[Multi-Platform] Call of Juarez

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Call of Juarez

Call of Juarez is een Western FPS-game, die een verhaal vanuit 2 personages bekijkt.
Je speelt 'Reverent Ray', en dominee met een duister verleden. Als je broer word vermoord, krijg je te horen dat ene 'Billy' daar achter zit. Je besluit je dual revolvers van stof te ontdoen en wraak te nemen op de moordenaar van je broer.
Je speelt ook als Billy, de jonge renegade die achtervolgt word door de lange arm der Wet én Reverent Ray.

Er is sinds een paar dagen ook een Engelstalige Demo uit.
Mirror: Gamershell

andere info:
Officiele Website: CallofJuares.com
Screenshots: 3DGamers.com
Preview: Gamespot

==============================================

Ik heb de demo gespeelt, en hoewel de systeemeisen echt torenhoog schijnen te zijn ziet het er allemaal redelijk uit op mijn bak (AMD 64 3000+, 1,5 GB, ATi Radeon 9800 Pro). Ik moet zeggen dat ik GUN een erg coole game vond, en COJ gaat GUN zeker oversteigen. Er zitten een aantal hele vette features in het spel, zoals een soort Bullettime, waarbij je 2 crosshares hebt voor je dual Revolvers. Ook zit er Depth-of-Field in deze bullettime mode.

Doordat je 2 verschillende characters speelt met een hele eigen aanpak is het spel steeds een beetje anders. Al met al iets om in de gaten te houden.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

De systeemeisen zijn mss wel torenhoog, maar als je ziet dat de bossen enz. kunnen tippen aan die van Oblivion ;)

Toffe gameplay ook. Het voelt allemaal een beetje vreemd aan in het begin, maar het speelt wel lekker weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:15
Ik heb de Duitse demo een paar dagen terug uitgespeeld en gisteren de Engelse en het niveau in deze game qua gameplay is echt torenhoog. Het Western sfeer druipt er vanaf, de voice-acting en acteerwerk is algemeen is vrij sterk. Het schietwerk van Ray is echt fantastisch, wat een bevredigende gevoel wanneer je iemand neerknalt terwijl je in je rechterhand de bijbel vasthoudt en tijdens het schieten daaruit leest. Ik heb eens een korte filmpje ervan gemaakt: http://youtube.com/watch?v=NEiUdJj_AWw Helaas had ik geluid uit staan in Fraps en is het een beetje donker. Het is hard, bruut en medogenloos zoals een echte Western film.

De game barst van de atmosfeer en het gedeelte met Billy, waar het meer stealth is, is het net zo fantastisch uitgewerkt. Het stukje waar je langs Apache Indianen moet sluipen is vrij spannend, zie zien er ook vrij eng en sterk uit. Het paardrijden voelt lekker en gaat heerlijk snel. De animaties zijn top en als je naar beneden kijkt zie je je eigen onderlichaam wat je niet vaak ziet in FPS en hier wel. Al met al heb ik deze game een tijdje gepre-orderd want voor mijn gevoel kan er weinig fout gaan. Deze game verdient een dikke 9 in mijn ogen.

Hebben jullie ook van die vreselijk lange laadtijden?

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 30-07-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D. Ninjai schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:13:
Ik heb de Duitse demo een paar dagen terug uitgespeeld en gisteren de Engelse en het niveau in deze game qua gameplay is echt torenhoog. Het Western sfeer druipt er vanaf, de voice-acting en acteerwerk is algemeen is vrij sterk. Het schietwerk van Ray is echt fantastisch, wat een bevredigende gevoel wanneer je iemand neerknalt terwijl je in je rechterhand de bijbel vasthoudt en tijdens het schieten daaruit leest. Ik heb eens een korte filmpje ervan gemaakt: http://youtube.com/watch?v=NEiUdJj_AWw Helaas had ik geluid uit staan in Fraps en is het een beetje donker. Het is hard, bruut en medogenloos zoals een echte Western film.

De game barst van de atmosfeer en het gedeelte met Billy, waar het meer stealth is, is het net zo fantastisch uitgewerkt. Het stukje waar je langs Apache Indianen moet sluipen is vrij spannend, zie zien er ook vrij eng en sterk uit. Het paardrijden voelt lekker en gaat heerlijk snel. De animaties zijn top en als je naar beneden kijkt zie je je eigen onderlichaam wat je niet vaak ziet in FPS en hier wel. Al met al heb ik deze game een tijdje gepre-orderd want er kan weinig fout gaan. Deze game verdient een dikke 9 in mijn ogen.

Hebben jullie ook van die vreselijk lange laadtijden?
Ben je een medewerker van Ubisoft ofzo. :P
Ik vond er geen flikker aan en heb hem er na 10min spelen er weer afgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
@ D. Ninjai: Ja, maar alleen als je een nieuwe game begint. Daarna zijn ze "normaal".
Ik heb de demo ook gespeelt en het is een lange tijd geleden dat ik zo'n fun had met een game, deed me ook veel aan outlaws denken wat zeker positief is. Dit wordt denk ik een topper die uit het niets verschijnt, hij zou de 1ste week van september uit moeten komen.
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:22:
[...]

Ga je dat ook nog beredeneren, of kom je alleen maar langs om te flamen?

[ Voor 37% gewijzigd door DeepSeven op 30-07-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:22:
[...]

Nee. Het is spel is gewoon keigoed. :)

Een leuk, realistische detail is dat je pistolen op een gegeven moment doorbranden door de hitte van de gevuurde kogels.

[ Voor 20% gewijzigd door D. Ninjai op 30-07-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel mag dan wel goed zijn ( wat ik ook wel weer vond meevallen, maar goed ), maar als het voor geen meter loopt op een 7900GTX en X2 4200, dan is er toch het nodige mis met de code.

En met slecht lopen bedoel ik gewoon op 1280/1024, wel alles max, maar geen eens AA aan ofzo, dan loop je in dat bos gezellig met 17fps om je heen te kijken :r

Gelukkig is dit nog maar een demo, hopelijk wordt er nog wat tijd besteedt aan optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ja, heb ik al meer gelezen dat mensen met hoge specs de game niet goed kunnen draaien. Ik zelf heb een 9800 pr, 1 gig ram en amd3000+ en draai 30 fps buiten (op 1280 alles medium). Op een ander forum claimde iemand dat het kwam doordat hij pixel shader 3.0 draaide en ik 2.0, ik wist niet dat er zo'n groot grafisch verschil zat tussen de 2?

Btw, met 2.0 kan ik geen depth of field aanzetten, das wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik heb alles op medium staan en pixel shader 2.0 (X800XT PE, P4 3,2GHz S478 en 1GB) en alles draait tussen de 30/40fps in de Reverend Ray level maar in Billy is die bos echt een zware en draait 'ie tussen 15/30. Hopelijk is de boel flink geoptimaliseerd in de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik heb hetzelfde als in oblivion. Na een tijdje spelen wordt het beeld zwart. Ik zie dan alleen nog de crosshairs. Ik heb een 7800 gtx top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Hebben meer mensen het euvel dat AA niet aangezet kan worden?

