[PC MMORPG] Cabal Online

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 26.643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Cabal Online
Cabal online is een MMORPG uit Zuid-Korea, welke sinds kort ook beschikbaar is voor Europa (gehost door Game-Masters). Toch wijkt deze game in mijn ogen enigzinds af van de standaard MMORPG's.

Combo Systeem
Een voorbeeld hier van is het combo systeem (vanaf lvl10), waarmee je je aanval kan combineren. Het meeste kan je dit vergelijken met golf games. Je hebt een bar die in een rap tempo vol loopt en je moet dan precies tussen twee punten in een style uitvoeren (welke vrij naar keuze is), echter moet de style wel op dat moment beschikbaar zijn anders eindigd de combo. Op deze manier krijg je op de latere levels leuke licht effecten van de gecombineerde combo's en maakt het hele grinden een stuk leuker en intensiever.

Quests
Echter is grinden in deze game helemaal niet nodig door de grote hoeveelheid quests. Ik heb persoonlijk iig nog nooit beesten hoeven te grinden aangezien mijn quest logs overlopen. Een andere positief punt aan de quests is dat je een log hebt met alle quests die voor jou beschikbaar zijn en waar je de quest kan beginnen. Daarnaast wordt je op de hoogte gestelt wanneer een epic quest voor jou beschikbaar wordt (bijvoorbeeld de quest om combo's te leren). Op deze manier ben je niet eindeloos naar quests aan het zoeken, aangezien je precies weet waar er voor jou quests beschikbaar zijn.

De wereld
Het bewegen door de wereld word geholpen door warpzones (en op latere levels mounts/bikes). Daarnaast heb je duidelijke mappen, waarop je belangrijke punten kan zien en de verhouding tussen de levels van de creatures en je eigen level. Ook dit helpt weer met het voltooien van quests aangezien dat meestal in zones van je eigen level is. Ook kan je quests speciefieke punten op de map vinden voor bijvoorbeeld de ingang tot een Dungeon.

Dungeons
Dungeons zijn eigenlijk een soort minigames, zoals moord alles in deze kamer uit binnen 5 minuten of je moet een doolhof doorlopen en in een enkele gevallen dienen de dungeons alleen voor het ontmoeten van bepaalde NPC's.

Classes
Ik zou zeggen kijk even op de website van cabal online, voor meer diepgaande informatie (zoals belangrijke stats, skills, specials, etc). De classes zijn iig:

Afbeeldingslocatie: http://www.cabalonline.com/Img/Info/Stone_Warrior2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.cabalonline.com/Img/Info/Stone_Blader2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.cabalonline.com/Img/Info/Stone_Wizard2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.cabalonline.com/Img/Info/Stone_ForceArcher2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.cabalonline.com/Img/Info/Stone_ForceShielder2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.cabalonline.com/Img/Info/Stone_ForceBlader2.gif

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/8624/4it1xz0.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/1503/image3dp8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/2750/image1ha0.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/8171/image2lb6.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/763/0001cbzd3.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/6735/0005cbwv8.th.jpg

Open Beta
De client kan je hier downloaden vervolgens nog even registreren en spelen maar :).

Tot slot
Er is nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer over Cabal online te vertellen (en dat zal ik binnenkort ook zeker aan de post toevoegen). Maar ik zou zeggen bekijk het spel eens als het je wat lijkt, voor mij is het iig de perfect break voor WoW.
Ps. Dit is mijn eerste guide dus alles tips/toevoegingen/etc zijn welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door Uhmmie op 29-07-2006 17:59 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

dit spel heb ik een paar weken terug gepobeerd en het slaat echt nergens op (ik post hier nu een reply die ik op het gamer.nl forum heb gepost):
Het slimme gebruik van gecombineerd wapentuig, actie, en soepele game play, maakt van CABAL één van de meest gespeelde games in Korea. De Europese closed bèta wordt gestart op 26 juni 2006. De actie in de game bevat zogenaamde "combo moves" en nog nooit vertoonde "battle modes", die het spel erg toegankelijk maken, maar het duurt een eeuwigheid om deze volledig te beheersen. De game combineert de beste console game actie met online game commune eigenschappen. CABAL heeft, als eerste MMORPG, aan het eind van elke maand een groot slagveld waar men met de gilden massale veldslagen kan voeren, die de stand van zaken in de oorlog bepalen. Deze fantastische actie wordt nog eens versterkt door geweldige graphics en heeft een westerse look, die je niet tegenkomt in andere Koreaanse MMORPGs. De speler heeft keuze uit meer dan 300 kerkers, die hij alleen kan afwerken of met een groep. Een groot assortiment aan queesten beproeft je intelligentie keer op keer. Naast de queesten en gevechten zijn er natuurlijk ook ambachten die men kan beoefenen; het spel heeft zijn eigen markt en economie, en zelfs een in-game loterij!
De game lijkt totaal niet op een console game. En in dit spel kan er nooit een volwaardige communtie worden opgebouwd. er kunnen namelijk maar 100 spelers per channel in het spel
questen
ik heb niets van een eige markt of economie gemerkt.... die ingame loterij is leuk en aardig maar er word nog niet eens uitgelegd hoe je daar aan mee moet doen.....
Chris Nettleton, Hoofd Technische dienst van Games-Masters.com zei, "Dit spel zal je simpelweg van je stoel af blazen. Het niveau van detail is sensationeel en het is een voorrecht dat wij deze titel mogen uitgeven. Naast het hoge actie gehalte heeft het spel een westerse console feel en look. Je mag deze game niet missen!"
Dit spel blaast je dus totaal niet van je stoef af. ook heeft het spel in mijn mening geen westerse maar oosterse look. Sinds wanneer zijn katana's Westers?
Ian Powell, Hoofd Executive Officer van Games-Masters.com zei: "Wij streven ernaar de grootste Europese uitgever van MMO games te worden, de eerste blockbuster CABAL demonstreert hoe serieus dit streven is."
Laat me niet lachen.
ESTsoft Corp, de makers van CABAL hebben een fantastische prestatie neergezet qua het optimaliseren van de game, zodat ook mensen met een minder goeie PC van het spel kunnen genieten - de minimale systeem eis is een Pentium 3 800 Mhz.
Die optimalisatie slaat nergens op. ik heb dit op een redelijk goede en op een 799mhz pc getest. op de tweede draaide hij wel maar niet echt speelbaar. dus met een framrate van onder de 15fps.
CABAL is één van de meest gespeelde MMORPG?s in het verre oosten, op verschillende websites is de game genoteerd op de 2e plek van de online gaming sites, en staat hier al sinds het eerste kwartaal van de release.
ja veel mensen hadden hooge verwachtingen van deze game. maar ik denk dat deze allemaal voor niets zijn geweest.
CABAL was de enige Koreaanse MMORPG op basis van een maand abonnement in 2005 die een commercieel succes was.
Wat dacht men bijv. van ROse Online, Ragnarok en een zooi game's.
ESTsoft heeft haar best gedaan voor alle gamers , ook met oudere pc?s. De graphics-engine is geoptimaliseerd en maakt het mogelijk voor oudere computers om de game toch goed te draaien.
hij draait niet goed.

