HTC Hermes ( HTC TyTN / MDA Vario II / SPV M3100 ) Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.829 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183552

okay... ff een n00b question:

ik heb dus die fit4cat tweak gerund en hsdpa enabled.... maar hoe weet ik wanneer de Tytn ook werkelijk verbonden is via hsdpa...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMook
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 18:36
Dat scrollwiel aan de verkeerde kant lijkt me ideaal voor mij (linkshandig :P ) .

Ik zit te denken om een pda aan te schaffen, maar ik denk dat dit hem wordt :Y pda en gsm in een en nog super uitgebreid qua verbindingsmogelijkheden ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Anoniem: 183552 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:15:
okay... ff een n00b question:

ik heb dus die fit4cat tweak gerund en hsdpa enabled.... maar hoe weet ik wanneer de Tytn ook werkelijk verbonden is via hsdpa...?
Waarschijnlijk niet, dit omdat je bij T-Mobile of een andere provider HSDPA contract moet afsluiten. Er komt dan ook een HSDPA tekentje boven in te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177895

ff misschien een raare vraag
ik dacht toch te lezen dat er hier op het forum 1 of 2 mensen bekende hebben bij de t-mobile!
(shops en hoofdkantoor)

weten ze dan zelfs bij de t-mobile niet eens wat en wanneer ze iets gaan uitbrengen?

zou daar nu toch zeker intern wel bekend moeten zijn wanneer hij precies uitkomt?
of in ieder geval wat dat ding moet gaan kosten met abo enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113565

janzeeschuimers schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:14:
[...]
Heb je je maximaal online bundel 1 GB afgesloten met een sim only abb.?
Zoja waar en wanneer ? Mij is verteld dat de maximaal online 1 GB aktie bundel (9,5Euro) alleen is af te sluiten met een 2 jarig abb. van 200 min. of hoger. (sim only 2 jaar 200min. of hoger zou niet mogelijk zijn).
Wat zijn de snelheden die je haalt met Edge t.o.v. de pit abb. van je vrienden?
(wanneer hebben je vrienden pit afgesloten? Het schijnt dat de pit ab. van voor juli 2006 niet worden geknepen of klopt dit niet).
Sorry voor de late reactie, ben niet altijd online in het weekend :)

Ja ik heb die max online bundel van 1GB afgesloten met een sim only abbo van Telfort. Bij Telfort zelf kun je die helaas niet bestellen aangezien ze dan aangeven dat je een duurde abbo moet nemen tegen de normale prijs. Zelf heb ik Telfort 300 voor € 8,95 p/m + max online voor € 9,95 p/m. Ik heb dat besteld bij gsmeasy.nl maar je kan het ook bij andere online shops bestellen. Als je het via zo'n shop besteld is het dus wel mogelijk beide abbo's goedkoop aan te schaffen :D (Ik heb maar een 1 jarig abbo afgesloten btw, 2 jaar was niet nodig)

De snelheid van mijn Edge verbinding ten opzichte van die van mijn vrienden met T-Mobile zijn ongeveer 60Kb en die van mij rond de 130Kb gemiddeld (getest via http://www.bandwidthplace.com/speedtest)

Wat betreft PIT van T-Mobile, ik weet van een dat hij dat al heeft vanaf Mei, van de anderen weet ik het niet precies. Maar allemaal haalde ze gemiddeld deze snelheden. Die van hem was iig niet sneller dan de andere 2.

Wat betreft de stabiliteit van de verbinding, ik kan dat natuurlijk niet echt goed zelf testen, maar goed als ik kijk naar onze "rijdende test" gisteren in R'dam dan merkte ik wel verschil.
Toen we langzaam door de stad aan het rijden waren had hij heel de tijd een goed UMTS verbinding. Ik moest al rijdende nog een Edge verbinding maken en dat ging niet al te snel. Ook toen ik verbinding had kreeg ik regelmatig errors bij het laden van dezelfde pagina als mijn vriend (gewoon de verbinding verbroken dus). Na het doen van een soft reset en opnieuw verbinding maken werkte alles wel perfect en kreeg ik keurig netjes altijd een pagina te zien. We hebben 2x hetzelfde rondje gereden in R'dam (moeilijk he parkeer plekje vinden wanneer de halve binnenstad is afgesloten |:( )
Gedurende de rit kwamen mijn pagina's net iets sneller volldige op mijn scherm dan op de TyTN met T-mobile, maar wereld schokkend was het niet.

Ik hoop iig dat die verbindingsproblemen eenmalig waren en niet om de zoveel tijd voorkomen. Misschien had ik gewoon pech, anders een goed punt voor een nieuwe patch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186049

Kan iemand die reeds een TyTN heeft me helpen met 't volgende: Ik geloof dat er straks een UK versie een NL versie beschikbaar is. Mocht ik voor de NLse versie kiezen, dan ga ik er eigenlijk vanuit dat ik automatisch ook een NLse office heb, klopt dat? Het liefst zou ik namelijke gewoon een NLs OS hebben en wel een Engelstalige office. Weet iemand of dat mogelijk is? Of moet ik er dan een andere office versie opzetten? En is daar makkelijk aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 186049 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:14:
Kan iemand die reeds een TyTN heeft me helpen met 't volgende: Ik geloof dat er straks een UK versie een NL versie beschikbaar is. Mocht ik voor de NLse versie kiezen, dan ga ik er eigenlijk vanuit dat ik automatisch ook een NLse office heb, klopt dat? Het liefst zou ik namelijke gewoon een NLs OS hebben en wel een Engelstalige office. Weet iemand of dat mogelijk is? Of moet ik er dan een andere office versie opzetten? En is daar makkelijk aan te komen?
Helaas... Een NL OS betekent een NL Office.
Een WWE OS betekent een WWE Office.
Dus ook standaard een WWE Spellingscontrole en WWE Woordenlijst.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108985

Heeft er nog iemand nieuws over T-Mobile?

Ik ben vorige week geweest en " ze wisten nog van niks" Die gast had nog geeneens van de TyTN of Vario II gehoord, maar zit hier dan ook in een dorp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De Wiki is zo goed als klaar! Ik geef dan nu ook iedereen de mogelijkheid om de Wiki te bekijken en om er zelf te posten.

Regeltjes:

[list=1]
• ALs je zelf iets wilt posten/wijzigen kan je je zelf registreren onder je eigen Nick zoals die op GOT bekend is.
• Mocht je iets willen verwijderen uit de Wiki omdat je van mening bent dat het overbodig is, neem dan eerst contact met een van de makers van de Wiki op: TheRookie - DaannO
• Er mogen geen illegale content of warez in die WIki geplaats worden.
• De discussie zal in dit forum plaats vinden, dus niet op de Wiki!
• Verder hanteren we allemaal de zelfde regels zoals die op GOT bekend zijn: Algemene gedragsregels (Netiquette) :)

Wiki Links

Algemeen:

HTC Devices Wiki

Software
Registry Tweaks

TyTN gedeelte:

TyTN Index

Mini-FAQ
Tutorials

Natuurlijk vragen we iedereen om in de Wiki te posten en opbouwende kritiek te geven zodat we met ze alle een informatieve site kunnen maken! De Wiki is dan wel nog niet helemaal af, maar met ze alle moeten we een heel eind komen!
Overgins gaat er super veel dan uit naar TheRookie die de pagina Host, en die het meest energie in de Wiki heeft gestoken! _/-\o_

Vanavond Morgen zal ik een Wiki gedeelte aan de TS toevoegen zodat de regeltjes en links wat overzichtelijker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54

GraasGast

Analogue Heaven

Goede zaak! Complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:18

sphere

Debian abuser

Anoniem: 108985 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:47:
Heeft er nog iemand nieuws over T-Mobile?