Ik heb een X1900XT en alles op max detail op 1600x1200 en het ziet er op zich prima uit, maar AA is "greyed-out" en ik krijg het met geen mogenlijkheid aangezet?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, demo versie he :)

Wil trouwens niet weten hoe het met 4*AA zal lopen hier 8)7 Belachelijk met een 7900GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister in bezopen toestand ook ff geprobeerd, best grappig. Duurde ff voordat ik doorhad dat je de rechtermuisknop ook moest gebruiken, daarna was ik vrij snel door mn ammo heen :P

Zal het morgen nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Het kan in het begin allemaal wankelijk overkomen, maar na een tijde voelt alles vrij natuurlijk aan. Zelfs het optillen en verplaatsen van de kratten. Niet zo irritant als je kleding op een plank in je kast leggen zoals in Oblivion. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
Volgens mij doen de ATI kaarten in dit spel het weer veel beter net als in oblivion. Het ging op gegeven moment op mijn 7900gt OC met een 3500+ op 2.6ghz 12 frames in het bos in het begin van het tweede level. Alles op z'n hoogst 3.0 shader 1280X1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:48:
Yep, demo versie he :)

Wil trouwens niet weten hoe het met 4*AA zal lopen hier 8)7 Belachelijk met een 7900GTX.
Gewoon slecht geoptimaliseerd. Ik bedoel games zoals fear zien er gelijk of beter uit en die lopen gewoon vloeiend met mijn 7800 GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Hmm ubercool graphix en sfeer. Bij mij draait het prima meer dan 35 fps, op de hoogste settings. Maar dit is dan wel slechts in het begin van het spel. Ik moet nou die dochter redden, ik moet daar dus bovenop zien te komen, maar ik weet niet hoe, moet ik nou echt van die kisten gaan stapelen? :?

Weet iemand wanneer de release date is?

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 01-08-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
eX0duS schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:35:
Hmm ubercool graphix en sfeer. Bij mij draait het prima meer dan 35 fps, op de hoogste settings. Maar dit is dan wel slechts in het begin van het spel. Ik moet nou die dochter redden, ik moet daar dus bovenop zien te komen, maar ik weet niet hoe, moet ik nou echt van die kisten gaan stapelen? :?

Weet iemand wanneer de release date is?
Release date is 15 september voor de EU. Van mij mag 'ie nog een maand worden uitgesteld voor optimalisatie als die extra tijd nog financieel kan, ze hebben Ubisoft als uitgever dus hopelijk is het niet zo'n probleem dan.

En je moet die drie kisten inderdaad opstapelen voor die kapotte trap. In het begin voelt alles zo vaag aan maar dat went zo. Het is trouwens de vrouw van de sheriff, niet de dochter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Vrouw, dochter, pussy is pussy. :p Maar ja dan gaan we maar eens bouwen he. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door eX0duS op 01-08-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Hmzzz......gister nog ff zitten spelen.
Iemand enig idee hoe ik voorbij die apache indianen kom?

Het is me 1x gelukt om er redelijk ongezien langsaf te komen en dan 1 van die 2 paarden te pakken en weg te rijden, maar dan komt er eentje achter me aan op dat andere paard.

Ik neem aan dat het de bedoeling is om dat andere paard op zn reet te meppen zodat ie wegrent en dan dat tweede paard zelf pakken zodat ze me niet bij kunnen houden, maar dat lukt dus voor geen meter; dan word ik telkens afgeschoten :{

Bovendien word er gezegt als je daar aan komt dat wanneer je in de bush loopt dat ze je niet zien, maar mij zien ze telkens gewoon?!

Iemand enig idee of tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
vosss schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:29:
Hmzzz......gister nog ff zitten spelen.
Iemand enig idee hoe ik voorbij die apache indianen kom?

Het is me 1x gelukt om er redelijk ongezien langsaf te komen en dan 1 van die 2 paarden te pakken en weg te rijden, maar dan komt er eentje achter me aan op dat andere paard.

Ik neem aan dat het de bedoeling is om dat andere paard op zn reet te meppen zodat ie wegrent en dan dat tweede paard zelf pakken zodat ze me niet bij kunnen houden, maar dat lukt dus voor geen meter; dan word ik telkens afgeschoten :{

Bovendien word er gezegt als je daar aan komt dat wanneer je in de bush loopt dat ze je niet zien, maar mij zien ze telkens gewoon?!

Iemand enig idee of tips? :)
Als je midden in de struiken/bosjes kruipt (dus niet staan maar op ctrl drukken om te kruipen zodat ze je voetstappen niet horen) dan moet je onzichtbaar zijn. Je moet idd langzaam naar die paarden kruipen en kijk ondertussen goed uit naar de stappen van de lopende Apache. Als je er dichtbij bent dan geef je een paard een tik met ''F'' en dan ren je snel naar de overgebleven paard en stap je daar op en houd je capslock in om te galopperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
D. Ninjai schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:52:
[...]

Als je midden in de struiken/bosjes kruipt (dus niet staan maar op ctrl drukken om te kruipen zodat ze je voetstappen niet horen) dan moet je onzichtbaar zijn. Je moet idd langzaam naar die paarden kruipen en kijk ondertussen goed uit naar de stappen van de lopende Apache. Als je er dichtbij bent dan geef je een paard een tik met ''F'' en dan ren je snel naar de overgebleven paard en stap je daar op en houd je capslock in om te galopperen.
Ik heb ze gewoon kapotgeknald :)
Ik had het pistool wat bovenin het huis ligt gepakt. Toen rustig op die ene indiaan af sneaken die gebogen bij het vuurtje zit (volgens mij) Die voor zn kanus knallen. One shot, one kill. Dan om het hoekje kijken, en gaan voor de headshots. Op die manier had ik ze redelijk snel dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ja dat kan ook. Dat maakt dit spel ook weer zo goed, je het vele verschillende manieren om een level te klaren.

[ Voor 74% gewijzigd door D. Ninjai op 01-08-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
hmzzz.....ik denk dat ik dan maar even terug naar dat huis ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
D. Ninjai schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:08:
[...]
Release date is 15 september voor de EU. Van mij mag 'ie nog een maand worden uitgesteld voor optimalisatie als die extra tijd nog financieel kan, ze hebben Ubisoft als uitgever dus hopelijk is het niet zo'n probleem dan.
Dat hoop ik wel ja.
1440x900 met alles op medium/low op een 6800Ultra geeft net geen slideshow.
En je moet die drie kisten inderdaad opstapelen voor die kapotte trap.
Je kunt er ook gewoon 1 achter de schuur dumpen en via daar klimmen :)

Maar deze haast onspeelbare demo is weer van m'n PC, bagger als het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
SH4D3H schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:55:
Maar deze haast onspeelbare demo is weer van m'n PC
Hè? Bekijk mijn specificaties van mijn PC en ik kan hem soepel draaien met alles op medium, zowel de campagne van Ray en Billy, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
D. Ninjai schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:04:
[...]

