Toon posts:

[MSI k8n Neo2] Hoe 'Disk boot failure' op te lossen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
gister MSI k8n Neo2 platinum en een AMD64 3800+ in mn kast gezet,
toen ik mijn pc opstarte, kreeg ik de melding: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Ik dus naar mijn bios, en toen ik load fail-save (of iets in die richting was het)settings deed, starte hij wel op.
Daarna ik mijn bios flashen, staat die optie er dus niet meer. Alleen optimised settings, maar dan krijg ik dus die error. Als ik in de bios kijk vind hij de harde schijf wel gewoon.
Als ik iets in de RAID settings change (dat werkte bij de oude bios dus), blijft hij de hele tijd op "detecting array..." staan en daar schiet ik dus ook weinig mee op.
Hoop dat iemand hier misschien een oplossing weet :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
En... wat doet dit in Windows Operating Systems. :?

Hoe staat je bootvolgorde in je bios ingesteld? Waar zit je HDD op, normale primary/secundary ide op je mobo of een aparte sata controller oid?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Bootvolgorde staat goed?

Simpelste oplossing: oude BIOS terugflashen...tenzij je per ce die nieuwe versie ergens voor nodig had natuurlijk.

public void ik()

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:04:
Hallo,
gister MSI k8n Neo2 platinum en een AMD64 3800+ in mn kast gezet,
toen ik mijn pc opstarte, kreeg ik de melding: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Ik dus naar mijn bios, en toen ik load fail-save (of iets in die richting was het)settings deed, starte hij wel op.
Daarna ik mijn bios flashen, staat die optie er dus niet meer. Alleen optimised settings, maar dan krijg ik dus die error. Als ik in de bios kijk vind hij de harde schijf wel gewoon.
Als ik iets in de RAID settings change (dat werkte bij de oude bios dus), blijft hij de hele tijd op "detecting array..." staan en daar schiet ik dus ook weinig mee op.
Hoop dat iemand hier misschien een oplossing weet :)
Je zou kunnen proberen vanaf default settings te booten. Als dat werkt, een paar settings veranderen (niet te veel), en weer proberen te booten. Net zolang totdat je ongeveer de "optimised settings" hebt. Op deze manier kun je er wel achter komen, welke setting voor de moeilijkheden zorgt. :)

Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd? :9

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum; verder haal ik de verschrikkelijk vervelende hoofdletters uit je topictitel; let hier in het vervolg zelf op ajb!

DISK BOOT FIALURE > [MSI k8n Neo2] Hoe 'Disk boot failure' op te lossen? *
WOS > PMG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
bootvolgorde ook al van alles geprobeerd, staat nu weer gewoon op CD-rom, harddisk.
HDD is een maxor 160gb ata en staat gewoon op master. Geeft ie in de bios ook gewoon aan.
BIOS terugflashen lukt dus niet omdat ik niet in windows kom en geen floppy drive meer heb :)
aangezien ik hetzelfde probleem als helemaal in het begin heb denk ik dat er toch wel ergens een andere oplossing moet zijn.
En wolkje, daar heb ik dus al heel veel tijd aan besteed en hielp ook niks :(

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HDD al getest in een andere PC? Of geprobeerd te boten van CD-ROM/floppy?

Verwijderd

Topicstarter
van CD-rom booten wil hij ook niet doen, blijft het scherm zwart
van floppy booten kan niet want heb geen floppydrive, maar is nu iemand onderweg met een floppydrive en een floppy met een oudere bios versie

Verwijderd

Topicstarter
werkt dus ook niet

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
:?

En wát werkt er dan niet?

Lukt het booten van flop ook niet? Of lukt dat allemaal wel, heb je je oude bios versie er weer instaan, maar kun je nogsteeds niet van HDD booten?

Kun je iets minder vaag zijn? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 27-10-2005 06:46 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1