![]() |
Welkom bij de zeventiende foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Leed |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Foto-opdracht week 20 - Geel Foto-opdracht week 21 - Portret Foto-opdracht week 22 - Duotone Foto-opdracht week 23 - Zomerzin Foto-opdracht week 24 - Minimalisme Foto-opdracht week 25 - Detail Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld Foto-opdracht week 27 - Abstract Foto-opdracht week 28 - Transport Foto-opdracht week 29 - Rond Foto-opdracht week 30 - Klassiek |
Wat een stilte.. Nouja, dan doe ik deze keer maar eens de kick-off. Vorrige week niet mee gedaan vanwege tijdgebrek en geen origineel idee dat ik ook nog kon uitvoeren.
Het thema van deze week vind ik veel te zwaar om serieus te doen. Ik zou niet weten waar je zoal ff "leed" vindt om ff te gaan fotograferen. Klinkt ook niets als iets dat ik uberhaupt zou willen doen. En eerlijk gezegt lijkt me dat iets dat je gewoon tegen komt... Een auto langs de weg, een zwerver in de kou (veel succes met dit weer), een kind dat z'n ijsje heeft laten vallen is nu misschien wat aannemelijker.. Maar om voor een foto zo'n kind z'n ijsje op de grond te gooien....
Anyway, om het daarom een wat grappige insteek te geven bedacht ik het volgende scenario. Ook heel vervelend

Ik noem het daarom dan ook maar "klein leed".
Het thema van deze week vind ik veel te zwaar om serieus te doen. Ik zou niet weten waar je zoal ff "leed" vindt om ff te gaan fotograferen. Klinkt ook niets als iets dat ik uberhaupt zou willen doen. En eerlijk gezegt lijkt me dat iets dat je gewoon tegen komt... Een auto langs de weg, een zwerver in de kou (veel succes met dit weer), een kind dat z'n ijsje heeft laten vallen is nu misschien wat aannemelijker.. Maar om voor een foto zo'n kind z'n ijsje op de grond te gooien....
Anyway, om het daarom een wat grappige insteek te geven bedacht ik het volgende scenario. Ook heel vervelend

Anoniem: 26590
In principe is het nog niet eens zo'n slechte entry in het kader van 'drank maakt meer kapot dan je lief is'.
Hoewel ik de regels volledig begrijp wil ik jullie deze archieffoto niet onthouden. Ik twijfelde of ik dit wel zou doen maar omdat het hier zo rustig is plaats ik toch even een linkje. Dit is meteen de foto waar ik aan dacht toen ik het thema zag. Ik doe sowieso niet mee aan de opdracht omdat ik morgen op vakantie ga en dit is dan ook niet meer dan aan voorbeeld. Fototechnisch is het niets maar ik vind het een fijne plaat.
Foto
Foto
Dat scheelt voor mij de ministudio weer opzetten. Had hetzelfde idee. Moest alleen nog even een fles leegmaken
@GsJosh: die plaat raakt me zeer, wat een emotie
Hoe verzinnen jullie die thema's toch elke keer?!
"Leed" vind ik wel echt een hele moeilijke en kennelijk ben ik niet de enige. (het zal niet voor niets zo stil zijn hier) Maar goed, ik pak dadelijk wel ff een woordenboek....
@yiNXs: Ik vind dat je dit erg goed bedacht hebt! Het idee, de compositie en de timing (de druppel die uit de fles valt) zijn gewoon goed. Als ik dan toch nog iets mag aanmerken is het de belichting. Het glas valt bijna weg tegen het felle licht dat van rechts komt. Als het licht iets diffuser was geweest, had ik het denk ik mooier gevonden. Maar toch in ieder geval een topinzending!
"Leed" vind ik wel echt een hele moeilijke en kennelijk ben ik niet de enige. (het zal niet voor niets zo stil zijn hier) Maar goed, ik pak dadelijk wel ff een woordenboek....
@yiNXs: Ik vind dat je dit erg goed bedacht hebt! Het idee, de compositie en de timing (de druppel die uit de fles valt) zijn gewoon goed. Als ik dan toch nog iets mag aanmerken is het de belichting. Het glas valt bijna weg tegen het felle licht dat van rechts komt. Als het licht iets diffuser was geweest, had ik het denk ik mooier gevonden. Maar toch in ieder geval een topinzending!
Pas na de 1e foto met commentaar realiseerde ik mij dat het om leed gaat, zoals in ellende. Maar tot die tijd dacht ik dus echt dat er leet bedoelt werd zoals in 1337.. Volgens mij internet ik teveel..
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
TRG schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:13:
Pas na de 1e foto met commentaar realiseerde ik mij dat het om leed gaat, zoals in ellende. Maar tot die tijd dacht ik dus echt dat er leet bedoelt werd zoals in 1337.. Volgens mij internet ik teveel..

OMFG!
Ik weet nog niet eens wat 1337 betekend!

