Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Wat mij ook dikwijls opvalt op mijn 360 is dat ingame filmpjes dikwijls een lichte hapering vertonen en het spel zelf (op Saint's Row na dan) wel vlot werkt... kan dit iets te maken hebben met de instellingen? Ik kijk op een oude 4x3 CRT beeldbuis.
Verwijderd
Ja ik ben er ook benieuwd naarExar_Kunn schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:00:
Iemand Street Fighter al geprobeerd? Ben er echt benieuwd naar...
Verwijderd
Ik speel em wel op m'n oldskool mame arcade kastVerwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:20:
ik ga hem niet kopen. speel wel op me oldskool supernes.
wacht eerder op lumines
Dus al die classics op live boeien mij niet zo. Zit meer te wachten op nieuwe games.
SF2 net toch wel ff snel gedownload en ja wat zal ik zeggen... het is streetfighter. Niets meer niet minder.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 13:31 ]
Dus dat het nu in HD is voegt niets toe zeg maar?Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:29:
SF2 net toch wel ff snel gedownload en ja wat zal ik zeggen... het is streetfighter. Niets meer niet minder.
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Maar op de NES kan je niet via Internet tegen elkaar spelenVerwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:29:
[...]
Ik speel em wel op m'n oldskool mame arcade kast![]()
Dus al die classics op live boeien mij niet zo. Zit meer te wachten op nieuwe games.
Dat lijkt mij nou net het grote voordeel van SF2 op de 360.
Dat voegt niets toe omdat het spel niet in een HD resolutie wordt weergegeven. Het spel draait nog steeds op dezelfde resolutie als het oorspronkelijke arcadespel. Het wordt wel ge-upscaled naar HD-formaat, dus het pauze menu en het optiescherm zien er wel veel scherper uit dan op de SNES, alleen voegt dat niets toe aan het spel.Exar_Kunn schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:36:
[...]
Dus dat het nu in HD is voegt niets toe zeg maar?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Absoluut waar. Helaas zit de multiplayer optie niet bij de demo dus daar kan ik weinig over zeggen...PWM schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:37:
[...]
Maar op de NES kan je niet via Internet tegen elkaar spelen
Dat lijkt mij nou net het grote voordeel van SF2 op de 360.
Lag is echt dodelijk voor de gameplay in SF2 aangezien timing daar alles is...
De snes versie is trouwens niet een 100% 1 op 1 kopie van de arcade game. Hij komt wel erg in de buurt. De 360 versie zal wel een 1 op 1 kopie zijn neem ik aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 14:21 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Dat is zeker geen screen uit de demoBlowFish schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:47:
er zijn iig wel ambulances in SR. zie: http://i.i.com.com/cnet.g...35_20060721_screen029.jpg
Geweldig dat ie zo iemands organen eruit trek
Ja, je moeder kan dit met een offline account spelen, op die manier kan ze jou saves en settings niet om zeep helpen. Als je een andere xbox hebt kan je het spel ook opnieuw downloaden met jou live profile, ik weet enkel niet hoe het zit als je twee xboxen tegelijk hebt...Magic schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:53:
Ik vroeg mij af hoe het zit als je een arcade game "koopt" dmv die microsoft points. mijn moeder is gek van marble blast, en nu wil ik de volledige game aanschaffen. Als ik dit koop wordt deze dan specifiek gekoppeld aan mijn xbox live account of kan ik ook offline accounts gebruiken om dit spel te spelen. En als ik een andere xbox zou hebben dan kan ik met mijn live account het spel weer opnieuw downloaden? Hoe werkt dit precies, ik kan nergens op google vinden hoe dit precies zit.
Heb nog geen HD om in die behuizing te stoppen dus kan het niet zo ff proberen..
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Verwijderd
Het autorijden, gaat niet lekker, niet snel en van het geluid klopt ook niks. De missies en het verhaal zijn ook alles behalve boeiend, tot nu toe dan. Muziek (in de demo) is slecht, lees herrie.
Enige pluspunt vind ik de ragdolls

Helaas moeten we daar nog tot 19 oktober 2007 op wachten.krijgnuwat schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:10:
ben ik het helemaal mee eens, ik zou graag gta op de xbox 360 zien, ik vind deze game echt gewoon RUK.. vooral dat schermpje als je een missie gehaalt heb, daar erger ik me kapot aan
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Het ziet er (op de framedrops die opgelost zouden worden voor de final) prima uit, en het speelt lekker.
Het lijkt zeker op GTA, maar dat vind ik geen enkel probleem
Ik heb er wel vertrouwen in.
Verwijderd
Ik vind het allemaal net beter dan GTA...Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:08:
Vind saints row tot nu toe maar een slap aftreksel van GTA. Het zit er allemaal in, je kan alles doen. Maar t is allemaal net niets, op een paar dingen na.
Hoe durven ze !!!!!Trouwens best wel zielig dat je ook in saints row met het pijltje omhoog een groepje kan vormen, waar heb ik dat eerder gezien....
Daar erger ik mij ook al zo aan bij first person shooters. Linker muis is altijd maar primairy fire. Waar is de orginaliteit toch gebleven
Verschilt (net als in GTA) per auto.Het autorijden, gaat niet lekker, niet snel en van het geluid klopt ook niks.
Klopt.De missies en het verhaal zijn ook alles behalve boeiend, tot nu toe dan.
Das persoonlijk. Ik vindt de muziek vet, Kwestie van smaak. Maar in de full version zit meer dan alleen hip-hop. Dacht iets van 130 nummers. Plus de mogenlijkheid om je eigen muziek af te spelen op een mp3 spelerMuziek (in de demo) is slecht, lees herrie.
Dat zijn al 2 pluspuntenEnige pluspunt vind ik de ragdollsDie zijn erg komisch, leukste is zowat nog om je zelf uit een rijdende auto te gooien, om vervolgens te kijken in wat voor posities je terecht komt. Ook het schieten is beter uitgewerkt. Meer ook niet.
