Spam verstuurd naar GoT-users?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:00:
Wat T.net nou heeft gedaan, staat voor mij gelijk aan een scenario waarbij ik een (vermoedelijke) virus schrijver zou traceren, hem op zou bellen en zou zeggen dat het een stoute jongen is.
Heck, hetzelfde gaat op voor een spammer in mijn geval.
Het is al vaker gezegd, maar ik zeg het nog eens: het bedrijf in kwestie heeft aannemelijk kunnen maken dat het een fout was van een werknemer en dat het niet meer voor gaat komen. Nofi, maar users hebben in deze gewoon niet het volledige inzicht in de zaak dat we in de crewfora waar dit is afgehandeld wel hebben. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het even samenvatten want zelfs als geinteresseerde buitenstaander begint dit topic enigzins vermoeiend te worden:

1: Wat betreft T.net is de kous af
2: Wil je "meer" dan onderneem je zelf (dus ook op persoonlijke titel) actie
3: Nog steeds vragen over de eventuele toekomstige gevallen -> mail een mod/admin

Duidelijk toch?

Edit: *schaam* ik dacht dat ik hier was gekomen via actieve topic list, dat krijg je als je moet werken tijdens het GoT'ten, excusez moi!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:50:
Hopelijk zakt dit inmiddels vrij zinloze topic dan eindelijk wat naar beneden.
Het was in 4 dagen tijd al aardig weggezakt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Yoeri schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:06:
[...]
Mijn punt is dat er, bot gezegd, gezegd wordt dat het je niet aangaat, waarop jij komt met de reactie "maar als ik gemaild was zou het me wel aangaan". :)
[...]
Dat klopt, als user vind ik dat het me aangaat. Wat dat betreft geven Zeef en -NME- een veel geruststellender antwoord dan jij.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The_Greater schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:58:
[...]

Het zal niet meer lang of het er is al software dat mogelijk maakt om de plaatjes weer om te zetten in tekst. Er heeft hierover wat op frontpage gestaan. Maar ik ken de term niet die daarvoor gebruikt wordt.
ik heb al ruim drie jaar geleden proof-of-concept-code getoond waarmee aan de lopende band mailadressen van react-forums geharvest konden worden (middels een inhouse ontwikkeld OCR geintje). Hier heeft Parse destijds een verbeterde email-image-generator voor ontwikkeld (waar ik ook weer mee heb zitten puzzelen) alleen is die (helaas) nooit ingevoerd. Vraag me niet waarom.

overigens was mijn doel destijds een extensie-site van t.net voor fotografie-adepten waarbij ik 100% zeker een useraccount van die site aan een GoT account wilde koppelen. Deze site is nooit gereleased.

Overigens zie ik weinig tot geen problemen, voorwaarden-wise, tot het harvesten en verkopen van een database met GoT mailadressen. Misschien dat daar eens over nagedacht dient te worden.

[ Voor 22% gewijzigd door HunterPro op 02-08-2006 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Allereerst: voor zover ik weet is dit soort spam in totaal twee keer voorgekomen, en beide keren zijn de mailadressen vrijwel zeker handmatig overgenomen. ;)

Daarnaast sluiten de Algemene Voorwaarden wel degelijk elk misbruik van persoongegevens door derden uit. Als een user een database aanlegt met emailadressen die hij hier harvest dan is hij in strijd met onze AV en daar kunnen we zonder meer tegen optreden. Ik zie dan ook niet echt waarover nagedacht dient te worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

2 keer maar. Ik heb anders wel 2 keer spam gehad via GoT deze en een andere. Die andere heb ik trouwens zelf afgehandeld. Iemand wilde een ander forum opzetten en heeft toen heel specifiek gebruikers uitgenodigd. Niet op ingegaan overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, als niks gemeld wordt, dan kunnen wij er ook niks aan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik moet toch aangeven dat er hier wel erg overdreven principieel en nogal achterdochtig gereageerd wordt hier. Zo'n werknemer die op eigen houtje met de hand iets doet, iemand die een paar users aanschrijft om een forum te openen, allemaal niet echt vergelijkbaar met het grote "spam probleem" waarbij harvesters automatisch vele- vele mail adressen harvcesten, verkopen en daarmee automatisch random 90% van alle mail op internet versturen... Dat is inderdaad nogal erg en als t.net erachter komt dat een bot dat doet, dan zal de eigenaar daarvan wel wat meer stappen kunnen verwachten.

