HTC Hermes ( HTC TyTN / MDA Vario II / SPV M3100 ) Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.758 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 175427

Over een maand komt het toestel in een andere kleur. Rood is niet echt mijn kleur. FF wachten dus.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 175427 op 13-09-2006 22:20 ]

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

GraasGast schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:09:
Nope.

Afgelopen maandag was dit de situatie: post

Wat er nu nog veranderd is is dat ik dinsdag nog een keer gebeld heb, toen werd er verteld dat het pas maandag weer een stap verder was gegaan in het systeem en dat er mischien vrijdag pas een track-trace gaat zijn. Wat een ellende daar. :(

In de tussentijd heb ik al een Brando sceenprotector besteld en ontvangen voor 19 euro, ergens anders een Brando ultra-clear gezien voor 7 euro, die andere teruggestuurt, de ultra-clear besteld en vandaag ontvangen, en waarschijnlijk heb ik die 19 euro ook weer terug voordat ik het toestel heb. :'(
Mij kunnen ze helemaal geen track en trace ding geven... "ja dat kunnen wij niet zien hoe de status is"

Overigens verheug ik me een klein beetje om te bitchen. Ik vind het dan ook belachelijk. In twee weken tijd had ik hem met de auto zelf uit China kunnen halen...

[ Voor 8% gewijzigd door itsgreen op 13-09-2006 22:34 ]

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-01 21:23
Anoniem: 60993 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:23:
[...]

Aangezien de instellingen voor de Vario 1 en 2 gelijk zijn lijkt het me niet dat het ligt aan je instellingen. Er moet ergens toch iets meer fout zitten. Ik weet niet of je al veel gewijzigd hebt aan het toestel, maar een hard reset is dan toch een optie. Contactpersonen ed vallen te syncen zodat je alles weer hebt.
Ik heb een soft reset gedaan... dit hielp niet... toen maar gesynct en toen harde reset... en dit hielp wel :S...

Mensen... DUS GEEN GPRS MONITOR INSTALLEREN!!!!!!!!!!!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 14:07
Beetje vreemd advies. (je bedoeling is wel goed)

Omdat het toevallig bij jouw misgaat hoeft dat niet bij iedereen zo te zijn.
ik heb hier 7 tytn's draaien met gprs monitor en die geven geen enkel probleem

[ Voor 28% gewijzigd door TAMW op 13-09-2006 22:55 ]

Anoniem: 26986

Anoniem: 26986 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:22:
Kan iemand mij vertellen waarom e prijzen zo erg verschillen?

De een betaald 169,95 voor 2 jaar en en 200 belminuten. en de ander betaald voor het zelfde 50 euro voor het toestel 8)7

Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt? :)

Anoniem: 189192

Anoniem: 175427 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:18:
Over een maand komt het toestel in een andere kleur. Rood is niet echt mijn kleur. FF wachten dus.
welke kleur? en waar heb je die informatie vandaan? (website?)

alvast bedankt.

Anoniem: 26986

Anoniem: 131261 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:21:
[...]

Ik was nummer 6 op de lijst en nog steeds geen telefoontje van Tmobile :'(

De aanbieding die mij is aangeboden is is het volgende :
2 jaar abbo
200 Relex
gratis 1Gieg Mini SD
Gratis Bluetooth
5 maanden lang 40% korting ( of 4 maanden 50%) weet niet meer zeker)

en nu komt het:
bijbetalen toestel
30 euri >:)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Mondeling over de telefoon of zo?
Ik zou het graag willen weten.

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Anoniem: 26986 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:55:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Mondeling over de telefoon of zo?
Ik zou het graag willen weten.
Ja maar 2 jaar vast aan je abbo, terwijl ik volgend jaar met de vario 3 speel :)

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:24

vozzie

Zo beter?

itsgreen schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:08:
[...]

.
Ja maar 2 jaar vast aan je abbo, terwijl ik volgend jaar met de vario 3 speel :)
Ja, en 1 jaar na jouw, dus wanneer 2 jaar voorbij zijn, speel ik met de Vario 8, dus lekker puh.
Zo kan je wel door blijven gaan.

Anoniem: 189237

hai guys,

heb al aantal weken deze forum gevolgd. maar vind 't wel jammer dat grotendeels alleen over prijzen gaat...Ik heb de vario nu een week. super ding. veel erop gezet en eraf gehaald zonder problemen. maar nu ben ik even bij de 2dayscherm gekomen. ik zag op sommige sites dat je een screensaver als achtergrond kan plaatsen. superl leuk heb ik namelijk ook gedaan met de trail verzie van flashthemespro gedaan...mijn vraag is weet iemand of er meer van zulke flash themas zijn. want het maakt je scherm super cool. en kent iemand ook die je gratis kunt downloaden...ps. om het te kunnen gebruiken moet je wel Macromedia Flash Player ActiveX installeren...nou hoop dat iemand iets heeft...trouwens iemand die geinteresseerd is kan ook Opera browser installeren..veel beter met die tabjes etc.

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 15:19
LockTar schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:37:
[...]

Ik heb een soft reset gedaan... dit hielp niet... toen maar gesynct en toen harde reset... en dit hielp wel :S...

Mensen... DUS GEEN GPRS MONITOR INSTALLEREN!!!!!!!!!!!
Waarom zou je uberhaupt willen weten hoeveel GPRS data je verbruikt als je PIT hebt???

Iemand ervaring met Pocket Live Messenger? ik krijg deze namelijk geinstalleerd maar kan er niet mee inloggen...dit geinstalleerd omdat ik met gmail niet op pocket msn kon inloggen...misschien iemand een beter oplossing?? thnx

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 07:13

Fjeze

AllesPerfect!

xvanwaart schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:01:
Volgens mij heb ik nu G aangezet door in de registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\COMM\TIACXWLN1\PARMS

De DWORD "dot11SupportedRateMaskG" aan te maken en waarde 8 te geven.
nu een paar dagen verder, heeft die tweak in het registry geholpen? heb je nu G aangezet?
en merk je ook daadwerkelijk verschil?

P.S. is er ook nog software of een tweak om het bereik wat op te schroeven zodat ie wat beter bereik heeft. ik las hier laatst iets over software die zo'n 20% beter bereik zou geven.

ik heb vandaag dus ook me vario 2 gehaald, dus als iemand tips heeft zou ik die graag hier zien. zoals wat voor software vinden jullie onmisbaar op jullie Tytn/Vario2?

als er vragen zijn wil ik die, mits ik het kan natuurlijk, ook graag beantwoorden.

Fly or Die

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Wie heeft er al Google Earth op zijn Vario staan? Graag ervaringen delen.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 13:42

GraasGast

Analogue Heaven

LockTar schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:16:
[...]

Kan je misschien een url geven waar je die screenprotectors hebt gekocht??? Ik zoek die van brando namelijk maar kan ze niet vinden. Ik zoek trouwens ook die Dockingstation... Daar was er ook 1 van gevonden...
Ik heb ze van http://www.gpsplaza.nl, daar hebben ze die Brando ultra-clear voor 7 euro. Schijnt de beste te zijn die er is.

Let wel op dat je niet met iDeal kunt betalen maar alleen met vooruitbetaling, omdat 7 euro een te laag bedrag is.
Dat geven ze nergens aan op de site dus ik belde ze om te vragen waarom ik geen iDeal kon kiezen, moest ik minutenlang aanhoren dat het toch echt aan mij moest liggen dat ik geen selectievakje voor betalingmethode zag. Toen hij uiteindelijk vroeg wat ik bestelde, was het "Nee, dan kan je inderdaad alleen vooruit betalen". Zucht...

Anoniem: 184013

Anoniem: 189237 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:42:
Iemand ervaring met Pocket Live Messenger? ik krijg deze namelijk geinstalleerd maar kan er niet mee inloggen...dit geinstalleerd omdat ik met gmail niet op pocket msn kon inloggen...misschien iemand een beter oplossing?? thnx
Op de xda.developers site merkte iemand op dat deze na een tijd niet meer werkte. Had hem ook geinstalleerd en werkte bij mij nog steeds. Sinds vorige week kon ik ook niet meer connecteren.
Op beide pda's ging het niet meer. Ik vermoed omdat het nog om een beta versie gaat dat er een tijdslimiet op zit en na een bepaalde tijd niet meer werkt.

