System Disk Failure ?

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
nee er zit geen diskette / cd in , boot priority heb ik veranderd in zowat elke mogelijk heid (1st hdd / etc)

ik heb de harde schijf zelf in een ander pc gestopt waar hij het gewoon deed (data zat er nog op enz) en maakte een nieuwe partitie van zo'n 10 gb)
er zat al windows op dus heb ik de windows map vervangen met een nieuwe installatie, dat deed ik nadat de bestanden gekopieerd waren , reboot de pc, en staat er weer system disk failure. (het blauwe scherm van dat win xp instaleert, en er nog zoveel min over zijn tot ie klaar is kwam dus niet).
dus daarna instaleer ik op 10 gb partitie, hetzelfde verhaal

oftewel pc boot niet. jumper settings had ik niet veranderd voordat die error kwam en daarvoor deed ie het nog. ik heb ze wel veranderd naar ook zowat alles wat mogelijk is, bij prim . ide etc / slave (ook via middelste kabel voor slave en niet het uiteinde...)

ik ben ter einde raad, ik wil niet dat de ruim 200 gb data erop verloren gaat.. ik denk dat als ik het zou formateren hetzelfde error zou komen maar ik zou heel graag een oplossing willen.

please reply.. alvast bedankt :Y)

Verwijderd

Wil je probleem nu eens omschrijve in 1 of 2 zinnen ?
Ik vermoed dat je systeem niet meer boot.

Welke foutmeldingen krijg je ? Krijg je uberhaubt iets te zien ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 18:34 ]

• fusion.fake
de fout error staat in topic titel.
oftewel hij start , geeft een piep , laadt, er staat harde schijf en cd (wordne herkend) maar dan krijg ik die error.

ik heb windows op nieuw geinstaleerd op de bestaande windows die erop zat en op een partitie die ik via een andere pc heb gemaakt. dit hielp echter niet, hoewel de bestanden van setup op de harde schijf gekopieerd staan en hij daarna reboot, om verder teg aan met de installatie, krijg ik die error weer.

ik hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegd is zo niet mijn excuses

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens bekeken?
Verder denk ik dat er wat mis is met de bootsector van je disk. Aangezien je de verse installatie bovenop een oude hebt gezet, is juist dat niet aangepast geweest.
Booten van XP cd en de recoveryconsole starten. Fixboot en fixmbr uitvoeren. Ik acht de kans groot dat je probleem dan van de baan is :)

• fusion.fake
Hoi , en bedankt voor je berichtje
(ik zal die faq even doorlezen)
als ik dat doe, staat er administrator password: dus ik typ de code wat ik gewoon op mijn account heb (diens naam geen adminis. is ) maar die is fout. ik had ook geen vorige account.

erg vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door fusion.fake op 01-08-2006 19:05 ]

• the_stickie
probeer maar 'ns gewoon <Enter>

en ga je in een hoekje schamen omdat de admin-account wagenwijd openstaat :+

edit: het administrator (of beheerder) wachtwoord kan je instellen tijdens de setup, als je daar ergens een wachtwoord ingevoerd hebt... is dat je admin-pw :)

[ Voor 40% gewijzigd door the_stickie op 01-08-2006 19:06 . Reden: aanvulling ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Aanvulling op The_Stickie:
Dat wachtwoord invoeren krijg je alleen wanneer je een XP Pro hebt, bij Home wordt er niet om een wachtwoord gevraagd, dat is ook de reden dat bij zoveel Home installaties het adminwachtwoord gewoon leeg is.

@ Fusion.fake: Gewoon op enter rammen dus, en even fixboot en fixmbr uitvoeren.
Mocht dat niet werken kun je nog proberen om een chkdsk /p /r uit te voeren, maar aangezien deze erg lang duurt met een dergelijk grote schijf, zou ik eerst alleen de beide fix-opties even proberen als ik jou was.

• the_stickie
BredeP schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:19:
Aanvulling op The_Stickie:
Dat wachtwoord invoeren krijg je alleen wanneer je een XP Pro hebt, bij Home wordt er niet om een wachtwoord gevraagd, dat is ook de reden dat bij zoveel Home installaties het adminwachtwoord gewoon leeg is.
Thanks! dat wist ik niet eens/ was me nog nooit opgevallen :)
Imho is dat wel een ernstige security flaw; Tijdens de setup om een vers admin pw vragen lijkt toch het minimum :/

wat betreft de chkdsk; je kan ook eens eerst /p proberen, duurt alvast minder lang :)

• fusion.fake
Hoi, op C: stond een windows account (admin) en enter lukte niet omdat er een code blijkt te zijn.
maargoed ik was vergeten dat ik ook nog een D partitie had gemaakt met ook windows erop dus ik zal nu eventjes die command lines invoeren in console.

thanx voor de berichtjes.. u'll hear from me :P

edit:
ik typte die fixmbr / fixboot, ik rebooten staat er doodleuk " could not read disk blabla press ctrl alt del to restart"

. ik prboeer nu wel ff chkdsk wat het ook mag zijn..

[ Voor 23% gewijzigd door fusion.fake op 01-08-2006 19:29 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
The_Stickie schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:23:
[...]

Thanks! dat wist ik niet eens Overigens ivind ik dat wel een/ was me nog nooit opgevallen :)
Imho is dat wel een ernstige security flaw; Tijdens de setup om een vers admin pw vragen lijkt toch het minimum :/

wat betreft de chkdsk; je kan ook eens eerst /p proberen, duurt alvast minder lang :)
Tja, TD'er he. Aanzetten en naar de volgende machine switchen. Dan denk ik er niet meer aan dat ik alleen maar /p heb gedaan, en staat hij 3 uur later nog vrolijk te knipperen.
Dus doe ik de /r er meteen achteraan. Weet ik in ieder geval dat die doorloopt.
Heerlijk, zo'n 4-poorts KVM op je werkplek.

• fusion.fake
ik heb zojuist chdsk /p uitgevoerd er stond daarna dat er enige fouten gevonden zijn. en nu wat ?
ik probeer nu chdsk /p /r (misschien dat die r voor repair staat of weetikveel :P)

;(

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:27
hij is in ieder geval dus met chkdsk te benaderen :)
bij mij heeft /r al twee keer geholpen (op een en dezelfde disk).
dit zijn dan ws harddiskerrors in de opstart/afsluit zone.
mag je niet teveel van hebben.

gewaarwordingshorizon

• fusion.fake
dat het met k is kwam ik net ook achter :)
hijs nu iig al een half uurtje bezig is nu op ongeveer 56 %

hoop wel dat ie um repareert, met alleen/p zei die alleen dat er fouten bestaan op de schijf, maar niet dat ie gerepareert is of iets in die zin.

--

edit 2: ik heb nu een partitie gemaakt, als C: (25 gb) en een D: (200 nogwat GB)
de c schijf als primary, en de d als logical, eerst was het andersom, en was c 25 gb.

alleen dit proces duurt erg lang (6 uur) omdat de gehele c naar voren moet

[ Voor 33% gewijzigd door fusion.fake op 01-08-2006 23:41 ]

• fusion.fake
* bump

dit heef nog niet geholpen..
iemand een idee ?

• fusion.fake
Is er dan niemand die mij kan helpen ? ik heb hitachi drive fitness gedraait en deze vond geen fouten..

Ik snap er echt totaal niks meer van'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, waarschijnlijk is er gewoon teveel data corrupt. Formatteer het ding eens en kijk dan of de problemen terugkomen. Als dat namelijk niet eht geval is dan is het gewoon een software fout geweest.

• Noork
  • Niet online
Ik snap het ook niet meer. Je hebt een nieuwe partitie gemaakt? Ga je dan ook weer windows installeren? Anders valt er niks te booten.