Hè? Bekijk mijn specificaties van mijn PC en ik kan hem soepel draaien met alles op medium, zowel de campagne van Ray en Billy, vreemd.
Ik denk dat SH4D3H met 3.0 shaders speelt aangezien hij een 6800 heeft. Dat zou alles verklaren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jammer, maar vind het spel niet echt geslaagd, had meer gehoopt op een soort combi van GTA-SA, Law of the West en Outlaws (laatste 2 zijn C64 games uit 1985 :P).
Law of the West was vrij statisch, maar origineel was dat aan de hand van je gesprekken met een persoon, er min of meer bepaald werd of het uitdraaide op een shootout. Maar je kon ook gewoon meteen schieten als je niet zo'n zin had om te praten :+

Nu is het gewoon weer een lineaire scripted FPS, met minder vrijheid (je mag niet op burgers, lijken etc. schieten: dacht dat dit het Wilde Westen was, niet het "Wij bepalen wat jij mag doen" Westen), en een ingebouwde cursus Bagagemedewerker (dat verplicht kisten en koffers slepen is echt irritant en haalt het tempo er helemaal uit).

En dan dat de hoofdpersoon hardop tegen zichzelf praat om jou te vertellen wat je moet doen ("it's too far to walk, I need a horse" e.d.).
Om de haverklap krijg je een cutscene (die dan wel te escapen is), maar als de makers een verhaal willen vertellen, hadden ze film moeten maken of een boek moeten schrijven.

En dan nog die 'bullettime': ook niet origineel, en liever gebruik ik dat soort slowmotion foefjes toch niet.
De grafische nieuwtjes zijn mooi, leuk & aardig, maar het gaat mij in de eerste plaats om de gameplay.
Kortom, uninstall demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Iva_Bigone schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:15:
Nu is het gewoon weer een lineaire scripted FPS, met minder vrijheid (je mag niet op burgers, lijken etc. schieten: dacht dat dit het Wilde Westen was, niet het "Wij bepalen wat jij mag doen" Westen), en een ingebouwde cursus Bagagemedewerker (dat verplicht kisten en koffers slepen is echt irritant en haalt het tempo er helemaal uit).
Dat je niet op burgers kan schieten en op lijken is idd vreemd ja, helemaal gaar dat dat wordt aangegeven met een 'console' achtige rode kruis. Linear valt wel mee (ja oké, level zelf is momenteel linear) nu je verschillende mogelijkheden hebt om een level te klaren, zowel in Ray als in de Billy campagne. Dat kisten opstapelen de tempo eruit haalt vind ik ook meevallen, ik heb er echt geen problemen mee en het is pakken en smijten, zo geklaard.
En dan dat de hoofdpersoon hardop tegen zichzelf praat om jou te vertellen wat je moet doen ("it's too far to walk, I need a horse" e.d.).
Om de haverklap krijg je een cutscene (die dan wel te escapen is), maar als de makers een verhaal willen vertellen, hadden ze film moeten maken of een boek moeten schrijven.
Iemand die reageert op de situatie met een goede voice-acting, ben ik een hele grote voorstander van. Maar ik kan me voorstellen dat je liever een 'silent' character wilt zoals Gordon Freeman zodat je je eigen gedachten erin kunt plaatsen. Maar in dit geval vond ik het niet zo erg om eerlijk te zijn nu het vrij goed is uitgevoert. Alleen Billy zijn accent vind ik soms er net té overheen. De snel opvolgende cutscenes vond ik alleen irritant bij die explosie bij het huis van de sheriff en dat je Apaches spot en de camera daar op inzoomt, dat kon ik zelf ook wel merken en doorhebben. Beetje overdreven om te zeggen dat ze maar een film of een boek moeten schrijven, ze zijn kort maar vaak krachtig (en dan bedoel ik dat je een goed beeld krijgt van de situatie en niet afvraagt waar dit voor nodig was) een maar je moet eens Metal Gear Solid games proberen... (15 minuten cutscene, 5 minuten spelen, 15 minuten cutscene...) :+
En dan nog die 'bullettime': ook niet origineel, en liever gebruik ik dat soort slowmotion foefjes toch niet.
Dan gebruik je dat toch niet? Het wordt je 2x uitgelegd, maar bij de 2e mag je zelf bepalen of je het met zonder wilt doen. Als je bij het duel op het eind geen slowmotion wilt dan wacht je tot die slowmotion is afgelopen en ga je dan maar schieten. Wat maakt het uit of het niet origineel is? Het bekende 'beter goed gejat dan slecht bedacht' komt hier van toepassing, zolang het goed is uitgevoert (en dat is het) is er niks aan de hand.
De grafische nieuwtjes zijn mooi, leuk & aardig, maar het gaat mij in de eerste plaats om de gameplay.
En die staat naar mijn mening als een huis.

[ Voor 10% gewijzigd door D. Ninjai op 02-08-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo sinds 2 dagen. Heb de demo ook al uitgespeeld btw :P
Zalig spel maar , idd zeer slecht geoptimaliseerd.
Ik heb het spel lopen op :

1600*1200 SM3.0 16AF , Shadows High , Depth Of field.. En alle andere settings @high

Ik haal een constante framerate van 20Fps , Het level Ray haal ik ook fulltime 20Fps , niet eronder en max 5 fps erboven. Direct nog ff Billy level @fraps testen.

Ik vind dit ZEER bagger ! 20fps@ 7950GX2.. aan mijn proccesor zal het ook wel liggen =>
AMD 64 3500+ , binnekort een Core 2 duo en mss 40fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:19:
Ik heb de demo sinds 2 dagen. Heb de demo ook al uitgespeeld btw :P
Zalig spel maar , idd zeer slecht geoptimaliseerd.
Ik heb het spel lopen op :

1600*1200 SM3.0 16AF , Shadows High , Depth Of field.. En alle andere settings @high

Ik haal een constante framerate van 20Fps , Het level Ray haal ik ook fulltime 20Fps , niet eronder en max 5 fps erboven. Direct nog ff Billy level @fraps testen.

Ik vind dit ZEER bagger ! 20fps@ 7950GX2.. aan mijn proccesor zal het ook wel liggen =>
AMD 64 3500+ , binnekort een Core 2 duo en mss 40fps :)
Ik zal je telleurstellen, het komt niet door de proc. Ik heb ook een amd 3500+ maar dan op 2.55ghz (er zit ook nog een 7900gt tje bij ;) ) en het loopt nog steeds brak; gemiddeld 15 frames waar jij 20 haalt.

Dit is zeker zwaarder dan oblivion maar ook zeker mooier. Zet shadows map size maar eens op 2048 en dan nog de shadow quality op high met een hoge resolutie. De schaduwen van een plantje zien er ZO scherp uit. Scherper heb ik ze nog nooit gezien een een game :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja..
Bij mij staat echt alles van alles op max en high en SM3.0 @1600*1200
Jij ook ? Hmmm :P
Mijn proc loop @2480Mhz :D
En heb zijn je systeemspecs?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik volg eik niet waarom iedereen loopt te bitchen over framerates?!

