Mocht je niet weten hoe:
- zoek in het Nintendo WFC het macadres van je DS op
- zorg ervoor dat er geen wifi verbinding geleased wordt door de DS! Je router rebooten helpt daarbij
- start een telnet sessie op met je draytek
- typ in: srv dhcp fixip add <gewenst ipadres> <macadres DS> <hostname>
(bv "srv dhcp fixip add 192.168.1.2 00-08-AD-D1-2B-38 NintendoDS")
- vul in het Nintendo WFC de gebruikte instellingen met de hand in (ip, subnetmask, gateway en DNS server, de laatste twee zijn beide 192.168.1.1).

Ikzelf heb acces controll aan en dus de DS ook toegevoegd, maar zonder encryptie. Dat zal ik straks eens uitzoeken, maar nu eerst Japanners op hun tetrisbroek geven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93870

TheNymf schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:44:

- auto Tx rate (dit moet laag liggen als je het in kunt stellen. rond de 2 geloof ik)
ik heb een Edimax br-6104 wireless router.. ik kon eerst geen verbinding krijgen (error 51300), maar door de Data Rate van Auto op 2M te zetten doet krijg ik wel verbinding, alleen nu connecten de laptops ook met maar 2M ipv 11M..

is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
nee - de DS kan niet zoveel data tegelijk aan.. kiezen of delen :/

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93870

hmm, waardeloos eigenlijk..

stel dat ik een andere router zou kopen, welke zou dan compatible zijn met de DS maar kan met mijn laptop wel een snelle verbinding tot stand brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Anoniem: 93870 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:50:
hmm, waardeloos eigenlijk..

stel dat ik een andere router zou kopen, welke zou dan compatible zijn met de DS maar kan met mijn laptop wel een snelle verbinding tot stand brengen?
Mijn Draytek heeft er nu geen problemen mee, het is alleen iets lastiger te configureren. Iig niet een kwestie van een paar knoppen klikken. Ik wilde nog kijken of ik deze draytek bij compatible routers kon krijgen, maar op die nintendo pagina staat er geen emailadres of iets dergelijks. Jammer. Het zal geen 5 sterren krijgen, maar compatible is compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 01-07 16:13
Hallo,

Ik heb dus een D- Link 624+, en die is supported door Nintendo.
Ik heb alles handmatig ingevuld, en het klopt.
Maar nu krijg ik deze error code:

Code: 52100
You have connected with your accespoint, but were unable to connect to the server.

Ik heb het al geprobeerd met Mario Kart DS en Metroid Prime Hunters. En op nintendowifi.be stond er dat alle 2 die servers actief en up waren...

De firewall van mijn router is volledig uitgeschakeld en ik heb verbinding met het Internet.

Help :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
De DS werkt ook op een Linksys WRT 54 GL (bij MyCom gehaald voor 75 euro), eergister aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Satangel schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:13:
Hallo,

You have connected with your accespoint, but were unable to connect to the server.

Ik heb het al geprobeerd met Mario Kart DS en Metroid Prime Hunters. En op nintendowifi.be stond er dat alle 2 die servers actief en up waren...

De firewall van mijn router is volledig uitgeschakeld en ik heb verbinding met het Internet.

Even een "to factory defaults" reset indien mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 01-07 16:13
Nee, dit helpt ook niet...

Plz iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

PoweRoy

funky!

heeft iemand het werkend gekregen met de accespoint die bij de asus p5w dh moederbord zit?

alles handmatig ingesteld maar geen verbinding naar nintendo

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 10:30

Sagat

Is pappa x2!

Onder het mom 'beter laat dan nooit'

ik heb een p5b deluxe wifi, maar misschien werkt het onderstaande bij jou ook

wifi ap solo

AP mode

ssid=default naam
channel auto channel (6 greyed out)
network authentication = shared key
date encryption = WEP
key length 64
network key = je wachtwoord (dit moest bij mij 13 tekens zijn!)
key index = 1
wireless mode 802.11b

De ds kan dan op alles automatisch verkrijgen staan, succes

edit: key length kan ook op 128 staan, is het toch weer 'ietjes' veiliger

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 11-12-2006 00:06 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:04

Tuxie

En WeL nU!