• fusion.fake
ik heb het meerdere malen geformateerd, + windows geinstaleerd natuurlijk (met 2 verschillende cds mocht dat het fout zijn)

nadat ie bestanden heeft gekopieerd, reboot ie zoals gewoonlijk en daarna zou natijdje dat blauwe scherm komen dat windows instaleert met resterende minuten tot die klaar is, maar die komt dus niet maar staat er weer hetzelfde

system disk failure, of soms schijf fout

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fusion.fake schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:29:
ik heb het meerdere malen geformateerd, + windows geinstaleerd natuurlijk (met 2 verschillende cds mocht dat het fout zijn)

nadat ie bestanden heeft gekopieerd, reboot ie zoals gewoonlijk en daarna zou natijdje dat blauwe scherm komen dat windows instaleert met resterende minuten tot die klaar is, maar die komt dus niet maar staat er weer hetzelfde

system disk failure, of soms schijf fout
Ik zou in dat geval of je IDE controller of je geheugen gaan verdenken. Probeer dit eens uit te sluiten.

• fusion.fake
hmm. geheugen uitsluiten kan ik gewoon doen door een andere geheugen reepje in te doen ?
en ide controller waar zit deze precies gewoon geintegreerd in mijn mobo ?

heb niet zoveelervaring met die dingen..

iig bedankt voor de hulp sofar

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fusion.fake schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:35:
hmm. geheugen uitsluiten kan ik gewoon doen door een andere geheugen reepje in te doen ?
en ide controller waar zit deze precies gewoon geintegreerd in mijn mobo ?

heb niet zoveelervaring met die dingen..

iig bedankt voor de hulp sofar
Geheugen is te testen met een memtest cdtje.
IDE controller kun je uitsluiten door een ander mobo te gebruiken of een losse IDE controller op je bord te zetten en vanaf daar te installeren (hoewel een ander mobo makkelijker zal zijn).

• Noork
  • Niet online
Wat voor mobo heb je? Bios update gedaan?
Je kunt even opstarten met een bootcdrom met daarop ranish partition manager. Kijk daarin of de OS partitie wel de actieve partitie is. UBCD is zo'n cd waarop ranish staat.

Er staan nog tig tips in allerlei topics:
Disk boot failure, insert system disk and press enter.
[MSI k8n Neo2] Hoe 'Disk boot failure' op te lossen? *
disk boot failure, insert system disk and press enter

• fusion.fake
ik heb een bios update gedaan (gisteren), en gisteren ook acronis opgestart en een actieve partitie gemaakt

op hwi zeiden ze dat misschien mijn geheugen of ide controller stuk kan zijn,
met memtest had ik geen fouten, voor de ide controller verdenking instaleert nu op een ander pc windows xp op mijn harde schijf, die gewoon doorboot zo te zien.

ligt het dan aan de ide controller of .. ? straks koop ik hem krijg ik het zelfde verhaal

ik had zelf al wat gezocht in die topics daar stonden dingen in zoals fixmr etc wat niet hielp maar voor de zekerheid lees ik wel even nog een keer..

• fusion.fake
ik heb een andere harde schijf ingestopt in mijn pc en die geinstalld met windows stond dezelfde error,

betekend dit dat de ide controller stuk is ofzo ?>?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fusion.fake schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:54:
ik heb een andere harde schijf ingestopt in mijn pc en die geinstalld met windows stond dezelfde error,

betekend dit dat de ide controller stuk is ofzo ?>?
je IDE controller kan stuk zijn (of iig voor corruptie zorgen) of je hebt brak mem. Brak geheugen komt het meeste voor en gelukkig is dat erg eenvoudig te testen.
Je hebt memtest gedraaid, de vraag alleen, hoe lang heb je dat gedaan en welke heb je precies gepakt?

Verwijderd

The_Stickie schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:23:
[...]

Thanks! dat wist ik niet eens Overigens ivind ik dat wel een/ was me nog nooit opgevallen :)

Security Flaw valt mee hoor. Dit is "by design". Als je computer leken gaat vragen om een wachtwoord te zetten tijdens de setup en later nog een account laat aanmaken (eerste actie na setup) weet niemand het administrator wachtwoord meer na een week......