En ik snap niet waarom er een nvidia logo te zien is in het begin van de demo.
Iedereen die ik hoor klagen heeft een nvidia kaart en ik heb met mn ati x1900xt geen enkel probleem :?

Ik zou zo 123 niet weten hoeveel fps ik heb, maar het is iig ten alle tijden prima speelbaar. BEter dan Oblivion iig. Bovendien heb ik slechts een venice 3200+ en 1 gieg ram erin, dus dat is ook niet allemaal je van het zegmaar.

Ik heb alles vol open staan op 1600x1200 en alles op high, allen AA kan ik niet aanzetten op het moment dat ik kies voor SM3.0 (iemand die dat wel voor elkaar gekregen heeft toevallig?)

Of loopt iedereen gewoon te bitchen omdat ze perse 100fps willen halen (terwijl je tft op 60 draait ofzo, weet ik het).

Nouja, bij mij is het iig beter te draaien op 1600x1200 met alles vol open (muv AA dan) dan Oblivion.
Oblivion draait bij mij hetzelfde speelbaar zegmaar, maar dan op 1280x1024 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat jij met je X1900XT de game lekker soepel kan draaien is natuurlijk erg leuk en fijn voor je, maar als je een 7900GTX of 7950GX2 in je bak hebt hangen, en je ziet je fps op sommige momenten naar 20fps zakken, ja, dan vindt ik dat iemand het recht heeft om te lopen bitchen ;)

Want laten we eerlijk wezen, das nou nie echt normaal niet waar?

Maar het zal vast wel goed komen met deze game joh. Ze hebben nog even de tijd om te optimaliseren, of nVidia bouwt ff een niewe beta driver of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Het is natuurlijk wel een "snellere" game dan Oblivion, dat klopt. Dus de nodige fps-en zijn idd wel handig ja, dat klopt.

Ik snap alleen dan niet zogoed waarom er een nvidia logo in de intro zit!?
Je zou dan toch op zn minst zeggen dat nvidia zn naam eraan verbonden heeft en op zn minst zorgt dat het op een nvidia kaart netzogoed (zo niet beter) draait dan op een ati of ben ik nou gek? :)

Anyway, al met al een toffe game en een lekker sfeertje. Okay, het is wel weer een FPS, maar dan wel een in een westernsfeer, en daar zijn er nog niet zoveel van.

Ik ga hem iig zeker weten kopen als ie uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 02:35:

Ik snap alleen dan niet zogoed waarom er een nvidia logo in de intro zit!?
Je zou dan toch op zn minst zeggen dat nvidia zn naam eraan verbonden heeft en op zn minst zorgt dat het op een nvidia kaart netzogoed (zo niet beter) draait dan op een ati of ben ik nou gek? :)
Lol dat vraag ik me nou altijd al af . Volgens mij heeft het niks te maken met het feit dat het dan op nVidia hardware beter zou moeten lopen ofzo. Denk eerder dat nVidia er gewoon een flinke zak met $$ tegenaan gooit, om hún logo in beeld te krijgen, en niet dat van de concurrent. Zullen wel vette deals gemaakt worden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Inderdaad, AA kan niet als je de ps 3.0 optie aanhebt.

Ik vond het er niet uitzien met ps3.0@1280x1024 op een 7800GT door al die kartels en dan ook nog de slome framerate. Had het omgezet naar ps2.0, 4xaa en alles loopt als een tiet.

Trouwens al opgemerkt dat in audio de OpenAL functie vrij bagger werkt? Begint bij mij ontzetend te kraken. 'Tis dan wel voor X-fi (heb Audigy 2) maar bij Prey deed ie het wel goed. Andere optie doet het trouwens wel goed.

Voor de rest vind ik het een zeer sfeervolle demo. Goede implementatie van DoF en motion blur en de animaties zo ver zijn ook toppie. Ben alleen niet zo gecharmeerd van het sneaken met Billy, maar da's gewoon mijn voorkeur.

Voor de rest kan dit nog leuk worden!

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 02:40:
[...]

Lol dat vraag ik me nou altijd al af . Volgens mij heeft het niks te maken met het feit dat het dan op nVidia hardware beter zou moeten lopen ofzo. Denk eerder dat nVidia er gewoon een flinke zak met $$ tegenaan gooit, om hún logo in beeld te krijgen, en niet dat van de concurrent. Zullen wel vette deals gemaakt worden :P
Ik vraag het me af. Áls je dan toch je naam in beeld hebt en klaarblijkelijk loopt deze demo grofweg kut op de high-end nvidia kaarten dan hebben ze hun zaakje niet goed voor elkaar dunkt me.

Je naam staat erbij en het speelt voor geen meter en het heeft je bakken met geld gekost?!
Niet echt handig dunkt me.

Of zou dit te maken hebben met SM3.0? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit op ATi kaarten een stuk beter / sneller werkt? :?

Heeft iemand met een highend nvidia kaart al eens geprobeerd om SM2.0 te gebruiken (evt met AA aan)? Loopt het dan wel lekker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
vosss schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:25:
Of zou dit te maken hebben met SM3.0? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit op ATi kaarten een stuk beter / sneller werkt? :?
ATi Radeon X1xxx kaarten hebben een efficiëntere SM3.0 ondersteuning vergeleken met nVidia, aldus X-bit labs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het op allebij al gespeeld..
In gamen voel ik geen verschil..
Ik speel het spel dan alles op max en high en 1600*1200 SM3.0
En aan zo een 20fps.. terwijl het spel eigenlijk niks blijft hangen..
Speelt als een fps aan 60-80Fps.. zeer raar idd.
Maar , nieuwe nvidia driver fixt het probleem wel :)
En ik zie niet veel verschil tussen SM2.0 en 3.0 of.. ben ik verkeerd (buiten HDR , mja dus toch lelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 02:02:
Maarja..
Bij mij staat echt alles van alles op max en high en SM3.0 @1600*1200
Jij ook ? Hmmm :P
Mijn proc loop @2480Mhz :D
En heb zijn je systeemspecs?
Bij bij staat t geheugen ingesteld op 1t en loopt het op 460mhz. De proc op 2.55ghz. De 7900gt op 540/1760. Alles op max in game (3.0) en op desktop in nvidia-instellingen quality op very high.

De resolutie staat daarentegen een stap lager op 1280x1024. Mijn schermpje kan niet hoger dan dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahja :) Dan kan mijn fps wel kloppen.
Bedankt voor je specs te vermelden anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:25:
[...]

Heeft iemand met een highend nvidia kaart al eens geprobeerd om SM2.0 te gebruiken (evt met AA aan)? Loopt het dan wel lekker? :)
Ik heb de demo al weer van mijn schijf geflikkerd. Ik betaal geen 500 euro aan een graka om een game met 20fps te spelen :P

Ik wacht rustig op de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Toch vreemd. Als ik de demo moet geloven is het een puik spel, maar je hoort er verder niks over.
Ofja, iig geen hype ofzo; terwijl dit spel er wel EN mooi uitziet (understatement) EN gewoon lekker speelt EN zich afspeelt in een setting, de western dus, die niet veel voorkomt :)

Waar zijn alle mensen die bij zowat elke FPS roepen: "ow, das weer zo een dertien in een dozijn en meer van hetzelfde shooter!!" :?

Ik vind hem best tof, hij ziet er puik uit, hij speelt lekker, en er zitten wmb genoeg vernieuwende dingen in.
Ergens toch vreemd dat er niet meer over gelult word op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

offtopic:
he frank, leef jij ook nog? :P

edit: de TS wel :P.

[ Voor 19% gewijzigd door Tripp op 04-08-2006 21:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Frank? Ik heet geen Frank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Tripp schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 05:03:
offtopic:
he frank, leef jij ook nog? :P

edit: de TS wel :P.
offtopic:
Zekers wel :P Jij ook zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het spel draait ok, maar jammer dat je geen AA kan aanzetten op SM 3.0 :(

verder vind ik het wel een ok western shooter game en de GFX zijn zeker puik :D

ik hoop dat de full version beter geoptimaliseerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
De volledige versie zal net zo draaien en lang laden zoals de demo. Zo heeft de webadministrator van de officiele forum van dit spel uitgelegd hoe het allemaal zit. Wanneer je de demo/volledige spel voor het allereerst laadt, dan creeert 'ie shaders voor je videokaart en slaat 'ie ze op je harde schijf. Dit is een tijdrovend gebeuren maar gaat level na level steeds sneller en sneller, maar omdat de demo maar twee levels heeft, merk je er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDR gezamenlijk met AA aanzetten is toch zowieso alleen maar mogelijk met een Ati kaart? Op zich wel logisch dat ze dit uitschakelen wanneer Nvidia de geldzakken levert...

Anyway, ik vond de demo erg cool. Een goede sfeer, het schiet lekker weg en het is toch aardig pittig op hogere moeilijkheidgraden. Bullet time vond ik ook leuk zo met 2 wapens/crosshairs. De poppetjes vallen dan ook wel aardig om :)

Met mijn Ati X1800XT, Amd X2 4200+ en 2Gb RAM loopt hij erg lekker op 1280x1024 met 2xAA, 8xAF en de rest op high. Wel met SM2.0. Ik vond SM3.0 echt een te grote performance drop geven om het aan te zetten. De game is volgens mij ook niet gemaakt om op 1024x768 met SM3.0 en dus zonder AA te spelen... Ziet er dan echt niet uit.

Edit: Hebben andere Ati users trouwens ook last van low res 'dyanamic' shadows? De low res shadows zijn een bekend Ati probleem in BF2 en NFS Most Wanted. Ik heb er in deze beide games last van, en dus ook in CoJ... Bij deze 3 games moet ik de schaduwen dus volledig uitschakelen omdat het er anders heel slecht uitziet :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het slaat gewoon weer eens nergens op dat ati's troef HDR + AA weer eens niet wordt ondersteund.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:46:
het slaat gewoon weer eens nergens op dat ati's troef HDR + AA weer eens niet wordt ondersteund.. |:(
Tis dom van ATi om dat hun troef te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

even de demo tjekken, hoop dat deze game beter is dan gun. Die was imho echt veels te kort :s

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Kwartjuh schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:19:
[...]

Welnee. Ze hebben hun zaakjes gewoon beter voor elkaar dan NVidia.
Op nvidiakaartjes kan het niet; op ati wel.

Dan heeft ati wmb een fikse voorsprong. Persoonlijke keus uiteraard.
Kwestie van tijd denk ik voordat een patch of driver uitkomt die ook in CoJ mogelijk maakt om tegelijkertijd HDR en AA aan te zetten.

Dat hoop ik althans :)

ps: voor diegene die net vroeg of andere ook problemen hadden met shadows; nope, bij geen enkel spel en ik heb een X1900XT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:
vosss schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:56:
[...]
ps: voor diegene die net vroeg of andere ook problemen hadden met shadows; nope, bij geen enkel spel en ik heb een X1900XT :)
Nee? En ik maar denken dat alle Ati users hier last van hadden! Volgens deze link zouden alle Radeon series er last van moeten hebben :/ Ik vond het zowiezo een beetje vreemd dat het nog steeds niet was opgelost in alle driver-updates.

Hier een oud topic (met nog een voorbeeld) van mensen met dezelfde problemen... ik heb dus precies hetzelfde in CoJ :?

Nu ben ik toch wel benieuwd of nog meerdere mensen deze schaduwproblemen hebben (in BF2, NFS:MW of CoJ) of dat het probleem bij mij ligt...

Ontopic:
Zal toch nog maar even iets over CoJ zeggen, het blijft het Call of Juarez topic hé :)
Hoe vonden julli het 'depth of field' gebeuren? Ik vond het niet echt spectaculair ofzo... wel grappig, maar dat het nou echt toevoegd aan de gameplay/game-ervaring... nee.

Van de CoJ website:
Admire this tremendous visual effect that reinforces the immersion in-game.
Beetje overdreven vinden jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Erg vreemd. Maakt niet uit waar ik de demo van download, er zit telkens een virus op. Althans, dat zegt Kaspersky. Meer mensen hier last van?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:46:
Met Catalyst 6.8 Chuck werkt sm3.0 HDR+AA voor Ati X1K kaarten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:04:
Ontopic:
Zal toch nog maar even iets over CoJ zeggen, het blijft het Call of Juarez topic hé :)
Hoe vonden julli het 'depth of field' gebeuren? Ik vond het niet echt spectaculair ofzo... wel grappig, maar dat het nou echt toevoegd aan de gameplay/game-ervaring... nee.

Van de CoJ website:
[...]
Beetje overdreven vinden jullie niet?
Mee eens. Maar ik vind het wel een erg schitterend detail zoals in deze twee screenshots. :)

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/9340/callofjuarez040uk7.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/1478/callofjuarez022fc0.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:19:
[...]

ati heeft er tenminste 1, kan je van nvidia niet zeggen :+

anyways snap alleen niet wrom games het niet ondersteunen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:08:
[...]

Met Catalyst 6.8 Chuck werkt sm3.0 HDR+AA voor Ati X1K kaarten. ;)
ja voor oblivion..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Nu nog het probleem met de moderne games. Je denkt toch echt niet dat al die zware spellen met hdr en AA goed gaan draaien op een 1900xt tje? :? Je kan al weer bijna de settings omlaag gooien, en dus een nieuwe kaart kopen. Het heeft dus niet erg veel zin die optie met hdr+AA.

Net zoals nvidia in het begin met 3.0 shaders met de 6 serie. In sommige games haperde het gewoon te erg met 3.0. Net zoals nu met ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt ook voor CoJ. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D. Ninjai schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:25:
[...]

