Foto-opdracht week 30 - Klassiek

Pagina: 1
Acties:
  • 7.167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 17:33
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/fotoweekopdracht.jpg

Welkom bij de zestiende foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ;)

Wat is de bedoeling precies?

Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema :) En commentaar, natuurlijk ;)

Thema deze week?

Deze week is het thema Klassiek

Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
  • we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto
  • geen archieffoto's
  • geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
  • 1 foto per persoon per weekopdracht
  • foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Winnaars?

Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :) Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, en wat te leren van de commentaren die men levert in het topic op je foto, en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;) Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

De vorige weekopdrachten:

Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Pff, ik ren alvast naar de antiek winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 20:56
Afbeeldingslocatie: http://ascent.student.utwente.nl/~ascent/GoT/foto-opdracht/klassiek_wk30.jpg

Simpelweg een PDF-je van het nummer gepakt, en er een deel van gefotografeerd. Crop, kleuren aanpassen, sharpen, that's it. Oh ja, dit is voor de 2e keer m'n 1e keer, want de vorige in week 29 had ik vandaag gepost en is dus verwijderd :p

Ixus 800IS
1/20e (op ministatiefje)
ISO 80
F2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

kijk wat hier vandaag voor de deur stond :)

Vandaag is 24 juli. De foto is gemaakt op 21 juli...

Jammer, want ik vind het wel een mooie foto :)

[ Voor 56% gewijzigd door Zoefff op 24-07-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:53
ascent schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:35:
[afbeelding]

Simpelweg een PDF-je van het nummer gepakt, en er een deel van gefotografeerd. Crop, kleuren aanpassen, sharpen, that's it. Oh ja, dit is voor de 2e keer m'n 1e keer, want de vorige in week 29 had ik vandaag gepost en is dus verwijderd :p

Ixus 800IS
1/20e (op ministatiefje)
ISO 80
F2.8
Erg mooi! _/-\o_

Ik zit na te denken over wat mijn bijdrage gaat worden, bij "klassiek" dacht ik ook meteen aan muziek. Oh en "Frivole Henkie", je EXIF info veraadt dat het een archief foto is, zou ik ff aanpassen als ik jou was. ;)

Hoe heb je de kleuren zo gekregen? Ook erg mooie foto! _/-\o_ Echt geluk hebben dat je zo'n gebouw en auto samen treft.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 18:39

Metalrick

tcpdump ninja

Dit is nu al de derde week dat ik een woordenboek-foto voorbij zie komen, en ik moet je teleurstellen, maar vorige keer was de laatste keer. Daarnaast voldoet je foto ook niet echt aan de showcasekwaliteit, die we wél in het foto-opdracht topic verwachten :)

[ Voor 80% gewijzigd door Zoefff op 24-07-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:27

MagicTempest

Fly pig!

Jammer dat een vergelijkbare foto al een keer door mij is geplaatst in abstract.

Het standaard fotograferen van een woordenboek is imho ook niet echt een opvolging van de opdracht. Je kan natuurlijk overal wel het woord klassiek gaan fotograferen, maar dat is nog steeds niet echt een goede invulling van de opdracht imho.

Je foto bevat overigens wel _extreem_ veel ruis. Welke ISO waarde heb je gebruikt bij het maken van de foto, ik kan dat niet zo snel terug vinden in de exif informatie

[ Voor 21% gewijzigd door MagicTempest op 24-07-2006 18:32 ]

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 16:36
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ton.savelkoul/fotoopdracht/w30.jpg
klik hier voor grotere versie

Dit is m'n 2e inzending, doe pas sinds 5 maanden aan fotografie.
Dit antiek horloge en antiek bordspel zijn allebei rond (hadden dus ook voor de vorige opdracht mee kunnen doen).
Heb buitenlicht met binnenlicht gecombineerd en diafragma zo klein mogelijk.
Had ook alles haarscherp er op kunnen krijgen door meer afstand te nemen en in te zoomen.
Maar dan verdwijnt het perspectief en wordt het zo strak (wat weer modern overkomt).

[ Voor 65% gewijzigd door MadButcher op 24-07-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

offtopic:
@hierboven. Is toch wel lastig om plaatje erin te zetten he ;)

Ik vind het wel wat hebben die plaat.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Laatst online: 09-05 18:39

Metalrick

tcpdump ninja

MagicTempest schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:23:
Je foto bevat overigens wel _extreem_ veel ruis. Welke ISO waarde heb je gebruikt bij het maken van de foto, ik kan dat niet zo snel terug vinden in de exif informatie
Goeie vraag dat weet ik zelf ook niet meer, ik denk dat hij nog op 200 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Dank je ;)
Ik stoor me nog aan 't feit dat niet alle letters scherp zijn. M'n 300D is even uitgeleend en m'n Ixus kun je geen handmatige aperture meegeven. Wellicht dat ik 'm op 't voorgeprogrammeerde programma voor landschappen scherper krijg. Eens even spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Antiek, Ik denk dat ik mijn oma maar eens op de foto zet. Of moet antiek meer dan 100 jaar zijn? :)

Ik ga wel even kijken voor een leuk onderwerp.

[ Voor 23% gewijzigd door bolke op 24-07-2006 19:06 ]

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Antiek is niet per definitie hetzelfde als klassiek hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Hier mijn inzendig voor deze week. Klassiek (muziek) en antiek bij elkaar. Al is het niet hetzelfde. O-). ik heb helaas geen iPod oortjes. Dat was wel mooier geweest.

Foto weggehaald

[ Voor 47% gewijzigd door bolke op 29-10-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 09:12
bolke schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:23:
Hier mijn inzendig voor deze week. Klassiek (muziek) en antiek bij elkaar. Al is het niet hetzelfde. O-). ik heb helaas het iPod oortjes. Was wel mooier geweest.

[afbeelding]
Op zich een heel leuk idee, alleen vind ik de ondergrond er net iets te gelamineerd uit zien eigenlijk :), denk dat de plaat beter tot zijn recht gekomen was met een ruw houten ondergrond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Neo_TGP schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:26:
[...]

Op zich een heel leuk idee, alleen vind ik de ondergrond er net iets te gelamineerd uit zien eigenlijk :), denk dat de plaat beter tot zijn recht gekomen was met een ruw houten ondergrond..
Dank je. Het leek mij ook wel een grappig idee. Eerst 25 foto's genomen en toen viel het dekselte eraf en zag ik de oortjes in het doosje. Dus pas bij foto 26 begon ik met dit idee.

Ik heb de oudste hout gepakt wat ik had. En dat was mijn 10 jaar oude grenen tafel. (En die zit er op de foto mooi uit. Moet je het in het echt eens zien).

[ Voor 12% gewijzigd door bolke op 24-07-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
bolke schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:23:
Hier mijn inzendig voor deze week. Klassiek (muziek) en antiek bij elkaar.
Geinig idee, zeker de combinatie :)

Misschien dat je de focus op het hout wat kunt verleggen als je 'm net iets strakker cropt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
Goed. De eerste keer dat ik meedoe aan een wekelijkse foto opdracht. Bij het thema klassiek kwam bij mij meteen ook de associatie op met klassieke muziek, en gezien het feit dat we hier in huis wat rekwisieten hadden liggen, een goed excuus om ze eens te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.robertjan.org/pics/photocontest/inzending2-small.jpg
Grotere versie (1600x1069)

[ Voor 14% gewijzigd door RobertJ op 24-07-2006 21:03 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 17:33
Sweet! Erg goed uitgevoerd hoor. Het thema komt duidelijk naar voren, en de compositie is ook prettig om naar te kijken. Leuk detail is de roos, die brengt een hoop levendigheid in de foto. Daarnaast ook mooie toning van het papier, niet spierwit maar een beetje gelend (geel-kleurend, is 'gelend' een woord? :X). :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik ga ook es maar kommentaar geven :)

@ asc: Mooie foto, daar dacht ik ook onmiddelijk aan bij het thema klassiek.
madbutcher: Raar, daarnet nog achter dat spel zitten zoeken voor deze opdracht, we hebben blijkbaar hetzelfde idee gehad. Maar ik denk dat je beter, of het spel, of het uurwerk had moeten fotograferen. De levendige kleuren van het bordspel trekken teveel de aandacht, waardoor het uurwerk er maar "bijligt".
Bolke: de oortjes zijn juist wel goed voor deze foto. Had je ipod-oortjes gebruikt, had het meer een contrast gegeven tussen oud en nieuw. Hier lijken het ouderwetse oortjes, wat bij de rest past. En zoals werd gezegd, de ondergrond had beter gekunnen.
Robertj: Tjah, wat kan ik hierover zeggen, hij lijkt wel rechtstreeks uit een boekje :) Echt goed gedaan!

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

RobertJ schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:46:
Goed. De eerste keer dat ik meedoe aan een wekelijkse foto opdracht. Bij het thema klassiek kwam bij mij meteen ook de associatie op met klassieke muziek, en gezien het feit dat we hier in huis wat rekwisieten hadden liggen, een goed excuus om ze eens te gebruiken.

[afbeelding]
Die kan zo op een wenskaart: "Proficiat met je diploma op de muziekacademie!". Erg clean. :)
Vindt het het helaas een beetje tacky en klassiek (in a bad way) maar toch technisch sterk! :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Sweet! Misschien hier een daar een tikkie over-sharpened, maar erg fraaie plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Vind het onderwerp van RobertJ erg goed, ik dacht ook gelijk aan klassieke muziek.
Alleen de foto is oversharpened, te veel contrast / saturation, en de knop van de roos is er niet (zwart gat).
p.s.
Ik wou dat ik een viool in huis had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Is het echt oversharpened? Ik vind het eigenlijk wel meevallen, ik constateer wel dat zowel IE als FF er in de grote versie een zootje van maken met het resizen naar schermgrootte, misschien dat dat is wat jullie zien? Ik heb namelijk niet eens zoveel USM toegepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
RobertJ schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:46:
Is het echt oversharpened? Ik vind het eigenlijk wel meevallen, ik constateer wel dat zowel IE als FF er in de grote versie een zootje van maken met het resizen naar schermgrootte, misschien dat dat is wat jullie zien? Ik heb namelijk niet eens zoveel USM toegepast
Dat witte puntje onder de sleutel en tussen de snaren zou je ook nog kunnen wegshoppen. Sharpening is niet storend op de kleine, ook niet op de grote. Maar op de grote valt 't wel meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Afbeeldingslocatie: http://www.ditkanbeter.nl/got/klassiek2.jpg
Mijn tweede inzending. Windows 3.11 = klassiek. In contrast met LCD scherm.

Ik merk echt dat mijn camera (Canon Powershot A510) echt heel weinig voorstelt voor wat betreft kwaliteit. Die andere foto's die ik hier zie staan zijn echt kwalitatief heel erg goed.
Zijn vast van die (dure) spiegel reflex camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44
Goed! :) Meestal worden dergelijke foto's niet goed uitgevoerd, wat blijkt uit de rommel die er toevallig omheen lig, de ondergrond, of de nabewerking, maar dat is hierbij niet het geval! Klein minpuntje zijn de plastic blaadjes die in de grotere versie toch wel erg duidelijk naar voren komen

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
intermusic schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:04:

Ik merk echt dat mijn camera (Canon Powershot A510) echt heel weinig voorstelt voor wat betreft kwaliteit. Die andere foto's die ik hier zie staan zijn echt kwalitatief heel erg goed.
Het belangrijkste blijft toch de compositie (gewoon inhoud) van een foto, en niet het technische.
Voor deze wedstrijd is de fotograaf belangrijker dan het fototoestel.

Ik heb zelf een Canon Powershot A700. En was al veel tijd kwijt met m'n huidige inzending.
Een goeie compositie bedenken is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Mooi idee, alleen jammer van de kabels, en dat je ziet dat het in virtual pc is, je had beter full screen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

MadButcher schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:22:
[...]
Het belangrijkste blijft toch de compositie (gewoon inhoud) van een foto, en niet het technische.
Voor deze wedstrijd is de fotograaf belangrijker dan het fototoestel.