Je kan het ook wel een beetje normaal houden he, ookal bedoel je het misschien niet verkeerd. Het is geen speeltuin hier
[ Voor 14% gewijzigd door Zoefff op 01-08-2006 13:03 ]
Bedankt, het is inderdaad een foto van mijn hand. Ik heb de foto gemaakt aan het (bijna) sterfbed van mijn opa, en oma vond het goed dat ik een paar foto's maakte als herinnering. Voor mij beeld deze foto perfect het thema 'Leed' uit. Iedereen was verzekerd van het feit dat hij het niet meer zou redden maar wonderbaarlijk genoeg is hij er bovenop gekomen.littlejoannes schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 07:24:
[...]
Dat scheelt voor mij de ministudio weer opzetten. Had hetzelfde idee. Moest alleen nog even een fles leegmaken![]()
![]()
@GsJosh: die plaat raakt me zeer, wat een emotie. Als ie van jouw hand is verdient ie wel een plekje in Solo-showcase.
Het klink misschien vreemd en ik wil het lijden hier zeker niet wegcijferen hier, maar bij het zien van deze sterfbedfoto denk ik eerder aan liefde. Oma (als ik oma mag zeggen) heeft iets van: "het is goed knul, ik zie je straks weer" in haar blik. Het felle licht achter haar heeft ook betekenis in deze foto. Heel mooi ingetogen.
Klopt, maar het leed wordt hier niet alleen door oma ondervonden maar natuurlijk ook door opa.Toff schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:57:
Het klink misschien vreemd en ik wil het lijden hier zeker niet wegcijferen hier, maar bij het zien van deze sterfbedfoto denk ik eerder aan liefde. Oma (als ik oma mag zeggen) heeft iets van: "het is goed knul, ik zie je straks weer" in haar blik. Het felle licht achter haar heeft ook betekenis in deze foto. Heel mooi ingetogen.
@TRG: ROFL 
@GsJosh: Hele mooie foto. Herinnert me helaas aan wat minder leuke momenten in m'n leven.
Die belichting was inderdaad best een probleem. In het begin ging ik ook voor een witte achtergrond, maar dat gaf ik al snel op. Gezien mijn gebrek aan apparatuur is dit ook heel profesorisch in elkaar gezet allemaal (achtergrond is keukenskast, ondergrond is een snijplank,
). Ik probeerde eerst gewoon flits, samen met de flitser van m'n prehistorische cannonet die ook als automatisch slave ingesteld kan worden, maar dan kreeg ik overal lelijke ongwenste schaduws. Uiteindelijk heb ik het licht met een 150watt staande lamp gedaan, die wat weg heeft van een studio lamp. Helaas had ik er maar een, en niets dat het licht eventueel wat kan spreiden (nergens een witte paraplu ofzo). Ik heb het nu zoveel mogelijk bijgesteld door wat met de curves te spelen. Eigenlijk vind ik achteraf ook iets te weinig ondergrond voor/onder de beker staan, maar het was het beste shot uit 207 foto's, en het fotografeerd ook niet makkelijk met in een hand een camera en in de andere een fles... straalbezopen.. 
Lees trouwens nu al een paar keer hier wat over mini-studiotjes, wat houdt dat eigenlijk precies in? kost je dat meteen een kamer (en een rib uit je lijf;)), of past dat in een kast?
@GsJosh: Hele mooie foto. Herinnert me helaas aan wat minder leuke momenten in m'n leven.
Thanx!Ik vind dat je dit erg goed bedacht hebt! Het idee, de compositie en de timing (de druppel die uit de fles valt) zijn gewoon goed. Als ik dan toch nog iets mag aanmerken is het de belichting. Het glas valt bijna weg tegen het felle licht dat van rechts komt. Als het licht iets diffuser was geweest, had ik het denk ik mooier gevonden. Maar toch in ieder geval een topinzending!
Die belichting was inderdaad best een probleem. In het begin ging ik ook voor een witte achtergrond, maar dat gaf ik al snel op. Gezien mijn gebrek aan apparatuur is dit ook heel profesorisch in elkaar gezet allemaal (achtergrond is keukenskast, ondergrond is een snijplank,
Lees trouwens nu al een paar keer hier wat over mini-studiotjes, wat houdt dat eigenlijk precies in? kost je dat meteen een kamer (en een rib uit je lijf;)), of past dat in een kast?
Anoniem: 176921
Wat een veelzeggende, mooie, emotionele foto is dat zeg GsJosh. Daar kan je gewoon tranen van in je ogen krijgen. Heel fijn om te horen dat je opa daarna is opgeknapt.
@ yiNXs... een hele mooie foto voor deze opdracht. Mooi in beeld gebracht die laatste druppel. En heel leuk hoe je leed hiermee beschrijft.
Ik vond de vorige weekopdracht heel moeilijk en het lukte me niet om een goed idee uittewerken. Maar dit thema is ook best lastig. M'n twee jongste zoontjes huilen weleens... maar dat is meestal uit boosheid. De jongste heeft ook nog eens regelmatig pech en bezeert zich regelmatig...maar ja...die is deze week bij opa en oma logeren.
IJsjes en lollies afpakken (ik moest er wel om lachen om dat artikel) gaat me ook wat ver. Kortom...ik moet er nog flink over nadenken. Hoop dat het deze week wel gaat lukken.
@ yiNXs... een hele mooie foto voor deze opdracht. Mooi in beeld gebracht die laatste druppel. En heel leuk hoe je leed hiermee beschrijft.
Ik vond de vorige weekopdracht heel moeilijk en het lukte me niet om een goed idee uittewerken. Maar dit thema is ook best lastig. M'n twee jongste zoontjes huilen weleens... maar dat is meestal uit boosheid. De jongste heeft ook nog eens regelmatig pech en bezeert zich regelmatig...maar ja...die is deze week bij opa en oma logeren.
IJsjes en lollies afpakken (ik moest er wel om lachen om dat artikel) gaat me ook wat ver. Kortom...ik moet er nog flink over nadenken. Hoop dat het deze week wel gaat lukken.
Bij nader inzien was het niet echt een foto die showcase waardig is. (wespenfoto).
[ Voor 136% gewijzigd door bolke op 01-08-2006 17:47 ]
Tis maar wat je leed vindt.
Het is voor die wespen als of een bierdrinker in de ketels van Heineken verdrinkt
.
Maar qua foto kan hij me niet echt boeien. Ik snap dat het een lokfles is maar dat komt er niet echt uit. Een sterker beeld had kunnen zijn dat je een aantal levende vliegende wespen in de fles had gezien en daaronder die "knekelput". Dus hun lot en het daarbij horende leed.
Het is voor die wespen als of een bierdrinker in de ketels van Heineken verdrinkt
Maar qua foto kan hij me niet echt boeien. Ik snap dat het een lokfles is maar dat komt er niet echt uit. Een sterker beeld had kunnen zijn dat je een aantal levende vliegende wespen in de fles had gezien en daaronder die "knekelput". Dus hun lot en het daarbij horende leed.
offtopic:
we gaan toch niet onze blogsites spammen?
we gaan toch niet onze blogsites spammen?
Hmm er zijn toch een paar foutjes gebeurd tijdens het down zijn van tweakers denk ik 
er stond hier al een reply, en toen heb ik gereply-ed
en alles is weg? Of ik moet ergens verkeerd gereplyed hebben 
Een moeilijk onderwerp, maar het lukt wel, heb al een paar ideetjes
er stond hier al een reply, en toen heb ik gereply-ed
Een moeilijk onderwerp, maar het lukt wel, heb al een paar ideetjes
Ik heb niet echt een foto gemaakt puur voor dit onderwerp, maar vond onderstaande foto, vandaag gemaakt bij een ongeval wel wat hebben. Door de details van het ongeval achterwege te laten heeft iedereen een ander beeld bij onderstaande foto..

p.s. wees niet te streng, het is mijn 1e inzending voor een fotoopdracht ooit

origineel (geresized) staat hier
p.s. wees niet te streng, het is mijn 1e inzending voor een fotoopdracht ooit
mooie foto xces, vooral dat hij nog 'mensch' op zijn shirt heeft staan maakt het helemaal af.
Gezien je uitrusting mag men toch wel iets van je verwachtenp.s. wees niet te streng, het is mijn 1e inzending voor een fotoopdracht ooit
Ik vind het zonde van de bewerking. Het origineel (je hebt verkeerd gelinkt) vind ik een stuk beter. Anyway, ik zie ook geen leed, ze zouden wel naar een oefening o.i.d. kunnen kijken ofzo. Die linker gast is zelfs afgeleid en komt daardoor niet geboeid over. Wat je had kunnen proberen was de gezichten fotograferen (kan misschien niet gewaardeerd worden), dan had je (waarschijnlijk) een gezichtsuitdrukking van leed. Of juist wel van achter, maar dan met het wrak erbij, zodat je als kijker begrijpt wat er aan de hand is. Een combinatie van beide is waarschijnlijk nog mooier.Canon EOS 20D + Grip | Canon 420EX | Canon 50 f/1.8 | Canon 17-40 f/4 L | Canon 70-200 f/4 L
Idd, hadden ze alletwee naar hetzelfde punt zitten kijken, dan had het effect veel groter geweest.
hmm daar zit wat in. Ik vond het origineel ook erg goed, misschien wel beter, maar dacht door een kleine bewerking te doen het "effect" misschien wat groter te kunnen maken. Het was trouwens bij een ongeval met beknelling in valkenswaard, ik was er alleen net iets te laat, vandaar de "hey ze zijn aan het opruimen" looks
Leed. Kinderleed is voor een ouder het ergste leed wat je kunt bedenken. Gisteravond stond ze naast me. "Ik kan mijn tand niet meer rechtzetten" zegt ze me lachend.
[ Voor 127% gewijzigd door bolke op 03-08-2006 08:12 ]
Het commentaar even in een aparte post.
@yiNXs: Eerst het commentaar. Aan de onderkant is de foto iets te krap. Maar de compositie is leuk en speels gedaan. Past wel heel goed hier op GoT. De volgende keer een breezer pakken. Krijg je vast meer comentaar.
@GsJosh: Een foto waar het ECHTE leed van afstraalt. Meer leed kun je bijna niet fotograferen hier in Nederland. Ik kan er gewoon geen commentaar op geven. Mooie foto. NOOIT meer weggooien.
@xces: Het leed moet je er eigenlijk "bijverzinnen". Maar als er een brandweerman zijn beroep aan het uitoefenen is dan klopt het leed wel. Verder vind ik de kleuren wat vaag. Hadden van mij wel wat harder gemogen. Ook omdat het orgineel ook te zien is, zijn de kleuren iets teveel vervaagd.
@yiNXs: Eerst het commentaar. Aan de onderkant is de foto iets te krap. Maar de compositie is leuk en speels gedaan. Past wel heel goed hier op GoT. De volgende keer een breezer pakken. Krijg je vast meer comentaar.
@GsJosh: Een foto waar het ECHTE leed van afstraalt. Meer leed kun je bijna niet fotograferen hier in Nederland. Ik kan er gewoon geen commentaar op geven. Mooie foto. NOOIT meer weggooien.
@xces: Het leed moet je er eigenlijk "bijverzinnen". Maar als er een brandweerman zijn beroep aan het uitoefenen is dan klopt het leed wel. Verder vind ik de kleuren wat vaag. Hadden van mij wel wat harder gemogen. Ook omdat het orgineel ook te zien is, zijn de kleuren iets teveel vervaagd.
[ Voor 6% gewijzigd door bolke op 03-08-2006 18:49 ]
Over dit thema heb ik dus echt lang zitten nadenken. Het meeste leed kan je niet zomaar gaan zoeken, maar komt je (vaak) onverwachts op je pad. En aangezien ik dus geen echt leed ben tegen gekomen, ging ik het op een andere manier zoeken.
Dacht eerst aan de regen...ow wat een leed toch weer
... maar na de foto's te hebben bekeken van de regendruppels op de natgeregende blaadjes , kreeg ik juist een positief gevoel. T zag er dus beslist niet uit als leed!
Dus uiteindelijk heb ik maar iets verzonnen...iets wat nu dus niet van toepassing op mij is, maar wat iedereen ongetwijfeld weleens heb meegemaakt: Liefdesverdriet! Wat een ongelooflijke leed kan daar uit voortkomen!

-edit- ik zie dat de foto 632 breed is ipv 600. Foutje van mij.
Dacht eerst aan de regen...ow wat een leed toch weer
Dus uiteindelijk heb ik maar iets verzonnen...iets wat nu dus niet van toepassing op mij is, maar wat iedereen ongetwijfeld weleens heb meegemaakt: Liefdesverdriet! Wat een ongelooflijke leed kan daar uit voortkomen!

-edit- ik zie dat de foto 632 breed is ipv 600. Foutje van mij.
Bij mij staat er 2006. Ik heb de foto gisteren genomen. (Het is de tand van mijn dochter op haar eigen hand).Anoniem: 176921 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:12:
@ Bolke... de datum op je foto staat verkeerd (2005 ipv 2006)
[ Voor 13% gewijzigd door bolke op 03-08-2006 18:47 ]
Omdat de foto geen 600px breed is (wat we eigenlijk wel verwachten) word de foto geresized door de browser. Die doet dat op een lelijke manier, waardoor de 6 inderdaad lijkt op een 5. Nog een reden om gewoon te resizen dus
Mijn kleine neefje op bezoek die tijdens het avondeten door de vermoeidheid al snel moest huilen. Het leed druipt van de foto af (net zoals de drup aan zijn kin
)
Jammer dat het pak vla er net voor staat, maar ik had dan ook niet echt de tijd om een 'mooie' compositie uit te zoeken. Ik hoop dat het door de korte DOF niet al te storend is.
Pas mijn tweede inzending en ik was ook meer tevreden met mijn inzending voor "Rond", maar aangezien er nog niet zoveel inzendingen voor leed waren...
Jammer dat het pak vla er net voor staat, maar ik had dan ook niet echt de tijd om een 'mooie' compositie uit te zoeken. Ik hoop dat het door de korte DOF niet al te storend is.
Pas mijn tweede inzending en ik was ook meer tevreden met mijn inzending voor "Rond", maar aangezien er nog niet zoveel inzendingen voor leed waren...

[ Voor 5% gewijzigd door antonboonstra op 03-08-2006 19:07 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
@ Bolke... in het kader van je foto lijkt 2005 te staan, maar na de uitleg van Zoefff kan het idd ook 2006 zijn geweest. Nu lijkt het iig een 5!
Viel me alleen ff op en ik dacht dat je een foutje had gemaakt.
-edit- op het originele formaat staat idd 2006 zie ik nu
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 176921 op 03-08-2006 19:11 ]
Misschien moet je toch maar eens een grotere monitor kopen.Anoniem: 176921 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:04:
@ Bolke... in het kader van je foto lijkt 2005 te staan, maar na de uitleg van Zoefff kan het idd ook 2006 zijn geweest. Nu lijkt het iig een 5!
En weer wat commentaar.
@yiNXs: Goeie inzending waarin de mate van leed denk ik sterk gerelateerd is aan je afhankelijkheid van alcohol
. [miergecopuleer]Iets krap onderin.[/miergecopuleer]
@GsJosh: Wel geen inzending maar echt een hele sterke plaat die super bij het onderwerp zou passen. Complimenten.
@xces: Hier mis ik toch echt het leed in de foto (buiten jouw uitleg). Kleuren zijn ook niet helemaal mijn ding.
@bolke: "zegt ze me lachend". Hmm, niet echt leed dan. Ook vind ik het erg veel hand en weinig tand.
@MissApollyon: Liefdesverdriet vind ik een sterk thema. De schelpjes in je foto begrijp ik niet en mijn eerste indruk was dat de dame in je foto leek te lachen. Please explain
.
@antonboonstra: Invulling van het onderwerp is prima. Vla pak is idd jammer en hij lijkt nergens echt scherp (maar dat kan ook aan de verkleining liggen).
@yiNXs: Goeie inzending waarin de mate van leed denk ik sterk gerelateerd is aan je afhankelijkheid van alcohol
@GsJosh: Wel geen inzending maar echt een hele sterke plaat die super bij het onderwerp zou passen. Complimenten.
@xces: Hier mis ik toch echt het leed in de foto (buiten jouw uitleg). Kleuren zijn ook niet helemaal mijn ding.
@bolke: "zegt ze me lachend". Hmm, niet echt leed dan. Ook vind ik het erg veel hand en weinig tand.
@MissApollyon: Liefdesverdriet vind ik een sterk thema. De schelpjes in je foto begrijp ik niet en mijn eerste indruk was dat de dame in je foto leek te lachen. Please explain
@antonboonstra: Invulling van het onderwerp is prima. Vla pak is idd jammer en hij lijkt nergens echt scherp (maar dat kan ook aan de verkleining liggen).
@ djengizz... bedankt voor je reactie. Het moet een tafereeltje uit de goeie tijd zijn, toen er nog gelachen werd. En nu is het over dus wilde het meisje de foto waarop ze zo gelukkig was, verbranden.
De schelpjes kunnen bv een verband houden met een vakantieliefde. Ik heb ze erbij gelegd om het plaatje een voller geheel te geven.
De schelpjes kunnen bv een verband houden met een vakantieliefde. Ik heb ze erbij gelegd om het plaatje een voller geheel te geven.
Oké, nu zie ik hem en wordt je foto idd sterker. Misschien was het duidelijker geweest om alleen zijn hoofd uit de foto te branden ofzo. Had het voor mij in ieder geval wel duidelijker gemaakt.Anoniem: 176921 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:43:
Het moet een tafereeltje uit de goeie tijd zijn, toen er nog gelachen werd. En nu is het over dus wilde het meisje de foto waarop ze zo gelukkig was, verbranden.
Goed opgemerkt. Ook in de grote versie is ie niet helemaal scherp, maar dat kan liggen aan bewegingsonscherpte. Het was was donker, want zelfs op ISO 200 was de sluitertijd nog 1/25. ISO 400 had ook prima gekund, maar jah... de haast hè...djengizz schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:33:
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Op de achtergrond meten en dan een stopje onderbelichten i.c.m. met een mini invulflitsje had ook wel gewerkt denk ik. Heb je geen ruis, valt de achtergrond minder op en heb je ook geen last van bewegingsonscherpteantonboonstra schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:03:
ISO 400 had ook prima gekund, maar jah... de haast hè...
al kost dat waarschijnlijk nog meer tijd
Hmm.. Straks wordt ik nog als zuiplap gezien met die foto van me.. En de laatste keer dat ik meer dan 2 drankjes op had kan ik me niet eens meer herinne.. ehm.. ik bedoel......
..nah, never mind 
Anywayyyy.. Wat betreft de nieuwe foto's:
@bolke: Gelukkig was dit niet echt leed! Ik ga niet fototechnisch neuzelen, dit soort foto's hebben een andere waarde..
@MissApollyon: Ik vind het een leuke opgezet. Het gebroken hart.. de half verbrande foto.. Toch, als ik naar de foto kijk, vind ik 'm eigenlijk best vrolijk eruit zien
Waarschijnlijk komt dat door de felle kleuren (fel rood vs diep zwart) en de vrolijke gezichten die afleiden van het feit dat de foto half verbrand is (het viel me pas op na je uitleg). Ik zou zelf misschien wat waterdruppels op de foto en het hart erbij gedaan hebben, in de trend van tranen, of misschien penkrassen over de foto.. maar of dat een beter effect zou geven weet ik ook niet... Hoe dan ook, het zou zo een kaartje kunnen zijn. Erg leuke foto dus!
@antonboonstra: jajoh, zet gewoon je neefje huilend op internet, lol
..Ja.. dit is absoluut leed. Het pak vla is niet heel erg storend vind ik. De wazige arm is wel erg zonde. Hoe dan ook, kwa opdracht vind ik dit de beste (geldige) inzending van deze week tot nu toe. En het kon misschien beter, maar het lijkt me niet echt een gepast moment om op te staan en elke hoek uit te gaan proberen onder continious shot 
Anywayyyy.. Wat betreft de nieuwe foto's:
@bolke: Gelukkig was dit niet echt leed! Ik ga niet fototechnisch neuzelen, dit soort foto's hebben een andere waarde..
@MissApollyon: Ik vind het een leuke opgezet. Het gebroken hart.. de half verbrande foto.. Toch, als ik naar de foto kijk, vind ik 'm eigenlijk best vrolijk eruit zien
@antonboonstra: jajoh, zet gewoon je neefje huilend op internet, lol
..Ik heb een beeld voor me waarbij je de camera snel van de kast naast je pakt, schiet, en 'm snel weer terug legt voordat iemand iets doorhadmaar jah... de haast hè...
Mijn bijdrage van deze week:

edit: tekst weggehaald, foto spreek imho voor zich zelf :-)

edit: tekst weggehaald, foto spreek imho voor zich zelf :-)
[ Voor 36% gewijzigd door LoneGunman op 04-08-2006 12:42 ]
Voordat ik je tekst las dacht ik hè best goede foto voor het thema: een meisje dat zich alleen voelt. Toen ik las dat er ergens een ambulance stond dacht ik mmmm jammer. Want dat gele ding is voor mij niet in eerste instantie herkenbaar als ambulance.
Voor de heren boven en onder mijzelf: blijkbaar moet een foto voor jullie in één oogopslag duidelijk zijn. Ik heb ook een versie met de focus op de ambulance, maar die doet het minder goed imho. Je hebt dan eigenlijk gewoon een foto van een ambulance. Ik heb ook nog wel een foto van de oude vrouw die op de brancard wordt getild, misschien dat dit beter te interpreteren is als leed?
[ Voor 190% gewijzigd door LoneGunman op 04-08-2006 11:01 ]
Link ze eens? Ik had namelijk de zelfde eerste indruk als littlejoannes, zonder jouw begeleidende tekst had ik niet geweten wat er buiten nou precies gaande was. Ik herkende er nl. geen ambulance in.Ik heb ook nog wel een foto van de oude vrouw die op de brancard wordt getild, misschien dat dit beter te interpreteren is als leed?
viel mij wel op, kijkt eerst naar het meisje, je ziet dat ze ergens naar kijkt en toen viel mij die ambulance op. Auto's zijn toch best herkenbaar qua vorm/kleur.
yiNXs schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 01:51:
"a big thumbs up"
Goed, hier zien ze er dus zo uit, vandaar dat ik het niet herkende..Auto's zijn toch best herkenbaar qua vorm/kleur.

Zo, ook maar eens wat geprobeerd. Vooral door tijdgebrek dat ik zoiets simpels heb gedaan, wou eerst er op uit gaan maar zit met herexamens dus erg weinig tijd...

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Hehehe, dat bloed ziet er wel heel nep uit, maar het is wel een erg leuk idee! Het ziet er wel een beetje jaren 80 horror uit..
Het is trouwens niks, met die leed opdracht, maar heb deze week 2 flinke ongelukken gezien... Eentje met een vrouw erbij die er helemaal doorheen zat.. Achteraf bedacht ik me dat het eerste wat door m'n hoofd ging "Dat had een mooi shot geweest".. Echt fout eigenlijk..
Het is trouwens niks, met die leed opdracht, maar heb deze week 2 flinke ongelukken gezien... Eentje met een vrouw erbij die er helemaal doorheen zat.. Achteraf bedacht ik me dat het eerste wat door m'n hoofd ging "Dat had een mooi shot geweest".. Echt fout eigenlijk..
Het bloed is dan ook de rode Shampoo van Axe. Vond het altijd wel wat op bloed lijkenyiNXs schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:22:
Hehehe, dat bloed ziet er wel heel nep uit, maar het is wel een erg leuk idee! Het ziet er wel een beetje jaren 80 horror uit..
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Deze foto en die van het glas met de lege drankfles vind ik samen eigenlijk de enige post-waardige foto's voor een fototopic zoals dezeTomSwinnen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:50:
Zo, ook maar eens wat geprobeerd. Vooral door tijdgebrek dat ik zoiets simpels heb gedaan, wou eerst er op uit gaan maar zit met herexamens dus erg weinig tijd...
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Veel mensen lijden op dit moment onder het weer... Mijn eerste foto ooit in een Foto-opdracht topic