Commentaar van spelers:
"CABAL is een heel erg vermakelijk spel met goed geluid, goeie graphics en game play, en een hoog verslavingsgehalte. Als je dit juweeltje in de winkel ziet of online, koop het dan zo snel mogelijk. Voor het relatief weinige bedrag krijg je veel plezier terug, Game X is het meer dan waard."
Heeft zeker de Head Marketing geschreven?
"CABAL is leuk om te spelen voor bijna iedereen. Zonder te liegen kan ik zeggen dat weinig andere spellen je zoveel plezier geven tijdens een slagveld."
Hoe kan iemand van de europese markt dat zeggen als dit spel nog niet eens een Maand draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nog maar 1,5 week open beta :P Daarna zal je er voor moeten dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Mjah tot nu toe bevalt het spel mij perfect :). Heb echt niks te klagen en ik vind vooral het hele killen van beesten een stuk intressanter dan hoe het in wow in mekaar zit.. Ik voel me iig een stuk meer betrokken tijdens de combat dan dat ik mezelf ooit in wow heb gevoeld. Maarja smaken verschillen :D. Daarnaast voelt deze game in zijn geheel een stuk sneller dan WoW (en de meeste andere MMORPGs), maar dat zal ook vast komen doordat je niet 30 minuten op zo'n vogel/boot moet zitten voor je eindelijk weer verder kan gamen..

Maar even voor je complete reply:
lasharor schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:29:
dit spel heb ik een paar weken terug gepobeerd en het slaat echt nergens op (ik post hier nu een reply die ik op het gamer.nl forum heb gepost):
Mjah meningen verschillen.. Maar de punten die jij opnoemt slaan eigenlijk nergens op, ander dan het afzeiken van hun marketing afdeling (qua inhoud van de game zelf maak je amper een punt). Het enige waar je een punt mee kan hebben is de max 100 man per channel..
De game lijkt totaal niet op een console game. En in dit spel kan er nooit een volwaardige communtie worden opgebouwd. er kunnen namelijk maar 100 spelers per channel in het spel
Dat het niet op een console game lijkt, boeit me niet echt ;) het gaat me er om dat het spel leuk is :).
100 man per channel heb misschien wel wat invloed, maarja wie weet veranderd dat nog wel.
ik heb niets van een eige markt of economie gemerkt.... die ingame loterij is leuk en aardig maar er word nog niet eens uitgelegd hoe je daar aan mee moet doen..
Je hebt gewoon personal shops zoals die in de meeste koreanse games zit.. en over een stukje missende overschrijving ligt echt niemand wakker..
Dit spel blaast je dus totaal niet van je stoef af. ook heeft het spel in mijn mening geen westerse maar oosterse look. Sinds wanneer zijn katana's Westers?
Ik vond het eigenlijk juist een onwijze verassing (nooit van de game gehoord tot 3 weken terug) en ik zat er dus wel vanaf het eerste moment lekker in.. Mjah qua omgeving etc is het iid oosters, maar wat ze bedoelen is dat het geheel meer aanvoelt als een westerse rpg ipv de standaard oosterste (Koreanse) huis, tuin en keuken MMORPG..
Opnieuw vraag ik me af wat die opmerking met de game eigenlijk te maken heeft ;) Het is een doel van hun.. Laat ze daar lekker naar streven.. Ik denk persoonlijk dat de game ook nog best wel eens uit kan groeien tot iets groots..
Die optimalisatie slaat nergens op. ik heb dit op een redelijk goede en op een 799mhz pc getest. op de tweede draaide hij wel maar niet echt speelbaar. dus met een framrate van onder de 15fps.
Lol vertel mij welke games wel soepel loopt op min specs, dat zijn er bijna geen. Daarnaast mag jij mij vertellen welke " nieuwe" games van tegenwoordig nog wel op een computer van 800Mhz is echt niet meer van deze tijd.. En opnieuw niet echt met de game zelf te maken maar met hun marketingafdeling.
ja veel mensen hadden hooge verwachtingen van deze game. maar ik denk dat deze allemaal voor niets zijn geweest.
Ik heb nog steeds best wel hoge verwachtingen en de game bevalt me nog steeds perfect..
Wat dacht men bijv. van ROse Online, Ragnarok en een zooi game's.
Opnieuw heeft het niks met deze game te maken, over hoe deze game speelt.
Sjah als je het echt op een 800Mhz pc met onboard video wilt spelen zal het idd vast niet lekker lopen maar heb je een iets betere pc dan werkt het gewoon goed. Ik vind zoals als minimum specs echt niks te maken hebben met de beoordeling van een game (zeker als de min spec zo onwijs laag liggen). 800Mhz is van wanneer 96/97 ofzow? Sorry voor je als je op je 10 jaarde oude pc niet meer de hedendaagse games kan spelen.

Heeft zeker de Head Marketing geschreven?
Mjah ik ben het eerder met hem eens dan met jou ;) Mij bevalt het ook perfect.. En ik vind het hele spelen ook een stuk intenser aanvoelen dan de meeste andere mmorpgs die ik gespeeld heb (en dat zijn er al heeeel veel).
Hoe kan iemand van de europese markt dat zeggen als dit spel nog niet eens een Maand draait?
Hoe kan jij het dan wel al beoordelen ;)

Maar tegenover de rest van de lezers ;) Ik zou zeggen probeer de open beta eens uit (zolang het nog kan) en misschien verrast deze game jou wel even veel als mij :D.