Ik heb zelf een Canon Powershot A700. En was al veel tijd kwijt met m'n huidige inzending.
Een goeie compositie bedenken is het belangrijkste.
De tijd die je in je foto hebt gestoken is niet wegegooid. Mooie compositie. In ieder geval krijg ik niet zulke uitstekende kleuren en zo scherp beeld met mijn camera. Wel zie ik een vage witte waas over de foto. kan dat kloppen?
0X55AA schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:27:
Mooi idee, alleen jammer van de kabels, en dat je ziet dat het in virtual pc is, je had beter full screen gekozen.
Bedankt. De kabels ben ik wel mee bezig geweest maar heb het uiteindelijk toch zo gelaten. Als ik ze weg ga werken met Photoshop (clone stamp o.i.d.) dat zie je het toch.
En de screenshot staat fullscreen, maar goed dat je het opmerkt.
(Het was mij net wat teveel gevraagd om echt windows 3.11 te gaan installeren op mn laptop. :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
[afbeelding]

Leuk idee maar de uitwerking vind ik niet goed.
Je had om die kabels weg te werken er een stuk karton achter kunnen doen. Of doek, alhoewel dat lastiger is met kreukels enzo.
Verder vind ik de belichting, met name de schaduw, niet echt super. Een paar bureaulampjes ofzo kunnen al wonderen doen. Indirecte belichting is vaak ook wel mooi.
Verder mocht het contrast ook wel iets harder zijn.

Nogmaals; leuk idee, maar de uitwerking kan echt veel beter. En die camera is prima hoor, het gaat echt om de fotograaf en de ideën van hem/haar ipv. de spullen die iemand kan betalen. Net zoals mensen met al hun lenzen en spul in de signature, heel leuk als iemand daar trots op is maar soms zijn de foto's van mensen met dikke spullen echt om te huilen.

Wil je hem ondanks het commentaar nog eens op nieuw proberen te maken? Ben wel benieuwd wat je er van kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:43
Ik moest bij het onderwerp hier aan denken

http://www.walmartrealty....aragould-AR-classroom.gif

Klasziek

Tot nu toe vind ik die van RobertJ het beste. Mooie compositie en het sluit natuurlijk naadloos aan bij de opdracht.

[edit: het plaatje is niet mijn foto en daarmee dus ook niet mijn inzending]

Maak er dan op z'n minst gewoon een linkje van.

[ Voor 54% gewijzigd door Zoefff op 25-07-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Orginele verbastering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

[afbeelding]

Valt best mee. Die van mij is met een Canon Powershot A530 gemaakt. Daarna met Photoshop wat aangepast.

Inzending:
http://www.hroling.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=302&g2_serialNumber=2

[ Voor 22% gewijzigd door bolke op 25-07-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Leuk idee!

En als je 't ook over die van mij hebt (dank voor het compliment in dat geval) moet ik je teleurstellen, gewoon een point en shoot van canon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
[afbeelding]

De camera is slechts een hulpmiddel.

De series die ik hier (en andere plekken) op het forum heb gepost (Chili en Nieuw-Zeeland) zijn gemaakt met een 'oude' Fuji 6900z. En gezien de reacties kunnen deze foto's er toch best mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
@relonky: Leuk gevonden, hier staan er nog veel meer bij, maar volgens mij moet je hier foto's van jezelf posten?

edit: je edit maakt het iig wat duidelijker. nu maar hopen dat er geen copyright op rust...

[ Voor 24% gewijzigd door Toff op 25-07-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Toff schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:01:
@relonky: Leuk gevonden, hier staan er nog veel meer bij, maar volgens mij moet je hier foto's van jezelf posten?
Was ook niet de bedoeling dat dit als mijn inzending werd gezien. Was meer als grapje bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

relonky schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:32:
Ik moest bij het onderwerp hier aan denken

[afbeelding]

Klasziek

Tot nu toe vind ik die van RobertJ het beste. Mooie compositie en het sluit natuurlijk naadloos aan bij de opdracht.

[edit: het plaatje is niet mijn foto en daarmee dus ook niet mijn inzending]
Dan moet je hem dus gewoon weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy

[afbeelding]
Dit is voor mij nu al zonder twijfel de beste voor deze weekopdracht. Wel een beetje rare sharpening toegepast, ziet er full-screen beetje "gek" uit. (daarnaast heb je sharpening toegepast nádat je de zwarte border hebt gemaakt) Maar de compositie en het onderwerp zijn gewoon perfect! En het is precíes wat mij een "Klassiek" gevoel geeft.
Deze inzending zorgt er in ieder geval wel voor dat ik niet meer met al m'n foto gear naar de muziekwinkel hoef om een viool te zoeken. 8)7

Toch wil ik nog wel een bijdrage kwijt. Toen ik nadacht over klassiek/classic dacht ik ook nog aan het volgende dat ik netje opgeborgen in m'n berging heb liggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.lenswork.nl/pictures/Tweakers/SQ5_sepia.jpg

Geen topper voor de weekopdracht, maar ik hoopte dat dit wel een glimlach op menig Tweaker's gezicht bezorgd omdat hij/zij nog even herrinnerd wordt aan die "goeie ouwe tijd". ;)

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
FlameBoy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:32:
Geen topper voor de weekopdracht, maar ik hoopte dat dit wel een glimlach op menig Tweaker's gezicht bezorgd omdat hij/zij nog even herrinnerd wordt aan die "goeie ouwe tijd". ;)
Ik zag ook al te balen dat ik niet wat hogere ISO had gebruikt (of dat had toegevoegd); dat past prima bij "klassiek". Hoe doe je trouwens dat "witte aura" om die doos heen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
ascent schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:45:
[...]

Ik zag ook al te balen dat ik niet wat hogere ISO had gebruikt (of dat had toegevoegd); dat past prima bij "klassiek". Hoe doe je trouwens dat "witte aura" om die doos heen ?
Ik heb gewoon noise toegevoerd met Photoshop en er een duotone van gemaakt. Als je daarna het contract heel erg opschroefd, krijg je dit effect.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Laatst online: 21-04 15:02
Leuk idee koosje :) Jammer dat ie zo abrupt is gecropped aan de bovenkant. Op deze manier zie je die gloed (waar ik overigens niet kapot van ben :)) niet doorlopen...