Satangel schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:13:
Hallo,

Ik had die 52100 error ook na het flashen van mijn firmware en heb hem vorige week opgelost _/-\o_

In de nieuwe firmware was er een of andere optie ingebouwd die een optie had "do not respond to requests for unauthorized services". Ik had mijn firewall ook uitgezet en ICMP staat standaard bij mij aan. Ik vermoed dat Ninty dan ook een ander protocol dan ICMP gebruikt om te controleren of de DS 'up en aanwezig' is. Kijk eens of er zoiets in te stellen is buiten je firewall om. Bij mij zat het bij 'anti-probing' ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Tuxie op 11-12-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Arnout schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:18:
De DS werkt ook op een Linksys WRT 54 GL (bij MyCom gehaald voor 75 euro), eergister aangesloten.
bij verschillende routers/ap is het gebleken dat routers alleen compatible zijn met de DS op 1mbit of 2mbit mode. Is dat dan ook het geval bij jouw router? Of draai je die gewoon op volledige mbit?

Ben wel benieuwd, aangezien ik een DS Lite wil kopen + nieuwe router voor het nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 19:36
Ik probeer met een iMac te connecten, maar er gebeurt echt helemaal niks. De iMac zelf haalt z'n internet gewoon van de kabel. Ik heb het wifi-ding-gebeuren in de iMac aangezet. Hij geeft een paar streepjes dat ie aanstaat. Ik zet m'n DSLite aan, start New Super Mario Bros in de Mario vs Luigi mode maar hij gaat zoeken en er gebeurt niks. Wat moet ik nou allemaal instellen. Ik zie in de DSLite geen instellingen die ik kan doen. Ik heb wel de instellingen gedaan die in de startpost van het grote DS-topic staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 08:48

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Dancing_Animal schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:24:
Ik probeer met een iMac te connecten, maar er gebeurt echt helemaal niks. De iMac zelf haalt z'n internet gewoon van de kabel. Ik heb het wifi-ding-gebeuren in de iMac aangezet. Hij geeft een paar streepjes dat ie aanstaat. Ik zet m'n DSLite aan, start New Super Mario Bros in de Mario vs Luigi mode maar hij gaat zoeken en er gebeurt niks. Wat moet ik nou allemaal instellen. Ik zie in de DSLite geen instellingen die ik kan doen. Ik heb wel de instellingen gedaan die in de startpost van het grote DS-topic staan.
Het probleem is dat New Super Mario Bros. geen online mode heeft. Je kunt alleen NSMB spelen tegen andere DS bezitters in je directe omgeving.

Spellen die wel een online mode hebben, hebben het blauwe Nintendo Wi-Fi Connect logo op de verpakking.

[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 03-03-2007 14:31 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 19:36
Oooooowwwww.... krijg nou wat. Bedankt.
En die DS Download, zou die wel moeten werken, want die heb ik ook geprobeerd, zonder succes.

[ Voor 54% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-03-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 06-07 08:48

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Dancing_Animal schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:39:
Oooooowwwww.... krijg nou wat. Bedankt.
En die DS Download, zou die wel moeten werken, want die heb ik ook geprobeerd, zonder succes.
Nee, dat werkt ook niet online. Hier vind je een lijst van spellen die je wel online kunt spelen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118527

Ik had een vraagje over het Wifi gebeuren rond de DS.

Kan je ook met een Wifi USB stick die NIET van Nintendo is "online" spelen?

Of is het beter om een AP aan te schaffen van sweex ofzo? 3

Anders wodr het wel heel duur. Het wordt namelijk alleen voor de DS gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Anoniem: 118527 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:02:
Ik had een vraagje over het Wifi gebeuren rond de DS.

Kan je ook met een Wifi USB stick die NIET van Nintendo is "online" spelen?