[ Voor 143% gewijzigd door Uhmmie op 29-07-2006 18:45 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is er nog iemand die dit speelt? Zelf vraag ik mij af als het spel niet te laggy is. Tevens vind ik die graphics er best lekker uit zien :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ik heb het welgeteld 2 uur geprobeerd te spelen. Ik vind het echt niets :/ Het is dan wel een beta maar de screens zien er beter uit dan het in werkelijkheid is hoor :(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 13:24

junglebeast

hier staat iets

Ik kreeg het niet eens aan de gang, in welke setting dan ook. En eigelijk zoek ik een goeie mmorpg met wat goeie PvE en de andere helft PvP (ala WoW en GW)..maar die koreanse mmorpgs zijn allemaal op PvP gefocussed. Tja mijn systeem is mun bottleneck dus blijft ik die koreanse spelen..

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:01
Zelf het spel een tijdje uitgeprobeerd. Zit nu op vakantie en als ik terugkom is de beta waarschijnlijk afgelopen helaas. Ik vind het zelf een lekker spel om te spelen.

Na wat problemen met de installatie omdat mijn virusscanner Cabal.exe vergeleek met een ander virus was het spel verder lekker toegankelijk. Alles word in het begin goed uitgelegd dmv quests en die zijn er trouwens ook voldoende.

Het battlesysteem is een van de betere. Goeie impact en je bent aardig actief aan het knokken. Het spel nodigt uit om te gaan partyen aangezien je exp dan sneller stijgt wat ook een positief punt is.

De graphics stonden bij mij in het begin nogal crap ingesteld, maar na wat aanpassingen zag het er gewoon zo uit als de screenshots. De effecten zijn ook erg mooi in dit spel.

Verder werkt het chatsysteem ook lekker. De interface is ook prima, hier had alleen wel wat meer customizable features in mogen zitten.

Pvp heb ik nog niet zoveel mee te maken gehad aangezien ik een nog niet al te hoog level had gehaald. Maar het leuke was wel dat ik samen met een vriend in de war channel een hogere char had afgemaakt. Daarna was het wel rennen ;)

Verder is Cabal meer een kleine mmorpg voor tussendoor in vergelijking met WoW of GuildWars. Precies wat ik zocht. Denk dus dat het erg van je persoonlijke voorkeur afhangt wat je van het spel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 15:10

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

iemand van de eerste beta die een invite heeft voor mij voor de tweede beta? ben overal te laat als er er worden weggeven :'(

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

*ja mega bumb*

Spel is zover ik weet inmiddels live, toch maar even een trial geprobeerd.

Korte impressie van 20 lvls:
Grafisch is het best allemaal wel netjes. Niet super, powers zien er wel netjes uit. Het lopen door de maps is wat 'raar' ogend, de characters zelf hebben bijzonder weinig details. Geheel is opgebouwd uit extreem kleine maps (tov andere MMO's) waar je vaak maar een klein aantal mobs die je kan meppen. Vooralsnog kan ik maar 3 mappen in, alle 3 volledig andere scenery maar imho matig uitgewerkt. Je wisselt tussen deze zones middels een soort van kamer met diverse deuren. Het lopen is wel apart, huisjes zijn tov je character bizar klein en ook voel ik niet echt te rennen maar meer lopen met een ren-animatie. Animaties van melee meppen en wapen vasthouden is leuk gedaan. Groot nadeel dat je alleen je eigen animaties zien (met effecten), mede spelers zie je alleen de character bewegen, geen effecten oid. Je kan overal in de map zelf een PvP-match doen met andere spelers. Mobs daarentegen doen amper skills, beetje bewegen en ronddraaien is alles wat ik heb gezien, gepaard met wat vage dieren-geluiden.

Het geeft inderdaad het gevoel van een console game, beetje FF-achtig. Korte camera zicht, kleine mappen en veel zone-wisselen. Ook een bizar groot 2hand zwaard geeft extra FF-gevoel. Vooral shield en bow hebben een mooie high-tech look, armor is semi-hightech look. Alle items worden goed uitgelegt, ook droprate van items vond ik bijzonder hoog.

Gelukkig is inderdaad het Quest aanbod ruim voldoende om nagenoeg altijd bezig te zijn met quests, welke relatief makkelijk zijn. Soms moet je bij een NPC de juiste volgorde antwoorden geven, meestal is het gewoon een kill xxx mob. Status van je quest wordt netjes aangegeven, ook overzicht van quests-nog-te-krijgen is goed uitgewerkt. Vooral de ingame quest tekst en hulp is bijzonder groot uitgewerkt, duidelijk engels en geen vaak vertaalde zot. Character stats zijn kort maar kracht, effect is direct metbaar en extra hulp 'target-stats' om je stats beetje op koers te houden.

Powers zelf zijn op low lvl niet bijzonder, weinig animatie maar welk goed spambaar. Auto mp-repot is leuke feature, al is het aanvallen/rightclick principe wat anders dan dat ik gewend ben. Je lvlt niet alleen je zelf, maar dus ook je 'profession' wat dus niet automatisch synchroom met elkaar loopt. Wel extra 'blur' effect bij het bewegen van je zwaard, skills doen dit ook vaak.

Dan nu mijn favoriet, combo system. Superieur uitgedacht, wat ik zeker niet eerder heb gezien in andere games. Combinatie van timing, juiste powers en goed kijken geeft een heerlijk gevoel. Helaas mis je alles wat er op het scherm gebeurt (waaronder je hp/mp) omdat je dus 100% focused op je 'combo' bar. Vooral met veel mobs om je heen geeft het een lekker 'hack&slash' gevoel, helemaal als je combo's uit gaat voeren die over de 9 moves gaan. Daarna een 'arcade' achtige stats, hoeveel je combo was met hoeveel kills. Ook de verhoogde experience die je krijgt (je krijgt ook exp voor elke melee hit) geeft extra boost om combo's veel te gebruiken.

Overall: Leuke game, vooral de aparte game-system beviel mij achteraf enorm. Enorme hoeveelheid quests houd je bezig (soms met je dus ook een dungeon quest doen, leuke afwisseling). Houdbaarheid voor mij is te laag om er na de trial verder mee te gaan, al ken ik diverse personen die al enorm ver zijn in dit spel. Vooral de animaties van de hogere lvl powers zou een reden zijn om toch door te gaan, helemaal als je beetje into FF/Anime/hack&slash bent. Je merkt effect van ander armor en stats zeer direct, geen gevoel dat je character 'niet vooruit komt'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben nu ook met de trial bezig en vermaak mij prima tot nu toe.

Contact me maar ingame, kunnen we eens een party uitproberen ofzo.