Ik denk dat je met MP een heel dik 3e punt hebt btw...
Wanneer ik sign out doe de memory card verwijder en het spel start doet hij het wel. Vervolgens steek ik de memory card erin, en wanneer COD2 vraagt of ik mijn profiel wil laden doet hij het verder gewoon naar behoren.
Kan iemand mij vertellen of dit de normale procedure is met de memory card? Of ligt het misschien aan het spel? De memory card i.c.m. COD 2 heb ik ook getest op een andere xbox360, hetzelfde resultaat.( Deze andere xbox had ik eerder daar die k*t free record shop mij een 2e hands xbox360 had verkocht, maar dat is een ander verhaal.......)
Ik heb helaas nog geen andere games dus kan dat niet testen
- Wat voor kabel heb ik nodig voor het beste beeld op mijn gewone TV (51 cm) en zit die er standaard bij (Ik hoorde ooit is een RGB kabel)
- Moet je voor het downloaden van demo's met Xbox geld betalen (Kwam er zo niet echt uit)
- Wat raden jullie aan om als spel te kopen erbij (1e spel) Ik zat te denken aan PGR 3 (Mijn smaak gaat vooral uit naar Shooters, Racespellen en de GTA's uiteraard)
- Wat is volgens jullie beter; Een Battery Pack of een losse lader met AA batterijen (Werk bij een groothandel dus daar kan ik heel goedkoop zij het gratis aankomen)
En de laatste vraag
Ik zag op http://www.xbox.com/en-US...ompatibilitygameslist.htm dat Burnout Revenge niet backwards compatible is, komt dat in de toekomst nog? Aangezien Het Xbox spel slechts 30 euro of minder kost en het Xbox 360 spel meer dan het dubbele voor voor zover ik weet hetzelfde)
Ik vind het een erg vet spel maar heb het al te vaak gespeeld bij vrienden dus 62 euro heb ik daar niet voorover
Alvast bedankt
Toch nog een editje
Ik heb een Home Cinema Set die met een Scart kabel aan de TV vastzit, voor de rest heb ik op de Aux ingang mijn PC aangesloten, hoe kan ik het beste mijn Xbox geluid over mijn set krijgen (Zodra ik die heb natuurlijk)
En klopt het dat je de Xbox het beste neer kan leggen.
[ Voor 11% gewijzigd door basdv op 02-08-2006 22:03 ]
Verwijderd

heeft iemand dit ook?
Is het zo dat de 360 ervoor gemaakt is om continu stroom te krijgen via de voeding?
Zal ik je meteen maar ff helpenbasdv schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:57:
Ik zit er over na te denken om een Xbox 360 (Premium Pack) te kopen en heb toch nog wat kleine vraagjes
- Wat voor kabel heb ik nodig voor het beste beeld op mijn gewone TV (51 cm) en zit die er standaard bij (Ik hoorde ooit is een RGB kabel)
- Moet je voor het downloaden van demo's met Xbox geld betalen (Kwam er zo niet echt uit)
- Wat raden jullie aan om als spel te kopen erbij (1e spel) Ik zat te denken aan PGR 3 (Mijn smaak gaat vooral uit naar Shooters, Racespellen en de GTA's uiteraard)
- Wat is volgens jullie beter; Een Battery Pack of een losse lader met AA batterijen (Werk bij een groothandel dus daar kan ik heel goedkoop zij het gratis aankomen)
En de laatste vraag![]()
Ik zag op http://www.xbox.com/en-US...ompatibilitygameslist.htm dat Burnout Revenge niet backwards compatible is, komt dat in de toekomst nog? Aangezien Het Xbox spel slechts 30 euro of minder kost en het Xbox 360 spel meer dan het dubbele voor voor zover ik weet hetzelfde)
Ik vind het een erg vet spel maar heb het al te vaak gespeeld bij vrienden dus 62 euro heb ik daar niet voorover
Alvast bedankt
Toch nog een editje![]()
Ik heb een Home Cinema Set die met een Scart kabel aan de TV vastzit, voor de rest heb ik op de Aux ingang mijn PC aangesloten, hoe kan ik het beste mijn Xbox geluid over mijn set krijgen (Zodra ik die heb natuurlijk)
Mijn eerste spel was ook pgr3, en echt ik was meteen verliefd, wereld game om te hebben (zelf hou ik ook van shooters), maar deze was echt perfect, downloaden van demo's en filmpjes kosten niks, maar bv gamer pictures en car packs voor pgr3 wel, doormiddel van een kaart waar puntne op staan die je kan halen bij bartsmit enzo. en dat neer leggen en stana is gwoon dikke bullshit
Alvast succes met kopen, het is zeker de moeite waard
Ik zag bij Lik-Sang zo'n vga kabel staan van 15 euro, en 1 van 45 euro.. ik schrok wel ff van het verschil kwa prijs dan he. Zit er zoveel verschil tussen? en waar kan ik anders een goedkope in nederland zelf kopen?
Edit: moet trouwens dollars zijn
[ Voor 8% gewijzigd door krijgnuwat op 02-08-2006 22:41 ]
Mijn xbox krast als hij rechtopstaat. Maar opzich moet het niet uitmaken, ik zou zeggen, gewoon ff testen :-)basdv schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:57:
krassen dus, en niet crashen
zou dat verhaal wel eens willen weten. Haal al jaren mijn console shit bij de frs. En ben meer dan eens terug geweest omdat bijv de ps2controller na 1 dag al kuren hadBiatch schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:51:
Deze andere xbox had ik eerder daar die k*t free record shop mij een 2e hands xbox360 had verkocht, maar dat is een ander verhaal.......)
