Online met de DS via wi-fi, wie, wat en hoe?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.931 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10 12:41
waarom niet ? met mac filter is het gewoon prima

you had me at EHLO

Verwijderd

TheNymf schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:14:
waarom niet ? met mac filter is het gewoon prima
Mac-filter is spoofbaar. Het is bij lange na niet de beste methode om wifi te beveiligen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10 12:41
nee dat niet, maar er is heus niemand in de buurt die dat wil doen, en trouwens, dan moeten ze je MAC adres kennen - en WPA is net zo onveilig als WEP. én bovenop; iemand die een DS heeft, die hoeft niet aangevallen gehackt te worden :P

echt niet waar :) WPA is een stuk veiliger zolang je key maar lang en ingewikkeld is

[ Voor 16% gewijzigd door sjongenelen op 20-06-2008 18:46 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:11:
[...]

Misschien heeft je AP een ander kanaal geselecteerd waar de DS niet bij kan (ik meen dat de DS tot en met kanaal 11 gaat en de meeste AP gaan tot 13). Oplossing: vast kanaal instellen onder de 11 (kanaal kan veranderen als AP teveel storing ondervind op een bepaald kanaal).
Heb ik geprobeerd, geen succes, als ik mijn router reset en daarna verbinding maak heb ik ongeveer 1 minuut verbinding voordat hij weer uitvalt en ik alleen nog maar beneden via mijn modem op wifi connection kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10 23:36
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:03:
[...]

Heb ik geprobeerd, geen succes, als ik mijn router reset en daarna verbinding maak heb ik ongeveer 1 minuut verbinding voordat hij weer uitvalt en ik alleen nog maar beneden via mijn modem op wifi connection kan komen...
Ik heb deze router voor de DS van m'n zoontje gekocht:

http://docweb.khk.be/KHK/...rricade%20g%202804WBR.pdf

zodat ie ook on-line kan spelen.

Ik kwam er in 1e instantie met de DS ook niet op, maar nadat ik de 'transmission rate' van het wireless gedeelte van de router (die op 'auto' stond) veranderd heb in de laagst mogelijke waarde
maakte de DS gelijk verbinding.

Kon ie gelijk on line mario kart spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds gisteren een Sitecom WL-173 gekocht, eigenlijk om met mijn Wii online te gaan, maar wil ook proberen om online te mariokarten met de DS.

Ik heb de topics hier doorgelezen en ga met de tips aan de slag, ook ik had namenlijk de error dat hij wel het accespoint zag en kon benaderen (via WEP met 10 digit key) maar geen internet verbinding kreeg, ik zal hieronder mijn voortgang melden. Ga eens proberen de transmission rate te verlagen zoals hierboven staat, hoop niet dat daardoor mijn wii raar gaat doen.

Zojuist de juiste instellingen gevonden op ds-gamer.nl voor sitecom routers

instellingen handmatig invoeren bij de Nintnedo DS door naar
Wi-Fi connection Setep te gaan, op een lege verbinding te klikken en
vervolgens Manual Setup kiezen.
Daar moet je de SSID (naam van het draadloos netwerk) en WEP Key
vervolgens invullen. Als je het SSID niet weet kan je dat op zoeken op
de routers setup pagina, of op een computer met een wifi verbinding door
daar bij de status te kijken.
Het IP Address zet je op 192.168.0.100 (vanuit gaant dat die nog niet
wordt gebruikt in je netwerk)
Subnet-mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1.
Primary DNS: 192.168.0.1.
Sec. DNS: hoeft niet.

Ik had wel de connection snelheid omlaag gezet in de router (1M) maar met bovengenoemde instellingen werkt het ook op automatisch.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50

kronolith

[EDIT]

Zo, sinds vanochtend ook internet op mn DS dmv. DSOrganise. Ik moet zeggen dat het behoorlijk goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10 11:12
kronolith schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:29:
Zo, sinds vanochtend ook internet op mn DS dmv. DSOrganise. Ik moet zeggen dat het behoorlijk goed werkt!
Dit topic leeft al heel lang niet meer...

vrede in rust

Pagina: 1 2 Laatste