Ingame naam: Barbaar (op de niet pvp server)

Barbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En we bumben nog een keertje :)

Cabal is free2play geworden, zie ook http://www.cabalonline.com/freetoplay/

Toch mijn oude characters afstoffen en weer eens proberen, vond het toch een best leuk spel.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:01
SinergyX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:58:
En we bumben nog een keertje :)

Cabal is free2play geworden, zie ook http://www.cabalonline.com/freetoplay/

Toch mijn oude characters afstoffen en weer eens proberen, vond het toch een best leuk spel.
Moet je toch echt ff wachten tot het einde van de maand. Maar ik ga het zeker weer een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In iedergeval was mijn al 'vrijgegeven' toen ik het ging proberen, sinds die woensdag tot gisteravond kunnen spelen. Vandaag om 12 uur gaan de servers 3 weken plat om heel F2P door te voeren, wel blijft er een betaalde 'premium' account, begreep hieruit dat f2p mensen wel GPS (world map) hebben, maar dus niet gebruik kunnen maken van de teleport functie. Dat laatste komt dus alleen in zo'n premium account.

Ik ben inmiddels lvl42, al weer een behoorlijk stuk wijzer geworden van de game :) Maximum lvl blijkt lvl150 te zijn, maar tot zeker lvl50 zit je dus in de standaard 3 werelden (bloody ice, green en desert). Kleine tip voor startende mensen, op het moment dat je skill rank Aprentince wordt, ga meteen trainen op dummies (iets zwaars op je keyboard leggen voor autocast), je bouwt hiermee een enorme voorsprong op voor je skillrank

Edit: free2play wordt dus een nerf voor huidige spelers:
Free to Play Service
No GPS dit lijkt op helemaal geen map te hebben
2 Inventory and Warehouse pages (Second Warehouse page available on completion of quest)standaard was dit 3 inventory en 4 warehouse
25% less Experience than the Premium Service
25% less Crafting Experience than the Premium Service
25% less Skill Experience than the Premium Service
No use of Training Dummies vergeet mijn tip dus :
De rest is hier te vinden.
Het wordt dus een f2p met p2p shop game (laatste tijd geven die veel meer succes dan normale p2p).

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 21-05-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd nu free 2 play
Zijn in 2 weken tijd toch iets van 10.000 spelers bijgekomen dus een goeie boost voor het spel.

Ik zal verder niet ingaan om het niet echt neutrale commetaarvan lasharor enkel dat het puur zijn mening is die duidelijk (op basis van hoe lang spelen ?) niet voor een hele hoop andere geldt.

Dit spel is zeker de moeite waard en verslaat zeker een hoop ander mmo's op gameplay

Speel zelf since beta en ben inmiddels geruime tijd lvl 150
ik Speel op Mercury onder de naam Icey en heb daar een guild genaamd Exodus
Mocht je vragen of hulp nodig hebben dan kun je me ingame gewoon pmen. (als je op mercury zit tenminste :) )
Verder is er ook een nederlandse sectie op het officiele forum waar je ook nog hulp kunt krijgen mocht iets niet lukken.

Forum: http://forum.cabalonline.com/index.php

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het inloggen niet het lukt niet echt als je je wereld hebt gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 09:45:
ik snap het inloggen niet het lukt niet echt als je je wereld hebt gekozen
Account confirmation? (gokje)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg serieus kneiterharde hoofdpijn toen ik dat spel speelde.
Graphics die aan alle kanten te kort schieten.
Ik laat het aan me voorbij schieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan krijg je zoon vakje moet je op ok klikken en dan gaat het weg na je mannetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben ook nog steeds aan het spelen, het bevalt met de dag steeds meer. Playerbase is extreem vergroot, snap nu veel meer van het spel :)

Het is inloggen->wereld->channel (1 t/m 25 dacht ik nu)->character screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk lvl zit je ik ben net begonnen
zit lvl 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyLar-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 09:15
ik heb er een tijdje voor betaald maar was ermee gestopt omdat ik het net niet goed genoeg vond om er zoveel geld per maand voor neer te dokken (tot nu toe heb ik nog geen enkele mmo tegengekomen die me dit waard is :>)

Anyway ik heb een lvl 63 blader op mercury en nog een paar low levels waar ik nu op speel.

Ik snap lasharor wel want in het begin was het spel toch niet dat, maar ondertussen hebben de makers geluisterd naar spelers en hard gewerkt om de game beter te maken. Wat ook gelukt is uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik had het ook even geinstalleerd maar die loop animatie vind ik zo gaar
En vond voor de rest ook niet veel aan

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:29:
welk lvl zit je ik ben net begonnen
zit lvl 5
Heb nu:
53 warrior
51 shielder
27 archer
26 blader
21 wizard

:>

Animaties vanaf expert rank zijn echt kwijl :9~

@T!m0n: het is wennen, maar vond hem gelukkig al 10x beter dan in menig ander MMO (WoW, SRO, 7Ds).

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
het zou handig zijn als we een lijstje hadden waar in staat wie op welke server speelt.

edit: heeft iemand een linkje voor patches want het gaat erg traag.
minder dan 1kb/s |:(

hij download het al een heel stuk sneller 111 kb/s :? _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door dragon9114 op 15-07-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Krijg zojuist een mailtje van Fraps dat ze nu ook Vista ondersteunen, als ik vanavond wat tijd heb zal ik wat filmpjes schieten, nog requests op bepaalde stukken? :P (al staan er al een zwikkie op de cabal website zelf). Net een A.master wizard in actie gezien.. kwijl animations... :P

Op lvl50 kan je dan naar de 4de map, Port Lux. Vanuit hier weer een 'ruimte met deurtjes' (Warp room wordt dit genoemd) naar de hogere maps (65-75 en 99 dacht ik). Deze map is een aanzienlijk stuk mooier, imho betere achtergrond muziek ook. Je kan je eigen muziek in de musicbox zetten, dit moet echter wel OGG bestanden zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door SinergyX op 16-07-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hulp nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een redelijk spel ondanks de missers en blunders van het management, het spel waar de meeste op zitten te wachten moet nog uitkomen, Aion Online http://eu.aiononline.com/ , tot die tijd is cabal een leuke opvulling voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

ik heb het getest en...

ik kan NERGENS mijn keybindings en/of invert mouse instellen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kan ook namelijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan warrior lvl 10 quest niet halen snap ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even de tutorial doorlezen, je moet voldoen aan de lvl10 'growth'.
Boven je eigen stats van je character venster staat een regel in het wit, die moet je minimaal hebben om lvl10 quest te mogen doen (bv 30str/4int/10dex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

baggerspel dan

deinstall, FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BitByter schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:43:
[...]