Ik ben vorige week geweest en " ze wisten nog van niks" Die gast had nog geeneens van de TyTN of Vario II gehoord, maar zit hier dan ook in een dorp...
Vandaag gebeld, ze zeggen nog steeds Q3. Zal wel september worden.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sphere schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:47:
[...]

Vandaag gebeld, ze zeggen nog steeds Q3. Zal wel september worden.
Q3???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze moeten echt even tempo maken daar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177975

Ik mag 1 sep bellen voor verlenging, hoop dat ie dan al uit is...
Anders heb ik nog 3 maanden...maarja...bij verlenging sturen ze hem meteen z.s.m. op !
Hou het hier in de gaten, en als er regelmatig wat mensen t-mobile bellen voor verlenging info of nieuwe abbo dan weten we het hier snel genoeg, ik kan niet wachten i.i.g. !

@ DaannO, wil je misschien in de startpost nog een kleine suggestie of link maken naar een rijtje 'dat-moet-er-sowieso-op' software.

* Zoals staat aangegeven met:
- Opera
- Wisbar Advance 2
- Network Browser (1.3)

Verder brengt HTC de roadmap uit voor 2006 op newmobile zie hier: http://www.newmobile.nl/eur/nl/news.php?news_id=cb6986

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 177975 op 22-08-2006 22:07 . Reden: Software-verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De Vario 2 is nu beschikbaar geworden in Engeland :)
T-Mobile MDA Vario II Available Now in UK
August 22, 2006 [Pocket PC phone]
Customers of T-Mobile UK are getting calls from T-Mobile saying that the T-Mobile MDA Vario II Pocket PC phone can now be ordered.

If you ponder upgrading your current T-Mobile phone or purchasing new subscription you may be interested in this story. Since T-Mobile UK also offers HSDPA you would be able to use your phone to the full!

Please note: Orange UK is launching soon genuine flat rate mobile Internet access with tariff "Panther" so although Orange has no HSDPA you may consider purchasing Orange SPV M3100 instead... because T-Mobile UK offers no true flat rate yet, and has not announced any plans about it yet.

Some highlights about T-Mobile MDA Vario II: 3G Pocket PC phone with support for UMTS, EDGE, HSDPA, and with built-in slide-out QWERTY keyboard, genuine scroll wheel, Bluetooth and fast processor from Samsung of 400 MHz (corresponds to 520 MHz in Intel processors).

Credit: Steve Butcher.

[ Voor 1% gewijzigd door DaannO op 22-08-2006 22:53 . Reden: Bron vermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:36:
De Vario 2 is nu beschikbaar geworden in Engeland :)

[...]
link...

bedankt, Rens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60993

Anoniem: 177975 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:57:
@ DaannO, wil je misschien in de startpost nog een kleine suggestie of link maken naar een rijtje 'dat-moet-er-sowieso-op' software.

- Opera
- Wisbar Advance 2
- Network Browser (1.3)
Lijkt me een beetje overbodig, aangezien dit toch voor iedereen anders zal zijn. Hooguit een lijstje met suggesties van nuttige applicaties ofzo waar je dan uit kan kiezen wat je zelf ook handig lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 177975 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:57:
Ik mag 1 sep bellen voor verlenging, hoop dat ie dan al uit is...
Anders heb ik nog 3 maanden...maarja...bij verlenging sturen ze hem meteen z.s.m. op !
Hou het hier in de gaten, en als er regelmatig wat mensen t-mobile bellen voor verlenging info of nieuwe abbo dan weten we het hier snel genoeg, ik kan niet wachten i.i.g. !

- Opera
- Wisbar Advance 2
- Network Browser (1.3)

Verder brengt HTC de roadmap uit voor 2006 op newmobile zie hier: http://www.newmobile.nl/eur/nl/news.php?news_id=cb6986
Anoniem: 60993 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:45:
[...]

Lijkt me een beetje overbodig, aangezien dit toch voor iedereen anders zal zijn. Hooguit een lijstje met suggesties van nuttige applicaties ofzo waar je dan uit kan kiezen wat je zelf ook handig lijkt.
Dit lijkt me eerlijk gezegd ook overbodig. Dit omdat dit per user verschillend is en elke user heeft dan ook zijn eigen mening over wat wel en niet handig is. Ik zou als ik jou was dan ik de WIKI even een stukje maken over handige software :)

Wat betreft die roadmaps, die heb ik al een weekje in mn sig staan ;)
Mijn excuss, hij staat er nu bij :)

Groot nieuws! HTC heeft officieel zijn eigen Wiki: http://www.htcwiki.com/
HTC gets serious about customer support: launches official Wiki but still no forum
August 22, 2006 [General]
At first this Wiki looked like a one created just by an enthusiast - one of many on this topic - but now there is official confirmation from Wiki hosting company and HTC is linking to this Wiki from its websites!

Clearly HTC strives to improve customer support and the only missing piece in the HTC puzzle is web forum, where HTC employees would provide answers and end users could discuss issues...

Information from Wetpaint - the company, where HTC purchased Wiki hosting, follows.

* * * * *

Wetpaint to Host Wiki for HTC Smartphone Users Leading Handset Manufacturer HTC to Build Innovative Community Site to Engage Its Passionate Consumer Base

Wetpaint.com announced that High Tech Computer Corp. (HTC), the world's leading provider of Microsoft Windows Mobile-based devices, has chosen Wetpaint to build and host a new wiki Website to help support HTC's growing online community. The Web site, which can be found at www.htcwiki.com , is a place where HTC's passionate customer base are encouraged to share their experiences, offer tips and tricks, and recommend new devices to other customers as well as to HTC.

"HTC is truly leading the industry by creating HTCWiki.com to help spur and be part of an interactive dialogue with its user community," said Ben Elowitz, CEO of Wetpaint. "This level of transparency reinforces the outstanding relationships the company has with partners and customers."

"HTC device users, partners and potential customers are very engaged and vocal when it comes to technology, so we wanted to give them an easy way to connect not only with us but also with our partners and other consumers," said David Smith, Director of Marketing for HTC. "Creating HTCWiki.com with Wetpaint was a great solution because it gives our customers a site where the user community can get together and share valuable information."

HTC designs, manufactures, and markets innovative, feature-rich Smartphone and Pocket PC mobile devices. These devices are available as HTC-branded units in Europe and Asia and also as products individually customized and branded by carriers and other branded partners. The company worked with Wetpaint to create a customized version of Wetpaint's innovative Website technology that combines the best elements of wikis, blogs, and social networking services. The Wetpaint platform is different from other similar technologies because of its easy click-and-type approach to adding or editing content. Instead of having to know complicated mark-up languages, for example, Wetpaint users simply click and type in order to add or edit text, photos, or hyperlinks on community website pages.

HTC is part of a larger trend of companies using Wetpaint and other community platforms allowing customers to connect directly with the brands they are most passionate about.

Original source of this story is here.

[ Voor 55% gewijzigd door DaannO op 22-08-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipske
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
heb dat ding vandaag gehaald alleen streaming radio wil maar niet lukken. weet iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dat de Vario II een QVGA scherm heeft, waarom hebben ze er geen VGA ingezet, is QVGA niet al achterhaald ?

What is the difference between QVGA and VGA?
QVGA and VGA indicate what resolution your device's screen has.
QVGA has a resolution of 240x320.
VGA has resolution of 480x640.
That means VGA has 4 times as many pixels as QVGA screens.
Graphics are optimized for VGA so they will look sharper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Omdat het in je broekzak moet blijven passen? En als ze het scherm even groot houden maar er meer pixels in plempen, word alles zo klein dat je teksten niet meer kan lezen. Als je een groter scherm wil moet je geen PDA nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GraasGast schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:34:
Omdat het in je broekzak moet blijven passen? En als ze het scherm even groot houden maar er meer pixels in plempen, word alles zo klein dat je teksten niet meer kan lezen. Als je een groter scherm wil moet je geen PDA nemen.
Oke, ik dacht dat alles gewoon wat scherper werd als je meer pixels had, maar dan is het zo wel prima, moet wel leesbaar zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177975 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:24:
Ik zie dat de Vario II een QVGA scherm heeft, waarom hebben ze er geen VGA ingezet, is QVGA niet al achterhaald ?

What is the difference between QVGA and VGA?
QVGA and VGA indicate what resolution your device's screen has.
QVGA has a resolution of 240x320.
VGA has resolution of 480x640.
That means VGA has 4 times as many pixels as QVGA screens.
Graphics are optimized for VGA so they will look sharper.
Het schermpje heeft toch een resolutie van 480x640? Just like the Qtek 9100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beeldscherm Specificaties Mda Vario: ( Bron, Tweakers Topic van Vario 1 )

Type beeldscherm: Transflective LCD, Touch sensitive
Resolutie: 240 x 320 pixels (QVGA)
Aantal kleuren: 65.536
Formaat: 7,1 cm diagonaal (2.8")

Vario II is idem-dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
GraasGast schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:34:
Is niet noodzakelijk hoor zoals ik eerder in dit topic al aangaf is het best mogelijk een VGA resolutie te realiseren op een 2.8" schermpje. Het hoeft niet kleiner te worden. Het kan ook alleen scherper worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 23-08-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Klopt, maar dan moet het OS dat ondersteunen. WM5 heeft wel een vga-modus, maar die is bedoelt voor grotere schermen (MDA Pro) dus op een 2.8" is dat niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
? Het OS "ziet" toch niet wat de fysieke afmeting van het scherm is? 480*640 blijft 480*640 dus qua OS zou het volgens mij geen probleem moeten zijn... alleen als je de lettertjes op klein hebt staan zouden ze wel eens heel klein kunnen worden maar dat kan je aanpassen... ik had liever gezien dat het scherm een VGA res had gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Ja dat bedoel ik dus, dat alles dan heel klein word. Tekstgrootte is wel aan te passen, maar iconen en afbeeldingen zullen hun eigen resolutie behouden, waardoor het allemaal onbruikbaar klein word. Je netwerk- en accu-indicators worden dan de helft kleiner. Lijkt me niet echt prettig werken. Het is dus niet bruikbaar tot het OS alle schermcontent waar nodig kan schalen.

Anoniem: 184968

Nou.. ik vind het nu wel 'eind van de maand' pff

Anoniem: 184968 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:17:
Nou.. ik vind het nu wel 'eind van de maand' pff
Ik ben bang dat we tot maandag of maandag nog een week moeten wachten....

• Edwin Fagnano
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik heb de mijne nu 2 weken in bezit en het bevalt me echt super. In Nederland heb ik een HTC versie gekocht in combinatie met onbeperkt gprs en een t-mobile business contract. Het kost me nu samen iets van 22,50 in de maand en het toestel had ik voor € 100,-.

Ik vind het echt een super telefoon, alleen die houder van de stick is een beetje gammel (en inmiddels een beetje kapot denk ik), maar de rest van het toestel is degelijk.

Van de problemen met uitlijning etc. heb ik geen last.

Alleen bluetooth krijg ik met die com-poorten niet aan de praat, weet iemand daar een goede tuturial van te staan ergens?

Ik hoop dat ik hem maandag 4 september heb, want dan begint mijn nieuwe studie en ben ik elke werkdag minimaal 3,5 aan het reizen totdat ik een woning heb gevonden. En dan wil ik dus wel wat te doen hebben zoals, MSN-en, surfen, mp3, films kijken etc..

• MR_VIPER

MR_VIPER

Anoniem: 184968 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:44:
Ik hoop dat ik hem maandag 4 september heb, want dan begint mijn nieuwe studie en ben ik elke werkdag minimaal 3,5 aan het reizen totdat ik een woning heb gevonden. En dan wil ik dus wel wat te doen hebben zoals, MSN-en, surfen, mp3, films kijken etc..
Als je gewoon de HTC versie haalt hoef je niet te wachten. Dan heb je hem bij wijze van spreken als je de winkel uitloopt vandaag nog.

*empty*

Edwin Fagnano schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:34:
Ik heb de mijne nu 2 weken in bezit en het bevalt me echt super. In Nederland heb ik een HTC versie gekocht in combinatie met onbeperkt gprs en een t-mobile business contract. Het kost me nu samen iets van 22,50 in de maand en het toestel had ik voor € 100,-.

Ik vind het echt een super telefoon, alleen die houder van de stick is een beetje gammel (en inmiddels een beetje kapot denk ik), maar de rest van het toestel is degelijk.

Van de problemen met uitlijning etc. heb ik geen last.

Alleen bluetooth krijg ik met die com-poorten niet aan de praat, weet iemand daar een goede tuturial van te staan ergens?
Klinkt goed, waar heb je hem aangeschaft? en Business kan niet bij particulieren of wel? is een inschrijving bij de KVK voldoende?:P dan ga ik ff een bedrijfje opzetten voor mijn phone lol hahahahah

MR_VIPER schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:52:
[...]

Als je gewoon de HTC versie haalt hoef je niet te wachten. Dan heb je hem bij wijze van spreken als je de winkel uitloopt vandaag nog.
Alleen dan loop ik ook met een stuk lichtere portemonnee de winkel uit dan wanneer ik nog eventjes wacht hoogstwaarschijnlijk..? Toch?