Mee eens. Maar ik vind het wel een erg schitterend detail zoals in deze twee screenshots. :)

[afbeelding] [afbeelding]
Inderdaad. Het ziet er wel gaaf uit. Na er iets over gelezen te hebben op de CoJ website dacht ik echter dat het net zo'n invloed/effect zou hebben als HDR o.i.d. Depth of field heeft echter iets minder directe 'impact', desalniettemin is het wel een leuke toevoeging :)

Edit: De kans bestaat trouwens dat CoJ starforce zal gaan bevatten :'(
Volgens dit bericht zou de game op sommige plaatsen in europa worden uitgegeven door 'Focus Home Interactive', en deze gebruiken schijnbaar altijd starforce :(
Mocht dit het geval zijn ben ik genoodzaakt CoJ links te laten liggen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe post voor een schopje van het topic :)

Heeft iemand de nieuwe Multiplayer Demo al gespeeld? Hij is volgens mij sinds vandaag uit op Gamershell.com (al een paar dagen op fileplanet) Ik ben hem nu aan het downloaden dus verwacht één dezer dagen een eerste indruk :*)

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de multiplayer. Ik denk zelf dat het alle kanten op kan... We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:30:
Nieuwe post voor een schopje van het topic :)

Heeft iemand de nieuwe Multiplayer Demo al gespeeld? Hij is volgens mij sinds vandaag uit op Gamershell.com (al een paar dagen op fileplanet) Ik ben hem nu aan het downloaden dus verwacht één dezer dagen een eerste indruk :*)

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de multiplayer. Ik denk zelf dat het alle kanten op kan... We zullen zien.
Ik kan op geen enkele server komen, duurt wel paar minuten, en dan krijg je een Time-Out. Heel veel mensen hebben daar last van. Heb hem dus maar weer verwijderd :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Het is me gisteren gelukt om op een server te komen maar die had jammer genoeg veel last van lag. De multiplayer is voor mij niets bijzonders maar wel leuk om af en toe even te doen. Maar ik kan ook op geen enkele server komen en dat wordt gefixed.

Verwijderd

Yes! Het is me vanavond ook eindelijk gelukt om een server te joinen. Het was de Skirmish map en ik heb me eigenlijk best vermaakt.

Het is niet echt iets 'bijzonders' maar hij knalt naar mijn mening wel lekker weg. Het waren vooral veel 'Rifle Fights' en op zich houd ik daar wel van. Daarnaast is het zo dat iedereen in 1x spawned, dus als je dood bent moet je eventjes wachten (a la ravenshield o.i.d.) De rounds gingen wel vrij snel waardoor dit voor mij in ieder geval geen probleem was.

Ook de map vond ik wel leuk. Ondanks het feit dat iedereen altijd op hetzelfde moment op dezelfde plek spawnde verspreidde de combat zich toch vrij goed over de map. Zo'n western stadje heeft wel een aardig sfeertje en het leende zich goed voor het type 'combat'. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat lang niet alle huizen toegankelijk zijn... Zo hier en daar kun je een schuurtje of (gedeelte van) een huisje in maar verder ook niet. Er waren wel een redelijk aantal 'rooftops' en balkons toegankelijk wat zorgde voor mooie 'shooting-spots'.
De map was vrij klein waardoor je aan 6 man (3 tegen 3) al genoeg hebt voor een leuk potje.

Wat ik wel ongelooflijk vervelend vond was de enorm grote 'chat-box' linksonder. Echt je hele linker onderhoek valt weg omdat de kills zo nodig met grootte 40 moeten worden afgebeeld! Het ergste is dat ik dit volgens mij nergens uit kan zetten... echt vreselijk! (als iemand weet hoe dit moet wil het wel graag weten ;) )

Ik had trouwens totaal geen last van lag, het liep allemaal erg goed... Ik vind het nu echt wel jammer dat het joinen van een server zoveel moeilijkheden moet geven... ik heb het de afgelopen 2 dagen zeker 15 keer geprobeerd! Nu maar hopen dat dit snel gefixed wordt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Net de full gespeelt, het begint allemaal zeer goed alhoewel ik soms wel wat gek wordt van het sneaken. Ben gelukkig nu bij Ray, het schieten kan beginnen :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
evilpin0 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:55:
Net de full gespeelt, het begint allemaal zeer goed alhoewel ik soms wel wat gek wordt van het sneaken. Ben gelukkig nu bij Ray, het schieten kan beginnen :)
idd, die billy is irritant :D
ik heb geen zin in rondsluipen, kisten opstapelen enz. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23
Demo draait hier opzich wel leuk, alleen het laden duurt zo fscking lang, straks de full maar even proberen en zien of ze nog iets verbeterd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:21

Eijkb

Zo.

Op C2D E6600, ATI XT1900XTX en 2GB RAM totaal geen problemen. Alles draait super en strak! Vind het persoonlijk wel een top spel, alhoewel het sneaken mij ook niet zo ligt. Gelukkig kan je ook gewoon de harde hand toepassen met Billy, alhoewel je tegenstanders verdomd scherp schieten :D

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Eijkb schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:43:
Op C2D E6600, ATI XT1900XTX en 2GB RAM totaal geen problemen. Alles draait super en strak! Vind het persoonlijk wel een top spel, alhoewel het sneaken mij ook niet zo ligt. Gelukkig kan je ook gewoon de harde hand toepassen met Billy, alhoewel je tegenstanders verdomd scherp schieten :D
Kan jij AA+HDR kiezen?

Verder top spel met een grote lading sfeer en een verhaal die je ook echt meesleept, dus niet zoals de zoveelste domme WO 2 shooter.

Bij mij draait hij alles op max met hdr aan en dus geen AA. (7900gt) gemiddeld 20/25 fps

EDIT: Ik zit trouwens vast bij het stuk dat je binnenkomt bij die vrouw en je die gun moet zoeken. Ik heb het echt al minstens 10 keer opnieuw geprobeert, maar k kan hem echt niet vinden. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door JSTPS op 02-09-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volledige versie? Hij is toch nog niet uit... Leaked versie?

Ik ga hem denk ik wel kopen over 2 weekjes (15 september komt hij uit als het goed is). Maar eerst wil ik nog eventjes 100% zeker weten dat hij geen Starforce bevat. Volgens sommigen wordt de UK versie ge-published door 'Ascaron' en deze gebruikt het schijnbaar niet. (zij gebruiken iets van 'Tagen'? Hopelijk is dit wel een beetje een 'normale' beveiliging)

Welke volledige versie hebben jullie? Als het de UK versie is: bevat hij starforce?

Daarnaast wil ik voordat ik hem koop weten of de problemen m.b.t. het connecten met de masterserver zijn opgelost. Als ik iedere keer 50x moet proberen te connecten alvorens ik in een server kan komen dan hoeft het voor mij ook niet meer :|

Waar je tegenwoordig allemaal geen rekening mee moet houden voordat je een spelletje aanschaft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Call of Juarez is inderdaad uitgelekt. Ik wacht tot 'ie in de winkels ligt maar voor diegene die de volledige versie op zijn computer geïnstalleerd hebben... alsjeblieft alles wat niemand in de demo is tegengekomen in spoiler tags zetten? Mijn dank.