baggerspel dan

deinstall, FTW
Het Grote World of Warcraft topic :')

Je hoeft het spel niet leuk te vinden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je de tweede helm zien eigelijk met warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ben nu aan het downloaden :) Zal zo ook eens kijken.. screenshots zien er iig goed uit :)

Download link is sloom :|

[ Voor 15% gewijzigd door Brummetje op 18-07-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:22:
hoe kan je de tweede helm zien eigelijk met warrior
Options 2de blad ergens links 'show player helm' aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Brummetje schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:49:
Ben nu aan het downloaden :) Zal zo ook eens kijken.. screenshots zien er iig goed uit :)

Download link is sloom :|
Best dll'en via Gamershell (http://www.gamershell.com/download_19448.shtml). Koos voor de UK server en had em op 10 minuutjes binnen. Client weegt iets van een 600+ MB. Ging aan 1000/s. Lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamershell is de beste optie idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 13:30
Ik ben het nu ook aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ja ik had via die mmoo nog wat ofzo gedownload nu kwam ook wel lekker binnen...

ben nu lvl 5 op server mercury... welke zitten jullie ? begin het spel klein beetje te begrijpen nu denk ik :P

Naam: Ginkeltjes

[ Voor 5% gewijzigd door Brummetje op 19-07-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je de quest the contagious disease van warrior lvl 12 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
leuk spelletje hoor.

begin ik met een force blader, denk ik, weet je wat ik geef hem 2 wapen ipv 1 en zo'n steen. En dat werkt. Ik snap werkelijk niet wat het voordeel van zo'n steen nou moet zijn.

is er trouwens een manier om anderen te "inspecten" welke items/class/lvl ze hebben/zijn?

(die muziek is bes wel relaxed, alhoewel je niet te lang in een gebied moet blijven ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

lvl zie je alleen bij een PvP duel invite of een trade. Class is 99% afhankelijk van wapens/outfit:

1 groot zwaard - Warrior
1 blade/katana met 3hoek achtige 'steen' - Shielder (die cast ook vaak een shield)

2 blade/katana's - Blader
2 ronde 'stenen' - wizard.

1 blade/katana met een ronde 'steen' - force blader
2 3hoek achtige 'stenen' - archer (deze cast een bow)

In groepjes van 2 hebben ze dezelfde outfits. Armors zijn shielder/warrior, outfit met een lap tussen je benen is wizard/blader (martial), en laatste is archer/f.blader (battlesuit). Daaruit kan je ook opmaken welk lvl ze ongeveer zijn, als je eenmaal weet op welk lvl welk outfit je kan dragen.

Dat zijn de 'basis' outfits, je kan als je eenmaal de stats requirements hebt van een andere outfit die ook gewoon dragen. Zelfde geld voor blades en orb/crystals. Echter bv shielder/archer kunnen alleen hun wapen casten met een crystal, warrior kan alleen skillls doen met zo'n huge zwaard. Meeste efficient is dus bij je 'eigen items' te blijven (force blader dus katana/orb), meestal werken de skills alleen maar met die set en is ook vaak beste keuze. In jou geval, orb geeft buiten attack ook magic attack, 2de wapen alleen attack, dus is je magic damage hoger met een orb.

Je kan ook eigen muziek afspelen, middels OGG files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
duidelijk verhaal, dankie.

nog 1 opmerking over de force blader. bij de wapens die ik heb staan drie stats net als de orb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klopt was foutje van mij. Swords hebben dus hoge attack/lage magic, en orbs/crystals lage attack/hoge magic. Als laatste dan de hitrate, echter bij combo's raakt je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Speel nu ook een aantal dagen, vind er echt leuke dingen inzitten :)
Alleen zijn de channels die nu werken, allemaal vol...

Mercury
lvl17
nickname: DD666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in welk level kan je een cape voor een warrior ik zit lvl 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

43 is de eerste.

vond mijn oude youtube account, 1 power even opgenomen :P
http://nl.youtube.com/watch?v=Vd-Vw0v0xHQ

[ Voor 76% gewijzigd door SinergyX op 22-07-2007 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
zit iemand in een clan en zoeken jullie nog members? :)

edit:
zit bij Blabla nu :P

[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 23-07-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe werkt een combo skill special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
je kan zeker niet een pet kopen zonder dat je echt geld uit moet geven? Die rudolph is zo cute :D

• Rikmans
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Wie speelt er nog Cabal, want het topic is een beetje dood :X

Ikzelf speel op Mars, en ik heb een lvl 61 Force Archer.

Momenteel ben ik volop aan het skillen, oftewel mijn skill rank hoger krijgen. Alleen het gaat verrekte traag, zelfs met full adept, en het gebruik van combo's. Iemand een idee hoe dit sneller kan gaan, want ik doe nu 1 bar (bijv. van expert 40/63 > expert 41/63) per 20 minuten |:( Er moet toch een snellere manier zijn om dit te doen?

Onze guild (Shadowaura) zoekt nog lvl40+ mensen die active zijn (in de guild chat :+ ) en bereidt zijn om eventuele guild-leden te helpen met gold en/of quests etc. :o

Henk!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit op mercury, speel nog best veel. Mijn Shielder is nu 89, G.master/A.expert (58/99).
Verder nog alle andere classes, van lvl29 tot 59.

Met adept moet expert toch nog bijzonder snel gaan, ik ging zo'n lvl per 4-5minuten. Master/G.master gaat pas echt langzaam, completer/trancender wil je niet weten :P Gebruik lvl9 novice magic skill in combo, dit zou al stuk sneller moeten gaan.

En anders kan je altijd nog afk gaan skillen (zoals dummies) in de lvl50 party dungeon van Port Lux.

• Rikmans
Ik use al de lvl 9 novice skills in combo mode :9 En qua adept, heb ik adept jewelry (amulet, 2 rings), en alle martial battle... of adept +3, op 2 na, die zijn +2, en ik heb 1 cytrine crystal of adept (ook +2).
Misschien als ik alles +3 krijg, plus nog een extra adept crystal, dat het dan nog sneller gaat?
Ik zit btw bij de Bugdolphy's @ PL, dat werd mij nl. aangeraden door mijn Guild Leader :D

En t zal best ja, dat Master/G.Master zeer traag gaat. Ik vind dat het nu al traag gaat, dus dan kan ik het mij wel voorstellen ja :o

Henk!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Crystal kan je 2 +3 nemen, zijn best goedkoop, ik ben wel premium moet ik erbij vermelden :P Maar dat is maar 25%, niet echt het verschil tussen 20 en 5 minuten ;)

Die paddo's net buiten PL droppen die group dungeon lvl50 cards, Ghost Ship. Zitten mobs met 40/50x zoveel HP, kan je makkelijk 2-3 11-combo's maken. Als je eenmaal de damage van hun beetje kan vangen, kan je er afk gaan skillen, per 30 minuten doe je makkelijk 3-4 lvls.