• DaannO
De Vario 2 wordt ik week 37 verwacht. Vanaf dan kunnen we hem in de winkel gaan vinden :)

Hier is nog een review te vinden :)

[ Voor 40% gewijzigd door DaannO op 24-08-2006 18:14 ]

DaannO schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:29:
De Vario 2 wordt ik week 37 verwacht. Vanaf dan kunnen we hem in de winkel gaan vinden :)
DAT MEEN JE NIET!!!

• DaannO
Uhm ja :?

Overgins is de I-Mate versie officieel aangekondigd. Zie de product pagina van I-Mate.

Als je het mij vraagt, is dit de mooiste versie, ik zal hem dan ook in de ts verwerken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.clubimate.com/productimages/devices/JASJAM_techdetail_2.jpg
i-mate JASJAM and SPJAS are official + i-mate announces changes in management
August 23, 2006 [General]
At last HTC Hermes Pocket PC phone branded by i-mate is official:

Afbeeldingslocatie: http://x.msmobiles.com/portal/images/htc/i-mate-jasjam.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door DaannO op 24-08-2006 18:11 ]

Anoniem: 103759

Week 37, dat is de week van 9 september oid? Dat is wel netjes, als er een mooie prijs komt dan is ie in die week van mij :D

Anoniem: 51799

Edwin Fagnano schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:34:
Waar?

Ik heb al op de site van T-Mobile gekeken. Als je een bedrijf heb en MINIMAAL 2 phones aanschaft dan is dat 10eur pm goedkoper, maar dan moet je wel een onderneming hebben...ik heb snel even gekeken dus weet ook niet alles

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Voor de mensen die net als ik ook graag eerst de handleiding lezen alvorens een apparaat te kopen.

HTC heeft de handleiding voor de TyTN online gezet. Linkje

• DaannO
ReVolpe schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:58:
Voor de mensen die net als ik ook graag eerst de handleiding lezen alvorens een apparaat te kopen.

HTC heeft de handleiding voor de TyTN online gezet. Linkje
Top! Die zet ik er in :)

Ik heb nu ook de Wiki in de ts verwekt: DaannO in "HTC Hermes ( HTC TyTN / MDA Vario II / S..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186840

Anoniem: 113565 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:12:
[...]

Sorry voor de late reactie, ben niet altijd online in het weekend :)

Ja ik heb die max online bundel van 1GB afgesloten met een sim only abbo van Telfort. Bij Telfort zelf kun je die helaas niet bestellen aangezien ze dan aangeven dat je een duurde abbo moet nemen tegen de normale prijs. Zelf heb ik Telfort 300 voor € 8,95 p/m + max online voor € 9,95 p/m. Ik heb dat besteld bij gsmeasy.nl maar je kan het ook bij andere online shops bestellen. Als je het via zo'n shop besteld is het dus wel mogelijk beide abbo's goedkoop aan te schaffen :D (Ik heb maar een 1 jarig abbo afgesloten btw, 2 jaar was niet nodig)
Uit mijn e-mailcontact met gsmeasy blijkt dat die € 9,95 p/m alleen geldt bij twee jaar. Voor een jaar zou het € 30 zijn, maar ze bedoelen vast € 27,50. Zou je willen controleren of je toch niet ongewild een tweejarig abo hebt afgesloten? Of dat je € 27,50 p/m blijkt te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpeeters
  • Laatst online: 03-05-2021
Nog even een reactie op het verschil tussen UK en NL versie en het ontbreken van Transcriber.

Niet alleen transcriber ontbreekt, heel handschriftherkenning zit niet op de NL versie. Ik voelde me wel enigszins ver@%$ toen ik daar achter kwam. Het lijkt me zaak dat Smart Mobility (die de NL versie distribueert) een sticker op de doos plakt waarop dit vermeld wordt. Het toetsenbord is super, maar voor een snelle wijziging in een afspraak vind ik letterherkenning toch erg handig. Ben nu in overleg met HTC voor een omruilactie.

[ Voor 10% gewijzigd door janpeeters op 25-08-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:38
De Nederlandse versie van de vario I had toch eerst ook geen handschrift herkenning? Of miste daar alleen Transcriber in de SIP opties? Ik weet iig wel dat ik nu wel alle SIPs heb door in het register een key aan te passen. Ik weet zo snel niet meer welke, maar in het HTC Wizard topic of op xda developers kun je hier vast wel antwoord op vinden, het is in beide aan bod gekomen. Ik zou zeggen: zoek er ff naar, als het werkt kan het je een omruilactie besparen.

edit: gevonden in de start post van het HTC Wizard topic:
"Wanneer je gebruikt maakt van een Nederlandstalige Wizard bestaat de kans dat deze functie uitgeschakeld is. Dankzij birdibird is het nu echter wel mogelijk deze functie te activeren.

De instructies hiervoor zijn zeer eenvoudig; download dit .cab bestand en voer deze vervolgens uit op je HTC Wizard.

Wanneer je één der beide als standaard invoermethode wilt instellen moet je een kleine aanpassing in je registry maken:
quote:
1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip"

2) Wijzig de waarde van de "DefaultIm" key met de functie die jouw voorkeur heeft:

Block Recognizer: {42429691-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}
Letter Recognizer: {42429690-ae04-11d0-a4f8-00aa00a749b9}

Bij mijn Vario I werkte dit, ik zou zeggen, probeer eens of het ook op de TyTN werkt. De link naar het cab bestand (met register instellingen die je nodig hebt) vind je in de start post van het topic. Transcriber krijg je hiermee niet aan de praat, maar daarvoor zijn op xda dev de bestanden van de ftp te halen. ff installeren en klaar. suc6!

[ Voor 55% gewijzigd door koksie op 25-08-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
Hmmm ik vind die I/mate persoonlijk ook mooier dan de Tytn......

Wanneer zou die I/mate in de winkels komen te liggen??

Ik heb trouwens ook een artikel gelezen dat T-mobile en Vodafone in duitsland VOIP blokkeerd op hun UMTS netwerk zodat je niet kunt skypen oid......

Dat zou de nood voor een 100 kb verbinding weer teniet doen.......

link: http://www.planet.nl/plan...ontentid=597092/sc=e32f66

Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal72
  • Laatst online: 18-05-2007
Goede post. _/-\o_

Vraagje, Ik probeer tomtom navigator 5.2.1 erop te krijgen maar ik krijg het niet voormekaar :( , weet jij iets?

Thanks

Pascal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Pascal72 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:10:
Goede post. _/-\o_

Vraagje, Ik probeer tomtom navigator 5.2.1 erop te krijgen maar ik krijg het niet voormekaar :( , weet jij iets?

Thanks

Pascal :)
Vanaf de SD installeren.

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=70219

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpeeters
  • Laatst online: 03-05-2021
Koksie, je bent een held. Het werkt. Zelfs het oude progje voor de MDA werkt nog op de HTC. Helemaal super.