Als men computer problemen heeft (corrupt profiel?) dan kan men deze nog in veilige modus onder het administrator account (deze is dan zichtbaar op inlogscherm) de boel herstellen.

Een admin account zonder wachtwoord is niet via netwerk benaderbaar (oa internet). Deze "flaw" is dus alleen "exploitable" als je achter de machine zit en niet van afstand.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 22:08 ]

• fusion.fake
Terw_Dan schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:57:
[...]

je IDE controller kan stuk zijn (of iig voor corruptie zorgen) of je hebt brak mem. Brak geheugen komt het meeste voor en gelukkig is dat erg eenvoudig te testen.
Je hebt memtest gedraaid, de vraag alleen, hoe lang heb je dat gedaan en welke heb je precies gepakt?
ik heb op google memtest bootable cd , en toen volgens mij was het de officiele memtest86 ofzo,
hij ging toen testen waren er ongeveer 14 / 15 testjes en daarna begon die weer opnieuw dacht ik. dus toen cancelde ik 'm.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fusion.fake schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:20:
[...]

ik heb op google memtest bootable cd , en toen volgens mij was het de officiele memtest86 ofzo,
hij ging toen testen waren er ongeveer 14 / 15 testjes en daarna begon die weer opnieuw dacht ik. dus toen cancelde ik 'm.
ok, dan heb je iig de goeie memtest. Laat dat ding eens gewoon een aantal runs doorlopen (uurtje of 4).

Anders dan zou ik toch een andere IDE controller proberen als je die los hebt, of een ander mobo.

• fusion.fake
hadi k niet eerder vermeld dat ik andere mobo heb geprobeerd? maar dat heb ik dus gedaan en toen startte winxp normaal op, een ide controller heb ik niet :(

Verwijderd

mss een andere ide kabel proberen? daarnaast zou je m op een andere ide port op je moederbord aan kunnen sluiten, mss is er maar eentje brak (als het probleem in de ide controler zit).

• fusion.fake
zit er wel een 2e ide connector op mijn mobo dan ? ik zal wel nog keertje afspeuren maar volgens mij is het maar 1tje en die zat naast de cd kabel connector.
een ander kabeltje heb ik al geprobeerd

• Noork
  • Niet online
fusion.fake schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:59:
zit er wel een 2e ide connector op mijn mobo dan ? ik zal wel nog keertje afspeuren maar volgens mij is het maar 1tje en die zat naast de cd kabel connector.
cd kabel is toch ook een ide poort

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fusion.fake schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:59:
J hebt vast 2 IDE connectors, maar die hangen beide aan dezelfde controller. (wat bedoel je overigens met cdkabel connector?).

Om wat voor mobo gaat het hier nu eigenlijk? Want of ik lees erover heen of je specs staan nergens.

Verwijderd

Ja, de A8N-e (jouw mobo zoals ik je specs lees) heeft 2 ide poorten, de poort waar je CD-ROM op aangesloten is, en degene waar je harddisk op aangesloten is. Probeer eens de harddisk en CD-ROM allebei op 1 poort (die van de CD-ROM) aan te sluiten (harddisk master en cd-rom slave).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De meeste MB hebben 2 IDE aansluitingen waarbij op elk van de 2 ook weer 2 apparaten kunnen worden aangesloten.

Ik denk eerder dat je de partities gemold hebt met dat omzetten of wat je dan ook hebt gedaan. Gooi de HD in een andere PC en maak een backup.

ARME AOW’er

• fusion.fake
Ok, de probleem was de ide controllre (99 % sure)
net ff een sata ingepropt en die doet het ! rma aangevraagd, en breng gewoon gehele systeem langs mocht het niet de mobo zijn hun vissen het probleem maar uit ik krijg 'm iig gefixed terug :)
Pagina: 1