Ik krijg op mails die ik naar users stuur ook weleens de melding dat ze mijn mails niet wensen te ontvangen omdat dat spam zou zijn ("ongevraagd mail krijgen" inderdaad, maar kom ff zeg :z).

Iemand die met de hand wat adressen verzameld en daar heen mailt staat ook in geen velden of wegen gelijk aan iemand die een virus schrijft zoals schouw schrijft. Dat eerste is iets wat hele grote gevolgen heeft (kan hebben als het een wat minder efficient virus is) en wat ook vaak met puur slechte intentie geschreven is, terwijl hier mensen meer uit naiefiteit mail sturen en in veel gevallen ook met een goede intentie. Ja dan gaan we gelijk grof geschut inzetten en alle advocaten loslaten.

Ik heb het al eerder in het topic geroepen, maar ooit wel eens van redelijkheid gehoord?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

JvS schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:45:Iemand die met de hand wat adressen verzameld en daar heen mailt staat ook in geen velden of wegen gelijk aan iemand die een virus schrijft zoals schouw schrijft.
Die vertrouwen we ook niet O-)
Ja dan gaan we gelijk grof geschut inzetten en alle advocaten loslaten.

Ik heb het al eerder in het topic geroepen, maar ooit wel eens van redelijkheid gehoord?
Grootste probleem zit 'm eerder in de mensen die het topic maar half lezen: betrokken bedrijf heeft redelijk gereageerd, sorry gezegd en het is opgehouden. Nettere reactie kan haast niet... en vervolgens lezen mensen alleen iets 'over spam' en denken aan spamruns, e-mail lijsten, harvesters enz enz enz...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:45:
Zo'n werknemer die op eigen houtje met de hand iets doet, iemand die een paar users aanschrijft om een forum te openen, allemaal niet echt vergelijkbaar met het grote "spam probleem" waarbij harvesters automatisch vele- vele mail adressen harvcesten, verkopen en daarmee automatisch random 90% van alle mail op internet versturen...
En toch maken ze zich schuldig aan dezelfde overtreding. ;)
Dat is inderdaad nogal erg en als t.net erachter komt dat een bot dat doet, dan zal de eigenaar daarvan wel wat meer stappen kunnen verwachten.
Right, die eigenaar die nooit achterhaald wordt.
Iemand die met de hand wat adressen verzameld en daar heen mailt staat ook in geen velden of wegen gelijk aan iemand die een virus schrijft zoals schouw schrijft. Dat eerste is iets wat hele grote gevolgen heeft (kan hebben als het een wat minder efficient virus is) en wat ook vaak met puur slechte intentie geschreven is, terwijl hier mensen meer uit naiefiteit mail sturen en in veel gevallen ook met een goede intentie.
Hmm, hetzelfde verweer lees ik op de gemiddelde tiener virusschrijver website.
Ja dan gaan we gelijk grof geschut inzetten en alle advocaten loslaten.
:z
De OPTA gaat niet lukraak straffen uitdelen. Nogmaals, T.net heeft absoluut géén manier om de acties van het betreffende bedrijf te controleren. Het is noch jullie intentie noch jullie expertise.
Dus hoe willen jullie zeker weten of het bedrijf niet al eerder in de fout is gegaan of weer zal gaan?
Maargoed, jij weet nog beter dan ik waarom T.net weigert actie te ondernemen. ;)
Redelijkheid is een relatief begrip. Jij, noch enig ander persoon van de crew, zit in deze branche.
Naast de benodigde expertise is ook het ethische aspect zéér belangrijk. Het is niet voor niets dat AV experts grondig gescreend worden. Denk jij er dus het jouwe van, denk ik er het mijne van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens Schouw, heb je nog gesproken met die persoon van de OPTA...
Ik ben serieus best wel geinteresseerd wat hij van zoiets zegt en of zo iemand kan aangeven wat de OPTA dan wél tegen dit bedrijf kan doen en ook zou doen en kennelijk beter zou kunnen doen dan het persoonlijke contact dat wij opgenomen hebben...