Ik heb helaas nog geen andere games dus kan dat niet testen

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
De besturing is slecht, het gebrek aan analoge controls tijdens het rijden is een enorm gebrek. In tegenstelling tot in GTA kun je in dit spel alleen vol gas geven of geen gas geven en alleen vol in de remmen of niet remmen. In GTA kun je dankzij de analoge controls voor gas geven en remmen nog een beetje door de stad cruisen, maar dat is er in dit spel niet bij. Als je rondloopt moet je steeds handmatig de camera besturen, want de camera draait niet automatisch mee. Het spijt me, maar sinds Super Mario 64 in 1997 is uitgebracht is het in de meeste 3rd-person spellen niet meer nodig om de camera constant handmatig bij te moeten draaien.
Wat ik wel een pluspunt vind is het GPS-systeem. Het spel heeft alleen enorm veel kleine en een paar grote minpunten die het spel vrijwel compleet bederven. Het zou me daarom ook niet verbazen als je een superieure versie van dat GPS-systeem terug zal vinden in GTA 4.
Nee, Rockstar noemt het spel zelf GTA IV.
Verwijderd
ieder zijn dingVerwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:54:
[...]
Ik vind het allemaal net beter dan GTA...
grappig hoor[...]
Hoe durven ze !!!!!
Daar erger ik mij ook al zo aan bij first person shooters. Linker muis is altijd maar primairy fire. Waar is de orginaliteit toch gebleven
maar in dit geval reageren de autos wel heel erg brak. Vooral dat houterige, ze sturen gewoon vaag. Een draaicirkel die veels te klein is en ze reageren vaag op rem en gas. Ze hebben ook nog eens een vaag geluid, zoals ik al zei. Gta ook jah, maar in sr is het net een slagje erger. En dan denk je vervolgens in een snelle bak te stappen, spoiler enzo. Rij je binnen 5 sec op top. Snel zou je denken, maar dat gaat me toch een partijtje langzaam. Ik gok 120. Het afgezaagde geluid er nog bij en het plaatje is compleet. De autos kloppen niet[...]
Verschilt (net als in GTA) per auto.
wouw 130 nummers aan hip hop[...]
Klopt.
[...]
Das persoonlijk. Ik vindt de muziek vet, Kwestie van smaak. Maar in de full version zit meer dan alleen hip-hop. Dacht iets van 130 nummers. Plus de mogenlijkheid om je eigen muziek af te spelen op een mp3 speler
heb je gelijk in[...]
Dat zijn al 2 pluspunten![]()
Ik denk dat je met MP een heel dik 3e punt hebt btw...
idd pgr. Ook mijn eerste spel en was er zoals jij ook al zegt helemaal verliefd op. Is ook het enigste spel wat ik sinds het begin al heb en nog steeds niet heb doorverkocht. Zo mooi als die auto's rijden en die online ervaring is ook geweldig, ik vind dit als 1 van de weinige spellen op de xbox echt next gen aanvoelen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ghost recon is trouwens ook een erg mooi spel en als je van racen houdt neem er dan ook nog ff motogp bij.krijgnuwat schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:18:
[...]
Zal ik je meteen maar ff helpen![]()
Mijn eerste spel was ook pgr3, en echt ik was meteen verliefd, wereld game om te hebben (zelf hou ik ook van shooters), maar deze was echt perfect, downloaden van demo's en filmpjes kosten niks, maar bv gamer pictures en car packs voor pgr3 wel, doormiddel van een kaart waar puntne op staan die je kan halen bij bartsmit enzo. en dat neer leggen en stana is gwoon dikke bullshit, bijna stata al vanaf het begin rechtop en 2x een vastloper gehad en verder niks mee aan de hand.
Alvast succes met kopen, het is zeker de moeite waard
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 00:48 ]
Het enige minpunt vind ik dat er geen bass bij de motoren van de auto's zit. (m'n bass is heus wel goed genoeg want in burnout revenge en NFSMW trilde ik van de bank af
Voor de rest is het gewoon prachtig om met 350 km/h over die brug (weet effe de naam er niet meer van
Alleen nog de vraag hoe ik het beste beeld (Welke kabel daarvoor? Scart splitter nodig?) en geluid op mijn Xbox kan krijgen (Heb deze computer met 2 tulpstekkertjes op Aux ingang en de TV op de Scartkabel) Ik heb volgens mij geen Optische Ingang maar zie wel meerdere kleuren (Blauw, groen....) en daar staat 480i en 480p bij.
En ik zag op http://www.xbox.com/en-US...ompatibilitygameslist.htm dat Burnout Revenge niet backwards compatible is, komt dat in de toekomst nog? Aangezien Het Xbox spel slechts 30 euro of minder kost en het Xbox 360 spel meer dan het dubbele voor voor zover ik weet hetzelfde)
En wat beter is, losse AA batterijen of een battery pack.
Verwijderd
ik zou ff zoeken in de vorige delen, daar was er een hele discussie overbasdv schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 07:35:
Oke, weet ik dat ook weerWordt het toch PGR 3
Alleen nog de vraag hoe ik het beste beeld (Welke kabel daarvoor? Scart splitter nodig?) en geluid op mijn Xbox kan krijgen (Heb deze computer met 2 tulpstekkertjes op Aux ingang en de TV op de Scartkabel) Ik heb volgens mij geen Optische Ingang maar zie wel meerdere kleuren (Blauw, groen....) en daar staat 480i en 480p bij.