• LockTar
TAMW schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:45:
Beetje vreemd advies. (je bedoeling is wel goed)

Omdat het toevallig bij jouw misgaat hoeft dat niet bij iedereen zo te zijn.
ik heb hier 7 tytn's draaien met gprs monitor en die geven geen enkel probleem
Misschien zat die te kloten met met PIT???? Ik heb het en heb je die monitor niet echt nodig maar wou gewoon zien hoe het eruit zag.

Je hebt gelijk het is misschien een beetje overdreven... maar als je PIT heb zou ik het afraden want hij verklote gewoon mijn instellingen... Alleen Harde reset hielp...

• LockTar
DaSaN schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:35:
[...]

Waarom zou je uberhaupt willen weten hoeveel GPRS data je verbruikt als je PIT hebt???
Als je erboven kijkt dan zag je dat ik wou kijken hoe het eruit zag... Dit is de eerste keer dat ik een smartphone heb en wil dus dingen uitproberen... Maar je hebt gelijk het was niet al te slim... maar het is gelukkig weer goed :)

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Klopt het dat PIT is omgedoopt tot "Web 'n' walk"? Dat is namelijk het enige wat ik nog op de t-mobile site kan vinden. Ben bezig met het maken van een grafiekje met daarin alle startkosten, abbokosten en dan maar zin waar je uiteindelijk het minste voor betaald he :)

Voor als mensen de info hebben.. ben nog op zoek naar de prijs van de t-mobile vario II bij een abbo van: Relax150 1 jaar, Relax150 2 jaar en Relax200 2 jaar (niet de zakelijke prijzen, maar gewoon wat een 'normale' consument betaald in de winkel... dus weer niet online, dat zijn idiote prijzen ;))

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Anoniem: 189293

kan iemand mij een nederlandse handleiding toesturen? ik heb net een tytn via werk gekregen en nu kan ik deze niet aanmelden bij de htc-site omdat het geen nederlands toestel is, heel vervelend. ik vind het nl. makkelijker om alles in nederlands te lezen.
ik heb hiervoor een hp2210 gehad en die werkt toch weer heel anders. ik hoop dat iemand hem naar me wil mailen. alvast bedankt!

Simone

• DaSaN
LockTar schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:12:
[...]

Misschien zat die te kloten met met PIT???? Ik heb het en heb je die monitor niet echt nodig maar wou gewoon zien hoe het eruit zag.

Je hebt gelijk het is misschien een beetje overdreven... maar als je PIT heb zou ik het afraden want hij verklote gewoon mijn instellingen... Alleen Harde reset hielp...
Aan jouw posts te zien van de afgelopen tijd begrijp jij volgens mij niet echt wat PIT is. PIT is niets anders dan een administratieve afhandeling bij t-mobile waarbij je niet per MB gprs-gebruik moet betalen, maar je betaalt gewoon een vast bedrag per maand.

Dit hoeft niet geactiveerd te worden, dit vereist geen extra software, en heeft dus ook helemaal niets te maken met de werking va GPRS Monitor. iets kan dus ook niet "kloten met het PIT" zoals je hierboven schrijft.

• DaSaN
LockTar schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:17:
[...]

Als je erboven kijkt dan zag je dat ik wou kijken hoe het eruit zag... Dit is de eerste keer dat ik een smartphone heb en wil dus dingen uitproberen... Maar je hebt gelijk het was niet al te slim... maar het is gelukkig weer goed :)
Screenshots kun je in overvloed vinden op de site van SPB;-)

• DaSaN
Kaastosti schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:03:
Klopt het dat PIT is omgedoopt tot "Web 'n' walk"? Dat is namelijk het enige wat ik nog op de t-mobile site kan vinden. Ben bezig met het maken van een grafiekje met daarin alle startkosten, abbokosten en dan maar zin waar je uiteindelijk het minste voor betaald he :)

Voor als mensen de info hebben.. ben nog op zoek naar de prijs van de t-mobile vario II bij een abbo van: Relax150 1 jaar, Relax150 2 jaar en Relax200 2 jaar (niet de zakelijke prijzen, maar gewoon wat een 'normale' consument betaald in de winkel... dus weer niet online, dat zijn idiote prijzen ;))
web'n'walk = PIT

• DaSaN
Anoniem: 189293 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:24:
kan iemand mij een nederlandse handleiding toesturen? ik heb net een tytn via werk gekregen en nu kan ik deze niet aanmelden bij de htc-site omdat het geen nederlands toestel is, heel vervelend. ik vind het nl. makkelijker om alles in nederlands te lezen.
ik heb hiervoor een hp2210 gehad en die werkt toch weer heel anders. ik hoop dat iemand hem naar me wil mailen. alvast bedankt!

Simone
Misschien kan iemand dit even uploaden, aangezien er meerdere mensen (waaronder ik:-)) wel interesse in hebben.

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:32
LockTar schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:16:
[...]

Kan je misschien een url geven waar je die screenprotectors hebt gekocht??? Ik zoek die van brando namelijk maar kan ze niet vinden. Ik zoek trouwens ook die Dockingstation... Daar was er ook 1 van gevonden...
Ik heb mijn dockingstation via eBay gekocht. Was een power user uit Hong Kong. €18 inclusief verzendkosten. Als je wil zoek ik zijn naam wel even op.

• DaSaN
Anoniem: 175427 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:18:
Hey, dat is interessant!

Hoe kom je aan deze informatie?

• LockTar
feuniks schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:15:
[...]

Ik heb mijn dockingstation via eBay gekocht. Was een power user uit Hong Kong. €18 inclusief verzendkosten. Als je wil zoek ik zijn naam wel even op.
Is wel handig... Kan er altijd naar kijken :-).

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13
DaSaN schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:36:
[...]
Misschien kan iemand dit even uploaden, aangezien er meerdere mensen (waaronder ik:-)) wel interesse in hebben.
Hij staat al in de wiki van xda-developers bij ftp download

Hermes wiki

Freelance Drupal Developer

• DaSaN
Ik ben sinds gister de gelukkige gebruiker van Opera Mobile 8.6 als browser voor mijn vario 2. Ikheb echter een vraag over deze browser:

Hoe kan ik mijn favorieten die ik aan dit programma heb toegevoegd backuppen? Met andere woorden: waar schrijft het programma deze data weg op mijn mda, zodat ik ze met mijn file explorer kan vinden en opslaan?

EDIT:

Gevonden!

Voor wie het ook wil weten:

je favorieten worden opgeslagen in het bestand \application data\opera\Opera6.adr :)

/EDIT

[ Voor 17% gewijzigd door DaSaN op 14-09-2006 17:53 ]

Anoniem: 175427

DaSaN schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:51:
[...]

Hey, dat is interessant!

Hoe kom je aan deze informatie?
interne bron, maar uh....ssssht, wordt nog geheim gehouden, de eigen shops weten zelfs van niks. :X

Anoniem: 127247

Hallo,

Ik zit ook al een tijdje uit te kijken naar deze telefoon dus ik d8 ik zal eens even bellen met de klantenservice. Ben tenslotte al 6 jaar vaste klant bij hun.
Ik vraag hoe duur de vario II is met een 1 jarig contract Flex 20
Telefoniste zegt dat ie dan 299 euro bijbetalen is.
Nu vroeg ik hoe duur het wordt als ik daarbij nog PIT neem, zegt ze dat dit niet van invloed is op de toestelprijs. Dus ook gewoon 299.

Bij 2-jarig contract zou dit iets in de 160 euro zijn. ook hier zou PIT niets uit maken???

Klopt het dat PIT helemaal niets op je toestelprijs uitmaakt??

• DaSaN
Anoniem: 175427 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:52:
[...]

interne bron, maar uh....ssssht, wordt nog geheim gehouden, de eigen shops weten zelfs van niks. :X
OK, ik zal niets doorvertellen. Maar kun je iets meer zeggen over welke kleuren die andere versie gaat krijgen?

• DaSaN
Anoniem: 127247 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:25:
Hallo,

Ik zit ook al een tijdje uit te kijken naar deze telefoon dus ik d8 ik zal eens even bellen met de klantenservice. Ben tenslotte al 6 jaar vaste klant bij hun.
Ik vraag hoe duur de vario II is met een 1 jarig contract Flex 20
Telefoniste zegt dat ie dan 299 euro bijbetalen is.
Nu vroeg ik hoe duur het wordt als ik daarbij nog PIT neem, zegt ze dat dit niet van invloed is op de toestelprijs. Dus ook gewoon 299.

Bij 2-jarig contract zou dit iets in de 160 euro zijn. ook hier zou PIT niets uit maken???

Klopt het dat PIT helemaal niets op je toestelprijs uitmaakt??
Kijk even een paar pagina's terug in dit topic...daar staan alle antwoorden die je wilt hebben.

Vooruit, ik som het even op:

Als je telefonisch besteld bij t-mobile maakt PIT geen verschil voor de toestelprijs. Die blijft gewoon erg duur.

PIT maakt wel verschil als je in de T-Mobile shops het toestel aanschaft, of via een webwinkel als algebeld.nl.

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:44
DaSaN schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:29:
[...]
OK, ik zal niets doorvertellen. Maar kun je iets meer zeggen over welke kleuren die andere versie gaat krijgen?
Ik weet niet of we MM2 wel serieus moeten nemen. Hij komt niet erg serieus over, bovendien betwijfel ik of t-mobile hun roadmap veranderd omdat iemand op t.net een gerucht plaatst

Ik moet trouwens zeggen dat ik zeer positief ben over de kleurstelling. Eerst vond ik het nogal kitcherig maar in het echt vind ik het stijlvol en chique.
Ik vind trouwens de datasnelheid van gprs vergeleken met de m3000 echt een wereld van verschil. Bij de m3000 haalde ik 2/3 kb per seconde, met t-mobile rond de 10/12 kb/s
Weet iemand trouwens wat t-mobile's plannen zijn met umts omtrend Zeeland, ik kan daar niks over vinden en heel Zeeland is schijnbaar niet gedekt. Een t-mobile verkoper in braband melde mij echter wel dat er de nodige vergunning voor masten zijn afgegeven, hij wist niet precies waar.

Anoniem: 51799

Silvos schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:12:
[...]
Weet iemand trouwens wat t-mobile's plannen zijn met umts omtrend Zeeland, ik kan daar niks over vinden en heel Zeeland is schijnbaar niet gedekt.
Je kan je postcode hier invullen http://dekkingskaart.t-mo...ebform1.aspx?service=UMTS

Volgens deze kaart zou ik UTMS ontvangst moeten hebben. Mijn toestel blijft echter maar op GPRS staan.

Anoniem: 138075

Jaja de vario II is binnen:

199 euro bij betalen bij een 1 jarig flex 25 abbo met PIT.

De verkoper vertelde me echter dat het niet mogelijk was om na een x aantal maanden naar een lager abbo over te gaan... echter heb ik hier al wel gelezen dat het WEL kon...
Heeft iemand hier info over en vooral over hoe ik dat regel? (eerste keer abbo bij T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 138075 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:06:
Jaja de vario II is binnen:

199 euro bij betalen bij een 1 jarig flex 25 abbo met PIT.

De verkoper vertelde me echter dat het niet mogelijk was om na een x aantal maanden naar een lager abbo over te gaan... echter heb ik hier al wel gelezen dat het WEL kon...
Heeft iemand hier info over en vooral over hoe ik dat regel? (eerste keer abbo bij T-Mobile)
Misschien is het doorlezen van de voorwaarden van flex een goed idee?
Met Flex is het mogelijk om eenmaal per maand opwaarts van tariefplan te veranderen naar een op dat moment in de markt verkrijgbaar tariefplan. Bijvoorbeeld van Flex 15
naar Flex 20. Andersom kan alleen na 6 maanden vanaf de start van de contractperiode, dat kan tot één tariefplan onder je start tariefplan. Je hebt bijvoorbeeld het contract
afgesloten met een Flex 20, dan kun je na 6 maanden omlaag tot Flex 15 (één onder je start tariefplan). Ook na 6 maanden geldt eenmaal per maand veranderen naar een op
dat moment in de markt verkrijgbaar tariefplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:43

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Anoniem: 51799 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:46:
[...]

Je kan je postcode hier invullen http://dekkingskaart.t-mo...ebform1.aspx?service=UMTS

Volgens deze kaart zou ik UTMS ontvangst moeten hebben. Mijn toestel blijft echter maar op GPRS staan.
Bagger... Met firefox mag ik niet kijken.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Warning voor mensen die bij T-mobile over de telefoon bestellen
Mr_Groovy schreef op vrijdag 08 september 2006 @

Very Nice :9, kan niet wachten tot ik ehm eens binnen heb......

Off tech topic (sorry moet er ff uit, laatste keer over t-mobile prijzen :/ )

Mij werd verteld dat de prijzen niet zouden verander, en dat er geen korting zou gegeven worden op
pit ( aan de telefoon bij T-mobile, al 6 jaar klant ), dus mooi 299 euri betaald IPV 169( misschien iets meer) euro. En dan ook nog niet eens na 6 dagen geleverd. Ga die gasten morgen opbellen dat ze het verschil maar mooi in korting op mijn abbo mogen terug geven :( .

Ps woon ook in hoofddorp DOH |:(
Vrijdag 1 September bestelt over de telefoon bij een verlenging van relax 150 1jaar + Pit voor 299,- euro, zou geleverd worden binnen 10 werkdagen.

Vrijdag 8 September er achter gekomen dat ie bij de t-mobile shop in hoofddorp voor dezelfde voorwaarden voor 249,- over de toonbank gaat. Na een half uur bellen, met verscheidende mensen bij t-mobile er voor gezorgd dat ik 299,- onder rembours betaal, maar 50,- krediet krijg op mijn rekening. :X

Vrijdag 15 September gebelt naar t-mobile, dat 10 werkdagen verstreken zijn, en nog steeds niks binnen had. Was de telefoon pas 11 September in het systeem ingevoerd :( . Krijg op mijn volgende rekening 50% korting.

Eind Conclusie, had anderhalve week geleden al vrolijk die telefoon kunnen hebben, zonder rondslomp als ik ehm gewoon in de winkel had gehaald. Dus mensen ik zal in iedergeval nooit meer wat telefoonisch bij hun bestellen |:( .

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Mr_Groovy schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:12:
Warning voor mensen die bij T-mobile over de telefoon bestellen

[...]

Vrijdag 1 September bestelt over de telefoon bij een verlenging van relax 150 1jaar + Pit voor 299,- euro, zou geleverd worden binnen 10 werkdagen.

Vrijdag 8 September er achter gekomen dat ie bij de t-mobile shop in hoofddorp voor dezelfde voorwaarden voor 249,- over de toonbank gaat. Na een half uur bellen, met verscheidende mensen bij t-mobile er voor gezorgd dat ik 299,- onder rembours betaal, maar 50,- krediet krijg op mijn rekening. :X

Vrijdag 15 September gebelt naar t-mobile, dat 10 werkdagen verstreken zijn, en nog steeds niks binnen had. Was de telefoon pas 11 September in het systeem ingevoerd :( . Krijg op mijn volgende rekening 50% korting.

Eind Conclusie, had anderhalve week geleden al vrolijk die telefoon kunnen hebben, zonder rondslomp als ik ehm gewoon in de winkel had gehaald. Dus mensen ik zal in iedergeval nooit meer wat telefoonisch bij hun bestellen |:( .
Ook bij algebeld.nl is het een drama. Op 3 september verlengd flex 30 1 jaar + PIT, en dan toestel voor 199,-

We zijn inmiddels bijna 2 weken verder, en het enige wat ik te horen krijg is dat ze niet weten wanneer ze ze geleverd krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 17:46
Net de vario 2 gescoord.

Relax 200
50 sms
zou 139,95 zijn

PIT erbij (wat ik al wilde) leverde 50 euro korting op
89,95

En omdat ik mijn contract verlengde kreeg ik een half jaar mijn abbokosten voor de helft. Heb er verder nog een BT headset bij gehad. Me helemaal happy en aan't wachten dat ie door de setup is :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189474

[quote]Fly-guy schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:15:
[...]
quote:
Met Flex is het mogelijk om eenmaal per maand opwaarts van tariefplan te veranderen naar een op dat moment in de markt verkrijgbaar tariefplan. Bijvoorbeeld van Flex 15
naar Flex 20. Andersom kan alleen na 6 maanden vanaf de start van de contractperiode, dat kan tot één tariefplan onder je start tariefplan. Je hebt bijvoorbeeld het contract
afgesloten met een Flex 20, dan kun je na 6 maanden omlaag tot Flex 15 (één onder je start tariefplan). Ook na 6 maanden geldt eenmaal per maand veranderen naar een op
dat moment in de markt verkrijgbaar tariefplan.
Klopt, maar dat weten veel T-Mobile medewerkers niet. Of ze willen het niet weten >:)

Als je downgrade ben je wel je opgespaarde beltegoed kwijt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wat laat en ook overkill aan prijs-data maar ik kon het niet laten het te posten.

Op 8 september keek ik op www.t-mobile.nl en ja hoor, de Vario 2 stond er. Helaas alleen in combinatie met Relax en de prijzen waren bijzonder pittig. Toen logde ik in en keek wat de prijzen zijn bij contractvernieuwing. Ik heb daar een mooi tabelletje van gemaakt. Helaas zie ik dat GOT met de layout rommelt. Je moet dus zelf maar tabs of spaties tussenvoegen of inlezen in Excel.

Achter ieder abo staat wat het toestel kost bij een 1 jaar of een 2 jaar abo. Daarachter het verschil tussen die 2, de totale kosten bij een 1 jaar abo en bij een 2 jaar abo.

Onder het type abo staat hoeveel minuten je daarvoor krijgt en wat iedere minuut kost. Voorbeeld: Flex 10 kost 0,22 per minuut en je kan voor dat bedrag 45 minuten per maand verbellen. Er staat ook het totaal aantal minuten dat je per jaar krijgt en de prijs per minuut als je je totale kosten deelt door dat aantal minuten per jaar (of 2 jaar bij een 2 jaar abo). Een stukje verderop staan de gemiddelde kosten per maand.

tst bij tst bij
1 jaar 2 jaar verschil tot.kost 1j tot.kost 2j
flex 10: 489,95 379,95 110 120+490=610 240+380=620
(0,22=45m) 1,13 0,574 50,83/mnd 25,83/mnd
12*45=540min/j

flex 15: 489,95 169,95 320 180+490=670 360+170=530
(0,20=75m) 0,74 0,294 55,83 22,08
12*75=900min/j

flex 20: 299,95 169,95 130 240+300=540 480+170=650
(0,18=111m) 0,405 0,244 45,00 27,08
12*111=1332min/j

Onderstaande abo's zijn web-relax abo's, daarom staat er het bedrag per maand onder en wat het normaal per maand kost. Uiteraard staat hier niet bij hoeveel minuten je krijgt omdat dat uit het soort Relax abo al duidelijk is. Wel staat er hoeveel een minuut bij dat type Relax kost.

Relax 100: 299,95 169,95 130 174+300=474 348+170=518
(0,15/min) 0,395 0,216 39,50/mnd 21,58/mnd
(14,50/mnd, normaal 17,50/mnd), 1200min/jaar

Relax 150: 299,95 169,95 130 198+300=498 396+170=566
(0,11/min) 0,277 0,157 41,50 23,58
(16,50/mnd, normaal 21,50/mnd), 1800min/jaar

Relax 200: 299,95 169,95 130 258+300=558 516+170=686
(0,11/min), 0,233 0,143 46,50 28,58
(21,50/mnd, normaal 26,50/mnd), 2400min/jaar

En toen liep ik de T-mobile shop binnen om te vragen wat de Vario 2 daar kost. Dat hangt af van het soort beller dat je bent. T-mobile onderscheidt drie soorten bellers. A, B en C. Ik heb alleen de prijzen voor B-bellers. Een B-beller is iemand die iedere maand ongeveer zijn beltegoed opmaakt. Je hebt ook bellers die alleen maar opsparen. Dat vindt T-mobile niet zo leuk en die betalen daarom meer voor een Vario 2 bij verlenging. Je hebt ook bellers die meer dan hun bundel verbellen maar ik weet niet of zij ook minder betalen of niet.

Een B-beller betaalt bij een 1 jarig abo 299,95 bij voor de Vario 2. Bij een 2 jarig abo is dat 139,95. Het maakt daarbij niet uit of je een Flex of Relax abo afsluit en ook niet voor welk bedrag per maand! Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaat er nog 50 euro vanaf als je tegelijkertijd PIT neemt.
Flex 10: 299,95 139,95 160 120+300=420 240+140=380 !!!
(0,22=45m) 0,777 0,352 35,00/mnd 15,83/mnd
12*45=540min/j

Ter vergelijking de Vario 1 via T-mobile webshop verlengen:
flex 20, 1 jaar, 59,95 bijbetalen = 240+60=300 totaal
relax 100, 1 jaar, 59,95 bijbetalen = 174+60=234 totaal
Bij verlenging van 2 jaar was de Vario 1 gratis.

Bij verlenging van 2 jaar krijg je bij beide Vario's een gratis bluetoot setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Adapt AD-750 bluetooth GPS ontvanger gekocht, maar krijg 'm niet werkend op m'n MDA Vario II

Ik heb 'm toegevoegd onder Bluetooth apparaten (seriele poort aangevinkt)
Bij nieuwe uitgaande poort heb ik COM0 ingesteld, beveiligde verbinding aangevinkt.

Getest of ie het deed, nee dus.

Toen maar onder GPS-instellingen de GPS-programmapoort op COM9 gezet en GPS-hardwarepoort op COM0.

De GPS applicatie die ik wil draaien stel ik dan op COM9 in.

Nog steeds geen GPS data. Aangezien ik dit voor de eerste keer doe zal ik vast wel wat verkeerd doen :) Hoe kan ik nou achterhalen waar het probleem zit? De handleiding die bij de GPS ontvanger zit daar staat niet veel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189460

Heb ook besteld via afgebeld en heb net gebeld met afgebeld.nl:

en het antwoord luidt: T-mobile schijnt vandaag Vario 1 dingen binnen te hebben gekregen afgeleverd te hebben ipv van Vario 2 ;( ;( ;(

We krijgen zo snel mogelijk een email met verdere informatie

Geduld is een schone zaak, maaruh wel een beetje opschieten svp!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 189460 op 15-09-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb mijn telefoon ook nog steeds niet binnen, meteen eerste dag telefonisch besteld. Ik voel me eigenlijk aan alle kanten genaaid door t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Anoniem: 51799 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:19:
Ik heb een Adapt AD-750 bluetooth GPS ontvanger gekocht, maar krijg 'm niet werkend op m'n MDA Vario II

Bij nieuwe uitgaande poort heb ik COM0 ingesteld, beveiligde verbinding aangevinkt.

Toen maar onder GPS-instellingen de GPS-programmapoort op COM9 gezet en GPS-hardwarepoort op COM0.

De GPS applicatie die ik wil draaien stel ik dan op COM9 in.

Nog steeds geen GPS data. Aangezien ik dit voor de eerste keer doe zal ik vast wel wat verkeerd doen :) Hoe kan ik nou achterhalen waar het probleem zit? De handleiding die bij de GPS ontvanger zit daar staat niet veel in.
Het duurt, zeker met een gloednieuwe ontvanger, altijd even (lees: soms wel tot een uur) voordat er een verbinding is met de satelieten. Probeer het dus nog iets langer uit.

Verder is mijn ervaring dat tomtomgoed kan werken met andere gps-ontvangers dan zijn eigen, maar dat hier ook vaak problemen mee zijn.

Bij de pdashop.nl hebben ze de originele TomTom gps muis (SiRFstar III) voor 99 euro te koop. Ik heb hem daar ook vandaan, nadat ik mijn adapt van 70 euro niet aan de praat kreeg. Nu werkt TomTom als een tierelier op mijn mda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaSaN schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:55:
[...]