De items wel geweldig gepositioneerd overigens... hoe heb je dat met die floppies gedaan?
FlameBoy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:49:
[...]

Ik heb gewoon noise toegevoerd met Photoshop en er een duotone van gemaakt. Als je daarna het contract heel erg opschroefd, krijg je dit effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
kalechinees schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:03:
Leuk idee koosje :) Jammer dat ie zo abrupt is gecropped aan de bovenkant. Op deze manier zie je die gloed (waar ik overigens niet kapot van ben :)) niet doorlopen...

De items wel geweldig gepositioneerd overigens... hoe heb je dat met die floppies gedaan?

[...]
Ja die gloed heb ik eigenlijk ook niet bewust gedaan. Kijk eens naar de tijd dat de foto is genomen en mijn post is gemaakt. Echt veel tijd heb ik er ook niet in gestopt. De kleuren versie heeft dit ook niet. Op het laatste moment besloot ik dat Sepia met wat noise leuker zou zijn.

Het positioneren? De doos staat shuin naar achteren op wat € 2,- munten. ;) En de floppies heb ik met plakband aan elkaar geplakt en tegen een gum aangezet. Dan schuiven ze niet weg. ;)
"Leuk idee koosje :) "
Kennen wij elkaar ergens van trouwens?? :?

offtopic:
Ach nu zie ik het! CHING!! Hoe is het met jou?! 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door FlameBoy op 25-07-2006 22:32 ]

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Ook maar 's wat geklooid. Hij's bijna 25 jaar oud, dus in dit geval klassiek te noemen ;)
Beetje met hue/saturation en grain gespeeld....

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/mthalen/classic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Wat ook goed in het thema klassiek valt is iets van de oude Romeinen of Grieken.
Maar ja, niemand gaat hier effe naar Rome of Athene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Ik kom wel net terug uit Kos. Heb wel wat platen liggen met Griekse pillaren enzo.
Maar goed, heb m'n bijdrage al gedaan...

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
matthijst schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:16:
Ook maar 's wat geklooid. Hij's bijna 25 jaar oud, dus in dit geval klassiek te noemen ;)
Beetje met hue/saturation en grain gespeeld....

[afbeelding]
Super gaaf! Werkt ie ook nog? Als je de doos erbij hebt, zijn die dingen ook nog echt geld waard wist je dat?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Moet ik nu echt de Atari 2600 en de CBM-64's + zut van de vliering halen? Kom op nou jongens en meisjes, denk eens wat ruimer! Een mooie vrouw kan ook een "klassieke schoonheid" zijn, of een klassieke auto, een klassieke plaat op een "His Masters Voice" draaitafel. In menig museum is zat te vinden over onze klassieke culturen en menig gebouw heeft klassieke elementen. Echt, er is meer dan computers(pellen) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MadButcher schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:59:
Wat ook goed in het thema klassiek valt is iets van de oude Romeinen of Grieken.
Maar ja, niemand gaat hier effe naar Rome of Athene.
Na wat googlen kwam ik ook tot de conclusie dat dat ook een heel goede invulling van de opdracht kan zijn :)
Klassieke gebouwen e.d. zijn natuurlijk een mogelijkheid...

[ Voor 8% gewijzigd door Laurens op 26-07-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Bij deze mijn inzending:
Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Opdrachten/Klassiek.jpg

Klassiek? Jawel, je ziet hier een paar "allstars", toch wel een klassieker onder de schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Je bedoelt Converse All Star? Foto houdt niet over imo, maar de schoenen zijn wel klassiek (waren vroeger de cheap-ass gympen basketball schoenen).

[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 26-07-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammerman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Leek me wel toepasselijk op een fotografie forum.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cvanas/fotos/divers/GOT_w30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

nah ik vind het onderwerp echt niet meevallen.. Maar ik blijf net zolang door denken totdat ik iets fatsoelijks bedenk (of eerder tegenkom..)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
@Brammerman, deze is zeker klassiek. Enige dat ik spijtig vind is dat dingetje van de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

0X55AA schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 01:37:
Enige dat ik spijtig vind is dat dingetje van de douane.
En het feit dat ie zo lelijk overbelicht is?!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ik wil graag wat mensen uitdagen geen duotone te posten! Als je je plaat met een duotone moet bekrachtigen is je link met het onderwerp niet goed of je compositie gewoon te saai. Het feit dat je een klassieke uitstraling moet bereiken d.m.v. duotone vind ik een teken van zwakte, een slechte foto dus. Neem een voorbeeld aan RobertJ met zijn viool. Super!

[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 26-07-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Toff schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:18:
Kom op nou jongens en meisjes, denk eens wat ruimer! Echt, er is meer dan computers(pellen) ;).
Nou ik vond mijn 14 jaar oude Space Quest toch wel een "klassiek" stukje nostalgie. Dat je nu inneens op het idee komt om de Atari van zolder te halen, maakt mijn idee toch niet inneens minder origineel toch? ;)

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
GsJosh schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 02:23:
Als je je plaat met een duotone moet bekrachtigen is je link met het onderwerp niet goed of je compositie gewoon te saai. Het feit dat je een klassieke uitstraling moet bereiken d.m.v. duotone vind ik een teken van zwakte, een slechte foto dus.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Het wil inderdaad niet zeggen dat elke foto in duotone inneens goed zou zijn, maar het kan een goede foto wel net iets meer geven waardoor je (in dit geval toepasselijk) een "ouderwets" gevoel krijgt als je de foto bekijkt.
Neem een voorbeeld aan RobertJ met zijn viool. Super!
Daar ben ik het wèl mee eens! Voor was de weekopdracht maandagavond al afgelopen. ;)

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Het feit dat je een klassieke uitstraling moet bereiken d.m.v. duotone vind ik een teken van zwakte, een slechte foto dus. Neem een voorbeeld aan RobertJ met zijn viool. Super!
Mwah, vind ik wel meevallen. Eerste waar ongeveer iedereen aan denkt bij "klassiek" zijn, gok ik, partituren, piano's en violen... Maar ja, niet iedereen heeft daar de beschikking over, dus dan moet je wat anders verzinnen... Tweakers --> computerzooi :o

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 26-07-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
FlameBoy schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:42:
[...]

Daar ben ik het wèl mee eens! Voor was de weekopdracht maandagavond al afgelopen. ;)
Het is toch geen wedstrijd jongens? Kom op! Foto's posten! :P

Ik vond de foto met de ouderwetse camera leuk, alhoewel ik denk dat die in een evenwichtigere belichting en in kleur veel meer zal leven.

Nu moet ik wel zeggen dat ik duotone's best mooi vind, alleen ik vind het eigenlijk niet eens zo super uitgevoerd bij de exemplaren die ik hier zie. Bij duotone's is het imo mooi om lekker veel contrast en scherpte te hebben, zodat de plaat echt naar je toe 'knalt', hier is het wat kil...

05XXAA: je plaat is echt enorm donker, ik werk hier op een CRT die niet bepaald slecht staat afgesteld, maar ik heb moeite om ontspannen je plaat te bekijken... Misschien even iets lichter maken?

Brammerman: leuke foto, maar ik denk dat je belichting wat evenwichtiger kan, en evt. kan je ook nog wat stofjes wegsoepen?

[ Voor 33% gewijzigd door RobertJ op 26-07-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammerman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Dank voor al het commentaar op mijn foto.

De belichting is inderdaad erg slecht. Ik had de foto beter overdag kunnen maken. Flitsen is natuurlijk niet al te slim.

Verder zie ik nog wel een aantal verbeterpunten:
  • De achtergrond is storend. Deze moet leeg.
  • Ik zal geen foto's meer bewerken met rare filters. Origineel moet gewoon mooi zijn.
  • Het douane labeltje kan iets minder expliciet in beeld. Maar mag er wel op: is namelijk ook vrij klassiek.
  • Model eerst afstoffen (geldt ook voor portret-fotografie).
  • DOF: Geen idee of dit beperkte DOF nu wel zo mooi is. Zou iets groter mogen.
Maar ja.. zo leer ik tenminste het een en ander. Ik moet toch ergens beginnen: mijn vorige camera is al 2 jaar stuk (1,2 MPixel, wel van Agfa ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

matthijst schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:26:
[...]

Mwah, vind ik wel meevallen. Eerste waar ongeveer iedereen aan denkt bij "klassiek" zijn, gok ik, partituren, piano's en violen... Maar ja, niet iedereen heeft daar de beschikking over, dus dan moet je wat anders verzinnen... Tweakers --> computerzooi :o
Dat is een heel makkelijk en compleet juist argument maar daarmee breng je het er bij mij niet mee vanaf ;) . We zitten hier op een algemene tweakersite misschien maar als je in dit topic neust ben je ook een fotograafje, daar gaat het juist om originaliteit en buiten de welbekende 'box' denken. Als je ervoor kiest om iets tweakersgerelateerd te fotograferen dan is het voor mij duidelijk (mits het echt een knalfoto is) dat je niet verder dan je eigen omgeving kan denken.
Brammerman schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:53:
Dank voor al het commentaar op mijn foto.

De belichting is inderdaad erg slecht. Ik had de foto beter overdag kunnen maken. Flitsen is natuurlijk niet al te slim.

Verder zie ik nog wel een aantal verbeterpunten:
  • De achtergrond is storend. Deze moet leeg.
  • Ik zal geen foto's meer bewerken met rare filters. Origineel moet gewoon mooi zijn.
  • Het douane labeltje kan iets minder expliciet in beeld. Maar mag er wel op: is namelijk ook vrij klassiek.
  • Model eerst afstoffen (geldt ook voor portret-fotografie).
  • DOF: Geen idee of dit beperkte DOF nu wel zo mooi is. Zou iets groter mogen.
Maar ja.. zo leer ik tenminste het een en ander. Ik moet toch ergens beginnen: mijn vorige camera is al 2 jaar stuk (1,2 MPixel, wel van Agfa ).
Je bent al aardig op weg hoor, de foto heeft veel potentie. Naast de belichting stoor ik me ook een klein beetje aan de afgekapte lens onder in beeld.

[ Voor 41% gewijzigd door Josh op 26-07-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
0X55AA schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:30:
Bij deze mijn inzending:
[afbeelding]

Klassiek? Jawel, je ziet hier een paar "allstars", toch wel een klassieker onder de schoenen.
Het is wel een erg donkere foto. Wat misschien een leuk effect zou zijn is om een fel kleurtje allstars neer te zetten.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@asc: Best een mooie plaat maar ik had al eerder zoiets gezien in de weekopdracht 'Geluid in beeld'. DOF ligt idd niet helemaal lekker maar wel een mooie toning.
@MadButcher: Dat horloge vind ik een mooi onderwerp. Het spel vind ik wat moeilijker te plaatsen in het thema zonder je uitleg.
@bolke: Toning en het lage contrast vind ik een goeie oude look-and-feel geven evenals het Droste blik. De oordopjes doen voor mij afbreuk aangezien die toch echt uit een andere tijd komen en hier net zo goed hiphop uit kan komen als klassieke muziek.
@RobertJ: Prima plaat, voor mij de beste tot nu toe. In het groot zijn idd de plastic blaadjes wat jammer maar in het klein valt dit mee. Technisch weinig op aan te merken en het zou een goeie stock-foto zijn.
@intermusic: Ook een goede inzending. Het laag contrast z-w is opnieuw op zijn plaats. Wel wat jammer van het moderne LCD scherm: een oude monitor was hier misschien beter geweest (als je die zou hebben staan natuurlijk).
@FlameBoy: Zeker na de vorige inzending wat minder origineel. De ruis vind ik niet helemaal netjes (evenals de halo) en er is vrij veel color-noise wat ik minder mooi vind.
@matthijst: Een erg klassiek spelletjes waar ik erg verslaafd aan was. Ook niet (meer) heel orgineel en de uitvoering vind ik wat minder. Ik neem aan dat je hebt geprobeerd om het een oude look te geven maar ik vind de ruis te sterk aanwezig.
@0X55AA: Goed idee. Ook de locatie is goed gekozen (oud en verrot) maar ik vind de plaat veel te donker. De schoenen vallen hierdoor een beetje in het niet.
@Brammerman: Zeker toepasselijk in dit forum en een leuk apparaat ook. Compo kan wel beter denk ik, hij is nu erg scheef en afgesneden. Labeltje had ook wel weg gemogen zoals gezegd.

Mijn eerste idee deze week was klassieke muziek maar na de eerste inzendingen toch opnieuw gaan brainstormen. Wilde daarna iets met retro gaan doen maar kwam toevallig dit beeld uit de klassieke oudheid tegen in een raam van het Rijksmuseum van Oudheden.
Aangezien de maker van dit beeld alle artistieke credits verdient heb ik de foto zwaar bewerkt om er ook iets van mezelf aan toe te voegen (er is weinig over van de originele foto :)).
Sorry voor alweer een duotoon maar ik vond het zo nu eenmaal beter uitkomen.
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/400/1606759/vcO500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zo, onderwerp blijkt toch moeilijker dan ik dacht. Had 72 foto's getrokken en heb er dan uiteindelijk deze uit gekozen:

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/fotos/klassiek4.jpg

Ons huis staat vol met dit soort antieke kasten, dat was dan ook mijn idee dadelijk toen ik het onderwerp zag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb zelf helaas (nog) geen idee maar vroeg me iets af, zijn klassiek en antiek niet 2 verschillende dingen? Ik dacht in het begin ook aan een antieke kast of kist maar als je zoiets op een foto ziet denk je toch 'antiek', en niet 'klassiek'?

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Max v W schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:29:
Ik heb zelf helaas (nog) geen idee maar vroeg me iets af, zijn klassiek en antiek niet 2 verschillende dingen? Ik dacht in het begin ook aan een antieke kast of kist maar als je zoiets op een foto ziet denk je toch 'antiek', en niet 'klassiek'?
klas·siek (bn.)
1 behorende tot de Griekse of Romeinse oudheid => antiek; <=> modern
2 voorbeeldig in zijn soort, met blijvend gezag
3 van vroeger, maar niet verouderd => traditioneel
Past dus wel bij elkaar :)
Antieke kasten zijn van vroeger (traditioneel, niet verouderd), terwijl klassieke kasten hedendaagse kasten zijn met een klassieke stijl.

[ Voor 14% gewijzigd door TomSwinnen op 26-07-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Jup blijkbaar is hij enorm donker nu ik het bekijk, het origineel was te licht, althans zo leek het in photoshop toch. Denk dat het aan men scherm ligt.

Zal straks eventjes het origineel posten, zit nu op een andere pc, en zie hier ook dat hij te donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

TomSwinnen schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:15:
Zo, onderwerp blijkt toch moeilijker dan ik dacht. Had 72 foto's getrokken en heb er dan uiteindelijk deze uit gekozen:

[afbeelding]

Ons huis staat vol met dit soort antieke kasten, dat was dan ook mijn idee dadelijk toen ik het onderwerp zag. :)
Tis dat het een niet al te makkelijk onderwerp is, anders was een kast misschien niet een erg interessant object.
Aa fijn (enfin): Ik vind het een beetje raar kijken zo verticaal. De bovenkant van de kast zit tegen de linkerkant van de foto aan (heb ik het goed?). Ook zit er aardig wat ruis in, misschien de ISO-waarde lager zetten en / of meer licht gebruiken. Wel weer knap dat je geen duo-tone hebt toegepast, zoals velen (waaronder ik) op terug zijn gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoefff schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:07:
een beetje gelend (geel-kleurend, is 'gelend' een woord? :X). :)
Gelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

intermusic schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:23:
[...]
Aa fijn (enfin): Ik vind het een beetje raar kijken zo verticaal. De bovenkant van de kast zit tegen de linkerkant van de foto aan (heb ik het goed?). Ook zit er aardig wat ruis in, misschien de ISO-waarde lager zetten en / of meer licht gebruiken. Wel weer knap dat je geen duo-tone hebt toegepast, zoals velen (waaronder ik) op terug zijn gevallen.
Rechtvaardige commentaar. Maar ISO-waarde was al maar 100; dus dan zou ik al 50 moeten nemen. Meer licht was moeilijk, zat niet echt een lichtbron in de buurt buiten het raam.

Dat verticaal heb ik speciaal gekozen. Ik heb ook de andere versie maar die vond ik om een of andere manier minder goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
djengizz schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:59:
@MadButcher: Dat horloge vind ik een mooi onderwerp. Het spel vind ik wat moeilijker te plaatsen in het thema zonder je uitleg.
Ik moest een mooie ondergrond hebben voor het zakhorloge, en dat was dat houten bord van het oude solitair spel.
Die ronde natuur stenen zijn gewoon mooi om te zien, die kon ik niet weg laten.
Maar misschien dat een foto met alleen het zakhorloge op een leeg bord mooier was geweest.
Ik wil het wel uitproberen, maar er mag maar 1 inzending per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Zo, voor de aller eerste keer ga ik 't ook maar eens proberen.
Afbeeldingslocatie: http://crazya.nl/~ad/typmachine.jpg

C&C is van harte welkom, maar alsjeblieft niet te ruig :P

(alleen randje erom en kleurtjes 'verpest' met photoshop)

[ Voor 14% gewijzigd door CrazyA op 27-07-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Leuk gevonden, alleen iets te strak gecropt en spijtig van die duotone weer. En dan nog groen :/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zelf vind ik het duotone eigenlijk zo'n probleem niet, en das niet alleen omdat ik dat zelf ook heb gedaan, maar ik vind 't prima bij klassiek passen. Tuurlijk, die vioolplaat is super, dat ontken ik niet, maar dat duotone heeft toch wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Heb nu mijn foto weer aangepast. Wat blijkt, photoshop maakt de foto veel lichter, als ik hem dus bekijk in photoshop, is hij perfect, maar als ik hem opsla is hij te donker. Nu heb ik hem overbelicht in photoshop, en nu is de foto 'normaal'. (iemand een idee hoe dit komt?)