En ik zag op http://www.xbox.com/en-US...ompatibilitygameslist.htm dat Burnout Revenge niet backwards compatible is, komt dat in de toekomst nog? Aangezien Het Xbox spel slechts 30 euro of minder kost en het Xbox 360 spel meer dan het dubbele voor voor zover ik weet hetzelfde)
En wat beter is, losse AA batterijen of een battery pack.
de een zegt battery pack de ander losse aa. Ik zelf zeg losse AA, omdat het handiger is. Batterijen op, steek je ze in het stopcontact en pak je er al opgelade batterijen voor terug. Met zon battery pack zit je constant te kloten met je xbox. Als je hem wil opladen moet dat via zon draadje aan je controller gebeuren, ik zelf vind dat geen doen. Je hebt nu geloof ik ook zon losse oplader voor packs die je dan op je xbox kan aansluiten. Lijkt me erg onhandig, moet je constant zon dingetje aan je xbox hebben hangen, kan je de batterijen net zo goed in de oplader doen. Bovendien heb je met die losse aa batterijen een paar batterijen die je ook voor andere dingen kan gebruiken en ze zijn nog goedkoper ook.
je kan natuurlijk ook de quickcharger nemen. Zelf heb ik play&charge cable en heb er totaal geen problemen mee. Kabel is lang zat.Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 08:31:
[...]
ik zou ff zoeken in de vorige delen, daar was er een hele discussie over
de een zegt battery pack de ander losse aa. Ik zelf zeg losse AA, omdat het handiger is. Batterijen op, steek je ze in het stopcontact en pak je er al opgelade batterijen voor terug. Met zon battery pack zit je constant te kloten met je xbox. Als je hem wil opladen moet dat via zon draadje aan je controller gebeuren, ik zelf vind dat geen doen. Je hebt nu geloof ik ook zon losse oplader voor packs die je dan op je xbox kan aansluiten. Lijkt me erg onhandig, moet je constant zon dingetje aan je xbox hebben hangen, kan je de batterijen net zo goed in de oplader doen. Bovendien heb je met die losse aa batterijen een paar batterijen die je ook voor andere dingen kan gebruiken en ze zijn nog goedkoper ook.
Ik hang deze gewoon aan de pc als ik daar bezig benVerwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 08:31:
[...]
ik zou ff zoeken in de vorige delen, daar was er een hele discussie over
Wordt deze ook opgeladen en hoef ik de xbox niet aan te zetten.
Verwijderd
Heheh. nee er ziten (net als in GTA
Maar goed, aangezien GTA nog wel ff op zich laat wachten zullen er zeker een hoop mensen zijn die hem toch gaan halen al was het alleen al om de multiplayer
+ Lekker rij gedrag, alhoewel je niet kan cruisen (een persoon hierboven meld vanwel, ga ik straks testen), maar oh wat kan je lekker door die bochten driften
+ De ragdolls, physics, Als je bijv. frontaal botst knallen de mensen door de ramen. (Waarschijnlijk nooit de reclame van riemen altijd vast en ook achtering, gezien).
+ Redelijk mooie grafix.
+ Schieten gaat lekker
+ GPS met Radio in auto zijn prima.
+ Leuke mogelijkhede met karakter keuze
+ Leuke intro's bij elke missie.
- Je auto tunen en pimpen, hopelijk bouwen ze dit in de echte versie.
- Framedrops, echt walgelijk traag soms.
- Als je op iemand zijn ledematen schiet, dan loopt of schiet hij rustig verder.
- De interface vind ik niet echt lekker werken.
- Wacht schermen tussen missies zijn zoals iemand hierboven al melde irritant en niet gepast in dit type spel.
Ik wacht rustig af en check de reviews voordat ik deze ga aanschaffen.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Nou, ik kocht daar dus de core versie. En die verkoper haalt uit de vitrine dus mijn xbox360 waarvan de doos dus op de hoeken was beschadigd, ook waren de seal-stickers door. Die verkoper was z'on nerdje van 18 ofzo, vakantie werk aan t doen. Ik vraag dus of er niets is gebeurd met die xbox, en hij zegt dat ze een keer hadden gecontroleerd of alles erin zatFlipm0de schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:31:
[...]
zou dat verhaal wel eens willen weten. Haal al jaren mijn console shit bij de frs. En ben meer dan eens terug geweest omdat bijv de ps2controller na 1 dag al kuren had![]()
![]()
Heel ernstig dat dit soort dingen gebeuren in een winkel als FRS.
Heeft er trouwens niemand een oplossing voor mijn eerdere probleem? Dat ik niet vanuit mijn profiel op mijn mem card COD2 kan starten?
Ernstig is het niet. Als iemand hem omruilt omdat hij niet bevalt dan wordt hij uiteraard weer gewoon verkocht voor het normale bedrag. Wat verwacht je dan? Dat ze hem met korting verkopen omdat hij uit de doos is geweest? Daar is de marge zeer waarschijnlijk te laag voor.Biatch schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:23:
[...]
Heel ernstig dat dit soort dingen gebeuren in een winkel als FRS.
Tja beetje dubieus. Hoe dan ook is de xbox niet meer nieuw en ik kan niet weten wat de voorganger ermee heeft gedaan. Met electronische apparatuur of iets dergelijks wist ik niet dat omruilen zo makkelijk kan omdat "hij niet bevalt".Pewwy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:34:
[...]
Ernstig is het niet. Als iemand hem omruilt omdat hij niet bevalt dan wordt hij uiteraard weer gewoon verkocht voor het normale bedrag. Wat verwacht je dan? Dat ze hem met korting verkopen omdat hij uit de doos is geweest? Daar is de marge zeer waarschijnlijk te laag voor.
Wat ik wel ernstig vind is het feit dat de baas zegt dat alleen gechecked is of alles erin zat...dat zou betekenen dat hij loog, dat is anders dan wanneer hij mij verteld dat hij geretouneerd is door iemand omdat hij niet beviel. En dan valt er best te onderhandelen over de prijs hoor want dan neem ik hem niet mee voor 300 euro.....afdingen op electronische apparatuur is niet ongewoon. Ik ken mensen die krijgen dat vaak genoeg voor elkaar. Op plasma schermen, dvd spelers etc...
Een van mijn beste vrienden kreeg het zelfs voor elkaar om tijdens een weddenschap korting te regelen op sokken bij de Wibra (waar gebeurd!!)
