Klopt!
Ik heb net m'n bestelling binnen, dinsdag besteld, en het moest ook nog bij de leverancier besteld worden (was daar wel op voorraad)
Ben voor de: Hoya Circ. Pol. Pro1 Digital 67mm gegaan, voor 46,25
Heb er ook meteen een UV filter van dezelfde serie bij gedaan.
Prima prijs, voor m'n Nikon 18-70 kitlens, dacht ik zo.
Dit is m'n enige lens nog, want ik heb de kit net 2 maandjes.
Ik had ook voor een 77mm kunnen gaan, maar ik denk dat ik deze set gebruik voor m'n toekomstige lenzen met een kleiner diameter. Koop ik er nog een paar tussenringen bij.
En als ik dan later een keer een goed 77mm objectief koop, kijk ik dan wel weer naar een goede Pol.filter
Dan heb je er wat meer ervaring mee, en heb je misschien ook weer wat andere wensen?
Deze Hoya filter is in z'n geheel 7mm dik, en dit schijnt een low profile frame te zijn.
Je draait 'em er makkelijk op, en er ook zo weer af.
De binnenste ring van 1mm breed heeft een iets grotere diameter dan de buitenste ring, voorzien van dwarsribbeltjes, zodat je genoeg grip hebt, voor het op- en afdraaien.
De buitenste ring ligt dus ietsje dieper, iets van 0,4mm en is 3,5mm breed, ook voorzien ribbeltjes.
Een stuk van ongeveer 5uur, is glad gehouden, met tekst erop van de specs/type.
Maar daar heb je geen last van, de rest heeft zat grip.
Ook met bouwvakker worstenpootjes moet de ring denk ik wel te bedienen zijn, omdat de ribbeltjes tot aan de buitenrand doorlopen, kan niks garanderen natuurlijk
D'r zit in ieder geval geen palletje/handeltje aan wat je nog wel es ziet bij voorbeeld plaatjes van pol. filters.
Ik heb 'em nog niet goed uitgeprobeerd, vanwege het kutweer hier, maar als de zon er een beetje doorheen kwam, kon ik wel goed de reflectie van bladeren halen, zodat je mooie diepe groene kleuren kreeg.
Voor zover dus m'n 1e ervaring met een pol. filter