Dank!!! Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 20:05
Zojuist bij BC in Apeldoorn

ik "Al iets bekend over de MDA Vario 2"
verkoper "ja wordt volgend jaar, T-Mobile heeft het uitgesteld."

Yeah sure...ik geloof er geen reet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186034

vage shit hoor... overal hoor je wat anders!

~Zal allemaal wel opzet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Heeft iemand in nederland al videobelletje gedaan?
Ik krijg telkens een Try Again? of wil je een spraak verbinding opzetten :(
Nu schijnt het zo te zijn dat mijn baas een corporate Vodafona abbo heeft
waar niet videobellen bij in zit (of lees disabled staat) |:(

Nu heb ik bij de koop van mijn TYTN een T-mobile (5 euri) abbo erbij gehad.
Maar ook hiermee kan ik met een andere TYTN niet beeldbellen.

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ExTaxi schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:45:
Zojuist bij BC in Apeldoorn

Yeah sure...ik geloof er geen reet van.
Ik denk dat het een grapje was, zoals al zei: week 37/38 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51799

ExTaxi schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:45:
Ja, tegen die tijd zal de opvolger van de HTC TyTN al uit zijn! :+ Ik denk dat die verkopers gewoon een beetje moe worden van al die mensen die vragen wanneer de MDA Vario II uit komt en daarom onzin beginnen uit te kramen. ;)

Als T-Mobile NL de datum gewoon op website zet, zoals men in Duitsland deed, dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 20:05
Anoniem: 51799 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:02:
[...]

Ja, tegen die tijd zal de opvolger van de HTC TyTN al uit zijn! :+ Ik denk dat die verkopers gewoon een beetje moe worden van al die mensen die vragen wanneer de MDA Vario II uit komt en daarom onzin beginnen uit te kramen. ;)
nee want zijn broertje zat er ook op te wachten zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18 september release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik zat te wachten op de Vario II... maar als ik alles zo doorlees is er weinig reden om niet gewoon de HTC versie te pakken en daar voor een provider een mooie prijs voor af te spreken. Dat t-mobile bijvoorbeeld een roze balk in m'n telefoon zet hoeft van mij niet echt... ook het merkje hecht ik geen waarde aan.

In hoeverre is de software op zo'n ding aan te passen? Kun je bijvoorbeeld Windows opnieuw installeren? Sorry, geen ervaring mee, ik roep maar wat en kijk wat er voor reactie komt ;)

In de TS staat dat de extra software op de HTC minimaal is... maar waarom zou ik er dan extra software van een provider bij willen? Doe mij maar een kale Windows, de rest regel ik zelf wel zou ik haast zeggen... maar dat zal wel weer niet zo werken?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Het voordeel van de Vario II is de lage prijs icm een abo, lager dan die van de HTC met hetzelfde abo over het algemeen. Voor de Compact en Vario gold iig dat ze met hetzelfde abo erbij veel goedkoper waren dan hetzelfde apparaat van Qtek of I-mate (scheelde 100 e oid voor de Vario, meer nog voor de Compact). De extra software die een provider levert kan nuttig zijn. Zo levert T-Mobile vaak een progje mee dat je GPRS gebruik in de gaten houdt, als je geen PIT hebt kan dat nuttig zijn om zo de kosten in de hand te houden. Wil je datzelfde progje los kopen, dan moet je er 15 US$ oid voor lappen. Verder leverde T-Mobile op de Vario standaard een app mee om je softkeys aan te passen, iets waar veel mensen met een Qtek om zaten te springen. Dit appje kwam na een paar weken pas voor de Qtek mensen beschikbaar nadat het uit een T-Mobile toestel op een forum gezet was.

Het flashen van de Vario met een HTC ROM is mogelijk, verder kun je door de Extended ROM aan te passen of gewoon een andere theme te installeren redelijk wat roze zooi eraf krijgen. Mijn Vario heeft door simpele aanpassingen geen T-Mobile kleuren meer, ook al draai ik wel een T-Mobile ROM.

Nog een voordeel van T-Mobile: 1 GB micro SD kaart gratis erbij. Tenminste, dat heb ik hier en daar op fora gelezen. Gezien de Compact (256 SD) en Vario (512 mini SD) zou dit zeker waar kunnen zijn.

Nadeel van T-Mobile: ROM updates komen erg traag, die voor de Compact pas na een jaar oid, toen ik hem al weer verkocht had. Bij de Vario waren ze een stuk sneller, maar toch langzamer dan de andere merken. Nu kun je dit oplossen door een andere ROM erop te gooien ( een HTC ROM bijv.) maar dat zu implicaties hebben voor je garantie, al heb ik dat nooit bevestigd gezien.
verder heeft T-Mobile matige support, omdat ze niet echt veel van het device weten, minder dan de andere merken iig. Ik kan me zo voorstellen dat HTC's support stukken deskundiger is.

Voor mij is prijs vrij belangrijk, dus ik wacht gewoon braaf op de Vario II, maar ieder moet die afweging voor zich zelf maken. Ik geef hier alleen aan wat mijns inziens de voor- en nadelen van een T-Mobile apparaat zijn tov andere merken. Wellicht wordt de Vario II wel bijna net zo duur als een losse HTC+1 GB micro SD, gezien het omlaag schroeven van de toestel subsidies, maar dat zie ik wel als ik hun prijzen hoor. Mocht dat het geval zijn, dan is voor mij de HTC het overwegen waard, maar zoals ik al zei: dat moet ieder voor zich bepalen.

edit: voorbeeld van software die door T-Mobile wel bijgeleverd wordt en door HTC niet is een T9 functie voor sms-en met het toetsenblok op het scherm. Ik gebruik dat nooit (niet voor niets zit er QWERTY op), maar redelijk wat mensen op HoFo missen het.

[ Voor 4% gewijzigd door koksie op 26-08-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Koksie _/-\o_ duidelijk post :)

Het is dus in ieder geval mogelijk om alles op softwaregebied aan te passen naar eigen wens. Met dat gegeven maakt het dus qua gebruik niet uit of je de HTC of de T-Mobile versie pakt.

De support is een ander verhaal, maar als tweakert zijnde moeten we toch een eind zelf kunnen komen. De prijs is natuurlijk wel een vrij belangrijke factor. Zelf vond ik de aanbieding van T-Mobile wel mooi, zeker in combinatie met een PIT abbo.

Ik zal eens informeren wat verschillende providers doen met zo'n HTC apparaat. Of ze er uberhaupt een mooie combinatie van willen/kunnen maken en wat dan een prijs zou zijn... maar waarschijnlijk wordt het gewoon wachten op de T-Mobile versie :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95067

Anoniem: 186840 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:59:
[...]

Uit mijn e-mailcontact met gsmeasy blijkt dat die € 9,95 p/m alleen geldt bij twee jaar. Voor een jaar zou het € 30 zijn, maar ze bedoelen vast € 27,50. Zou je willen controleren of je toch niet ongewild een tweejarig abo hebt afgesloten? Of dat je € 27,50 p/m blijkt te betalen?
Er zijn inderdaad niet veel winkels die gereduceert EDGE tarief aanbieden met 1 jarig abo.
Ik heb mijn TyTN een paar weken terug via Smartphonestunts besteld i.c.m. een 1 jarige verlenging van m'n telfort 200 abo + Max online bundel voor 9,50 / mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Kaastosti schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:46:
Koksie _/-\o_ duidelijk post :)

Het is dus in ieder geval mogelijk om alles op softwaregebied aan te passen naar eigen wens. Met dat gegeven maakt het dus qua gebruik niet uit of je de HTC of de T-Mobile versie pakt.

De support is een ander verhaal, maar als tweakert zijnde moeten we toch een eind zelf kunnen komen. De prijs is natuurlijk wel een vrij belangrijke factor. Zelf vond ik de aanbieding van T-Mobile wel mooi, zeker in combinatie met een PIT abbo.

Ik zal eens informeren wat verschillende providers doen met zo'n HTC apparaat. Of ze er uberhaupt een mooie combinatie van willen/kunnen maken en wat dan een prijs zou zijn... maar waarschijnlijk wordt het gewoon wachten op de T-Mobile versie :)
Op software gebied is inderdaad eigenlijk alles mogelijk. In iig, dat was het voor de Compact en Vario wel. Het enige probleem zou kunnen ontstaan bij het CID locken van de ROM op de Vario II. Dat is een manier waarop je het toestel alleen met een T-Mobile ROM kunt flashen en niet een ROM van HTC zelf erop kan zetten. Dit deden ook Qtek en I-Mate bij de Vario en Compact. Ik weet niet of dit op de Vario II ook door T-Mobile gedaan wordt (was bij de vorige modellen wel zo), maar de HTC TyTN schijnt er geen of een heel simpele te hebben. Het bespreken van het verwijderen van de lock is echter tegen de regels van dit forum, meer info over de CID lock op xda-developers.com. Ook met een CID lock kun je echter de software makkelijk aanpassen met een beetje tweaken, het enige wat nog op T-Mobile duidt op mijn phone is het logo en dat kan er met een een vlakgum makkelijk afgehaald worden.

Inderdaad ben ik dankzij support op xda dev en dit forum altijd aardig ver gekomen en heb ik mijn apparaten altijd volledig naar wens kunnen inrichten, dat zal bij de Vario II ook zeker vrij eenvoudig te doen zijn als beetje tweakert. Ik heb nooit de support van T-Mobile nodig gehad.

Ik ben bang dat de providers zelf niets met de HTC TyTN gaan doen. KPN heeft altijd de Qtek versie van deze devices aangeboden, deze kwamen laat in het assortiment en waren altijd erg prijzig, duidelijk gericht op de zakelijke markt. Orange kwam altijd met een eigen versie, mooier maar duurder dan T-Mobile, en Vodafone heeft de VPA series, ook erg duur. De Compact was bij Vodafone na 7 maanden zeker 150 eurie duurder dan de T-Mobile versie bij introductie.Providers hebben vaak een beperkte selectie van dit soort apparaten in de aanbieding en werken altijd met branded en customized versies (op KPN na, die Qtek voerde). Ik denk daarom niet dat je bij een provider de HTC zult kunnen regelen, simpelweg omdat die niet in hun assortiment zit. Een provider bellen en hopen een TyTN bij hen te kopen met korting lijkt me niet echt mogelijk. Als je echt de HTC wilt zijn er maar twee kanalen beschikbaar: een belwinkel (online of real life) of een los toestel met sim-only. Wachten op KPN is denk ik door prijsstelling en lang wachen op de introductie geen optie voor je. Helaas is er bij beide kanalen meestal weinig ruimte voor onderhandeling in de prijs, omdat webwinkels de aanbiedingen als zo scherp mogelijk zetten ivm concurrentie overwegingen. Retail winkels als T4T en BC hebben vaak weinig onderhandelingsruimte en gaan gewoon uit van een vast prijssysteem.

Ik zie dat je het hebt over een mooie combi bij T-Mobile met PIT. Ik denk dat ik langzaam blind begin te worden en er overheen gelezen heb, maar waar heb je die aanbiedingen dan gezien? Er is nog geen officiele leverdatum bekend, prijzen voor zover ik weet ook niet?

BTW, eenieder die correcties op mijn posts heeft is natuurlijk welkom dit te melden, ik beschrijf alleen mijn ideeen en ervaringen, kan er hier en daar natuurlijk faliekant naast zitten. Informeer gewoon even bij de providers, ze kunnen je iig laten weten of het uberhaupt mogelijk is. Neem mijn posts niet voor evangelie aan, ik heb het niet zelf gecheckt door ze te bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Zijn er al mensen hier die hun toestel omgeruild hebben vanwege het alignment probleem?
Hebben jullie trouwens ook af en toe last van het blijven hangen van de UI? Niet vastlopen, maar dat het scherm zich niet goed ververst... (zelfs na hardware reset en geen aparte today items)

Ik ga binnenkort maar even contact opnemen met HTC, een koerier komt het toestel dan oppikken en dan hoop ik er 1 uit de hogere series te krijgen waar het probleem niet meer bij optreedt. Of zouden ze het toestel repareren (door de druk van het scherm wat te verlichten). Ik vraag me af wat goedkoper voor hen is.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 12:33
Ik lees hier dat veel mensen hier wachten op de MDA Vario II van T-mobile.
Ik las op een forum van xda-developers.com, dat dat toestel een 300Mhz proc aan boord heeft ipv 400Mhz. Zie site:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?p=336839

Is een stuk langzamer dus dan de Tytn.
Heeft iemand hier al meer over gelezen? Pas er dus mee op welke je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

BORG schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:01:
Ik lees hier dat veel mensen hier wachten op de MDA Vario II van T-mobile.
Ik las op een forum van xda-developers.com, dat dat toestel een 300Mhz proc aan boord heeft ipv 400Mhz. Zie site:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?p=336839

Is een stuk langzamer dus dan de Tytn.
Heeft iemand hier al meer over gelezen? Pas er dus mee op welke je besteld.
Als je verder had gelezen zag je dat dat pre-production models waren.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
  • Laatst online: 14-01-2023
Zyphrax schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:04:
Zijn er al mensen hier die hun toestel omgeruild hebben vanwege het alignment probleem?
Hebben jullie trouwens ook af en toe last van het blijven hangen van de UI? Niet vastlopen, maar dat het scherm zich niet goed ververst... (zelfs na hardware reset en geen aparte today items)

Ik ga binnenkort maar even contact opnemen met HTC, een koerier komt het toestel dan oppikken en dan hoop ik er 1 uit de hogere series te krijgen waar het probleem niet meer bij optreedt. Of zouden ze het toestel repareren (door de druk van het scherm wat te verlichten). Ik vraag me af wat goedkoper voor hen is.
Ik heb totaal geen uitlijn probleem, het toestel werkt super.

Alleen het standaard 'taak' beheer vind ik lastig, vooral als je wilt switchen tussen programma's of programma's wil afsluiten (anders blijven ze in het geheugen hangen).