Het rijgedrag uit Project Gotham, de hitzones uit Soldiers of Fortune (oldskool), het pimp gedeelte uit need for speed (zit er ook in), en was het camera systeem in gta niet vergelijkbaar?? (correct me if iam wrong).... Ik ben iig al lang blij dat we in minder dan een jaar al zo'n vette game hebben voor op de 360...
[ Voor 12% gewijzigd door Ronwiel op 03-08-2006 19:08 ]
Jup lukt alleen kom je net ver omdat je op magische wijze weer terug in het demo veld wordt gegooit als je echt wil verkennen.keldon schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:56:
En zo schijn je door de barrier heen te kunnen springen in de SR demo
Het camera systeem in GTA was veel beter, omdat de camera vanzelf meedraait. In dit spel zit je constant zelf de camera aan te passen, wat behoorlijk irritant is en een behoorlijke misser van de ontwikkelaars, net als de slechte framerate.ronwiel schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:32:
Wat ik overigens ook niet begrijp over SR (om zelf ook ff te bitchen) is dat mensen echt alles er in willen hebben.
Het rijgedrag uit Project Gotham, de hitzones uit Soldiers of Fortune (oldskool), het pimp gedeelte uit need for speed (zit er ook in), en was het camera systeem in gta niet vergelijkbaar?? (correct me if iam wrong).... Ik ben iig al lang blij dat we in minder dan een jaar al zo'n vette game hebben voor op de 360...
12 november US, 17 november EU, en we zijn nog bezig aan andere interessante nieuwtjes
Er komt iig helaas geen prerelease demo, omdat ze dat teveel tijd kost.
[16:07] <MarkRein[Epic]> Taysmith--> We've been as straight as we could be on that. The answer is probably not before the game ships. You want the game, right? Doing a demo is a big job that would hold up the release of the game.
ja idd een beetje lullig. Ik vind het ook niet netjes. Ik hou sowieso niet van 2e handse dingen. Moet gewoon nieuw ruiken als je het uit de doos haalt bwvs.Biatch schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:01:
[...]
Tja beetje dubieus. Hoe dan ook is de xbox niet meer nieuw en ik kan niet weten wat de voorganger ermee heeft gedaan. Met electronische apparatuur of iets dergelijks wist ik niet dat omruilen zo makkelijk kan omdat "hij niet bevalt".
Wat ik wel ernstig vind is het feit dat de baas zegt dat alleen gechecked is of alles erin zat...dat zou betekenen dat hij loog, dat is anders dan wanneer hij mij verteld dat hij geretouneerd is door iemand omdat hij niet beviel. En dan valt er best te onderhandelen over de prijs hoor want dan neem ik hem niet mee voor 300 euro.....afdingen op electronische apparatuur is niet ongewoon. Ik ken mensen die krijgen dat vaak genoeg voor elkaar. Op plasma schermen, dvd spelers etc...
Een van mijn beste vrienden kreeg het zelfs voor elkaar om tijdens een weddenschap korting te regelen op sokken bij de Wibra (waar gebeurd!!)
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Dat probleem met die framerate was volgens mij al verholpen in de preview versie en misschien doen ze zelfs nog wat aan die camera. Als alles goedkomt, wordt dit wel een GTA beater. Ik verwacht wel dat de volgende next gen GTA beter wordt dan Saints rowMetroidPrime schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:36:
[...]
Het camera systeem in GTA was veel beter, omdat de camera vanzelf meedraait. In dit spel zit je constant zelf de camera aan te passen, wat behoorlijk irritant is en een behoorlijke misser van de ontwikkelaars, net als de slechte framerate.
De framerate is een issue die alleen in de demo zit, de camera ben ik zelf juist er blij meMetroidPrime schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:36:
[...]
Het camera systeem in GTA was veel beter, omdat de camera vanzelf meedraait. In dit spel zit je constant zelf de camera aan te passen, wat behoorlijk irritant is en een behoorlijke misser van de ontwikkelaars, net als de slechte framerate.
This space is occupied
Goede keus, heb de game sinds launch day en zit nog zeer regelmatig in mn 360 (ook grotendeels te danken aan Bizarre die de game steeds weer nieuw leven inblazen met extra content).
Btw, als je even genoeg hebt van racen dan ga je toch gewoon een stukje vliegen

Verwijderd
ik heb me nieuwe xbox 360 (hij was kapot), ik heb mijn harddisk er weer op gezet,
nu heb ik al mijn arcade games nog gewoon op mijn profile met live.
maar als mijn vriendin haar profile laad, dan staat er bij alle arcade games die ik
gekocht heb ineens: unlock full game...terwijl dit eerst wel werkte als ik op
mijn profile een arcade game had betaald kon zij op haar eigen profile spelen en achievements halen.
weet iemand hoe ik dit op moet lossen?
ohja, als je een nieuw profile aanmaakt dan is zuma nog steeds niet geunlocked.
ik kan het niet unlocken want haar profile heeft geen live, alleen de mijne.
dat is wel maf, want voor zover ik weet heeft elk account op je xbox alle gedownloade content ter beschikking. ik weet er helaas geen oplossing voor.Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:01:
ik heb een raar probleem:
ik heb me nieuwe xbox 360 (hij was kapot), ik heb mijn harddisk er weer op gezet,
maar als mijn vriendin haar profile laad, dan staat er bij alle arcade games die ik
mijn profile een arcade game had betaald kon zij op haar eigen profile spelen en achievements halen.
ik hang de controller ook altijd aan een PC om te laden, de PC in de woonkamer heeft en cheapo voeding die zelfs de USB poorten stroom geeft wanneer de PC uit staatChristiaanB schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:48:
[...]
Ik hang deze gewoon aan de pc als ik daar bezig ben
Wordt deze ook opgeladen en hoef ik de xbox niet aan te zetten.