Als kennelijk de OPTA ook maar minimaal even resoluut optreed tegen zulk een incidentele kleinschalige overtreding, als zeef gedaan heeft, neem ik al mn woorden terug.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
JvS schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:45:Ik heb het al eerder in het topic geroepen, maar ooit wel eens van redelijkheid gehoord?
De toenemende opdringerigheid van bedrijven en overdreven informatievergaring vind ik allerminst redelijk. Reclame wordt binnenkort op je netvlies gelaserd, je komt de supermarkt niet meer in zonder RFID-pas, in de winkelstraat lopen meer bedelaars voor het goede doel rond dan winkelend publiek... We zijn als kikkers in een pan. Overal ja en amen.

Concreet voorbeeld: ik kocht wat placemats, die waren in de aanbieding. Bij de kassa: "nee hoor, die zijn niet in de aanbieding, dat zijn die andere die ernaast liggen." Ik goedgelovige geit accepteer het, en betaal €4 meer. Buiten op straat keek ik naar het foldertje dat ophing. Hee, ze zijn wel degelijk in de aanbieding!
Terug naar binnen. Om mijn €4 terug te krijgen moest ik het gekochte product retour brengen en opnieuw kopen. Daarvoor moest ik een formulier invullen met naam + adres + telefoonnummer + reden van retour. De reden konden ze krijgen, de rest niet. In dit geval vond ik het volstrekt onredelijk om die gegevens van mij te verlangen. "Oh. Dan haal ik de manager erbij". Die deed niet moeilijk en kreeg m'n €4 terug.

En net werd ik gebeld door een bedrijf dat wilde weten of ik bepaalde papieren spam (reclamefolders in de bus) wel gekregen heb. Jammer genoeg reageerde ik niet adequaat genoeg door meteen eropin te hakken hoe ze aan mijn telefoonnummer zijn gekomen, zodat ik dat "lek" kan aanpakken. Het gesprek was meteen afgelopen nadat ik antwoorde "natuurlijk niet, ik heb een nee/nee sticker".

Gekeken naar deze ene handmatige, beperkte spamrun heb je helemaal gelijk als je zegt dat mijn reactie overdreven is. Maar het gaat om de mind-set die de hele commercie aan het ontwikkelen is. Ik acht een harde reactie daarop noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:57:
Overigens Schouw, heb je nog gesproken met die persoon van de OPTA...
Helaas konden mijn collega en ik het telefoonnummer niet meer vinden. :P
Het is bij een email gebleven, waar ik op dit moment nog geen reactie op heb.
Ik ben serieus best wel geinteresseerd wat hij van zoiets zegt en of zo iemand kan aangeven wat de OPTA dan wél tegen dit bedrijf kan doen en ook zou doen en kennelijk beter zou kunnen doen dan het persoonlijke contact dat wij opgenomen hebben...
Als iedereen het via persoonlijk contact doet, is er geen toezicht meer.
Dat houdt in dat, in dit geval, de OPTA geen idee heeft wanneer iets een x-ste keer is dat een bedrijf/persoon te ver gaat. :)
Als kennelijk de OPTA ook maar minimaal even resoluut optreed tegen zulk een incidentele kleinschalige overtreding, als zeef gedaan heeft, neem ik al mn woorden terug.
Het moet natuurlijk wel binnen de grenzen der redelijkheid blijven, dat ben ik met je eens.
No pun intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:31
RM-rf schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:50:
[...]
Denk maar niet dat de OPTA veel meer doet aan spam-meldingen dan het opslaan voor statistische doeleinden.... je mocht hopen dat ze de moeite zouden nemen om daarvoor bedrijven persoonlijk te benaderen.
Mannemanneman. Wat een topic is dit geworden. Ik heb een mail gekregen, en verbond die niet met GoT. Voel me wel gevleid dat ik als een SAP-expert aangezien werd (proest :)). Overigens had ik het snel door door naar de headers te kijken.

Overigens treed de OPTA wel degelijk op tegen spam (ik dacht eerst ook dat ze aan statistiek deden). Ik kreeg een mail of ik duidelijk wilde maken dat ik een prive-persoon was. Aber Naturlich! Brief ondertekend, terug naar Den Haag. Ze gaan een boete uitschrijven :P

Dus spamklacht werkt. Verder zou ik me niet zoveel zorgen maken over die lui :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1 2 Laatste