En schiet niet met je bow, maar 'uit de hand', scheel casting time :)

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2007 09:53 ]

• Rikmans
Ik heb nog zo'n 100+ dungeon cards _/-\o_ Maar ik kan daar de damage nog niet echt opvangen, ik heb 394 hp, en die monsters hitten zo'n 70/80 damage per hit, dus dat keldert nogal snel als er wat meer monsters bij me zitten :X

Dat uit de hand skills casten zal ik vanavond proberen, als t echt scheelt, zou t wel mooi zijn namelijk.
Ik zal eens de tijd opnemen die ik nodig ben om 1 lvl omhoog te gaan, en ik zal ook op zoek gaan naar een tweede adept crystal, en wat betere adept armor ;)

Maar afk skillen in die dungeon? Hoe doe je dat precies dan, want t lijkt mij dat je wel steeds een new target moet aanklikken om verder te kunnen? Of zie ik dat nou verkeerd :9

Henk!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klopt :P Je moet wel wat opletten. Maar wil je bv je sword lvlen, kan je makkelijk alleen die deur doen in 30 minuten. Mijn warrior ging magic doen, met noobie sword doe je dan zo'n 5 dmg met lvl9 novice skill, je key vastzetten en 30 minuten haal je makkelijk. Gewoon zorgen dat je lage damage doet, kan je lang volhouden.

Ik zet meestal mijn 2de PC aan, kan ik op mijn 1st gewoon andere dingen doen, af en toe even kijken of ik nieuwe target moet kiezen.

Ik deed dit altijd met mijn shielder, die heeft berg meer defence ;)

Heb je btw wel je HP upgrade?

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2007 10:27 ]

• Rikmans
Goed, ik heb me sword ook al wat zitten lvlen, maar dat doe ik later wel. Eerst me magic omhoog.

Me hp upgrade heb ik iid al, en volledig geupgrade ;) Ik zal t eens proberen bij die deur.. Die dungeon kun je toch ook in je eentje doen? Dat zou namelijk wel handig zijn, want ze hebben idd veel hp, en niet echt hoge attack. In ieder geval, al bedankt voor de tips, k ga maar eens wat doen hier op school. :o

Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Hi bastijn, you last logged in on the 2 October 2006 11:45:38
Nu maar weer eens kijken dan :p

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er laatst mee begonnen met spelen en ben nu level 7 maar weet iemand wat ik er tegen kan doen dat steeds bij cabal dat de computer steeds opnieuw opstart?

specs:
amd 3500+(939)
asus a8v-vm se
1 gig geheugen(naamloos)
ati x1600 pro
soundblaster live 24 bit

de computer word niet te warm want word maar 40 graden stressed, en windows heb ik net opnieuw geinstaleerd

Verwijderd

ik ben actief cabal speler zelf al lvl 132 de game heeft degelijk een verslavende factor maar het moet in je straatje liggen. er is een hoop verbeterd sinds closed beta.

de channels zijn groot genoeg voor de kleineren velden op dit moment. vergeet niet dat cabal net public is en ze nog een hoop moeten doen inderdaad. maar als je meedoet op het forum etc dan zie je overduidenlijk dat de gm's echt heelen relaxten hardwerkenden heren/vrouwen zijn.

toch wel respect voor hun toewijding aan deze game.

inmiddels dus lekker bezig en verveel me nog steeds niet behalve dan aan die standaard muziekjes in het spel die gaan vervelen na een tijd vooral die van bloody ice.

dus geef ze gewoon de tijd het komt wel goed.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Ik heb zojuist het spel gedownload. Nu moet ik alleen nog even updaten. ( 36:49 uur met 0.10Kb Per sec) Heeft iemand een manual patch? op de site staat er geen.

laat maar, heb de rest van de familie van het netwerk afgeschopt en nu is hij binnen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Borgoth op 27-09-2007 20:49 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikmans
Het updaten gaat volgens mij altijd traag, tenminste bij mij alle twee de keren wel |:(
Bij mij was de snelheid de eerste 10 minuten rond de 1 kb/s, en later schoot het omhoog naar 60 kb/s.

Maar goed, ik ben gister net Master geworden met me magic :*) En ik ben bijna lvl 70, dus dat mocht ook wel eens...

Welke mensen zitten er allemaal op de Mars server dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Rikmans op 28-09-2007 10:33 ]

Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik speel mercury server, gisteravond na reinstall updates binnengehaald, zeker eind van de avond haal je makkelijker de 60-70kb/s.

Volgende maand zou de nieuwe update komen, athans de planning, lvlcap gaat naar 170 (nu 150), completer skill komt, nieuwe NvN battlemap en (geruchten) class unieke skills. Ook de nieuwe nation armors komen, zwart/paars en rose :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:01
Ik ben ook net met dit spel begonnen, lijkt me erg leuk.
k snap alleen niet dat mn x1950 pro soms moeite heeft met de graphics :|
maar ja. anyway: ik heb gehoor dat force shielders laterop erg zwak worden. klopt dat?
en is het moeilijk om meerdere characters naar lv 60 te krijgen?
want ik zit nu met 1 character in lv 22 ofzo en dat duurde niet zo heel lang vergeleken met de andere mmo's die ik speelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

60 is niet al te moeilijk, zeker als je wat rest-state opbouwt (dubbel exp) kan het best snel gaan. Echter je sword/magic rank is meer van belang, hogere rank is sterkere skills. Eerste lvls gaan redelijk snel, daarna zakt het wel wat in.

Denk niet dat je 1950 problemen heeft, maar mischien je schijf flink staat door te laden. Ik heb gemerkt dat cabal erg 'schijfintensief' is.

Shielders zijn enorm stuk zwakker tov korean cabal. Ze zijn erg afhankelijke van crit.rate en crit.dmg, welke flink generfed is in de europe versie. Eind van de maand komt de eerste grote update, mischien dat ze dan weer wat beter worden, maar zoals het er nu voorstaat.. niet. Begin lvls merk je er weinig van, pas hoger lvl wordt je damage aanzienlijk lager dan de rest, zelfs bevestigt door diverse lvl 150 shielders. Warriors lijken met de nieuwe patch een bizar stuk sterker te worden. 'Out of the box' valt het tegen, met de 'juiste' gear gaan ze aardig mee (maar voor vele onbetaalbaar).

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 17-10-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook pas begonnen met Cabal, lvl 14 Blader nu. Ik speel op mars, is er al een GoT guild ofzo?

Lector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikmans
Voor zover ik weet is er nog geen GoT guild op Mars ;)

T valt me wel op, zelfs met premium acc. (+25% skill exp, etc) gaat magic a. master veel slomer met lvlen als master zonder prem. |:( T is dat die dummy's wel handig zijn voor 's nachts, maar anders was t weggegooid geld ;(

Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vanaf Master gaat de skill-exp curve erg hard omhoog. G.master ->completer is helemaal erg, niet eens te praten over Completer->Transender.

Gelukkig heb je ruim tot volgend jaar, dan pas komen eindelijk de nieuwe skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikmans
K ben dan ook van plan om eerst G.Master te hitten, en dan verder te gaan met me Sword te lvlen.
Als die nieuwe skills volgend jaar pas komen, dan ben ik vast wel Transender met een beetje geluk, want ik heb nog wel eens de neiging om de hele tijd te chatten ipv. verder te gaan met trainen Die vervloekte guildchat ook altijd :9
Wat is btw tegenwoordig de prijs van een Eo.+3, en een +5, want die kelderen steeds meer |:(

Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal wel rond de paar mil niet zo duur,

maar ik verkoop mijn character weet niet of het mag, maar ik speel niet meer
de character heeft zelf nog 29.000 cash (29 euro). gmaster/aexpert 103 op server mercury.
klik maar op de link voor meer info.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=120187944934

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel Cabal online ook. Ben nu lvl 80 Force Shielder met een a.master 47/60 rank sword en een a.master magic rank.

Me Sword rank is niet zo heel hoog. Dit komt dan ook doordat ik veel me magic heb zitte trainen.

Wat vinde jullie van de update die eraan zit te komen met de skills?
Je moet wel zorgen met de nieuwe skills dat je trancender bent. Zodat je alle completer skills kan kopen.

Wel zou ik graag wille weten wat voor upgrade skills ik zou moeten nemen als een Force Shielder.

Gr. TheUnknown.
Guild: OBLIVION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:09:
zal wel rond de paar mil niet zo duur,

maar ik verkoop mijn character weet niet of het mag, maar ik speel niet meer
de character heeft zelf nog 29.000 cash (29 euro). gmaster/aexpert 103 op server mercury.
klik maar op de link voor meer info.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=120187944934
Ik ben wel geintresseerd. Jack_brutal@live.nl voeg me even toe plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:33:
Me Sword rank is niet zo heel hoog. Dit komt dan ook doordat ik veel me magic heb zitte trainen.

Wat vinde jullie van de update die eraan zit te komen met de skills?
Je moet wel zorgen met de nieuwe skills dat je trancender bent. Zodat je alle completer skills kan kopen.

Wel zou ik graag wille weten wat voor upgrade skills ik zou moeten nemen als een Force Shielder.
Je kan kijkje nemen op cabal forums, is een FS subsectie, daar ben ik ook regelmatig actief.

Sword naar G.master, asap :P Shield Break is zo'n beetje de beste skill voor shielders.

Verder is shielder een ramp-class, diverse malen al bewezen dat zij veel meer damage doen als je puur magic gaat, icm upgrades en lvl20 cannons. Zelf blijf ik sword, ook al is bv Storm Crush een bagger skill en completer is een 'matige'. Vanaf zo'n beetje lvl90-95 merk je de damage verschil enorm, je defence is maar een fractie hoger als een warrior maar warriors doen enorme damage (plus dat zij een stun-skill krijgen als completer).

Upgrade skills zijn dus afhankelijk wat je wil worden, je kan voor 2x magic, 2xhp, 2 def gaan als je full magic gaat (met stats richting int of dex), of 2x atk, 2xhp, 2xdef voor full sword (met hoofdzakelijk str/dex). Combinaties met Def.rate kunnen ook, als je meer allround op Dex build gaat heb je aardig wat profijt van hoge Def.rate. Dex geeft ook goede magic dus kan je allrounder gaan.

En wat betreft nieuwe skills? 99% kans dat ze flink generfed worden, aldanniet reeds generfed zijn (crit.rate/dmg cap en buffs, slotted craft drops etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, Ik ga voor de att, Ik haat magic :S,

Me stats zijn zo perfect dat als ik 1 int verlaag dat ik me kleding niet meer aankan. Dit geld ook voor me dex. Dus ik ben lvl 80 en vanaf 78 dacht ik kon ik al me OSM blade +6 114 att 1 slot 5 crit inc. aan :P,, en een volledige suit ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Trouwens, de 2de attack, HP en def kan je pas krijgen op G.master (magic danwel sword). Nog even door lvlen :P

(ik heb zelf een 92 shielder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik ben einde volgende week wel g.master op lvl 81. Dit zo laat doordat ik nog toets herkansingen heb,.. -.-

Maar ik lvl wel d oor met +45 skill exp ;-)
Dus het gaat wel lekker door maar voor me gevoel nog veel te LANGZAAM!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben zelf pas G.master/A.expert, nadat je je skills volledig hebt is het enkel voor de statpoints en heb niet zo veel zin meer in mijn shielder. Ga nog voor completer en vind het best :P Na G.master gaat skill.lvlen pas echt traag ;) En gezien ik volledige +6 osmium gear kan dragen incl +6 osmium blade/lapis crystal heb ik weinig zin te gaan skill.lvlen als ik pas op lvl99 nieuwe (en veelal lagere stats) gear aan kan. Alleen redosmium blade is wel leuk :P

Leuke skill.exp/gewone exp spot blijft Lake in Dust, aardige drops (nu hoofdzakelijk die nieuwe shadowtitanium spul) en bergje exp erbij :) Wel handig daar G.master te hebben, vooral de laatste boss heeft een bizar hoeveelheid HP. Ruina station lukt me nog niet, kom al aardig ver maar ze doen dan echt te veel damage.