Vind hem eigenlijk te onscherp, of zijn dat mijn ogen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2024
0X55AA schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:13:
... photoshop maakt de foto veel lichter, als ik hem dus bekijk in photoshop, is hij perfect, maar als ik hem opsla is hij te donker. Nu heb ik hem overbelicht in photoshop, en nu is de foto 'normaal'. (iemand een idee hoe dit komt?)
Staan je kleurprofielen wel goed ingesteld in Photoshop? Dit probleem heb ik namelijk ook als ik mijn plaatjes in AdobeRGB schiet, bewerk en vervolgens als jpg opsla. Als ik de foto dan met een browser of IrfanView bekijk, zijn ze een beetje lafjes qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

CrazyA schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:06:
Zo, voor de aller eerste keer ga ik 't ook maar eens proberen.
[afbeelding]

C&C is van harte welkom, maar alsjeblieft niet te ruig :P

(alleen randje erom en kleurtjes 'verpest' met photoshop)
Echt een leuk idee en origineel. Heb je daadwerkelijk al die tekentjes ingetyped? Dan heb je er mooi wat werk van gehad (mag ook wel natuurlijk).
Ik vind de foto mooi met het gebruik van duo-tone, maar zo'n oude typ-machine heeft vaak van zichzelf al van die oude kleuren (dat vieze groen bijvoorbeeld). Dat tegen een stenen muur en typische tafeltje had waarschijnlijk wel een mooi 'gekleurd' plaatje opgeleverd. En dat ie strak gecropt is vind ook nog wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik weet dat niet iedereen een duotoon-fan is, maar ik vond 't wel passend bij 't onderwerp.
intermusic schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:40:
[...]

Echt een leuk idee en origineel. Heb je daadwerkelijk al die tekentjes ingetyped? Dan heb je er mooi wat werk van gehad (mag ook wel natuurlijk).
Ik vind de foto mooi met het gebruik van duo-tone, maar zo'n oude typ-machine heeft vaak van zichzelf al van die oude kleuren (dat vieze groen bijvoorbeeld). Dat tegen een stenen muur en typische tafeltje had waarschijnlijk wel een mooi 'gekleurd' plaatje opgeleverd. En dat ie strak gecropt is vind ook nog wel kunnen.
Het tafeltje heeft van zichzelf absoluut geen mooie kleuren en de typmachine heeft redelijk dezelfde kleur als de duotone die ik gekozen heb. Ik heb er wat werk van gehad, maar ik heb 't niet helemaal overgetypt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 23:20

Barrycade

Through the...

Veel tekst dit keer in dit topic dus maar even een foto.
Een KLASSIEKE compositie naar wij dachten ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/littlejoannes/GoToGoT/fruitklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

littlejoannes schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:14:
Veel tekst dit keer in dit topic dus maar even een foto.
Een KLASSIEKE compositie naar wij dachten ;)
[afbeelding]
Mooie compositie. Komt lekker naar voren met een zwarte achtergrond (zo te zien een èchte zwarte achtergrond). Ik vind de compositie echter niet veel met klassiek te maken hebben (misschien heel erg oude en verrotte appels) en er zit een hele vage waas rond de bloempot. Ook vraag ik mij af wat de blauwe schittering in de appel is. (blauw scherm windows 98?)
In ieder geval heb je deze in kleur gepost (in tegenstelling tot de eerste foto's van jou uit Canada) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
intermusic schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:51:
[...]

Mooie compositie. Komt lekker naar voren met een zwarte achtergrond (zo te zien een èchte zwarte achtergrond). Ik vind de compositie echter niet veel met klassiek te maken hebben (misschien heel erg oude en verrotte appels) en er zit een hele vage waas rond de bloempot. Ook vraag ik mij af wat de blauwe schittering in de appel is. (blauw scherm windows 98?)
In ieder geval heb je deze in kleur gepost (in tegenstelling tot de eerste foto's van jou uit Canada) ;)
wel een klassieke composotie vind ik. Wat werd er 'vroegah' altijd geschilderd? Precies, een fruitmand, appels op een tafel, zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Een stilleven, dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Niet online
Mooi littlejoannes! Mooie kleuren. De gloed om de pot/emmer stoort wel een beetje :)
@intermusic: zou dat de reflectie zijn van een blue screen of death? :P Het blauwe komt ook terug in de vaas, nu vraag ik me ook af wat t is! (mijn gok; dual monitor, 21'' + 17" B) )

Het is denk ik wel een lastig thema, sommigen hebben klassiek eigenlijk geïnterpreteerd als oud.
Ik had me voorgenomen dit keer mee te doen, maar ik kon eigenlijk niks verzinnen met als thema klassiek, ik wacht nog even op komende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 23:20

Barrycade

Through the...

De glow rond de vaas komt van het softmasker (Rembrandt licht in PSP X) dat ik toegepast heb om het ragscherpe er af te halen. Ragscherp vond ik niet zo passen bij een "ouderwets stilleven". Ook de kleurtjes heb ik een beetje het "ouderwetse ansichtkaarten kleurtje" proberen mee te geven. Zo'n kaartje dat je van een oud-tante ofzo nog wel eens met kerst wil krijgen van een oubollig kerststuk :).

Voor de CSI-ers onder ons of de paranoia mensen die beesten in mijn foto's denken te zien ;) (hè intermusic): in de sluiting van de karaf kan de je de kamer zien waarin ik het geschoten heb en o.a. de camera op zijn statief. Het blauwe is het licht dat van 2 smalle hoge ramen die op het westen liggen. Je ziet de blauwe lucht van de hemel weerspiegeld in de appel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

Nah ik vond de opdracht deze week dus echt niet meevallen. Meerdere mensen gevraagd of ze een goed idee voor een compositie hadden, maar uiteindelijk geen bevredigende antwoorden gekregen. Het is dat ik dit weekend geen tijd had om op en neer naar london te gaan, want anders had ik getracht het Victoria & Albert museum (de gevel) vast te leggen. Werkelijk waar een schitterend klassiek gebouw met allemaal van dit soort fratsen op de gevel.

Verder erg weinig inzendingen deze week, een resultaat van de graad van de opdracht? Voordeel hiervan is dat het iets aantrekkelijker is voor mij om ook eens reacties te geven, want het zijn er nu niet zoveel. Vorige week schreef iemand dat hij niet supergoed was in fotografie, maar wel wist wat hij mooi vind, daar ben ik het erg mee eens. Verder zorgt kritiek er bij mij altijd voor dat ik meer mijn best doe de volgend keer.

