Ik heb hier een Nintendo DSi en 3DS liggen, beide verbonden via Wi-Fi, gechecked via de system settings van beide consoles, alleen het probleem is dat hij niet verbindt met het WFC (Wi-Fi Connected/Connection) gebeuren. Ik krijg dan de melding "Please configure your connection settings under the Internet option in the System Settings." Nu heb ik eerder deze week Nintendo gemaild, en vanmorgen gebeld met de Technische Dienst, die mij vertelde dat mijn router (TP-Link WR841N, WPA/WPA2 beveiligd) niet samen gaat met de DSi games. Het gaat wél weer samen met 3DS games. Dus na een kort gesprek, en een kort antwoord van de TD hing ik de telefoon op, en ben eens wezen neuzen.
Ik vind het onzin om eerst een bepaald bedrag uit te geven aan een DSi/3DS om er vervolgens achter te komen dat de DSi games niet samen gaan met de WPA/WPA2 beveiliging van de routers. Ik, zo eigenwijs als ik ben, heb ik gezocht naar wat informatie, en kom het volgende tegen:
"Nintendo DSi Game Cards are compatible with WPA security."
{ link: http://www.nintendo.com/c...nu=ctr-ht-online-security }
Nu ben ik dus hier naartoe verwezen, en vraag ik me af wat ik het beste kan doen... Zijn er toch bepaalde wegen om toch online te kunnen gamen zonder een nieuwe router aan te schaffen?
Router instellingen op dit moment:
* Channel: 11
* WPA-PSK/WPA2-PSK AES
* DHCP: Disabled
* Broadcast SSID: Enabled
En heb tevens de MAC adres van de 3DS toegevoegd aan m'n filter in de Router.
Meer informatie nodig? Vraag gerust... Heb hier niet al te veel kaas van gegeten, dus een duidelijke uitleg o.i.d waardeer ik dan ook enorm.
Alvast bedankt!
Ik vind het onzin om eerst een bepaald bedrag uit te geven aan een DSi/3DS om er vervolgens achter te komen dat de DSi games niet samen gaan met de WPA/WPA2 beveiliging van de routers. Ik, zo eigenwijs als ik ben, heb ik gezocht naar wat informatie, en kom het volgende tegen:
"Nintendo DSi Game Cards are compatible with WPA security."
{ link: http://www.nintendo.com/c...nu=ctr-ht-online-security }
Nu ben ik dus hier naartoe verwezen, en vraag ik me af wat ik het beste kan doen... Zijn er toch bepaalde wegen om toch online te kunnen gamen zonder een nieuwe router aan te schaffen?
Router instellingen op dit moment:
* Channel: 11
* WPA-PSK/WPA2-PSK AES
* DHCP: Disabled
* Broadcast SSID: Enabled
En heb tevens de MAC adres van de 3DS toegevoegd aan m'n filter in de Router.
Meer informatie nodig? Vraag gerust... Heb hier niet al te veel kaas van gegeten, dus een duidelijke uitleg o.i.d waardeer ik dan ook enorm.
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 524115 op 23-06-2013 15:16 ]