Of is het beter om een AP aan te schaffen van sweex ofzo? 3

Anders wodr het wel heel duur. Het wordt namelijk alleen voor de DS gebruikt
Ik neem aan van wel, gezien de meeste routers ook werken. Een wifi signaal is een wifi signaal, imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Djerique schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:10:
[...]

bij verschillende routers/ap is het gebleken dat routers alleen compatible zijn met de DS op 1mbit of 2mbit mode. Is dat dan ook het geval bij jouw router? Of draai je die gewoon op volledige mbit?

Ben wel benieuwd, aangezien ik een DS Lite wil kopen + nieuwe router voor het nieuwe huis.
Excuses voor het late antwoord maar de linksys die ik noemde draait gewoon op volledige snelheid (ik heb het iig niet aangepast). Alleen WEP was voldoende en evt. het kanaal handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

In het kader van "hoe meer info over dit onderwerp hoe beter" kan ik bevestigen dat de zojuist door mij aangeschafte Linksys WRT54GC router prima werkt i.c.m. de DS. Heb een 128b WEP key ingesteld, MAC filtering (MAC adres van de DS toegestaan), channel 11, en DHCP aan. Werkt als een trein. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149375

Captain N schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:23:
In het kader van "hoe meer info over dit onderwerp hoe beter" kan ik bevestigen dat de zojuist door mij aangeschafte Linksys WRT54GC router prima werkt i.c.m. de DS. Heb een 128b WEP key ingesteld, MAC filtering (MAC adres van de DS toegestaan), channel 11, en DHCP aan. Werkt als een trein. :)
Net via marktplaats een Linksys gekocht. Aansluiten en draaien maar. Ging echt binnen 5 minuten. Linksys kopen dus !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

@Conqueror: Om via WPA-beveiliging te kunnen verbinden vereist dat je Nintendo DSi of Nintendo 3DS bezit.

[ Voor 205% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 01-02-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

Vraag:

Kan iemand mij vertellen hoe ik de DS connect met een wireless router. Ik heb de router met WPA en mac autenticatie ingesteld.

Binnen de DS kan ik nergens een optie vinden die mij instellingen laat aanpassen. In het mooie boekje staat ook ZEER weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 24394 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:21:
Vraag:

Kan iemand mij vertellen hoe ik de DS connect met een wireless router. Ik heb de router met WPA en mac autenticatie ingesteld.

Binnen de DS kan ik nergens een optie vinden die mij instellingen laat aanpassen. In het mooie boekje staat ook ZEER weinig.
Niet.
De DS gebruikt geen WPA sleutel, maar WEP, dit valt niet toch te doen.
Sta je er trouwens bij stil dat de laatste post al 3 maanden oud is?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

@Bor: Slecht dat het onmogelijk is firmware bij te werken → ten koste van netwerkbeveiligingspotentieel gaat.

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 01-02-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Geen WPA ondersteuning? Is dat niet middels een firmware upgrade of wellicht via homebrew aan te passen? WEP is zo antiek (en onveilig)...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

DS doet geen WPA. Firmware valt niet te vervangen , ook niet langs officiele weg voor zover ik weet.
Wellicht dat je em naar Nintendo zou kunnen sturen maar reken er niet op.

Zelf denk ik dat de CPU van de DS gewoon geen WPA/WPA2 aankan. Vergeet niet dat het ook cycles kost om pakketjes te encrypten/decrypten.

Wat ik zelf doe is een oude linksys wifi router gebruiken die ik helemaal heb ingesteld voor DS gebruik, en vice versa met mn DS. Als ik online wil spelen plug ik de router in en speel ik, zodra ik klaar ben trek ik de stekker eruit. Minor annoyance maar ik kan er prima mee leven.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Zoals Iceman B zou ik ook doen. Een part "kanaal" voor je DS, een special DS stick in je pc, of een aparte router of wifi-stick in je pc voor je DS-verkeer. WPA zal niet ondersteunt worden, misschien op de DS2 (of hoe die ook zal heten).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
wep is wel veilig als je er ook een mac-adres security op zet.. geen probleem :) je moet alleen weten wat je doet :D

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Ik wil zelf ook al een tijdje online met m'n DS — vooral sinds ik gisteren Worms: Open Warfare 2 gekocht heb. :P

Alleen heb ik hier thuis al jaren een bedraad netwerk en dat bevalt prima, maar doordat ik Vista x64 draai (geldt voor zover ik weet ook voor de 32-bit versie) kan ik die USB Wi-fi Connector van Nintendo niet gebruiken. Een router puur voor m'n DS vind ik onzinnig duur en aangezien ik verder niks met draadloze meuk doe, heb ik na wat zoekwerk de Wireless G Universal Range Extender van Belkin gevonden; die kun je instellen als Access Point, maar aangezien de meningen erover nogal uiteenlopen, vroeg ik me af of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben, want hoewel ik er graag een euro of 60 voor over heb, wil ik wel zeker weten dat het goed werkt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35113 op 01-09-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 07-07 10:12

The Zep Man

🏴‍☠️

TheNymf schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:55:
wep is wel veilig als je er ook een mac-adres security op zet.. geen probleem :) je moet alleen weten wat je doet :D
En een MAC adres valt echt niet te sniffen en te spoofen. O-)

Serieus: al sniffed iemand al WEP verkeer om de sleutel te kraken, heeft hij ook voldoende MAC adressen om te spoofen. Dit is geen beveiliging.

Een veilige methode is een aparte AP (alleen voor de DS) in een DMZ. Vervolgens de router programmeren dat hij alleen DS verkeer toe staat van/naar het internet.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 01-09-2007 19:40 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51661

Ik zit voor een half jaar in Sydney en heb daarom ook een DS aangeschaft om de eenzame uurtjes in t vliegtuig etc door te komen (en omdat het een goed excuus was m eindelijk te kopen, na meer dan een jaar er tegenaan hikken :) )

Ik probeer op internet te komen via mijn Mac Shared Airport verbinding, heb SSID, WEP ed allemaal ingesteld, de DS vind ook netjes het netwerk, accepteerd de WEP key alleen daarna krijg ik de melding (zoals veel mensen heb ik begrepen) "Unable to connect to server"

Router / DNS etc zijn allemaal exact hetzelfde als op mijn laptop

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 51661 op 17-10-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Laatst online: 08-03-2020
IK heb geprobeerd met de mac online te komen krijg een 52100 error. Weet iemand hoe dit is op te losen. Heb een experiabox van kpn en deze staat als dhcp server ingesteld met ip 192.168.1.1 ligt het misschien daaraan omdat ik als ik probeer met de nintendo wifistick krijg ik wel een error die te maken heeft met dhcp setting

thnx

Clau

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Experiabox werkt prima met de DS, je moet alleen een WEP key gebruiken en evt. SSID broadcoast aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb een raar probleem, heb dit hele topic gelezen, maar het kwam niet ter sprake...

Ik heb een D-link en verbinding maken gaat goed Router

, in Mario Kart verbinden ook, maar het gaat enorm traag en uiteindelijk wordt ik eruit gebounjourd (ik denk verbindingsproblemen). Het vreemde is dat het balkje op de DS 100% groen is, mijn laptop haalt enorme snelheden.

Ik heb geprobeerd het ip van de DS op DMZ te zetten, maar dat werkt niet. Allerlei instellingen handmatig ingevoerd, maar dat werkt ook niet. Ik begrijp niet waar het probleem nu precies zit. Ik las ook van de snelheid terugzetten, maar dat kan niet volgens mij bij mijn router.

Tot mijn verbazing behoort D-Link tot de routers die het vlekkeloos behoren te doen, maar die van mij dus niet... Ik zou nog andere firmware kunnen proberen?