Het duurt, zeker met een gloednieuwe ontvanger, altijd even (lees: soms wel tot een uur) voordat er een verbinding is met de satelieten. Probeer het dus nog iets langer uit.

Verder is mijn ervaring dat tomtomgoed kan werken met andere gps-ontvangers dan zijn eigen, maar dat hier ook vaak problemen mee zijn.

Bij de pdashop.nl hebben ze de originele TomTom gps muis (SiRFstar III) voor 99 euro te koop. Ik heb hem daar ook vandaan, nadat ik mijn adapt van 70 euro niet aan de praat kreeg. Nu werkt TomTom als een tierelier op mijn mda!
Ik heb TomTom nog niet, wacht op TomTom 6 :) Ik had wat GPS applicatie trials gedownload om te kijken of ik de GPS ontvanger aan de praat kan krijgen.

Hopelijk krijg ik mijn Adapt wel aan de praat :)
Zou je misschien jouw instellingen kunnen posten?

Hoe zou ik kunnen testen of het probleem bij de GPS ontvanger zelf ligt? (want anders kan ik wel aan de gang blijven :)

Mijn bluetooth lichtje (blauw) op GPS ontvanger licht om de 3 seconden op, in de gps handleiding staat dat dit 'pairing mode' is. Blinking quickly staat dan voor connected, maar dat doet ie alleen even wanneer ik de gps ontvanger aanzet. Is dit correct?
Het GPS lichtje (rood) staat op 'fixed' status (gaat om de seconde aan), dus dat moet wel goed zijn toch?

Edit: Er staat wel een vraagteken voor BT GPS onder bluetooth apparaten, dat lijkt me niet helemaal goed

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 51799 op 15-09-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heren,

is er iemand die flash themas op heeft geinstalleerd?? zo ja waar vandaan gehaald...??

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT: nm... ik ben echt dom soms :/

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 138075 op 15-09-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Triple-D schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:41:
Ik heb mijn telefoon ook nog steeds niet binnen, meteen eerste dag telefonisch besteld. Ik voel me eigenlijk aan alle kanten genaaid door t-mobile.
Utrecht en Delft is ie zelfs gewoon op voorraad.... (In de shop dus)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
De mogelijke opvolger van de HTC TyTN:
Opvolger HTC TyTN bekend: HTC Herald
Gisteren, 14 september 2006 om 15:37 - Op de stand van UTStarcom op het evenement CTIA Wirless I.T. & entertainment 2006 in Los Angeles, was de opvolger van de HTC TyTN te bewonderen. Op een van de banners was het nieuwe model, met code naam HTC Herald, te zien.
Nieuws door Alexander C.M. den Engelsman (Alex400) - 7 reactie(s)
Het bedrijf UTStarcom, een van de grootste bedrijven dat telefoons van HTC verkoopt onder eigen merknamen, wilde geen commentaar geven op de eventuele lancering van deze telefoon en specificaties van de HTC Herald. Het model heeft een uitschuifbaar qwerty toetsenbord en wat opvalt dat het is voorzien van caps- en functie lock LEDs. Het is ook opvallend te noemen dat het toetsenbord van deze HTC naar de andere kant openschuift als de HTC 6700. Maar dat kan natuurlijk ook een artistieke uitspatting zijn van de ontwerper van deze banner.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/6543_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
  • Laatst online: 14-01-2023
Weet iemand hoe je dat superdomme openingsscherm met van wie de telefoon is ergens uit kunt zetten?

Misschien kijk ik er overheen maar ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177895

heb ff een vraagje over je contactpersonen.
ik geloof dat het ergens in dit forum stond maar ik kan het zo snel niet vinden.
hoe kan je je contactpersonen met de voornaam eerst in de lijst neerzetten???
is volgens mij een registery hack voor als ik het goed gelezen hebt ergens.
weet iemand het ?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:17

Technicality

Vliegt rechtsom...

Terror schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:02:
[...]

Utrecht en Delft is ie zelfs gewoon op voorraad.... (In de shop dus)
weet je ook hoeveel (@ utrecht?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Edwin Fagnano schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:39:
Weet iemand hoe je dat superdomme openingsscherm met van wie de telefoon is ergens uit kunt zetten?

Lees de handleiding nog eens (tip: today plugin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Technicality schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:53:
[...]

de mijne geannuleerd. vind hem echt lelijk. ga dus voor de tytn. er is er dus minimaal 1 over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96816

Ook ik heb de vario 2 de 1e dag meteen telefonisch besteld.

Eerst kreeg ik een bevestiging in de bus (veel te laat) zonder de afgesproken korting. Vervolgens na 10 werkdagen geen telefoon in de bus. Dus maar weer eens gebeld: telefoon zou verstuurd zijn, alles was goed gegaan, lag allemaal aan de TPG. Na 3 dagen nog steeds niks ontvangen. Weer gebeld: was door een fout nog niet besteld, ik zou de telefoon uiterlijk vrijdag in huis hebben.

Vandaag brief ontvangen met factuur voor Vario 1(!!). Meteen weer gebeld. Bestel code Vario 2 blijkt per ongeluk Vario 1 te zijn oid. Pas als ik Vario1 geweigerd heb en ze deze retour gekregen hebben kunnen ze de Vario 2 opsturen (als ze deze al op voorraad hebben). Voorlopig kan ik zelfs die Vario 1 nog niet op track en trace van TPG vinden. Dit wordt dus weer een never ending story.

T-mobile heeft zn zaakjes duidelijk niet op orde.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 96816 op 15-09-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Anoniem: 96816 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:10:
Ook ik heb de vario 2 de 1e dag meteen telefonisch besteld.

Eerst kreeg ik een bevestiging in de bus (veel te laat) zonder de afgesproken korting. Vervolgens na 10 werkdagen geen telefoon in de bus. Dus maar weer eens gebeld: telefoon zou verstuurd zijn, alles was goed gegaan, lag allemaal aan de TPG. Na 3 dagen nog steeds niks ontvangen. Weer gebeld: was door een fout nog niet besteld, ik zou de telefoon uiterlijk vrijdag in huis hebben.

Vandaag brief ontvangen met factuur voor Vario 1(!!). Meteen weer gebeld. Bestel code Vario 2 blijkt per ongeluk Vario 1 te zijn oid. Pas als ik Vario1 geweigerd heb en ze deze retour gekregen hebben kunnen ze de Vario 2 opsturen (als ze deze al op voorraad hebben). Voorlopig kan ik zelfs die Vario 1 nog niet op track en trace van TPG vinden. Dit wordt dus weer een never ending story.

T-mobile heeft zn zaakjes duidelijk niet op orde.
Vervelend voor jou, maar goed om te weten voor velen: T-Mobile is echt belabberd slecht als het om telefonische afspraken over het opsturen van producten gaat.

Ik zal jullie mijn verhaal besparen, maar ik ben 3 maanden bezig geweest voor ik mijn MDA Compact gerepareerd terug had. En als ik alle Compacts zou hebben ontvangen die zij hebben gezegd opgestuurd te hebben, dan kon ik nu een telecomzaak beginnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Technicality schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:53:
[...]

Vanochtend werd mij verteld dat ze mondjesmaat binnen kwamen er op dat moment een stuk of 5 waren. Maar de verkoopster in Delft was liever, dus ben ik daar de phone wezen halen. Hadden ze er nog 3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Ik heb eindelijk een track & trace nummer gekregen! Alleen herkent de TPG site hem nog niet. Ook ik heb op donderdag 31 augustus telefonisch besteld. Dat doen we dus nooit meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
Anoniem: 51799 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:19:

Je moet beveiligde verbinding NIET aanvinken. Ik denk dat hij het dan prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ewf2003 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:26:
[...]
Je moet beveiligde verbinding NIET aanvinken. Ik denk dat hij het dan prima doet.
Dat had ik inmiddels al geprobeerd, maar dat maakte helaas geen verschil. Word er een beetje moedeloos van...vooral omdat het nogal moeilijk te achterhalen waar het probleem precies zit.

Edit:
Ik heb om te testen Navio geinstalleerd, die staat standaard op COM1 ingesteld en baudrate 4800. Ik heb onder GPS instellingen (geactiveerd met fit4cat) de applicatiepoort ook op COM1 ingesteld en baudrate 4800 (die stond al zo), de hardware poort op COM0, wat gelijk is aan de uitgaande com-poort onder de bluetooth instellingen.

Ik kan trouwens nergens vinden wat nou eigenlijk de baud rate zou moeten zijn...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 51799 op 15-09-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Geil, ik heb de mijne vandaag genomen i.c.m. Flex 25.
In Alkmaar hebben ze hem nog gewoon op voorraad.
Ik ga de komende dagen mijn Vario II veelvuldig likken en
uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
Anoniem: 51799 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:19:
[...]

Dat had ik inmiddels al geprobeerd, maar dat maakte helaas geen verschil. Word er een beetje moedeloos van...vooral omdat het nogal moeilijk te achterhalen waar het probleem precies zit.
Ik heb eerst de adaptec 750 laten pairen met de HTC, serial port aangevinkt en gesaved. Hierna heb ik een outgoing port com 0 aangemaakt. Toen TomTom opgestart en een andere draadloze gps gekozen en com 0 als port en dit werkt perfect bij mij.

ewf2003 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:53:
[...]
Ik heb eerst de adaptec 750 laten pairen met de HTC, serial port aangevinkt en gesaved. Hierna heb ik een outgoing port com 0 aangemaakt. Toen TomTom opgestart en een andere draadloze gps gekozen en com 0 als port en dit werkt perfect bij mij.
Dank je, kan het helaas niet met TomTom testen, want dat heb ik nog niet :)

Nog 1 vraagje, gaat het bluetooth lichtje bij jou om de 3 seconden (pairing) aan of knippert hij sneller (connected) ? Bij mij gaat ie alleen in het begin snel knipperen, daarna gaat ie weer om de 3 seconden. Wat eigenlijk zou betekenen dat er geen connectie meer is, dus dan zou het ook daar aan kunnen liggen.

vayip schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:11:
Geil, ik heb de mijne vandaag genomen i.c.m. Flex 25.
1 of 2 jaar? Met of zonder PIT? Wat heb je moeten betalen voor de TyTN?

Anoniem: 189558

Gister op de gok in zoetermeer de T-mobile shop ingestapt en na 15 minuten de trotse bezitter van de laatste mda vario2, overige 8 waren reeds gereserveerd.
Nu heb ik een vraag mbt toetsenbord
Zijn er meer mensen welke problemen hebben met toetsenbord verlichting?, hier staat deze altijd aan, zelfs als ik aangeef via instellingen autosensor inschakelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 189558 op 17-09-2006 00:09 ]

ewf2003 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:53:
[...]

Hehe, het is me gelukt, op COM4 doet ie het.

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Edwin Fagnano schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:39:

in wm2003 is dat via settings - owner information - options
daar kun je aanvinken wat je wil laten gebeuren als je de telefoon aanzet

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Mr_Groovy zou je me ff kunnen contacten?

• LockTar
Ik heb een probleem met activesync.

Ik had het vandeweek geinstalleerd op 2 computers en alles deed het super. Nu wou ik alle contactpersonen van mijn SE K750i overzetten op mijn computer. (ook via sync programma). Het programma zei dat het gelukt was maar ik zag niets staan in outlook 2003. Van alles geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar.
Toen deed ik vanochtend mijn vario 2 in mijn computer en ging die syncen en toen stonden ineen al mijn contactpersonen van mijn K750i toch in mijn Vario2 maar ik zag ze nog steeds niet in mijn outlook 2003 staan op mijn pc. Toen dacht ik van ik verwijder mijn 5 contactpersonen die ik al eerder los had opgeslagen op mijn pc (die wel gewoon hadden gesynct heel de week) en dan zal die wel alles kopieren van mijn Vario naar de pc. Maar dat doet die ook niet.... Ik zie niets in mijn adressenlijst van mijn outlook maar wel bij contactpersonen in mijn Vario2.

Mijn vraag is dus... heeft outlook op mijn pc een geheim adresboek ofzo want hij had blijkbaar wel die contactpersonen van mijn SE K750i ergens staan... Ook als ik elke keer sync met mijn Vario2 dan zie je dat hij iets van 100 personen overzet. MAAR WAARHEEN :s.
Ik heb ook al nieuwe syncrelatie geprobeerd maar helpt ook niet. Agenda en andere dingen doet die nog wel steeds syncen... het moet dus aan mijn adresboek van Outlook liggen op mijn pc denk ik.

vriend van me kwam hier mee:
HKLM\SOFTWARE\HTC\SWHighPass
Value name: CutoffFrequency
Default: 700

All frequencies below that value are not used for playback,
so all your .mp3's sound weird when played on the speaker.
To fix this, lower the value to something like 350-400 [Hz]
(I personally like 400). Don't overdo this by going too
low, as the speaker has a physical limitation. After this
tweak, my .mp3's sound noticeably better. Tell me if you
also hear the difference.
Geen idee of het werkt aangezien ik nog naar een goede regediter op zoek ben :P

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Eigenlijk lag ie apart voor een klant... maar ja die nam niet op en ik wilde 'm nu in de winkel kopen :) Dus als er iemand een Vario II apart had laten houden in Haarlem O-) sorry

Flex 25 met PIT (of web'n'walk wat je wilt) voor 1 jaar. Ze hebben voor mensen die al bij t-mobile zitten altijd leukere aanbiedingen en het scheelde voor het toestel nu maar €70 bij 1 of 2 jaar. En over een jaar kan ik weer zonder problemen naar iets nieuws uitkijken :) Prijs was nu €200.

En nu begint natuurlijk de volgende verkenningstocht... de WiFi werkt iig ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Anoniem: 97596

Ik ben ook sinds gisteren een trotse eigenaar van de Vario II

Maar nu heb ik hier mijn twijfels over:
Ik heb na veel gekloot te hebben met mn settings en progjes hier en dingetjes daar, even een hardreset gedaan... Verder geen HSDPA met de fix4cat tweak enabled...

Nu, op dit moment, (en gisteravond ook een poosje) heb ik geen GPRS verbinding (t G icoontje), geen UMTS (die ik hier in Assen, hoge noorden ;)) nog niet eens gezien heb... ik heb t 3G icoontje, van HSDPA. En via de www.dslreports.com/mspeed haal ik hier 500kbit/s mee... heel netjes en ben dr erg blij mij.. tis een best sterk signaal met 3 streepjes...

Ik heb dus sterke twijfels of ik hier nu voor aan het betalen ben... Ik heb PIT... maar daar is alles geknepen tot 64Kbit/s zoals iedereen hier weet.. hoe kan het zijn dat ik nu opeens de ene MB na de andere binnenram?

Oh, en verder... als iemand een oplossing weet voor dit probleem (heb t al een keer voorbij zien komen, maar toen werd 'geaccepteerd' dat t niet anders kon:
Ik heb op mn PC outlook draaien met een POP3 mailaccount...
Nu synched mn Vario de email met de PC.. dat is opzich best logisch en prima... Maar wat nou als ik een mailtje wil ontvangen of sturen als ik in de trein zit??? Kan mijn PDA die niet ontvangen in dezelfde Inbox als de mail gesynched met mijn PC?
Ik kan wel een nieuw mail account maken, maar dan krijg je daar een apart inbox/outbox voor etc.

Het is toch logisch dat je je email waar dan ook wilt kunnen sturen en ontvangen? Mischien is het heel simpel, maar ik kom dr niet echt uit...

Alvast bedankt (en vergeet mn bovestaande vraag niet)

Anoniem: 128983

Anoniem: 97596 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:50:
Oh, en verder... als iemand een oplossing weet voor dit probleem (heb t al een keer voorbij zien komen, maar toen werd 'geaccepteerd' dat t niet anders kon:
Nu synched mn Vario de email met de PC.. dat is opzich best logisch en prima... Maar wat nou als ik een mailtje wil ontvangen of sturen als ik in de trein zit??? Kan mijn PDA die niet ontvangen in dezelfde Inbox als de mail gesynched met mijn PC?
Ik kan wel een nieuw mail account maken, maar dan krijg je daar een apart inbox/outbox voor etc.

Het is toch logisch dat je je email waar dan ook wilt kunnen sturen en ontvangen? Mischien is het heel simpel, maar ik kom dr niet echt uit...

kopie van berichten achter laten in inbox? :?

Anoniem: 97596

Anoniem: 128983 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:12:
[...]

kopie van berichten achter laten in inbox? :?
Ik baal ervan dat je bijna niets kan instellen in WM5... daarom denk ik dat je in Outlook op de PC bedoelt?

Zo heb ik het nu ook gedaan, op de PC aangeven dat ie een kopie op de mailserver moet achterlaten, zodat de PDA het ook nog een keer kan downloaden.... Hartstikke bedankt iig...

Heb je nog ideeën over mijn HSDPA die nog steeds vrolijk zn werk doet, met 500+kbit op een PIT?

Straks heb ik een rekening van 100den euros...

Ik kan dr via HSDPA op dit moment mee skypen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

<hier stond een waarschijnlijk stomme vraag>

Iets met wireless modem gevonden, zal het antwoord wel zijn :P

[ Voor 89% gewijzigd door Kaastosti op 16-09-2006 18:16 ]

• MIQ
  • Laatst online: 21-09-2024

MIQ

Het lukt mij maar niet op UMTS/GPRS goed in te stellen. Ik heb gprs via vodafone.
In een mail heb ik de volgende instelling gegevens ontvangen maar dit wil niet werken.
DE UMTS/GPRS INSTELLINGEN
* Kies 'Start'
* Kies 'Instellingen'
* Klik op de tab 'Verbindingen'
* Kies 'Verbindingen'
* Kies 'Een nieuwe modemverbinding toevoegen'
* Name: Vodafone GPRS
* Modem: Mobiele verbinding (GPRS)
* Kies 'Volgende'
* Naam toegangspunt: office.vodafone.nl of live.vodafone.com
* Kies 'Volgende'
* Gebruikersnaam: vodafone
* Wachtwoord: vodafone
* Domein: leeg laten
* De optie 'Geavanceerd' hoeft niet aangeklikt te worden
* Kies 'Voltooien'
* Klik op 'Mijn proxyserver instellen'
* Dit netwerk heeft verbinding met het Internet: aanvinken
* Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met het Internet: aanvinken
* Proxy server: 192.168.251.150
* Kies 'Geavanceerd'
* Klik op HTTP
* Server: 192.168.251.150
* Port: 8799
* Klik op WAP
* Server: 192.168.251.150
* Port: 9201
* Overige opties leeg laten
* Klik rechtsboven op 'OK' (3x)
* Klik op 'Start'
* Kies 'Explorer' om de internetbrowser op te starten
* Adres: wsp://mobile.vodafone.nl
* Het toestel zet automatisch een GPRS verbinding op en de Vodafone WAP homepage wordt geladen
Wie weet wat ik verder nog moet instellen om te kunnen internetten via Vodafone??

• DaSaN

Ik heb na veel gekloot te hebben met mn settings en progjes hier en dingetjes daar, even een hardreset gedaan... Verder geen HSDPA met de fix4cat tweak enabled...

Nu, op dit moment, (en gisteravond ook een poosje) heb ik geen GPRS verbinding (t G icoontje), geen UMTS (die ik hier in Assen, hoge noorden ;)) nog niet eens gezien heb... ik heb t 3G icoontje, van HSDPA. En via de www.dslreports.com/mspeed haal ik hier 500kbit/s mee... heel netjes en ben dr erg blij mij.. tis een best sterk signaal met 3 streepjes...

Ik heb dus sterke twijfels of ik hier nu voor aan het betalen ben... Ik heb PIT... maar daar is alles geknepen tot 64Kbit/s zoals iedereen hier weet.. hoe kan het zijn dat ik nu opeens de ene MB na de andere binnenram?

Met POP3 is het zo dat je emailclient de mail binnenkaalt en van de pop3-server afhaalt. Als jij dus email heb binnengehaald met je computer (in je inbox) dan is het van de server af. Als je vervolgens met je vario de pop3-server benadert, is er dus geen mail meer. Hetzelfde geldt andersom: mail die je met je vario binnenhaalt, gaat van de server af, en kun je niet meer binnenhalen met je PC.

Soms kun je instellen dat de server een kopie achterlaat, maar dit kom je niet vaak tegen. Dat is het nadeel van POP3 in tegenstelling tot IMAP.

Ik heb dit opgelost door een gmail-account aan te maken, daar al mijn POP3 mail naar toe te laten sturen. Vervolgens mijn gmail account als POP3 ingesteld, en aangegeven dat ie een kopie op mijn gmail account moet laten.

Ik houd nu met zowel mijn pc als mijn vario mijn GMAIL POP3 als basis, en laat ze daarvan de mail binnenhalen. Dan komen ze zowel op de PC als op mn vario binnen.

Wat sturen betreft kun je wel gewoon via de t-mobile servers versturen vanaf je vario 2, alleen belanden je berichten dan niet in je sent items op je PC, maar alleen in je VArio (en dat kan je weer synchen natuurlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door DaSaN op 16-09-2006 19:08 ]

• DaannO
MIQ schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:59:
Het lukt mij maar niet op UMTS/GPRS goed in te stellen. Ik heb gprs via vodafone.
In een mail heb ik de volgende instelling gegevens ontvangen maar dit wil niet werken.

[...]

Wie weet wat ik verder nog moet instellen om te kunnen internetten via Vodafone??
Kijk eens in de ts, daar staat een heel stukje hoe je het moet instellen. Je moet ook even vodafone live activeren doormiddel van de klantenservice te bellen ;)

• MIQ

MIQ

DaannO schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:08:
[...]

Kijk eens in de ts, daar staat een heel stukje hoe je het moet instellen. Je moet ook even vodafone live activeren doormiddel van de klantenservice te bellen ;)
Heb de TS al bekeken maar dat werkte niet. Heb vanmiddag via vodafone m'n internet abbo geactiveerd dus daar ligt het ook niet aan.
Als iemand anders misschien weet hoe ik het gprs goed kan instellen dan hoor ik het graag.

• DaannO
MIQ schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:39:
[...]

Heb de TS al bekeken maar dat werkte niet. Heb vanmiddag via vodafone m'n internet abbo geactiveerd dus daar ligt het ook niet aan.
Als iemand anders misschien weet hoe ik het gprs goed kan instellen dan hoor ik het graag.
Ik gebruik deze PDF altijd voor mijn instellingen. Werkt altijd :)

• MIQ

MIQ

Dankje Daan, Deze methode staat ook in de TS. Ik heb het ook volgens deze instellingen gedaan maar toch werkt het niet. Ik heb alleen ipv. live.vodafone.com, office.vodafone.nl gebruikt. dit is wat de vodafone helpdesk mij ook gezegd heeft te doen.

• DaannO
MIQ schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:56:
Dankje Daan, Deze methode staat ook in de TS. Ik heb het ook volgens deze instellingen gedaan maar toch werkt het niet. Ik heb alleen ipv. live.vodafone.com, office.vodafone.nl gebruikt. dit is wat de vodafone helpdesk mij ook gezegd heeft te doen.
Ik heb ook een keer vodafone zo ingesteld op mijn 9100 precies zoals het staat in die link. EN toen werkte het, probeer dat anders eens :)

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Dat 3G icoontje staat voor UMTS. HSDPA is een extensie van UMTS, dus als je op HSDPA zit zit je ook op UMTS. Maar aangezien je dat niet aangezet hebt lijkt het me sterk dat je daar gebruik van maakt. Je zit dus gewoon op UMTS zo aan je 3G icoontje te zien.

Officieel is PIT inderdaad geknepen op 64kbps, maar er zijn meerdere verhalen bekend van mensen die veel hogere snelheden halen. Mischien dat ze pas gaan knijpen als er te veel gebruikers op 1 mast zitten ofzo? Ik hoop het :)

• DaannO
offtopic:
Deel 3 komt er ook alweer aan, en ik heb besloten om 2 delen van de TS te maken. Dus als iemand nog iets graag in de TS wilt zien of iets mist, vertel het dan even en dan zal ik het voor deel 3 in orde maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Anoniem: 189474 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 00:59:
[...]

1 of 2 jaar? Met of zonder PIT? Wat heb je moeten betalen voor de TyTN?
2 jaar Flex 25 en € 190 bijbetaald.
Iemand had het over Flex 20 en € 30 bijbetalen in zoetermeer, zonder PIT.
Gozert bij T-mobile zei no way. Misschien omdat filliaal nieuw geopend is, dat ze actie deden.

Maar serieuse vraag.
Mijn T-mobile SIM kaart is al 24 uur bezig met zoeken netwerk.
Dat is toch niet goed eigenlijk :)
Ik hoor gewoon bereik te hebben in het huis want ander mobiel heeft ook bereik met T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vayip schreef op zondag 17 september 2006 @ 02:16:
[...]

2 jaar Flex 25 en € 190 bijbetaald.
Dus zonder PIT? Nieuw abo of verlengen?
Maar die heeft niet verteld of dat bij 1 of bij 2 jaar was?
Gozert bij T-mobile zei no way. Misschien omdat filliaal nieuw geopend is, dat ze actie deden.
Ik dacht dat Zoetermeer al lang open is. Actie lijkt me alleen bij opening. Weet iemand sinds wanneer Zoetermeer open is?
Maar serieuse vraag.
Mijn T-mobile SIM kaart is al 24 uur bezig met zoeken netwerk.
Dat is toch niet goed eigenlijk :)
Ik hoor gewoon bereik te hebben in het huis want ander mobiel heeft ook bereik met T-mobile.
Nee, je hoort direct netwerk te krijgen. Heb je de SIM al geprobeerd in je andere mobiel en omgekeerd? Weet je of het aan de SIM of toestel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dit lijkt me redelijk onmogelijk... met Flex25 + PIT voor 1 jaar betaal je €200, dus met Flex20 zonder PIT betaal je lijkt mij sowieso meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55
DaSaN schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:06:
[...]

Met POP3 is het zo dat je emailclient de mail binnenkaalt en van de pop3-server afhaalt. Als jij dus email heb binnengehaald met je computer (in je inbox) dan is het van de server af. Als je vervolgens met je vario de pop3-server benadert, is er dus geen mail meer. Hetzelfde geldt andersom: mail die je met je vario binnenhaalt, gaat van de server af, en kun je niet meer binnenhalen met je PC.

Soms kun je instellen dat de server een kopie achterlaat, maar dit kom je niet vaak tegen. Dat is het nadeel van POP3 in tegenstelling tot IMAP.

Ik heb dit opgelost door een gmail-account aan te maken, daar al mijn POP3 mail naar toe te laten sturen. Vervolgens mijn gmail account als POP3 ingesteld, en aangegeven dat ie een kopie op mijn gmail account moet laten.

Ik houd nu met zowel mijn pc als mijn vario mijn GMAIL POP3 als basis, en laat ze daarvan de mail binnenhalen. Dan komen ze zowel op de PC als op mn vario binnen.

Wat sturen betreft kun je wel gewoon via de t-mobile servers versturen vanaf je vario 2, alleen belanden je berichten dan niet in je sent items op je PC, maar alleen in je VArio (en dat kan je weer synchen natuurlijk)
Pocketoutlook is zo ingesteld dat-ie een kopie op de server achterlaat. Wanneer je een POP3 mailbox op je MDA aanmaakt en daar mail ophaalt, kan je die mail daarna ook wer ophalen met je PC. Enige nadeel is dat die mail op de MDA (die je dus ook al met je pc opgehaalt hebt) verdwijnt wanneer je de volgende keer mail ophaalt.
De Outlook account op je MDA wordt altijd gebruikt voor mail die je met ActiveSync ophaalt. Ik gebruik bijvoorbeeld push-mail via een exchange server, die wordt altijd in de outlook-account geplaatst.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het met de Vario 2 nu niet mogelijk via wifi te syncen?
Ik zie alleen maar usb/ bluetooth of gprs.
Kom er weer eens niet uit 8)7

Moet zeggen dat email instellen en wifi syncen wel wat makkelijker met me good old ipaq 4150 gaat.
Lukt me nu zelfs niet om via wifi een bericht te versturen, bericht wordt in postvak uit gezet en pas verzonden als ik via usb heb gesynced. Dit moet toch anders kunnen
begin klein beetje frusty te worden.

Iemand nog een goede tip

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 189558 op 17-09-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 189558 schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:59:
Is het met de Vario 2 nu niet mogelijk via wifi te syncen?
Ik zie alleen maar usb/ bluetooth of gprs.
Kom er weer eens niet uit 8)7

Moet zeggen dat email instellen en wifi syncen wel wat makkelijker met me good old ipaq 4150 gaat.
Lukt me nu zelfs niet om via wifi een bericht te versturen, begin klein beetje frusty te worden.

Iemand nog een goede tip
Niet met active sync nee. Was een paar pagina`s terug ook al aanbod gekomen. Dit komt omdat er te veel gaten in de Wifi connectie zouden zitten en het dan dus niet veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:03:
[...]

Niet met active sync nee. Was een paar pagina`s terug ook al aanbod gekomen. Dit komt omdat er te veel gaten in de Wifi connectie zouden zitten en het dan dus niet veilig is.
ok dacht inderdaad al zoiets te lezen maar verbaasde me omdat het op de ipaq wel mogelijk was.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 189558 op 17-09-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Waarom nemen jullie allemaal een Flex abonnement? Bij dit abonnement krijg je veel minder belminuten voor je euro's ten opzichte van een (web)relax abonnement.

Je kunt er dan ook mee SMS'en, maar relax + een kleine sms bundel is dan nog steeds goedkoper.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 15:43

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Voor mij was dat heel simpel. Ik sms meer dan dat ik bel. Dus dan is flex voordeliger.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Je kunt er dan ook mee SMS'en, maar relax + een kleine sms bundel is dan nog steeds goedkoper.
Ik wilde zelf eigenlijk ook eerst voor een Relax150 gaan... maar er zitten een aantal nadelen aan. Je hebt sowieso die SMS bundel er bij en op het moment dat je over je bundel heen zou gaan betaal je de hoofdprijs. Ook kun je minuten die over zijn maar 1 maand meenemen.

Bij een Flex abbo kom je, als je over je tegoed heen gaat, in een volgend abbonnement terecht voor die maand (dus je blijft gewoon hetzelfde abbo houden, alleen voor die maand wordt het eentje hoger). Bij dat hogere abbo is de kostprijs per minuut lager, dus betaal je minder.

Voorbeeld: je hebt flex25 en belt spontaan meer dan €25 weg, stel €25,01. Die ene cent is dan voldoende om je in een andere abbo te plaatsen, waar de prijs per minuut lager is. Ofwel ondanks dat je volgens je officiële abbonnement meer dan €25 wegbelt, kun je nog steeds een rekening krijgen van slechts €22, omdat _alle_ minuten die je die maand gebeld hebt dan binnen het andere tarief vallen.

Jaja.. ik heb me goed voor laten lichten ;) Ik betaal nu €25 voor flex25, €9,50 voor PIT en ik moet nog even €6,95 regelen voor de verzekering... jammergenoeg niet tegen diefstal begreep ik, maar schade aan dit ding zou toch wel zonde zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIQ

MIQ

DaannO schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:58:
[...]

Ik heb ook een keer vodafone zo ingesteld op mijn 9100 precies zoals het staat in die link. EN toen werkte het, probeer dat anders eens :)
Geprobeerd maar ook dat werkt niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er nieuwe snufjes voor de Vario II ?? (zoals games en applicaties) de prijzen zijn al bekend mensen..hett moet niet TE worden he, betreft de prijzen

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 189237 op 17-09-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hoe zit het overigens met bevestigen in de auto... want tomtom was toch wel één van de beoogde toepassingen. Ik heb hier een aantal mogelijk oplossingen voor gezien, maar ik heb een lease auto... dus bruut knutselen wordt niet gewaardeerd.

Zo'n zuignap op de voorruit... werkt het goed, zit het niet qua zicht in de weg en mag het tegenwoordig wel? Dit aangezien er ooit iemand bekeurd is omdat je volgende een hele oude wet niets op het voorruit mag hebben wat het zicht belemmerd... :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.