[ Voor 18% gewijzigd door Bulls op 03-08-2006 23:29 ]
doet elke computer dat niet?WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:27:
[...]
dat is wel maf, want voor zover ik weet heeft elk account op je xbox alle gedownloade content ter beschikking. ik weet er helaas geen oplossing voor.
[...]
ik hang de controller ook altijd aan een PC om te laden, de PC in de woonkamer heeft en cheapo voeding die zelfs de USB poorten stroom geeft wanneer de PC uit staat
in iedergeval elke pc hier in huis wel

Verwijderd
Ik ga ook een xbox 360 aanschaffe, maar nog ff iets belangrijks:
Het media center wat erin zit, kan je daarmee via het netwerk ook xvid films afspelen?
Ik wil dus een xbox360 en een Lacie 300GB schijf onder me tv zetten, maar als het niet werkt houdt het op
iemand?
Je kunt een arcade spel alleen spelen met het account waarmee het spel gedownload is of met een ieder willekeurig account op de eerste Xbox waar je de content op gedownload hebt. In jouw geval is die eerset Xbox dus kapot gegaan en vervangen, waardoor je jouw arcade spellen alleen nog maar met je eigen account kunt spelen. Ik zou contact opnemen met Microsoft om te vragen of ze er iets aan kunnen doen, het is immers niet jouw schuld dat je Xbox kapot is gegaan.Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:01:
ik heb een raar probleem:
Ten eerste zit er geen Media Center in de Xbox 360. Je moet juist op een losse PC Windows XP Media Center draaien en dan kan de Xbox 360 via het netwerk de Media Center software op de PC benaderen. Je kunt op deze manier geen DiVX of XViD afspelen, alleen MPEG-1/2 en WMV.Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:14:
He jonges,
Ik ga ook een xbox 360 aanschaffe, maar nog ff iets belangrijks:
Het media center wat erin zit, kan je daarmee via het netwerk ook xvid films afspelen?
Ik wil dus een xbox360 en een Lacie 300GB schijf onder me tv zetten, maar als het niet werkt houdt het op![]()
iemand?
Ik neem aan dat je de Lacie 300GB via ethernet wilt gebruiken? Dit is niet mogelijk met de 360 je kunt alleen USB-harde schijven gebruiken en dan alleen om foto's te bekijken of muziek te beluisteren. Films afspelen is op deze manier helaas niet mogelijk.
[ Voor 27% gewijzigd door MetroidPrime op 04-08-2006 00:29 ]
Verwijderd
Je kan wel divx en xvid afspelen, kijk eens naar de eerdergeneomde transcode360 en MCE encoder.MetroidPrime schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:19:
[...]
Ten eerste zit er geen Media Center in de Xbox 360. Je moet juist op een losse PC Windows XP Media Center draaien en dan kan de Xbox 360 via het netwerk de Media Center software op de PC benaderen. Je kunt op deze manier geen DiVX of XViD afspelen, alleen MPEG-1/2 en WMV.
Ik neem aan dat je de Lacie 300GB via ethernet wilt gebruiken? Dit is niet mogelijk met de 360 je kunt alleen USB-harde schijven gebruiken en dan alleen om foto's te bekijken of muziek te beluisteren. Films afspelen is op deze manier helaas niet mogelijk.
Dat klopt, maar je zult op je Windows XP pc wel even Windows XP Media Center Edition moeten installeren.Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:14:
[...]
Je kan wel divx en xvid afspelen, kijk eens naar de eerdergeneomde transcode360 en MCE encoder.
Overigens kun je met de nieuwe Transcode 360 ook DVD's streamen vanaf je PC, iets wat via de xbox360 standaard (via MCE) niet kan....
Als ik op mijn xbox media center selecteer komt ie met een mooie code en die code moet je ingeven. Yeah right.. Waar nog nooit hoeven doen met mijn wat minder legale versie van Media.... Kortom .. XBOX vind mijn media center xp niet....
Verwijderd
Heb al lopen zoeken op Google maar niks kunnen vinden.
Heb ik ook gehad, lag aan mijn switchStronkie schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:33:
lol ik heb nu de orginele windows xp media editie. Maar wat ik ook probeer mijn xbox vind ie niet. Alleen als ik de update van xp download blablabla connect dan vind ie mijn xbox wel , maar niet als media center.
Als ik op mijn xbox media center selecteer komt ie met een mooie code en die code moet je ingeven. Yeah right.. Waar nog nooit hoeven doen met mijn wat minder legale versie van Media.... Kortom .. XBOX vind mijn media center xp niet....
Verwijderd
heb je roll-up 2 geinstalleerd? dan krijg je op je MCE een wizard. als je netwerk connectie verder goed is mag dit geen probleem zijn.Stronkie schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:33:
lol ik heb nu de orginele windows xp media editie. Maar wat ik ook probeer mijn xbox vind ie niet. Alleen als ik de update van xp download blablabla connect dan vind ie mijn xbox wel , maar niet als media center.
Tijdens de wizard moet je ook de code intypen die op de xbox verschijnt.
Daar komt nog bij dat voor zover ik weet Xbox 360 games niet te kopiëren zijn en na een dag omruilen dus geen kwade bijbedoelingen kan hebben.
Zoals ik ze altijd heb aangesloten via een switch... Een normale 3com office switch. Maar zoals blijkt uit mijn verhaal. Ik heb mijn minder legale versie al eens werkend gehad. Daar hoefde ik toen alleen maar media center te selecteren en bingo starte automatisch op. Nu komt ie met zo'n installatie blabalbala ding....TheVMaster schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:57:
[...]
Heb ik ook gehad, lag aan mijn switchhoe heb je ze aangesloten? rechstreeks of via switch/hub?
Roll-up.. ??? ik heb die media connect update van media xp update geinstalleerd en kan geen programma update Roll-up2 vinden. Hmmmz nooit van gehoordVerwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:58:
[...]
heb je roll-up 2 geinstalleerd? dan krijg je op je MCE een wizard. als je netwerk connectie verder goed is mag dit geen probleem zijn.
Tijdens de wizard moet je ook de code intypen die op de xbox verschijnt.
[ Voor 31% gewijzigd door Stronkie op 04-08-2006 10:24 ]
Er is al een reclame spotje over de demo in Amerika en dus denkt men dat we niet zo lang meer hoeven te wachten. Er is nog niets bevestigd.Neoflip schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:12:
Is er al meer bekend over de demo van Dead Rising? Kan niet echt wat vinden erover...
Neoflip schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:12:
Is er al meer bekend over de demo van Dead Rising? Kan niet echt wat vinden erover...
lijkt me sterk want de xbox heeft zelf geen opslag alleen de HDD, en in zijn geval was die af gekoppelt, dus vind ik het vreemd dat de xbox weet wat er op de andere HDD stond.MetroidPrime schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:19:
[...]
Je kunt een arcade spel alleen spelen met het account waarmee het spel gedownload is of met een ieder willekeurig account op de eerste Xbox waar je de content op gedownload hebt. In jouw geval is die eerset Xbox dus kapot gegaan en vervangen, waardoor je jouw arcade spellen alleen nog maar met je eigen account kunt spelen. Ik zou contact opnemen met Microsoft om te vragen of ze er iets aan kunnen doen, het is immers niet jouw schuld dat je Xbox kapot is gegaan.
[...]
Beste wat je kunt doen is alle games eraf en opnieuw downloaden met huidige xbox en bingo , je kunt het weer spelen
Ik dacht juist dat er al een mod-chip op de markt was die het mogelijk maakt om kopietjes te spelen. De nieuwsservers staan namelijk ook al vol met...Daniel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:11:
Daar komt nog bij dat voor zover ik weet Xbox 360 games niet te kopiëren zijn en na een dag omruilen dus geen kwade bijbedoelingen kan hebben.
hier mag je het eigenlijk niet over hebben he, maar het bestaat wel jaronwiel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:50:
[...]
Ik dacht juist dat er al een mod-chip op de markt was die het mogelijk maakt om kopietjes te spelen. De nieuwsservers staan namelijk ook al vol met...
Verwijderd
[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 12:01 ]
Surf eens naar www.xbox.com/pcsetup en download daar ff de juiste updateStronkie schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:23:
[...]
Zoals ik ze altijd heb aangesloten via een switch... Een normale 3com office switch. Maar zoals blijkt uit mijn verhaal. Ik heb mijn minder legale versie al eens werkend gehad. Daar hoefde ik toen alleen maar media center te selecteren en bingo starte automatisch op. Nu komt ie met zo'n installatie blabalbala ding....
[...]
Roll-up.. ??? ik heb die media connect update van media xp update geinstalleerd en kan geen programma update Roll-up2 vinden. Hmmmz nooit van gehoord
Zo sterk is het niet, want dat is precies hoe het werkt. Het hoofd van de Arcade afdeling heeft in één van de Major Nelson podcasts uitgelegd dat content alleen op de eerste 360 waarop je het download en met het account waarmee het gekocht is, kunt gebruiken. Zelfs opnieuw downloaden werkt niet, want Microsoft houdt zelfs bij aan welke 360 de content gekoppeld is.WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:35:
[...]
lijkt me sterk want de xbox heeft zelf geen opslag alleen de HDD, en in zijn geval was die af gekoppelt, dus vind ik het vreemd dat de xbox weet wat er op de andere HDD stond.
Verwijderd
Aaaaah nee!!! Ik ben nu op werk, daarna ga ik een weekend naar mijn vriendin. Dus ik kan hem zondag avond pas downloaden en spelen. Zucht...
De demo staat er trouwens nu nog niet hoor, alleen op de US live hoor ik net.Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:18:
[...]
Aaaaah nee!!! Ik ben nu op werk, daarna ga ik een weekend naar mijn vriendin. Dus ik kan hem zondag avond pas downloaden en spelen. Zucht...
This space is occupied
Nope dacht ut nieTheEvilCuber schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:20:
[...]
De demo staat er trouwens nu nog niet hoor, alleen op de US live hoor ik net.
Verwijderd
Bij mij staat ie nogsteeds niet in de lijstkrijgnuwat schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:24:
[...]
Nope dacht ut nie, ben hem zelf ook ana het binnenslurpem, hij is 1 gb groot.. en ik zit echt op eu live

ik keek voor de grap tussen games/new releases, en dead rising stond ertussen. ik dach héé, een filmpje? nee het was de DemoVerwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:28:
[...]
Bij mij staat ie nogsteeds niet in de lijst
Verwijderd
Of omgekeerd: als m'n harddisk overlijdt en ik koppel een nieuwe aan, kan ik dan kosteloos opnieuw de content downloaden?
En een ander vraagje: ik heb nu de wireless adapter op m'n 360 geprikt. Sindsdien, als ik mijn Xbox aanzet, gaat hij niet meer automatisch online. Hij signt wel mijn profiel in (die optie staat gewoon enabled), maar niet op Xbox Live. Deed hij vroeger met wired ethernet wel. Iemand daar een idee over?
ik denk dat live, bijhoud welke dowloads je met welk account hebt betaald, als alles weg is, dan kun je het naar mijn idee gratis opnieuw binnen halen. want bij de filmpjes en demo's staat bij mij nog steeds een vinkje terwijl ik ze alweer deleted heb.Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:20:
Geldt dat download-verhaal ook voor content zoals map packs voor games en zo? Stel dat mijn Xbox stukgaat, ik een nieuwe krijg, kan ik dan de HD overprikken en heb ik dan nog steeds m'n maps voor GRAW? Ik heb maar 1 profiel op m'n Xbox staan.