Nog leuke tip, elke soort DT card geeft ook eenmalig een quest bij de Grocer in Green Dispear. Verhaaltje aanhoren een je krijgt een paar duizend skill.exp erbij, dus totaal 12 quests mogelijk (party 7 en solo 5). Toch weer gratis 2 lvls erbij op G.master :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een goeie, die wist ik nog niet over die cards.
Die ga ik eerst eens doen hoef ik nog maar 10 lvls op me a.master ^^

Verwijderd

Vanaf welk lvl was het ook al weer dat je veel geld ging maken met questen??
Was dat niet 80?
Ben begonnen met questen weer. ben lvl 80 met questen van lvl 65 :P,, gaat lekker dus.

48/60 g.master ^^, Met questen gaat skillen niet zo heel snel hea :P,,

En btw ik speel Jupiter, voeg me toe als je daar speelt... TheUnknown

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik speel op Mercury, begon in de tijd waar Jupiter nog niet bestond :P

Quests lopen langzaam droog, athans story quests. Daarna is het enkel entry cards voor de diverse maps (LiD is de eerste, Ruina Station volgt) en de nieuwe maps doorrouzen. (undead ground en nog eentje). Meeste story quests blijven wat simpel, tot de bekende lvl95 Patren Patren quest, die is echt pittig.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 13-12-2007 09:17 ]

Verwijderd

Ic, Wat heb je nodig om die lvl 95 quest te doen voor lvl 100??
Rank? skills? Wapens..?

Lijkt mij denk ik als ik het zo hoor wel handig om:

Completer / Trans. Lvl 99 wapen en max def skills op de upgrade? of zou je het ook wel met g.master OSM wapen en normale def skills redden?

P.S EDIT

Is er niet een site die questen laat zien met rewards?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 11:57 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Minimaal G.master, de rest komt neer op snelheid, combo en weten waar je heen moet. Je kan voor de grap zo'n Mummy DT Solo card proberen (die lvl35 of 45 DT card), de boss daar geeft goede impressie (leer je ook wat 101-shot betekent :P).

Er is wel een site, staat ergens op cabal forum, gemaakt door een speler.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 13-12-2007 12:01 ]

Verwijderd

hmm 101 shot? rofl kweet niet wat dat is.. maar die boss van lvl 35 45 dt krijg je niet dood man.
Die moet je stunnen en ik heb me magic attack skill maxed. Die stunned. Die duurt misschien te lang en is de stun over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`Lvl 81 nu, Bijna 82.
Gelukkig kan ik nu weer 3 skills kopen!!
Nog 4 lvl's te gaan voor dat ik me quests weer gedaan heb allemaal!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De enige echte skill die stunned is Blade of Judgement (BoJ). Veel dachten dat Cannons op lvl20 ook stunde, maar die interupten enkel. Op jou lvl moet die boss wel snel neer te halen zijn, echter het gaat om zijn attack ;)

Pak anders een Map Part en ga LiD doen, dat is opeens heel wat anders dan snel mobs neermaaien ;) Op 85 kan je Ruina Station doen, maar verwacht dat je daar tot eerste boss komt :P

Quests lopen nu snel leeg, na lvl100 krijg je dacht ik helemaal geen quests meer, dan wordt het veelal grinden :P (opzich gaat dat redelijk, een LiD geeft op lvl92 een goede 3/4 hele lvl).

Op 95 kan je Tower of the dead gaan doen (zit in Undead ground dacht ik), die is nog pittiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie morgen ^^,,

G.Master is vet man van FS!
Gaat lekker nu, Ben lvl 84 en die skill is onwijs sterk!! Echt tof.

Nu lekker questen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Yup, ik weet nog als newbie toen ik Storm Crush kreeg ik helemaal dol was, tot ik later Shield Break kreeg. Nu kan je ook een bijna-perma-stun combo opbouwen, welke je bv in LiD kan gaan gebruiken.

Btw, Break op lvl9 laten, daarboven krijg je te lange cooldown (Crush kan je rustig op 18-20 zetten).

Bijna 85, dan moet je 1x Ruina Station hebben gedaan, weet je meteen hoe het later gaat worden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan break wel op lvl 12 of 13 doen. Maar niet hoger. tot de 11- 13 seconde gaat het goed. Langer alleen niet. Storm crush gaat tot de 15 seconden net iets te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heeft elke class nu zijn eigen itemsets. Of zijn er ook genoeg andere losse items die je kan aandoen. Worlddrops, of andere drops van bazen oid? Lijkt me erg saai als elke warrior bijvoorbeeld in de zelfde armor loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deels, tot lvl99 gear kan je in principe alles aan maar je zit vaak met stats-requirements.

Simpel:
Shielder/warrior - Armor suit
F.blader/Archer - battle suit
Blader/Wizard - martial suit
Iedere klasse heeft eigen requirements, maar je kan met wat aangepaste stats toch armor aan van andere klasse. Zo heb je de 'heavy blader', die hoofdzakelijk str (75/25 ipv 50/50 str/dex) gaat om zodoende armor suit te dragen voor hogere defence (je volgt de warrior stats) Een Forceblader volgt dan bv de shielder stats. Een Wizard kan dat bv niet, omdat die 99% int moet gaan, bijna tot geen str. Grote uitzondering hiertussen, de nieuwe ShadowTitanium outfits, deze is opeens wel class-binded (terwijl Osmium erna weer geen binded outfit is).

Vanaf lvl99 is alles class-binded, ook de Mithril (lvl115) is class-binded. De toekomstige Nation-armor krijgt zelfs unieke looks per class. Deze armors zijn ook nation-gekleurd, echter komen pas met de grote update ergens volgend jaar.

Dan heb je nog de weapons, niets binded. Capes (Epaulette) is de looks afhankelijk van je outfit (cape, sjaak of trencoat) en je stats (attack, magic, defence).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt male en female kleding, maar je kan neit van elke class kleding aan natuurlijk daar zijn je stats niet op gebouwt.

Saai zeker niet, je hebt heavy armour en normale armour.

Het is een leuk spel maar je moet het even door hebben hoe het werkt, en al ben ik 84 weet ik het nog lang niet goed!!

Kleding is eigenlijk voor elke class apart, wel is het zo dat bijv. een normale blader de kleding van wizard aan kan, zo kan ik warrior kleding aan. er zijn eigenlijk 2 jobs die 1 kleding stuk aan kunnen.

Dan heb je nog lvl 99 + kleding voor elke job apart. Dat is wel beter omdat die er gewoon vet uitziet en je dan kan zien wat wie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie al dat ik telaat ben, Syn heeft het wel iets wat klein beetje beter uitgelegt :P
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste