Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524115

Topicstarter
Ik heb hier een Nintendo DSi en 3DS liggen, beide verbonden via Wi-Fi, gechecked via de system settings van beide consoles, alleen het probleem is dat hij niet verbindt met het WFC (Wi-Fi Connected/Connection) gebeuren. Ik krijg dan de melding "Please configure your connection settings under the Internet option in the System Settings." Nu heb ik eerder deze week Nintendo gemaild, en vanmorgen gebeld met de Technische Dienst, die mij vertelde dat mijn router (TP-Link WR841N, WPA/WPA2 beveiligd) niet samen gaat met de DSi games. Het gaat wél weer samen met 3DS games. Dus na een kort gesprek, en een kort antwoord van de TD hing ik de telefoon op, en ben eens wezen neuzen.

Ik vind het onzin om eerst een bepaald bedrag uit te geven aan een DSi/3DS om er vervolgens achter te komen dat de DSi games niet samen gaan met de WPA/WPA2 beveiliging van de routers. Ik, zo eigenwijs als ik ben, heb ik gezocht naar wat informatie, en kom het volgende tegen:

"Nintendo DSi Game Cards are compatible with WPA security."

{ link: http://www.nintendo.com/c...nu=ctr-ht-online-security }

Nu ben ik dus hier naartoe verwezen, en vraag ik me af wat ik het beste kan doen... Zijn er toch bepaalde wegen om toch online te kunnen gamen zonder een nieuwe router aan te schaffen?

Router instellingen op dit moment:
* Channel: 11
* WPA-PSK/WPA2-PSK AES
* DHCP: Disabled
* Broadcast SSID: Enabled

En heb tevens de MAC adres van de 3DS toegevoegd aan m'n filter in de Router.
Meer informatie nodig? Vraag gerust... Heb hier niet al te veel kaas van gegeten, dus een duidelijke uitleg o.i.d waardeer ik dan ook enorm.
Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 524115 op 23-06-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:36
Is het niet gewoon zod at de DSi niet compatible is met WPA2? en dat je router daar wel op staat?

Je zou deze als test op WPA kunnen instellen, kijken of het dan wel werkt..

Een nieuwe router aanschaffen heeft vermoedelijk geen nut omdat deze denk ik ook op WPA2 kan staan.. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door rscheper op 21-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog geen succes... Ingesteld op WPA beveiliging, ik connect netjes met het internet aldus de system-settings van de 3DS, maar connecten op WFC doet 'ie gewoon niet. Ook niet met de DSi overigens.
Screenshot: http://vpd-central.com/stuff/wireless.png

Ik snap er niks van...
Een vriend van me heeft ook WPA/WPA2 beveiligd, die heeft een Netgear router en die heeft nergens geen last van...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 524115 op 21-06-2013 16:55 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Al geprobeerd specifieke poorten open te zetten?

"Allow traffic to all destinations on ports: 28910, 29900, 29901, 29920, 80, and 443"

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Portforward in je router.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kijk wel even... Jullie horen van me of het gelukt is ja of nee.
Dankjullie!

Edit

Ik heb als service poort de poorten van Nintendo toegevoegd (443 3074) maar dat ding zegt dat ik een IP-adres in moet vullen. Nu heb ik dus zowel en het ip van mijn router geprobeerd en die van de 3DS, maar krijg dan de melding:

"Another device is using the same IP-address, so the connection was refused. Go to system settings and change your IP address."

Hoe zit dit nou?

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 524115 op 21-06-2013 17:40 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hulp gevraagd ivm de poorten, maar nog geen succes. Kan het mogelijk zijn dat de Nintendo het IP nodig heeft van de router zelf? En is dat dan niet vaak de 192.168.1.1?

Link: http://www.nintendo.com/c...1&system=3DS&locale=en_US
Pagina: 1