De OPTA legt ook geen plicht op aan mensen om vooral altijd 'aangifte' te doen....
als jij bv een aanrijding hebt ben je ook niet gedwongen hiervan aangifte te doen, je kunt het ook gewoon zelf al regelen, tenzij er grotere schade is en je verzekering dat vereist of tenzij je wilt voorkomen dat het tot een conflict tussen beide partijen kan komen is het erbij halen van een onafhankelijke instantie zinnig...
In dit geval is dit geregeld doordat er duidelijk contact is geweest (naar ik meen telefonisch met de directeur van dat bedrijf) en waren ook die mensen van dat bedrijf een beetje geschrokken ...
Dat heeft volgens mij veel meer zin, namelijk omdat je mensen laat inzien dat ze fout zaten ...
Om te vergeljken met hoe we op GoT met Gebruikers omgaan:
Iemand die zich registreert en gelijk in de eerste post al een spamthread opzet of zelfs meerdere, ontvangt daarvoor een 'afkoelban' ...
Daarbij krijgt die persoon dan een mail met uitleg dat dit spammen absoluut niet geapprecieerd wordt en zeer streng bestreden, maar als de persoon aangeeft dit niet meer te doen dat hij dan een verzoek kan indienen unbanned te worden, dat hij dan wel volgens de regels kan verderposten (en ja, ik ken voorbeelden waar iemand na zo'n verkeerd begin een unban aanvroeg en uiteindelijk gewoon een 'normale' user was).
Als hij graag wil dat mensen een URL bezoeken, kan hij die URL dan in zijn sig zetten of in zn homepage-icoon.
Oftewel; Ja, er wordt zeer streng en direct gehandeld, maar als mensen zelf maar duidelijk maken te realiseren daar fout te zitten, en inzien dat het beleid op GoT zo werkt, is er weinig reden om daarover moeilijk te blijven doen; dan is wel degelijk het belangrijkste aspect van het GoT-beleid bereikt en dat is dat mensen zich eraan houden.
Als het gaat om 'herhalers', mensen die bij herhaling dezelfde fouten maken... tja, dan is er een stuk minder begrip.
Verder is natuurlijk iedereen vrij als hij zelf benadeeld is daar eigen actie op te ondernemen.
[
Voor 7% gewijzigd door
RM-rf op 28-07-2006 10:09
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen