Goed, omdat gisteren geheel onverwacht mijn eerste projectje (het verkrijgen van een CoH) vroegtijdig afgerond is, is het tijd voor de volgende

Een grief, voor dezelfde character (zealot).
Grief
5 Socket Swords/Axes
Eth + Tir + Lo + Mal + Ral
35% Chance To Cast Level 15 Venom On Striking
+30-40% Increased Attack Speed (varies)
Damage +340-400 (varies)
Ignore Target's Defense
-25% Target Defense
+(1.875 per character level) 1.875-185.625% Damage To Demons (Based on Character Level)
Adds 5-30 Fire Damage
-20-25% To Enemy Poison Resistance (varies)
20% Deadly Strike
Prevent Monster Heal
+2 To Mana After Each Kill
+10-15 Life After Each Kill (varies)
Maar met dit nieuwe projectje zit ik gelijk weer met een dilemma:
De meeste Griefs zijn snelle 1-handers. De damage komt voornamelijk van de proc. Dit zou het einde van m'n pally's suicidale loopbaan betekenen, aangezien er dan een shield bij moet. Een HoZ zal dat waarschijnlijk worden, totdat ik weer een mara 30 vind om een Exile te maken
(Dalyxia
). Tevens is de damage modifier op dit runeword niet procentueel, maar absoluut (zoals ik het begrijp): Damage +340-400 (varies). Nog een argument voor een ubersnelle 1hander.
En toch stuit het me tegen de borst, ik wil eigenlijk helemaal geen shield. Ik wil met een dikke 2hander rammen en het volhouden totdat ik zelf helemaal aan gort gemept wordt

Hoewel dat meevalt, want ik heb zonet solo m'n Hell HF-quest gedaan (Level 81, Metalgrid equiped

), 0 deaths. Over het resultaat van die quest hebben we het nu even niet
Een 2 hander heeft sowieso een hogere min-max dmg. Qua snelheid zal het iets achterblijven, maargoed: ik zeal met fanatism, waarschijnlijk kan het toch al niet sneller. Maar zal dit veel uitmaken? Ik weet het niet. Ik vrees van niet eigenlijk.
In welk wapen zal ik die Grief trouwens gaan zetten, mocht het een 1 hander worden: Phase Blade of Berserker Axe?
Phase Blade: 31 to 35 (33 Avg) / Indestructible / Base speed: [-30]
Berserker Axe: 24 to 71 (47.5 Avg) / Base speed: [0]
Zal ik dan, om dezelfde reden als het afzien van een 2 hander, ook maar gewoon gaan voor een Phase Blade? Indestructible is natuurlijk altijd mooi meegenomen

.
Da's dus nog niet allemaal duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat ik nu weer verderga met een paar MF-runs, die Mal en Lo runes komen niet aanwaaien

. Daarna lekker aan de studie

.
[
Voor 4% gewijzigd door
Wouter185 op 23-08-2006 08:47
. Reden: tpyo's ]