SInds ik magic button geinstalleerd heb en er bellen veel mensen wil hij nog wel eens vastlopen, zonder magicbutton geen problemen!

Zijn hier meer ervaringen mee? Of alternatieven die goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Gebruik zelf SPB PocketPlus en die heeft een soortgelijke functie als magicbutton als je rechtsboven met je stylus ingedrukt houdt zie ja alles wat open staat en kan je dat gewoon afsluiten door op de afsluiticon te drukken:

Afbeeldingslocatie: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/screenshots/wm5/12.gif

Daarnaast heeft dat programma meer functies, vooral de plug-ins ervoor zijn handig, diary, backup, weather en time. Die kan je tabbed op je today scherm zetten. http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/?en

Mijn todayscherm ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/HTC_Tytn/Today_tabs.gif

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMook
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 18:36
Weet iemand toevallig of er een voorloop stekkertje is om een normale koptelefoon aan te sluiten ? Ik wil mijn TyTN namelijk aan de stereo hangen op het werk om mp3tjes af te spelen :P . Heb de vraag eerder in het topic gezien, maar geen antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Ja, dat is inderdaad nog steeds de grote vraag: is er ook een analoog audio signaal, of alleen digitaal via usb?

De bijgeleverde headset lijkt een soort tussenstukje te hebben, zo op de foto's te zien, waarin een digitaal>analoog systeempje zou kunnen zitten, als een soort externe usb-geluidskaart.

Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57198

Edwin Fagnano schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:20:
[...]

Ik heb totaal geen uitlijn probleem, het toestel werkt super.

Alleen het standaard 'taak' beheer vind ik lastig, vooral als je wilt switchen tussen programma's of programma's wil afsluiten (anders blijven ze in het geheugen hangen).

SInds ik magic button geinstalleerd heb en er bellen veel mensen wil hij nog wel eens vastlopen, zonder magicbutton geen problemen!

Zijn hier meer ervaringen mee? Of alternatieven die goed werken?
Je zou ook eens kunnen kijken naar vBar. Dit is een erg handige taskmanager. Grote voordeel is dat het ook nog eens gratis is en nagenoeg geen geheugen inneemt!
Zelf switch ik vaak tussen vBar en MagicButton.. Maar dat is puur vanwege cosmetische redenen ;)

inClose is ook nog eventueel een optie.. ..en is ook gratis.

PocketPlus is ook een handig programma, alleen doet het meer dan voor mij noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 17:18
Ik zit momenteel te twijfelen of ik voor de HTC of de Vario II ga.
Is er iemand die mij kan vertellen of er op de Vario II een NL OS staat? Zo ja, dan is de keuze snel gemaakt (geen Vario II dus...).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Laatst online: 21:36
Helaas Ben.Hahlen,

Ik had deze vraag ook en heb hierover T-Mobile gemaild.

Hieronder het antwoord:

<antwoord>
Geachte heer DaSaN,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en bieden onze welgemeende excuses aan voor
de verlate reactie.

U vraagt in welke taal het besturingssysteem op de MDA Vario II wordt gezet. Het
besturingssysteem op de MDA Vario II is Nederlands-talig. Indien u een
Engels-talig besturingssysteem wenst kunt u wellicht via een telecom- of
pdaspeciaalzaak een HTC TyTN aanschaffen. Deze toestellen zijn niet voorzien van
T-Mobile specifieke software en instellingen, maar kunnen wel met een
Engels-talig besturingssysteem geleverd worden.

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Marco Amersfoort

</antwoord>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Tnx DaSaN.
Dan wordt 't dus idd de TyTN.
Wat wordt er trouwens verstaan onder "T-Mobiel specifieke software en instellingen"? Ik neem aan dat je 't meeste daarvan (zo niet alles) ook op een andere manier kan krijgen?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt:

- standaard de gprs/umts/sms instellingen die nodig zijn voor T-Mobile,
- Hun Today-plugin, en de foeilijke today theme en dialer
- Waarschijnlijk de extra software (SPB GPRS Monitor e.d.)

In ieder geval allemaal zaken die los verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ok dan.
Dan gaan we dus NU de TyTN bestellen ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Maar de definitieve datum is ondertussen nog steeds niet bekend gemaakt.
Mij boeit het niet zo dat hij NL talig is op de Vario2. Ik wil hem gewoon hebben.
Als arme student zal het gewoon stukkie schelen in de kosten. (of zit ik daar nu helemaal mee naast?)

Het wordt is tijd dat T-Mobile NL informatie erover op hun site gaat zetten

Groetjes LockTar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
En komen er nog verschillende versies van de Vario 2 of wordt het nog steeds het ene met het lelijke rode kleur? ( naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:44:
Ok dan.
Dan gaan we dus NU de TyTN bestellen ;)
Stel dat die Vario II met een 25 p/m abbo 100 euro bijbetalen wordt. Dan kan je toch veel beter een Vario II nemen ipv de HTC omdat de HTC rond de 300 euro bijbetalen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiotjE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2021
Anoniem: 103759 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:55:
[...]

Stel dat die Vario II met een 25 p/m abbo 100 euro bijbetalen wordt. Dan kan je toch veel beter een Vario II nemen ipv de HTC omdat de HTC rond de 300 euro bijbetalen ligt?
De kans lijkt me heel erg klein dat de Vario II zo goedkoop wordt met een abbo van maar 25E p/m, al helemaal aangezien T-Mobile hun kortingen vorige maand met aardig wat hebben verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 08:41

Technicality

Vliegt rechtsom...

Anoniem: 103759 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:55:
[...]

bijbetalen? waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icm een TMobile abbo van 40 euro per maand is de HTC 327 euro. (smartphoneshop)

Maar goed, Hebben ze in Duitsland die subsidies nog wel dan, dat hij hier veel duurder zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
T-Mobile geeft nog maar heel weinig subsidies op telefoons. Voornamelijk omdat ze, zeker op telefoons als de Vario (II) behoorlijk wat bijleggen. Die worden zelfs onder inkoopprijs verkocht.
Dus ik denk dat er niet al te veel korting op de Vario II komt, hoewel die ws wel goedkoper wordt dan de TyTN, mja, je moet natuurlijk wel je eigen product eerst verkopen.

Ik ben ook een student, maar ik ben bereid wat meer te betalen voor een Engels OS. Ik vind 't altijd fijner werken dan in 't NL. Tis een soort "tik" van me ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-mobile schijnt de korting te hebben verlaagd voor Nieuwe abbonee's !
Maar als je gaat verlengen, dan zou je nog wel maximale korting kunnen krijgen.Ik kan de 1e ( overmorgen ) verlengen, dan bel ik met T-mobile op wat de mogelijkheden zijn.
Waarschijnlijk zullen ze nog niks weten van de Vario II maar ik heb dan ook nog drie maanden de tijd, maar hoe sneller hoe beter want de mobiel sturen ze altijd al vooraf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 17:31

Veritas

concedo nulli

Ik heb de HTC TyTN besteld bij Smartphoneshop.nl. Was in totaal 242 euro kwijt voor het toestel, en heb er een Flex 25 bij met PIT.