[ Voor 17% gewijzigd door Paniohitus op 07-11-2007 19:27 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Preddie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:10:
Tot mijn verbazing behoort D-Link tot de routers die het vlekkeloos behoren te doen, maar die van mij dus niet... Ik zou nog andere firmware kunnen proberen?
Sowieso doen. Je zegt dat het heel traag gaat en eruit gekickt wordt. Het lijkt heel duidelijk op slecht bereik, maar het kan ook iets anders zijn. Aangezien je laptop wel snel is, is het toch vreemd. Je zou het eens kunnen proberen om een ander kanaal te kiezen via je router. Er zijn een aantal kanalen waarop de 2,4GHz band werkt, en je DS kan gestoord worden omdat er in de buurt iemand anders dit kanaal gebruikt, en dus jouw signaal stoort. Je laptop kan dan zijn signaal versterken, maar je DS niet. Dat zou een verklaring kunnen zijn...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Bedankt voor de reactie, andere kanalen geprobeerd, maar dan heb ik ook problemen. De oplossing lag hem voor mij erin door de router eerst op 1mbit/ 2mbit in te stellen (ergens gelezen hoe dat moest), toen kon ik helemaal niet meer connecten. Terug gezet naar auto, kon ook helemaal niet meer connecten, maar toen ik de wep-key instelde als 'open-shared' werkte het direct vlekkeloos.
Nas T schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:13:
[...]

Sowieso doen. Je zegt dat het heel traag gaat en eruit gekickt wordt. Het lijkt heel duidelijk op slecht bereik, maar het kan ook iets anders zijn. Aangezien je laptop wel snel is, is het toch vreemd. Je zou het eens kunnen proberen om een ander kanaal te kiezen via je router. Er zijn een aantal kanalen waarop de 2,4GHz band werkt, en je DS kan gestoord worden omdat er in de buurt iemand anders dit kanaal gebruikt, en dus jouw signaal stoort. Je laptop kan dan zijn signaal versterken, maar je DS niet. Dat zou een verklaring kunnen zijn...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Burningdog had een WIFI AP solo en heeft het werkend gekregen, ik zou graag weten met welke instellingen?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91975

Ik heb een beetje een vaag probleem. Tot gisteren heb ik met mijn DS nooit problemen gehad om in huis online te spelen.

Mijn thuissituatie:

- Beneden een WAG354G van Linksys met WEP die aangesloten is op mijn Telfort verbinding
- Boven (om een aantal deadspots weg te werken) een WRT54GC van linksys die alleen als AP functioneerd.

Tot gisteren kon ik overal in huis online gamen, als ik boven zat pakte hij de 54GC en beneden netjes de WAG, maar sinds gisteren kan ik ineens alleen nog maar beneden op de modem gamen en boven krijg ik een 52101 error.

Ik snap het ff niet meer, want zowel in de router en modem als in de DS is niets gewijzigd qua instellingen.

Heeft 1 van jullie misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 91975 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:39:
Ik heb een beetje een vaag probleem. Tot gisteren heb ik met mijn DS nooit problemen gehad om in huis online te spelen.

Mijn thuissituatie:

- Beneden een WAG354G van Linksys met WEP die aangesloten is op mijn Telfort verbinding
- Boven (om een aantal deadspots weg te werken) een WRT54GC van linksys die alleen als AP functioneerd.

Tot gisteren kon ik overal in huis online gamen, als ik boven zat pakte hij de 54GC en beneden netjes de WAG, maar sinds gisteren kan ik ineens alleen nog maar beneden op de modem gamen en boven krijg ik een 52101 error.

Ik snap het ff niet meer, want zowel in de router en modem als in de DS is niets gewijzigd qua instellingen.

Heeft 1 van jullie misschien een idee?
Misschien heeft je AP een ander kanaal geselecteerd waar de DS niet bij kan (ik meen dat de DS tot en met kanaal 11 gaat en de meeste AP gaan tot 13). Oplossing: vast kanaal instellen onder de 11 (kanaal kan veranderen als AP teveel storing ondervind op een bepaald kanaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:34

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Anoniem: 91975 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:39:
Power-cycle je WRT54G eens. Voorkomt bij mij de vaagste klachten (zelf ook idd regelmatig geen verbinding, dit helpt dan goed).

... en oranje! :P

Anoniem: 19339

Bij mijn accesspoint (Cisco) werkte de DS alleen als ik de SSID ook liet broadcasten.

Zowiezo vind ik het redelijk crap dat de DS alleen WEP ondersteunt, maar goed je kan niet alles hebben. (Heb dus maar een apart SSID speciaal voor de DS gemaakt, want ik ga niet m'n hele netwerk op WEP zetten voor een spelletjesmachine...)
Pagina: 1 2 Laatste