[ Voor 3% gewijzigd door RedPixel op 04-08-2006 15:41 ]
I see red pixels.
@LoneGunman: De leed is goed te zien. Maar de focus had eigenlijk meer op de ziekenauto moeten liggen.
@TomSwinnen: Idee is leuk. De uitvoering is mooi. Bloed in het afvoerputje. Met een schonere achtergrond was ie perfect geweest. (De Axe Boost Showergel. Die is zooo rood).
@wwwhizz: Niet echt leed. Het is gewoon een mooie wolkenfoto.
@TomSwinnen: Idee is leuk. De uitvoering is mooi. Bloed in het afvoerputje. Met een schonere achtergrond was ie perfect geweest. (De Axe Boost Showergel. Die is zooo rood).
@wwwhizz: Niet echt leed. Het is gewoon een mooie wolkenfoto.
Wat een super sfeer en uitstraling. Die is echt goed.
Ik zou de persoon op de foto nog wel wat meer omhoog hebben geplaatst. D'r hoofd zit nu wel erg in het midden. Verder is je achtergrond erg lekker met die lichtvlek. Daardoor komt d'r haar ook goed uit de verf.
Ik zou de persoon op de foto nog wel wat meer omhoog hebben geplaatst. D'r hoofd zit nu wel erg in het midden. Verder is je achtergrond erg lekker met die lichtvlek. Daardoor komt d'r haar ook goed uit de verf.
impressed there mate
Dit is echt een heerlijke foto zeg, wat een sfeer. Lichtinval en kleuren zijn zeer bovengemiddeld goed
Tot nu toe de beste weekopdracht uitvoering die ik gezien heb. Make-up is ook goed gedaan, neem aan tenminste dat het make-up is?
Nee, ik heb haar eerst alle hoeken van de kamer laten ziennomad85 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:20:
Make-up is ook goed gedaan, neem aan tenminste dat het make-up is?
Is idd make-up.
MissApollyon en djengizz, erg goeie platen 
Meer kan ik er niet over zeggen dan
Erg sfeervol, ondanks het onderwerp
Meer kan ik er niet over zeggen dan
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Zo, tijd voor wat commentaar..
@yiNXs
+ Sterke plaat, leuke invulling van het thema.
- Het glas had wat los mogen komen van de achtergrond //muggenziften
@xces
+ Potentieel sterke plaat..
- POTENTIEEL sterke plaat, ik zie geen gezichten en mis daardoor de uitdrukkingen van deze personen.
Ondanks de brandweerman, kan ik geen link leggen met het thema
@bolke
+ Ik weet wat je als vader voelt op die momenten
- Had je de foto die avond ervoor maar gemaakt
@MissApollyon
+ Origineel idee
- Maakt bij mij niets los, compositie is wat rommelig
@antonboonstra
+ Duidelijke link met thema, het leed straalt ervan af, prima DOF werking
- Net niet lekker scherp en het eerder genoemde pak vla
@LoneGunman
+ Dame voor het raam is lekker scherp
- Jammer van die gele auto buiten
Oftewel, ik kan weinig met deze plaat, mis de link met het thema ook al "zie" ik de ambulance.
@TomSwinnen
+ "zoiets simpels" pakt heel goed uit
- de nog zichtbare waterdruppels in de wasbak
@wwwhizz
+/- Goed dat je het probeert, helaas heb je het onderwerp wel erg "van de plank" gekozen.
Foto doet me echter weinig, maar ga vooral lekker door met foto's maken!
@djengizz
+ Héérlijke plaat
, word er zelf bijna neerslachtig van !
- geen idee wat ik hier neer moet zetten dus blijft het hier maar bij.
Alvast excuus als ik wat bot ben hier en daar, zie het als opbouwende kritiek.
djengizz (svp naar HotShots), tomswinnen en yiNXs leggen de lat erg hoog !!
@yiNXs
+ Sterke plaat, leuke invulling van het thema.
- Het glas had wat los mogen komen van de achtergrond //muggenziften
@xces
+ Potentieel sterke plaat..
- POTENTIEEL sterke plaat, ik zie geen gezichten en mis daardoor de uitdrukkingen van deze personen.
Ondanks de brandweerman, kan ik geen link leggen met het thema
@bolke
+ Ik weet wat je als vader voelt op die momenten
- Had je de foto die avond ervoor maar gemaakt
@MissApollyon
+ Origineel idee
- Maakt bij mij niets los, compositie is wat rommelig
@antonboonstra
+ Duidelijke link met thema, het leed straalt ervan af, prima DOF werking
- Net niet lekker scherp en het eerder genoemde pak vla
@LoneGunman
+ Dame voor het raam is lekker scherp
- Jammer van die gele auto buiten
Oftewel, ik kan weinig met deze plaat, mis de link met het thema ook al "zie" ik de ambulance.
@TomSwinnen
+ "zoiets simpels" pakt heel goed uit
- de nog zichtbare waterdruppels in de wasbak
@wwwhizz
+/- Goed dat je het probeert, helaas heb je het onderwerp wel erg "van de plank" gekozen.
Foto doet me echter weinig, maar ga vooral lekker door met foto's maken!
@djengizz
+ Héérlijke plaat
- geen idee wat ik hier neer moet zetten dus blijft het hier maar bij.
Alvast excuus als ik wat bot ben hier en daar, zie het als opbouwende kritiek.
djengizz (svp naar HotShots), tomswinnen en yiNXs leggen de lat erg hoog !!
@djengizz: Doe eens even bukken, dan kom ik hier ff met een enorme veer 
Krijg een minderwaardigheidscomplex van zulke foto's..
Doet me trouwens erg denken aan "smack my bitch up" van prodigy.
Krijg een minderwaardigheidscomplex van zulke foto's..
Doet me trouwens erg denken aan "smack my bitch up" van prodigy.
Twee spots op de achtergrond en van voren redelijk hard geflitst met een (omni)bounce in een hoek v/d kamer (linksvoor). Licht heb ik gemeten op een highlight van één v/d achtergrondspots.yiNXs schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:44:
Toch moet je me ff vertellen hoe je haar zo goed licht heb gekregen terwijl de rest zo donker is.
Verder in de nabewerking flink dodge en burn toegepast.
Bedankt voor alle positieve commentaar jongens, geeft me altijd motivatie om het de volgende weekopdracht nog beter te doen
Nu ja, wat deze week betreft gaat de grote prijs alvast naar djengizz, Wat-Een-Foto
Nu ja, wat deze week betreft gaat de grote prijs alvast naar djengizz, Wat-Een-Foto
djengizz: hele mooie plaat hoor. Absoluut een toppertje.
Ik moest overigens bij dit onderwerp aan deze serie (bovenste van link) denken. Lolly afpakken van kind en schieten maar.
http://www.paulkopeikingallery.com/artists/greenberg/
Ik moest overigens bij dit onderwerp aan deze serie (bovenste van link) denken. Lolly afpakken van kind en schieten maar.
http://www.paulkopeikingallery.com/artists/greenberg/
offtopic: ^^^ geweldige serie is dat idd (en zijn apen portretten zijn ook erg goed
)
@LoneGunman: In eerste instantie deed het mij aan eenzaamheid denken. Toen ik de ambulance zag veranderde dit idd. Onder het kopje 'eenzaamheid' vind ik hem erg geslaagd, als 'ramptoerist' een stuk minder. In ieder geval een goede inzending.
@TomSwinnen: Het bloed had wat echter gemogen en voor mij had ook een hele badkamer / bad onder het bloed best gekunt
(geeft wel een rot bende natuurlijk) . Idee vind ik goed.
@wwwhizz: Vind het eigenlijk best een lekker luchtje
. Als je het slechte weer nu ook had kunnen koppelen aan het leed wat mensen hiervan ondervinden was hij sterker geweest.
Verder weer iedereen bedankt voor het commentaar (@Facemodder: goed ook die splitsing met negatief/positief ).
@LoneGunman: In eerste instantie deed het mij aan eenzaamheid denken. Toen ik de ambulance zag veranderde dit idd. Onder het kopje 'eenzaamheid' vind ik hem erg geslaagd, als 'ramptoerist' een stuk minder. In ieder geval een goede inzending.
@TomSwinnen: Het bloed had wat echter gemogen en voor mij had ook een hele badkamer / bad onder het bloed best gekunt
@wwwhizz: Vind het eigenlijk best een lekker luchtje
Verder weer iedereen bedankt voor het commentaar (@Facemodder: goed ook die splitsing met negatief/positief ).
Ik snap niet wat iedereen fout vind aan die ambulance. ik zag hem gelijk, maar ik vind het juist prima bij het thema passen.
Interpreteer het eens zo dat haar moeder na een hartaanval snel word afgevoerd en zij de auto nakijkt.
whatever
Interpreteer het eens zo dat haar moeder na een hartaanval snel word afgevoerd en zij de auto nakijkt.
whatever

[ Voor 4% gewijzigd door Bio op 05-08-2006 19:34 ]
Tof dat jij het wel een goede plaat vind, blijkt maar weer eens dat smaken verschillen. Gelukkig blijft er zo voor eenieder wel iets moois te zien hier.Jo-hannes schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:34:
Ik snap niet wat iedereen fout vind aan die ambulance. ik zag hem gelijk, maar ik vind het juist prima bij het thema passen.
whatever![]()
Geen archieffoto's!
[ Voor 115% gewijzigd door Zoefff op 06-08-2006 01:34 ]
Dan schiet ik hem zometeen gewoon nog een keerbaquelappe schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:01:
[mbr]Geen archieffoto's![/]

[ Voor 56% gewijzigd door Zoefff op 06-08-2006 17:12 ]

Ik weet dat het meer 'verlangen' uitstraalt, maar als je het vlees telkens een stukje hoger houd zodat het lieve beestje er net niet bij kan...
Helaas wel een beetje ruis (ISO 50 nog wel) en de witte achtergrond is niet helemaal egaal.
Anoniem: 51678
Net op de valreep nog ff een foto gemaakt.
Er was net een enorme brand bij een bitumenfabriek hier in de buurt.
Deze fabriek is net van eigenaar gewisseld en dan gebeurt dit.

Ik weet niet wat ik hier aan zie maar ik vind dit heeel veeel leed uitstralen. De andere foto's vind ik ook goed (djengizz, TomSwinnen) maar van deze foto druipt het leed gewoon af!
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
Vervelend incident, maar ik vind van deze foto, in tegenstelling tot een aantal andere inzendingen (Djengizz, toffAnoniem: 51678 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:36:
Net op de valreep nog ff een foto gemaakt.
[afbeelding]
Verder had bij de pic van Toff wat mij betreft de DOF wel wat ruimer gemogen.
[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 06-08-2006 19:16 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
@Toff: Ik vind het absoluut je beste inzending tot nu toe. Emotie is erg sterk al neemt de maker van het beeld hier een deel van de credits voor (zie ook de opmerking bij mijn eigen foto in 'Klassiek'). Ik ken het orginele beeld verder niet maar ik denk wel dat je door je compo dit maximaal versterkt hebt dus daarvoor hulde.
@intermusic: ik ga mee met je eigen commentaar
.
@peukiemon: Goeie foto en lekker naar de lokale krant sturen. Ook hier ga ik voor mijn commentaar mee met ^^^.
@intermusic: ik ga mee met je eigen commentaar
@peukiemon: Goeie foto en lekker naar de lokale krant sturen. Ook hier ga ik voor mijn commentaar mee met ^^^.
@Toff: Leuk gedaan! Wat ik wel heb als ik naar het plaatje kijk is dat ik graag zou willen zien waar het nou bij hoort. Het lijkt nu een beetje een verdrietig gezicht waarvan het verhaal net weggevallen is (maar wel zichtbaar, zoals het ijs(toch?) onder. Los van dat een erg mooie shot.
@intermusic: Top plaat! Erg fotogeniek model ook
..De leed invulling vind ik hierbij toch echt veel te ver gezocht, maar dat neemt niet weg dat het een erg mooi fototje is. Ik neem aan dat het met een non-SLR is geschoten? Niet dat dit een plus of een min is, maar wel een leuk kantpunt om laten zien dat goede apparatuur leuk is, maar niet het belangrijkste.
@peukiemon: Heel mooi shot. Mooie hoek. Dit soort shots zou je zo in een krant kunnen zien staan. Jammer van de bosjes, dat geeft weer net dat kiekjes gevoel. Ik denk dat ik 'm persoonlijk vertikaal genomen zou hebben, meer ingezoomed, met wat meer wolken en als het mogelijk was zonder hek of bosjes. Dat zou hopelijk een nog indrukwekkender effect gegeven hebben, met de (onderwerp technische) focus op de brandweerman, nu is hij nogal aan de kleine kant voor z'n belangrijke rol in dit plaatje.
@intermusic: Top plaat! Erg fotogeniek model ook
@peukiemon: Heel mooi shot. Mooie hoek. Dit soort shots zou je zo in een krant kunnen zien staan. Jammer van de bosjes, dat geeft weer net dat kiekjes gevoel. Ik denk dat ik 'm persoonlijk vertikaal genomen zou hebben, meer ingezoomed, met wat meer wolken en als het mogelijk was zonder hek of bosjes. Dat zou hopelijk een nog indrukwekkender effect gegeven hebben, met de (onderwerp technische) focus op de brandweerman, nu is hij nogal aan de kleine kant voor z'n belangrijke rol in dit plaatje.
@not3pad: Als je nou ook wat rode axe showergel had gebruikt had je echt een mooi licht shockerend leed fototje gehad
Idee is een beetje zoals dat TomSwinnen, maar dan wat minder aan de verbeelding overlatend. Straalt absoluut leed uit. Jammer van het gecropte formaat en de wat snel opgezet overkomende opzet.
Anoniem: 168548
Ik heb alleen blauwe axe showergel. De foto is inderdaad wat snel opgezet, maar ach ; het idee is leuk xDyiNXs schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:45:
@not3pad: Als je nou ook wat rode axe showergel had gebruikt had je echt een mooi licht shockerend leed fototje gehadIdee is een beetje zoals dat TomSwinnen, maar dan wat minder aan de verbeelding overlatend. Straalt absoluut leed uit. Jammer van het gecropte formaat en de wat snel opgezet overkomende opzet.
Verdoeme, heb geen foto en het is bijna maandag 
Heb nogtans mooie kansen gehad, maar had mijn camera nooit bij. En vandaag had ik hem bij, maar vond het een beetje ongepast om mijn camera boven te halen
Zal voor de volgende opdracht zijn.
Heb er dan toch eentje gemaakt
Leed op z'n tweakers
Heb nogtans mooie kansen gehad, maar had mijn camera nooit bij. En vandaag had ik hem bij, maar vond het een beetje ongepast om mijn camera boven te halen
Leed op z'n tweakers

[ Voor 22% gewijzigd door 0X55AA op 06-08-2006 22:18 ]
Bedankt voor je positieve reactie. De camera waarmee de foto gemaakt is, is idd een vrij eenvoudige Canon A510 (geen spiegelreflex dus), maar wel handmatig ingesteld. Ook de "transport mode" op meerdere foto's achter elkaar gezet, anders is zo'n likje er niet makkelijk op te krijgen.yiNXs schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:34:
@intermusic: Top plaat! Erg fotogeniek model ook..De leed invulling vind ik hierbij toch echt veel te ver gezocht, maar dat neemt niet weg dat het een erg mooi fototje is. Ik neem aan dat het met een non-SLR is geschoten? Niet dat dit een plus of een min is, maar wel een leuk kantpunt om laten zien dat goede apparatuur leuk is, maar niet het belangrijkste.
Topplaat djengizz!
Je komt echt in "je element" tijdens de week-opdrachten lijkt 't.
@peukiemon: goede journalistieke foto.
@intermusic: mooi, blijft lekker "clean" zo, met dat roze-witte. Linkerkant had er wel afgemogen
@peukiemon: goede journalistieke foto.
@intermusic: mooi, blijft lekker "clean" zo, met dat roze-witte. Linkerkant had er wel afgemogen
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ken het gevoel. Een flinke zoom (of camera met swivel) is in zulke situaties soms best handig0X55AA schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:56:
7e van de maand en dan je limiet al op? Wow.. Of werkt dat niet per maand bij jouw providerLeed op z'n tweakers
Origineel idee, geen spectaculaire foto, maar wat wil je met een screen-shot. Je hebt het beste van het onderwerp gemaakt.
Het werkt wel per maand bij m'n provider, maar komt pas weer op nul te staan elke 7e dag van de maand, dus was nog net op tijd 
En over die compact camera, tjah ik zat echt net naast (0.5m) het huilend kindje, om dan een stap achteruit te gaan en een foto te trekken ...
Ach ben eigenlijk wel nog blij van mijn foto.
En over die compact camera, tjah ik zat echt net naast (0.5m) het huilend kindje, om dan een stap achteruit te gaan en een foto te trekken ...
Ach ben eigenlijk wel nog blij van mijn foto.
Erg herkenbaar leed voor ons Belgen0X55AA schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:56:
Verdoeme, heb geen foto en het is bijna maandag
Leed op z'n tweakers
[afbeelding]

Pagina: 1
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...