Of omgekeerd: als m'n harddisk overlijdt en ik koppel een nieuwe aan, kan ik dan kosteloos opnieuw de content downloaden?
En een ander vraagje: ik heb nu de wireless adapter op m'n 360 geprikt. Sindsdien, als ik mijn Xbox aanzet, gaat hij niet meer automatisch online. Hij signt wel mijn profiel in (die optie staat gewoon enabled), maar niet op Xbox Live. Deed hij vroeger met wired ethernet wel. Iemand daar een idee over?
Verwijderd
Op dezelfde Xbox en dezelfde harddisk wel, ja. Maar ik kan me indenken dat ze niet willen dat jij, onder de smoes van "mijn Xbox en mijn harddisk zijn stuk en ik heb een nieuwe", even jouw account overzet op de Xbox van een vriendje en gratis zijn harddisk vult met content.WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:23:
[...]
ik denk dat live, bijhoud welke dowloads je met welk account hebt betaald, als alles weg is, dan kun je het naar mijn idee gratis opnieuw binnen halen. want bij de filmpjes en demo's staat bij mij nog steeds een vinkje terwijl ik ze alweer deleted heb.
[ Voor 105% gewijzigd door basdv op 04-08-2006 20:32 ]
Xdoos stuk complete nieuwe xbox > content compleet nieuw gratis downloadenVerwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:20:
Geldt dat download-verhaal ook voor content zoals map packs voor games en zo? Stel dat mijn Xbox stukgaat, ik een nieuwe krijg, kan ik dan de HD overprikken en heb ik dan nog steeds m'n maps voor GRAW? Ik heb maar 1 profiel op m'n Xbox staan.
Xdoos stuk HD heel > content compleet nieuw gratis opnieuw downloaden (alleen je savegames heb je wat aan)
Xdoos heel HD stuk > content compleet nieuw gratis downloaden.
Alles boven met hetzelfde account waarmee je de content gekocht hebt.
Ik kan het weten want alle situatie boven heb ik al gehad en de content was van oblivion and de xbox live arcade games die ik gekocht had ook
Verwijderd
Goed verhaal, thanks.Stronkie schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:32:
Xdoos stuk complete nieuwe xbox > content compleet nieuw gratis downloaden
Xdoos stuk HD heel > content compleet nieuw gratis opnieuw downloaden (alleen je savegames heb je wat aan)
Xdoos heel HD stuk > content compleet nieuw gratis downloaden.
Alles boven met hetzelfde account waarmee je de content gekocht hebt.
Ik kan het weten want alle situatie boven heb ik al gehad en de content was van oblivion and de xbox live arcade games die ik gekocht had ook
Zelf had ik geen enkel probleem. Zolang er geen krassen opzitten is het over het algemeen geen probleemDaniel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:11:
Weet iemand hoe moeilijk de Media Markt doet met het ruilen van Xbox 360 games? Gisteravond een spel gekocht wat absoluut bout is dus die wil ik graag omruilen. Het zegel op het doosje is dus wel verbroken, maar als ik de voorwaarden van de MM bekijk wordt er alleen gesproken over 'originele verpakking'. Dat lijkt me hier wel het geval. Verder wordt nog over 'softwarepakketten' gezegd dat de originele Media Markt-verzegeling er op moet zitten. Die zit niet op games, het zegel is van Microsoft.
Downloadable content is op twee manieren beschermd. Het mag op de eerst downloadende XBox draaien onder alle accounts. En het mag op iedere willekeurige XBox draaien mits onder het downloadende account.Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:25:
[...]
Op dezelfde Xbox en dezelfde harddisk wel, ja. Maar ik kan me indenken dat ze niet willen dat jij, onder de smoes van "mijn Xbox en mijn harddisk zijn stuk en ik heb een nieuwe", even jouw account overzet op de Xbox van een vriendje en gratis zijn harddisk vult met content.
Of je spullen opnieuw kan downloaden weet ik niet. Maar als je je HD op een andere XBox zet, dan zou je alles moeten kunnen gebruiken mits je onder je eigen Live acount speelt.
Ligt maar net wie je voor je hebt staan eigenlijk en welke locatie je zit. Normaal gesproken neemt MM geen enkele software titel terug zodra die geopent is. Ongeacht of het te kopieren valt of niet. Waarom zo moeilijk doen? Tja, dat is de policy omdat zij het niet meer terug kunnen sturen en het dus zo moeten verkopen weer en niemand wilt natuurlijk 2de hands.Daniel schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:11:
Weet iemand hoe moeilijk de Media Markt doet met het ruilen van Xbox 360 games? Gisteravond een spel gekocht wat absoluut bout is dus die wil ik graag omruilen. Het zegel op het doosje is dus wel verbroken, maar als ik de voorwaarden van de MM bekijk wordt er alleen gesproken over 'originele verpakking'. Dat lijkt me hier wel het geval. Verder wordt nog over 'softwarepakketten' gezegd dat de originele Media Markt-verzegeling er op moet zitten. Die zit niet op games, het zegel is van Microsoft.
Zelf deed ik nooit zo moeilijk als de game er nog perfect uitzag... Ligt er maar net aan wie je aanspreekt dus
Verwijderd
ik heb het geprobeerd maar dit werkt niet!!Stronkie schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:39:
op je hd staat met welke xbox je dat spul gedownload hebt.. Dus je hd versie van de game herkent je xbox niet meer en bingo alleen jij kan spelen... Niet op de XBOX dus maar op je HD.......
Beste wat je kunt doen is alle games eraf en opnieuw downloaden met huidige xbox en bingo , je kunt het weer spelen
ik ge geometrywars gedelete en opnieuw gedownload!! nog steeds werkt het niet.
ik denk dat ik alleen nieuwe xboxlive games die ik download ook op andere profiles kan spelen...
Dit topic is gesloten.