Goede deal lijkt me zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187525

Heb zojuist T-Mobile gesproken.
Volgens hen komt de Vario II morgen al uit. Zou me verbazen, heb hen volgende vraag gesteld:

Weet je trouwens wat de levertijd is van de MDA Vario II? Volgens mij is ie zelfs in Nederland nog niet uit. Mocht dit de komende weken ook niet verwacht worden, is voor mij de HTC Tytn ook prima!

Antwoord was als volgt:

Wij kunnen vanaf morgen de HTC Tytn leveren. Die noemen wij MDA Vario 2.

Ben benieuwd of het inderdaad zo is dat hij al morgen bij T-Mobile zelf binnen is, of het inderdaad nog weken gaat duren ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187525

Heeft trouwens iemand al gewerkt met de HTC Tytn als modem voor een laptop in combinatie met een Internet Totaal Plus abonnement van T Mobile?

Krijg je dan zowel 1.8 mb/s op de Tytn als op je PC? In dat geval kan je met 1 abonnement zowel je PC als de Tytn met super snelle verbinding gebruiken.

Volgens T-Mobile kan dit niet, dien je 2 abonnementen af te sluiten en een aparte Broadband Card te kopen, of een Pocket Internet abo af te sluiten met de gelimiteerde 64 k/s voor de Tytn.

Dacht ergens gelezen te hebben dat de Tytn ook als modem kan dienen, weet niet of dan de volledige snelheid van HSPDA en UMTS wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49
Ill-Skillz schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:42:
Ik heb de HTC TyTN besteld bij Smartphoneshop.nl. Was in totaal 242 euro kwijt voor het toestel, en heb er een Flex 25 bij met PIT.

Goede deal lijkt me zo!
Hoe kom je daarop uit? als ik het invul bij smartphone shop flex 25 + pit kom ik op 320 euro!

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
FAD schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:07:
[...]
Hoe kom je daarop uit? als ik het invul bij smartphone shop flex 25 + pit kom ik op 320 euro!
Daar ben ik ook redelijk benieuwd naar ja...

Ik kom op smartphoneshop met flex 40 + PIT + SMS bundel op €231,-

[ Voor 11% gewijzigd door Ben.Hahlen op 30-08-2006 19:46 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoop dat ie dan morgen uitkomt, ik ga sowieso overmorgen eens even bellen met T-mobile want dan kan ik verlengen, maar wel apart dat ze het nergens vermelden ! Hoop dat je dit telefoongesprek serieus hebt gevoerd, en eventueel de naam hebt genoteerd van degene die je hebt gesproken.
Verder wacht ik af tot er een officieële bron is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Bij smartphoneshop, Flex 25 verlenging 2 jarig + PIT kom je op 242 uit.

• DaSaN
Als dat toch eens waar zou zijn....morgen de MDA Vario II...

Het zou me overigens niets verbazen: In het persbericht van T-Mobile stond dat NL en andere landen een paar dagen na Duitsland en Engeland zouden volgen.

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 17:31

Veritas

concedo nulli

FAD schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:07:
[...]

Ik verleng mijn oude abonnement. Daardoor krijg ik nog 80 euro korting.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Nog niks te zien op de site. Dus ik gok toch op volgende week of die week erop. Zoals DaannO al eerder vermelde. Ben wel erg benieuwd wat ze met de prijzen gaan doen.

*empty*

• Borg 6 of 9
  • Laatst online: 22-01-2018
Anoniem: 187525 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:19:
Heeft trouwens iemand al gewerkt met de HTC Tytn als modem voor een laptop in combinatie met een Internet Totaal Plus abonnement van T Mobile?

Krijg je dan zowel 1.8 mb/s op de Tytn als op je PC? In dat geval kan je met 1 abonnement zowel je PC als de Tytn met super snelle verbinding gebruiken.

Volgens T-Mobile kan dit niet, dien je 2 abonnementen af te sluiten en een aparte Broadband Card te kopen, of een Pocket Internet abo af te sluiten met de gelimiteerde 64 k/s voor de Tytn.

Dacht ergens gelezen te hebben dat de Tytn ook als modem kan dienen, weet niet of dan de volledige snelheid van HSPDA en UMTS wordt doorgegeven.
Een oud-collega van me gebruikt PIT van T-Mobile (weliswaar met een MDA Pro oftwel QTek 9000). Hij kan volgens mij met zijn lap-top via bleutooth verbinding gewoon gebruik maken van UMTS van de MDA (Dat is dan wel geknepen tot 384 ivm PIT). Dit was voor mij de reden om ook eens naar deze constructie te gaan kijken. Zal het nog een dubbel checken als ik hem binnenkort spreek.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ben benieuwd wat het gaat worden qua prijs... ik moet iig een abbo + PIT hebben, maar bel niet zoveel, dus waarschijnlijk wordt dat gewoon dik bijlappen helaas :/

• DaSaN
DAMES EN HEREN,

NET T-MOBILE GEBELD.......EN HIJ IS SINDS VANDAAG LEVERBAAR!!!!!

Echter is ie gruwelijk duur: ik wil een 1-jarige verlenging van Flex 30 + PIT, en ik mag mooi 299,- bijbetalen. Er kon absoluut niets van de prijs af, en ook een paar maanden bundelkorting zat er niet in.

Voor mij een reden om toch nog even te wachten en te kijken wat de prijs de komende tijd gaat doen.

Maar voor iedereen adviseer ik dus: BEL NAAR T-MOBILE!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Met die prijzen kun je onderhand beter een standaard Tytn kopen. Heb je ook geen locks in je telefoon.

*empty*

• Borg 6 of 9
  • Laatst online: 22-01-2018
Borg 6 of 9 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:25:
[...]

Een oud-collega van me gebruikt PIT van T-Mobile (weliswaar met een MDA Pro oftwel QTek 9000). Hij kan volgens mij met zijn lap-top via bleutooth verbinding gewoon gebruik maken van UMTS van de MDA (Dat is dan wel geknepen tot 384 ivm PIT). Dit was voor mij de reden om ook eens naar deze constructie te gaan kijken. Zal het nog een dubbel checken als ik hem binnenkort spreek.
Heb hem net gesproken. Dat van die verbinding klopt. De snelheid niet, die is geknepen tot 64...

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
DaSaN schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:23:
DAMES EN HEREN,

NET T-MOBILE GEBELD.......EN HIJ IS SINDS VANDAAG LEVERBAAR!!!!!

Echter is ie gruwelijk duur: ik wil een 1-jarige verlenging van Flex 30 + PIT, en ik mag mooi 299,- bijbetalen. Er kon absoluut niets van de prijs af, en ook een paar maanden bundelkorting zat er niet in.

Voor mij een reden om toch nog even te wachten en te kijken wat de prijs de komende tijd gaat doen.

Maar voor iedereen adviseer ik dus: BEL NAAR T-MOBILE!
Net gebeld : pas volgende week prijsinfo en te bestellen.........
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.