Er zijn drie verschillende uitgevers. Maar wie waar uitgeeft is nog niet helemaal duidelijk. Ubisoft gebruikt geen StarForce meer en geeft de game uit in (o.a. denk en hoop ik) Noord-Amerika. Ascaron geeft de game inderdaad uit in Verenigd Koninkrijk en gebruikt Táges. Focus Home Interactive gebruikt StarForce en geeft in Europa de game uit maar welke landen precies is nog niet duidelijk. Ik hoop zo dat we Ubisoft krijgen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Anders bestel je m toch gewoon uit Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:46:
[...]EDIT: Ik zit trouwens vast bij het stuk dat je binnenkomt bij die vrouw en je die gun moet zoeken. Ik heb het echt al minstens 10 keer opnieuw geprobeert, maar k kan hem echt niet vinden. 8)7
spoiler:
Als ik het goed begrijp ben je dus in ''haar'' kamer, is ze net even weggegaan en heb jij ''pak hem beet 60 seconden'' om die gun te zoeken ;) Euhmmm als het goed is ligt hij in het kastje, aan de linkerkant van het bed, de rechter la. Hij ligt daar als het goed is iedere keer... Hoop voor je dat je hem kan vinden :)

[ Voor 1% gewijzigd door Crash op 03-09-2006 15:59 . Reden: spoiler tags gebruiken een volgende keer! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Spoiler tags alsjeblieft.

[ Voor 77% gewijzigd door D. Ninjai op 03-09-2006 12:38 . Reden: Was een beetje gefrustreerd gisteren :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:38:
[...]

spoiler:
Als ik het goed begrijp ben je dus in ''haar'' kamer, is ze net even weggegaan en heb jij ''pak hem beet 60 seconden'' om die gun te zoeken ;) Euhmmm als het goed is ligt hij in het kastje, aan de linkerkant van het bed, de rechter la. Hij ligt daar als het goed is iedere keer... Hoop voor je dat je hem kan vinden :)
Sorry dat k t niet had gemeld, maar k was alweer 3 levels verder :P

D ninjai je bent dit toch al vergeten als je de game pas over 2 a 3 weken gekocht hebt. :+

Maar ik zal volgende keer m'n verhalen over de game wel in spoiler tags zetten. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Crash op 03-09-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Volledige versie is echt wel veel beter dan de demo vind ik.
spoiler:
ik ben nu met Billy bij de grot voor het 'Gold of Juarez'

Tot nu toe is het echt zo'n mooi spel, het landschap etc. Alleen een ding vond ik beetje raar, soms zijn er rotsen die glimmen nogal raar, net alsof ze geplastificeerd zijn.
De afwisseling tussen Reverend Ray en Billy vind ik ook wel erg leuk, in de demo vond ik Billy nogal lame maar in de volledige game vind ik het wel goed gedaan.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
Bah wat kort zeg :(. Lijkt wel of de helft van het spel gewoon mist.

spoiler:
Neem nou dat stukje met Calm Water waar je 3 konijnen moet schieten. Zo'n focking groot stuk land alleem om 3 konijnen te schieten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Ik denk dat ze beter eerst met Reverent Ray hadden kunnen beginnen in het complete spel. Nu start het nogal traag met dat sneak gedoe en was ik bijna afgehaakt. T'is dat ik wist dat al dat gedoe beloond zou worden met een goede shootout van Ray :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 12:30
Niet normaal meteen bij het begin loop ik al meteen vast. Ik moet een geweer pakken op een dak bij zo'n huis.Om het gebied staat een houten hekwerk. Dit hekwerk heeft 1 ingang. Bij die ingang zit een stukje verder een meneer iets in de gront te poten ofzo. Telkens als ik door die opening in het hek sluip start er een video en moet ik weer opnieuw proberen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Bart1983 schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:14:
Niet normaal meteen bij het begin loop ik al meteen vast. Ik moet een geweer pakken op een dak bij zo'n huis.Om het gebied staat een houten hekwerk. Dit hekwerk heeft 1 ingang. Bij die ingang zit een stukje verder een meneer iets in de gront te poten ofzo. Telkens als ik door die opening in het hek sluip start er een video en moet ik weer opnieuw proberen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
spoiler:
Het objective is dan volgens mij om op het dak van dat huisje te klimmen, om er te komen moet je af en toe schuilen in de struikjes die er staan. Als hij dan net begint daar bij die kist moet je snel sluipen (met CTRL) naar achter het huis. Je moet op dat terrein continu sneaken want anders hoort hij je lopen.

Ik heb het volledige spel uitgespeeld. Beetje kort vind ik, wel leuk verhaalt alleen sommige dingen vind ik wel erg kort. Ik heb ook niet echt behoefte om dit spel opnieuw te gaan spelen nogal lineaire gameplay, enige zijn die 'Wanted' posters maar ik vraag me af of dat enige meerwaarde heeft om ze allemaal te verzamelen.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit vast met billy als ik dat dorp uit moet sneaken...ben nu in een huis met een hoop lege kasten :( en een duer aan de andere kant. volgens mij moet ik naar buiten en dan een trap op maar er staan een paar gasten die niet weg willen...iemand tips? of zijn er kogels in dat stadje te vinden?

edit: gelukt...gewoon ff doorzetten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook uitgespeeld, heeft me ongeveer 8 a 9 uur gekost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:47:
ik zit vast met billy als ik dat dorp uit moet sneaken...ben nu in een huis met een hoop lege kasten :( en een duer aan de andere kant. volgens mij moet ik naar buiten en dan een trap op maar er staan een paar gasten die niet weg willen...iemand tips? of zijn er kogels in dat stadje te vinden?
spoiler:
Die 2 gasten heb ik omgelegd met de zweep... Ik was het daar zo beu dat ik dacht: Zweep erover! En warempel lukte dat... Vlak daarna mag je eindelijk met Reverent Ray gaan blasteren :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Dark Lord schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:32:
[...]

spoiler:
Het objective is dan volgens mij om op het dak van dat huisje te klimmen, om er te komen moet je af en toe schuilen in de struikjes die er staan. Als hij dan net begint daar bij die kist moet je snel sluipen (met CTRL) naar achter het huis. Je moet op dat terrein continu sneaken want anders hoort hij je lopen.

Ik heb het volledige spel uitgespeeld. Beetje kort vind ik, wel leuk verhaalt alleen sommige dingen vind ik wel erg kort. Ik heb ook niet echt behoefte om dit spel opnieuw te gaan spelen nogal lineaire gameplay, enige zijn die 'Wanted' posters maar ik vraag me af of dat enige meerwaarde heeft om ze allemaal te verzamelen.
Vraagje over, waarschijnlijk, het einde.
spoiler:
Die juarez heb ik net neergemept met Billy. Dan roept dat wijf "Billy"!
Vervolgens schakel je over naar Ray. Je ziet dan dat Juarez weer opstaat en een mes pakt. Daarna krijg je ongeveer 2 sec je cursor terug. Alleen ik kan dan niks doen?
Ik heb het nu al 5x opnieuw gedaan, maar telkens kan ik niks? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dit spel gaat er nog sneller af dan het er ooit opgekomen is. Het is voor geen ene meter speelbaar op hoge details met 7900GT SLI setup; waar slaat dat op ?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Tis hier prima te spelen op een X800GTO2 op 1280/1024 alles medium en AA op 2. Moet het persee op max staan om het leuk te maken om te spelen.
Niet dat de systeemeisen niet wat extreem zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

SgtStrider schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:56:
Dit spel gaat er nog sneller af dan het er ooit opgekomen is. Het is voor geen ene meter speelbaar op hoge details met 7900GT SLI setup; waar slaat dat op ?
maak ook even een sli profile aan, dat wil soms helpen ;)

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Volgens mij is SGTStrider het gewend om al z'n games met minimaal 60 frames te spelen. Sorry man, maar die tijden zijn toch echt voorbij. (of nooit gekomen :+ )

Ik draai het ook met alles max met m'n 7900gt (single) en in het ergste geval dropt ie naar 14 frames. Gemiddeld 25/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja maar hee met een 7900GT SLI set up mag je toch wel wat verwachten of niet dan? Gewoon slecht geprogrammeerd. Ik heb de full versie nog niet, maar als ie net als de demo zo brak liep heb ik er ook geen zin in. Ik heb een 7950GX2, dan mag je wel wat verwachten vindt ik.

SgrStrider, heb je de 91.47 WHQL drivers er al opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 02:16:
Tja maar hee met een 7900GT SLI set up mag je toch wel wat verwachten of niet dan? Gewoon slecht geprogrammeerd. Ik heb de full versie nog niet, maar als ie net als de demo zo brak liep heb ik er ook geen zin in. Ik heb een 7950GX2, dan mag je wel wat verwachten vindt ik.

Zijn die drivers dan beter? Ik heb ze ook nog niet.

Met BETER bedoel ik natuurlijk of Call of juarez beter draait.

[ Voor 6% gewijzigd door JSTPS op 04-09-2006 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
NiaX schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:38:
[...]

Vraagje over, waarschijnlijk, het einde.
spoiler:
Die juarez heb ik net neergemept met Billy. Dan roept dat wijf "Billy"!
Vervolgens schakel je over naar Ray. Je ziet dan dat Juarez weer opstaat en een mes pakt. Daarna krijg je ongeveer 2 sec je cursor terug. Alleen ik kan dan niks doen?
Ik heb het nu al 5x opnieuw gedaan, maar telkens kan ik niks? Hoe hebben jullie dat gedaan?
spoiler:
Het is een duel, je moet eerst je muis naar beneden bewegen om je pistool te pakken en daarna kan je richten. Ik moest zelf dat stukje ook een paar keer overnieuw doen totdat ik erachter dat het dus een duel was :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel gespeeld met 1280 x 1024 met 4 x aa en bijna alles op high. Shadows op low en triliniair filtering. Het enige gedeelte in dit spel wat niet lekker loopt zijn de bosrijke gebieden. Voor de rest is het spel prima te spelen.

spec: 3200+ x800xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 02:16:

Yep, heb ze ervoor nog speciaal geinstalleerd (en ge-reboot uiteraard). Ik vind het jammer dat dit (blijkbaar) brak geprogrammeerd is. Ik heb deze videokaarten speciaal gekocht om alle games op hoge resolutie te spelen, en dat dit nu al niet mogelijk meer is verbaast mij inderdaad....

Naja... we wachten wel weer op de volgende serie videokaarten 8)7

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Dark Lord schreef op maandag 04 september 2006 @ 06:36:
[...]

spoiler:
Het is een duel, je moet eerst je muis naar beneden bewegen om je pistool te pakken en daarna kan je richten. Ik moest zelf dat stukje ook een paar keer overnieuw doen totdat ik erachter dat het dus een duel was :P
ah, dat verklaart een hoop :D
ga ik vanavond proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Over de performence: Ik draai op 1280x1024 met alles op het hoogst, draait smooth maar in bosrijke gebieden dropped de fps wel. Het blijft wel speelbaar. Moet zeggen dat het spel de mooiste textures heeft die ik ooit gezien heb, de rotsen, grond, stenen ect zijn er gewoon net echt uit. Zal wel door HQ AF komen :D.

Helaas leek het erop dat AA niet werkte met me X1900XT (675/835, nieuwste drivers + chuck) dus helaas wel beetje blokkerige mannetjes maar ik vindt de planten in de bosgebieden er wel ongekend mooi uit zien, beter dan oblivion alhoewel je ook meer pop-up en lagere fps ervoor terug krijgt.

Schootout zijn ook wel strak, ik heb wel een goed gevoel bij de wapens. Vooral de rookwolken zijn mooi. Vindt het beste een goed spel, maar niet bijzonder

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
evilpin0 schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:03:
Over de performence: Ik draai op 1280x1024 met alles op het hoogst, draait smooth maar in bosrijke gebieden dropped de fps wel. Het blijft wel speelbaar. Moet zeggen dat het spel de mooiste textures heeft die ik ooit gezien heb, de rotsen, grond, stenen ect zijn er gewoon net echt uit. Zal wel door HQ AF komen :D.

Helaas leek het erop dat AA niet werkte met me X1900XT (675/835, nieuwste drivers + chuck) dus helaas wel beetje blokkerige mannetjes maar ik vindt de planten in de bosgebieden er wel ongekend mooi uit zien, beter dan oblivion alhoewel je ook meer pop-up en lagere fps ervoor terug krijgt.

Schootout zijn ook wel strak, ik heb wel een goed gevoel bij de wapens. Vooral de rookwolken zijn mooi. Vindt het beste een goed spel, maar niet bijzonder
Zou je eens wat screenshots willen posten, wil het spel wel eens zien in volle glorie :). Heb zelf maar een 9800 pro dus alles staat op low, ziet er dan nog goed uit, daar niet van.

Ben zelf erg te spreken over het spel, speelt erg lekker weg en het voelt gewoon western aan. Ik vind de voice overs ook prachtig gedaan, en het verhaal wordt goed verteld. Voor mij zeker 1 van de betere games van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Beetje lame gecode dit imho... op een X2 3800+ / 2Gb Corsair XMS C2 / Geforce 6800 Ultra 256Mb draait t net aan op 1024x768 alles op high (behalve shadows -> low) 2x AA / 8x AF op SM2.0 :x ik had toch wel verwacht dat SM3.0 aan zou kunnen in dit spel eig... bij m'n vriendin met een AMD64 3500+ / 1Gb RAM / 7600GT 256Mb draait t net zo brak als bij mij.. echt wazig.. wel een leuk spel verder en ook op SM2.0 nog erg vermakelijk, daar niet van :p
Pagina: 1 2 3 Laatste