@asc: Simpel maar doeltreffend wat het onderwerp betreft. Verder vind ik hem onzettend saai., er is natuurlijk ook niet veel te zien.
@madbuchter: Aardige poging tot een aardige compositie. Alleen niet geheel gelukt omdat ik meer geneigd ben naar de knikkers te kijken (mooie knikkers trouwens!) dan naar het horloge. Ik denk dat een keuze tussen 1 van de 2 onderwerpen beter gewerkt had..
@bolke: De logica ontgaat mij compleet. Zowel de combinatie als de hoek van de foto.
@robertj: Goede en strakke foto. Maar ik vind het verder ook wel het toppunt van a-origineel.
@intermusic: Het idee is leuk, maar komt eigenlijk totaal niet naar voren. Zonder uitleg van jou had ik gewoon gedacht dat ik naar patience op een TFT zat te kijken die z/w was gemaakt om eht klassiek te laten lijken. Het contrast van nieuw / oud is niet duidelijk genoeg voor mij omdat de TFT alle aandacht opeist.
@flameboy: Leuk concept en leuk uitgewerkt. Voor mij klopt alles, en dat gloeirandje voegt naar mijn inziens alleen maar wat toe :)
@matthijst: Beetje hetzelfde idee als flameboy misschien (klassieker met oude look), maar heel wat minder gelukt. Het spelmachientje springt er niet echt uit ofzo.
@0X55AA: Het idee vind ik best goed. All star is idd in principe een echte klassieker en ook als zodanig herkenbaar. De grauwe ouwe muur laat daarbij de schoenen toch nog een beetje uitkomen ondanks dat het een donkere aangelegenheid is.
@Brammerman: Leuke camera, leuke foto en leuke details. Verder ziet ie er erg trouw aan vroeger uit in mijn ogen. Het labeltje vind ik juist weer erg leuk.
@Djengizz: Je schreef al dat de foto zwaar bewerkt was, maar dat is natuurlijk geeneens nodig met zon mooi beeld. Maar nu is hij idd een beetje jou creatie. Leuk, maar ik vond je vorige echt 3x beter.
@TomSwinnen: De kast is inderdaad antiek. Maar daar houdt het voor mij dan ook op. Ik vind de compositie erg saai.
@littlejohannes: Het is inderdaad een klassieke compositie. Goed uitgewerkt ook. Maar stilleven is verder helaas niet mij ding. Ik vind de waas die je toegevoegd hebt verder wel best leuk icm met de vaas (of karaf).

Uiteindelijk heb ik zelf toch nog iets gevonden wat redelijk op klassiek kan aansluiten, maar nog lang niet volledig helaas. Het betreft een huis 1 straat verderop waar een redelijke klassieke auto voor de deur stond met een aardige ouderwetse kleur geel. Geen idee wat voor bak het is. Er stond verderop ook nog een hele oude grote Jaguar voor de deur bij een ander huis, maar dat huis was helaas modern en er stond een landrover langs. Het huis van de foto is gebouwd in Elizabethan style en leent zich naar mijn mening best goed voor zwart / wit. Ik heb de auto in kleur gelaten om het als onderwerp te accentueren. Verder is er hier en daar nog wat geshopt en flink wat contrast toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d9d57a4a491b2f95dcb16a4a60aafbb7/full.jpg

groot

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

TRG, bedankt voor je commentaar. Ik vind het zelf ook geen fantastische foto. Over jou foto heb ik maar een ding te zeggen: Wow. Vind het echt prachtige foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

TRG schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:40:

@intermusic: Het idee is leuk, maar komt eigenlijk totaal niet naar voren. Zonder uitleg van jou had ik gewoon gedacht dat ik naar patience op een TFT zat te kijken die z/w was gemaakt om eht klassiek te laten lijken. Het contrast van nieuw / oud is niet duidelijk genoeg voor mij omdat de TFT alle aandacht opeist.
Precies zo denk ik er ook wel een beetje over. Had eigelijk beter een foto kunnen maken van de linkerbovenhoek van de TFT waar duidelijk "windows 3.11" had gestaan. Volgende foto wortd vast weer mooier.
Het huis van de foto is gebouwd in Elizabethan style en leent zich naar mijn mening best goed voor zwart / wit. Ik heb de auto in kleur gelaten om het als onderwerp te accentueren. Verder is er hier en daar nog wat geshopt en flink wat contrast toegevoegd.

[afbeelding]

groot
Ik heb het idee dat je wat te veel shadow/highlight hebt gebruikt vanwege de vage waas om het huis. Voor de rest een goed gebruik van contrast en natuurlijk de kleur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Leuk, maar ik vond je vorige echt 3x beter.
Mee eens hoor. Ik vond het ook één van mijn mindere inzendingen en vond het onderwerp lastig (en had weinig inspiratie deze week).
Tnx voor al je commentaar.

@TomSwinnen: Nee, ik vind hem niet super. Compo is niet heel erg krachtig en is erg veel foto vullend bruin hout.
@CrazyA: Leuke foto. Idd misschien wat krap en de muur op de achtergrond vind ik minder. De toning vind ik wel goed en het getypte Windows logo is een leuk detail.
@littlejohannes: Het idee van een stilleven zoals de klassieke meesters dit maakte vind ik super. Ook versterkt het glow filter wat je hebt gebruikt de illusie van een schilderij (al is het niet helemaal mijn smaak). Qua scene had het volgens mij nog wel ouderwetser gekund: de kiwi's, het tafelkleed en de bloempot zijn redelijk modern.
@TRG: selectief z-w is not my cup of tea maar ik begrijp het doel ervan in deze plaat. De stijl van het huis zowel als de auto zijn zeker klassiek maar ze zijn wel echt anders van stijl. Jouw voorbeeld van de jaguar had denk ik idd beter bij het huis gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Nou ben benieuwd wat de volgbende opdracht wordt. Heb vakantie dus heb er mooi wat tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Beetje geduld intermusic, je vraag is inmiddels beantwoord: leed (al moet de tekst nog even geactualiseerd worden).
Pagina: 1

Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:

• Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
  • Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
  • Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
  • Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
  • Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...